Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
ja, wat paulala bedoelde wist ik wel, maar ik had het dus tegen frenk :pffff: :smile: .
Ik voelde gewoon die aanpassing al aankomen :pffff: :smile:

Maar we zijn er nu uit geloof ik :mrgreen:
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Caro. schreef:
Tulp schreef:Ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen dus als ik iets herhaal van anderen dan excuus daarvoor.

Wat de kat betreft, jammer die liep op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zonder baasje. Klinkt bot, maar zo denk ik er nu eenmaal over. Natuurlijk wens ik hem niet dood en moet hij de beste zorg krijgen, maar dat is het risico van loslopende katten.

De reactie van TS is wellicht heel netjes maar komt alleen maar voort uit het idee dat er dus mensen zijn die van die kat houden. (Is dat wel zo als je ze gewoon alleen de gevaarlijke wereld in stuurt?).
Maar ik vraag me af hoe ze gereageert zou hebben als ze een konijn of vogel gepakt hadden die van niemand was. Mochten de honden dan ook nooit meer los? Of is dat niet zo erg omdat ze van niemand zijn?
Natuurlijk kan je wel degelijk van een kat houden als je die buiten los laat lopen.

De discussie is hier al zo vaak gevoerd en omdat mijn poes onlangs is doodgereden door een idioot die in een rustige woonwijk zonodig als een gek moest scheuren (en doorrijden), ben ik op het moment dus nogal gevoelig hiervoor.

Maar toch... onze poes wilden we binnen houden. We hadden haar vanaf kitten en als vriendinnetje voor onze kater die altijd binnen is.
Maar toen onze poes ongeveer één jaar was, sprong ze tegen de ramen en niet zo zachtjes ook :N: Ze had zich compleet verwond eraan: ze moest en zou naar buiten.
Ze is 7 jaar geworden.

Wij wonen redelijk rustig, met een mooi park voor de deur. Zelf wonen we aan een grindpad (éénrichting), waar alleen de 10 bewoners mogen rijden.
Aan het einde van dat pad, is een normale weg, waar je deels 30 en deels 50 mag.
Daar is ze overreden op een stuk waar links en rechts een veld is, geen mogelijkheid dat ze daar ergens onder vandaan kon schieten.

Kijk, dat maakt me kwaad. Dat vind ik van een hele andere orde dan iemand die normaal rijdt, een kat die ergens onder vandaan schiet en een bestuurder die stopt en geeft om het welzijn van een levend diertje.
Geen haar op mijn hoofd, die daarop boos zou worden.

Hield ik van Lotje? Ja, geloof dat maar :wink:
Ze heeft een heerlijk leven gehad, we hebben geprobeerd haar zo veilig mogelijk te houden, maar ze wilde zelf zo ontzettend graag naar buiten.

Ondanks de narigheid hoe ze gestorven is, had ik dezelfde keuze weer gemaakt.
Ze had 20 jaar kunnen worden, ongelukkig binnen.
Dan maar 7 jaar gelukkig buiten.

Overigens heb ik dus ook een echte binnenkat hoor, die daar wél gelukkig mee is en nauwelijks ernaar taalt om naar buiten te gaan.

Er zijn voor- en tegenstanders van katten naar buiten, ik ben het geen van beiden. Het ligt aan de situatie en de woonsituatie.
Ik wil ook geen discussie aangaan, omdat ik op het moment hier te gevoelig voor ben over dit onderwerp.
Maar wat ik wel absoluut met volle 100% wil beweren, is dat je zeker van een kat houdt, ook al laat je hem buiten lopen.
Je hebt gelijk, was ook niet aardig om te schrijven. Maar net zo als het gevoelig bij jou ligt, liggen de loslopende katten bij mij gevoelig.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Tulp schreef:Je hebt gelijk, was ook niet aardig om te schrijven. Maar net zo als het gevoelig bij jou ligt, liggen de loslopende katten bij mij gevoelig.
Waarom?
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Caro. schreef:Maar toch... onze poes wilden we binnen houden. We hadden haar vanaf kitten en als vriendinnetje voor onze kater die altijd binnen is.
Maar toen onze poes ongeveer één jaar was, sprong ze tegen de ramen en niet zo zachtjes ook :N: Ze had zich compleet verwond eraan: ze moest en zou naar buiten.
Ze is 7 jaar geworden.

.
Bovenstaande vond ik altijd zo'n onzin. Totdat ik het vorig jaar zomet met onze eigen kat meemaakte. En toen realiseerde 'okay dit bedoelen ze daar dus mee!!!'.
Onze kat probeerden wij vorig zomer binnen te houden. ONze andere 2 katten schikken zich gewoon in hun lot. Ze vinden het niet leuk maar ach jammer dan.
Maar zwarte Poes (zo heet ze) sprong na 3 uur al tegen de ramen op omhoog. Beet zich vast in de kozijnen en probeerde al krabbend aan het raam de ramen open te krijgen. Totaal over de zeik. half krijsen erbij e.d.
Ik wist echt niet wat ik zag hoor en heb snel dat raam open gezet.

Tsja, mijn katten lopen dus buiten. Nu zitten mijn ene 2 katten altijd dichtbij huis. 1 kat zit meer binnen dan buiten of ligt buiten in de tuin op het konijnenhok te slapen. De andere kat loopt wat rond het huis en loopt met ons mee met de honden. En zwarte poes gaat echt de hort op.
Ik ben mij bewust van de risico's die ik ze laat lopen maar als ik zie hoe dolgelukkig ze door het gras rennen, in bomen klimmen of gewoon heerlijk liggen te soezen in het gras dan zou ik ze dat toch nit willen onthouden hoor.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Vanwege het feit dat het als "normaal" ervaren wordt dat die huisdieren te pas en te onpas los rond huppelen, en dat het als "abnormaal" ervaren wordt als een hond daarop reageert.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Jeetje wat een verhaal ik snap dat je erg geschrokken bent en ik denk dat je heel erg goed en netjes hebt gehandeld..
Alleen dat politiestukje, dat had ik nou ook niet gedaan, zowiezo snap ik het niet na de aanvaring op de hondenclub...dat soort dingen kunnen gewoon gebeuren op de hondenclub dat zie ik bij ons op de hondenclub ook..veel honden op een veld, mensen met en zonder ervaring..
maar om daar nou de politie voor te bellen... :denken: maar goed dat is natuurlijk je eigen beslissing..
Ik hoop dat het met de kat goed komt...
Groetjes Lianne
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Frenk schreef:
EstherK schreef:
Frenk schreef: Maar Marc, er zijn wel heel veel rassen die wel los kunnen op gewone hondenloslooplocaties en die niet zo'n jachtinstinct hebben. En waar je dus lekker mee kunt wandelen, sporten en leven zonder al die haken en ogen. En als dat dus is wat je wilt, dan zijn er heel veel leuke rassen die je daar een grotere kans op geven, toch? :wink:
Zijn dat hele rassen of individuen?
Wilde je dat ontkennen dan?
Ik heb nog niet in een rasbeschrijving gelezen dat "het ras" niet achter katten aan rent. :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

estelle schreef:
Caro. schreef:Maar toch... onze poes wilden we binnen houden. We hadden haar vanaf kitten en als vriendinnetje voor onze kater die altijd binnen is.
Ze is 7 jaar geworden.

.
Bovenstaande vond ik altijd zo'n onzin. Totdat ik het vorig jaar zomet met onze eigen kat meemaakte. En toen realiseerde 'okay dit bedoelen ze daar dus mee!!!'.
Onze kat probeerden wij vorig zomer binnen te houden. ONze andere 2 katten schikken zich gewoon in hun lot. Ze vinden het niet leuk maar ach jammer dan.
Maar zwarte Poes (zo heet ze) sprong na 3 uur al tegen de ramen op omhoog. Beet zich vast in de kozijnen en probeerde al krabbend aan het raam de ramen open te krijgen. Totaal over de zeik. half krijsen erbij e.d.
Ik wist echt niet wat ik zag hoor en heb snel dat raam open gezet.

Tsja, mijn katten lopen dus buiten. Nu zitten mijn ene 2 katten altijd dichtbij huis. 1 kat zit meer binnen dan buiten of ligt buiten in de tuin op het konijnenhok te slapen. De andere kat loopt wat rond het huis en loopt met ons mee met de honden. En zwarte poes gaat echt de hort op.
Ik ben mij bewust van de risico's die ik ze laat lopen maar als ik zie hoe dolgelukkig ze door het gras rennen, in bomen klimmen of gewoon heerlijk liggen te soezen in het gras dan zou ik ze dat toch nit willen onthouden hoor.
Ik heb twee katten, Noor, een Maine Coon en Moos, een kruising Maine Coon/Pers. Moos zou ik binnen kunnen houden. Noor zou dan een probleemkat worden, die wordt gek. Maar ook Moosje zou ik het buiten rondstruinen niet willen onthouden. Lekker buiten in het zonnetje liggen, door allerlei voorbijgangers aangehaald worden, het beestje geniet.
Fin
Zeer actief

lianne05 schreef:Jeetje wat een verhaal ik snap dat je erg geschrokken bent en ik denk dat je heel erg goed en netjes hebt gehandeld..
Alleen dat politiestukje, dat had ik nou ook niet gedaan, zowiezo snap ik het niet na de aanvaring op de hondenclub...dat soort dingen kunnen gewoon gebeuren op de hondenclub dat zie ik bij ons op de hondenclub ook..veel honden op een veld, mensen met en zonder ervaring..
maar om daar nou de politie voor te bellen... :denken: maar goed dat is natuurlijk je eigen beslissing..
Ik hoop dat het met de kat goed komt...
Ik denk dat je het verkeerd leest. Paula belde de politie, niet om een andere hondeneigenaar en hond te beschuldigen, maar om te voorkomen dat haar hond van van alles beschuldigd werd. Dat zou ik zelf overigens ook gedaan hebben.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Misschien kun je je honden toch maar beter weg doen aan iemand die er meer van houdt Paulala. Want het feit dat een katteneigenaar risico neemt door zijn dier onbewaakt overal te laten lopen, zou geen beperking op dat hele kleine beetje vrijheid van jouw honden mogen leggen, die ene keer dat ze eens los mogen lopen ergens.

bobbes pakt ook een kat als ze de kans krijgt. Ik schreeuw haar dan van de kat los (want schreeuwen helpt dan wel hoor), maar als ik te laat ben, of ik ben er niet bij (dat kan op eigen terrein en dat is hier al ooit voorgekomen), zal mij dat niet beletten om haar los te laten lopen als we wandelen. En als het weer eens voorkomt, zal ik dat ellendig vinden. Want ik leef heus wel mee met zo'n kat.

Maar mijn honden hebben ook recht op vrijheid. Ze kunnen tijdens het wandelen zo mooi achter elkaar aan rennen en spelen, dat wil ik voor geen prijs van ze af nemen.
Laatst gewijzigd door iones op 13 jun 2009 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ik heb nog niet in een rasbeschrijving gelezen dat "het ras" niet achter katten aan rent.
Ik ook niet maar om nou te stellen dat de meeste honden(rassen) een kat zullen grijpen als ze de kans krijgen?

De felheid op katten en ander rondlopende bewegende kleine dieren is per individuele hond verschillend uiteraard maar de kans erop per ras(groep) toch ook wel hoor. Dat maakt wel uit in hoeverre het te leren is katten etc. te negeren en ook de kans op serieuze verwondingen bij een onverhoopte ontmoeting.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het vaak ook vreselijk vervelend dat er overal maar dan ook echt overal maar katten lopen, zelfs op je eigen terrein... vooral met een kattenkiller is dit vaak erg irritant...
Maar ik wil gewoon niet dat mijn honden katten grijpen...tuurelijk het is de verantwoording van de eigenaar van d ekat die besluit de kat buiten telaten maar dat wil niet zomaar zeggen dat je als hondeneigenaar het zo kan afschuiven....
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat mijn hond een kat tegrazen heeft genomen en ben er helemaal ok mee dat ze daarom dus beperkt wordt in haar loslopen...das dan heel erg jammer... lig ik dus echt niet wakker van...zou heel fijn zijn als ze vaker ergens los kan maar dat is dus niet zo.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Dan moet je geen hond nemen maar een kat. Als je meer van katten houdt dan van honden, en katten meer vrijheid gunt dan honden, moet je een kat nemen en honden met rust laten en overlaten aan mensen die er wel wat voor over hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

spijkerhond schreef:
Ik heb nog niet in een rasbeschrijving gelezen dat "het ras" niet achter katten aan rent.
Ik ook niet maar om nou te stellen dat de meeste honden(rassen) een kat zullen grijpen als ze de kans krijgen?

De felheid op katten en ander rondlopende bewegende kleine dieren is per individuele hond verschillend uiteraard maar de kans erop per ras(groep) toch ook wel hoor. Dat maakt wel uit in hoeverre het te leren is katten etc. te negeren en ook de kans op serieuze verwondingen bij een onverhoopte ontmoeting.
En welke rassen zijn volgens jou de "risico" rassen?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Misschien kun je je honden toch maar beter weg doen aan iemand die er meer van houdt Paulala.

bobbes pakt ook een kat als ze de kans krijgt. Ik schreeuw haar dan van de kat los (want schreeuwen helpt dan wel hoor), maar als ik te laat ben, of ik ben er niet bij (dat kan op eigen terrein en dat is hier al ooit voorgekomen), zal mij dat niet beletten om haar los te laten lopen als we wandelen. En als het weer eens voorkomt, zal ik dat ellendig vinden. Want ik leef heus wel mee met zo'n kat.

Maar mijn honden hebben ook recht op vrijheid. Ze kunnen tijdens het wandelen zo mooi achter elkaar aan rennen en spelen, dat wil ik voor geen prijs van ze af nemen.
Dit is dus echt dikke hele dikke Bullshit...echt waar ... wat is dit nu weer voor aanname dat ze niet van haar honden zou houden...echt waar zum kotsen vind ik dez eopmerking, erg laag bij d egrond.
Iedereen loopt altijd tezeiken en tezeuerne dat je verantwoording moet nemen voor het ras dat je hebt en nu houdt ze niet van haar honden...gaat toch weg
Afbeelding
iones
Zeer actief

jacq1970 schreef: Dit is dus echt dikke hele dikke Bullshit...echt waar ... wat is dit nu weer voor aanname dat ze niet van haar honden zou houden...echt waar zum kotsen vind ik dez eopmerking, erg laag bij d egrond.
Iedereen loopt altijd tezeiken en tezeuerne dat je verantwoording moet nemen voor het ras dat je hebt en nu houdt ze niet van haar honden...gaat toch weg
Ze houdt er niet genoeg van. Niet genoeg om hen de vrijheid te gunnen en de beweging die ze nodig hebben.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

iones schreef:Misschien kun je je honden toch maar beter weg doen aan iemand die er meer van houdt Paulala.
Zo jij durft!!! Ik lees nergens dat ze niet van haar honden houd hoor. Leef dat nou niet moeilijk, altijd negatief zijn?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
iones
Zeer actief

Tiny schreef:
Zo jij durft!!! Ik lees nergens dat ze niet van haar honden houd hoor. Leef dat nou niet moeilijk, altijd negatief zijn?
Ik vind het heel negatief dat honden doordat katten overal mogen komen niet meer los mogen. Vind ik heel in en in triest.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jacq1970 schreef:Ik vind het vaak ook vreselijk vervelend dat er overal maar dan ook echt overal maar katten lopen, zelfs op je eigen terrein... vooral met een kattenkiller is dit vaak erg irritant...
Maar ik wil gewoon niet dat mijn honden katten grijpen...tuurelijk het is de verantwoording van de eigenaar van d ekat die besluit de kat buiten telaten maar dat wil niet zomaar zeggen dat je als hondeneigenaar het zo kan afschuiven....
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat mijn hond een kat tegrazen heeft genomen en ben er helemaal ok mee dat ze daarom dus beperkt wordt in haar loslopen...das dan heel erg jammer... lig ik dus echt niet wakker van...zou heel fijn zijn als ze vaker ergens los kan maar dat is dus niet zo.
IK snap dat laatste nooit zo goed hoor.
Lopen er bij jullie dan ook katten in de grote parken? in losloopgebieden? op plekken waar geen huizen staan e.d?
kan het mij nauwelijks voorstellen.

Al mijn honden, op kimba na, gaan achter katten aan. En toch kunnen ze elke dag overal en nergens loslopen en daar heb ik nog nooit een kat gezien. Dat zijn dan plekken aan de rand van de woonwijken hier.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

iones schreef:Ze houdt er niet genoeg van. Niet genoeg om hen de vrijheid te gunnen en de beweging die ze nodig hebben.
Jij hebt toch af en toe wel heel vreemde ideeen hoor :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik vind het vaak ook vreselijk vervelend dat er overal maar dan ook echt overal maar katten lopen, zelfs op je eigen terrein... vooral met een kattenkiller is dit vaak erg irritant...
Ik kan er niet zo mee zitten... mijn honden kunnen nl ook niet los omdat
  • mensen bang zijn van loslopende grote zwarte honden
    ze de bal van een spelend kind stuk zullen bijten
    ze geen verschil zien tussen de straat en een tuin - of ze zien wel het verschil maar het zal hen niet bommen
    ze onder een auto terecht kunnen komen
    Christo de tomaten zou stelen van de groentenboer hier verderop
    de voordeuren hier met warm weer nog wel eens openstaan en Aidan dan per sé zal willen weten hoe andermans keuken eruit ziet en wat er bij hen op het aanrecht ligt
    Christo geneigd zal zijn zijn hobby van fietsers achternazitten weer op te pakken
    Aidan elke voorbijkomende jogger de stuipen op het lijf zal jagen
    en Durga korte metten zou maken met het konijntje van de buren. En hun kanarie. Plus hamster. Om vervolgens te besluiten zelfstandig nog een extra uurtje op rooftocht - sorry op pad - te gaan
Mijn honden zitten in de bebouwde kom aan de lijn. Ik heb bewondering voor mensen die hun hond los met zich mee kunnen laten lopen in een woonwijk, maar ga er dan wel vanuit dat het geen kattendoders betreft. En ik laat mijn katten loslopen in een woonwijk omdat ik ervan uit ga dat honden die niet te vertrouwen zijn met katten aan de lijn zitten. :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

iones schreef:
jacq1970 schreef: Dit is dus echt dikke hele dikke Bullshit...echt waar ... wat is dit nu weer voor aanname dat ze niet van haar honden zou houden...echt waar zum kotsen vind ik dez eopmerking, erg laag bij d egrond.
Ze houdt er niet genoeg van. Niet genoeg om hen de vrijheid te gunnen en de beweging die ze nodig hebben.
wat een kutopmerking..... :puker:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
mijn honden komen hier ook nooit nooit en nooit en tenimmer los... alleen op strand enzo... maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet gek ben op mijn honden...vreselijk kortzichting mens...
En wie zegt dat ze haar honden niet de beweging geeft die ze nodig heeft want dat kan ook op andere manieren maar daar zal jij verder wel niet overnadenken..mss is zij wel veel mee rmet de beweging en afwisseling van haar honden bezig dan jij.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

iones schreef:
Tiny schreef:
Ik vind het heel negatief dat honden doordat katten overal mogen komen niet meer los mogen. Vind ik heel in en in triest.
Ik jouw opmerking ook, triest, in en in triest. Misschien even nadenken voordat je op verzenden drukt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
IK snap dat laatste nooit zo goed hoor.
Lopen er bij jullie dan ook katten in de grote parken? in losloopgebieden? op plekken waar geen huizen staan e.d?
kan het mij nauwelijks voorstellen.

Al mijn honden, op kimba na, gaan achter katten aan. En toch kunnen ze elke dag overal en nergens loslopen en daar heb ik nog nooit een kat gezien. Dat zijn dan plekken aan de rand van de woonwijken hier.
ik wil je wel uitnodigen hier in alphen aan den rijn het katten walhalla van nederland denk... de looslooplekken hier zijn voor mijn windhonden niet veilig genoeg ivm weg ernaast en idd met d evele katten die daar lopen, plekken waar geen huizen zijn is bouwterrein of onveilig door wegen en de vele katten..het sterft hier werkelijk van de katten.
Mijn hondne mogen hier niet los maar vergis je niet ze komen wel degelijk los hoor aan het strand of andere plekken die wij regelmatig bezoeken..en ik heb een afgesloten grasplek tot mijn beschikking 2/3 keer per week dus dan rennen ze daar.
Het gaat om het principe.. de veroordeling...
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

iones schreef:
Die beweging kunnen ze prima op andere manieren krijgen, daarvoor hoeven ze niet los te lopen. Ik heb ook een hond gehad die nooit los liep, juist omdat ik van hem hield!
Los lopen is niet hetzelfde als houden van.

Ik vind het een heel triest incident, dat iedereen had kunnen gebeuren. Je kent je eigen honden het beste en weet ook welke vrijheden en beperkingen je kunt naleven.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

mijn honden komen ook niet los.. moet ik ze dan ook maar weg doen en ze dan vervolgens bij een andere baas een hond of kat laten dood bijten? :19:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Fin
Zeer actief

@jacq1970
Zou het niet kunnen zijn dat het sterft daar van de zwerfkatten? Zelfs mijn Noor die best wel wat afstand af kan leggen wil toch om de drie a vier uur zijn natje en zijn droogje hoor. Ik zie hem echt niet op een bouwterrein rondhangen of ver van huizen af.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
EstherK schreef:
De vraag is niet aan mij gesteld ;-) Maar ik denk wel dat er risicorassen zijn.
De windhonden voorop, temeer daar zij ook de snelheid en wendbaarheid in zich hebben om zo'n kat ook daadwerkelijk te kunnen grijpen.
Vlak ook terriërs en poolhonden niet uit. :N:
Bij de overige rassen, zoals jachthonden, zullen ook kattenhaters zitten maar ik denk dat die net wat "zachter in de bek" zijn om een kat ook daadwerkelijk per direct te mollen. Uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat je bij bepaalde rassen, zoals Herders en Retrievers bijvoorbeeld, ook makkelijker en beter kan trainen op het negeren van bijvoorbeeld katten zou dat nodig blijken te zijn.
Een windhond om een balletje bij jou te laten komen lopen, uit zichzelf, i.p.v 'm achter een kat aan te peren zal, lijkt mij, vele malen moelijker zijn dan hetzelfde proberen aan te leren bij een Herder of Retriever (om maar wat te noemen).
Dan kan je dus bijvoorbeeld wel eventueel een Herder treffen die een kattenkiller blijkt, maar als je daarop goed kan trainen is het probleem veel minder.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Moos schreef:
Nanna schreef:
EstherK schreef:
De vraag is niet aan mij gesteld ;-) Maar ik denk wel dat er risicorassen zijn.
De windhonden voorop, temeer daar zij ook de snelheid en wendbaarheid in zich hebben om zo'n kat ook daadwerkelijk te kunnen grijpen.
Vlak ook terriërs en poolhonden niet uit. :N:
Bij de overige rassen, zoals jachthonden, zullen ook kattenhaters zitten maar ik denk dat die net wat "zachter in de bek" zijn om een kat ook daadwerkelijk per direct te mollen. Uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat je bij bepaalde rassen, zoals Herders en Retrievers bijvoorbeeld, ook makkelijker en beter kan trainen op het negeren van bijvoorbeeld katten zou dat nodig blijken te zijn.
Een windhond om een balletje bij jou te laten komen lopen, uit zichzelf, i.p.v 'm achter een kat aan te peren zal, lijkt mij, vele malen moelijker zijn dan hetzelfde proberen aan te leren bij een Herder of Retriever (om maar wat te noemen).
Dan kan je dus bijvoorbeeld wel eventueel een Herder treffen die een kattenkiller blijkt, maar als je daarop goed kan trainen is het probleem veel minder.
wij hadden het meeste problemen met de collies ( schotse herder langhaar) dat waren de katten killers, de terriers die er liepen konden er ook heus wel wat van, maar de aanstichters en degene die ze daadwerkelijk uit elkaar trokken waren de collies. op eigen terrein met eigen katten nog wel.... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”