Ik heb geen idee wat er uit gaat worden... hij is nog maar 16 weken oud maar als ik de Fokker hoor die in de familie al meerdere generaties deze honden fokt zit er toch zeker pit in. En nu citeer ik even de fokker: der durch sein gutes ruhiges Wesen weiß, wann er seinen Schutzinstinkt und Kampftrieb einsetzen muß (Wach- und Schutzhund). Het is gewoon geen druk dier om in huis en tuin te houden.CharlesvdBerkt schreef:Voor mij zou dat dan al geen volbloed herder meer zijn.Simon & Troy schreef:Ik had dus hetzelfde probleem met de dh voor een poos geleden een programma gezien op tv over het "aus" van de Duitse Herder en zijn aangefokte kwalen. Wat ze die dieren hebben aangedaan is vreselijk. Door zoeken heb ik nu een Altdeutscher langhaar Schäferhund met een absoluut rechte rug en zonder onderwol een heerlijk beest erg rustig karakter en kan ook goed alleen zijn (als het ff moet). Een keffer is het helemaal niet wat vaak gezegd wordt. Maar wel een volbloed Herder met het juiste karakter uit Oostenrijk waar ze wel erkent worden.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3U7PUBPL.jpg
Bij de Duitser moet er wel een beetje pit inzitten en helaas mis ik dat in veel hochzucht (show)lijnen en ook bij de ODH
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet meer?
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet me
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind het zo jammer..
ik lees wel overal dat ze er blijkbaar geen pijn van hebben, maar als 1 van mijn honden zo staat dan is er écht iets mis en gaan alle alarmbellen af. buik en/of rugpijn, maar dan zijn ze ziek. dus ik krijg echt zo'n

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Weet je Mas, zo staat Xito er nu dus bij... en doet me zoveel pijn hem zo te zien staan..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
malinois schreef:Weet je Mas, zo staat Xito er nu dus bij... en doet me zoveel pijn hem zo te zien staan..
en dat klopt dus niet zoals we bij xito weten. hij heeft pijn/last. dus het kan en wil er bij mij niet in dat dit dan de relaxte normale stand van een hond is en dat die er geen last van zou hebben.. maar dat zal mijn koppigheid zijn

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een ODH op ringtraining gehad, ontzettend leuke hond, erg veel pit ook, ruim maar toch goed gehoekt, maar zelfs als die netjes recht stond was de rug niet echt recht.
En dat kun je dus gewoon voelen, zulke dingen. Die ruggengraat is niet recht. Gewoon niet.
En dat is niet goed. Klaar. En dan wil ik niet weten hoe een "echte" DH is.
En dat kun je dus gewoon voelen, zulke dingen. Die ruggengraat is niet recht. Gewoon niet.
En dat is niet goed. Klaar. En dan wil ik niet weten hoe een "echte" DH is.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Marjoleine schreef: En dat is niet goed. Klaar. En dan wil ik niet weten hoe een "echte" DH is.
Dan ligt het er aan wat je onder "echt" verstaat

De ODH stamt veelal af van de showlijn DH en daar is het helemaal erg.
Zelfs de werklijn DH heeft er last van al is dat dan minder
Formeel is er geen onderscheid want er is maar 1 DH, maar in de praktijk is dat onderscheid er echt wel
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat weet ik, dit is dus een ODH. Geen FCI-stamboom dus en daarmee geen "echte".CharlesvdBerkt schreef:Dan ligt het er aan wat je onder "echt" verstaatMarjoleine schreef: En dat is niet goed. Klaar. En dan wil ik niet weten hoe een "echte" DH is.![]()
De ODH stamt veelal af van de showlijn DH en daar is het helemaal erg.
Zelfs de werklijn DH heeft er last van al is dat dan minder
Formeel is er geen onderscheid want er is maar 1 DH, maar in de praktijk is dat onderscheid er echt wel
Maar ODH's heten toch betere ruggen te hebben.
Nouja, dat heeft deze ook wel, vergeleken met een "echte" (kyno noemen jullie dat toch?). Maar beter is dus niet meteen goed.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee een kyno in duitse herderland is de showlijn, dit tegenover de werklijn duitse herders en het zijn beide 'echte' dh's.
edit: oh en dan heb je ook nog combifok: kyno en werklijn gemengd en ook dat zijn 'echte' dh's
edit: oh en dan heb je ook nog combifok: kyno en werklijn gemengd en ook dat zijn 'echte' dh's

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Klopt Noah zag een balletje op de grond liggen. En toch he, ik kan niet geloven dat ze pijn heeft, ze doet alles wat elke hond doet. Dat het beroerd eruit ziet, zeker, maar pijn geloof ik niet.Nanna schreef:Dat zal afdeling momentopname zijnCélie schreef: Maar deze staat met de kop omhoog dat is heel anders dan zo'n afhangende kop lijkt mij !

Wederom een balletje aan het hypnotiseren
-
- Zeer actief
Je hebt gelijkjanine77 schreef: Ik denk dat je Itan bedoeld, hij kwam ook net als Kenai en Chase uit Tsjechische lijnen maar had gelukkig niet van die zwabberpoten als Kenai![]()

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:
Opgegroeid met Duitse herders is het ontzettend pijnlijk om te zien wat er gebeurd met dit prachtige ras 

Laatst gewijzigd door Miranda N. op 26 sep 2013 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Nanna schreef:Die hond in dat topic van Maart, Kjerro, dat vind ik nou een schoolvoorbeeld van een mooie Duitse herder

Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
een gebochelde , een misvormde , ?. ach, je leert er allemaal wel mee te leven, .want je weet niet beter ..duitse herder schreef:Klopt Noah zag een balletje op de grond liggen. En toch he, ik kan niet geloven dat ze pijn heeft, ze doet alles wat elke hond doet. Dat het beroerd eruit ziet, zeker, maar pijn geloof ik niet.

hoeveel hondenrassen zijn er nou niet misvormd ( Engelse Bulldog ) , maar ze moeten wel .

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het grote verschil met de rug van een Barsoi (of andere sterk gewelfde windhond) is die belachelijke hellende croupe. De welving over de lendenen is misschien hetzelfde maar daarnaast is het bekken extreem lang en helt het heel sterk en dan moet de rug ook nog aflopend zijn.
Ik zag deze net:

Veel mooier dan dit:

En wat staat er in het keurraport van die bovenste ?
Keurbericht: Ruim middelgrote, middelkrachtige, licht gestrekte reu. Normale schoft waar achter lichte knik, kroupe die wat langer en schuiner kon zijn, goede onderbelijning. Voor goed, achter zeer goed gehoekt, correct front. Gaat voor en achter nagenoeg correct. Vlotte, regelmatige gangen die aan kracht en ruimte kunnen winnen. Kon wat betreft de vacht in iets betere conditie worden voorgebracht. Drift, Zelfverzekerdheid, Belastbaarheid uitgesproken, Lost op commando.
Wat een idioot gedoe. En niks over zijn uitzonderlijk sterke polsen (als ik het vergelijk met die anderen).
Ik zag deze net:

Veel mooier dan dit:

En wat staat er in het keurraport van die bovenste ?
Keurbericht: Ruim middelgrote, middelkrachtige, licht gestrekte reu. Normale schoft waar achter lichte knik, kroupe die wat langer en schuiner kon zijn, goede onderbelijning. Voor goed, achter zeer goed gehoekt, correct front. Gaat voor en achter nagenoeg correct. Vlotte, regelmatige gangen die aan kracht en ruimte kunnen winnen. Kon wat betreft de vacht in iets betere conditie worden voorgebracht. Drift, Zelfverzekerdheid, Belastbaarheid uitgesproken, Lost op commando.
Wat een idioot gedoe. En niks over zijn uitzonderlijk sterke polsen (als ik het vergelijk met die anderen).
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Kwam deze tegen op internet
In stand zoals een herder en kijk wat er gebeurd

In stand zoals een herder en kijk wat er gebeurd

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
van FB:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Bertinabvd
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
De over hoekte honden vind ik niet mooi en ik hou ook niet van die mega grove koppen.
Sommige foto's die hier voorbij komen gaan mij inderdaad ook te ver.
Maar soms gaan de reacties betreffende glijbaan ruggen op dit forum wel heel ver.
Laatst plaatste ik een stand foto van mijn jonge reu omdat ik blij was dat hij HD en ED A normal kreeg op zijn Röntgenfoto's, nou bah bah wat een lelijke glijbaan hond was dat zeg.................
En ik had wel lef om zo'n foto te plaatsen ! Het is jammer dat er dan gelijk zo negatief gereageerd word!
Mijn reu komt uit combifok dus 50% kynologisch (moeder met een rechte rug) en 50% werklijn ( vaders kant)
Heeft een vrij rechte rug maar heeft wel goede hoekingen in de achterhand dus kan hem vrij goed in stand krijgen, maar omdat dat goed lukt heeft hij gelijk een glijbaan rug ????
De extremen zijn inderdaad afgrijselijk.
Maar bij bijna elk ras heb je extremen niet alleen bij de Duitse Herder
De Duitse Herders die voor keurfok gebruikt worden moeten om aangekeurd te mogen worden 20 km draven naast de fiets, een hond die pijn heeft of belabberd loopt haalt dit niet.
Wat mij wel opgevallen is is dat een hoop jonge honden een gebrek aan bespiering hebben en enorm zwabberen of koehakkig lopen.
Ik zie ze ook wel eens op clubmatches, maar deze lopen dan ook vaak achteraan.
Verder zie ik veel "reclame" voor de tjechische lijnen hier staan, ja inderdaad de tjechische werklijnen zijn mooi gebouwd, maar ik heb ook filmpjes gezien van tjechische showlijnen die erg overhoekt waren, dus kijk goed naar welke lijn de hond uitkomt !
Maar soms gaan de reacties betreffende glijbaan ruggen op dit forum wel heel ver.
Laatst plaatste ik een stand foto van mijn jonge reu omdat ik blij was dat hij HD en ED A normal kreeg op zijn Röntgenfoto's, nou bah bah wat een lelijke glijbaan hond was dat zeg.................
En ik had wel lef om zo'n foto te plaatsen ! Het is jammer dat er dan gelijk zo negatief gereageerd word!
Mijn reu komt uit combifok dus 50% kynologisch (moeder met een rechte rug) en 50% werklijn ( vaders kant)
Heeft een vrij rechte rug maar heeft wel goede hoekingen in de achterhand dus kan hem vrij goed in stand krijgen, maar omdat dat goed lukt heeft hij gelijk een glijbaan rug ????
De Duitse Herders die voor keurfok gebruikt worden moeten om aangekeurd te mogen worden 20 km draven naast de fiets, een hond die pijn heeft of belabberd loopt haalt dit niet.
Wat mij wel opgevallen is is dat een hoop jonge honden een gebrek aan bespiering hebben en enorm zwabberen of koehakkig lopen.
Verder zie ik veel "reclame" voor de tjechische lijnen hier staan, ja inderdaad de tjechische werklijnen zijn mooi gebouwd, maar ik heb ook filmpjes gezien van tjechische showlijnen die erg overhoekt waren, dus kijk goed naar welke lijn de hond uitkomt !
Cjeld Baris von der Grünen Aue

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Ach Bertina dat is toch wel bekend hier
Moeder overste en de Akela roepen iets en de hele meute roept in koor hetzelfde.
Moeder overste en de Akela roepen iets en de hele meute roept in koor hetzelfde.
Bertinabvd schreef:De over hoekte honden vind ik niet mooi en ik hou ook niet van die mega grove koppen.

-
- Zeer actief

Dit vind ik trouwens een erg mooie reu
-
- Zeer actief
Op deze foto inderdaad. Hij is 75% kyno en 25% werklijn
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Jeetje wat komt er allemaal voorbij zeg
Dat het niet mooi is is ten eerste, maar wat ik nog erder vindt is dat ik dit soort honden regelmatig zo zie lopen:

Dat het niet mooi is is ten eerste, maar wat ik nog erder vindt is dat ik dit soort honden regelmatig zo zie lopen:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
En bijvoorbeeld deze:
Ik vraag me echt af hoe het eruit zou zijn als ze deze hond normaal zouden laten staan?

Ik vraag me echt af hoe het eruit zou zijn als ze deze hond normaal zouden laten staan?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die bovenste lijkt wel wat mechelaar (zeker de rechtse), is veel vierkanter...Tara schreef:Ik vind die twee honden op die oude foto's niet echt mooi, maar wel normaal.
Die hond rechtsonder is afschuwelijk, voor mij went het echt niet.
Die onderste zullen ook nooit wennen denk ik... maar gelukkig dat er nog wel degelijk mooie duitsers zijn hoor

Helaas zag ik er net met uitlaten ook weer eentje lopen, ben zelfs gestopt en blijven kijken hoe het beestje zich voortbewoog... dat zal dan mooi draven zijn in de ogen van bepaalde mensen, voor mij is het triest gewiebel...
Laatst gewijzigd door malinois op 07 okt 2013 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat deze best meevalt als ie normaal staat eigenlijksamantha! schreef:En bijvoorbeeld deze:

- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
ik ben toch aardig tevreden over mijn kyno maar als er weer een DH komt dan toch een werklijn denk ik
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... cc3309.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 258160.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... cc3309.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 258160.jpg

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Kwam net deze tegen op Facebook

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Célie schreef: Je hebt zeker dezelfde vriendjes als Mal
niet scherp

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Heb deze ook al voorbij zien komen op FB.
En nu ben ik nog wel een liefhebber maar geen van 4-en vind ik mooi.
Ook die zwarte enorm uitgestrekte en overstrekte hond niet
En nu ben ik nog wel een liefhebber maar geen van 4-en vind ik mooi.
Ook die zwarte enorm uitgestrekte en overstrekte hond niet