Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Ongelezen bericht door smoekie »

Frenk schreef: Nee, de bedoeling is dat je een (1) bericht waar je op wilt reageren quote (het liefste zelfs inkort) en daaronder reageert. Dus niet al je reacties in 1 posting, want daar wordt 'ie te lang van.
Joh :oohja: tuurlijk dat ik daar niet aan gedacht heb :boos:

1 Posting met daarin geen quotes is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer dan
10 onafhankelijk reacties van elkaar met quotes :smile: :smile:

Sorry, sorry, sorry, ik zal het niet meer doen, zal het voortaan op de door jouw voorgeschreven manier doen.

1 reactie met bijbehorende quote( liefst ingekort) per keer :F: :E:

Youre wish is my command :smile: :zweep:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:dat Frolic niet als volwaardige voeding gegeven werd
frolic, bonzo en cesar maken gezamenlijk nog geen volwaardige voeding :wink: Het is alsof je elke dag bij de snackbar eet. Dan krijg je ook niet binnen wat je nodig hebt.
Er zijn zeker goede brokken te vinden, dus daar zit 't 'm niet in, maar wat jullie je honden nu geven is echt de slechtst mogelijke keuze. En ik heb er verder geen ander belang bij om je dat te vertellen, dan dat ik echt oprecht geloof dat het beter is voor jullie honden om beter te eten :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:zal het voortaan op de door jouw voorgeschreven manier doen.
Het is je niet alleen door mij, maar door een aantal medeforummers aangegeven :wink: En als je het hele forum beschouwd, dan zie je dat dit inderdaad de gebruikelijke wijze is. Natuurlijk kun je best eens een of twee reacties groeperen, maar jouw manier was wel meteen heel erg veel :wink: Nou niet zo boos gaan zitten doen, dit is het HF en daar vertellen we elkaar gewoon wat we ergens van vinden. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:1 Posting met daarin geen quotes is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer dan
Oh en voor wat dit betreft: nee, je hebt de originele quote nodig om de lijn van een gesprek te kunnen volgen en als je dat in een bericht met nog 6 quotes+reacties doet, dan is het echt niet te volgen. Maar zonder quotes dus ook niet. En hele lange quotes, terwijl het maar om 1 zinnetje gaat is ook zonde van de overzichtelijkheid :wink:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

smoekie schreef:Youre wish is my command :smile: :zweep:

Briljant :smile:

Petje af voor je uithoudingsvermogen...dat dan weer wel :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:dat Frolic niet als volwaardige voeding gegeven werd
frolic, bonzo en cesar maken gezamenlijk nog geen volwaardige voeding :wink: Het is alsof je elke dag bij de snackbar eet. Dan krijg je ook niet binnen wat je nodig hebt.
Er zijn zeker goede brokken te vinden, dus daar zit 't 'm niet in, maar wat jullie je honden nu geven is echt de slechtst mogelijke keuze. En ik heb er verder geen ander belang bij om je dat te vertellen, dan dat ik echt oprecht geloof dat het beter is voor jullie honden om beter te eten :wink:
Niet dat het er verder toe doet, maarre nog ene male. Die van mij krijgt de oh zo gevreeste pedigree als volwaardige voeding, ze krijgt afwisselend bonzo meat balls / frolic in een klein bakje erbij, en ook niet iedere dag. En cesar krijgt ze om de dag 2 dgn.

En dan kan het jouw voeding niet zijn, dan kan jij vinden dat het geen volwaardige voeding is, ik ben dat gewoon niet met je eens, ze doen het er heel erg goed op, en we komen meerdere malen bij de DA met de honden die dat elke keer weer aangeeft dus ja, nogmaals, aardig van je dat je je mening dit keer op deze manier zet (komt ok gelijk wat vriendelijker over) maar zolang de hond het er goed op doet, gezond is etc etc etc zie ik geen reden om dat te gaan veranderen omdat andere dat zouden vinden. Ik heb mijn leven lang mijn eigen keuzes gemaakt, en dat gaat al 37 jaar hartstikke goed, dus ik zie niet in waarom ik dat zou veranderen.

Daarbij is bovenstaand hier toch echt niet het enige dat ze te eten krijgt hoor :D misschien dat jullie dat ook slecht vinden, maarre ik ken niet veel honden die lekker mee gourmetten, daarna een klein bakje melk krijgen en nog een boertje toe laten :smile: Slecht? Misschien, vind ze het lekker….jazeker :D
Thanks anyway
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:Die Smoek is maar een aanwinst :mrgreen:

:lol:

ja he :F:
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:zal het voortaan op de door jouw voorgeschreven manier doen.
Het is je niet alleen door mij, maar door een aantal medeforummers aangegeven :wink: En als je het hele forum beschouwd, dan zie je dat dit inderdaad de gebruikelijke wijze is. Natuurlijk kun je best eens een of twee reacties groeperen, maar jouw manier was wel meteen heel erg veel :wink: Nou niet zo boos gaan zitten doen, dit is het HF en daar vertellen we elkaar gewoon wat we ergens van vinden. :ok:

och, ook ik zal wel eens ergens (bewust/onbewust) overheen gelezen hebben :smile:

Ik ben ook niet foutloos hoor :boos: :smile:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

@ TS
Ik wordt hier zo moe van!
Vind je het heel gek dat mensen soms niet alles lezen?? kijk de 6 pagina's maar eens na dan zie je dat er geen doorkomen aan is! En hoe onduidelijk jij bent, je schrijft de ene keer dat die hond niks gegeten heeft tijdens zn verblijf en de andere keer schrijf je dat er de gehele dag beschikking was over een bakje frolic met brokken...Vind je het dan raar dat sommige mensen je niet meer snappen?

Misschien moet je zelf even op de verpakkingen kijken van je hondenvoer en dat eens vergelijken met een normale/gezonde brok...misschien helpt het om je te overtuigen..
Ik geef mijn hond ook gewoon brok en die zijn er in goede kwaliteit te koop en hoeven echt niet duur te zijn..waarom denk je dat er hier zoveel mensen zijn die tegen de frolic etc zijn? Dat is niet voor niks, misschien kan je eens denken dat we misschien wel gelijk hebben wat betreft je voeding...
Ik heb respecteert voor de voeding die de mensen geven zowel vers als brok maar wel als er moeite voor is gedaan om te kijken of het wel goed is...
mensen die lekker makkelijk kiezen voor het commerciele cesar voer en frolic want dat kan bij de boodschappen gewoon meegenomen worden dat snap ik niet! :(
Groetjes Lianne
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:1 Posting met daarin geen quotes is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer dan
Oh en voor wat dit betreft: nee, je hebt de originele quote nodig om de lijn van een gesprek te kunnen volgen en als je dat in een bericht met nog 6 quotes+reacties doet, dan is het echt niet te volgen. Maar zonder quotes dus ook niet. En hele lange quotes, terwijl het maar om 1 zinnetje gaat is ook zonde van de overzichtelijkheid :wink:

:boos: :jank:
smoekie
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:
smoekie schreef:Youre wish is my command :smile: :zweep:

Briljant :smile:

Petje af voor je uithoudingsvermogen...dat dan weer wel :mrgreen:

Tja, lang lontje he :smile: van moeders meegekregen :engel:
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef::boos: :jank:
Komt wel goed :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

lianne05 schreef:@ TS
Vind je het heel gek dat mensen soms niet alles lezen?? kijk de 6 pagina's maar eens na dan zie je dat er geen doorkomen aan is! En hoe onduidelijk jij bent, je schrijft de ene keer dat die hond niks gegeten heeft tijdens zn verblijf en de andere keer schrijf je dat er de gehele dag beschikking was over een bakje frolic met brokken...Vind je het dan raar dat sommige mensen je niet meer snappen?

Misschien moet je zelf even op de verpakkingen kijken van je hondenvoer en dat eens vergelijken met een normale/gezonde brok...misschien helpt het om je te overtuigen..
Ik geef mijn hond ook gewoon brok en die zijn er in goede kwaliteit te koop en hoeven echt niet duur te zijn..waarom denk je dat er hier zoveel mensen zijn die tegen de frolic etc zijn? Dat is niet voor niks, misschien kan je eens denken dat we misschien wel gelijk hebben wat betreft je voeding...
Ik heb respecteert voor de voeding die de mensen geven zowel vers als brok maar wel als er moeite voor is gedaan om te kijken of het wel goed is...
mensen die lekker makkelijk kiezen voor het commerciele cesar voer en frolic want dat kan bij de boodschappen gewoon meegenomen worden dat snap ik niet! :(
Wat denk je wat ik er van wordt, ik lag in mijn slaap nog te typen volgens mij :smile:

Jij kan het onduidelijk vinden maar tis heel simpel hoor. Hele dag door voer (brokken en bonzo) en elke dag voor 2 van de 3 jack ene bakje cesar.

En ja de hond waar het om gaat eet inderdaad niet mee van die brokken. Misschien op de top 2-3 brokken, maar thats it. Is niet zo veel voor nodig om dat te snappen hoor, behalve de interessen om alleen even de openingspost te lezen ipv mee te komen met de kudde.

Wbt die discussie over dat voer, die heb ik net al gegeven, en ben daar dan ook wel klaar in, wil je antwoord, pak je maar 1 van die antwoorden die ik daaromtrent gegeven heb, is wel zo makkelijk
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:Slecht? Misschien, vind ze het lekker….jazeker :D
Ik vind ook (erg) veel lekker, wat slecht voor me is :F: En daarbij komt dat de gemiddelde dierenarts echt geen enkel benul heeft va voeding. Je bent natuurlijk geheel vrij om je honden te geven wat jij wilt, dat blijft. Maar dat neemt niet weg dat je misschien nog wel iets op kunt steken over (gezonde) hondenvoeding? Of heb jij alle wijsheid al in pacht :8):
Thanks anyway
Graag gedaan :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef::boos: :jank:
Komt wel goed :wink:

Weet ik :D
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:Slecht? Misschien, vind ze het lekker….jazeker :D
Ik vind ook (erg) veel lekker, wat slecht voor me is :F: En daarbij komt dat de gemiddelde dierenarts echt geen enkel benul heeft va voeding. Je bent natuurlijk geheel vrij om je honden te geven wat jij wilt, dat blijft. Maar dat neemt niet weg dat je misschien nog wel iets op kunt steken over (gezonde) hondenvoeding? Of heb jij alle wijsheid al in pacht :8):

Ongetwijfeld.

Enne de wijsheid in pacht? Nee zeer zeker niet :wink:

Maarre denk je nou echt, dat als zou ik er iets van oppikken, al zou ik iets veranderen, jullie dat nu nog aan die naase zou hangen :smile: :smile: :smile: :smile: echt niet :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:Maarre denk je nou echt, dat als zou ik er iets van oppikken, al zou ik iets veranderen, jullie dat nu nog aan die naase zou hangen :smile: :smile: :smile: :smile: echt niet :mrgreen:
Ik hoop het wel, dat is nou juist zo leuk van zo'n forum :F:

Maar goed, als je er daadwerkelijk meer over wilt lezen, dan is er veel te vinden hoor. Ik vind het zelf in ieder geval de moeite waard om er meer over te weten. :wink:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

smoekie schreef:
lianne05 schreef:@ TS
(
En ja de hond waar het om gaat eet inderdaad niet mee van die brokken. Misschien op de top 2-3 brokken, maar thats it. Is niet zo veel voor nodig om dat te snappen hoor, behalve de interessen om alleen even de openingspost te lezen ipv mee te komen met de kudde.
Ik heb gewoon de openingspost gelezen hoor ben er al al vanaf het begin bij :D ik volg niet de hele meute, al ben ik het wel met ze eens!
Wat loop je nou te zeuren over dat pension/hotel or whatever..dat ze die hond geen eten hebben gegegeven! ze hadden toch brokken, als een hond echt honger heeft eet ie wel! misschien had ie zich zo verheugd op de cesar! :wink: Misschien kan je je afvragen waarom die de brokken niet eet...een kind elke dag mcdonalds geven hoeft na een week ook geen gekookte aardappelen meer!
Groetjes Lianne
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

lianne05 schreef: Misschien kan je je afvragen waarom die de brokken niet eet...

Het hondje heeft toch geen tanden meer begreep ik ? ik heb geen idee of ze dan nog brokken kunnen eten....lijkt me lastig :denken:
Maar een goede KVV moet zeker lukken :ok:
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:Maarre denk je nou echt, dat als zou ik er iets van oppikken, al zou ik iets veranderen, jullie dat nu nog aan die naase zou hangen :smile: :smile: :smile: :smile: echt niet :mrgreen:
Ik hoop het wel, dat is nou juist zo leuk van zo'n forum :F:

Maar goed, als je er daadwerkelijk meer over wilt lezen, dan is er veel te vinden hoor. Ik vind het zelf in ieder geval de moeite waard om er meer over te weten. :wink:

Ach, misschien zal ik het je tzt wel laten weten :wink:
smoekie
Zeer actief

.
lianne05 schreef:Wat loop je nou te zeuren over dat pension/hotel or whatever..dat ze die hond geen eten hebben gegegeven! ze hadden toch brokken,
:piew:
lianne05 schreef:Ik heb gewoon de openingspost gelezen hoor ben er al al vanaf het begin bij :D ik volg niet de hele meute, al ben ik het wel met ze eens!
Wat loop je nou te zeuren over dat pension/hotel or whatever..dat ze die hond geen eten hebben gegegeven! ze hadden toch brokken, als een hond echt honger heeft eet ie wel! misschien had ie zich zo verheugd op de cesar! :wink: Misschien kan je je afvragen waarom die de brokken niet eet...een kind elke dag mcdonalds geven hoeft na een week ook geen gekookte aardappelen meer!
:blah: :blah:
Frenk
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:Maar een goede KVV moet zeker lukken :ok:
Dat denk ik zeker :ok: Een brok lijkt me echt niet prettig zonder tanden, maar een kvv met eventueel een beetje water is zo naar binnen te slurpen :wink:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

KVV wat is dat? :mrgreen:
Groetjes Lianne
Frenk
Zeer actief

lianne05 schreef:Wat loop je nou te zeuren over dat pension/hotel or whatever..dat ze die hond geen eten hebben gegegeven!
Nou Lianne... Even los van de discussie over de kwaliteit van voer en hoe snel je een zieke/opknappende hond zelf naar een opvang zou brengen.... Als ik een pension met nadruk verzoek om iets op een bepaalde manier te doen, dan verwacht ik ook dat dat gebeurt. Er zijn ook honden met een chronisch iets die consequent medicatie moeten krijgen en dan ben je ook echt niet blij als zo'n verzoek niet wordt uitgevoerd.
En dan ook nog: een klein hondje dat zoveel gewicht verliest in zo'n korte tijd is toch iets waarvan ik zou verwachten dat dat mensen van een pension opvalt en dat ze er ook iets mee doen.
Kortom: ik zou spinnijdig zijn :klaar: :S:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:Het hondje heeft toch geen tanden meer begreep ik ? ik heb geen idee of ze dan nog brokken kunnen eten....lijkt me lastig :denken:

Jawel, ze kunnen dan nog gewoon brokken eten, niet de aller grootste of hardste maar het kan wel. Een york van mijn moeder had geen tand meer in haar mond op een gegeven moment, maar at alles nog, dus dat is het ook niet.

Zij is gewoon vanaf het begin af aan een slechte eter geweest, en als je dan eindelijk iets gevonden hebt wat ze wel goed eet ben je daar allang al blij mee :ok: :wink:
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
Nuyvilaq schreef:Maar een goede KVV moet zeker lukken :ok:
Dat denk ik zeker :ok: Een brok lijkt me echt niet prettig zonder tanden, maar een kvv met eventueel een beetje water is zo naar binnen te slurpen :wink:
Ze heeft nog wel iets van tanden, maar heeft eigenlijk van pup af aan slecht gegeten. alleen zachte dingen gaan wel bij haar, maar dat heeft niets met haar tanden te maken, dat had ze al toen ze haar tanden nog had.

Piet had toen we terug waren van die rodi hamburgers gehaald, zij haalde haar neus ervoor op en Bell viel ze direct aan, maar iets te gulzig denk ik ,want een half uur later kon moeders de hamburgers opruimen :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nuyvilaq schreef:Het hondje heeft toch geen tanden meer begreep ik ? ik heb geen idee of ze dan nog brokken kunnen eten....lijkt me lastig :denken:

Ja hoor,dat kan best;als je een geperste brok een poosje in water legt valt hij helemaal uit elkaar.
Ondanks dat Frolic zacht is droogt het snel uit en is het aan het eind van de dag behoorlijk hard als je het buiten de verpakking bewaart.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frenk
Zeer actief

lianne05 schreef:KVV wat is dat? :mrgreen:
Kompleet Vers Voer.
Een compleet samengesteld vers (rauw) voer uit de diepvries. Je hebt veel verschillende merken, bijvoorbeeld:
Carnibest, Duck, Energique, Bandit, Rodi, Smuldier. Elk merk heeft weer z'n specifieke kenmerken, waardoor mensen het liever wel of liever niet geven. Zo bevat het ene merk meer granen en heeft het andere merk natuurlijke calcium.
Ik heb zelf geen zin in helemaal zelf samenstellen, omdat ik A bang ben dat ik het dan niet goed compleet zou doen en B het me veel te veel gedoe is, dus kies ik voor een kvv.
Ik heb alle merken die ik hierboven noem geprobeerd (en dan ook nog de verschillende smaken die ze aanbieden) en geef nu al een tijdje de complete versie van smuldier als basisvoeding. Maar een keer in de zoveel tijd haal ik weer eens wat andere merken en wissel dat af.
Daarnaast krijgt Frenk dus ook nog echt vers (rauw) vlees (met bot). Vandaag eet hij bijvoorbeeld iets meer dan een half bakje smuldier en wat kipkarbonades.
Voor als we niet thuis zijn heb ik de brokken van farmfood omdat die goed combineren met verse voeding :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
lianne05 schreef:Wat loop je nou te zeuren over dat pension/hotel or whatever..dat ze die hond geen eten hebben gegegeven!
Nou Lianne... Even los van de discussie over de kwaliteit van voer en hoe snel je een zieke/opknappende hond zelf naar een opvang zou brengen.... Als ik een pension met nadruk verzoek om iets op een bepaalde manier te doen, dan verwacht ik ook dat dat gebeurt. Er zijn ook honden met een chronisch iets die consequent medicatie moeten krijgen en dan ben je ook echt niet blij als zo'n verzoek niet wordt uitgevoerd.
En dan ook nog: een klein hondje dat zoveel gewicht verliest in zo'n korte tijd is toch iets waarvan ik zou verwachten dat dat mensen van een pension opvalt en dat ze er ook iets mee doen.
Kortom: ik zou spinnijdig zijn :klaar: :S:

:O: 088 - 8248242 bel jij of bel ik? :zweep: :smile:

http://www.telegraaf.nl/ :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

smoekie schreef:en Bell viel ze direct aan, maar iets te gulzig denk ik ,want een half uur later kon moeders de hamburgers opruimen :wink:

Tsja,als het aan de hond lag......kocht ie Rodi.Of ander lekker en goed spul.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”