Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door loony »

Idd en in dit topic jagen achter de huiskatten. Dan kan je er makkelijk snel bijzijn en kan die methode helpen.
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Ik denk dat als de hond niet zou kunnen bij katten, dat je het wel kan proberen maar dat uiteindelijk daar niemand gelukkig van word.
Alleen laten in de gewenningsfase is ook niet optimaal, dus ik vraag me af of TS niet beter door kan zoeken naar een hondje dat wellicht geschikter is en op een moment dat het allemaal beter past in de gezinssituatie.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

loony schreef:Idd en in dit topic jagen achter de huiskatten. Dan kan je er makkelijk snel bijzijn en kan die methode helpen.
oh, ik dacht in het algemeen. gelukkig, ik dacht al dat ik jaren verkeerd bezig was.
maarre, hier joeg er ook 1 op katten en dat heb ik er nooit uitgekregen hoor, en die ging echt voor de kill. terwijl juist die met katten is opgegroeid. dus zo makkelijk is het niet ;). en ja, een kat kan ook gekilled worden door een hond met muilkorf ;). maar we hebben het wel over een ander kaliber hond.
Afbeelding
Car
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Car »

Na het lezen van dit hele tpic vraag ik mij af of je nu wel of niet een hond wil, neemt of inmiddels al hebt?
fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie

Ongelezen bericht door fungus »

Na lang twijfelen, wikken en wegen heb ik besloten om een hond te houden. Ik heb wel ingezien dat een puppy dse beste optie is. Ik heb gekozen voor de Sheltie.
Op 27 december komt een tien weken jonge reu ons vervoegen. We hebben een goede kweker gevonden die enkel met Shelties kweekt en zeer veel informatie en hulp geeft. Hij vond het geen probleem dat we beiden fulltime werken en de hond 4 dagen in de week alleen moet zijn (2 keer 4 uur). Het is niet ideaal (ideaal zou immers zijn dat er altijd iemand thuis is), maar we gaan de tijd die we hebben optimaal gebruiken.
Het is de bedoeling om de hond zoveel mogelijk mee te doen. Het moet een allemansvriend worden. Verder ga ik er dagelijks 4 keer (2 keer kort en 2 keer minimim 1 uur) mee gaan wandelen en spelen. Ik ga 2 keer per week ook les gaan volgen. Het eerste jaar ga ik in een privehondenschool verschillende basiscursussen doorlopen. Normaal zou ik dan nadien bij een andere hondenschool gaan om agility te trainen, als de hond zelf natuurlijk wilt.
De eerste 2 weken neem ik verlof, nadien neem ik nog een week halftijds. Zo kan de hond rustig wennen aan ons leventje.
Ik verwacht me wel weer aan een heleboel verwijten, gezien het bovenstaande, maar ik (en niet alleen ik) ben er van overtuigd dat we het beestje een gelukkig leven kunnen schenken.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

met een pup kun je nog geen uur wandelen :D
En die moet wel 20 keer per dag uit...

Ik denk dat het allemaal best wel kan, maar neem dan wel zeker een week vrij om hem te laten wennen. Een pup kan ook niet zomaar ineens 4 uur alleen zijn. Dat kost wel wat tijd :) (ons heeft dat een week of 3 gekost, maar wij hebben een inmense slaapkop :D)

iig veel succes en plezier!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hoelang neem je vrij om de pup te wennen aan het hele dagen alleen zijn muv een uurtje?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
fungus
Zeer actief

Machie schreef:met een pup kun je nog geen uur wandelen :D
En die moet wel 20 keer per dag uit...

Ik denk dat het allemaal best wel kan, maar neem dan wel zeker een week vrij om hem te laten wennen. Een pup kan ook niet zomaar ineens 4 uur alleen zijn. Dat kost wel wat tijd :) (ons heeft dat een week of 3 gekost, maar wij hebben een inmense slaapkop :D)

iig veel succes en plezier!
Uiteraard weet ik al dat het met een pup anders werkt, maar ik moet ook naar de toekomstige organisatie kijken, want een jaar is zo om. Asap zal ik beginnen met zindelijkheidstraining.
Zoals ik denk ik geschreven heb: ik neem 2 weken verlof vanaf 27 december. Daarna werk ik nog een week halve dagen. Stilletjesaan laat ik hem wennen aan het alleen-zijn, alhoewel hij met onze drie katten weinig alleen zal zijn... Qua wennen had ik de tip gekregen om een puppyren vast te maken aan de bench en er iets over te spannen, zodat de katten nog niet rechtstreeks aan de hond kunnen, maar er wel al aan kunnen wennen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Je gaat de pup dus 2 weken geven om hem te laten wennen aan full time alleen zijn?
Okee, muv 1 uurtje. :19:
Succes ermee zou ik zeggen.
Wat ga je doen als blijkt dat de pup na 2 weken nog helemaal niet alleen kan zijn?
Heb je een plan B?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
fungus
Zeer actief

wendy71 schreef:Je gaat de pup dus 2 weken geven om hem te laten wennen aan full time alleen zijn?
Wat ga je doen als blijkt dat de pup na 2 weken nog helemaal niet alleen kan zijn?
Heb je een plan B?
Ja, plan B is om halftijds te gaan werken, plan C is om niet meer te werken en plan D is de hond naar het asiel brengen.

Jongens toch, wat een azijnpissers zitten er hier toch.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ik heb duidelijk niet goed gelezen.

Las nl 2 x per week 4 uur alleen. Maar een pup 2 keer per dag 4 uur alleen laten... Dat vind ik wel heel heel pittig!
Ik merk dat als wij (eens per 2 weken, 4 uur weg vanwege voetbal) terug komen dat Luca heel heel veel energie heeft die hij echt niet in een uurtje kwijt is!

En hoe wil je hem zindelijk krijgen?
Wij hebben Luca nu 6 weken en hij is behoorlijk zindelijk. Maar dat hij nooit meer een plasje laat lopen durf ik niet te zeggen...
fungus
Zeer actief

Machie schreef:Ik heb duidelijk niet goed gelezen.

Las nl 2 x per week 4 uur alleen. Maar een pup 2 keer per dag 4 uur alleen laten... Dat vind ik wel heel heel pittig!
Ik merk dat als wij (eens per 2 weken, 4 uur weg vanwege voetbal) terug komen dat Luca heel heel veel energie heeft die hij echt niet in een uurtje kwijt is!

En hoe wil je hem zindelijk krijgen?
Wij hebben Luca nu 6 weken en hij is behoorlijk zindelijk. Maar dat hij nooit meer een plasje laat lopen durf ik niet te zeggen...
Ik heb toch nergens gezegd dat hij binnen de 2 weken zindelijk moet zijn?
Ik ga trouwens ook meer doen dan enkel een uurtje wandelen. Ik heb alles besproken met de kweker in kwestie, omdat ik ook twijfelde aan de haalbaarheid van een puppy. Als hij - met al zijn ervaring met het ras - nu zegt dat het kan, wie ben ik dan om hem niet te geloven. In België is het trouwens niet ongewoon om een hond te hebben ondanks fulltime werken. Is dat zielig? Als je er voor, tussen en na je werk aandacht aan besteed en hem zijn beweging en liefde geeft, zal hij er allicht niet ongelukkig bijlopen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

fungus schreef:
wendy71 schreef:Je gaat de pup dus 2 weken geven om hem te laten wennen aan full time alleen zijn?
Heb je een plan B?
Ja, plan B is om halftijds te gaan werken, plan C is om niet meer te werken en plan D is de hond naar het asiel brengen.

Misschien omdat er ook mensen zijn die ervaring hebben met pups, en ook met pups die echt niet met een week of 10/11 alleen kunnen zijn.
Mijn eerste pup was zo. Ik dacht ook "weekje of 2 vrij, en dan moest hij max 3 uur alleen zijn, moest kunnen". Nou vergeet het maar, niet dus. En daar zit je dan met studie en werk en een pup die nog geen 5 minuten alleen kan zijn zonder volledig in paniek te schieten.
Uiteindelijk heb ik het ook weer op kunnen lossen, en met 8 maanden (ja 8 maanden) kon hij 3-4 uur alleen zijn. Ik heb weken, maandenlang met een pup in een tas boodschappen gedaan, ging nergens meer heen behalve naar studie/werk (en had dus godzijdank opvang gevonden voor die tijd), en ondertussen maar trainen met Kong, radio aan etc.

Je kan het allemaal heel leuk plannen, maar een pup kan heeeeel anders zijn dan jij vantevoren in je hoofd had :wink:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Nee, het is niet zielig om te werken en een hond te hebben. Ja het is wel sneu een pup te hebben en die 2x per dag 4 uur alleen te laten.
Het 1e jaar heeft een hond gewoon heel veel tijd nodig. Daarna is alles wat makkelijker...
daarom hebben wij ook nu voor een hond gekozen aangezien ik nog bijna 2 jaar bezig ben met mijn studie :)
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef:
Heb je een plan B?

Misschien omdat er ook mensen zijn die ervaring hebben met pups, en ook met pups die echt niet met een week of 10/11 alleen kunnen zijn.
Mijn eerste pup was zo. Ik dacht ook "weekje of 2 vrij, en dan moest hij max 3 uur alleen zijn, moest kunnen". Nou vergeet het maar, niet dus. En daar zit je dan met studie en werk en een pup die nog geen 5 minuten alleen kan zijn zonder volledig in paniek te schieten.
Uiteindelijk heb ik het ook weer op kunnen lossen, en met 8 maanden (ja 8 maanden) kon hij 3-4 uur alleen zijn. Ik heb weken, maandenlang met een pup in een tas boodschappen gedaan, ging nergens meer heen behalve naar studie/werk (en had dus godzijdank opvang gevonden voor die tijd), en ondertussen maar trainen met Kong, radio aan etc.

Je kan het allemaal heel leuk plannen, maar een pup kan heeeeel anders zijn dan jij vantevoren in je hoofd had :wink:
Ja, dat weet ik ook wel, maar wat verwacht je dan? Dat ik effe 8 maanden kan stoppen met werken? En wat als hij nooit alleen an zijn? Stoppen met werken?
Moos
Zeer actief

fungus schreef: dat weet ik ook wel, maar wat verwacht je dan? Dat ik effe 8 maanden kan stoppen met werken? En wat als hij nooit alleen an zijn? Stoppen met werken?
Nee, dat je oppas of dagopvang als achterban hebt voor als het niet gaat. Dat je niet maar moet denken dat je 'dat wel even doet'. Een pup is een baby, het is echt alsof je een baby in huis hebt die ook nog eens geen luier draagt en dus overal plast en poept, en al tandjes heeft en dus ook nog eens bijt. Een pup is een pokkewerk, leuk pokkewerk vaak, maar al een full time baan opzich.
En daar moet je rekening mee houden, en dus een achterban hebben voor als pup na 2 weken geen uren en uren alleen kan zijn (sterker nog, ik zou sowieso oppas regelen, want ik vind een pup van 10 weken uren alleen laten op regelmatige basis niet in het voordeel van de pup).
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef: dat weet ik ook wel, maar wat verwacht je dan? Dat ik effe 8 maanden kan stoppen met werken? En wat als hij nooit alleen an zijn? Stoppen met werken?
Nee, dat je oppas of dagopvang als achterban hebt voor als het niet gaat. Dat je niet maar moet denken dat je 'dat wel even doet'. Een pup is een baby, het is echt alsof je een baby in huis hebt die ook nog eens geen luier draagt en dus overal plast en poept, en al tandjes heeft en dus ook nog eens bijt. Een pup is een pokkewerk, leuk pokkewerk vaak, maar al een full time baan opzich.
En daar moet je rekening mee houden, en dus een achterban hebben voor als pup na 2 weken geen uren en uren alleen kan zijn (sterker nog, ik zou sowieso oppas regelen, want ik vind een pup van 10 weken uren alleen laten op regelmatige basis niet in het voordeel van de pup).
Zo zal de hond zeker leren alleen zijn: met mensen die alle dagen eventjes x-aantal uur per dag op de hond letten... Allemaal idiote Vlamingen toch die fulltime werken en een pup nemen.
Moos
Zeer actief

fungus schreef: Zo zal de hond zeker leren alleen zijn: met mensen die alle dagen eventjes x-aantal uur per dag op de hond letten... Allemaal idiote Vlamingen toch die fulltime werken en een pup nemen.
Ach, als je vrijstaand woont, zoals veel meer mensen in Belgie dan in Nederland volgens mij, heb je ook geen buren die kunnen klagen dat je pup zit te gillen. Lekker makkelijk.

En ja, een hond leert alleen zijn door vooral de hond als pup geen uren alleen te laten. Daarom heet het ook leren, daar moet je de tijd voor nemen.
Maar goed, jij weet het allemaal al beter, dus ga vooral je gang met je pup van 10 weken meteen uren helemaal alleen te laten.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

fungus schreef:Na lang twijfelen, wikken en wegen heb ik besloten om een hond te houden. Ik heb wel ingezien dat een puppy dse beste optie is. Ik heb gekozen voor de Sheltie.
Op 27 december komt een tien weken jonge reu ons vervoegen. We hebben een goede kweker gevonden die enkel met Shelties kweekt en zeer veel informatie en hulp geeft. Hij vond het geen probleem dat we beiden fulltime werken en de hond 4 dagen in de week alleen moet zijn (2 keer 4 uur). Het is niet ideaal (ideaal zou immers zijn dat er altijd iemand thuis is), maar we gaan de tijd die we hebben optimaal gebruiken.
Het is de bedoeling om de hond zoveel mogelijk mee te doen. Het moet een allemansvriend worden. Verder ga ik er dagelijks 4 keer (2 keer kort en 2 keer minimim 1 uur) mee gaan wandelen en spelen. Ik ga 2 keer per week ook les gaan volgen. Het eerste jaar ga ik in een privehondenschool verschillende basiscursussen doorlopen. Normaal zou ik dan nadien bij een andere hondenschool gaan om agility te trainen, als de hond zelf natuurlijk wilt.
De eerste 2 weken neem ik verlof, nadien neem ik nog een week halftijds. Zo kan de hond rustig wennen aan ons leventje.
Ik verwacht me wel weer aan een heleboel verwijten, gezien het bovenstaande, maar ik (en niet alleen ik) ben er van overtuigd dat we het beestje een gelukkig leven kunnen schenken.
Hoi,

Mag ik je adviseren om, voordat de pup komt (echt voordat dus) je je aanmeldt op het collie en sheltie forum?
Misschien krijg je daar nog wat tips en ideeen.

http://scforum.magical-intentions.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk namelijk dat je te licht denkt over de sheltie ;-( (pup algemeen, hond algemeen)

Suzanne
Machie
Zeer actief

fungus schreef: Zo zal de hond zeker leren alleen zijn: met mensen die alle dagen eventjes x-aantal uur per dag op de hond letten... Allemaal idiote Vlamingen toch die fulltime werken en een pup nemen.
Idd idioten!
Doen ze met kinderen hetzelfde daar?
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik merk dat je je behoorlijk opwindt over het feit dat jij fulltime werkt en het lijkt alsof mensen je een hond misgunnen.
Volgens mij is het tegendeel waar :denken:
Volgens mij moet het kunnen maar wil je een probleemloze huishond krijgen zul je wel moeten investeren. Tijd en/of geld met een oppas.

Wij hebben nu 2 weken een pup in huis, hij is morgen 10 weken en kan nog geen tel alleen blijven. 's nachts is hij nu wel zover dat hij doorslaapt maar verder is het een druk manneke.

Wat Moos zegt is niet zo gek hoor, kijk om je heen of er opvang mogelijk is.
En de groeten van de mannen :zwaai
Moos
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
fungus schreef:Na lang twijfelen, wikken en wegen heb ik besloten om een hond te houden. Ik heb wel ingezien dat een puppy dse beste optie is. Ik heb gekozen voor de Sheltie.
Hoi,

Mag ik je adviseren om, voordat de pup komt (echt voordat dus) je je aanmeldt op het collie en sheltie forum?

http://scforum.magical-intentions.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk namelijk dat je te licht denkt over de sheltie ;-( (pup algemeen, hond algemeen)

Suzanne
Oh allemachtig, het gaat ook nog om een Sheltie pup die naast 4 dagen alleen zitten ook nog eens een allemansvriend moet worden :ugh:
Afbeelding
Aeve
Actief

Ik vind het nogal wat dat je de pup na twee weken al 4 uur alleen thuis moet blijven :19: Dat heeft denk ik een 99% kans van niet slagen.

Beetje jammer hoor.
Machie
Zeer actief

Aeve schreef:Ik vind het nogal wat dat je de pup na twee weken al 4 uur alleen thuis moet blijven :19: Dat heeft denk ik een 99% kans van niet slagen.

Beetje jammer hoor.
Lees ik niet alleen verkeerd :D
De pup moet zelfs 2 keer per DAG 4 uur alleen zijn!
Dus 8 uur alleen, op 1 uurtje na...
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

fungus schreef:
Moos schreef:
Zo zal de hond zeker leren alleen zijn: met mensen die alle dagen eventjes x-aantal uur per dag op de hond letten... Allemaal idiote Vlamingen toch die fulltime werken en een pup nemen.
Ik zit al een tijdje mee te lezen en ik vind jou wel halsstarrig hoor.

De meeste mensen die hier reageren (ik ook) vinden niet dat je een pup langer dan 4 uur op een dag alleen laten kunt.
Gewoon omdat een pup nog veel contact met zijn baas nodig heeft en het over het algemeen moeilijk vindt om lang alleen te zijn.
Misschien heb je geluk en vind je een hond die dat niet heeft, maar de kans is groter dat je hond het moeilijk zal vinden om lang (2x4 uur) alleen te zijn.
Je loopt dan kans op sloopgedrag, stress-onzindelijkheid, blaffen, zichzelf aanvreten etc.

Mensen hier proberen je dus duidelijk te maken, dat je zo'n hondje kan treffen en dat het wel handig is om back-up te hebben.
Persoonlijk vind ik 4 uur op een dag alleen echt het maximum en dat je sowieso voor de dagen dat je 2x4 uur weg bent iets moet regelen van een opppas, wel zo eerlijk naar je hondje.

Ohw en er zijn ook Hollanders die fulltime werken en een pup nemen.
Ik vind het niet kunnen, ben zelf pas aan honden begonnen toen ik halve dagen kon gaan werken.
Een asielhond van 7 maanden en we hebben 3 weken vrijgenomen zodat ze kon wennen.
Aeve
Actief

ja maar de eeste twee weken niet, en de week erna halftijds...dus ja, de pup heeft twee weken de tijd om te wennen aan 4 uur alleen zijn, en de week daarna is hij direct 2 keer 4 uur alleen thuis.

Oh TS, weet je ook dat een pup wel elk uur uitgelaten moet worden, en je zeker nog geen uur mag wandelen, zeker niet de eerste maanden? :roll:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik wens je veel suc6 met de pup zo snel laten wennen aan alleen zijn. Je hebt echt reuze geluk als dat je gaat lukken. Mijn hond van 1,5 jaar kan nu net 3 uurtjes alleen zijn. Dus dan kom je van een koude kermis thuis als je denkt dat het zomaar even gaat lukken.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Suzanne123 schreef:
Hoi,

Suzanne
@ TS: Ik heb al wat voorwerk voor je gedaan:

De Sheltie is een opgewekte, intelligente hond. Hij is geïnteresseerd in alles, wat er om hem heen gebeurt en bemoeit zich overal mee. Het is voor hem heel belangrijk te weten, dat hij gewaardeerd wordt. Daarom probeert hij steeds zijn baas een plezier te doen. Hij moet daartoe zeker de gelegenheid krijgen anders zoekt hij er zelf één. Eén van de van nature aangegrepen gelegenheden vormt het waken. Wat de Sheltie daarbij te kort komt aan grootte, wordt gecompenseerd door zijn luidruchtigheid. Met een goede opvoeding is die luidruchtigheid wel wat in te dammen, maar dit vereist veel geduld en doorzettingsvermogen. Een Sheltie staat gereserveerd ten opzichte van vreemden. Deze gereserveerdheid mag niet verward worden met angst.

Een echte Sheltie kijkt de kat uit de boom en blijft op een afstand, totdat hij ziet, dat de vreemden geaccepteerd worden door zijn baas. Hij beslist zelf of hij naar hen toe zal gaan. Zo is ook een goede begeleiding bij de kennismaking met kinderen van groot belang. Niet alle pups komen immers bij de fokker met hen in contact. Deze begeleiding is noodzakelijk om te voorkomen, dat gereserveerdheid omslaat in nerveus gedrag.

Een Sheltie heeft het nodig de kameraad van zijn baas te zijn. Hij is nergens gelukkiger dan bij "zijn mensen" en kwijnt weg als hij buiten gesloten wordt.

Bron

Zul je rekening houden met deze punten, aangezien je hondje een "allemansvriend" moet worden en lang alleen moet kunnen zijn?

Edit: bron toegevoegd
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 06 nov 2009 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik vind 4 dagen van de week 2x 4 uur alleen voor Frenk van bijna 2 al onverantwoord, laat staan wat ik ervan vind voor een sheltie pupje. :boos: :M:

Jij moet en zal een hond, ongeacht de consequenties. Opvang? Plan B? Luisteren naar alle adviezen en ervaringen van de mensen hier? Alles wordt in de wind geslagen onder het mom van 'ze gunnen me ook niks' :jank:

Weet je wat? Ik vind jou, TS dus, gewoon een grote egoist :ok:

(en dan ook nog je niet in het ras verdiepen. Bah!)
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

De TS is van plan de hond als hond te behandelen, en niet als kind (zoals vele aangeven te doen)

Wat ik lees is dat hij de 1e twee weken vrij neemt, de week er op halve dagen gaat werken om de hond te laten wennen en in die periode de hond zinnelijk gaat proberen te maken (voor zover dat mogelijk is) Hij is van plan om met de pup het 1e jaar naar een privé hondenschool te gaan om daar verschillende cursussen te gaan volgen, om daarna agility met de hond te gaan doen. De hond zal (voorlopig) moeten wennen aan max 4 uur achtereenvolgend “alleen” te zijn, om vervolgens uitgelaten te worden alvorens de 2e 4 uur ingaat (zoals bij vele fulltime werkende het geval is) Vriendin van TS gaat vanaf medio voorjaar (april) part time werken (2 hele - 1 halve)

Mijn inziens al meer dan de meeste mensen doen als zij een hond aanschaffen. Waar hebben we het over zeg. :scratch:

Ben het ermee eens dat het niet de ideale situatie is. De ideaalste situatie zou zijn als een hond bij 1verdieners terecht komt en er altijd iemand thuis is. :engel:

Jeetje zeg. Ligt een beetje op zeg. We hebben het hier over een hond hoor. Niet over een kind :19: Als ik de reacties hier zo lees moet je voordat je je een hond aanschaft het 1e jaar nagenoeg alle dagen thuis zijn. In het begin de hond nog net niet bij je in bed (kamer) nemen (liefst wel uiteraard).

TS ik wens je heel veel plezier en succes met je aankomende gezinsuitbreiding.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”