Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Ongelezen bericht door bennie »

iones schreef:
malinois schreef:dwerggroei:

http://www.el-minjas.com/erfelijkheid/D ... honden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Suzanne123, dat ze 2 normale ouders hebben wil niet zeggen dat het geen dwergjes zijn...
die kunnen ook dwergen krijgen.
Maar geen HD testen bij de ouderdieren moeten toch de alarmbellen al heel erg laten rinkelen :roll:
Dit komt ook bij paarden voor, met name bij friese paarden. Door inteelt.
Het is een recessief gen en daarom moeten beide ouders deze eigenschap bij zich dragen en beiden doorgeven voordat het zich manifesteert. Daar is 25% kans op. Hier in de buurt is er ook een geboren. Daardoor weet je dat de moeder drager is en dat je met die bewuste hengst niet meer mee moet fokken (is verkocht naar Amerika). MAAR.... er zullen vast meer hengsten dit vererveren want er zijn veel merries (en dus moeders van die hengsten) die het bij zich dragen. Het Friese paardenstamboek doet er niet veel op uit helaas.....

Ik denk in ieder geval dat dwerggroei bij honden op de zelfde manier te vererven valt. Bij dwerggroei heb je vaak meerdere gezondheidsproblemen overigens.
fes/lou schreef:Iones heeft ook geen rashonden hoor, de pot verwijt de ketel....
Als de pup nou 6 weken is ipv bijna 8, is het al een stuk minderw waarschijnlijk dat hij dwerggroei heeft volgens mij.
Alvorens in paniek te raken zou ik de hond eerst een paar weken fatsoenlijk te eten geven en kijken hoe hij daarop reageert. Misschien ziet hij er dan wel een stuk beter uit...
Oh, nou moet plotseling iedereen alleen maar rashonden willen?

Ik heb een hondje uit Spanje, en die is waarschijnlijk niet gefokt maar afkomstig van de straat. De jr heb ik gekregen en geen cent voor betaald. Hiermee hou ik dus geen broodfokkerij in stand. De oudste hond is een gevolg van een ongelukje. De moeder is een rashond en die heeft bezoek gekregen van een buurhond....
Ik lever dus geen bijdrage aan ellende.
Ooooh gadverdamme, dus jij bent zo'n type die meedoet aan de instandhouding van het spanje probleem. En dan ook nog commentaar hebben op andere. Gadverdamme. Had ik al gadverdamme gezegd?

Mensen hondeforum weer op z'n smalst hier.
Zelf heb ik overigens twee honden uit het asiel, tooootaaaal onbekende achtergrond, een DH en een Mechelaar, naja, mechelaar, er zit iets van Podenco Oritas doorheen. Had ik uiteraard nooooooit mogen doen, geen HD nog ED foto's van pa of ma. Damn.

Weetje, TS had beter even gewacht tot pupsels in het asiel had gezeten, dan had niemand er een woord vuil over gemaakt...

Tis een poepie op de foto's, heel veel plezier ervan, ik duim voor je dat het geen dwerg is (ik lees ook dat ie bepaalde kenmerken niet heeft op de foto's, geen idee wat die kenmerken dan zijn, want ik ben een echte onbenul, zou geen honden mogen hebben daarom).

BARF is een goedkope oplossing voor een kwalitief hoog voer, Smuldier is dat ook, hoewel daar toevoegingen in zitten. Maar tis een prima manier om te beginnen met vers. Kijk ook eens op barfplaats, daar vindt je veel tips. En nu maak ik dat ik weg kom, want ik heb het BARF woord laten vallen, en dat schiet hier bij menigen in het misplaatste keelgat.

Note voor de lezers, deze post bevat gevoelige cynische opmerkingen die ongewenste emotionele bijwerkingen kunnen hebben, als deze zich voordoen, gelieve niet te reageren, waarvoor dank.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jammer dat nu TS de stuipen op het lijf word jejaagd door te zeggen dat het dwerggroei is.
Sommige lijnen geven grotere pups dan andere .
En soms dan heb je in je nesten wel eens kleinere dan de rest.
Zoals Marjoleine zegt kan het aan een boel factoren liggen.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zinndy, respect voor de manier waarop je met de kritiek en minder positieve reacties in dit topic omgaat. :ok:
Heel goed dat je de zinvolle dingen er nu uitgefilterd hebt en de rest naast je neerlegt.

Fijn dat je pup het eten lekker vindt, en verstandig dat je het allemaal eerst nog even aan gaat kijken voordat je drastische stappen gaat nemen die hopelijk helemaal niet nodig blijken te zijn.
Veel plezier met je pup, hoe heet hij eigenlijk?
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

LongFields schreef: hoe heet hij eigenlijk?
Mike :wink:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Marjoleine schreef:
Zinndy schreef: Ik ben er erg van geschrokken want ja (dom?) ik had er echt nog nooit van gehoord.
zaterdag zei ik nog het lijkt wel een miniatuur herdertje :( , en nu hoor ik dat dat dus écht bestaat....
Wat ik me afvroeg, he.
Je hebt daar het hele nest gezien of in elk geval een deel ervan?
Waren die even groot als jouw pupje?
In de openingspost staat dit:
Er waren 8 pups, waarvan er nog 2 overwaren (teefje en reutje), allebij zo klein en iel.
okeej, ik dwaal helemaal af geloof ik...
:wink:

Fijn dat Mike de Smuldier zo lekker vindt, ik denk dat hij binnenkort dat gewicht wel lekker zal opschroeven :D
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

Zó dan.......heerlijk deze laatste berichten!!
dank daarvoor...dat doet me weer even goed.....

Mijn Pup heet idd Mike ( mn dochter zegt Mikey want een echte Mike is het nog niet :tongue: )
Mijn andere duitse herder heet Tyson.

van de 8 pups waren er twee hele kleintjes,( op de foto) de rest was net als mn andere herder toen ik em kocht...lekkere dikke poten en dikke kop...maar aangezien ik werkelijk waar nog nooit van dwerggroei had gehoord.....dacht ik dat ze gewoon wat achter waren gebleven.
Mijn zoon was een couveuse kindje...net krap aan de geboorte overleefd...maar was inieminie.....is nu 17 jaar en redelijk gezond ( diabetes en pdd nos) en bleek ook geen dwerg te zijn :D

maar hou nu wel mn hart vast voor Mike, ik zie nu ineens allemaal dingen waarvan ik denk ja..ze zullen wel gelijk hebben...dunne pootjes...klein, dun spits koppie...

maar hij is lekker aan het eten,en spelen....op dit moment ligt hij helemaal tegen Tyson aan te slapen, eigenlijk ligt ie tussen Ty zn voorpoten in....en Ty lik hem.... zoals gezegd ik kijk het nog even aan...

Alle verwijten kwamen bij mij gewoon heel hard aan...ik heb nog veel verdriet van mijn Bailey....en zou verschrikkelijk vinden als er wel echt iets met deze pup is.....

thanx allemaal!

ps heb bericht gehad van de zogenaamde fokker...en die neemt vrijdag contact met me op...ben benieuwd....
Laatst gewijzigd door Zinndy op 23 dec 2010 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Expecting schreef:
Marjoleine schreef: Wat ik me afvroeg, he.
Je hebt daar het hele nest gezien of in elk geval een deel ervan?
Waren die even groot als jouw pupje?
In de openingspost staat dit:
Er waren 8 pups, waarvan er nog 2 overwaren (teefje en reutje), allebij zo klein en iel.
okeej, ik dwaal helemaal af geloof ik...
:wink:

Fijn dat Mike de Smuldier zo lekker vindt, ik denk dat hij binnenkort dat gewicht wel lekker zal opschroeven :D
Ik haal uit de quote niet helemaal of de rest er nog was en wel verzegd of dat die al weg waren, vandaar mijn vraag.
Maar ik ga er dan maar gewoon vanuit dat ze allemaal klein waren.
Nou, dat kan toch?
Ik ga er gewoon vanuit dat Mike snel op gewicht is nu hij goed en lekker eten krijgt :ok:

edit: Zinndy, ik zie nu jouw posting. Achter kan ook.
Gewoon even afwachten zou ik zeggen, en als het over twee weken nog niet is bijgetrokken kun je laten testen, lijkt me.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Super dat hij nu gaat eten, geef hem inderdaad 2 weken om te groeien en onderneem als dat niet het geval is dan stappen. (tenzij er natuurlijk allerlei andere dingen bijkomen). Geniet vooral van da beide mannen(tjes). Laat je verder niet gek maken door allerlei opmerinkingen en verwijten op het forum. Soms lijkt het alsof men alleen maar negatief wil zijn, en niet echt reageren op je topic. Gelukkig heb jij goed gefilterd en het juiste eruit gepakt.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Heeft hij nog vaste ontlasting na het eten van de smuldier? Dat is wel een heel goed teken :ok: Ik zou zelf nog wat pro biotica erbij geven voor de weerstand en wat visolie.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fijn te horen dat ie in ieder geval goed eet van Smuldier... biedt hem dit diverse malen per dag aan dat is het beste voor zo'n hummeltje die amper wilde eten.
Ga het nu niet mengen ergens anders mee of brok geven, blijf hem nu dit eerst geven, dit gaat goed nu. (ik heb overigens niks tegen brok, mijn volwassen honden krijgen ook eens per dag brok maar voor een pup is dit het beste, zeker met zijn achtergrond).
Dit is compleet en je weet zeker dat hij alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft.
Kijk het idd. even aan of hij groeit en aankomt... 2 weken is een prima termijn.
Ik ben benieuwd wat de 'fokker' er van te zeggen heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zinndy

ja hij heeft voor het eerst sinds ik hem heb vaste ontlasting. Wel wat vaker als eerst, maar dat geeft niet de boel zal wel even van slag zijn geweest.

Ik heb inmiddels toch even contact opgenomen met sticting saartje en die mevrouw heeft de fotos ook bekeken van Mike...
helaas ziet zij er ook een dwerg in.
Ze zei ook dat als er van de 8 , 2 zo klein waren het precies zou kloppen...25% van het nest dwerg is....
Ze gaf me toch wel de tip om aan de dierenarts te vragen of hij als ik bloed laat afnemen alvast de schildklier te testen, dat is sneller als de echte test daar moet je een paar weken op wachten op de uitslag.
Ze zei ook nog dat je ook heel klein kan blijven door "alleen" een schildklierafwijking...zonder dwerggroei.
oeff boel info , maar wel veel duidelijkheid .....
ik hoop alleen dat stel dat de schildklier goed is met bloedtest van DA, dat dwerggroei dan uitgesloten is?
dat was me niet helemaal duidelijk.....

ga zo de DA bellen , want nu wil ik ook wat zekerheid..getsie
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Weet je, ik vind je heel dapper hoor, maar denk eens na over terugbrengen naar deze fokker? Jij hoeft hier toch niet voor het volle pond voor op te gaan draaien? Volgens mij kunnen ze DH's testen op dwerggroei dus de fokker had dit doodeenvoudig kunnen voorkomen. Laat die dan lekker op de blaren gaan zitten.

Als he, als............... Eerst maar eten.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Fijn dat hij nu goed eet en dat zijn ontlasting beter is. Hou hem gewoon goed in de gaten en probeer je niet al te druk te maken. Persoonlijk zou ik nog steeds even de tijd nemen om 'm met goede voeding de kans te geven even een groeispurt te maken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zinndy schreef:ja hij heeft voor het eerst sinds ik hem heb vaste ontlasting. Wel wat vaker als eerst, maar dat geeft niet de boel zal wel even van slag zijn geweest.

Ik heb inmiddels toch even contact opgenomen met sticting saartje en die mevrouw heeft de fotos ook bekeken van Mike...
helaas ziet zij er ook een dwerg in.
Ze zei ook dat als er van de 8 , 2 zo klein waren het precies zou kloppen...25% van het nest dwerg is....
Ze gaf me toch wel de tip om aan de dierenarts te vragen of hij als ik bloed laat afnemen alvast de schildklier te testen, dat is sneller als de echte test daar moet je een paar weken op wachten op de uitslag.
Ze zei ook nog dat je ook heel klein kan blijven door "alleen" een schildklierafwijking...zonder dwerggroei.
oeff boel info , maar wel veel duidelijkheid .....
ik hoop alleen dat stel dat de schildklier goed is met bloedtest van DA, dat dwerggroei dan uitgesloten is?
dat was me niet helemaal duidelijk.....

ga zo de DA bellen , want nu wil ik ook wat zekerheid..getsie
Zet alles even goed op een rijtje, wat je wil weten, wat zij nu gezegd heeft, desnoods print je even het verhaal uit van de link over de dwerggroei en neem even contact op met je DA. Hij wist niets van dwerggroei toch? Lijkt me toch dat hij zich daar dan even moet inlezen en zeker weten hoe en waar het bloed op moet testen...
Het komt niet op een dag aan natuurlijk... maar mocht het zo zijn is het wel belangrijk om hier medicatie voor te krijgen. Maar nogmaals dat komt niet op een dag aan hoor. :wink:

Dat ie vaker poept dat is ook wel logisch, hij krijgt nu fatsoenlijk voer binnen, hij heeft een tijdje weinig gehad dus zn darmpjes gaan nu goed werken.
succes!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Weet je, ik vind je heel dapper hoor, maar denk eens na over terugbrengen naar deze fokker? Jij hoeft hier toch niet voor het volle pond voor op te gaan draaien? Volgens mij kunnen ze DH's testen op dwerggroei dus de fokker had dit doodeenvoudig kunnen voorkomen. Laat die dan lekker op de blaren gaan zitten.

daar kan ook op getest worden... de ouderhonden moeten getest worden, maar als ze al niet testen op hd lijkt het me ook erg sterk dat er getest is op dwerggroei. :wink:
Maar dan moet je wel eerst weten of het idd. dwerggroei is en dan kun je haar aansprakelijk stellen.
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik vind m helemaal niet eruit zien als een dwergje. Het is gewoon een klein dondertje wat moet gaan groeien.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dianavdberkt schreef:ik vind m helemaal niet eruit zien als een dwergje. Het is gewoon een klein dondertje wat moet gaan groeien.
dat vind ik ook, volgens mij is het hondje een week of 7 als het dat al is
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Zinndy schreef:.....ondertussen heb ik mijn DA al gebeld en die zei dat ik morgen het beste even contact kon opnemen met utrecht om daar info te vragen over dwerggroei en het evt testen daarvan.

het is dus niet zo dat ik niks met jullie raad, adviezen en zelfs verwijten doe.
ik heb ook al het voer gehaald, en ga daar morgen vroeg direct mee beginnen.
Goed zo! :ok: Je kleine man zal het vlees vast erg lekker gaan vinden en al gauw in gewicht gaan toenemen. Zijn grote broer zal het ook erg lekker gaan vinden!

Ik ben benieuwd wat er uit een eventuele test van Utrecht gaat komen. Het zal vast allemaal goed zijn :wink:

Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Dianavdberkt schreef:ik vind m helemaal niet eruit zien als een dwergje. Het is gewoon een klein dondertje wat moet gaan groeien.
Ik heb al best wat Duitsernesten gezien maar zo'n klein ding... nog nooit...
de laatsten heb ik (met nog een paar anderen die op het seminar waren) gezien met 5 weken, die waren zeker een keer groter als deze :80:
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

malinois schreef:
renee-uk schreef:
Ik heb al best wat Duitsernesten gezien maar zo'n klein ding... nog nooit...
de laatsten heb ik (met nog een paar anderen die op het seminar waren) gezien met 5 weken, die waren zeker een keer groter als deze :80:

Genoeg gezien hoor. Pas nog een pup van een fokker uit belgie gezien. 7 weken oud en 4 kilo. Die van ons wegen 10 kilo als ze hier de deur uitgaan.
renee-uk
Zeer actief

dit hondje kan best een groeiachterstand hebben natuurlijk, zeker gezien het feit dat dit pupke ook nog zo mager was en al die tijd al aan de diarree is.
die 'fokker' was zo te lezen niet direkt erg professioneel bezig en dan is de kans natuurlijk wel groot dat ze een hoop op zn beloop gelaten heeft.

Ik zie er geen dwerg in, maar het zijn toch wat onduidelijke foto's en ik kan me natuurlijk best vergissen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zinndy

okee...update...

ik heb de naam van de vader gegoogled.....en kwam bij een fokker uit in sprundel.(ook lid van de rasvereniging)
ik heb ze gebeld en toen ik de naam noemde van de vrouw zei ze : OH NEE TOCH!!
oops....
de vader is een prima hond, alle papieren overal op getest etc..maar ze zei dat ze een jaar nadat de vrouw de hond
had gekocht wilde gaan kijken om te zien hoe hij geworden was..en ze mocht niet eens naar binnen!!
de vrouw had een vaag verhaal dat ze in het huis van vrienden was en zelf in duitsland woonde blabla...
Toen de fokker vol bleef houden en de hond wilde zien, haalde ze de hond naar buiten. Ze zeiden op terug tegen elkaar als dat maar goed gaat.

Toen ik vanmiddag het telefoonnummer belde, mij bekend....kreeg ik een man aan de telefoon die zei dat gerda morgen weer " in nederland " zou zijn bij hem.
De fokker heeft het juiste adres en die gaat ze me nu per mail sturen, ik ben in staat om er morgen zo heen te rijden
en net zo lang voor de deur te blijven staan tot ze opendoet ook al is het 2 uur rijden.
Ze zei dat ik de dierenbescherming moest bellen, en melding moest maken, ik er iig werk van moet gaan maken.
Zij gaat het ook in de gaten houden, want het word wel met haar naam gesosieerd natuurlijk.

Ik ga het dan hard spelen, ze is zoweiezo in gebreke gebleven door niet te melden dat de hond ene navelbreuk had ...en ze had veel beter voor hem moeten zorgen

Nu ik ga even dweilen, want Mike is in een keer weer hevig aan de diarre
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zinndy schreef: de vader is een prima hond, alle papieren overal op getest etc..maar ze zei dat ze een jaar nadat de vrouw de hond had gekocht wilde gaan kijken om te zien hoe hij geworden was..en ze mocht niet eens naar binnen!!
En dan hebben we het nu over de vader van Mike, toch?

Als die op alles is getest, dan toevallig ook op gwerggroei?
En indien hijzelf niet, dan misschien zijn beide ouders?
Dan zou je dus een hele stap verder zijn namelijk ;)
Zinndy schreef:Nu ik ga even dweilen, want Mike is in een keer weer hevig aan de diarre
Te snel gegeten?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zinndy schreef:okee...update...

ik heb de naam van de vader gegoogled.....en kwam bij een fokker uit in sprundel.(ook lid van de rasvereniging)
ik heb ze gebeld en toen ik de naam noemde van de vrouw zei ze : OH NEE TOCH!!
oops....
de vader is een prima hond, alle papieren overal op getest etc..maar ze zei dat ze een jaar nadat de vrouw de hond
had gekocht wilde gaan kijken om te zien hoe hij geworden was..en ze mocht niet eens naar binnen!!
de vrouw had een vaag verhaal dat ze in het huis van vrienden was en zelf in duitsland woonde blabla...
Toen de fokker vol bleef houden en de hond wilde zien, haalde ze de hond naar buiten. Ze zeiden op terug tegen elkaar als dat maar goed gaat.

Toen ik vanmiddag het telefoonnummer belde, mij bekend....kreeg ik een man aan de telefoon die zei dat gerda morgen weer " in nederland " zou zijn bij hem.
De fokker heeft het juiste adres en die gaat ze me nu per mail sturen, ik ben in staat om er morgen zo heen te rijden
en net zo lang voor de deur te blijven staan tot ze opendoet ook al is het 2 uur rijden.
Ze zei dat ik de dierenbescherming moest bellen, en melding moest maken, ik er iig werk van moet gaan maken.
Zij gaat het ook in de gaten houden, want het word wel met haar naam gesosieerd natuurlijk.

Ik ga het dan hard spelen, ze is zoweiezo in gebreke gebleven door niet te melden dat de hond ene navelbreuk had ...en ze had veel beter voor hem moeten zorgen

Nu ik ga even dweilen, want Mike is in een keer weer hevig aan de diarre
Ik ben bang dat de dierenbescherming er weinig aan kan doen, als de honden onderdak en eten hebben dan is dat al voldoende helaas.
Wat je wel kunt doen is dus bij de DA op papier laten zetten wat de gebreken zijn, en daarmee eisen dat zij de dierenartskosten (mee) betaald. De pup is al ziek bij haar vandaan gekomen.
Had jouw hond een navelbreuk overigens?
Kun je geen nestgenoten opsporen via internet? Misschien dat er nog wel veel meer mankeert aan de diverse honden. Jij hebt de rest van het nest niet gezien toch?
Is dit de kennel waar de reu vandaan komt? http://www.pupnet.nl/index.php?search/i ... ort=kennel" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Zinndy

nou dat van dwerggroei heb ik net nog even gevraagd, zal wel niet natuurlijk....

Mike eet het voer idd heel erg snel op...en dan gaat ie lopen janken dat ie meer wil...
maar dat doe ik niet, teveel ineens is niet goed,
te snel eten eigenlijk ook niet :(
ik geef hem nu 50 /60 gr per kg lichaamsgewicht. even kijken hoe dat gaat.
mijn ander honden voerde ik altijd op t oog....en die zagen en zien er super uit .....

maar goed, ik ben dus blijkbaar wel bij een echte broodfokker geweest....ik had van broodfokkers hele ander beelden
in mn hoofd, kleine hokjes....meerdere nesten etc..maar goed die mensen zullen wel heel slim zijn en idd bijvoorbeeld als er mensen komen kijken in ene ander huis gaan zitten ofzo....

Geloof me , hier heb ik echt van geleerd brrrr......
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Zinndy schreef: de vader is een prima hond, alle papieren overal op getest etc..maar ze zei dat ze een jaar nadat de vrouw de hond had gekocht wilde gaan kijken om te zien hoe hij geworden was..en ze mocht niet eens naar binnen!!
En dan hebben we het nu over de vader van Mike, toch?

Als die op alles is getest, dan toevallig ook op gwerggroei?
En indien hijzelf niet, dan misschien zijn beide ouders?
Dan zou je dus een hele stap verder zijn namelijk ;)
idd. heb je daarnaar gevraagd?
Zinndy schreef:Nu ik ga even dweilen, want Mike is in een keer weer hevig aan de diarre
Te snel gegeten?
hij heeft niks anders dan Bonzo gehad, dan is dat ook niet zo vreemd denk ik... en idd. misschien te snel gegeten...
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bennie schreef: Ooooh gadverdamme, dus jij bent zo'n type die meedoet aan de instandhouding van het spanje probleem. En dan ook nog commentaar hebben op andere. Gadverdamme. Had ik al gadverdamme gezegd?
En jij bent ontzettend kortzichtig want dat doe ik dus NIET. Dat doen de spanjaarden zelf. En de stichting die ik help door een hond daarvan te adopteren, die werkt daaraan, doen castratie promoten en op scholen voorlichting geven. En wat doe jij, naast een hoop ongefundamenteerde kritiek te geven?
bennie schreef: Mensen hondeforum weer op z'n smalst hier.
Zelf heb ik overigens twee honden uit het asiel, tooootaaaal onbekende achtergrond, een DH en een Mechelaar, naja, mechelaar, er zit iets van Podenco Oritas doorheen. Had ik uiteraard nooooooit mogen doen, geen HD nog ED foto's van pa of ma. Damn.
Hiermee hou je geen broodfokkerij in stand. Jij hebt geen geld gebracht naar de fokker van die honden. Door zulke honden uit het asiel te halen heb je het goed aangepakt. Dat had de ts ook beter kunnen doen als een goede rashond te duur is en ze heeft niet te veel te besteden.
bennie schreef: Weetje, TS had beter even gewacht tot pupsels in het asiel had gezeten, dan had niemand er een woord vuil over gemaakt...
Dat klopt. omdat je daarmee niet de zak van een broodfokker spekt. En je kunt die honden moeilijk er op afrekenen dat ze van een klootzak afkomen, niet waar?

Rosita Compagner schreef:Weet je, ik vind je heel dapper hoor, maar denk eens na over terugbrengen naar deze fokker? Jij hoeft hier toch niet voor het volle pond voor op te gaan draaien? Volgens mij kunnen ze DH's testen op dwerggroei dus de fokker had dit doodeenvoudig kunnen voorkomen. Laat die dan lekker op de blaren gaan zitten.

Dit is een goede tip. Ik begrijp dat Zinndy de hond niet terug wil brengen want dat kan ze het beestje vast niet aan doen. Maar ik vind wel dat ze haar geld terug mag vragen. En de fokker hoort het geld ook terug te geven.
Je komt nu voor het hondje op Zinndy maar als het effe kan, kom dan ook voor je portemonee op.
Eerder heb ik een link hierin gezet waar men de broodfokkerij aan de kaak stelt. Daar zou je het adres van de fokster door kunnen geven. Ik vraag me af wat je nog meer zou kunnen doen. Want de dierenbescherming mag en kan dus inderdaad niets doen. Misschien kun je eens informeren bij de hondenbescherming of die iets weten.
http://www.hondenbescherming.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef: Is dit de kennel waar de reu vandaan komt? http://www.pupnet.nl/index.php?search/i ... ort=kennel" onclick="window.open(this.href);return false;
Niks mis met deze kennel hoor, dat is een prima kyno fokker!
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef: Is dit de kennel waar de reu vandaan komt? http://www.pupnet.nl/index.php?search/i ... ort=kennel" onclick="window.open(this.href);return false;
is ook een vraag...Geen idee hoor, ken het niet... maar da's niet zo raar, ik ken zo goed als niks qua kyno's :F:
Maar die vrouw leek me wat TS er over schreef ook eerlijk over te komen vandaar...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:
is ook een vraag...Geen idee hoor, ken het niet... maar da's niet zo raar, ik ken zo goed als niks qua kyno's :F:
Maar die vrouw leek me wat TS er over schreef ook eerlijk over te komen vandaar...
dat weet ik en daarom zei ik het ook ;)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”