Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt peuter in gezicht

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Hond bijt peuter in gezicht

Ongelezen bericht door Jaap* »

smoekie schreef:
Jaap* schreef:Ik vind het trouwens wel net zo vreemd hoor, dat iemand een driejarig kind een vastgebonden, onbekende, hond laat lastigvallen.
Dan heb je ze volgens mij óók niet helemaal op een rijtje.
Ok ff voorbeeldje. :blah:
Ik reageer op een nieuwsbericht. En daar lees ik in dat het éérst goed ging, maar de hond láter plotseling uithaalde.
Sorry dat ik daar geen 'toevallig tegen het lijf gelopen' situatie in zie :19:

Niet dat het verder iets uitmaakt trouwens. Want ik had eerder al duidelijk gemaakt dat het niet zo slim is om elke hond maar buiten vast te maken en er het beste van te hopen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Machie schreef:Als ouders zorg je ervoor dat je kind niet zomaar op honden af kan lopen en als hondeneigenar zorg je ervoor dat je hond een kind niks kan doen. Zo simpel is het imo :)

*knip*
Dat zou wel een ideale wereld zijn :8):
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Smoekie...
Als je eerst eens alles leest wat ik geschreven heb, dan snap je dat ik de situatie die jij schetst van een totaal andere orde vind :wink:

En dan er bij.
Mijn hond ligt niet ergens vastgebonden te wachten tot ik terug ben van boodschappen.
Die vraag kan je misschien beter stellen aan iemand die dat wel doet.

Want ik neem liever geen risico,s :ok:

Ik vind dat je ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kind en zijn/haar acties.
Net zoals een baas ( ook wettelijk gezien) verantwoordelijk is voor de acties van zijn/haar hond.

Ongelukken zitten in kleine stomme hoekjes.
En door onoplettendheid van twee volwassen verantwoordelijken is er een kind in,t gezicht gebeten, vreselijk.
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Simba's pride schreef:
bouvierpoedel schreef:
Simba's pride schreef:Erg genoeg natuurlijk maar kun je niet eens meer je hond even laten wachten terwijl je boodschappen haalt ?
Hou gewoon je kind bij je, die hond zit toch ook vastgebonden.
Ik zou denk ik ook weglopen omdat je anders al wel kunt voorspellen wat er gebeurt.
Wat een stom antwoord. :denken:
Zolang jij niet in de buurt bent heb je ook geen controle over je hond als verantwoordelijke.
Dat is voor dingen die je hond uitvreet en ook wat een ander met je hond uitvreet.

.
Tsja je kunt het een stom antwoord vinden maar daarmee verandert het niks aan hoe ik het zie.

Als mijn hond vastgebonden zit blijf je er gewoon met je tengels af en zo niet dan kun je van mij geen meewerking verwachten hoor.

Van zo,n antwoord gaan toch je nekharen overeind staan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Laat ik even duidelijk maken dat mijn vrouw en ik bewust kinderloos zijn dus qua opvoeden ben ik zeker geen kenner en ook geen ervaring mee, maar ik heb, ooit, wel 2 broertjes en een zusje thuis onder me gehad. Pap en mam gescheiden, mam werken en Rene zorgde zo rond zijn 16e vopr t jongere spul. Ik lan dus alleen vanuit die ervaring reageren, maar ondanks dat wij hoegenaamd altijd duitse herder hadden thuis, je blijft met je takken van andere honden af, punt. Eerst vragen, dan pas aaien!
Ik zie de laatste tijd vaak 2 tegen gestelde reacties met honden. 1: of men taakt in paniek bij het zien van een hond, met name bij buitenlanders, of 2: men beveleid kinderen er helemaal niet in en laat ze aanklooien. Toch raar.

Over je dier achter laten bij de winkel kan ik geen eenduidig antwoord geven. Met Gila doe ik het alleen als ik zich op haar kan houden. Ik heb haar nog niet lang genoeg om haar alleen te laten. Bij King en Hayleigh deed ik het zonder problemen. Die konden geaaid worden zonder probleem, maar als men ze wilde meenemen dan ging de knop om. Vopr geen prijs dat je die 2 mee kreeg, niet eens 1 van de 2. Die waren dusdanig dat ze ook los lagen bij een winkel zonder weg lopen. Dat deed ik pas na een paar jaar hoor, toen ik wist dat het goed zat, alhoewel dat bij King al sneller duidelijk was als bij Hayleigh.
Gila is nog niet zover en ik ook op voorhand of het zover komt. Tijd zal het leren?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kiran schreef:
Machie schreef:Als ouders zorg je ervoor dat je kind niet zomaar op honden af kan lopen en als hondeneigenar zorg je ervoor dat je hond een kind niks kan doen. Zo simpel is het imo :)

*knip*
Als jij bij je hond bent kan je hond toch niet bijten?
Tenminste, in 99% van de gevallen. Ik jaag alle kinderen weg door te zeggen dat Luca niet lief is en kan bijten. Liever een te negatief beeld van mn hond schetsen dan 1 keer te laat zijn.
Mijn buurtkinderen zijn trouwens prima opgevoed. Die rennen niet op de honden af maar vragen eerst. Of zijn bang voor honden...
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

djock...
Yep.
Niet echt het idee van een samenleving, hè?

Maarja, sommigen hebben er moeite mee om daar fatsoenlijk aan deel te nemen
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Laat ik even duidelijk maken dat mijn vrouw en ik bewust kinderloos zijn dus qua opvoeden ben ik zeker geen kenner en ook geen ervaring mee, maar ik heb, ooit, wel 2 broertjes en een zusje thuis onder me gehad. Pap en mam gescheiden, mam werken en Rene zorgde zo rond zijn 16e vopr t jongere spul. Ik lan dus alleen vanuit die ervaring reageren, maar ondanks dat wij hoegenaamd altijd duitse herder hadden thuis, je blijft met je takken van andere honden af, punt. Eerst vragen, dan pas aaien!
Ik zie de laatste tijd vaak 2 tegen gestelde reacties met honden. 1: of men taakt in paniek bij het zien van een hond, met name bij buitenlanders, of 2: men beveleid kinderen er helemaal niet in en laat ze aanklooien. Toch raar.

Over je dier achter laten bij de winkel kan ik geen eenduidig antwoord geven. Met Gila doe ik het alleen als ik zich op haar kan houden. Ik heb haar nog niet lang genoeg om haar alleen te laten. Bij King en Hayleigh deed ik het zonder problemen. Die konden geaaid worden zonder probleem, maar als men ze wilde meenemen dan ging de knop om. Vopr geen prijs dat je die 2 mee kreeg, niet eens 1 van de 2. Die waren dusdanig dat ze ook los lagen bij een winkel zonder weg lopen. Dat deed ik pas na een paar jaar hoor, toen ik wist dat het goed zat, alhoewel dat bij King al sneller duidelijk was als bij Hayleigh.
Gila is nog niet zover en ik ook op voorhand of het zover komt. Tijd zal het leren?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Jaap* schreef:
smoekie schreef:
Jaap* schreef:Ik vind het trouwens wel net zo vreemd hoor, dat iemand een driejarig kind een vastgebonden, onbekende, hond laat lastigvallen.
Ok ff voorbeeldje. :blah:
Ik reageer op een nieuwsbericht. En daar lees ik in dat het éérst goed ging, maar de hond láter plotseling uithaalde.
Sorry dat ik daar geen 'toevallig tegen het lijf gelopen' situatie in zie :19:

Niet dat het verder iets uitmaakt trouwens. Want ik had eerder al duidelijk gemaakt dat het niet zo slim is om elke hond maar buiten vast te maken en er het beste van te hopen :wink:

Nee ok, dat snap ik dan wel :F: Ik reageerde enkel op jouw reactie waarin je zei het net zo vreemd te vinden dat iemand een 3 jarig kind een vastgebonden onbekende hond laat "lastigvallen" en je (de ouder) ze dan ook niet op een rijtje hebt :cool2:

Nu ja, persoonlijk zie ik het aaien van een hond nu niet echt als "lastigvallen" van een 3 jarig kind, maar eerder als een liefdevolle uiting van een kind die totaal geen besef heeft van hoe en wat. En hoewel ikzelf mijn kind dat voor zover dat in mijn macht ligt niet zou laten doen, kan ik me daarentegen wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wél toelaten en het dus niet echt "vreemd" vindt. Laat staan denkt dat iemand ze dan niet op een rijtje zou hebben. :cool2:

Waarom? Puur om het simpele gebeuren dat ik, en menig ander mens er toch echt wel vanuit ga dat een normaal weldenkend mens met een klein beetje besef van verantwoordelijkheid geen hond bij een supermarkt dumpt om boodschappen te gaan doen wetende dat de hond kan bijten wanneer deze geaaid cq lastiggevallen wordt :wink:

Zou de kleine van mij een hond aaien die ik niet gezien heb, en zou de hond niets doen en ik sta erbij trek ik haar er ook niet ineens vanaf. Behalve dat het kind zich waarschijnlijk ineens rot zou schrikken, kan ik me zo voorstellen dat de hond daar misschien ook van zou kunnen schrikken. Dus ja, in beide gevallen ben ik gewoon van mening dat je geen hond bij de supermarkt moet achterlaten als je weet of het vermoeden kunt hebben dat deze er niet tegenkan "aandacht" te krijgen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
ArCee
Zeer actief

:D
DjockPuck schreef:
Simba's pride schreef:
bouvierpoedel schreef:
Simba's pride schreef:Erg genoeg natuurlijk maar kun je niet eens meer je hond even laten wachten terwijl je boodschappen haalt ?
Ik zou denk ik ook weglopen omdat je anders al wel kunt voorspellen wat er gebeurt.
Zolang jij niet in de buurt bent heb je ook geen controle over je hond als verantwoordelijke.
Dat is voor dingen die je hond uitvreet en ook wat een ander met je hond uitvreet.

.
Tsja je kunt het een stom antwoord vinden maar daarmee verandert het niks aan hoe ik het zie.

Als mijn hond vastgebonden zit blijf je er gewoon met je tengels af en zo niet dan kun je van mij geen meewerking verwachten hoor.

Sjah, na zo'n antwoord en ik zou geen medewerking krijgen dan zou ik ook niet de meest vredelievende man in de wereld blijven denk ik heel stiekem? :evil:
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Machie schreef:
Kiran schreef:

*knip*
Als jij bij je hond bent kan je hond toch niet bijten?
Tenminste, in 99% van de gevallen. Ik jaag alle kinderen weg door te zeggen dat Luca niet lief is en kan bijten. Liever een te negatief beeld van mn hond schetsen dan 1 keer te laat zijn.
Mijn buurtkinderen zijn trouwens prima opgevoed. Die rennen niet op de honden af maar vragen eerst. Of zijn bang voor honden...
Zeg ik toch de ideale wereld en vooral verantwoordelijkheid nemen :ok:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

DjockPuck schreef:
Simba's pride schreef:
bouvierpoedel schreef:

.

Zeg dat wel!!!
Natuurlijk ben ik het ermee eens dat GEVOELSMATIG iedereen met zijn handen van de aangebonden hond moet blijven.
Maar, Simba, de wetgever ziet dat anders! Dus, zou in de situatie zoals in de uitgangspositie (bericht door TS) jouw hond de bijtende hond zijn, dan zou de rechtshulp van (de ouders van) diegene die gebeten is, jou heus weten te vinden.

Je hebt dus gevoelsmatig wel een punt, maar wettelijk gezien geen poot om op te staan; je bent gewoon aansprakelijk. Je kunt dat wegwuiven of erom lachen... dat maakt het probleem niet minder als jouw hond ooit zou bijten.

Suzanne
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

smoekie schreef:
Jaap* schreef:
smoekie schreef:
Jaap* schreef: Dus ja, in beide gevallen ben ik gewoon van mening dat je geen hond bij de supermarkt moet achterlaten als je weet of het vermoeden kunt hebben dat deze er niet tegenkan "aandacht" te krijgen :ok:
Maar dat weet je imo nooit....Macho is van pup af aan altijd in contact geweest met kids...maar dat meisje pakte hem verkeerd vast waardoor hij pijn had en hapte...
Dus ondanks dat het kind het 'leuk' bedoelt kan ook deze iets doen waardoor de 'goedzak' ineens toch hapt.
Daarom hou je je kids bij je...en daarom laat je de hond niet alleen ook al is het een lieverd.
Want als het erop aankomt dan heb je een kind in de kreukels en ben je met een beetje pech je hond ook nog kwijt...en geloof me...je gaat door een hel...en kijk dan ook nog even in mijn topic hoe ziek ik macho thuis kreeg(en dan mocht ik blij zijn dat ik hem uberhaupt terug kreeg).

Dat is het toch niet waard??
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

macho-hayley schreef:Maar dat weet je imo nooit....Macho is van pup af aan altijd in contact geweest met kids...maar dat meisje pakte hem verkeerd vast waardoor hij pijn had en hapte...
Dus ondanks dat het kind het 'leuk' bedoelt kan ook deze iets doen waardoor de 'goedzak' ineens toch hapt.

Daarom hou je je kids bij je...en daarom laat je de hond niet alleen ook al is het een lieverd.
Want als het erop aankomt dan heb je een kind in de kreukels en ben je met een beetje pech je hond ook nog kwijt...en geloof me...je gaat door een hel...en kijk dan ook nog even in mijn topic hoe ziek ik macho thuis kreeg(en dan mocht ik blij zijn dat ik hem uberhaupt terug kreeg).

Dat is het toch niet waard??
Mij is het dat idd niet waard. Vandaar ook dat ik ze dusdanig probeer op te voeden nooit zomaar vreemde honden te aaien :ok:

En vandaar ook dat ik zeg dat als jij weet of enigzins het vermoeden hebt dat je hond niet tegen die "aandacht" kan, je je hond gewoon lekker thuis moet laten als je boodschappen gaat doen :ok: Dus wat dat betreft zijn we het gewoon eens hoor. Enige kantekening die ik plaats is simpelweg dat mensen er nagenoeg altijd vanuit gaan dat als je je hond dan inderdaad bij de voordeur "achterlaat" dit wel een aaibare hond is en geen valse die uithaalt op het moment iemand de hond wat affectie toont.

En mocht het onverhoopt toch eens gebeuren je je verantwoordelijkheid neemt en niet als een of andere debiele asociaal gewoon de benen neemt onder het mom van "hadden ze maar van mijn hond af moeten blijven" :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

smoekie schreef:Enige kantekening die ik plaats is simpelweg dat mensen er nagenoeg altijd vanuit gaan dat als je je hond dan inderdaad bij de voordeur "achterlaat" dit wel een aaibare hond is en geen valse die uithaalt op het moment iemand de hond wat affectie toont.
Nou zal ik nooit zomaar een vreemde hond aaien, en mogen mijn kinderen dat ook niet, maar zelfs ik ga er vanuit dat een hond die zonder baas ergens buiten ligt te wachten, lief is. Dus zo vreemd vind ik het niet dat niet hondenmensen daar ook vanuit gaan.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Prima, ik vind het niet goed dat dat baasje is weggelopen, het valt onder haar/zijn verantwoordelijkheid.
Ik laat Lille wel even buiten, met zicht, voor een kleine boodschap en ze gaan mee naar het centrum/markt en mogen daar ook in veel winkels, totaal geen probleem.
Waarom? omdat ik en hun dat leuk vinden, haha. :D

Nu had ik vandaag wat anders, ik loop alleen met Lillith en eerst passeren we iemand met een in de lijn hangend Bullerig iets, wij moesten de straat op...daarna weer op de stoep komt er een kindje aangewaggeld, kreetjes slakend met de vingertjes vooruit (2/3jr). de bedoeling was Lille hier mee te torpederen, dus ik zeg NEE tegen het kind en zeil weer van de stoep af. Ik laat nooit zomaar aaien door vreemde kinderen. Lille vind het wel leuk als ze rustig zijn, Ollie heeft twijfels.
Kind bleek bij de hang hond te horen en kreeg dus commentaar van de hijgende dame, dat ik een chagrijn was. :tongue:
Ik heb maar gezwaaid....dus.....wijsheid, ik doe het maar op mijn manier heb je ook geen brokken :E:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gebeurde mij met pinnen de honden zaten voor me tussen pinautomaat en mij in en ineens stond dat meisje met haar kleine koppie op bekhoogte van mijn ene hond. Vervolgens werd ze wel weggehaald om van rechts ineens te komen en te bukken om de bal die mijn andere hond tussen haar poten had liggen (die hond lag overigens) te willen pakken. Toen heb ik toch wel vriendelijk doch dringend verzocht het dochtertje even aan de hand vast te houden, niet alle honden reageren neutraal zei ik er nog bij.
Ik stond er overigens niet alleen in want een mevrouw die de ramen van een etalage stond te zemen maakte ook een opmerking dat het niet zo slim was van de man om dat meisje zomaar op de honden af te laten lopen. Man was een beetje beledigd ook nog :19:
En ook ik had ze nog wel eens bij de bakker liggen (1 trouwens had ik er toen) "nee niet zomaar naar het hondje gaan hoor!" Prima moeder dacht ik nog. Om vervolgens haar met kind bij de hand naar de hond te lopen en het handje richting zijn bek duwen "eerst laten ruiken!" :oeps:. Is ook de laatste keer geweest dat ik even tijdens de loopronde langs de bakker ben gelopen. Sommige mensen kunnen blijkbaar niet gewoon een hond laten liggen waar hij ligt. Een ander zegt, die zijn braaf. Ja liggen en laten liggen. Niets aan de hand. Als ik naar buiten kom krijgen ze een beloning of een balletje. Maar in deze tijden denk ik wel tien keer na eer ik het doe.
Ma is ook eens naar buiten gelopen omdat ze een stel jochies zag die een vastgebonden hondje vreselijk aan het treiteren waren. Dat dier raakte in paniek en kon geen kant op. Bazin was in de supermarkt en dan heb je er helemaal geen zicht op m.i.
Hoop dat dat jongetje niet heel ernstig is gebeten overigens. En ik weet ook niet wat ik zou doen. In deze tijden vind ik het vaak bloed irritant dat zelfs een neus oprichten van een hond omdat een kind ineens uithaalt al de woorden "hij wilde bijten" uit een strot laat komen. Betrof een wat ouder kind, maar toch. Blijf dan met je tengels van een hond af, of vraag of je mag aaien.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Nanna schreef: De politie is op zoek naar de eigenaresse van de hond, die wegliep
Ik zag dat het door een aantal werd goedgepraat, dat weglopen van die eigenaresse en zich onttrekken aan het verantwoordelijkheid nemen.
Zou je in onderstaand geval dus ook snel aan je stutten trekken?

GOES - Een asociale automobiliste(e) is er vandoor gegaan nadat hij/zij een meisje in een rolstoel had aangereden in Goes.
Het 17-jarige meisje werd maandagochtend op de Populierenstraat geschept. Daarbij viel ze uit haar rolstoel. De automobilist verzaakte het om hulp aan te bieden en koos het hazenpad. Omstanders hebben het meisje, dat geen verwondingen opliep, in haar rolstoel gezet.
Ja zo ken ik er nog wel een paar Nanna die niet het nieuws hebben gehaald.
Met eigen ogen gezien dat een man in scootmobiel omviel op een kruispunt, er stopte niemand. Ik stond aan de overkant en toen ik met auto kon oversteken heb ik het kruispunt geblokkeerd en gepoogd de loodzware man met idem scootmobiel overeind te trekken. Dat gaf een hoop irritatie kan ik je vertellen, mijn auto blokkeerde de weg immers. Gelukkig kwam er uit een cafe wel een rouwdouwer met power die het ook had zien gebeuren. Die kreeg de man overeind. Haalt de krant niet.
Ook wel eens gereageerd op gegil en daar werd een meisje door haar broer even in elkaar getimmert. Dat gegil kon je niet als zijnde gegil om niets af doen, er gingen nergens in de straat deuren open. Ik was toen niet alleen. Maar geloof dat die persoon nog steeds blij is dat we toen ineens aankwamen zetten.
Veel mensen zijn niet zo snel geneigd om de helpende hand te bieden. En misschien in een rechtsstaat als hoe nederland een beetje is geworden dat als je begrip toont je zelf nog wel eens als boosdoener wordt gezien en er ineens daar consequenties aan getrokken gaan worden loop je ook liever weg. Ieder voordeel heb z'n nadeel, wie zei dat ook al weer :denken:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
Nanna schreef: De politie is op zoek naar de eigenaresse van de hond, die wegliep
Ik zag dat het door een aantal werd goedgepraat, dat weglopen van die eigenaresse en zich onttrekken aan het verantwoordelijkheid nemen.
Zou je in onderstaand geval dus ook snel aan je stutten trekken?

GOES - Een asociale automobiliste(e) is er vandoor gegaan nadat hij/zij een meisje in een rolstoel had aangereden in Goes.
Het 17-jarige meisje werd maandagochtend op de Populierenstraat geschept. Daarbij viel ze uit haar rolstoel. De automobilist verzaakte het om hulp aan te bieden en koos het hazenpad. Omstanders hebben het meisje, dat geen verwondingen opliep, in haar rolstoel gezet.
nee
maar daar raak ik mijn hond niet door kwijt, hooguit mijn rijbewijs
en als ik zulke brokken maak ben ik ook geen rijbewijs waard.

overigens zou ik me wel gemeld hebben nadat ik de benen genomen had, maar wel pas als mijn honden op een veilige plek zaten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

SimoneV schreef:
smoekie schreef:Enige kantekening die ik plaats is simpelweg dat mensen er nagenoeg altijd vanuit gaan dat als je je hond dan inderdaad bij de voordeur "achterlaat" dit wel een aaibare hond is en geen valse die uithaalt op het moment iemand de hond wat affectie toont.
Nou zal ik nooit zomaar een vreemde hond aaien, en mogen mijn kinderen dat ook niet, maar zelfs ik ga er vanuit dat een hond die zonder baas ergens buiten ligt te wachten, lief is. Dus zo vreemd vind ik het niet dat niet hondenmensen daar ook vanuit gaan.

Dat dus :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:
SimoneV schreef:

Dat dus :ok:
Als je je hond ergens vastlegt en je loopt er vandaan zonder toezicht maak je je hond eigenlijk een beetje gemeenschappelijk bezit en zend je een signaal uit dat je hond niets zal doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

bouvierpoedel schreef:Als je je hond ergens vastlegt en je loopt er vandaan zonder toezicht maak je je hond eigenlijk een beetje gemeenschappelijk bezit en zend je een signaal uit dat je hond niets zal doen.
Zo zie ik dat ook, deels onbewust dan, want als ervaren hondenbezitter hoor ik wel beter te weten ( wat bazen betreft dan)
Hier liggen de vastgeknoopte honden vaak pal naast de winkeldeur en moet je ze soms bijna aan de kant schuiven.De meeste honden zijn heel gespannen en beslist niet op hun gemak.In een volle maatschappij waarin ook steeds meer honden tussen vreemde mensen gedwongen worden ( wat in feite onnatuurlijk is) heeft iedereen zijn verantwoordelijkheid te nemen en zijn hond niet alleen te laten.
Je hoort ook rekening te houden met fouten van anderen, zeker van kinderen die zich niet eens bewust zijn dat ze een fout maken.
Als een kind in een woonwijk achter een bal aanrent en jij rijdt het aan dan ben je ook verantwoordelijk.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marie-Josée schreef:
bouvierpoedel schreef:Als je je hond ergens vastlegt en je loopt er vandaan zonder toezicht maak je je hond eigenlijk een beetje gemeenschappelijk bezit en zend je een signaal uit dat je hond niets zal doen.
Zo zie ik dat ook, deels onbewust dan, want als ervaren hondenbezitter hoor ik wel beter te weten ( wat bazen betreft dan)
Hier liggen de vastgeknoopte honden vaak pal naast de winkeldeur en moet je ze soms bijna aan de kant schuiven.De meeste honden zijn heel gespannen en beslist niet op hun gemak.In een volle maatschappij waarin ook steeds meer honden tussen vreemde mensen gedwongen worden ( wat in feite onnatuurlijk is) heeft iedereen zijn verantwoordelijkheid te nemen en zijn hond niet alleen te laten.
Je hoort ook rekening te houden met fouten van anderen, zeker van kinderen die zich niet eens bewust zijn dat ze een fout maken.
Als een kind in een woonwijk achter een bal aanrent en jij rijdt het aan dan ben je ook verantwoordelijk.
Juist kinderen blijven kinderen en begrijp niet dat sommige dat niet willlen zien en de schuld bij de ouders neerleggen.
Zelf zekers gelijk als volwassen mens ter wereld gekomen. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid

bouvierpoedel schreef:Zelf zekers gelijk als volwassen mens ter wereld gekomen. :denken:
Dat gevoel heb ik geregeld bij forummers :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid

Het is altijd dom. Tomas ziet er enorm droevig en aaibaar uit maar die hapt uit angst. Sancho vindt alles en iedereen leuk maar er zal maar een loslopende hond opduiken als hij vastgebonden zit... :schrik: Of een fiets omwaaien.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

bouvierpoedel schreef:
Marie-Josée schreef:
Juist kinderen blijven kinderen en begrijp niet dat sommige dat niet willlen zien en de schuld bij de ouders neerleggen.
Zelf zekers gelijk als volwassen mens ter wereld gekomen. :denken:

Kinderen weten niet beter, ouders en hondeneigenaren zouden beter moeten weten, dus ja Ookverantwoordelijkheid bij de ouders en ook bij de hondeneigenaar.

Wat maakt het uit wie de schuld heeft, diegene (kind en hond) de geen besef hebben van schuldvraag zijn hier het slachtoffer terwijl de ouders en de eigenaar druk zijn met de schuld op elkaar afschuiven.
Netzoals je er als hondeneigenaar van uit moet gaan dat mensen weinig van honden begrijpen moeten ouders ook beseffen dat niet iedereen overal rekening kan houden met kinderen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Marie-Josée
Erelid

nana schreef: dat niet iedereen overal rekening kan houden met kinderen.
Als je je hond onder de mensen brengt, en zeker onbeheerd, moet je dat wél.
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

ik denk wel eens dat het een gat in de markt zou zijn om bij supermarkten een paar benches neer te zetten met een sleutel die afgehaald kan worden of zo. Tegn betaling natuurlijk.
Maar misschien heb je dan weer van die achterlijken die hun hond daar laten zitten om ervan af te komen....
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Marie-Josée schreef:
nana schreef: dat niet iedereen overal rekening kan houden met kinderen.
Als je je hond onder de mensen brengt, en zeker onbeheerd, moet je dat wél.

Ja het ene sluit het andere niet uit. Je houd zoveel mogelijk rekening met anderen en dat hoort ook voor ouders te gelden.
Of wil je zeggen dat ouders ervan uit moeten gaan dat de buitenwereld een 100% veilige wallhalla is, dat zou je willen maar zo s het gewoon niet en dan heb ik het niet alleen over honden (bv parkeergarages waar kinderen gewoon tussen de auto's door rennen.).
Nogmaals wat mij betreft een verbod op honden ergens vastbinden, maar geen vrijbrief zodat ouders kinderen niet meer hoeven op te voeden.

Inderdaad ik kan en wil niet altijd rekening houden met kinderen overal.
Een supermarkt, of ziekenhuis zijn geen speel en ren plekken, aan de kassa bij de appie wil ik niet wachten omdat een driejarige moet pinnen. Er zijn genoeg plaatsen waar een kind kan rennen ,spelen onderzoeken en veilig loslopen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik verbaas me altijd weer om de kindonvriendelijke mentaliteit in Nederland. Er wordt kennelijk nog steeds uitgegaan van het principe dat je kinderen wel mag zien maar niet mag horen. :(:
Ik ken geen ander land waar zo intolerant met (andermans) kinderen wordt omgegaan. Bah.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”