Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bulldog neergestoken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Bulldog neergestoken

Ongelezen bericht door Jaap* »

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:en ja ook hier in Nederland zijn er mensen die ( wel) zomaar op een hond insteken, Marjan op het CC forum kan er over mee praten
Gekken heb je overal, maar dat heeft geen betrekking op dit bericht vind ik.
Ik vind het, uitgaande van dit bericht, ook onsmakelijk om deze man als een gek af te willen schilderen.
nou ik vind iemand die door blijft steken en steken, en steken tot een beest dood is aardig in de richting komen , maar dat is verschil van inzicht
Ja, het is vast zijn hobby.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Waarschijnlijk is doorgestoken totdat het beest los liet. Dat hij daarna overleed is op dat moment voor de steker bijzaak. Op dat moment was het leven van zijn eigen hond belangrijker dan die van een andere hond die zijn eigen hond aanviel.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

@ Sandra: Heb jij wel eens een klein hondje gehad? Ik wil je niet aanvallen (dat jij een andere mening hebt is op zich prima natuurlijk) maar dat is toch echt heel anders als twee honden van gelijk formaat die elkaar in de haren vliegen. Een (middel) grote hond is gewoon over het algemeen minder kwetsbaar dan een klein hondje.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou eerder iemand die even FLINK doordraait :wink:
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:nou eerder iemand die even FLINK doordraait :wink:
Ja. En met de historie vandien vind ik dat geen wonder.
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:nou eerder iemand die even FLINK doordraait :wink:
Ja. En met de historie vandien vind ik dat geen wonder.
de heftigheid van de reactie zegt wel iets over de persoon, stel je toch voor dat iedereen die doordraait gaat lopen steken, t zou wel de wereld bevolking decimeren denk ik :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat dat domme gelul en die goedpraterij vaak de oorzaak zijn dat veel mensen de angst om het hart slaat als ze een klapkaak aan zien komen.
Omdat er vaak van dat rare volk bij hoort die alles wat Taaaaaaison of Bullit of Killer uitvreet wel gescheten zit.
Het is immers toch altijd de schuld van een ander, die keek fout. :19:

De goeden niet te na gesproken, uiteraard. Maar ja, dát zie je op een afstandje niet.
Ik praat niets goed , het dood steken van een hond met meer dan 20 steken wordt goedgepraat.
verder wordt hier helemaal niets goed gepraat
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tara schreef:
Valerie schreef:
Alleen maar als de hond gespierd en "gevaarlijk" eruit ziet. Dan is alles schijnbaar geoorloofd.
Nou, al was het een golden retriever.
Als het leven van mijn hond in het geding is, dan grijp ik wel in. En hard ook als dat moet. :19:

Eigen rechter spelen heet dat. En hard ook als ik dit zo lees. Ik zou daar mee oppassen. Ik denk dat het meestal nergens voor nodig zal zijn en ik denk ook dat het strafbaar is om voor je hond aan het steken te gaan.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lin-C schreef:Ik had bij mijn eerste reactie niet het hele artikel gelezen maar alleen de inleiding.

Zoals ik al eerder schreef: Sem is laatst aangevallen door een Dalmaat. Ook nogal oneerlijk in formaat en gewicht. Op dat moment ging er wel een knop om bij mij. Ik heb de Dalmaat geslagen en geschopt. Op dat moment dacht ik totaal niet na of die Dalmaat daar wat aan zou overhouden of niet. Kan mij het ook schelen, dat beest moest eraf. Toch weet ik niet of ik de hond had kunnen steken. Waarschijnlijk wel hoor, als ik eraan denk dat die hond echt niet los zou laten. Op dat moment is het gewoon anders.

Voor Toots: Is Toots wel eens aangevallen? Volgens mij niet. Dat kan ik opmaken uit wat en hoe je dingen schrijft. Ik wens het niemand toe maar je eigen (kleine, kwetsbare) hondje aangevallen zien worden is echt verschrikkelijk. Dan mag je hópen dat je wat doet en niet bevriest. Want die mensen zijn er ook hé, die staan van de schrik gewoon toe te kijken hoe het fout afloopt.

Ja ik heb zelf een Rottweiler aan mijn rug gehad.
Ik bescherm Toots wanneer nodig en ga er gerust voor met mijn rug naar hond toe staan. Vandaar ook de Rottweiler dus aan mijn rug.

Echter Vind ik doelbewust insteken op een hond echt niet ok. En zeker geen 22 of 23 keer.

Het kwam niet in mij op hoor iig. En Toots leeft nog. We zijn er zonder verwondingen van af gekomen.

Maar als Hij Toots vast had gehad had ik hem waarschijnlijk geprobeerd te wurgen met de flixilijn o.i.d of het nut gehad zou hebben weet ik niet. Maar ik zou proberen te handelen enkel om Toots te bevrijden. En niet om iets te killen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Ik denk dat dat domme gelul en die goedpraterij vaak de oorzaak zijn dat veel mensen de angst om het hart slaat als ze een klapkaak aan zien komen.
Omdat er vaak van dat rare volk bij hoort die alles wat Taaaaaaison of Bullit of Killer uitvreet wel gescheten zit.

De goeden niet te na gesproken, uiteraard. Maar ja, dát zie je op een afstandje niet.
Ik praat niets goed , het dood steken van een hond met meer dan 20 steken wordt goedgepraat.
Maar is dat aantal dan belangrijk? Ik denk dat je pas stopt op het moment dat je hond los is, en het gevaar geweken. Dood is geen opzet, het is een gevolg.
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:het dood steken van een hond met meer dan 20 steken wordt goedgepraat.
Dat is helemaal niet waar. Er wordt begrip opgebracht voor de situatie waarin iemand gedwongen wordt om uit noodzaak geweld te gebruiken. Omdat een ander te laks is geweest om dat te voorkomen.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

toots schreef:
Lin-C schreef:Ik had bij mijn eerste reactie niet het hele artikel gelezen maar alleen de inleiding.

Zoals ik al eerder schreef: Sem is laatst aangevallen door een Dalmaat. Ook nogal oneerlijk in formaat en gewicht. Op dat moment ging er wel een knop om bij mij. Ik heb de Dalmaat geslagen en geschopt. Op dat moment dacht ik totaal niet na of die Dalmaat daar wat aan zou overhouden of niet. Kan mij het ook schelen, dat beest moest eraf. Toch weet ik niet of ik de hond had kunnen steken. Waarschijnlijk wel hoor, als ik eraan denk dat die hond echt niet los zou laten. Op dat moment is het gewoon anders.

Voor Toots: Is Toots wel eens aangevallen? Volgens mij niet. Dat kan ik opmaken uit wat en hoe je dingen schrijft. Ik wens het niemand toe maar je eigen (kleine, kwetsbare) hondje aangevallen zien worden is echt verschrikkelijk. Dan mag je hópen dat je wat doet en niet bevriest. Want die mensen zijn er ook hé, die staan van de schrik gewoon toe te kijken hoe het fout afloopt.

Ik bescherm Toots wanneer nodig en ga er gerust voor met mijn rug naar hond toe staan. Vandaar ook de Rottweiler dus aan mijn rug.

Echter Vind ik doelbewust insteken op een hond echt niet ok. En zeker geen 22 of 23 keer.

Het kwam niet in mij op hoor iig. En Toots leeft nog. We zijn er zonder verwondingen van af gekomen.

Maar als Hij Toots vast had gehad had ik hem waarschijnlijk geprobeerd te wurgen met de flixilijn o.i.d of het nut gehad zou hebben weet ik niet. Maar ik zou proberen te handelen enkel om Toots te bevrijden. En niet om iets te killen.
Een Rottweiler wurgen met een flex lijkt mij niet zo effectief. :wink:
Ik bedoelde dus eigenlijk of Toots ooit was aangevallen in de zin van vastgepakt/gebeten. Want dat is iets heel anders hoor. Dat roept heel andere emoties en gevoelens op kan ik je vertellen.
S@ndr@
Zeer actief

TomCee schreef:
S@ndr@ schreef:

Maar is dat aantal dan belangrijk? Ik denk dat je pas stopt op het moment dat je hond los is, en het gevaar geweken. Dood is geen opzet, het is een gevolg.
ik denk echt dat als je zo heftig bent zelf en zo veel keren steekt, dat er ergens in je hoofd iets niet goed gaat, t is niet een pakje boter hoor, waar je je mes inzet, een lichaam van een hond is best taai en t geeft zeker niet mee, je arm wordt moe, je spieren verzuren, , enz. en toch doorgaan, ik vind het heel heftig.
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik vind het heel heftig.
Wat denk je dat die man ervan vond.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:het dood steken van een hond met meer dan 20 steken wordt goedgepraat.
Dat is helemaal niet waar. Er wordt begrip opgebracht voor de situatie waarin iemand gedwongen wordt om uit noodzaak geweld te gebruiken. Omdat een ander te laks is geweest om dat te voorkomen.
Uit noodzaak 22 of 23 keer steken?
Sorry het gaat er bij mij niet in.

TomCee
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
TomCee schreef:
S@ndr@ schreef:

ik denk echt dat als je zo heftig bent zelf en zo veel keren steekt, dat er ergens in je hoofd iets niet goed gaat, t is niet een pakje boter hoor, waar je je mes inzet, een lichaam van een hond is best taai en t geeft zeker niet mee, je arm wordt moe, je spieren verzuren, , enz. en toch doorgaan, ik vind het heel heftig.
Ik ben er van overtuigd dat ik op zo'n moment inderdaad verminderd toerekeningsvatbaar ben.
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
na zoveel keren steken, ik mag hopen dat hij van zichzelf walgt :(:
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
Waarom doe je dan steeds alsof hij met plezier een mes in een hond steekt?
Jij ziet een psychopaat, ik zie eerder iemand in paniek die er 22 keer over doet omdat hij het helemaal niet wil.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Lin-C schreef:
toots schreef:

Een Rottweiler wurgen met een flex lijkt mij niet zo effectief. :wink:
Ik bedoelde dus eigenlijk of Toots ooit was aangevallen in de zin van vastgepakt/gebeten. Want dat is iets heel anders hoor. Dat roept heel andere emoties en gevoelens op kan ik je vertellen.
Toots is nooit gebeten. En mag hopen dat het nooit gebeurd.
Ik weet dat het emoties op roept als je hondje gegrepen word en ik kan me ook echt wel voorstellen dat je alles doet om je hondje te bevrijden. Alleen je zo heftig richten op een hond door zo vaak te steken dat kan ik me niet voorstellen.
Ik zou dat echt nooit kunnen. Maar Toots zou dan ook zo'n aanval al bij voorbaat niet overleven.
Mijn taak is zo'n aanval hoe dan ook Voorkomen.

S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
Jij ziet een psychopaat, ik zie eerder iemand in paniek die er 22 keer over doet omdat hij het helemaal niet wil.
paniek, 22 steken lang, natuurlijk
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:Wat denk je dat die man ervan vond.
7 seconden klinkt al heel anders.
TomCee
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:na zoveel keren steken, ik mag hopen dat hij van zichzelf walgt :(:
7 seconden klinkt al heel anders.
Waar ligt jouw grens dan Sandra? Ik zou alles inzetten om het leven van een dierbare (ja, dus ook mijn hond) te redden, ongeacht wat de consequenties zijn.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:
Tara schreef:
Valerie schreef: Alleen maar als de hond gespierd en "gevaarlijk" eruit ziet. Dan is alles schijnbaar geoorloofd.
Nou, al was het een golden retriever.
Als het leven van mijn hond in het geding is, dan grijp ik wel in. En hard ook als dat moet. :19:
Eigen rechter spelen heet dat.
O, jij gaat eerst de "wat zijn uw rechten" lijn bellen om uitgebreid te overleggen? Ik denk echt niet dat iedereen zomaar gaat lopen steken.
Maar het wordt totáál anders als een agressief beest jouw hondje loopt te vermoorden. Een agressief beest met een behoorlijke historie ook in de wijk.
De man in het verhaal wordt geen strobreed in de weg gelegd nadien. Ik maak me sterk dat dat hier wel zou gebeuren.
En dan is het hooguit vernieling van eigendom. Die boete betaal ik graag hoor :ok:

Je praat als een van de jongens van de foto die je net hebt gepost. Heel stoer hoor. Als de "klapkaken" :roll: aan je hondjes komen gaan ze eraan. Dat zeggen die jongens waarschijnlijk ook over hun vriendin of familie. Ik vind het niet zulke interessante argumenten of praatjes omdat de toon niet realistisch is en ik het ordinair vind als mensen zo praten.
Jij vindt dat die man prima gehandeld heeft. Ik vind van niet. In mijn wereld is het meer dan 20 keer steken van een hond gewoon het werk van een doorgedraaide gek. En jij vind het normaal gezien het feit dat er een hondengevecht was. Prima. We gaan er niet uitkomen want je krijgt het niet in mijn hoofd dat messen halen en steken normaal is. :wink:
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

laeken schreef:
Nanna schreef:
laeken schreef:
Tara schreef: Nou, al was het een golden retriever.
Eigen rechter spelen heet dat.
O, jij gaat eerst de "wat zijn uw rechten" lijn bellen om uitgebreid te overleggen? Ik denk echt niet dat iedereen zomaar gaat lopen steken.
Maar het wordt totáál anders als een agressief beest jouw hondje loopt te vermoorden. Een agressief beest met een behoorlijke historie ook in de wijk.
De man in het verhaal wordt geen strobreed in de weg gelegd nadien. Ik maak me sterk dat dat hier wel zou gebeuren.
En dan is het hooguit vernieling van eigendom. Die boete betaal ik graag hoor :ok:

Je praat als een van de jongens van de foto die je net hebt gepost. Heel stoer hoor. Als de "klapkaken" :roll: aan je hondjes komen gaan ze eraan. Dat zeggen die jongens waarschijnlijk ook over hun vriendin of familie. Ik vind het niet zulke interessante argumenten of praatjes omdat de toon niet realistisch is en ik het ordinair vind als mensen zo praten.
Jij vindt dat die man prima gehandeld heeft. Ik vind van niet. In mijn wereld is het meer dan 20 keer steken van een hond gewoon het werk van een doorgedraaide gek. En jij vind het normaal gezien het feit dat er een hondengevecht was. Prima. We gaan er niet uitkomen want je krijgt het niet in mijn hoofd dat messen halen en steken normaal is. :wink:
Ook aan jou de vraag laeken, waar ligt jouw grens dan, wat had je wel/niet gedaan?
Jaap*
Zeer actief

laeken schreef:je krijgt het niet in mijn hoofd dat messen halen en steken normaal is. :wink:
Ik denk dat heel weinig mensen dat normaal vinden, en bidden dat ze nooit in een crisis-situatie komen waarin ze dat, achteraf terecht of onterecht, nog als enige oplossing zien.
Ik begrijp dan ook niet waarom er wordt gedaan alsof iemand dat wél normaal vind.
Voorstelbaar is iets anders dan normaal.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef: De man in het verhaal wordt geen strobreed in de weg gelegd nadien. Ik maak me sterk dat dat hier wel zou gebeuren.
ze zijn hier niet mis als het om dierenmishandeling gaat en het zegt inderdaad wel een hoop dat die man verder niks ten laste gelegd is.

een voorbeeld:
er is hier in de buurt eens een katje in een grote industriele container gegooid.
de dader stond op een beveiligingscamera en is herkend en aangehouden.
het katje is gered maar hij heeft toch een boete van 4000 pond gekregen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou walgen van dat schijtwijf dat me er toe gedwongen heeft, door dat agressieve kutbeest door de wijk te laten zwalken en op te hitsen. En ik zou blij zijn dat mijn hondje het overleefd heeft.
Om die buldog zou ik geen traan laten. :19: Good riddance.

Mens, je doet alsof je erbij stond. Wat weet jij van die hond? Wat heeft de hond aan dode dieren op zijn geweten verder? Geloof je ook alle praatjes van buurtbewoners in de telegraaf? Had je er bij moeten staan toen Dapper de beardy van de buren vast had. Als de telegraaf erbij was gekomen had er ook zo'n artikel gestaan. En als de buurman Dapper was gaan steken had jij het goed gevonden. :piew: Je moet eens wat dimmen over dit soort onderwerpen want je bent veel te fanatiek in je hetse. Het wordt gewoon lachwekkend hoe jij je elke keer weer opsteld in dit soort topics terwijl je in het dagelijks leven nooit ergens last van hebt. :idea: Je lijkt wel een Wilders-stemmer uit Zuid Limburg waar haast gaan buitenlander op straat loopt. Je laat je opnaaien terwijl je er niks mee te maken hebt. Je oordeelt over alles waar je niks van weer en doet alsof je weet wat voor soort mensen met wat voor soort honden bezig zijn. De foto die jij post zegt niks over die lui. Besef je dat wel? Maak je druk om je eigen omgeving en je eigen honden zou ik zeggen. :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

TomCee schreef:
Waar ligt jouw grens dan Sandra? Ik zou alles inzetten om het leven van een dierbare (ja, dus ook mijn hond) te redden, ongeacht wat de consequenties zijn.
als ik zelf zou moeten slachten om te eten dan werd ik vegetariër( yep boter op mijn hoofd, ik weet het, ben ik ook heel eerlijk in :roos: ), natuurlijk zou ik proberen mijn hond te redden, maar als een dolle op een hond insteken met een mes, dat zul je me niet zien doen in dit leven.
verder zal ik heus alles proberen wat ik kan verzinnen, maar doelbewust iets pakken om de dood te veroorzaken :eek: alles in me zou op de rem trappen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jaap* schreef:
laeken schreef:je krijgt het niet in mijn hoofd dat messen halen en steken normaal is. :wink:
Ik denk dat heel weinig mensen dat normaal vinden, en bidden dat ze nooit in een crisis-situatie komen waarin ze dat, achteraf terecht of onterecht, nog als enige oplossing zien.
Ik begrijp dan ook niet waarom er wordt gedaan alsof iemand dat wél normaal vind.
Voorstelbaar is iets anders dan normaal.
dat dus :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

TomCee schreef:Ook aan jou de vraag laeken, waar ligt jouw grens dan, wat had je wel/niet gedaan?

Ik trek geen messen PUNT! Wat ik wel gedaan had weet ik niet. Ik weet helemaal niet hoe het gegaan is net zoals alle mensen die hier schrijven :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”