Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond aangevallen Kooiwalbos ,Rotterdam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Maxiem schreef:
Marion. schreef:Ik snap het hele zoeken naar 'wie is de schuld' niet. Er is een aanvaring geweest tussen 2 honden, en het is goed afgelopen. Klaar, en fijn toch?
Dat noem jij goed? Okee, het hondje is niet dood, maar wel gewond en waarschijnlijk behoorlijk geschrokken.
ja goed afgelopen, het hondje leeft nog en is drie dagen na deze aanval al goed opgeknapt, dus uh... ja goed afgelopen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maxiem schreef:Kom op, ik weet ook best dat het nog veel erger had kunnen aflopen, maar dat betekent nog niet dat dit goed is.
Ik ben het echt even kwijt in deze discussie hoor.
Er is zoveel dat niet goed is. Ik vond het ook niet goed dat dronken jongeren met 80 over een weg reden en niet in staat waren om mijn hond te ontwijken.

Overigens zeg ik nergens dat het goed is. Maar ook niet dat het fout is. Het is gebeurd, en het is goed afgelopen. Ik zou daar gewoon erg blij mee zijn, en god op mijn knietjes danken (als ik mocht geloven). Ik snap niet waarom er een zwarte piet moet worden gezocht.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Marion. schreef:
Maxiem schreef:Kom op, ik weet ook best dat het nog veel erger had kunnen aflopen, maar dat betekent nog niet dat dit goed is.
Er is zoveel dat niet goed is. Ik vond het ook niet goed dat dronken jongeren met 80 over een weg reden en niet in staat waren om mijn hond te ontwijken.

Overigens zeg ik nergens dat het goed is. Maar ook niet dat het fout is. Het is gebeurd, en het is goed afgelopen. Ik zou daar gewoon erg blij mee zijn, en god op mijn knietjes danken (als ik mocht geloven). Ik snap niet waarom er een zwarte piet moet worden gezocht.
Helemaal mee eens. :ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:

:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Even voor de duidelijkheid, het is in deze discussie van mijn kant niet de bedoeling geweest om een schuldige aan te wijzen, maar ik geloof er A niet in dat honden compleet zonder aanleiding een hond grijpen, en B denk ik dat het dus voor baas en hond niet verkeerd is om het blafgedrag eruit te krijgen. Dat staat verder los van dit, maar heeft meer te maken met de toekomst. Plus dat het dus inderdaad honden blijven, dit soort dingen kunnen gebeuren, en kan dan ook iedereen overkomen, je kan daar nog uren bij stilstaan, of je kan de draad weer op proberen te pakken. Ik had het trouwens wel gesnapt als TS om financiele redenen de eigenaar van de boxer had gezocht.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

het belachelijke is de hetze die ze er van maakt met die posters... ik kan je vertellen dat als zij die niet dezelfde avond had verwijderd had ik het zelf gedaan maar die hadden er echt geen 24 uur gehangen hoor...
Nou overdrijven is ook een vak, het was een briefje en nu zijn het al posters en aanplakbiljetten.

Overigens had ik het ook niet klakkeloos geaccepteerd als uit het niets één van mijn honden gebeten, door elkaar geschud werd en daarna aardig gewond uit die strijd kwam. Politie? Nee, daar heb je toch niks aan. Maar die man had ik wel gevonden om er een heel ernstig gesprek mee te hebben. :pffff:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

yamie schreef:
Maxiem schreef:
Marion. schreef:Ik snap het hele zoeken naar 'wie is de schuld' niet. Er is een aanvaring geweest tussen 2 honden, en het is goed afgelopen. Klaar, en fijn toch?
Dat noem jij goed? Okee, het hondje is niet dood, maar wel gewond en waarschijnlijk behoorlijk geschrokken.
ja goed afgelopen, het hondje leeft nog en is drie dagen na deze aanval al goed opgeknapt, dus uh... ja goed afgelopen.
Prima, ik weet niet wat jullie gewend zijn, maar op het moment dat mijn hond gebeten is, spreek ik al niet meer van een goede afloop. Het had veel erger kunnen aflopen, maar ook veel beter - de hond had niet gebeten kunnen worden. Daarin verschillen we gewoon van mening dan.
En ik snap heel goed dat het kan gebeuren hoor, het blijven honden en dit soort dingen komen nu eenmaal voor. Ik probeer ook niemand de zwarte piet toe te spelen, het leek alleen plotseling alsof de TS iets fout had gedaan en dat vind ik wel heel erg de omgekeerde wereld.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maxiem schreef:Prima, ik weet niet wat jullie gewend zijn, maar op het moment dat mijn hond gebeten is, spreek ik al niet meer van een goede afloop.
Ik ben zelf helemaal niets gewend eigenlijk. Saar kan haar boontjes wel doppen, en Miep holt het heel snel uit de weg.
In 12 jaar hondenbezit heb ik alleen maar 'akkefietjes' meegemaakt. Maar vorig jaar is Saar (voor mij uit het niets) wel gegrepen door een Boxer. Die alleen maar niet met reuen zou kunnen.
En ja, op het moment dat Saar me aankeek van "dag vrouwtje, het was gezellig, maar ik geef me nu over" vond ik het ook niet leuk meer. Gelukkig hadden we de honden toen heel snel uit elkaar, en hebben we (honden aangelijnd, Saar had alleen bloed omdat Boxer door zijn eigen lip had gebeten) er nog even over kunnen praten. 50 meter verder was Saar ook alleen maar weer bezig met onze eigen roedel-wandeling.

Wat Noor's ervaring is, weet je wel. Niet heel erg nodig om dat nu aan te halen.
Maxiem schreef:Ik probeer ook niemand de zwarte piet toe te spelen, het leek alleen plotseling alsof de TS iets fout had gedaan en dat vind ik wel heel erg de omgekeerde wereld.
En ik snap niet waarom er gezocht moet worden naar de "foute" factor. Shit happens. Live with it.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Maar stel nou eens dat Saar geen golden maar een klein boomertje was geweest Marion. Dan had het anders kunnen aflopen. Had je dan ook gezegd shit happens en live with it?

Ik vind het allemaal maar makkelijk gezegd door de eigenaren van "grote honden" die wel tegen een stootje kunnen.
En ik geef eerlijk toe dat ik ook uit mijn dak zou zijn gegaan als het mij was overkomen en tja, het is goed afgelopen omdat het hondje nog leeft. Maar tussen helemaal niets hebben en dood zijn zitten flink wat gradaties. Het is niet allemaal zwart en wit hoor. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
het belachelijke is de hetze die ze er van maakt met die posters... ik kan je vertellen dat als zij die niet dezelfde avond had verwijderd had ik het zelf gedaan maar die hadden er echt geen 24 uur gehangen hoor...
Nou overdrijven is ook een vak, het was een briefje en nu zijn het al posters en aanplakbiljetten.

Overigens had ik het ook niet klakkeloos geaccepteerd als uit het niets één van mijn honden gebeten, door elkaar geschud werd en daarna aardig gewond uit die strijd kwam. Politie? Nee, daar heb je toch niks aan. Maar die man had ik wel gevonden om er een heel ernstig gesprek mee te hebben. :pffff:
bij mij had je weinig gesprek gehad hoor... je had me de rekening mogen geven en die betaal ik... voor de rest hoef ik niet met jou te praten heb ik ook geen zin in nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:Maar stel nou eens dat Saar geen golden maar een klein boomertje was geweest Marion. Dan had het anders kunnen aflopen. Had je dan ook gezegd shit happens en live with it?

Ik vind het allemaal maar makkelijk gezegd door de eigenaren van "grote honden" die wel tegen een stootje kunnen.
En ik geef eerlijk toe dat ik ook uit mijn dak zou zijn gegaan als het mij was overkomen en tja, het is goed afgelopen omdat het hondje nog leeft. Maar tussen helemaal niets hebben en dood zijn zitten flink wat gradaties. Het is niet allemaal zwart en wit hoor. :wink:
deze eigenaar van middelgrote honden heeft zelf een klein hondje gehad die uit elkaar is getrokken door een kruising rottweiler... die het net op het randje gered heeft... dus ik weet duvelsgoed hoe het is... maar ik weet ook dat zoiets helaas gebeurd... je leert er wel van... je leert er van weinig vertrouwen in anderen te hebben en daar je handelen op aan te passen. Dat geef ik direct toe...
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Maryanne schreef:Maar stel nou eens dat Saar geen golden maar een klein boomertje was geweest Marion. Dan had het anders kunnen aflopen. Had je dan ook gezegd shit happens en live with it?

deze eigenaar van middelgrote honden heeft zelf een klein hondje gehad die uit elkaar is getrokken door een kruising rottweiler... die het net op het randje gered heeft... dus ik weet duvelsgoed hoe het is... maar ik weet ook dat zoiets helaas gebeurd... je leert er wel van... je leert er van weinig vertrouwen in anderen te hebben en daar je handelen op aan te passen. Dat geef ik direct toe...
Ik heb niet alle pagina´s gelezen... maar er word wel erg makkelijk gedaan door te zeggen shit happens.. ik ben al niet van lang leve de lol en we zien wel of het leuk gaat of dat het mot wordt--- dus worden ze vrij kort gehouden hier met vreemd hond contact...
Als mijn hond zover van me af een vreemde hond grijpt zou ik me echt kapot schamen... alleen al omdat ik de hond te veraf liep om niet in te kunnen grijpen..
Eerlijk gezegd kun je mijn niet wijsmaken dat de manier waarop deze boxer te werk ging de eerste keer was--- ik vind dat dan niet shit happens.. als ik het niet vertrouw.. de combi tussen honden of ik twijfel.. dan is het hond bij me en geen contact.. ook al zou er niets aan de hand zijn... een andere hond die een van mijn honden zou komen grijpen.. dan ben ik weer wat genuanceerder.. die van mij schieten niet in een onderdanige houding.. schat ik in.. maar ik voorkom het liever..

Lijkt me doodeng als je je hond heen en weer ziet gaan tussen de kaken van een vreemde hond en een baas is niet in de buurt om in te grijpen...

En los van dat de hond het overleefd heeft... is hier ook tegen mij wel gezegd.. joh zo aggressief is ie niet.. anders had de andere hond wel meer gehad... kan allemaal wel zo zijn.. is ook vaak hondse reacties.. maar gewoon niet gewenst.. :pffff:

Als ik een hallo vriendjes dag vriendinnetjes hond had gehad loop je ook stukken relaxter.. maar dan kom je ook honden tegen die niet aan hallo vriendjes denken... ik ben dus maar het vriendinnetje... :mrgreen: en we zeggen hallo en dag.. en als we allemaal denken goh dat zijn leuke vrienden en vriendinnetjes.. dan is het ok.. zo niet.. dan lekker bij mij blijven en daarna verder dollen..

Maar zeggen shit happens.. daar raakte ik ook wat gefrustreerd van.. dat betekend dat ik dus ook alles maar moet laten gebeuren wetende dat hij een kort lontje heeft en geen gaatjes maakt dus het kan en mag allemaal maar `onder het mom van dat een ander zich maar moet gedragen`---

zo zie ik het eerlijk gezegd niet...

Hoop dat de kneuzingen en verwondingen van oma hond en mams snel en voorspoedig herstellen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef:

Ik heb niet alle pagina´s gelezen... maar er word wel erg makkelijk gedaan door te zeggen shit happens.. ik ben al niet van lang leve de lol en we zien wel of het leuk gaat of dat het mot wordt--- dus worden ze vrij kort gehouden hier met vreemd hond contact...
Als mijn hond zover van me af een vreemde hond grijpt zou ik me echt kapot schamen... alleen al omdat ik de hond te veraf liep om niet in te kunnen grijpen..
Eerlijk gezegd kun je mijn niet wijsmaken dat de manier waarop deze boxer te werk ging de eerste keer was--- ik vind dat dan niet shit happens.. als ik het niet vertrouw.. de combi tussen honden of ik twijfel.. dan is het hond bij me en geen contact.. ook al zou er niets aan de hand zijn... een andere hond die een van mijn honden zou komen grijpen.. dan ben ik weer wat genuanceerder.. die van mij schieten niet in een onderdanige houding.. schat ik in.. maar ik voorkom het liever..

Lijkt me doodeng als je je hond heen en weer ziet gaan tussen de kaken van een vreemde hond en een baas is niet in de buurt om in te grijpen...

En los van dat de hond het overleefd heeft... is hier ook tegen mij wel gezegd.. joh zo aggressief is ie niet.. anders had de andere hond wel meer gehad... kan allemaal wel zo zijn.. is ook vaak hondse reacties.. maar gewoon niet gewenst.. :pffff:

Als ik een hallo vriendjes dag vriendinnetjes hond had gehad loop je ook stukken relaxter.. maar dan kom je ook honden tegen die niet aan hallo vriendjes denken... ik ben dus maar het vriendinnetje... :mrgreen: en we zeggen hallo en dag.. en als we allemaal denken goh dat zijn leuke vrienden en vriendinnetjes.. dan is het ok.. zo niet.. dan lekker bij mij blijven en daarna verder dollen..

Maar zeggen shit happens.. daar raakte ik ook wat gefrustreerd van.. dat betekend dat ik dus ook alles maar moet laten gebeuren wetende dat hij een kort lontje heeft en geen gaatjes maakt dus het kan en mag allemaal maar `onder het mom van dat een ander zich maar moet gedragen`---

zo zie ik het eerlijk gezegd niet...

Hoop dat de kneuzingen en verwondingen van oma hond en mams snel en voorspoedig herstellen
dat staat er ook niet, maar het gebeurd wel dat er aanvaringen zijn tussen honden... dat voorkom je nooit... dan moet je je hond idd in de porceleinkast zetten...
Ik heb ook heel weinig vertrouwen in andere mensen en hun kijk op honden dus ik zorg zelf wel dat mijn honden beschermd zijn en dat is mede gekomen door hetgeen er met Dusty gebeurd is.
En dat is idd. shit happens... dat krijg je met zoveel mensen en zoveel honden op zo'n klein gebiedje...

En ik blijf erbij dat je het soms niet ziet aankomen.. ik heb het bij mn eigen honden meegemaakt onderling... soms zie je zoiets absoluut niet aankomen... en dan ben je dus altijd te laat.
Dacht je dat ik het leuk vond om zelf naar het ziekenhuis te moeten om gehecht te worden (want ik moest ze uit elkaar halen anders was er een kapot gebeten) en vervolgens met de beide honden naar de DA voor hetzelfde? Als ik het had zien aankomen was dit dus niet nodig geweest....
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Shit happens inderdaad.
Als je een klein hondje hebt en je bent aan de wandel en je komt een hond tegen die jouw hondje wil pakken, dan heb je gewoon pech dat jouw hond kleiner is. Had ie maar niet moeten keffen/kijken/ rennen/ noem maar op.
Het zit in de natuur he, van die andere hond, kan hij niks aan doen, en de baasjes al helemaal niet, het zit er gewoon in.

En als jouw Fifi doodgebeten wordt dan wordt de rekening keurig betaald, en daarmee is het klaar. Gatverdamme wat een instelling.
*Ellen*

Trouwens Malinois, ik was eerst naar de dierenarts geweest en dan pas naar het ziekenhuis.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

*Ellen* schreef:Shit happens inderdaad.
Als je een klein hondje hebt en je bent aan de wandel en je komt een hond tegen die jouw hondje wil pakken, dan heb je gewoon pech dat jouw hond kleiner is. Had ie maar niet moeten keffen/kijken/ rennen/ noem maar op.
Het zit in de natuur he, van die andere hond, kan hij niks aan doen, en de baasjes al helemaal niet, het zit er gewoon in.

En als jouw Fifi doodgebeten wordt dan wordt de rekening keurig betaald, en daarmee is het klaar. Gatverdamme wat een instelling.
Nee we moeten met z'n allen nog 10 jaar het hebben over hoe dicht je hond wel niet bij de dood zat, wat schiet je er mee op? Helemaal niets.
Ja het is een vervelende ervaring, Ja de baas van de boxer hoort de rekening te betalen, maar ook Ja het zijn honden, en die vertonen nou eenmaal honden gedrag, en ja je loopt een risico als je buiten loopt, maar om daar nou iedere seconde van de dag aan terug te denken, dat je hond bijna dood had kunnen zijn, daar schiet je echt niks mee op.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Ellen* schreef:Trouwens Malinois, ik was eerst naar de dierenarts geweest en dan pas naar het ziekenhuis.
wordt lastig als het vingertopje van man eraf gebeten is en hij met spoed naar het ziekenhuis moet :wink:
Mijn been die open lag vond zou toch ook eerst gehecht moeten worden om uberhaupt te kunnen rijden naar de DA...
ziekenhuis zit op 2 minuten, dierenarts 15 km verderop. De verwondingen van de honden waren niet levensbedreigend dus dan is het slimmer om eerst je eigen verwondingen te laten hechten om zoveel mogelijk daarna voor je honden te kunnen betekenen... die elkaar nog lang niet vergeten waren en elkaar zo ongeveer door de kooi nog afmaakten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Ellen* schreef:Shit happens inderdaad.

ja ik ga geen discussies aan idd.... daar schiet je niets mee op... nooit overigens ook niet met een schampje of wat dan ook... ik betaal de DA en daarmee klaar...

Hier gaat het overigens niet om een doodgebeten hond.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

bij mij had je weinig gesprek gehad hoor... je had me de rekening mogen geven en die betaal ik... voor de rest hoef ik niet met jou te praten heb ik ook geen zin in nl.
En daar gaat het dus om Fenella. Ik zou daar ook geen zin in hebben. Een gezellig gesprekje zou dan niet worden (mezelf kennende). Maar de zaken zouden toch wel geregeld moeten worden en dat kan niet zwijgend hè? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
En daar gaat het dus om Fenella. Ik zou daar ook geen zin in hebben. Een gezellig gesprekje zou dan niet worden (mezelf kennende). Maar de zaken zouden toch wel geregeld moeten worden en dat kan niet zwijgend hè? :mrgreen:
nee dat klopt, maar ik heb al eerder gezegd, ik wil mn adres geven etc. maar niet als ik de hond(en) nog in mn handen heb... ik ga eerst mn honden wegbrengen (auto of thuis) en bij de auto wil ik best adressen uitwisselen etc. Maar op dat moment ga ik geen hele gesprekken aan en zeker geen discussies...
Dus ik snap best dat deze man weg is gelopen om ook zijn hond misschien af te laten koelen...
aanplakbiljetten ophangen vind ik dan dus onzin, loop er gewoon een paar keer naar toe, of vraag wat mensen die daar vaak lopen...
je maakt op deze manier die hond tot moordlustig ontspoort beest terwijl dit misschien nooit eerder is gebeurd... en ja dat kan dus heel goed. Ik zou daar dus absoluut enorm kwaad over worden....en dan valt er heel weinig meer overeen te komen...
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

TS: wat vreselijk om te moeten zien dat een hond jou hondje in de bek heeft ! dat lijkt me 1 van de vreselijkste dingen om mee te maken.
hopelijk komen jullie weer over deze schrik heen.

heb je al wat gehoord van de boxer eigenaar?

grote kans dat die daar ook niet meer lopen nu.
ik zou het briefje weghalen. omdat die eigenaar van de boxer het ook niet leuk vind dat zijn boxer nu de schrik van de buurt moet worden.
met vragen als waarom kom je ook niet veel verder.

probeer de draad weer op te pakken en kom je te weten waar de eigenaar woont kun je altijd beleeft vragen of de boxer vaker vecht en of deze dan een muilkorf om mag.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Maryanne schreef:
Wettelijk gezien hoeft er niets geregeld te worden, het was losloopgebied en je komt daar voor eigen risico (voor de aanval begint ik heb dit niet zelf verzonnen :mrgreen: )
Dat het regelmatig wel gebeurd is alleen maar netjes en het minste wat je kan doen :wink: wat er gebeurd is valt niet meer terug te draaien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: je maakt op deze manier die hond tot moordlustig ontspoort beest terwijl dit misschien nooit eerder is gebeurd...
Maar misschien ook wel, dat weet je niet hè.
Dat weet je idd. niet, maar m.i. heeft het geen enkele aanvullende waarde zo'n briefje... behalve de boxer in een heel kwaad daglicht neer te zetten.
Mensen die daar lopen kun je ook aanspreken en vragen of ze hem kennen.
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

en op die manier heb ik dus meegemaakt dat mijn super liefe hollandse herder aangestaard werd, en ik operkingen kreeg dat ik het bos uit moest en asl ze me ng eens hier agen dan... een week later (laat me niet wegjagen) hoorde ik van een baasje die daar ook liep en mij kende dat een andere hollander 2 hondjes heeft dood gebeten.
Mijn hond en Ik worden daa dus voor aangerekend!!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Dat weet je idd. niet, maar m.i. heeft het geen enkele aanvullende waarde zo'n briefje... behalve de boxer in een heel kwaad daglicht neer te zetten.
Mensen die daar lopen kun je ook aanspreken en vragen of ze hem kennen.
Ik zie geen kwaad in een briefje dat vraagt of de eigenaar van een bepaalde boxer zich wil melden :19:
Als je iedereen gaat vragen "kent u soms een kwaaie boxer die mijn hond zowat heeft doodgeschud" stel je die hond zeker niet in een kwaad daglicht.
je kunt ook vragen: heeft u hier weleens een boxer (die en die kleur) gezien met een tuigje aan met security erop...
Dit staat niet op de aanplakbiljetten, daar staat op:
ofdat de eigenaar van de boxer die mijn hond heeft aangevallen...
komt toch heel anders over.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
je kunt ook vragen: heeft u hier weleens een boxer (die en die kleur) gezien met een tuigje aan met security erop...
Dit staat niet op de aanplakbiljetten, daar staat op:
ofdat de eigenaar van de boxer die mijn hond heeft aangevallen...
komt toch heel anders over.
Nou, het klopt toch? Of staat er een leugen?
In een kwaad daglicht stellen vind ik onwaarheden verkondigen.
Je kent zelf de hondenwereld... mensen maken er zo'n drama van dat er idd kan gebeuren op een gegeven moment wat Sky zegt... regel dat gewoon op een normale manier, zonder politie en zonder rare papiertjes.
Wat ik al zei... ik was er dus direct klaar mee geweest... kon je verder ook fluiten naar medewerking... je kunt dat met mij oplossen en daar hoeft niet de rest van de wereld van mee te genieten.
Afbeelding
*Ellen*

Das de juiste insteek.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik ken die Boxer niet, het zou me geen reet interesseren of ie wel of niet in een kwaad daglicht komt te staan. Had die baas hem maar vast moeten houden :roll:
Ik heb hier hetzelfde akkefietje gehad met een duitse staande langhaar teef die alles greep wat los en vast zat, met zo'n nitwit van een baas. Eerst puppy Charles naar de DA gebeten, daarna mijn ruwhaar dwerg zowat doodgeschud.
Dan ga ik écht niet denken "ach, ik zal dat arme hondje niet in een kwaad daglicht stellen" :roll: Nee, ik heb alles in stelling gebracht. Politie, wijkagent, the works. Samen met een stel andere wijkbewoners die dat kreng ook meer dan zat waren.En nu loopt dat loeder permanent gemuilkorfd rond.
Heel goed.
ja ik ben daar zwaar allergisch voor.... probeer er eerst wel met de eigenaar uit te komen en kijk dan wel verder... dat geren naar de politie en die heksenjachten... brrrr... eng wereldje...
Deze baas zorgde toch voor zn hond?
ik heb hier nergens gelezen dat deze hond dag in dag uit alles op stelten zet... ik vind dat dus heel wat anders dan jouw verhaal al zou ik dat dan nog niet zo gedaan hebben denk ik.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: ja ik ben daar zwaar allergisch voor.... probeer er eerst wel met de eigenaar uit te komen en kijk dan wel verder....
dat hielp niet :mrgreen:
dat is dan toch iets anders? Hier is nog geen eigenaar... schijnbaar is deze hond niet zo enorm berucht anders was hij toch allang bij iedereen bekend alszijnde levengevaarlijk zoals bij jou, want daar wist blijkbaar iedereen welke hond het was.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Marion. schreef:
Moos schreef:Sowieso lijkt het mij nogal stug dat een hond gaat van prima vriendelijk met elke hond, naar opeens een andere hond meerdere malen bijten en in zijn bek schudden. Kan vast wel, maar de kans dat dat niet zo is lijkt me een stuk groter.
Mwah, de enige keer dat Saar gegrepen is (of nee, de enige keer dat ze niets deed, en me aankeek van "vrouwtje, dag dan maar, hier kan ik niet tegenop") hadden we het ruim voor we de honden bij elkaar kwamen al over. Teven? Ok, dat gaat helemaal prima!
En ze liepen al zo'n 2 minuten rond elkaar, en ineens greep Boxer 1 ook Saar inclusief doodschudden.
We hebben daarna nog even doorgepraat, en die baasjes begrepen er helemaal niets van. Met reuen was het wel eens mot, maar met teven nooit (ik heb toen ook nog ergens een topic geopend of Saar misschien een manwijf was :mrgreen: )

Maar goed. Dat kan natuurlijk prima. Ik kan ook met het gros van de mensen goed opschieten, en soms zit er eentje tussen waaraan ik bij de eerste ontmoeting al een bloedhekel heb.
Saar is een hond van 40 kilo, TS heeft een hond van paar kilo :19: Dat is gewoon geen partij
Ik ben het met Marloes eens. Bij kleine hondjes is het vaak van "had ie maar zijn mond moeten" houden. Natuurlijk, daar ben ik het mee eens, maar om dat bijna maar met de dood moeten bekopen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”