Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

informatie en hulp gezocht

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Re: informatie en hulp gezocht

Ongelezen bericht door aman.en.don »

meid, ik weet uit ervaring wat het is om een hondagresieve hond te hebben. die van mij was alleen godzijdank kleiner en kon ik hem daardoor goed houden. hij is ook totaan zijn dood bij me geweest maar ik weet dus heel goed wat het is.
ik wil je een hart onder de riem steken en je heel erg veel succes wensen. ik kan je helaas niet helpen maar ondanks de soms harde woorden zijn er hier ook echt mensen die je goede adviesen geven en het beste met jullie hele gezin voor hebben.
ik weet dat het moeilijk is en zeker met al die hormonen die door je lijf gieren, maar probeer je de reacties hier niet al te persoonlijk op te vatten. meesten hier kennen je niet persoonlijk en hebben dus ook geen heel erg goed beeld van je hele situatie
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

estherchip schreef:
Hutsje schreef:
estherchip schreef:waarom neem je hem zelf dan niet hutsje?
ik vind dat de ts het heel goed doet en eigenlijk weet ze het antwoord al en is daar nu heel hard naar opzoek
omdat ik al een volwassen bm reu van 4,5 heb? buiten dat, ik zit met 2 grote honden op een flatje van 40m2. ook niet echt een goed idee, denk je wel?

krijg ik verder nog antwoord?
ja chef :N: :S :S
ik heb geen ervaring met dat soort honden omdat het mijn soort niet is, maar dat wil niet zeggen dat ik geen ervaring heb met moeilijke honden. maar ga jij het risico lopen dan met zo n hond en een baby en een man die heeel erg tegen is?? zou wel eens willen zien wat jullie in zo n situatie zouden doen.
jullie hebben allemaal de grootste mond en zitten de ts af te branden (geloof dat daar op gekickt word hier op het forum) maar zelf stappen ondernemen ho maar.
ga maar naar haar toe en help haar, lijkt me beter dan hier alles door elkaar schreeuwen
ajuu en veel plezier in julile zoveelste rel topic ....
ik zou het risico al niet eens nemen zonder BABY, dat heb ik al meteen aangegeven hier. verder heb ik geen grote bek, brand ts niet af en heb ook tips aangedragen. ms is een brilletje of een cursus begrijpend lezen wat voor je.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Mekkie schreef:
Hutsje schreef:
Mekkie schreef: Buiten dat...
Denk je dat hij geschikt zou zijn als erfhond??

(niet voor mij hoor)
:N:
Weja, eigenlijk wel... Heb gehoord dat Fritz énig is met BM reuen :mann:
estherchip schreef:waarom neem je hem zelf dan niet hutsje?
ik vind dat de ts het heel goed doet en eigenlijk weet ze het antwoord al en is daar nu heel hard naar opzoek
Jaaa... anders ruilt Hutsje Kieffer gewoon om??
Breng Lijfje maar hier :cheer:

Ik vraag me af wat voor een antwoord TS al weet...
hahaha, nee, er wordt hier niets geruild of weggebracht :neenee:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Tulp schreef:Nu even praktijkverhaal wat ik dit weekend hoorde van een fokker die een hond van dit kaliber en zelfde soort problemen teruggenomen had.
Deze bleek bij de fokker inderdaad niet zo'n rotzak en (net zoals wij dat zouden doen) waren ze ervan overtuigd dat het een rangorde-probleem was. Voor de hond werd na enige tijd een fijne nieuwe baas gevonden en alle partijen waren happy......................totdat de hond na anderhalf jaar tóch een kind vol in het gezicht gebeten had. Waarom? Ik weet het niet, maar ik krijg wel de kriebels van zulke verhalen. Het is geen kleine hond waarover we praten, dit kaliber kan serieuze schade aanbrengen en hoewel met de juiste baas het ongetwijfeld goed kan gaan is het wel een hond die DURFT te bijten en dat maakt herplaatsen erg moeilijk met een grote verantwoording.
dat weet je toch niet? dat kan je van elke hond wel zeggen. als je kiefer verkeerd aanpakt kan hij dat ook wel gaan doen. maar deze hond heeft nog nooit mensen gebeten.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

stefanie schreef:
Valerie schreef:Zoek een andere goede dierenarts die het wel doet :wink:
Dus een DA die er niet achter staat dat een hond-agressieve hond wordt ingeslapen is niet goed? Zulke DA moeten er juist meer zijn. Da die niet zomaar uitgaan van wat de eigenaar van de hond beweert (en dan heb ik het niet over TS) maar wel van wat een onafhankelijke deskundige zegt.
Helaas zijn er nog teveel DA die zomaar de spuit in een hond zetten.
Begrijpend lezen zal vast moeilijk zijn. Als ik die dierenarts niet goed vond zei ik zoek een goede dierenarts die het wel doet. Niet zoek een andere (dus nog een) die het wel doet.
Ik heb alleen de beginpost verkeert gelezen want ik dacht dat het agressieve gedrag tegen mensen was. Dit is alleen tegen andere honden dus ik snap de connectie met een kind krijgen niet zo of je moet bang zijn dat je kind op een hond gaat lijken :19:
In dit geval zou ik gewoon goed zoeken naar een andere baas.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

@Hutsje.
Jawel dat heeft hij wel als ik goed gelezen heb. Weliswaar niet zo bedoeld maar hij hield niet op toen een baasje zijn hond beschermde op de parkeerplaats. Ik heb hier diverse malen tussen honden gezeten maar zodra ze in de gaten hadden dat ik er tussen zat was het meteen klaar, bij deze hond dus duidelijk niet.

Wat als deze hond op straat een andere hond pakt die tussen kinderen loopt? Ik wil het niet meemaken.

Ik ken deze hond niet, maar als het zo erg is als TS vertelt wilde ik hem ook niet bij een baby hebben, zeker omdat ze al vertelt dat er geen volledige controle (meer) is. Maar ik geloof dat we het daar wel over eens zijn.
En nu moet er dus zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht worden. Ik durf gerust te zeggen al had ik de mogelijkheid dat ik er niet aan wilde beginnen want ik wil de verantwoording van herplaatsen van deze hond niet dragen. En zijn dagen slijten in een kenneltje achteraf of in een asiel is in mijn ogen minder hondwaardig dan hem laten gaan.

Maar of het allemaal zo erg is als TS vertelt weet ik dus ook niet, zeker omdat dierenarts en GT het anders zien is er wel twijfe;. Ook hier geldt, ik zal het nooit weten want ik ken de hond niet persoonlijk.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Hutsje
Zeer actief

Tulp schreef:@Hutsje.
Jawel dat heeft hij wel als ik goed gelezen heb. Weliswaar niet zo bedoeld maar hij hield niet op toen een baasje zijn hond beschermde op de parkeerplaats.
dat lees ik dus niet, ik lees het dat hij wel de man onbedoeld pakte maar dat ze hem daarna van de hond af moesten trekken, niet van die man. maar heel duidelijk is het niet idd.
Afbeelding
mum

Ongelezen bericht door mum »

Houd vol en sterkte, ik weet precies wat het is om niet het hoofdinkomen te verdienen en ik wil ook niet met nix achterblijve. nog even volhouden
mum

Mensen praten hier erg makkelijk over dan maaar je man dumpen, maar de praktijk is andrs, ik houd ook met hart en ziel van mijn man maar ik zou toch allerlei manieren zoeken om beiden niet te kort te doen en dit heb ik ook moeten doen vanwege domme bijtspellen
houd vol en laat je huwelijk niet verneuken door een hond, ik klink hard maar mijn vent betaalt wel het dak over ons hoofd en eten voor de hond zonder mauwen omdat hij van mij houdt en weet dat ik van de hond houdt en dat is mij veel waard .
mum

En vent is hier geen scheldwoord hoor, voor mensen daar weer over vallen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
mum schreef:Mensen praten hier erg makkelijk over dan maaar je man dumpen, maar de praktijk is andrs,
Dat schaar ik gewoon onder typische forumwaanzin ;-) Als je een goed huwelijk/goede relatie hebt en de eis van je man is helemaal niet onredelijk (wat ik in geval van TS ook helemaal niet vind) dan ben je imo niet goed bij je knar om je hond boven je man te stellen en je koffers te pakken. Of de relatie was om te beginnen natuurlijk al niet goed, dat kan ook.

Mee eens. Ik kan me ook niet voorstellen dat, wanneer het zo hoog oploopt, er wordt gebruld 'hond eruit of ik eruit' je vrolijk de koffers van manlief pakt en hem gezellie nog uitwuift :denken: .
Lijkt me trouwens voor een advocaat ook wel lachen om een echtscheidingsverzoek te behandelen waarbij dit als reden wordt aangevoerd, dat dan weer wel. :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

lieke schreef: Mee eens. Ik kan me ook niet voorstellen dat, wanneer het zo hoog oploopt, er wordt gebruld 'hond eruit of ik eruit' je vrolijk de koffers van manlief pakt en hem gezellie nog uitwuift :denken:

nou heel eerlijk ....... als dat hier gezegd zou worden ging ik zelf wel mét mijn hondjes!
Ik hou niet van ultimatums en mijn honden hoorden bij het hele pakketje, heeft ie zelf voor gekozen hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

iedereen is, denkt en voelt anders en dat moet eens gerespecteerd gaan worden.
in dit geval snap ik die man ook heel goed. hebben jullie zelf hondagrasieve hond en een baby tegelijk gehad? ik wel en weet hoe moeilijk dat is. mijn hond woog dan zelfs maar 25 kilo. ik heb mijn hond wel bij me gehouden maar mijn hond was ook een pup en nog niet gelijk agressief toen me oudste geboren werd. toen mijn jongste geboren werd echter wel. ik heb zelfs met mijn veel kleinere hond dan ts heeft wel eens een kinderwagen gehad die op 2 wielen stond door dat de hond keihard begon te trekken bij het zien van een hond. en kan je zeggen, dat is geen prettje. toen mijn jongste geboren werd wist ik echter al dat mijn hond heel erg lief was voor mijn oudste en dat hij dus de jongste als baby ook niks zou doen.
daarbij mag er niet vergeten worden dat bij deze BM maar 1 incident nodig is om de hond fel te krijgen naar een kind toe. dat blijkt wel met nichtje. bij hoeveel van jullie met kinderen heeft het kind je hond nog nooit pijn gedaan al dan niet opzettelijk? nou mijn kinderen wel hoor. en nee ze wisten dat je niet in ogen mochten prikken etc en deden dit ook niet maar zeker toen ze net konden lopen zijn ze ook wel eens boven op de hond gevallen. hebben ze wel eens op zijn pootje gestaan. bo deed niks en accepteerde het. bo was gewoon gigantisch lief voor de kinderen en accepteerde alles. als me oudste als 1 jarige op de schommel zat probeerde bo zijn sokken uit te trekken maar nooit dat hij zijn tenen beet had!!!!
de BM van ts heeft al heel duidelijk laten zien niks van een kind te accepteren wat hem blijkbaar zint of pijn doet. zouden jullie dan het risico willen nemen met deze hond en een in huis wonende baby die ook ooit eens gaat kruipen, lopen etc? je kan ze echt niet maar altijd bij elkaar weg houden voor het geval dat.

ik had het een ander verhaal gevonden als de hond weg had gemoeten van ts haar man wanneer de hond zo'n schatje had geweest. ik begrijp zijn kant nu best wel!!! wel vind ik dat deze hond veilig de maatschappij in moet. dus bij iemand die hem ook echt aankan. zowel geestelijk als lichamelijk. een hond als deze mag gewoon never nooit niet bij iemand geplaatst worden die hem lichamelijk niet aan kan. wat is dan het volgende verhaal? niemand wilde de hond toen der tijd afmaken, eigenaar kon de hond niet houden en nu heeft hij mijn hondje dood gebeten. tuurlijk hoop ik dat er voor deze hond een passende nieuwe eigenaar word gevonden!!! ik zie geen enkele hond graag afgemaakt worden die gezond is. maar laten we eerlijk wezen, hoe moeilijk is het niet om een geschikte eigenaar te vinden? ook voor asielen kan ik me voorstellen dat zij een hond als deze weigeren omdat ze hem onplaatsbaar vinden.

ts, goed zoeken en ik weet zeker dat je een goed plaatsje kan vinden voor je BM. bel gewoon alles af ook fokkers etc. bel de fokker waar je de hond vandaan hebt, meld je hond aan bij http://www.snth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.baasjegezocht.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, en ga zo maar door. de aanhouder wint!!!
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

renee-uk schreef:
lieke schreef: Mee eens. Ik kan me ook niet voorstellen dat, wanneer het zo hoog oploopt, er wordt gebruld 'hond eruit of ik eruit' je vrolijk de koffers van manlief pakt en hem gezellie nog uitwuift :denken:

nou heel eerlijk ....... als dat hier gezegd zou worden ging ik zelf wel mét mijn hondjes!
Ik hou niet van ultimatums en mijn honden hoorden bij het hele pakketje, heeft ie zelf voor gekozen hoor!
als ik geen kinderen zou hebben zou ik waarschijnlijk precies hetzelfde gezegt hebben maar nu er een baby aan komt vind ik dat toch een ander verhaal. ts red zich niet alleen met de hond, dat is over duidelijk en kan niet zomaar bij andere mensen aankloppen met deze BM en baby dus staat ze op straat. financieel red ze zich ook niet dus al zou ze willen heeft ze geen keus. dat is tenminste zoals ik het verhaal van ts lees. ik snap haar beslissing om de hond dus te herplaatsen heel goed. dat het een knauw aan de relatie geeft lijkt me wel met het ultermatum van haar man. ik vind dat de man best een iets later ultermatum kan stellen aangezien het nu nog makkelijk is om de hond bij een baby weg te houden voor korte duur. maar goed, als de man zijn poot stijf houd heeft ts in mijn ogen geen keus wat wie dan ook van zijn ultermatum vind.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

renee-uk schreef:

Sluit ik me bij aan , het gaat om het ultimatum dat gesteld wordt
dat was de afspraak niet. :neenee:
wat het onderwerp/lijdend voorwerp dan ook mag zijn :hmmm:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Absoluut geen zin om het hele topic door te lezen dus heb alleen het begin gelezen van de ts.
Er zijn tegenwoordig teveel dierenarts die gezonde honden in laten slapen dus het zal vast niet moeilijk zijn er 1 te vinden buiten je eigen dierenarts.

Maar goed dat is je eigen keus.
Maar als hij zooo enorm lief is voor jullie zelf dan zou je eventueel naar buiten moeten gaan op tijden dat andere mensen er niet lopen met de honden.
Of eventueel in de tuin laten ofzo.
2 of 3 riemen aanklikken als je naar buiten gaat zodat hij zich niet los kan rukken.
Kunnen jullie hem niet aan dan zou je of iemand anders voor hem moeten zoeken en als je dat risico niet wilt nemen hem in laten slapen.
Al vind ik hond-hond agressie niet echt een reden om een hond in te laten slapen.
maar zo te lezen kunnen jullie er zelf niet mee omgaan.
dus dan moeten jullie de beste oplossing zoeken voor jullie reu.
niet voor jullie maar wel voor jullie hond
succes ermee
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Intence »

voordat dit topic een eigen leven gaat leiden.......

wij zijn gisteren en vandaag druk aan de slag gegaan met alle linken , telefoonnummers en tips die we gekregen hebben
en wij hebben ,naar ons gevoel, een goede opvang gevonden voor onze kerel

deze opvang had momenteel niet veel honden zitten,legde hun trainingswijze uit, hij was na uitleg gelijk welkom, ze denken dat herplaatsing voor hem mogelijk is
en we hadden er een goed gevoel over dan alle andere die we aan de lijn hebben gehad.....

we hebben dus besloten dat hij daar heen gaat

bedankt voor alle mensen die met deze informatie kwamen!!!
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

:ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Hutsje
Zeer actief

aman.en.don schreef: daarbij mag er niet vergeten worden dat bij deze BM maar 1 incident nodig is om de hond fel te krijgen naar een kind toe. dat blijkt wel met nichtje. bij hoeveel van jullie met kinderen heeft het kind je hond nog nooit pijn gedaan al dan niet opzettelijk? nou mijn kinderen wel hoor. en nee ze wisten dat je niet in ogen mochten prikken etc en deden dit ook niet maar zeker toen ze net konden lopen zijn ze ook wel eens boven op de hond gevallen. hebben ze wel eens op zijn pootje gestaan. bo deed niks en accepteerde het. bo was gewoon gigantisch lief voor de kinderen en accepteerde alles. als me oudste als 1 jarige op de schommel zat probeerde bo zijn sokken uit te trekken maar nooit dat hij zijn tenen beet had!!!!
de BM van ts heeft al heel duidelijk laten zien niks van een kind te accepteren wat hem blijkbaar zint of pijn doet. zouden jullie dan het risico willen nemen met deze hond en een in huis wonende baby die ook ooit eens gaat kruipen, lopen etc? je kan ze echt niet maar altijd bij elkaar weg houden voor het geval dat.

ik had het een ander verhaal gevonden als de hond weg had gemoeten van ts haar man wanneer de hond zo'n schatje had geweest. ik begrijp zijn kant nu best wel!!! wel vind ik dat deze hond veilig de maatschappij in moet. dus bij iemand die hem ook echt aankan. zowel geestelijk als lichamelijk. een hond als deze mag gewoon never nooit niet bij iemand geplaatst worden die hem lichamelijk niet aan kan. wat is dan het volgende verhaal? niemand wilde de hond toen der tijd afmaken, eigenaar kon de hond niet houden en nu heeft hij mijn hondje dood gebeten. tuurlijk hoop ik dat er voor deze hond een passende nieuwe eigenaar word gevonden!!! ik zie geen enkele hond graag afgemaakt worden die gezond is. maar laten we eerlijk wezen, hoe moeilijk is het niet om een geschikte eigenaar te vinden? ook voor asielen kan ik me voorstellen dat zij een hond als deze weigeren omdat ze hem onplaatsbaar vinden.
fel te krijgen naar een kind toe? die hond is helemaal niet fel. hij heeft keurig aangegeven er niet van gediend te zijn nagels in zijn neus te krijen op een gemene manier. als hij agressief was geweest had hij iig wel gaatjes gemaakt en dat heeft hij niet gedaan. hij heeft niet eens gebeten. ik kan je vertellen dat als een kind dit bij mijn bm teef had gedaan zij wel gecorrigeerd had en ws niet zonder schade. ook niet uit agressie maar wel om aan te geven dat ze dit niet pikt. wees toch blij dat hij waarschuwt ipv er meteen op te klappen. dat is alleen maar eerlijk. ze hoeven niet alles te pikken. de ene hond doet dit wel maar er zijn genoeg honden die dit niet doen. daarom moet je nooit honden en kinderen alleen laten en je kinderen goed opvoeden. het is niet eerlijk dit bij de hond neer te leggen en dat gaf ts ook al aan.

het gaat er niet om of iemand de hond lichamelijk aankan, het gaat om het geestelijk overwicht. mijn ex was 1.87 meter lang, en geen slungel. ik ben 1.57,5 m. ik liep met mijn bm teef met een los lijntje aan mijn pink door de stad, nooit 1 probleem gehad. als hij met haar liep dan stond de lijn steeds strak en als ze kon pakte ze kleine honden. bij mij keek ze er niet eens naar.
kiefer is denk ik 10 kilo zwaarder dan ik en dan loopt er ook nog een bassethound naast van 27 kilo. ik heb nog nooit een probleem gehad, en dan zou ik ze niet mogen hebben?

dan nog vwb de asiels, 1 asiel buiten haar woonplaats heeft gezegd hem niey op te nemen omdat de hond niet uit de woonplaats komt, het andere asiel in haar woonplaats vindt hem niet plaatsbaar. dat is dus niet asiels in het algemeen. je moet er niet zo'n drama van maken en de boel opkloppen, dat gaat nergens over.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Intence schreef:voordat dit topic een eigen leven gaat leiden.......

wij zijn gisteren en vandaag druk aan de slag gegaan met alle linken , telefoonnummers en tips die we gekregen hebben

deze opvang had momenteel niet veel honden zitten,legde hun trainingswijze uit, hij was na uitleg gelijk welkom, ze denken dat herplaatsing voor hem mogelijk is
en we hadden er een goed gevoel over dan alle andere die we aan de lijn hebben gehad.....

nou, helemaal super, ik hoop dat hij een fijn huis gaat krijgen :ok:
Afbeelding
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

:ok: Helemaal goed!! :ok:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Goed nieuws!! :cheer: Ik zal duimen dat hij een gouden mand gaat krijgen! :ok: Hij verdiend het :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

heel goed dit te lezen
veel sterkte en voor dammon geluk gewenst :roos: :J:
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

freskin schreef:Goed nieuws!! :cheer: Ik zal duimen dat hij een gouden mand gaat krijgen! :ok: Hij verdiend het :wink:
dat vind ik nou ook!!

hij verdiend het gewoon! en dat het mij pijn doet...nou jammer dan....het gaat erom dat hij een passende baas vindt en niet blijft leven in een situatie waar het voor ons beide uit de hand kan lopen, en misschien wat gebeurd een aanklacht aan onze broek krijgen en de hond daarop de dupe wordt (ingeslapen dus)

ik mag gelukkig op de hoogte blijven van zijn vorderingen en zal alsnog met hun meezoeken.....als ik denk dat iemand geschikt is voor hem dan stuur ik diegene door naar die opvang....
de opvang werkt ook op basis van nazorg en dat vind ik ook wel fijn...
renee-uk
Zeer actief

aman.en.don schreef:
renee-uk schreef:

als ik geen kinderen zou hebben zou ik waarschijnlijk precies hetzelfde gezegt hebben maar nu er een baby aan komt vind ik dat toch een ander verhaal. ts red zich niet alleen met de hond, dat is over duidelijk en kan niet zomaar bij andere mensen aankloppen met deze BM en baby dus staat ze op straat. financieel red ze zich ook niet dus al zou ze willen heeft ze geen keus. dat is tenminste zoals ik het verhaal van ts lees. ik snap haar beslissing om de hond dus te herplaatsen heel goed. dat het een knauw aan de relatie geeft lijkt me wel met het ultermatum van haar man. ik vind dat de man best een iets later ultermatum kan stellen aangezien het nu nog makkelijk is om de hond bij een baby weg te houden voor korte duur. maar goed, als de man zijn poot stijf houd heeft ts in mijn ogen geen keus wat wie dan ook van zijn ultermatum vind.
Jij moet eens leren te kijken waarop gereageerd wordt en daar je antwoord op aanpassen.
Ik reageer op Lieke, die samen met Nanna doorborduurt op het thema.
Daarom citeer ik haar ook en met dat citaat geef ik aan waar ik op reageer!

Ik weet helemaal niks van TS en geef daar ook helemaal geen mening over.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Ik hoop dat het allemaal op zn pootjes terecht gaat komen en er een fijne en goede baas gevonden wordt voor je hond!
Ben wel erg blij dat je niet voor inslapen hebt gekozen :ok:
Het zal niet meevallen allemaal, sterkte hoor!
Afbeelding

Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Intence schreef:
freskin schreef:Goed nieuws!! :cheer: Ik zal duimen dat hij een gouden mand gaat krijgen! :ok: Hij verdiend het :wink:
dat vind ik nou ook!!

hij verdiend het gewoon! en dat het mij pijn doet...nou jammer dan....het gaat erom dat hij een passende baas vindt en niet blijft leven in een situatie waar het voor ons beide uit de hand kan lopen, en misschien wat gebeurd een aanklacht aan onze broek krijgen en de hond daarop de dupe wordt (ingeslapen dus)

ik mag gelukkig op de hoogte blijven van zijn vorderingen en zal alsnog met hun meezoeken.....als ik denk dat iemand geschikt is voor hem dan stuur ik diegene door naar die opvang....
de opvang werkt ook op basis van nazorg en dat vind ik ook wel fijn...
:cheer: :cheer: Mag ik vragen waar hij heen gaat?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Hutsje schreef:
aman.en.don schreef: daarbij mag er niet vergeten worden dat bij deze BM maar 1 incident nodig is om de hond fel te krijgen naar een kind toe. dat blijkt wel met nichtje. bij hoeveel van jullie met kinderen heeft het kind je hond nog nooit pijn gedaan al dan niet opzettelijk? nou mijn kinderen wel hoor. en nee ze wisten dat je niet in ogen mochten prikken etc en deden dit ook niet maar zeker toen ze net konden lopen zijn ze ook wel eens boven op de hond gevallen. hebben ze wel eens op zijn pootje gestaan. bo deed niks en accepteerde het. bo was gewoon gigantisch lief voor de kinderen en accepteerde alles. als me oudste als 1 jarige op de schommel zat probeerde bo zijn sokken uit te trekken maar nooit dat hij zijn tenen beet had!!!!

fel te krijgen naar een kind toe? die hond is helemaal niet fel. hij heeft keurig aangegeven er niet van gediend te zijn nagels in zijn neus te krijen op een gemene manier. als hij agressief was geweest had hij iig wel gaatjes gemaakt en dat heeft hij niet gedaan. hij heeft niet eens gebeten. ik kan je vertellen dat als een kind dit bij mijn bm teef had gedaan zij wel gecorrigeerd had en ws niet zonder schade. ook niet uit agressie maar wel om aan te geven dat ze dit niet pikt. wees toch blij dat hij waarschuwt ipv er meteen op te klappen. dat is alleen maar eerlijk. ze hoeven niet alles te pikken. de ene hond doet dit wel maar er zijn genoeg honden die dit niet doen. daarom moet je nooit honden en kinderen alleen laten en je kinderen goed opvoeden. het is niet eerlijk dit bij de hond neer te leggen en dat gaf ts ook al aan.

het gaat er niet om of iemand de hond lichamelijk aankan, het gaat om het geestelijk overwicht. mijn ex was 1.87 meter lang, en geen slungel. ik ben 1.57,5 m. ik liep met mijn bm teef met een los lijntje aan mijn pink door de stad, nooit 1 probleem gehad. als hij met haar liep dan stond de lijn steeds strak en als ze kon pakte ze kleine honden. bij mij keek ze er niet eens naar.
kiefer is denk ik 10 kilo zwaarder dan ik en dan loopt er ook nog een bassethound naast van 27 kilo. ik heb nog nooit een probleem gehad, en dan zou ik ze niet mogen hebben?

dan nog vwb de asiels, 1 asiel buiten haar woonplaats heeft gezegd hem niey op te nemen omdat de hond niet uit de woonplaats komt, het andere asiel in haar woonplaats vindt hem niet plaatsbaar. dat is dus niet asiels in het algemeen. je moet er niet zo'n drama van maken en de boel opkloppen, dat gaat nergens over.
:ok:
Afbeelding

Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ow super! houd je ons op de hoogte hoe het met hem gaat?
Succes met de laatste loodjes.
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Onyx schreef: :cheer: :cheer: Mag ik vragen waar hij heen gaat?
naar de opvang die renee-uk aandroeg...ijmuiden....is dat
ze hebben niet massaal veel honden zitten en allerlei type's zoals mijn bolle
ze hebben er ervaring mee

ik heb bij hun het beste gevoel ook, en ik denk dat dat ook een belangrijke rol speelt....
de manier hoe ik telefonisch geholpen werd en hoe hun dachten over de zaak was gewoon een prettig gevoel
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”