Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde mensen die jouw hond aaien

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Re: Vreemde mensen die jouw hond aaien

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Bij mij kunnen 3 van de 5 gewoon geaaid worden. De andere 2 wil ik niet hebben dat mensen ze aaien. Hoewel Bourbon niet zal bijten, ik zie dat hij angstig wordt en het niet fijn vind dus dat hoef niet. Bacardi begint al te blaffen als iemand een hand uitsteekt en die zie ik er best voor aan om te happen. Dus die 2 worden gewoon niet geaaid door vreemde, door bekende dan weer wel.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

dagmar88 schreef:
StormenRoxy schreef:
dagmar88 schreef:
StormenRoxy schreef: tja je loopt op de markt, dat doe je denk ik niet zomaar voor de lol, je zult er vast iest willen kopen
en als je staat aftereken bijv heb je niet 100% je aandacht bij je hond
En het is heel moeilijk die hond in die 20 seconden dan even tussen je benen te parkeren?
ligt er aan hoe groot ie is natuurlijk, en een hond lijkt me ook snel afgeleid op een markt,
t kan altijd gebeuren! je kunt niet alles voorkomen. maar goed er zijn altijd mensen die alles 100% goed doen :wink:
en nooit een steek laten vallen.

ik ga zowiezo niet met mijn honden naar de markt, dat is iets wat ik ze niet wil aandoen.
:roll:

Yup. En dat is het 'het was dat ik het toevallig even niet zag' en doet iemand wat anders ongewenst waar een hond op kan reageren.
Kun je het niet in de gaten houden, dan ga je toch gewoon niet?

Ik neem Niko wel mee; we komen er langs op de terugweg van het strand.
Nooit een probleem geweest om er gewoon op te letten.

Ging mij er trouwens om 'als hij allergieën had gehad'.
Ja, helaas, daar ben je zelf bij.
Is de reden dat Charlie niet zomaar overal mee naartoe kan.

En daarbij, waarom drama maken als het er niet is :19:

Ben het met je eens je moet bij sommige honden /mensen ogen in je achterhoofd hebben.

Ik neem ook alle verantwoordelijkheid er in maar ik spreek mensen er ook op aan.
Ik wil niet dat mensen het vor lief nemen en denen dat ze alle verantw bij kunnen leggen ookal s dat juridisch wel zo.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

nana schreef:
dagmar88 schreef:
StormenRoxy schreef:
StormenRoxy schreef: tja je loopt op de markt, dat doe je denk ik niet zomaar voor de lol, je zult er vast iest willen kopen
en als je staat aftereken bijv heb je niet 100% je aandacht bij je hond
En het is heel moeilijk die hond in die 20 seconden dan even tussen je benen te parkeren?
ligt er aan hoe groot ie is natuurlijk, en een hond lijkt me ook snel afgeleid op een markt,
t kan altijd gebeuren! je kunt niet alles voorkomen. maar goed er zijn altijd mensen die alles 100% goed doen :wink:
en nooit een steek laten vallen.

:roll:

Yup. En dat is het 'het was dat ik het toevallig even niet zag' en doet iemand wat anders ongewenst waar een hond op kan reageren.
Kun je het niet in de gaten houden, dan ga je toch gewoon niet?

Ik neem Niko wel mee; we komen er langs op de terugweg van het strand.
Nooit een probleem geweest om er gewoon op te letten.

Ging mij er trouwens om 'als hij allergieën had gehad'.
Ja, helaas, daar ben je zelf bij.
Is de reden dat Charlie niet zomaar overal mee naartoe kan.

En daarbij, waarom drama maken als het er niet is :19:

Ben het met je eens je moet bij sommige honden /mensen ogen in je achterhoofd hebben.

Ik neem ook alle verantwoordelijkheid er in maar ik spreek mensen er ook op aan.
Ik wil niet dat mensen het vor lief nemen en denen dat ze alle verantw bij kunnen leggen ookal s dat juridisch wel zo.
Ik ga er niet vanuit dat mensen zomaar de honden vreet gaan lopen voeren, doen ze dan overigens denk ik ook nooit meer bij mijn honden :tongue: (Finn weigert vaak iets aan te nemen terwijl hem dat niet is geleerd, en Bluf vreet je hand erbij op bij wijze van spreken :engel: als je die wat geeft moét je "zachtjes!" zeggen :mrgreen: )
1x wel Finn even mee naar de markt genomen, moest alleen in 1 pad zijn bij de dierenafdeling. Het was niet heel druk en hij stond vlak naast me riem kort. Merkte dat hij ergens wat allerter om werd, stond er 1 man dus ook op afstand wat voorovergebogen richting hem te blaffen :denken: terwijl een ander het wel grappig vond om sissend "pak hem, pak hem hoor" te roepen al wijzend naar een kleiner hondje dat aan de overkant stond :19:
Dan heb ik eigenlijk liever dat ze mijn hond even aanhalen in het voorbijgaan zonder te vragen moet ik bekennen :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind dat vreemde mensen sowieso van mijn hond af moeten blijven, ik vind het totaal onnodig dat iedereen met zijn handen aan mijn dier moet komen en sta dat ook zeker niet toe.
Ik heb 3 honden gehad en geen van 3 waren ze daar van gedient door welke reden dan ook, Tyson die beet sowieso van zich af als iemand hem zomaar aanhaalde.
Mensen die achterlijk gaan lopen doen tegen mijn hond of om mijn hond heen die kunnen daar een reactie van mij op krijgen want daar ben ik dan weer niet van gedient.
Afbeelding
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik vertaal het naar mijzelf toe
Als iedereen jou een schouderklopje geeft zo van "Hee hallo .................." en dit godganser dag dan wordt je zelf ook vervelend en geirriteerd van en ook zo gaat handelen.

Wij praten met onze handen of door iets van te zeggen "hou daar eens mee op"
En een hond heeft net zoveel rechten om iets niet leuk te vinden maar ja alleen ze doen in onze ogen verkeerd.
Een hond die even van zichaf bijt is niet per definitie een valse hond als hij iets niet leuk vind.

En je kan ook alleen met je eigen ogen kijken en denken van "goh daar loopt een leuke hond maar even met die eigenaar een praatje maken"
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Yvet schreef:Ik vertaal het naar mijzelf toe
Als iedereen jou een schouderklopje geeft zo van "Hee hallo .................." en dit godganser dag dan wordt je zelf ook vervelend en geirriteerd van en ook zo gaat handelen.

Wij praten met onze handen of door iets van te zeggen "hou daar eens mee op"
En een hond heeft net zoveel rechten om iets niet leuk te vinden maar ja alleen ze doen in onze ogen verkeerd.
Een hond die even van zichaf bijt is niet per definitie een valse hond als hij iets niet leuk vind.

En je kan ook alleen met je eigen ogen kijken en denken van "goh daar loopt een leuke hond maar even met die eigenaar een praatje maken"

Mee eens en dat is hoe het zou moeten zijn :wink:
Maar juridisch is de persoon die jou hond aanraakt zonder dat jij het wilt niet strafbaar.
Jij en de hond zijn wel strafbaar als de hond deze persoon dan schade toebrengt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Mijn teckeltje is NIET lief; en al helemaal niet tegen kinderen.
Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Nou tuig + tekst is besteld, ik hoop dat het ervoor zorgt dat mensen zich wat minder impulsief op Donna storten. Ze is absoluut niet agressief, maar wel bang en onzeker bij direct en te nadrukkelijk contact met vreemden. Waar ze eerst compleet dichtsloeg in enge situaties durft ze tegenwoordig een grote mond op te zetten, en dan zit een ongeluk in een klein hoekje (en nu maar hopen dat mensen niet heel spastisch gaan reageren op zo'n tekst en haar alsnog strak gaan aankijken..)
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

nee, hier geen last dat vreemde mensen me honden willen aaien
uitgezonderd boeddy, maar die vind alles best
Kingeling
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Kingeling »

Pleuris hey.. Dagmar, heb je last van zand in je vagina ofzo? Kun je niet eens ff normaal reageren?

King vindt het leuk op de markt, in het verleden gedaan om te oefenen met drukte en aandacht erbij houden. Hij vindt het leuk, ik ook, nou prima dan! Als ik sta af te rekenen bij de groenteboer ga ik er niet vanuit dat een oud vrouwtje mijn hond stiekem zit te voeren.
Kom niet bij me aan dat ik dan maar beter moet opletten, mensen moeten gewoon van mijn hond afblijven zonder het te vragen!

Aaien, koekje geven, prima, met mijn goedkeuring.
:Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Tara schreef:
Kingeling schreef:Pleuris hey.. Dagmar, heb je last van zand in je vagina ofzo? Kun je niet eens ff normaal reageren?
Says who... :roll:
Nou idd zeg :80: met zo'n reactie heb je waarschijnlijk op meer plekken last van zand dan alleen in je vagina :hmmm:

Hoe verzin je het trouwens, zand in je vagina :LOL:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Kingeling schreef:Pleuris hey.. Dagmar, heb je last van zand in je vagina ofzo? Kun je niet eens ff normaal reageren?

King vindt het leuk op de markt, in het verleden gedaan om te oefenen met drukte en aandacht erbij houden. Hij vindt het leuk, ik ook, nou prima dan! Als ik sta af te rekenen bij de groenteboer ga ik er niet vanuit dat een oud vrouwtje mijn hond stiekem zit te voeren.
Kom niet bij me aan dat ik dan maar beter moet opletten, mensen moeten gewoon van mijn hond afblijven zonder het te vragen!

Aaien, koekje geven, prima, met mijn goedkeuring.
Tjonge wat een reactie weer zeg :roll:
Zoals Dagmar eerder al schreef, parkeer je hond even tussen je benen als je moet afrekenen, dan kunnen mensen niet zomaar aaien of voeren, zo simpel kan het zijn!
Dat mensen van je hond af moeten blijven prima, maar we leven niet in een perfecte wereld helaas.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
't Hönke
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): St. Bernhard x Bordeauxdog
Hollandse Herder

Ongelezen bericht door 't Hönke »

Mijn ervaringen met ongevraagd hondje aaien....
Ik laat het per definitie niet toe. De meeste mensen maken de grote fout om direct met hun hand naar de kop van de hond te gaan. 9 v/d 10 honden zien dit bij een vreemde als een bedreiging met alle gevolgen van dien! Zelfs in mijn werk als hondengeleider met een afgerichte mechel aan de lijn waren er nog steeds mensen die hem wilden aaien!!! :U: Met name dronken mensen moet ik wel zeggen en eens een keer een agentje die stoer wilde zijn tegenover zijn collega. Die piste bijna in z'n broek toen de hond richting zijn hals ging.....
Eigen schuld, ik had hem drie keer gewaarschuwd.
Maar feit blijft dat jij te allen tijden verantwoordelijk bent voor jouw hond en jij dient een ander te waarschuwen dat jouw hond niet geaaid mag worden. De meeste mensen zullen dat dan wel begrijpen denk ik.
Instructeur gehoorzaamheid/gedragstherapie
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Voordeel met grote herders is dat mensen minder geneigd zijn om ongevraagd te aaien. Op zich als het netjes wordt gevraagd vind ik het prima, en zijn onze honden bereid om uuurenlang met iedereen te knuffelen mits het een trainingssituatie is.
Dan zijn ze niet zo knuffelig... :mrgreen:
Alleen met Hoopje hebben we 6 paar ogen, en als iemand dan vraagt als zij geaaid mag worden vertellen wij waarom dat dat niet kan. Behalve met kinderen, dat kan wel, met kinderen is ze ontzettend lief en tolerant.
Met de kleine hondjes heb je opeens veel meer kandidaten om te aaien, die mensen vraag ik als ze ipv aaien misschien een koekje willen geven, de kleintjes vinden dat net wat leuker dan aaien.
Als iemand ongevraagd de hond gaat aanraken of eten geven dan zeg ik er ook echt wat van, wel met uitleg waarom dat het niet zo handig is. Ik laat mijn hond ook gerust buiten bij de winkel als ik een pak melk of zo moet halen, ja dan is er wel de risico dat mensen zouden kunnen gaan aaien of voeren, dat is dan zo. Met Hoopje doen we het nooit, alleen bij de honden die zonder risico aangehaald kunnen worden.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Nou een vreemde hoeft mijn hond niet te aaien, een van de dames wil dat helemaal niet.
Geeft dat ook aan als het toch gebeurd met een harde blaf, dat is afdoende als mensen niet naar mij willen luisteren.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier mag geaaid worden, omdat het ze niets doet. Boyke ondergaat het blijmoedig en Sidney vindt elke vorm van aandacht heerlijk :wink: Kinderen waarschuw ik wel dat ze wild kan doen uit blijdschap en ik haal haar weg als ze te overmoedig wordt van enthousiasme :tongue:
Zelf zal ik nooit zomaar een hond aaien en het verbaast me dat ook mensen met honden er niets van lijken te snappen en meteen vol die kop grijpen :roll: Als een loslopende hond in het bos naar mij toekomt, mag hij aan mijn hand snuffelen en verder vind ik het prima zo. Ik hoef toch niet te knuffelen met elke hond omdat ik toevallig van honden hou? Het zou veel ellende schelen als mensen zich wat bescheidener op zouden stellen :ok:
Natuurlijk ben je als hondeneigenaar verantwoordelijk voor het waarschuwen van mensen als je hond niet van aaien gediend is, maar na herhaaldelijk waarschuwen toch aaien (met name door volwassenen)... dan houd je verantwoordelijkheid toch een keer op? Het lijkt me sterk dat een rechter hiermee geen rekening zou houden mocht er een zaak van komen :19: Kinderen is toch wat anders, die kun je niet volledig verantwoordelijkheid stellen voor hun acties. In dat geval zul je alles wat binnen je vermogen ligt moeten doen om te voorkomen dat hond en kind in aanraking komen met elkaar, hoe lastig ook.
Loraine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Loraine »

Vind het frappant dat volwassenen zomaar honden aaien, terwijl de kinderen wordt aangeleerd, dit niet te doen. Hoe tegenstrijdig.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Als er in het losloopbos een hond blijmoedig kwispelend naar mij toekomt aai ik hem wel maar ik zal niet zomaar naar een onbekende hond gaan om te aaien en al helemaal geen koekjes geven.

Mickey is gek op aandacht en aaien dus dan laat ik het maar omdat ze het zo leuk vindt. Ik ben wel blij dat ze zo goedaardig is als je ziet hoe er vanuit het niets weleens kinderen op haar duiken om ongevraagd te knuffelen, dan zeg ik er wel wat van maar als waarschuwing aangezien inderdaad niet iedere hond zo lief reageert, gelukkig wordt meestal gevraagd of ze haar mogen aaien en dan mag het altijd soms zelfs een heel schoolklasje, hoe meer hoe leuker wat haar betreft, zelfs nu nog als bejaarde hond.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

van de week kwam er een man met hond naar ons toe en ik had Kyara aangelijnd, de man vroeg waarom ik haar bij mij hield en wou naar haar toe komen om te aaien.. dus ik zeg dat zij niet alle mensen vertrouwt en helemaal niet als ze er anders uit zien (man had muts op en baard) :engel: zegt de man wat kan ze doen dan, dus ik zeg ze zou kunnen happen.. zegt de man nou laat haar maar los hoor als ze me wilt happen krijgt ze een rotschop :oohja:
nou er wordt helemaal niets geschopt ik hou me honden gewoon bij me als ik dat wil :boos:
Afbeelding
Yvet
Zeer actief

Browny schreef:van de week kwam er een man met hond naar ons toe en ik had Kyara aangelijnd, de man vroeg waarom ik haar bij mij hield en wou naar haar toe komen om te aaien.. dus ik zeg dat zij niet alle mensen vertrouwt en helemaal niet als ze er anders uit zien (man had muts op en baard) :engel: zegt de man wat kan ze doen dan, dus ik zeg ze zou kunnen happen.. zegt de man nou laat haar maar los hoor als ze me wilt happen krijgt ze een rotschop :oohja:
nou er wordt helemaal niets geschopt ik hou me honden gewoon bij me als ik dat wil :boos:
Van die man slaat totaal nergens op.
Ik vind het is jouw hond en jouw eigendom en daar heeft een ander er vanaf te blijven

Het zal wel m'n optiek zijn een hond hoeft van mij niet alles welgevallen te vinden en ik zeg ook niet dat ze moeten echt letterlijk gaan bijten.
Een hond mag best op z'n manier z'n stem laat horen van: "Nu wil ik niet geaaid worden of ik vind jou eng" door het allereerste teken te geven een waarschuwing

Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb Dazzle vaak genoeg half moeten ophangen omdat mensen niet luisteren als ik ruim op tijd aangeef dat ze hem niet moeten aaien. (Je ziet het vaak al aan zulke mensen, lachend, je hond aankijken, voorover gaan lopen en dan gaat die hand richting hond) Sinds Dazzle een muilkorf om heeft heb ik het niet meer gehad, ze begrijpen de hint denk ik.
Als ik met alleen Amy of samen met Charley loop laat ik de riem al wat vieren als mensen alleen al lachen, dus dan vind ik het uiteraard ook geen probleem.

Ik vind zeker niet dat iedereen je hond maar moet kunnen aaien maar je moet wel voorzichtig zijn met een hond die niet aaibaar is. Mensen en vooral kinderen leren nog steeds niet voldoende dat ze een vreemde hond niet zomaar moeten aaien en dat ze dat eerst moeten vragen. En dat geldt trouwens ook voor andere hondeneigenaren, hoe raar ik dat ook vind.
Yvet
Zeer actief

Ik laat persoonlijk aan de vreemde hond zelf over willen als ze geaaid willen worden en anders niet
Laatst was er een man die heeft zelf ook honden en hij had op dat moment z'n zoontje bezig is en hij zei gelijk tegen z'n zoontje van niet over de hond heen hangen. En Pepper vond op dat moment niet erg

Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Yvet schreef:Ik laat persoonlijk aan de vreemde hond zelf over willen als ze geaaid willen worden en anders niet
Laatst was er een man die heeft zelf ook honden en hij had op dat moment z'n zoontje bezig is en hij zei gelijk tegen z'n zoontje van niet over de hond heen hangen. En Pepper vond op dat moment niet erg
Veel gehoord argument als ik aangeef dat ze niet moeten aaien, ja maar hij kijkt zo lief naar me. Hij kijkt echter juist bang/op zijn hoede, laat oogwit zien en trekt zijn oren laag. (Ook staart laag zonder kwispel) Zulke mensen hebben die kennis gewoon niet en logisch ook.
Yvet
Zeer actief

Jay1978 schreef:
Yvet schreef:Ik laat persoonlijk aan de vreemde hond zelf over willen als ze geaaid willen worden en anders niet
Veel gehoord argument als ik aangeef dat ze niet moeten aaien, ja maar hij kijkt zo lief naar me. Hij kijkt echter juist bang/op zijn hoede, laat oogwit zien en trekt zijn oren laag. (Ook staart laag zonder kwispel) Zulke mensen hebben die kennis gewoon niet en logisch ook.
Ben helemaal met jou eens
Bij jouw hond is een duidelijke signaal om niet geaaid willen worden

Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Yvet schreef:
Jay1978 schreef:
Ben helemaal met jou eens
Bij jouw hond is een duidelijke signaal om niet geaaid willen worden
Voor hondenkennis duidelijk idd, voor een leek niet. Dat vind ik het lastige aan een "bijt"hond, je moet constant op je hoede zijn.
Yvet
Zeer actief

Zo te lezen is jouw hond een hond die vanuit angst gaat bijten

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik blijf me trouwens irriteren aan volwassenen en kinderen die enerzijds (zonder te vragen) willen aaien, maar op het moment dat ze aaien ineens gaan aarzelen en heel omslachtig reageren door handen terug te trekken omdat ze van bovenaf over de kop willen aaien maar schrikken omdat de neuzen van de honden dan in de lucht gaan om te ruiken wat voor hand er nu weer boven hun hoofd hangt :roll: de handen terug worden getrokken om weer op de kop proberen te aaien.
En soms kan ik me voorstellen wederom dat mensen die in eerste instantie heel enthousiast zijn om de honden, zich ineens bedenken als ik het laat gaan en de honden dan overenthousiast op iemand af gaan omdat ze denken dat het een hele oude bekende is :engel:
Vanmorgen was het een echte oude bekende die ze in de halfschemer riep, maar toen besefte ik hoe ze dan eigenlijk op iemand af gaan met zijn tweeën :schrik:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

blondie schreef:Ik blijf me trouwens irriteren aan volwassenen en kinderen die enerzijds (zonder te vragen) willen aaien, maar op het moment dat ze aaien ineens gaan aarzelen en heel omslachtig reageren door handen terug te trekken omdat ze van bovenaf over de kop willen aaien maar schrikken omdat de neuzen van de honden dan in de lucht gaan om te ruiken wat voor hand er nu weer boven hun hoofd hangt :roll: de handen terug worden getrokken om weer op de kop proberen te aaien.
Dat inderdaad :lol1: Sidney is dol op aandacht en wordt hyper enthousiast als mensen haar willen aaien. Ze gaat dan meteen met de kop omhoog, bek open en lekker spelen en springen. Sommigen mensen doen halverwege het voornemen om te aaien al zo vreemd met terugtrekken en allerlei bewegingen en geluiden dat Sid denkt dat ze los kan, omdat ze willen stoeien. Mooi effect :LOL: Leg dan maar eens uit dat ze gewoon blij is :engel:
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ik vind het niet erg als mensen willen aaien.
Ze vinden het allebei meer dan prima. Ik vind het wel prettig als mensen het even vragen.
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

de oudste van mij laat zich niet snel door vreemden aaien ze zal niks doen maar ontwijkt dat dan.
de jongste laat zich meestal wel aaien maar als die je niet mag loopt ie naar je toe en tilt ie zijn poot omhoog en de rest raad je zelf wel.(kan die alleen als die los is en der een kans bij ziet dat ik niet snel genoeg kan zijn)
mensen mogen van mij dan ook niet mijn honden aaien zomaar de jongste heb ik minder problemen mee maar van de oudste moeten ze afblijven omdat ik weet dat ze dat niet wilt, wilt ze het wel komt ze vanzelf wel naar je toe.

als iemand ongevraagd of onverwacht een hond aait en hij hapt is het eigen schuld vindt ik.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”