Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de RAD is een lachetje.

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: de RAD is een lachetje.

Ongelezen bericht door freskin »

Liesbeth schreef:
hondenvriend schreef:daar zijn natuurlijk genoeg mensen voor. die ontzettend veel verstand van honden hebben.
die zien snel genoeg of iemand wel wat van een hond af weet en goeie of slechte bedoelingen heeft.

dat is hetzelfde al+s iemand met mij mee gaat straten. die dat bijna nog nooit gedaan heeft.
nou dat heb je binnen 10 minuten door hoor. als je wil nog wel in 1 minuut
Voor ik verder ergens op in ga, wat is straten?
Hij is stratenmaker :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

massam schreef:als je niks meer hebt en ik wel nog staffies (geen idee hoe oud je honden zijn) dan kom ik er wel een brengen voor de vakantie :engel:

:smile: :engel:
Edit: Nell is 8
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

smoekie schreef:
massam schreef:als je niks meer hebt en ik wel nog staffies (geen idee hoe oud je honden zijn) dan kom ik er wel een brengen voor de vakantie :engel:

ah, nou de mijne die in aanmerking komt voor een logeerpartijtje bij jou, dat is dus lola ivm je kinderen, is in mei 6 geworden dus misschien redden we dat wel! :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

massam schreef:
smoekie schreef:

ah, nou de mijne die in aanmerking komt voor een logeerpartijtje bij jou, dat is dus lola ivm je kinderen, is in mei 6 geworden dus misschien redden we dat wel! :mrgreen:

Kijk er nu al naar uit :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

_Inge_ schreef:
heidie schreef:
MARC_S schreef:

Ik zit dus nu met precies hetzelfde probleem. Elk jong stel met een lijkt hier nu een gecoupeerde rednose pitbull of een standerd ambull gehaald te hebben. Ik schijt dus 7 kleuren de laatste tijd. Ben letterlijk gister nog de struiken in moeten lopen en heb de honden door prikkeldraad moeten laten springen omdat er een bulterriër en een pitje de hoek om kwamen hollen al spelend. :
Was dat toevallig een bruine pitt en een bonte bull terrrier? Bullterrier nog klein.
Baasje met tattoo's??
Dan zou ik ook wel schrikken ja
Hier zag ik pas 2 jonge meisjes van een jaar of 8 met een stafford lopen..dan denk ik ook waar ben je mee bezig..misschien is het wel een heel lief beest, maar zo niet.. als die hond zich lostrekt :piew:
Dan ren ik als meisje van 29 met mijn staffords ook even weg.
Zo onverantwoordelijk.
Afbeelding
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

MARC_S schreef:
Eline* schreef:Ik vind een algemene hondenwet prima. Niet alle pitjes zijn levensgevaarlijk en niet alle goldens zijn lief.
Wel vind ik inderdaad dat er rassen zijn die niet voor iedereen zijn. Maar ik denk dat je dat nooit wettelijk kan gaan ondervangen. De normale eigenaar die van goede wil is zal best zo'n bewijs halen, maar juist binnen het circuit waarin dit soort honden worden misbruikt, daar kom je denk niet tussen.
En hoe wil je dat doen?
Als de familie Smit een leuke boerboelpup neemt, wat moet je daar dan mee?
Je kan een lijst rassen maken die met wat voorwaarden opgesteld is? Natuurlijk is dat wel vreemd en erg moeilijk te handhaven. Alleen denk ik van de andere kant dat een serieuze fokker het helemaal niet erg zou vinden als zijn zorgvuldig gefokte boerboelen alleen naar mensen mogen die eerst een cursus van enkele lessen gevolgd hebben. Je kan bv iets over hondengedrag ed leren en dan een hond nemen. Mensen die dat brevetje niet hebben en hun honden veroorzaken toch problemen kan je dan ook makkelijker uitfilteren. Ook is de broodfok van dergelijke honden meteen gestopt omdat niemand meer in een opwelling een pitje kan kopen. Als je dan in ieder geval in die paar lesjes leert hoe ze los te krijgen van andere honden, waarop te letten met andere honden dan helpt dat al een heel eind. :ok: Je kan ook een algemene korte cursus doen en dan wat extra aandacht geven aan hond- en mens-agressieve rassen en hoe daar mee om te gaan? Alles beter dan dat getrek en pepperspray zoals laatst in Amsterdam. Dan staan toch twee nitwits aan een ambull/pitbull kruising te trekken die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en met wat voor hond ze eigenlijk lopen....

Maargoed, dat zal wel niet haalbaar zijn en dus moet straks iedereen met een hond maar accepteren dat er geen losloopgebieden meer zijn. Dat alle honden overal aan de lijn moeten en dat honden vanaf een bepaalde grootte gewoon ineens allemaal als potentieel gevaarlijk worden gezien. Ik zelf ben echter veel voorzichtiger met de loslopende ambull dan met een loslopende labrador die op mijn honden af komt stieren. Ik heb gewoon doemscenario's in mijn hoofd van oude Cleo die ineens bij een pitbull-teef tussen de kaken hangt met de opmerking dat die normaal heel lief is :klaar:

ik denk niet dat zoiets haalbaar is, iemand die slechte bedoelingen heeft is echt wel in staat op zon cursus/test zijn beste beentje voor te zetten en te doen alsof hij goede bedoelingen heeft.
je kunt daarmee nooit voorkomen dat er dáárna alsnog dingen fout gaan. opzettelijk of door onwetendheid.

Wij hebben dus een Boerboel x Stafford pup, en zijn ons wél bewust van onze verantwoordelijkheid.
We hebben zelf ook kinderen rondlopen .
We hebben heel veel gelezen over het opvoeden van honden, en kijken altijd naar die geweldige Cesar Millan :D
We zijn nu al meteen heel duidelijk en consequent naar de pup toe hoe zielig of schattig hij ook probeert te doen als hij iets ondeugends doet of iets doet wat we niet willen (op de bank. tegen iemand opspringen. de keuken ingaan...)
We hebben hem nog geen week en nu al werpt de structuur,duidelijkheid en het consequent zijn zijn vruchten af!
het is net als met het opvoeden van een kind, ze hebben veel liefde en aandacht nodig, máár je moet ook duidelijk zijn,regels hebben en je daar aan houden, heel consequent zijn, etc. anders krijg je een onhandelbaar kind , of in het geval van een pup een onhandelbare hond!
Ik zou nooit mijn hond los laten lopen in een gebied waar mensen wonen/werken etc. Niet omdat ik hem niet zou vertrouwen, maar omdat ik snap dat niet iedereen even gek is op honden en weet dat sommige mensen echt bang zijn, dan vind ik het mijn verantwoordelijkheid daar rekening mee te houden.
We starten komende Zaterdag ook meteen met een puppycursus trouwens en ik wil daarna zeker ook vervolgtrainingen gaan doen met Gentle (de pup dus).

Dat zou élke honden eigenaar moeten doen....
Natuurlijk richt een groot ras meer schade aan , maar ik heb ook kleine hondjes gezien die totaal onhandelbaar waren. Mijn Oudoom moet zijn hondje (malteser) eerst opsluiten als er bezoek komt...... het beest valt iedereen aan....
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”