Ooooh gadverdamme, dus jij bent zo'n type die meedoet aan de instandhouding van het spanje probleem. En dan ook nog commentaar hebben op andere. Gadverdamme. Had ik al gadverdamme gezegd?iones schreef:Dit komt ook bij paarden voor, met name bij friese paarden. Door inteelt.malinois schreef:dwerggroei:
http://www.el-minjas.com/erfelijkheid/D ... honden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzanne123, dat ze 2 normale ouders hebben wil niet zeggen dat het geen dwergjes zijn...
die kunnen ook dwergen krijgen.
Maar geen HD testen bij de ouderdieren moeten toch de alarmbellen al heel erg laten rinkelen
Het is een recessief gen en daarom moeten beide ouders deze eigenschap bij zich dragen en beiden doorgeven voordat het zich manifesteert. Daar is 25% kans op. Hier in de buurt is er ook een geboren. Daardoor weet je dat de moeder drager is en dat je met die bewuste hengst niet meer mee moet fokken (is verkocht naar Amerika). MAAR.... er zullen vast meer hengsten dit vererveren want er zijn veel merries (en dus moeders van die hengsten) die het bij zich dragen. Het Friese paardenstamboek doet er niet veel op uit helaas.....
Ik denk in ieder geval dat dwerggroei bij honden op de zelfde manier te vererven valt. Bij dwerggroei heb je vaak meerdere gezondheidsproblemen overigens.
Oh, nou moet plotseling iedereen alleen maar rashonden willen?fes/lou schreef:Iones heeft ook geen rashonden hoor, de pot verwijt de ketel....
Als de pup nou 6 weken is ipv bijna 8, is het al een stuk minderw waarschijnlijk dat hij dwerggroei heeft volgens mij.
Alvorens in paniek te raken zou ik de hond eerst een paar weken fatsoenlijk te eten geven en kijken hoe hij daarop reageert. Misschien ziet hij er dan wel een stuk beter uit...
Ik heb een hondje uit Spanje, en die is waarschijnlijk niet gefokt maar afkomstig van de straat. De jr heb ik gekregen en geen cent voor betaald. Hiermee hou ik dus geen broodfokkerij in stand. De oudste hond is een gevolg van een ongelukje. De moeder is een rashond en die heeft bezoek gekregen van een buurhond....
Ik lever dus geen bijdrage aan ellende.
Mensen hondeforum weer op z'n smalst hier.
Zelf heb ik overigens twee honden uit het asiel, tooootaaaal onbekende achtergrond, een DH en een Mechelaar, naja, mechelaar, er zit iets van Podenco Oritas doorheen. Had ik uiteraard nooooooit mogen doen, geen HD nog ED foto's van pa of ma. Damn.
Weetje, TS had beter even gewacht tot pupsels in het asiel had gezeten, dan had niemand er een woord vuil over gemaakt...
Tis een poepie op de foto's, heel veel plezier ervan, ik duim voor je dat het geen dwerg is (ik lees ook dat ie bepaalde kenmerken niet heeft op de foto's, geen idee wat die kenmerken dan zijn, want ik ben een echte onbenul, zou geen honden mogen hebben daarom).
BARF is een goedkope oplossing voor een kwalitief hoog voer, Smuldier is dat ook, hoewel daar toevoegingen in zitten. Maar tis een prima manier om te beginnen met vers. Kijk ook eens op barfplaats, daar vindt je veel tips. En nu maak ik dat ik weg kom, want ik heb het BARF woord laten vallen, en dat schiet hier bij menigen in het misplaatste keelgat.
Note voor de lezers, deze post bevat gevoelige cynische opmerkingen die ongewenste emotionele bijwerkingen kunnen hebben, als deze zich voordoen, gelieve niet te reageren, waarvoor dank.

TARAK