Chione schreef:Wat jammer toch welke kant het nu uitgaat. Ik denk dat een ieder het er toch wel over eens is dat het een zeer nare gebeurtenis is en het niet meer dan logisch is dat TS zich rot schrok en het zeer naar is voor TS haar hond.

Dat ben ik met je eens, maar het is toch van de zotte dat je niet eens meer kunt schrijven dat je je een ongeluk geschrokken bent omdat ervanuit het niets een stafford op je kleine hondje dook....
Ik ben -ook al heb ik geen staffies - meestal een van de eerste die bij ongelukken met staffies en aanverwante rassen de baas de schuld geeft en niet de honden, omdat ik vind dat die bazen vaak niet genoeg rekening houden met de aard van het beestje.
Dat is geen waardeoordeel over het ras, dat is gewoon de feiten als zodanig erkennen.
En ik kan me dus heel goed voorstellen dat je bij een voorval als dit een ander doemsenario in je hoofd hebt dan wanneer het een ander ras betreft.
Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat het bij een ander ras niet fout zou kunnen gaan, in tegendeel zelfs.
Maar om nou de vechtrassen (om het maar even algemeen te houden) af te schilderen als super hondvriendelijke honden en ze qua manier van vechten te vergelijken met andere rassen vind ik nergens op slaan.
En als dan een Dongo maar door en door blijft zeuren, ook na een gedegen uitleg van Marloes, dan krijg ik nog wel eens last van sarcastische neigingen.