Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon graag klaar alstublieft.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik denk ook dat Yana misschien toch een beetje te hard beoordeeld word..
Denk niet dat ze JarJar voor de fun 2x heeft herplaatst :19:

Misschien gaat het nu gewoon echt vele malen beter, zoals gelezen heeft ze een huis dat beter ventileert, ipv vloerbedekking laminaat, het gaat op dit moment heel goed met de kleine, dus wie weet was JarJar helemaal de oorzaak niet.. :19:
Het zal echt niet de eerste keer zijn dat een dokter het mis heeft hoor..

Ik vind het juist alleen maar goed dat ze het gewoon wil gaan proberen!

Als ze nu hier had zitten tikken dat JarJar weer beschikbaar was had ze waarschijnlijk daarover weer een hele discussie op gang gebracht dat dat weer niet goed zou zijn voor de hond, voor de 3e keer herplaatst...

Ik denk niet dat de hond er slechter van zal worden als ze de situatie nu aan gaan kijken, beter dan dat hij weer herplaatst word en dat daarvan maar weer de uitkomst van afgewacht moet worden
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tineke schreef:We have a winner :cheer: :cheer:
En bedankt! Nu heb ik de hele avond dat melodietje in mijn kop :eek:
Nu moet ik weer naar mijn pb-box :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Marion. schreef:
Langhaar schreef:Oke, Jarjar is dan twee maal afgestaan maar aan de andere kant zij hebben hem ook weer terug genomen toen het bij de vorige eigenaren niet meer ging, dat zegt toch ook wel iets.
Ja, dat zegt wel iets. Dat een Golden Retriever daar dus beslist NIET op zijn plek is. En dat het te danken is aan het karakter van een Golden dat hij zich in zijn lot berust.

Ik vind het diep triest.
Ze houdt van die hond. En hij zou nergens heen zijn gegaan als haar zoontje niet zo allergisch was geweest. Dus waar hebben we het in godsnaam over?

Ik heb ook een keer overwogen om Aidan te herplaatsen toen hij en Christo elkaar meerdere keren in de haren waren gevlogen. Maar voor jou is het je liefste bezit, je ventje, je maatje. En voor een ander is het 'een hond'. Goede herplaatsadresjes zijn zeldzaam, mensen die meteen hun hart verpanden aan een herplaatser zijn zeldzaam. In het begin is er die afstandelijkheid, het afwegen, het ideaalplaatje waar jouw hond al dan niet aan (moet) voldoen. In plaats van dat hij geaccepteerd wordt voor wie hij is, zoals jij hem volledig accepteert.

Gelukkig heb ik met de juiste hulp (alle experts zeiden dat herplaatsen beter zou zijn) beide reuen wel weer goed samen kunnen laten gaan, de castraties bleken effectief en de rangorde werd duidelijk. Dus ik heb Aidan zelfs nooit op proef mee hoeven geven aan iemand. De gedachte alleen al...

Daarom kan ik het me heel goed voorstellen dat Yana twee keer mensen is tegengekomen die uiteindelijk niet voor JarJar gingen - de op papier ideale hond - en het nu echt niet meer op kan brengen om het een derde keer te proberen. Daar heb ik alleen maar het grootste respect voor, zo zou ik er ook tegenover staan. En als ik nu zo haar verhaal lees over de vooruitgang die haar zoontje geboekt heeft, dan zou ze toch wel erg harteloos zijn als ze het niet opnieuw probeert?

Werkelijk, ik weet niet waar jouw emotionele reactie vandaan komt, maar toepasselijk voor deze situatie lijkt me dit niet. Yana is gewoon iemand die haar uiterste best doet voor haar hond. Een ander had hem misschien allang naar het asiel gebracht.
Yana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yana »

Dank je wel Christo..

Ik begrijp die reacties hier ook niet...
Weet je, ik heb wel wat beters te doen dan me te verantoorden tegenover relschoppers. Gelukkig zijn er ook mensen die het wel begrijpen...
Ik word hier erg verdrietig van, ik probeer het nog zo goed mogelijk uit te leggen. Maar kennelijk vinden jullie het leuk om andee mensen te kwetsen. Ik probeer het nog persoonlijk met deze "mensen" op te lossen, maar dan vinden ze me een dramaqueen, of een stresser.. Nee dat zijn jullie zeker niet. Want wie maakt er hier nou een probleem van?
Ik niet... En dan hebben we het over traag zijn... Nou, daar begin ik niet eens over. Want ik geloof dat ik mijn verhaal hier wel 4x heb neergezet... Dus wie is er nou traag?

Ik bemoei me niet meer met deze topic, het niveau daalt naar het nulpunt en daar ga ik niet meer in mee...
Ik heb wel wat beters te doen, ik heb namelijk JarJar terug en ga er van genieten!
Afbeelding
Don't dream your life... Live your dreams...
Yana
Vaste gebruiker

Thnx! :ok: :wink:
Die sla ik meteen op

En Pb-en schijn ik erg goed in te zijn :smile:
Laatst gewijzigd door Yana op 14 apr 2009 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Als je een hond al meerdere keren hebt herplaatst doe je iets niet goed. Dat je de hond terugneemt is dan wel goed, maar JarJar zit bij jullie zeker niet op de juiste plek. Zo'n gesol is nooit goed voor een hond. Dus als je het beste met JarJar voorhebt dan plaats je hem definitief op een goed adres. En als je geen goed adres kunt vinden, dan laat je hem via de rasvereniging plaatsen.

In de jaren dat ik asielbeheerder was, heb ik alle smoezen meegemaakt die mensen gebruikten om hun dier te dumpen. En dat je een dier te groot vind, helaas ook. Maar als de gezondheid van je kind in gevaar komt vanwege een hond, dan is het niet eerlijk om proberen de hond te houden. Niet eerlijk voor de hond dan, want die zal toch weer wegmoeten.
Ontzettend triest, want JarJar verdient beter.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Yana, wil je uitleggen waarom JarJar na de eerste plaatsing is terug gekomen? En had je hem niet beter via de fokker kunnen herplaatsen, wat is de rol van de fokker in dit geheel?
Yana
Vaste gebruiker

JarJar is via zo een vereniging herplaatst geweest...

En nee, ik ga dit niet nog een keer doen. Mijn besluit staat vast, definitief
Ik wil niet nog een keer zo veel verdriet en dat doe ik Jar niet nog een keer aan. Anders ben ik inderdaad met Jar aan het sollen. En dat ga ik nu voorkomen. Daarvoor houd ik te veel van JarJar

Iedereen probeerd maar dat gesol te voorkomen, waarom zou ik hem dan nog een keer moeten herplaatsen? Dan ben ik toch juist met hem aan het sollen... Daar doe ik geen goed aan... zucht

En nu stop ik er echt mee...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pablo schreef:Misschien gaat het nu gewoon echt vele malen beter, zoals gelezen heeft ze een huis dat beter ventileert, ipv vloerbedekking laminaat, het gaat op dit moment heel goed met de kleine, dus wie weet was JarJar helemaal de oorzaak niet.. :19:
Sorry. Maar de hond moest 3 dagen geleden met spoed herplaatst worden. DRIE dagen geleden.

Yana wil niet dat ik het zeg, maar ik zeg het lekker toch. Ik vind het gesol met een ras dat met zich laat sollen.
Ik vind het triest.

Arme, arme Jarjar :jank:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Marion. schreef:
Pablo schreef:Misschien gaat het nu gewoon echt vele malen beter, zoals gelezen heeft ze een huis dat beter ventileert, ipv vloerbedekking laminaat, het gaat op dit moment heel goed met de kleine, dus wie weet was JarJar helemaal de oorzaak niet.. :19:
Sorry. Maar de hond moest 3 dagen geleden met spoed herplaatst worden. DRIE dagen geleden.

Yana wil niet dat ik het zeg, maar ik zeg het lekker toch. Ik vind het gesol met een ras dat met zich laat sollen.
Ik vind het triest.

Ben het met je eens Marion.
En je hebt je hond al meerdere keren proberen te plaatsen, dus ik denk dat je dit weer gaat doen. En dat zou mijn zegen hebben ook, mits JarJar nu definitief een gouden mand krijgt. Want dit gesol (wat je nu aan het doen bent) is wel het laatste wat JarJar verdient.
mwillow

Yana schreef:JarJar is via zo een vereniging herplaatst geweest...

En nee, ik ga dit niet nog een keer doen. Mijn besluit staat vast, definitief
Ik wil niet nog een keer zo veel verdriet en dat doe ik Jar niet nog een keer aan. Anders ben ik inderdaad met Jar aan het sollen. En dat ga ik nu voorkomen. Daarvoor houd ik te veel van JarJar

Iedereen probeerd maar dat gesol te voorkomen, waarom zou ik hem dan nog een keer moeten herplaatsen? Dan ben ik toch juist met hem aan het sollen... Daar doe ik geen goed aan... zucht

En nu stop ik er echt mee...
Dat begrijp ik wel....maar je zal toch alternatieven achter de hand moeten houden voor als het uiteindelijk niet blijkt te gaan. Waarom komt die fokker niet aan bod en wat is de reden dat de eerste plaatsing niet goed is gegaan? Je mag het ook PB'en, hoor. Deze dramaqueen heeft daar best een luisterend oor voor...in het belang van JarJar. :wink:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Wat ik toch zo fantastisch vind aan dit forum is dat iedereen het altijd beter lijkt te weten. En oh ja, iedereen is hier perfect, iedereen maakt hier perfecte beslissingen.

Eerst vond ik het ook een beetje een raar verhaal en jammer van Sandy dat ze Jarjar weer zo snel opgaf (ten minste: haar man), maar nu je dan het achterliggende verhaal van Yana hoort, moeten jullie dan zo blijven hakken? Jullie pakken hier mensen altijd op hun woorden en oordelen al voordat jullie de feiten kennen. Natuurlijk is het een gesol met die hond, dat is ook niet leuk en inderdaad: het kindje had eerst een allergie en heeft die nu nog, maar soms kom je terug op een keuze, of probeer je goed te doen. Waarom dan gelijk zo hard oordelen? We zijn toch allemaal mensen? Ik heb het al vaker gezegd op dit forum dat ik het niet normaal vind hoe men hier met elkaar omgaat. En normaal bemoei ik me er niet zo mee, maar dit stuit mij echt tegen de borst. Leuk hoor, met zijn allen hakken op iemand die een stomme fout heeft gemaakt. Alsof jullie nooit fouten maken.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Madison schreef:Wat ik toch zo fantastisch vind aan dit forum is dat iedereen het altijd beter lijkt te weten. En oh ja, iedereen is hier perfect, iedereen maakt hier perfecte beslissingen.

Eerst vond ik het ook een beetje een raar verhaal en jammer van Sandy dat ze Jarjar weer zo snel opgaf (ten minste: haar man), maar nu je dan het achterliggende verhaal van Yana hoort, moeten jullie dan zo blijven hakken? Jullie pakken hier mensen altijd op hun woorden en oordelen al voordat jullie de feiten kennen. Natuurlijk is het een gesol met die hond, dat is ook niet leuk en inderdaad: het kindje had eerst een allergie en heeft die nu nog, maar soms kom je terug op een keuze, of probeer je goed te doen. Waarom dan gelijk zo hard oordelen? We zijn toch allemaal mensen? Ik heb het al vaker gezegd op dit forum dat ik het niet normaal vind hoe men hier met elkaar omgaat. En normaal bemoei ik me er niet zo mee, maar dit stuit mij echt tegen de borst. Leuk hoor, met zijn allen hakken op iemand die een stomme fout heeft gemaakt. Alsof jullie nooit fouten maken.
Het gaat niet enkel om een fout maken hoor, want als echt de gezondheid van je kind op het spel staat vind ik het niet meer dan logisch dat je aan herplaatsen gaat denken.
Goed dat je dan tot twee keer toe de verkeerde match maakt is misschien niet zo slim.
Het kan wel heel nobel zijn om dan te gaan brullen nu doe ik de hond niet meer weg, maar dat is misschien niet geheel realistisch ,want als de allergie weer zo erg opspeelt dan zul je toch een keuze moeten maken.
Misschien je dan toch eens daarin gaan verdiepen, zodat als het zover moet komen dat er dan in ieder geval wel een goede oplossing komt voor de hond,want roepen ik houd hem want de allergie gaat wel weg is verre van realistisch natuurlijk.
Het zou mooi zijn als het zo liep, maar leg voor alle zekerheid toch ook maar een goed plan b neer, voor het geval het niet lukt zodat de hond dan in ieder geval op het juiste adres terecht komt.
Yana
Vaste gebruiker

En Marion, waarom zeg je dat ik dat niet wil dat je dat zegt? Van mij heb je niets gehoord of gezien.
Van mij mag iedereen zeggen wat ze willen.
Of ik het ermee eens ben is wat anders.
Wat jullie doen is sollen
En voornamelijk pesten, want eerst was Sandy de pineut en nu zij zich niet meer laat horen ben ik "de gebeten hond"

Jullie hebben gewoon niet beters te doen, gewoon een stelletje horken die het leuk vinden om "pispaaltjes" uit te zoeken.
Ik heb al een beetje rond zitten "neuzen" op dit foru en het zijn constand dezelfde mensen die "blaffen"

Met andere woorden, zoek maar een ander slachtoffer, want ik laat me niet zo behandelen. Ik heb niets verkeerd gedaan, niemand aangevallen. Ik kom hier vandaag net kijken en word meteen al zo onder vuur gezet. Lekkere welkom. Goede indruk van dit forum trouwens. Ik dacht hier mijn passie te kunnen delen met andere honden liefhebbers. Maar dat is me zwaar tegen gevallen.

En JarJar betreft. Die heeft het nooit slecht gehad. Hij wordt goed behandeld, is nooit geslagen, heeft een goede opvoeding gehad en als hij naar de dierenarts moet, draai ik mn hand niet om voor de kosten Zo heeft hij al en operatie van 600 euro achter de rug en zit aan speciaal voer. Dat hoort als je een dier hebt, je hoort hem goed te verzorgen.

Ik hoop dat jullie er een goed gevoel bij hebben mij zo te hebben behandeld. En er een goed gevoel bij hebben dat ook bij anderen te doen. Ik ben erg trots op jullie! :ok: Ga vooral zo door, maak van je hart lekker een moordkuil. Laat al je frustraties die je thuis of op je werk hebt lekker op anderen los, vooral blijven doen. Dat helpt, heel goed :ok:
Ga vooral door met pesten! Dat maakt het hier suoer gezellig, leuk groepjes vormen en met elkaar een slachtoffer opzoeken. Een pbtje naar je maatje sturen met de topic, joepie!

Nou, veel plezier nog
En ga vooral door met denken over JarJar... Deze schat zullen jullie nooit krijgen! Jullie mochten wensen dat je zo een tophond had! (en met jullie doel ik op de pestkoppen).

Adios
Laatst gewijzigd door Yana op 14 apr 2009 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Marion. schreef:

Ik vind het triest.

drie dagen geleden? tja.. :denken: ze zal waarschijnlijk niet binnen 3 dagen verhuist zijn, laminaat gelegd hebben enz..
Maargoed, ik ben er iig geval van overtuigd dat ze alleen het beste wil voor JarJar..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yana schreef:En Marion, waarom zeg je dat ik dat niet wil dat je dat zegt? Van mij heb je niets gehoord of gezien.
En voornamelijk pesten, want eerst was Sandy de pineut en nu zij zich niet meer laat horen ben ik "de gebeten hond"

Jullie hebben gewoon niet beters te doen, gewoon een stelletje horken die het leuk vinden om "pispaaltjes" uit te zoeken.
Ik heb al een beetje rond zitten "neuzen" op dit foru en het zijn constand dezelfde mensen die "blaffen"

Met andere woorden, zoek maar een ander slachtoffer, want ik laat me niet zo behandelen. Ik heb niets verkeerd gedaan, niemand aangevallen. Ik kom hier vandaag net kijken en word meteen al zo onder vuur gezet. Lekkere welkom. Goede indruk van dit forum trouwens. Ik dacht hier mijn passie te kunnen delen met andere honden liefhebbers. Maar dat is me zwaar tegen gevallen.

En JarJar betreft. Die heeft het nooit slecht gehad. Hij wordt goed behandeld, is nooit geslagen, heeft een goede opvoeding gehad en als hij naar de dierenarts moet, draai ik mn hand niet om voor de kosten Zo heeft hij al en operatie van 500 euro achter de rug en zit aan speciaal voer. Dat hoort als je een dier hebt, je hoort hem goed te verzorgen.

Ik hoop dat jullie er een goed gevoel bij hebben mij zo te hebben behandeld. En er een goed gevoel bij hebben dat ook bij anderen te doen. Ik ben erg trots op jullie! :ok: Ga vooral zo door, maak van je hart lekker een moordkuil. Laat al je frustraties die je thuis of op je werk hebt lekker op anderen los, vooral blijven doen. Dat helpt, heel goed :ok:
Ga vooral door met pesten! Dat maakt het hier suoer gezellig, leuk groepjes vormen en met elkaar een slachtoffer opzoeken. Een pbtje naar je maatje sturen met de topic, joepie!

Nou, veel plezier nog
En ga vooral door met denken over JarJar... Deze schat zullen jullie nooit krijgen! Jullie mochten wensen dat je zo een tophond had! (en met jullie doel ik op de pestkoppen).

Adios
nou zo roep je het ook over jezelf af :roll:
nogmaals iedereen heeft het beste met de hond voor ook al wil je dat niet zien. En men toch altijd die groepjes vandaan haalt :denken: die zogenaamde groepjes hebben in mijn ogen altijd een andere samenstelling dus dan is het geen groepje meer toch :19: :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yana
Vaste gebruiker

Ja zal wel...

Op dit moment voel ik me erg aangevallen en dat ten onrechte.
Het is gewoon niet tof, dat als je het beste met je dier voor hebt je word afgetekend als een één of ander dom wijf.

Ik heb er nu gewoon flink de pest in. Mag dat? Aangezien iedereen me hier ook mag aanvallen om het één of ander
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Yana schreef:Ja zal wel...

Op dit moment voel ik me erg aangevallen en dat ten onrechte.
Het is gewoon niet tof, dat als je het beste met je dier voor hebt je word afgetekend als een één of ander dom wijf.

Ik heb er nu gewoon flink de pest in. Mag dat? Aangezien iedereen me hier ook mag aanvallen om het één of ander
kun je het je niet een beetje voorstellen als je het nog eens leest?

kindje is allergisch - hond wordt herplaatst
hond komt terug - kindje nog steeds allergisch - hondje moet met spoed weer herplaatst worden
hond 2 dagen weggeweest - komt terug om de een of andere kulreden - kind nog steeds allergisch en nu kan ineens de hond wel blijven...

Ik geloof zeker dat je het beste voor hebt met je hond, maar ik zou als ik dit zo lees ook even achter mn oren krabben als ik eerlijk ben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yana
Vaste gebruiker

En dat niet willen zien is niet waar, ik begrijp sommige reacties wel. Maar dat punt waar de personen mij afzeiken kan ik gewoon niet begrijpen.
Dat is niet het beter voor hebben met mijn hond, maar dat is gewoon pesten.
En daar doel ik op. Zij hebben gewoon niet beters te doen.

En weet je, na vanavond stop ik hier gewoon mee, want niemand weet in wat voor een situatie ik precies zit. Dus kunnen daar gewoon niet over oordelen.
Dag allemaal, heb nog een goed leven.
Maar hier hoor ik niet thuis.

En wees in het vervolg wat aardiger voor elkaar. Een beetje medeleven mag ook wel. Gelukkig heb ik die ook gekregen van een aantal in dit forum. Deze mensen heel erg bedankt voor de tips. Deze neem ik mee naar de kinderarts.
Mijn excuses voor mijn vorige geplaatste bericht, niet geheel netjes. Maar ik voel me gewoon erg gekwetst. Ik heb hier net echt zitten huilen van sommige berichten. Ik ben geen slecht persoon. Geen dramaqueen, maar houd echt van JarJar. Dat heeft niks met drama te maken, maar is gewoon liefde voor mijn huisdier.

Dag allemaal!
Afbeelding
mwillow

tineke schreef:Het zou mooi zijn als het zo liep, maar leg voor alle zekerheid toch ook maar een goed plan b neer, voor het geval het niet lukt zodat de hond dan in ieder geval op het juiste adres terecht komt.
Precies! Zo'n plan B heb je toch echt nodig om dit gesol met die hond te voorkomen. :ok: Een verkeerde match maken is menselijk, maar een aantal malen opnieuw.......?
Als mijn honden door omstandigheden 'weg' moeten, dan heb ik ook zo'n plan B. Heel reëel lijkt me, waarvan de fokker op de hoogte wordt gesteld en er niet bij hoeft te helpen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

t spijt me maar het komt erg overdreven over :19:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Yana schreef: Jullie hebben gewoon niet beters te doen, gewoon een stelletje horken die het leuk vinden om "pispaaltjes" uit te zoeken.
Nee dat is het niet, het gaat hier volgens mij om een miscommunicatie.

Ik had zelf eerst ook moeite met het begrijpen van het herplaatsen van je hond en daarna je besluit om hem toch zelf te houden. (Het herplaatsen begreep ik dan wel vanwege de ontzettende allergie van je zoontje)

Maar daarom begreep ik het houden van (diezelfde ontzettende allergie) niet goed.

Deze posting van je maakte me veel duidelijk en begreep ik het eea beter:
Yana schreef:Ik kreeg inderdaad ook te horen dat ik Jar weg moest doen, dat hij daar op zou reageren. Mijn zoontje zat op dat moment aan de ventolin en de seratide, later moest hij de seratide afbouwen en op de fluxatide ofzoiets (ivm onderhoud) Een paar maand later nadat Jar weg was, heeft mijn zoon alles kunnen afbouwen en in Januari zijn zn neus amandelen verwijderd en heeft hij buisjes gekregen. Daarna was hij helemaal schoon. Ik ben inmiddels ook in deze periode verhuisd en heb ipv vloerbedekking laminaat in zijn kamer liggen en dit huis ventileerd beter.
Mijn zoon heeft nog wel veel snotneuzen en niest sinds een week of 3 veel. Maar of dat nu door een allergie komt, kan ik niet zeggen.
Dat ik de laatste keer de keuze had gemaakt om Jarjar bij Sandy te laten plaatsen rust nog steeds op mijn eerste belissing. Mijn zoon kon nadat JarJar weg was afbouwen van al zijn puffers. Ik had de ze beslissing misschien iets te snel genomen maar het ging net zo goed met mijn kind. En ik wist gewoon niet wat de juiste keuze was. Toen JarJar weg was, heb ik 2 dagen gehuild. Ik dacht dat JarJar nu wederom echt weg was en bij sandy kon blijven. Maandag werd ik weer gebeld en Jar kwam weer terug. Op dat moment heb ik mijn man gebeld en goed met hem gepraat, was dit wel nodig? Konden wij niet nog een keer proberen om JarJar hier in huis te nemen? Zou ons kindje wel echt allergisch zijn voor JarJar, of was dit slechts nog een na sleep van zijn vroeg geboorte en beademing?

Met mijn zoon gaat het nu nog steeds perfect. Ik wil nu gewoon zeker weten of mijn zoon nu echt allergisch is of niet. Op zo een jonge leeftijd valt dit gewoon moeilijk te zien. Het kan van alles zijn. Hij heeft voor zijn eerste een koemelkeiwit allergie gehad en moest op voeding van de apotheek. Nu heeft hij dat niet meer en drinkt sinds dat hij 14 maande oud is gewoon melk van de koe... Tsja, hoe dat nou ineens kan snap ik ook niet :denken: Hij zat door de koemelk onder de uislag en had eczeem, en had buikpijn... nu niet meer... rara hoe kan dit??? Hij kon niet met vier maanden oud al gepureerde worteltjes eten, daar werd hij ziek van. Nu eet hij alles, rara... Hoe kan dit??? :denken:
Je kunt alles hebben geprobeerd, spraytjes, pufjes... En pilletjes doe je gewoon nog niet bij een kind van onder 12 maanden oud :roll: En bovendien, als hij toen allergisch was voor koemelk en nu ineens niet meer, waarom zou dat dan niet bij Jar zo kunnen zijn?
En ja, dat bedacht ik me pas nadat hij bij Sandy terug kwam. Mag dat dan niet? Had ik hem dan toch maar weer de deur uit moeten sturen? Want uit jullie opmerkingen maak ik dat namelijk wel uit... Ja, goh... Dat iis pas idioot!!!
Ik had zoals ik al eerder zei, die beslissing genomen onder mijn eerdere bevindingen. Mijn zoon was schoon... En dat ik deze beslissing nu wel zo neem? Dikke vette NOU EN?! Nu is hij toch wel hier??? NOU EN?!
Gun ons dat beetje geluk dat hij toch wel hier zou kunnen blijven, hij is al zes jaar bij ons. Het is MIJN hond, MIJN vriend, MIJN maatje en dat is MIJN keuze!

Verder mag je denken wat je wilt, maar please val mij er niet mee aan... Wil je?! Laat ons in onze waarde, doe ik dat ook met jou...

En het is waar wat ze zeggen, dieren zijn beter dan mensen. Zij zullen je nooit veroordelen. Wat zij je geven is hun vriendschap en onvoowaardelijke liefde. En dat doet Jar nu ook en dat krijgt hij ook dubbel en dwars van mij terug ook!
Verder kan ik me voorstellen, dat de te vroege geboorte en beademing van je zoontje (toch goed gelezen hoop ik) je heel veel extra zorgen hebben gegeven en dat met (door?) het advies van de arts? voor herplaatsing hebt gekozen?
Ik kan me daar namelijk wel iets bij voorstellen, ben zelf ook moeder en heb ook een allergisch kind; wij hebben uitgezocht waar hij allergisch voor is en dat is in zijn geval gelukkig niet voor huisdieren.

Ik hoop dat het allemaal lukt met JarJar, succes! :ok:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

malinois schreef:ik krijg nooit pb :jank:
Ah, dat vind ik nou sneu, zal ik je anders even PB-en :smile:
pepim
Zeer actief

Maryanne schreef:
dat is niet waar hoor, ze heeft er eens van mij eentje gehad :pffff: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
:cheer: :cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:
Maryanne schreef:
da's heeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden, toen ik ook al geen pb's kreeg en ieder ander wel :boos: :mrgreen:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

malinois schreef:
pepim schreef:
Maryanne schreef:
da's heeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden, toen ik ook al geen pb's kreeg en ieder ander wel :boos: :mrgreen:

:pffff: :pffff: :smile:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Dubbele post sorry, ging wat mis met posten. Kreeg een error.
Laatst gewijzigd door Madison op 15 apr 2009 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
pepim
Zeer actief

Madison schreef: Gelijk die grote bekken altijd, bah. Ik kan me voorstellen dat als een vreemd iemand hier voor het eerst op het forum komt en gelijk zo wordt afgesnauwd, diegene hier niet meer wil komen, omdat bepaalde mensen hier altijd en op ieder topic wel hun woordje weer eens klaar hebben en bijna nooit een aardig woordje, nogmaals: bah.
ik vind dit ook wel een beetje iedereen over dezelfde kam scheren; nog afgezien wat ik er verder van vind :denken:
Laatst gewijzigd door pepim op 14 apr 2009 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

malinois schreef:
Yana schreef:En Marion, waarom zeg je dat ik dat niet wil dat je dat zegt? Van mij heb je niets gehoord of gezien.

En JarJar betreft. Die heeft het nooit slecht gehad. Hij wordt goed behandeld, is nooit geslagen, heeft een goede opvoeding gehad en als hij naar de dierenarts moet, draai ik mn hand niet om voor de kosten Zo heeft hij al en operatie van 500 euro achter de rug en zit aan speciaal voer. Dat hoort als je een dier hebt, je hoort hem goed te verzorgen.

Nou, veel plezier nog

Adios
nou zo roep je het ook over jezelf af :roll:
:wat:

beschamend. Ander woord is er niet voor.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”