Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in de Tropen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door fes/lou »

Zolang ts alle verantwoordelijkheid bij een ander legt en niet naar zichzelf kijkt, ben ik bang dat advies ook niet aankomt. Het is immers niet haar schuld, maar van de buurman, de dierenarts etc...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Mirella schreef:
Apple schreef:
Mirella schreef:
Apple schreef: Oke en wat kan zij er aan doen de buren hun hond niet castreren...?
Leef je een beetje in...
Vind ik het verstandig hoe er verder met de pups om is gegaan? Nee absoluut niet, is niet oké, maar een beetje begrip voor een andere
leefomgeving mag er wel zijn toch. Ze heeft nu toch goede plannen? Alles de prikpil etc.
Heb je zelf wel gefokt met geteste honden dan eigenlijk?
ja natuurlijk heb ik mijn teven laten testen.hoezo?
ik wil me best inleven,maar om alle schuld nu bij de buren neer te leggen? of bij de dierenarts?
waar is haar eigen verantwoording in deze dan?
En de reuen? HD etc?
Je hoort mij niet zeggen dat zij geen eigen verantwoordelijkheid heeft, maar
je kan je wel inleven dat de buurhond waarschijnlijk niet achter een schutting van 2,5 meter zit, en dat de DA
er hele andere technieken en ideeen op nahoudt dan hier in NL.
Maar wil je iemand dan tot in den treure najagen dat zij slecht bezig is geweest...
Vind het een beetje overdreven gehak op iemand, dat haar honden het niet vorstelijk hebben begrijpt ze nu hopelijk inmiddels wel.
ach als ze niet meteen na een paar vragen van anderen was gaan schelden had ik vast beter geprobeerd me in te leven ... En nee, na het testen van mijn teven heb ik er ongeteste reuen opgezet leek me zo handig ..wat denk je zelf ??
Nou helemaal mooi, dan verwar ik jou met iemand anders.
Nou waren de reacties natuurlijk van begin af aan niet heel vriendelijk, dus ik snap de defensieve reactie in eerste instantie wel, al heeft Cinny nu geloof ik het idee
dat iedereen haar voor verwaarlozer uitmaakt of iets dergelijks, daar helpt ze zichzelf natuurlijk ook niet mee.
Dus :zwaai zal ik dan maar alvast zeggen tegen TS gezien haar voornemens.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:'s lands wijs, 's lands eer, maar wat een ontzettend geklungel allemaal zeg! :80:
Ik lees alleen maar dat het aan anderen of aan de omstandigheden ligt, maar je maakt mij niet wijs dat dit een vorstelijk hondenleven is.
Een vorstelijk leven zou twee of drie honden op dat erf zijn, met een scaliborband om de nek, en gecastreerd om oepsnestjes te voorkomen.
Hoarding zonder de zo broodnodige maatregelen valt dat voor mij in ieder geval niet onder. :neenee:
dit... ik vind 16 honden op een stukje land waar ze verder nooit afkomen nou niet echt vorstelijk... Ik snap prima dat de mentaliteit daar anders is maar ken ook genoeg mensen die zich gewoon zijn blijven gedragen zoals ze in NL deden, lekker met de honden erop uit... en daarnaast lekker hun eigen stukje land en huis. Oepsnestjes geloof ik persoonlijk niet in...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:en je hebt er echt nog nooit bij stilgestaan dat 24/24, alle dagen van hun leven op hetzelfde kleine plekje wel eens héél erg saai en afstompend voor ze zou kunnen zijn?
:ugh: dit dus...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Relaaaxxxxx lieve mensen! Allemaal hè. Ook cinny. Lief spelen :-)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

400 m2, dat is zoiets als 20 x 20 meter? Dat is dan ongeveer net zo groot als het huis van mijn buren + tuin en mijn huis + tuin. Daar zou ik inderdaad niet graag 16 of 14 honden op zien. Zeker niet als ze niet verder komen dan dat stukje.

En ja, ik begrijp dat er in Suriname anders met honden wordt omgegaan dan hier in Nederland, maar dat wil nog niet zeggen dat je jezelf daartoe zou moeten verlagen. En nee, het hoeft ook niet hetzelfde als hier in Nederland, maar ik zou mijn hond(en) wel zo goed mogelijk willen houden.

Maar waarom zoveel honden?? Wat is de toegevoegde waarde?
Cinny

Ongelezen bericht door Cinny »

Muk ik denk eerder dan men gewoon verkeerde conclusies trekt, ik heb niet gezegd dat andere honden geen goed leven zouden leiden, nog sterker ik ga er van uit dat iedereen zijn hond goed verzogt, dus dat zijn hoofdspinsels van anderen en niet van mij. Ook dat er nu ineens gezegd wordt dat ik de schuld bij anderen leg, NEE HEE ik voel me in de steek gelaten door mijn vorige DA en dat in de steek laten heeft consequenties gehad... maar luister dan als alles hier van mij zo negatief beladen wordt opgenomen dan laat het lekker ....
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

20 x 20 meter en dan ook nog ruimte eraf voor hokken?
ik vind dat niet in vrijheid leven hoor, tenminste niet voor 14 of 16 honden.
komt bij mij over als behoorlijk dichtbevolkt gebied :?
je mag trouwens echt wel al die hele teven in de gaten houden als die volwassen gaan worden, die kunnen dan al helemaal geen kant meer uit :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

renee-uk schreef:20 x 20 meter en dan ook nog ruimte eraf voor hokken?
je mag trouwens echt wel al die hele teven in de gaten houden als die volwassen gaan worden, die kunnen dan al helemaal geen kant meer uit :schrik:
En een groentetuin van 8 x 6, waar 2 x 8 vanaf gaat voor de hokken. :wink:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Ga eens lekker wandelen met je roedel, als je dat lukt......
Afbeelding
Cinny

Ik snap niet waarom het zo verkeerd is dat mijn honden lekker 1x24 uur los kunnen lopen op hun erf... ik zie ze rennen spelen vrolijk zijn... ze lijken het echt naar hun zin te hebben.... en wie zegt dat ze niet van het erf komen.... ??? Heb ik niet gezegd dat is ervan gemaakt door de forummers met hun eigen hoofdspinsels ..... velen hebben al een oordeel klaar en horen het verhaal niet ....

Jullie fantasie slaat werkelijk op hol, jullie verzinnen nu zelf een hoop erbij en doen dan nu net alsof dat een feit is..... ik heb de schuld niet bij ANDEREN meervoud gelegd maar aangegeven dat ik in de steek gelaten was door mijn arts.... op dit moment kan ik gelukkig zeggen dat er geen problemen zijn gezien ik het parvo virus achter de rug heb.... en nu gaat er elke keer weer een andere member mij dezelfde vragen zstelen zoals ''waarom zoveel honden'' is het echt de bedoeling dat ik dit 30x moet gaan beantwoorden ? Ik kwam niet hiervoor op dit forum.... maar om ervaringen uit te wisselen, ideetjes op te doen... en niet om me de hele tijd te moeten verdedigen en constant alles te moeten herhalen met uitleggen.... lekker gezellig zo.
Cinny

Canidae schreef:Ga eens lekker wandelen met je roedel, als je dat lukt......
... waarom zou ik moeten wandelen als ik heerlijk met ze kan ravotten op het erf ?

Het leven is hier totaal anders voor Nederlandse begrippen is het normaal een dier in huis voor Surinaamse begrippen niet daar het te veel ongedierte met zich mee brengt in huis.
Nou ja had ik al 4x gemeld ik blijf aan de gang....

Iemand had me ook kunnen vragen hoe ziet een dag er bij mij uit met de honden, maar nee men had zijn vooroordelen al klaar en worden vragen gesteld op een manier als dat de persoon het antwoord al weet, niet dus.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef:Ik snap niet waarom het zo verkeerd is dat mijn honden lekker 1x24 uur los kunnen lopen op hun erf... ik zie ze rennen spelen vrolijk zijn... ze lijken het echt naar hun zin te hebben.... en wie zegt dat ze niet van het erf komen.... ??? Heb ik niet gezegd dat is ervan gemaakt door de forummers met hun eigen hoofdspinsels ..... velen hebben al een oordeel klaar en horen het verhaal niet ....
Ik kan me nu niet echt voorstellen dat je gezellig met 16 honden in je auto stapt om ff lekker te gaan zwemmen, rennen, uitlaten of simpelweg een uur of 2 gaat lopen... en daarnaast ook nog hun individuele aandacht kan geven.. :wink: Dat zal vast mijn makke zijn maar als ik zie hoeveel tijd ik al kwijt ben met 3 dan zou ik er met 16 toch echt wat meer uurtjes in een dag moeten hebben.

En daar hoef ik je niet persoonlijk voor te kennen... maar me gewoon het feit inbeelden.
Prima als je honden 24/7 loslopen maar daar vind ik dat terrein dan weer te klein voor persoonlijk... zeker met zoveel intacte teven bij elkaar :schrik: dat is wachten op ellende.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef:
... waarom zou ik moeten wandelen als ik heerlijk met ze kan ravotten op het erf ?

Het leven is hier totaal anders voor Nederlandse begrippen is het normaal een dier in huis voor Surinaamse begrippen niet daar het te veel ongedierte met zich mee brengt in huis.

Iemand had me ook kunnen vragen hoe ziet een dag er bij mij uit met de honden, maar nee men had zijn vooroordelen al klaar en worden vragen gesteld op een manier als dat de persoon het antwoord al weet, niet dus.
Op je erf hebben ze geen 'kranten', 'krant lezen' kunnen ze alleen op plekken waar ze normaal niet zijn. Dus waar vreemde honden en mensen lopen... luchtjes snuffelen, etc. etc. etc.

Maar jij hebt toch niet met die Surinaamse begrippen te maken wat dat betreft? Jij kunt dat toch gewoon doen?
Afbeelding
Cinny

moosje schreef:

Hokken, nee hee een extra bestraat stuk dat overdekt is, wij hebben hier[had ik al verteld gaan we weer] maar wij hebben hier ook de grote regentijd en dan regnt het extreem hard en veel en wat ik wil bouwen is alvast ter voorbereiding voor de grote regentijd...

Een roedel gaat meestal bij elkaar liggen ook al zijn er hokken... ze kruipen bijelkaar.... dus kies ik bij dit voor een groot gemeenschappelijk vertrek.....

Dichtbevolkt, weer moet ik herhalen voor de 5e keer, 12 zullen op dat stuk van 400 blijven en dat is 33 m² gemiddeld per hond, alleen geen enkele hond is vast op het erf aan een ketting ofzo en elke hond beweegt zich dus vrij over die 400m² .... ze zijn heel vrolijk..... of ze slapen of spelen of liggen te zonnen.... ook hun gezondheid is goed dus geen tekenen dat er iets verkeerd gaat ofzo....
Cinny

malinois schreef:
Cinny schreef:

Op je erf hebben ze geen 'kranten', 'krant lezen' kunnen ze alleen op plekken waar ze normaal niet zijn. Dus waar vreemde honden en mensen lopen... luchtjes snuffelen, etc. etc. etc.

Maar jij hebt toch niet met die Surinaamse begrippen te maken wat dat betreft? Jij kunt dat toch gewoon doen?

In Su wil je je hond niet bloot stellen aan andere honden
voor je het weet nemen ze een enge ziekte over....

Jij praat vanuit je Nederlandse ervaring, maar mijn honden leven niet in Nederland maar in de tropen en dan ga je ook met andere dingen rekening moeten houden. Enne hoe bedoel je dat ik niets te maken heb met de Surinaamse begrippen ???? Ik heb in nederlan dgeleerd dat je je moet aanpassen aan het land waar je woont en dat doe ik dus ook.
Cinny

malinois schreef:
Cinny schreef:Ik snap niet waarom het zo verkeerd is dat mijn honden lekker 1x24 uur los kunnen lopen op hun erf... ik zie ze rennen spelen vrolijk zijn... ze lijken het echt naar hun zin te hebben.... en wie zegt dat ze niet van het erf komen.... ??? Heb ik niet gezegd dat is ervan gemaakt door de forummers met hun eigen hoofdspinsels ..... velen hebben al een oordeel klaar en horen het verhaal niet ....
Ik kan me nu niet echt voorstellen dat je gezellig met 16 honden in je auto stapt om ff lekker te gaan zwemmen, rennen, uitlaten of simpelweg een uur of 2 gaat lopen... en daarnaast ook nog hun individuele aandacht kan geven.. :wink: Dat zal vast mijn makke zijn maar als ik zie hoeveel tijd ik al kwijt ben met 3 dan zou ik er met 16 toch echt wat meer uurtjes in een dag moeten hebben.

En daar hoef ik je niet persoonlijk voor te kennen... maar me gewoon het feit inbeelden.
Prima als je honden 24/7 loslopen maar daar vind ik dat terrein dan weer te klein voor persoonlijk... zeker met zoveel intacte teven bij elkaar :schrik: dat is wachten op ellende.

waarom wandel jij met je hond ? Zodat hij lekker tussen de 4 muren ff weg is en zijn behoefte kan doen [wanneer het jou uitkomt he niet wanneer de hond wilt ;) ] Mijn hinden hebben de hele dag beweging wanneer zij dat willen, ze kunnen poepen en plassen wanneer zij dat willen niet wanneer jij uit je werk komt... zielig toch dat de hind het verplicht moet ophouden omdat jij ze dat hebt aangeleerd... wat een geforceerd gedoe eigenlijk.... heb ik allemaal niet.... Als ik de honden voer lijn ik ze ff aan doe meteen een check, na het eten allemaal weer los en ga ik het erf nalopen en onderhouden, zij die aandacht willen komen naar me toe en krijgen aandacht, nou om de beurt komen ze idd ff tegen me opspringen.... er gaat geen dag voorbij dat ik niet alle hindne heb gecheckt, geknuffeld... en ff mee gespeeld... maar hoe ze in een roedel leven vermaken ze zich zo we zo vergis je niet.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Afbeelding

The single most important activity you can take part in with your dog is the walk.
Afbeelding
Cinny

Btw die 400m² loopt in ene L vorm en ze kunnen er echt hard rennen hoor zonder dat ze tegen de schutting op stuiteren ;)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Cinny schreef:Btw die 400m² loopt in ene L vorm en ze kunnen er echt hard rennen hoor zonder dat ze tegen de schutting op stuiteren ;)
400 m2 is 20 x 20, of 10 x 40 of iets in die buurt.
Dat in een L vorm, dan kunnen ze toch nooit vaart maken?
Mijn honden zijn na 20 meter echt niet op snelheid hoor. Nou ja, misschien wel, maar ze heeft de helft daarvan nodig om weer af te remmen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Cinny schreef:
moosje schreef:

Hokken, nee hee een extra bestraat stuk dat overdekt is, wij hebben hier[had ik al verteld gaan we weer] maar wij hebben hier ook de grote regentijd en dan regnt het extreem hard en veel en wat ik wil bouwen is alvast ter voorbereiding voor de grote regentijd...

Een roedel gaat meestal bij elkaar liggen ook al zijn er hokken... ze kruipen bijelkaar.... dus kies ik bij dit voor een groot gemeenschappelijk vertrek.....

Dichtbevolkt, weer moet ik herhalen voor de 5e keer, 12 zullen op dat stuk van 400 blijven en dat is 33 m² gemiddeld per hond, alleen geen enkele hond is vast op het erf aan een ketting ofzo en elke hond beweegt zich dus vrij over die 400m² .... ze zijn heel vrolijk..... of ze slapen of spelen of liggen te zonnen.... ook hun gezondheid is goed dus geen tekenen dat er iets verkeerd gaat ofzo....
je hoeft niks te herhalen hoor ik kan uitstekend lezen :lol1:
400 vierkante meter is een stuk van 20 x 20, hoe je het ook bekijkt
en aangezien mijn achtertuin weliswaar een stuk smaller maar wel een meter of 21 lang is, kan me me prima voorstellen hoe groot een stuk van 400 vierkante meter is (de lengte van mijn achtertuin in het vierkant) en voor 12, 14 of 16 honden vind ik dat nog steeds niet in vrijheid leven.

wat ga je met al die hele teven doen dan als ze volwassen zijn?
al eens bedacht dat dat waarschijnlijk moord en doodslag wordt op zo'n stukje grond waar ze niet weg kunnen?

misschien zou je zelf ook eens kunnen beginnen met lezen, dan hoef je je zelf niet zo onnodig vaak te herhalen :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef:
malinois schreef:
Cinny schreef:

In Su wil je je hond niet bloot stellen aan andere honden
voor je het weet nemen ze een enge ziekte over....

Jij praat vanuit je Nederlandse ervaring, maar mijn honden leven niet in Nederland maar in de tropen en dan ga je ook met andere dingen rekening moeten houden. Enne hoe bedoel je dat ik niets te maken heb met de Surinaamse begrippen ???? Ik heb in nederlan dgeleerd dat je je moet aanpassen aan het land waar je woont en dat doe ik dus ook.
Als ik mijn honden in huis wil hebben dan doe ik dat. Knappe mensen die me dat gaan verbieden waar dan ook ter wereld.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: wat ga je met al die hele teven doen dan als ze volwassen zijn?
al eens bedacht dat dat waarschijnlijk moord en doodslag wordt op zo'n stukje grond waar ze niet weg kunnen?

misschien zou je zelf ook eens kunnen beginnen met lezen, dan hoef je je zelf niet zo onnodig vaak te herhalen :idea:

:U: Het heeft allemaal geen nut. Het zal 'vanzelf' wel blijken, helaas.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Apple schreef:Nou waren de reacties natuurlijk van begin af aan niet heel vriendelijk, dus ik snap de defensieve reactie in eerste instantie wel, al heeft Cinny nu geloof ik het idee
dat iedereen haar voor verwaarlozer uitmaakt of iets dergelijks, daar helpt ze zichzelf natuurlijk ook niet mee.
Dus :zwaai zal ik dan maar alvast zeggen tegen TS gezien haar voornemens.
Tja.... de ts heeft een teef die in februari pups kreeg en die pups kregen in december weer pups... Toen ik dat las zat ik wel even zo :80:
Snel rekensommetje: de teven die in december pups kregen waren toen 10 maanden en zijn dus met 8 maanden gedekt.
Dat het in Suriname er anders aan toe gaat en dus die 16 honden in de tuin van 400m2 het naar Surninaamse maatstaven prima hebben, kan ik mij wat bij voorstellen.
Maar pups die pups krijgen? Nee, dat vind ik onbegrijpelijk.

En als de ts dan toegeeft onoplettend te zijn geweest en dat kost wat kost gaat voorkomen in de toekomst ligt het anders dan nu. Ze gaat n.l. schreeuwen (caps op internet staan gelijk aan schreeuwen).
Ja, er wordt inderdaad een aantal keren bot voor de kop gereageerd. Maar als de ts eerlijk is moet ze toegeven dat ze zelf ook niet steeds netjes heeft gereageerd.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dat geeft ze ook wel toe, maar dat was wederom niet haar schuld, ze werd uitgelokt....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef:
malinois schreef:

waarom wandel jij met je hond ? Zodat hij lekker tussen de 4 muren ff weg is en zijn behoefte kan doen [wanneer het jou uitkomt he niet wanneer de hond wilt ;) ] Mijn hinden hebben de hele dag beweging wanneer zij dat willen, ze kunnen poepen en plassen wanneer zij dat willen niet wanneer jij uit je werk komt... zielig toch dat de hind het verplicht moet ophouden omdat jij ze dat hebt aangeleerd... wat een geforceerd gedoe eigenlijk.... heb ik allemaal niet.... Als ik de honden voer lijn ik ze ff aan doe meteen een check, na het eten allemaal weer los en ga ik het erf nalopen en onderhouden, zij die aandacht willen komen naar me toe en krijgen aandacht, nou om de beurt komen ze idd ff tegen me opspringen.... er gaat geen dag voorbij dat ik niet alle hindne heb gecheckt, geknuffeld... en ff mee gespeeld... maar hoe ze in een roedel leven vermaken ze zich zo we zo vergis je niet.
Waarom wandel ik? Om ze hun hond te kunnen laten zijn. Luchtjes snuffelen andere dingen zien, zwemmen etc. Ik denk dat ze hier blij zijn als ze eens rustig thuis de broodnodige rust krijgen. Want behalve wandelen minimaal 4 x per dag altijd los, fiets ik ook nog elke dag met elke hond apart 10 km, train ik minimaal 3 x per week en speur ik zomers om de dag. Ik weet heel zeker dat die dus nooit genoeg zouden hebben aan 24/7 op een binnenplaatsje zitten. Die werden gillend gek. Zelfs die oude meid van 11,5.
Daarnaast moeten ze t ophouden idd. Geen.probleem ze waren na een paar dagen al nacht zindelijk. En zouden ze toch moeten om wat voor reden dan ook dan hebben ze daar ruim voldoende ruimte voor. Niks geforceerd gedoe ... gewoonte.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Branka schreef: Tja.... de ts heeft een teef die in februari pups kreeg en die pups kregen in december weer pups... Toen ik dat las zat ik wel even zo :80:
Snel rekensommetje: de teven die in december pups kregen waren toen 10 maanden en zijn dus met 8 maanden gedekt.
Dat het in Suriname er anders aan toe gaat en dus die 16 honden in de tuin van 400m2 het naar Surninaamse maatstaven prima hebben, kan ik mij wat bij voorstellen.
Maar pups die pups krijgen? Nee, dat vind ik onbegrijpelijk.
Dit dus :ok: Teven die voor hun eerste jaar pups moeten baren vind ik zielig. Of dat nou in Timboektoe is of in de straat verderop. Of dat nou door een dierenarts, een buurman of een eigenaar komt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Die werden gillend gek.

Dat dus.
Mijn honden hebben véél meer nodig dan wat keutelen in een tuin.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef: Als ik mijn honden in huis wil hebben dan doe ik dat. Knappe mensen die me dat gaan verbieden waar dan ook ter wereld.
Jij reageert wel zo fel op de leefomstandigheden van de honden van Cinny, maar jouw honden zitten ook in kennels die vele malen kleiner zijn en gaan er alleen uit voor het wandelen, trainen en wedstrijden. Daar kun je ook je bedenkingen bij plaatsen.

Jij wijst wel naar een ander, maar ook op jouw manier van honden houden kun je wel wat aanmerken. Netzoals dat je dat ook van mij kan zeggen en van weet ik veel wie.

Cinny, jouw honden hebben het nu naar hun zin, maar hoe jong zijn de jongste honden nu? Ik denk namelijk wel dat je er rekening mee moet houden dat als de teven volwassen zijn er best pittige vechtpartijen in de roedel kunnen uitbreken. En de ruimte die ze hebben is dan veel te klein om elkaar te ontlopen of zich terug te trekken. Dan heb je best kans dat je een of meerdere honden moet herplaatsen.
Cinny

Mensen door omstandigheden is dit gebeurd.... ik zelf vind het ook dat 2 te jong hebben geworpen.
Maar okay ik snap dat er dus niets goed is aan mijn verzorging omtrent mijn honden wat jullie betreft.

Over dat ze wel eens van het erf komen dat is omdat ik er 4 meeneem per keer
naar een plekje waar ze ook kunnen zwemmen. Vervoer is met mijn wagen.

maar ik blijf het zeggen :
- ze zijn gezond
- ze eten goed
- zijn vrolijk
- luisteren goed
- zien er ook goed uit
- hun conditie is ook goed

Nou dan hebben ze alleen een foute baas [volgens jullie dan]

-maar ze houden wel van me ! fout of niet fout
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”