Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update: gaat niet door)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update: gaat niet door)

Ongelezen bericht door nathalie »

Dat aanvallen vind ik ook geen normaal gedrag.

Ushi heeft gigantisch gegild, nouja geschreeuwd eigenlijk, tijdens de koppeling, maar heeft Homer toen niet 1x aangevallen of gebeten..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Je hebt de goede beslissingen genomen hoor! Ik zou het zelfde gedaan hebben denk ik.
Jammer maar helaas :( Volgende keer beter!
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jeetje wat jammer Iris :( Hoe is Xavi?
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Elmo/maureen schreef:Jeetje wat jammer Iris :( Hoe is Xavi?
Die is het alweer vergeten gelukkig. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Wat kut seg, dat het zo moet lopen

Guapa is ook een enorme bitch en regelteef naar vreemde honden toe, ook naar dekreuen, zij krijgt van mij een muilkorf aan, maar de rest vogelt ze zelf maar uit
ze "klopt" de reu heel de tuin door, de eerste 15 min (maximum) als hij komt likken of pogingen doet om te rijden en dan stopt ze er mee en laat ze alles toe, maar zolang de reu niet tegen/op haar komt (die eerste 15min) dan doet ze ook niets, ik dacht wel eens dat ze hem nog net niet stond uit te lachen als hij haar stond uit te dagen :LOL: , ze vond zelfs de buurhond interessanter om te gaan snuffelen dan op de dekreu zijn advances in te gaan :piew:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

carine schreef:
Maeve schreef:Balen hoor :ugh: Maar je hebt absoluut gelijk, als een teef zo ver zou gaan dat mijn reu werd gebeten had ik het ook afgeblazen. Een keer een gil is tot daar aan toe maar zo te zien wil de natuur niet dat deze combinatie er komt dus dan niet. Erg jammer voor jullie allemaal maar je wil ook niet dat Xavi hierna niet meer wil dekken.
absoluut mee eens...
en ik dacht dat de fokster zelf "onervaren" was...ze had dan wel weet van "andere" methodes...
je voelt je nu misschien rot maar het is wel een goede beslissing hoor...
Heb ooit eens iemand hier gehad voor de 1e dekking van Xito met haar teef en de teef wilde niet (lees: ze was gewoon te laat). Die wilde dat ik Xito met riemen vast zou binden op haar teef dan kwam het wel goed :shock: echt ik lieg niet... soms komen mensen met methodes... was voor haar en eigenaren ook 1e dekking...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

vania schreef:Wat kut seg, dat het zo moet lopen

Guapa is ook een enorme bitch en regelteef naar vreemde honden toe, ook naar dekreuen, zij krijgt van mij een muilkorf aan, maar de rest vogelt ze zelf maar uit
ze "klopt" de reu heel de tuin door, de eerste 15 min (maximum) als hij komt likken of pogingen doet om te rijden en dan stopt ze er mee en laat ze alles toe, maar zolang de reu niet tegen/op haar komt (die eerste 15min) dan doet ze ook niets, ik dacht wel eens dat ze hem nog net niet stond uit te lachen als hij haar stond uit te dagen :LOL: , ze vond zelfs de buurhond interessanter om te gaan snuffelen dan op de dekreu zijn advances in te gaan :piew:
Off topic (sorry Iris): maar wat zijn dan jouw overwegingen om haar toch te laten dekken als ze blijkbaar iedere keer zo fel is dat je het zonder muilkorf niet vertrouwd? Dat is een serieuze vraag (ik ben nogal een leek op het gebied van fokken) trouwens. Ik kan me er gewoon geen voorstelling bij maken dat je het op die manier zou willen. Ook met een muilkorf kan ze toch schade toe brengen aan de reu?
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Irisz schreef:
Elmo/maureen schreef:Jeetje wat jammer Iris :( Hoe is Xavi?
Die is het alweer vergeten gelukkig. :wink:
ow fijn :ok: Geef hem maar een dikke knuffel van mij :J:
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Ik vind dat je het heel goed gedaan hebt hoor....zo te lezen was die teef ook nog niet dekrijp...
Naar dat je er een kater aan hebt overgehouden, maar een volgende keer gaat het met een andere teef vast beter...
Nu maar even bijkomen van de schrik...:knuffel:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update 26-01)

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een rotervaring zo al met al, wat ik er van begrijp hier uit het topic. Knap dat je niet gezwicht bent en de boel hebt afgeblazen.
Irisz schreef:Heb de drie Nederlandse mensen die op de lijst stonden gesproken en die staan er gelukkig ook geheel achter en zijn blij dat ik er open over ben. De andere mensen op de lijst ken ik ook niet, maar dat is aan de teef eigenaar en wie weer gaan die wel voor een pupje van Glenda en de nieuwe dekreu.
Dit snap ik niet zo goed, de reu-eigenaar die de mensen op de lijst benadert? Is dat gebruikelijk bij jullie?
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Re: Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update 26-01)

LongFields schreef: Dit snap ik niet zo goed, de reu-eigenaar die de mensen op de lijst benadert? Is dat gebruikelijk bij jullie?
Nee, maar het zijn vrienden/goede kennissen van mij en die zaten op nieuws te wachten.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Inge O schreef:
nathalie schreef:Dat aanvallen vind ik ook geen normaal gedrag.
het is wel normaal gedrag - voor een loopse teef die nog niet dekrijp is - maar dan alleen als de reu haar vreselijk blijft lastigvallen, wat hier duidelijk niet het geval was.
Er staat toch dat Xavi dat niet deed. Dan vind ik dat aanvallen dus geen normaal gedrag.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Een muilband tot daar aan toe (als de teef niet betrouwbaar is, zou ik ook vragen om te muilbanden, want het is niet de bedoeling dat er gebeten wordt), Zoe heb ik de eerste dekking ook een muilband aangedaan, juist voor zekerheid.
Maar vastpinnen gaat echt te ver... Het dekken zelf doen ze maar tijden het spelen en vrij rondrennen.

zonde hoor, maar absoluut de correcte beslissing ! Ik hoop dat de schade bij xavi meevalt :ugh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:Een muilband tot daar aan toe (als de teef niet betrouwbaar is, zou ik ook vragen om te muilbanden, want het is niet de bedoeling dat er gebeten wordt), Zoe heb ik de eerste dekking ook een muilband aangedaan, juist voor zekerheid.
Maar vastpinnen gaat echt te ver... Het dekken zelf doen ze maar tijden het spelen en vrij rondrennen.

zonde hoor, maar absoluut de correcte beslissing ! Ik hoop dat de schade bij xavi meevalt :ugh:

Hier ook haast standaard een snuitje, de reu hoeft echt geen schade op te lopen.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ai wat een naar verhaal is het zo geworden :(
Knuffel voor Xavi en jou!
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Jammer maar je hebt de enigste juiste beslissing genomen.
Volgende keer een meer geschiktere dame voor hem :wink:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hè, wat jammer! Maar je hebt wel de juiste keuze gemaakt, Xavi gaat natuurlijk voor!
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Crista schreef:Ik kan hier alleen maar enorm veel respect voor hebben!
Ontzettend jammer, maar je eigen hond is toch echt wel belangrijker in deze..
Het meest verbazingwekkende vind ik wel de reactie van de teef eigenaresse.. een dekking hoeft geen verkrachting te worden, vraag me ook serieus af of dat de teef ten goede was gekomen?
Hoop dat Xavi er niet al teveel stress van heeft gehad, lekker even rustig aan doen nu..
Nee absoluut niet. En daarnaast had het weinig nut gehad met en progesteron van 3.
Heb je iedereen in de stress, zowel hondjes als baasjes die de boel 'in de houdgreep houden'. En stel nou...dat Klaas op een of andere manier het presteert om zo te dekken...komen zijn zaadjes binnen, en dan? Eitjes zijn er nog niet hoor, met een waarde van 3.
Het is gewoon koste wat het kost willen dekken, omdat je nu eenmaal die lange rit hebt gemaakt. Ik vind het oprecht vervelend voor haar, maar het is ook wel een beetje dom dat ze dan zo vroeg aan is gaan rijden.
Ze had tegen mij gezegd dat Glenda vrijdag op 5,7 zat en zaterdag op 8. Zondag is de hierheen gereden. Lijkt me dan mooi op tijd.
Later bleek dat die waarde van 8 nooit is gemeten, maar is 'gegokt' door haar DA op basis van het verloop van haar cyclus. :oeps:
Tja sorry hoor, maar dan moet je ook even geduld hebben als blijkt dat je toch te vroeg bent.

Xavi heeft er niet zo veel stress van gehad. Hij was even onder de indruk zondagavond, maar inmiddels is hij het weer vergeten.

Edit: toevoeging
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Irisz schreef:
Crista schreef:Ik kan hier alleen maar enorm veel respect voor hebben!
Ontzettend jammer, maar je eigen hond is toch echt wel belangrijker in deze..
Het meest verbazingwekkende vind ik wel de reactie van de teef eigenaresse.. een dekking hoeft geen verkrachting te worden, vraag me ook serieus af of dat de teef ten goede was gekomen?
Hoop dat Xavi er niet al teveel stress van heeft gehad, lekker even rustig aan doen nu..
Nee absoluut niet. En daarnaast had het weinig nut gehad met en progesteron van 3.
Heb je iedereen in de stress, zowel hondjes als baasjes die de boel 'in de houdgreep houden'. En stel nou...dat Klaas op een of andere manier het presteert om zo te dekken...komen zijn zaadjes binnen, en dan? Eitjes zijn er nog niet hoor, met een waarde van 3.
Het is gewoon koste wat het kost willen dekken, omdat je nu eenmaal die lange rit hebt gemaakt. Ik vind het oprecht vervelend voor haar, maar het is ook wel een beetje dom dat ze dan zo vroeg aan is gaan rijden.
Ze had tegen mij gezegd dat Glenda vrijdag op 5,7 zat en zaterdag op 8. Zondag is de hierheen gereden. Lijkt me dan mooi op tijd.
Later bleek dat die waarde van 8 nooit is gemeten, maar is 'gegokt' door haar DA op basis van het verloop van haar cyclus. :oeps:
Tja sorry hoor, maar dan moet je ook even geduld hebben als blijkt dat je toch te vroeg bent.

Xavi heeft er niet zo veel stress van gehad. Hij was even onder de indruk zondagavond, maar inmiddels is hij het weer vergeten.

Edit: toevoeging

Hmmmmm als je dan bloed wil prikken, ga dan ook op de waardes af....duidelijk (dus bloed & gedrag) veel te vroeg...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat verklaard t gedrag ook wel een beetje nu.... dom want de natuur laat zich niet dwingen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef: Hmmmmm als je dan bloed wil prikken, ga dan ook op de waardes af....duidelijk (dus bloed & gedrag) veel te vroeg...
Nou idd!
Ik vroeg me ook af waarom ze in vredesnaam instemt om te gaan testen, maar de uitslag vervolgens niet vertrouwt. :19:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:Dat verklaard t gedrag ook wel een beetje nu.... dom want de natuur laat zich niet dwingen
dat is inderdaad wel dubbeldom : én 'het boekje' én 'de natuur' én dus de hond moesten hier verkracht worden :80: .
Het grote probleem was eigenlijk dat de teefeigenaresse haar vertrouwen compleet had liggen bij haar eigen DA.
Jeweetwel, die ene die gokte dat de progesteron 8 zou zijn en haar naar NL heeft gestuurd.
Na de uitslag hier heeft ze hem gebeld om te overleggen en zei hij dus dat de test in NL onbetrouwbaar was en dat we gewoon moesten dekken, anders waren we vast te laat.
En daar ging ze dus vanuit, dus er moest nu gedekt worden.
Het gedrag van Glenda i.c.m. progesteron en inwendig onderzoekje van de DA stelden vanaf dat moment niks meer voor.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wat een rare praktijken zeg, knap dat je alles hebt afgeblazen :ok:
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

dus...ze was gewoon veel te vroeg...
die uitslag van 8 klopte dus niet?...dat snap ik dus helemaal niet, je kan toch maar op een resultaat voortgaan als je het wéét, niet gokt :19:
en is bij jullie getest en kwam ze uit op 3...nu afgaande op haar gedrag en dat resultaat snap ik ook dat Glenda zo reageerde...
dom dom dom...ook al van die da die zomaar aannam dat ze op 8 zou zitten én doodleuk zegt dat de test bij jullie niet betrouwbaar is/ was...de natuur was anders heel duidelijk lijkt me...
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

carine schreef:dus...ze was gewoon veel te vroeg...
die uitslag van 8 klopte dus niet?...dat snap ik dus helemaal niet, je kan toch maar op een resultaat voortgaan als je het wéét, niet gokt :19:
en is bij jullie getest en kwam ze uit op 3...nu afgaande op haar gedrag en dat resultaat snap ik ook dat Glenda zo reageerde...
dom dom dom...ook al van die da die zomaar aannam dat ze op 8 zou zitten én doodleuk zegt dat de test bij jullie niet betrouwbaar is/ was...de natuur was anders heel duidelijk lijkt me...
Ja klopt.
Enige wat me niet helemaal duidelijk is, is dat ze vrijdag op 5.7 zat (die is wel getest) en gisteren dus op 3.
Kan dat, zulke grote schommelingen? Of moet dan toch een van de testen niet goed zijn geweest?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Krijg net een berichtje van haar via de whatsapp, om het persoonlijk te houden.
Dat het haar spijt dat de dekking 'niet gelukt' is. En dat ze vanavond een berichtje op Facebook zal zetten dat 'due to personal circumstances' het nestje niet door gaat. Of ik me asjeblieft aan dat verhaal wil houden.
En dat haar DA toch gelijk had, want ze had gisteren opnieuw bij hem getest en Glenda zat op 20.7, dus ze was te laat.
Xavi had dus gewoon moeten dekken.

Denk dat ik het hier maar bij laat. Heb een net berichtje terug gestuurd dat het jammer is dat ze me niet persoonlijk te woord staat na 1,5 jaar aan contact en voorbereidingen. Dat ik me niet prettig voel bij haar manier van fokken en omgaan met de honden en dat ik haar alle succes wens voor de toekomst.
Er is toch geen zinnig gesprek mee te voeren. Wel erg sneu voor Glenda.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Irisz schreef:
carine schreef:dus...ze was gewoon veel te vroeg...
Ja klopt.
Enige wat me niet helemaal duidelijk is, is dat ze vrijdag op 5.7 zat (die is wel getest) en gisteren dus op 3.
Kan dat, zulke grote schommelingen? Of moet dan toch een van de testen niet goed zijn geweest?
het is bekend dat de ene soort test een stuk lagere waardes geeft dan de andere - = één van de redenen om dat boekje met een korrel zout te nemen :wink: .
:ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
carine
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Krijg net een berichtje van haar via de whatsapp, om het persoonlijk te houden.
Dat het haar spijt dat de dekking 'niet gelukt' is. En dat ze vanavond een berichtje op Facebook zal zetten dat 'due to personal circumstances' het nestje niet door gaat. Of ik me asjeblieft aan dat verhaal wil houden.
En dat haar DA toch gelijk had, want ze had gisteren opnieuw bij hem getest en Glenda zat op 20.7, dus ze was te laat.

Denk dat ik het hier maar bij laat. Heb een net berichtje terug gestuurd dat het jammer is dat ze me niet persoonlijk te woord staat na 1,5 jaar aan contact en voorbereidingen. Dat ik me niet prettig voel bij haar manier van fokken en omgaan met de honden en dat ik haar alle succes wens voor de toekomst.
o dat is een toffe zeg :roll:
haar da zou beter investeren in een deftige test...
en zoals steeds krijgt de reu weer de "schuld"...
er was ook geen "reserve reu" die dan wel wilde dekken?
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

carine schreef:
Irisz schreef:Krijg net een berichtje van haar via de whatsapp, om het persoonlijk te houden.

o dat is een toffe zeg :roll:
haar da zou beter investeren in een deftige test...
en zoals steeds krijgt de reu weer de "schuld"...
er was ook geen "reserve reu" die dan wel wilde dekken?
Ik betwijfel of ze wel opnieuw heeft laten testen, want hiervoor kreeg ze elke keer een dag later pas de uitslag, rond 15:00u ofzo.
Maargoed, maar ook niet uit.
Wat ik heb gehoord is ze dus ook bij 2 andere reuen geweest, maar die werden ook opgevreten. Moet zeggen dat ik ook niet weet of dat waar is, want mensen zijn erg goed in het verzinnen van verhalen. Ga me er ook niet druk om maken.
Voor nu dus geen nest voor Glenda, maar dat zal over 6 maanden wel weer beginnen dan. :(:
Ze had geen reserve reu of tweede keuze, dat heb ik haar zondag nog gevraagd om uit te sluiten dat het misschien aan de combi ligt en Glenda zich door een andere reu wel zou laten dekken. Hoewel ik dat zelf al niet echt geloofde.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
carine
Zeer actief
Contacteer:

tja, via via hoor je natuurlijk vanalles...
iig hoef jij je nu geen zorgen te maken...Xavi is gelukkig ongeschonden uit dit avontuur gevkomen, jij hebt nu wel een zure nasmaak maar dat gaat ook wel weer weg...
wat Glenda betreft...erg voor haar, ze is misschien één van die teven die écht geen puppies wil...dan krijg ik allelei doemgedachten van gedwongen dekkingen tot KI aan toe en dan een teef die haar pups niet wil of erger :ugh: :schrik: enkel maar omdat haar baasje zo nodig wilde fokken...(maar misschien ligt het aan mij hoor :oeps: )
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”