LongFields schreef:Ah, het aloude werkbelgen cq showbelgen gebeuren laait weer op.
Carmen, het is natuurlijk al lang algemeen bekend dat alle showhonden watjes en angsthazen zijn en dat de gedragstest een wassen neus is waarvoor iedere hond met een beetje training kan slagen.
dat zeg ik niet, maar zeg wel dat ik idd de gedragstest (die ik ook gezien heb) een wassen neus vind omdat er idd op getraind kan worden/op getraind wordt....en ja, de meeste kunnen het met een beetje training halen....oftewel, wat het niet haalt is dan ook echt niets....
Ik word langzamerhand niet goed van dat gegeneraliseer.
Oordelen op basis van een enkele persoonlijke waarneming, zonder amper ooit op de betreffende evenementen aanwezig te zijn geweest en al bij voorbaat bepaalde honden die niet in je straatje passen in een "showhond" hokje te plaatsen.
zoals je weet ben ik zelf meerdere malen op shows geweest en moet idd zeggen dat de karakters die ik zag mij totaal niet aanspraken, dus geen gegeneraliseer zonder er geweest te zijn, inmiddels op 9 of 10 verschillende shows geweest (Leiden, Bleiswijk (2x), Happening in Heteren, Kortrijk, Hoogstraten, en 3 of 4 clubmatches in België) en ook diverse niet werklijn gefokte honden in real-life gezien waar ik totaal niet van gecharmeerd was (in enkele gevallen twijfel ik trouwens ook wel over de eigenaar, maar goed, dat terzijde)
maar hoe vaak moet ik een show bijgewoond hebben om daar een mening over te mogen vormen (overigens is mijn mening ook deels bepaald door complimenten van keurmeesters over het fijne open en sociale karakter van de honden waar ik dan mee in de ring stond tov wat ze gewend zijn en ook pupkopers van mij die shows hebben gelopen (ja die heb ik

wel maar enkele shows) krijgen die reacties....
maar dus: hoe vaak moet je dat type hond gezien hebben en/of op shows geweest zijn (zelfs een cursus ringtraining ooit gedaan),
want ik mag hier over dat type honden geen mening vormen, alleen denk niet dat jij op veel werkhonden evenementen bent geweest.....
Meestal heb ik zoiets van "ach, ze weten niet beter" maar nu kon ik me even niet inhouden.
Blijf maar lekker schermen met hoe goed jullie honden wel niet zijn, hoe stabiel, sociaal en werklustig, en hoe zorgvuldig jullie zelf met de fokkerij en gezondheidsonderzoeken omgaan. Jullie verdienen een pluim

feit blijft dat toen röntgenen in de niet werkhondenwereld nog niet algemeen goed was de werkhonden idd wel al geröntgend werden en dan niet alleen op heupen, maar ook al op ellebogen en rug...en ja, doe de ellebogen niet officieel, maar (toevallig vd week nog over hier thuis) ben dus wel zo'n idioot die als er maar enige twijfel is over het correct zijn van de ellebogen ik ze wel officieel over zou doen en op zou laten sturen, van mij zullen ze dus van de ellebogen wel de slechte registraties krijgen (weet dat het vaak andersom is)