Jaap* schreef:smoekie schreef:Jaap* schreef:Ik vind het trouwens wel net zo vreemd hoor, dat iemand een driejarig kind een vastgebonden, onbekende, hond laat lastigvallen.
Dan heb je ze volgens mij óók niet helemaal op een rijtje.
Ok ff voorbeeldje.
Ik reageer op een nieuwsbericht. En daar lees ik in dat het éérst goed ging, maar de hond láter plotseling uithaalde.
Sorry dat ik daar geen 'toevallig tegen het lijf gelopen' situatie in zie
Niet dat het verder iets uitmaakt trouwens. Want ik had eerder al duidelijk gemaakt dat het niet zo slim is om elke hond maar buiten vast te maken en er het beste van te hopen

Nee ok, dat snap ik dan wel

Ik reageerde enkel op jouw reactie waarin je zei het net zo vreemd te vinden dat iemand een 3 jarig kind een vastgebonden onbekende hond laat "lastigvallen" en je (de ouder) ze dan ook niet op een rijtje hebt
Nu ja, persoonlijk zie ik het aaien van een hond nu niet echt als "lastigvallen" van een 3 jarig kind, maar eerder als een liefdevolle uiting van een kind die totaal geen besef heeft van hoe en wat. En hoewel
ikzelf mijn kind dat voor zover dat in mijn macht ligt
niet zou laten doen, kan ik me daarentegen wel voorstellen dat er mensen zijn die dat
wél toelaten en het dus niet echt "vreemd" vindt. Laat staan denkt dat iemand ze dan niet op een rijtje zou hebben.
Waarom? Puur om het simpele gebeuren dat ik, en menig ander mens er toch echt wel vanuit ga dat een normaal weldenkend mens met een klein beetje besef van verantwoordelijkheid
geen hond bij een supermarkt dumpt om boodschappen te gaan doen wetende dat de hond kan bijten wanneer deze geaaid cq lastiggevallen wordt
Zou de kleine van mij een hond aaien die ik
niet gezien heb, en zou de hond
niets doen en ik sta erbij trek ik haar er ook niet ineens vanaf. Behalve dat het kind zich waarschijnlijk ineens rot zou schrikken, kan ik me zo voorstellen dat de hond daar misschien ook van zou kunnen schrikken. Dus ja, in beide gevallen ben ik gewoon van mening dat je geen hond bij de supermarkt moet achterlaten als je weet of het vermoeden kunt hebben dat deze er niet tegenkan "aandacht" te krijgen