Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Eerste hond?

Ongelezen bericht door Theraposa »

Ik ben nog steeds op zoek naar een hond en heb besloten dat het ras mij niet uit maakt , als het maar een korthaar is , middel grootte , samen met kinderen kan , samen met een kat kan , gezond is , niet 9+ en even alleen kan zijn. Hoe lang kan een hond trouwens maximaal alleen zijn?
Afbeelding
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Halve dagen zou ik goed te doen vinden voor een hond. Maar als je van te voren weet dat je hem 40+ uur per week alleen moet laten, zou ik er niet aan beginnen.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Hij zou ongeveer 20 uur alleen zijn per week maximaal.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

20uur per week is prima te doen :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Joera schreef:20uur per week is prima te doen :ok:
Mits je dat rustig opbouwt. Ook bij een herplaatser die alleen kan zijn.
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Cleva schreef: Tweede hond; spaanse husky x windhondkruising. Zalig dier. Makkelijk, makkelijk en makkelijk en toch een karakter.
..spaanse husky?
heb je een foto?
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mirretje »

ik denk dat als het je eerste hondje wordt je beter een ander ras kunt kiezen dan een stafford. Zijn erg pittige honden waarbij het flink mis kan gaan als dat niet goed wordt begeleid door de eigenaar.
Wij hebben nu ons eerste hondje. Een mechelse herder pup. Voordat we eraan begonnen zijn er jaren aan vooraf gegaan van lezen lezen lezen en nadenken of het mogelijk was (ik werkte toen nog buiten de deur). Toen het eenmaal mogelijk was heel goed gezocht naar een goed nestje en zo is Rocco uiteindelijk bij ons gekomen. Het is een lot uit de loterij. Maar je moet ook heel goed naar je eigen karakter kijken. Een onzeker/angstig persoon moet geen stafford, herder of een ander pittig ras nemen. Ik denk dat de hond je dan zeer snel de baas is. En daar zit je niet op te wachten...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Skittles
Zeer actief

Ging je ook niet eerst verhuizen oid? Dan zou ik dat eerst afwachten, anders moet de hond weer opnieuw ergens anders wennen. Misschien een tip.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Op de Ned. boxerclub site is sinds kort weer een herplaatser, maar wel pas 9 maanden oud dus nog niet volwassen en boxers kennende op die leeftijd (en ouder :wink: ) waarschijnlijk nog wel een beetje druk.
Afbeelding
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb een leuke boxer gevonden alleen word er gezegd dat katten niet zijn grootste vrienden zijn. Ik heb er even achter aan gemailt of hij er wel mee samen kan leven. Is dit anders niet aan te leren? Het is een hond van 2 jaar. desnoods als ik er even niet bij ben kan ik ze altijd van elkaar splitsen.

Cane corso is niet geschikt voor een appartement of wel?
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Dat ligt er een beetje aan hoe ze het bedoelen. Als hij er achteraan gaat bijvoorbeeld lijkt me dat geen pretje
voor de katten, of als hij er zelfs naar hapt.
Ik zou even het antwoord afwachten, dan wordt vanzelf wel duidelijk hoe erg hij niet met katten samen kan, en
of dat eventueel af te leren is of niet.

Staat hij ergens online? Ik ben wel heel benieuwd nu. :mann:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik zou mijn katten niet aan zo'n risico blootstellen. Als katten niet zijn grootste vrienden zijn, bedoelen ze daar meestal mee dat hij niet met katten kan. Er worden genoeg honden herplaatst die dat wel kunnen, alleen moet je dan ofwel openstaan voor een breed scala aan rassen en kruisingen ofwel meer geduld hebben.
Waarom zou een cane corso niet op een appartement kunnen? Als je maar zorgt dat aan zijn behoeften wordt voldaan, fysiek en mentaal.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik wacht nog even op antwoord. Voor rest kijk ik ook nog rond maar ik vind weinig honden die samen met katten kunnen en korthaar hebben en middelgroot zijn. Ik weet niet of hij ergens online staat , ik hoorde het van iemand anders.

Ik dacht dat een cane corso misschien niet kan aangezien het best grote honden zijn. Maar elke hond de je veel aandacht geeft en voldoende uitlaat kan meestal wel in een appartement?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Theraposa schreef:Ik dacht dat een cane corso misschien niet kan aangezien het best grote honden zijn. Maar elke hond de je veel aandacht geeft en voldoende uitlaat kan meestal wel in een appartement?
Als een hond aan zijn trekken komt (niet altijd alleen lichamelijk, maar ook geestelijk) maakt de grootte van je huis niet uit hoor. Spelen, samen werken, wandelen, etc. doe je dan lekker buiten, zodat hij daarin zijn energie kwijt kan.
Ik zou ook eerder gaan voor een herplaatser waarvan al bekend is dat katten geen probleem zijn.
Punzel
Zeer actief

Nouja, ik zou persoonlijk alleen niet gauw honden op een appartement nemen die erom bekend staan dat ze veel blaffen.
Krijg je denk ik wel boze buren van :lol1:
Punzel
Zeer actief

Ik vind dit trouwens echt een scheetje om te zien. Kortharig, niet al te oud, en voor zover ik lees
mankeert er niks aan. Ze moet alleen nog wat commando's leren :F:

http://ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/hond/ ... laardingen

En deze is misschien ietwat oud, maar die klinkt ook zoooo leuk :I:

http://ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/hond/ ... maastricht
DeDiana
Zeer actief

Punzel schreef:Nouja, ik zou persoonlijk alleen niet gauw honden op een appartement nemen die erom bekend staan dat ze veel blaffen.
Krijg je denk ik wel boze buren van :lol1:
Ja, da's waar, dat is niet handig. Dat lijkt mij dan ook belangrijker om op te letten dan het formaat van de hond.
Ik woon overigens ook in een appartement met een collie, staan toch ook wel bekend als vocale honden. Maar die van mij blaft zelden. Gelukkig voor mijn buren dus ;-)
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Punzel schreef:Ik vind dit trouwens echt een scheetje om te zien. Kortharig, niet al te oud, en voor zover ik lees
mankeert er niks aan. Ze moet alleen nog wat commando's leren :F:

http://ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/hond/ ... laardingen

En deze is misschien ietwat oud, maar die klinkt ook zoooo leuk :I:

http://ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/hond/ ... maastricht
Lijken me inderdaad 2 fijne honden, het past nu niet in ons plan maar in de toekomst willen we toch wel een hond, wellicht zoiets als Rex erbij, leeftijd vind ik dan niet belangrijk. erbij.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Theraposa schreef:Ik wacht nog even op antwoord. Voor rest kijk ik ook nog rond maar ik vind weinig honden die samen met katten kunnen en korthaar hebben en middelgroot zijn. Ik weet niet of hij ergens online staat , ik hoorde het van iemand anders.

Ik dacht dat een cane corso misschien niet kan aangezien het best grote honden zijn. Maar elke hond de je veel aandacht geeft en voldoende uitlaat kan meestal wel in een appartement?
Geduld :wink: de juiste hond komt echt een keer voorbij. Ik vind zeker niet alle honden geschikt voor in een appartement, maar dat heeft niets met formaat te maken. Rassen die van oorsprong heel zelfstandig werken of enorme terreinen bewaken, vind ik niet geschikt voor appartementen, maar ook niet voor rijtjeshuizen met postzegeltuintjes. Heel vocale honden ook niet, hoewel je dat met opvoeding vaak een heel eind in de hand kunt houden.
Skittles
Zeer actief

Skittles schreef:Ging je ook niet eerst verhuizen oid? Dan zou ik dat eerst afwachten, anders moet de hond weer opnieuw ergens anders wennen. Misschien een tip.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Voorlopig zit verhuizen er eerst niet in , kan nog wel een paar jaar duren. Ik heb een jonge Cane Corso gevonden op internet die samen kan met andere dieren en kinderen, kan paar uurtjes alleen zijn , zindelijk is en goed is opgevoed. Ik ga er deze week even kijken als die mensen kunnen. Voorheen had een vriend van mij ook deze hond en ik mocht hem ook uitlaten. In huis was het ook een schat , kwam hij binnen en ging hij lekker liggen. Totaal geen vervelende hond en blafte eigenlijk ook nooit. Is het niet zo dat als je een hond veel beweging geeft ze zich ook minder snel gaan vervelen en misschien ook minder of niet gaan blaffen?
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Woensdag ga ik naar een Cane Corso teefje kijken , vandaag heen gebeld en zitten ook papieren bij. Misschien ook wel een stamboom?
Wat ik mij ook af vroeg. Als je een hond met stamboom hebt , mag je die wel laten castreren/steriliseren? En als jou hond loops is lossen jullie dit ook op met hondenonderbroekjes? Of gebruiken jullie wat anders? En welke maat gebruik je het beste bij een jonge Cane Corso teef?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Theraposa schreef:Woensdag ga ik naar een Cane Corso teefje kijken , vandaag heen gebeld en zitten ook papieren bij. Misschien ook wel een stamboom?
Waarschijnlijk bedoelen ze met 'papieren' een stamboom.
Theraposa schreef:Wat ik mij ook af vroeg. Als je een hond met stamboom hebt , mag je die wel laten castreren/steriliseren?
Ja.
Theraposa schreef:En als jou hond loops is lossen jullie dit ook op met hondenonderbroekjes? Of gebruiken jullie wat anders? En welke maat gebruik je het beste bij een jonge Cane Corso teef?
Ik gebruik niks, mijn hond verliest niet veel bloed en houdt zichzelf goed schoon.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ah oke , hoeveelheid van het bloed verschilt dat ook weer per hond? En wat voor hond heb jij?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Theraposa schreef:Ah oke , hoeveelheid van het bloed verschilt dat ook weer per hond? En wat voor hond heb jij?
Ja, dat verschilt inderdaad per hond. Ik heb een collie en alle collies die ik eerder had verloren ook weinig bloed tijdens de loopsheid. Er blijft ook wel wat in de vacht hangen, maar dat maakt ze zelf schoon, en ook een verloren bloeddruppeltje op het laminaat.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Oke , even aanzien dus. Anders zijn er wel broekjes voor en zo vaak worden ze ook weer niet loops las ik. En ik denk toch dat ik haar laat helpen dan , lijkt me ook vervelend voor haar als er telkens allemaal reuen achter haar aan gaan en ik hoef hier ook geen nest jonge hondjes. Hoe zit het met speeltjes voor grote honden. Mogen bijvoorbeeld tennisballen wel of beter niet in verband met verstikkingsgevaar of dat ze het inslikken? Wat gebruiken mensen hier voor speeltjes voor hun grote honden? En hoe ruimen jullie de poep op? Met een schepje of met een zakje? En mag je de poep ook gewoon in een put in de weg gooien of sloot? Of gewoon thuis bij het vuil in een zakje? En kwa eventuele hondencursus , weten jullie een geschikte hier in Friesland? Ik ga toch eerder kijken , morgen.
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb een heel leuk hondje :D. Het is een kruising Cane Corso/Amerikaanse Bulldog.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Theraposa schreef:Ik heb een heel leuk hondje :D. Het is een kruising Cane Corso/Amerikaanse Bulldog.
Pittig. :D
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Theraposa schreef:Ik heb een heel leuk hondje :D. Het is een kruising Cane Corso/Amerikaanse Bulldog.
hoe oud is ze?
en woon je nog op een flat/appartement? met lift?
ennuh. . .foto? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”