Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
barf, niet altijd even goed
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: barf, niet altijd even goed
Ach Badu, mijn volwassen hond heeft gebarfd en daar deed ze het super op. Tot ze besloot dat ze steeds minder diersoorten ging eten. Als ik haar nu een eendkarkas of een kipkarkas geeft, ruikt ze eraan, pakt het vast, laat het los en loopt weg. Dus een hond die het niks vindt kan best, zelfs als ze het altijd gegeten hebben of zelfs nog nooit.
Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.
Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.
- Hylos
- Zeer actief
Het grootste nadeel van barfen hier is dat ik Xavi zijn ontlasting maar niet stabiel krijgt. Met kip heeft hij snel teveel bot, dan valt de poep soms gewoon uit elkaar. De andere dag is het weer te slap tot zelfs diarree. Ik heb nog weinig echte mooie constante drollen gezien en ik voer nu toch al even barf. Daarnaast is het portioneren een gedoe, het elke dag uitzoeken een gedoe (vergeet ik nog wel eens) en elke dag weer alles afwegen ook een gedoe. Het weegt voor mij niet echt op tegen het grootste voordeel; je weet wat je je hond voert en dat er (naast de rommel die er sowieso al in vlees zit) geen andere troep doorheen zit.
Dus ik ga straks over op degomeat enkelvoudige kvv, en vul dit aan met bot, orgaan of spiervlees.. Maar net wat er ontbreekt in de mix.
Wil dit ook niet dan moet ik maar eens kijken welke kvv ik ga voeren.
Dat pro gedoe word ik ook een beetje moe van, al deed ik er eerst ook wat aan mee. Ik vind het wel belangrijk dat mensen kritisch naar het voer kijken wat ze geven. Ik lees vaak genoeg op FB e.d. Dat men honden hebben met jeuk, slechte vacht, stinkende vacht e.d. En dan gaan ze het zoeken in shampoo, zalfjes en andere rommel. Ik denk dat veel problemen uit het voer komen maar dat veel hier zich niet van bewust zijn en dat is jammer. Net als bij kvv zit er bij brok gewoon zo veel verschil in. Volgens BPforum bestaat er geen goede brok. Ik zou best brok als Wolfsblut, Orijen, Dog lovers gold, Taste of the wild durven voeren. Zolang het hoofdingredient maar vlees is en er geen granen, gluten of andere gekke dingen doorheen zitten.
Daarnaast eten we zelf ook elke dag brood, wat we amper verteren. Dus ja, wat zeuren we eigenlijk.
Dus ik ga straks over op degomeat enkelvoudige kvv, en vul dit aan met bot, orgaan of spiervlees.. Maar net wat er ontbreekt in de mix.
Dat pro gedoe word ik ook een beetje moe van, al deed ik er eerst ook wat aan mee. Ik vind het wel belangrijk dat mensen kritisch naar het voer kijken wat ze geven. Ik lees vaak genoeg op FB e.d. Dat men honden hebben met jeuk, slechte vacht, stinkende vacht e.d. En dan gaan ze het zoeken in shampoo, zalfjes en andere rommel. Ik denk dat veel problemen uit het voer komen maar dat veel hier zich niet van bewust zijn en dat is jammer. Net als bij kvv zit er bij brok gewoon zo veel verschil in. Volgens BPforum bestaat er geen goede brok. Ik zou best brok als Wolfsblut, Orijen, Dog lovers gold, Taste of the wild durven voeren. Zolang het hoofdingredient maar vlees is en er geen granen, gluten of andere gekke dingen doorheen zitten.
Daarnaast eten we zelf ook elke dag brood, wat we amper verteren. Dus ja, wat zeuren we eigenlijk.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is er mis aan een kippenpoot? Ze vreten het hier allemaal... zelfs de nakers met infantiel gebitTessaThomas schreef: Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.

Badu schreef:Wat is er mis aan een kippenpoot? Ze vreten het hier allemaal... zelfs de nakers met infantiel gebitTessaThomas schreef: Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.
een kippenbot breekt te snel af , en kan blijven steken in de darmen , gevolg darmontsteking
ik zou nooit mijn hond kleine botjes willen voeren , die komen te snel ongekauwd naar binnen !..
Heb je dat wel eens geprobeerd? Je lult hele dikke onzin in elk geval. Rauwe kippenpoten zijn heel erg prima.Pakdebal schreef:Badu schreef:Wat is er mis aan een kippenpoot? Ze vreten het hier allemaal... zelfs de nakers met infantiel gebitTessaThomas schreef: Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.
een kippenbot breekt te snel af , en kan blijven steken in de darmen , gevolg darmontsteking
ik zou nooit mijn hond kleine botjes willen voeren , die komen te snel ongekauwd naar binnen !..
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Vlo eet halve duifjes en is daar ongeveer twintig tot dertig minuten mee bezig...kippenvleugeltjes sla ik plat en dat gaat prima!Pakdebal schreef:Badu schreef:Wat is er mis aan een kippenpoot? Ze vreten het hier allemaal... zelfs de nakers met infantiel gebitTessaThomas schreef: Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
- Aantal honden: 1
wat een onzin , rauw kippebot is prima , ik heb een kleine hond maar die eet t prima hoor , nog nooit problemen mee gehad , die eet ook konijnkarkas,parelhoen,kwarteltjes, bosduif,kip,haas, en ik vergeet er vast nog een hoop
groetjes tanja
- TessaThomas
- Zeer actief
Voor een beginnende hond zou ik eerder nekken geven, toch iets zachter en als ze dat door slikken is het geen ramp. Kippenpoot geef ik pas als ze al wat gewend zijn.Badu schreef:Wat is er mis aan een kippenpoot? Ze vreten het hier allemaal... zelfs de nakers met infantiel gebitTessaThomas schreef: Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.
-
- Zeer actief
Hmmm, als een hond wat minder weerstand heeft, dan kan bot soms een behoorlijk probleem vormen, dat zijn dan de gevallen die soms bij de DA terecht komen.
ken verhalen van honden die toch echt barf gewent zijn, maar door ziekte of een virus of herstel van wat dan ook niet goed verteren.
kan me nog een verhaal herinneren van een fokster die een Cane corso teef had, herstel van keizersnede, al ruim een week in t herstel, en toen een darm perforatie door een kippenkarkas - en ze was net zo blij dat de teef at, en daarna verloor ze de teef dus aan die perforatie. verminderde weerstand, zou dus een reden kunnen zijn om er heel voorzichtig mee te zijn.
ken verhalen van honden die toch echt barf gewent zijn, maar door ziekte of een virus of herstel van wat dan ook niet goed verteren.
kan me nog een verhaal herinneren van een fokster die een Cane corso teef had, herstel van keizersnede, al ruim een week in t herstel, en toen een darm perforatie door een kippenkarkas - en ze was net zo blij dat de teef at, en daarna verloor ze de teef dus aan die perforatie. verminderde weerstand, zou dus een reden kunnen zijn om er heel voorzichtig mee te zijn.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die discussie over voer iedere keer weer.... Iedereen voert zijn of haar hond op een manier waar diegene zich goed bij voelt. Wat dat ook is.in het "wat eten we vanavond" topic zie ik ook geen discussies voorbij komen?
Verder ben ik wel een voorstander van vers, door eigen ervaring en vanuit mijn werk. Maar ik wissel wel graag merken af (je weet immers nooit precies wat er in kvv zit) en ze krijgen ook regelmatig barf. O, en brok ook af en toe.
En mocht 1 van mijn honden slecht reageren op kvv/barf, gaat die op brok. Heel simpel.
Verder ben ik wel een voorstander van vers, door eigen ervaring en vanuit mijn werk. Maar ik wissel wel graag merken af (je weet immers nooit precies wat er in kvv zit) en ze krijgen ook regelmatig barf. O, en brok ook af en toe.
En mocht 1 van mijn honden slecht reageren op kvv/barf, gaat die op brok. Heel simpel.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Typisch gevalletje van onkunde.... het is algemeen bekend, voor de mensen die zich er in willen verdiepen, dat je zieke honden, herstellende honden beter geplette of gemalen botten kunt geven. Dus mevrouw heeft dit ongeluk aan haar eigen onwetendheid te danken, als je iets doet moet je het goed doen en niet half.S@ndr@ schreef:Hmmm, als een hond wat minder weerstand heeft, dan kan bot soms een behoorlijk probleem vormen, dat zijn dan de gevallen die soms bij de DA terecht komen.
@PdB je lukt uit je nek over die kippenpoten. Als je ergens geen verstand van hebt kan je beter je mond houden, je komt nogal dom over nu.
- TessaThomas
- Zeer actief

- *Marina*
- Zeer actief
Daar zit wel wat in... beter beginnen met wat zachtere botten, als dat allemaal goed gaat is een kippenpoot geen enkel probleem.TessaThomas schreef:jongens, ik bedoelde alleen dat als je nu iets voorschotelt aan een hond die geen bot gewend is, een kippenpoot niet het 1e is wat ik zou geven.
-
- Zeer actief
tja, gelukkig dan maar dat iedereen die vers voert gewoon super op de hoogte is en dat er verder geen ongelukken gebeuren.*Marina* schreef:Typisch gevalletje van onkunde.... het is algemeen bekend, voor de mensen die zich er in willen verdiepen, dat je zieke honden, herstellende honden beter geplette of gemalen botten kunt geven. Dus mevrouw heeft dit ongeluk aan haar eigen onwetendheid te danken, als je iets doet moet je het goed doen en niet half.S@ndr@ schreef:Hmmm, als een hond wat minder weerstand heeft, dan kan bot soms een behoorlijk probleem vormen, dat zijn dan de gevallen die soms bij de DA terecht komen.
@PdB je lukt uit je nek over die kippenpoten. Als je ergens geen verstand van hebt kan je beter je mond houden, je komt nogal dom over nu.
toch vond ik het wel handig om t even te melden, voor die hele enkele uitzondering die het niet weet

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jij gaf toch geen vers of kvv....?Pakdebal schreef:Badu schreef:Wat is er mis aan een kippenpoot? Ze vreten het hier allemaal... zelfs de nakers met infantiel gebitTessaThomas schreef: Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Onwetendheid en omwille van een verkort inzicht iets door willen drammen. Dat is pas simpel.Pakdebal schreef:Badu schreef:Wat is er mis aan een kippenpoot? Ze vreten het hier allemaal... zelfs de nakers met infantiel gebitTessaThomas schreef: Een kippenpoot vind ik ook niet het beste voorbeeld om te geven. Ik geef liever een nek of een karkas dan een poot.
Dan nog is het geen adequate voeding ten opzichte van het spijsverteringsstelsel van een individu. Er bestaat pizza en een dik belegde pizza met iets meer 'natuurlijke' verrijking aan ingrediënten. Ook op de langere termijn kan een hond daar nadelen van ondervinden. Per definitie zou ik mijn dieren nooit enkel een eenzijdige brokvoeding willen geven, als ik dat al zou voeren. Variatie, om te vroege degeneratie te voorkomen, is iets wat ik erg belangrijk vind. De werking van natuurlijke enzymen en aminozuren is zo enorm belangrijk. Dat vind je niet in een bewerkte voeding. Let wel: die mening ben ik ook toegedaan uit mijn professie bij humane voeding. Weet wat je eet en waarom je doet wat je doet.Hylos schreef:Het grootste nadeel van barfen hier is dat ik Xavi zijn ontlasting maar niet stabiel krijgt. Met kip heeft hij snel teveel bot, dan valt de poep soms gewoon uit elkaar. De andere dag is het weer te slap tot zelfs diarree. Ik heb nog weinig echte mooie constante drollen gezien en ik voer nu toch al even barf. Daarnaast is het portioneren een gedoe, het elke dag uitzoeken een gedoe (vergeet ik nog wel eens) en elke dag weer alles afwegen ook een gedoe. Het weegt voor mij niet echt op tegen het grootste voordeel; je weet wat je je hond voert en dat er (naast de rommel die er sowieso al in vlees zit) geen andere troep doorheen zit.
- Pepie
- Zeer actief
Je heb het vorige keer al gezegt en ik wist het ook nietS@ndr@ schreef:tja, gelukkig dan maar dat iedereen die vers voert gewoon super op de hoogte is en dat er verder geen ongelukken gebeuren.*Marina* schreef:Typisch gevalletje van onkunde.... het is algemeen bekend, voor de mensen die zich er in willen verdiepen, dat je zieke honden, herstellende honden beter geplette of gemalen botten kunt geven. Dus mevrouw heeft dit ongeluk aan haar eigen onwetendheid te danken, als je iets doet moet je het goed doen en niet half.S@ndr@ schreef:Hmmm, als een hond wat minder weerstand heeft, dan kan bot soms een behoorlijk probleem vormen, dat zijn dan de gevallen die soms bij de DA terecht komen.
toch vond ik het wel handig om t even te melden, voor die hele enkele uitzondering die het niet weet

- *Marina*
- Zeer actief
Sorry, maar het is ook een kwestie van logisch nadenken, je zet een zieke of herstellende patiënt ook niet aan de boerenkool met worst o.i.d. Een normaal functioneren mens kan dat prima hebben... een gezonde hond kan in principe gewoon "zachte" botten eten, zieke of herstellende honden moet je wat lichters geven.Pepie schreef:Je heb het vorige keer al gezegt en ik wist het ook nietS@ndr@ schreef:tja, gelukkig dan maar dat iedereen die vers voert gewoon super op de hoogte is en dat er verder geen ongelukken gebeuren.*Marina* schreef:Typisch gevalletje van onkunde.... het is algemeen bekend, voor de mensen die zich er in willen verdiepen, dat je zieke honden, herstellende honden beter geplette of gemalen botten kunt geven. Dus mevrouw heeft dit ongeluk aan haar eigen onwetendheid te danken, als je iets doet moet je het goed doen en niet half.S@ndr@ schreef:Hmmm, als een hond wat minder weerstand heeft, dan kan bot soms een behoorlijk probleem vormen, dat zijn dan de gevallen die soms bij de DA terecht komen.
- Pepie
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ehm, nee.Ik niet. Ik kan er niet tegen.Hylos schreef: Daarnaast eten we zelf ook elke dag brood, wat we amper verteren. Dus ja, wat zeuren we eigenlijk.
Wat een slim lijf heb ik

In elk geval voer ik dus ook de honden half barf en half kvv en dat gaat uitstekend. Dat halfom is vooral omdat het makkelijk is met gewichten. Ik geef barf en vul met kvv aan tot het goede gewicht aan maaltijd, zodat ze niet teveel of te weinig krijgen.
En ze eten hier graag kippenpoten trouwens.

- *Marina*
- Zeer actief
Liefst in een kippenppot zeker, wat een belachelijke reactie zegPepie schreef:Stik maar met je vier citaten.

En aangezien je zo idioot reageert kan ik ook nog wel ff lullig doen: gezegd is dus met een D
- Pepie
- Zeer actief
Ik zit een heel verhaal te tikken en dan krijg ik dat te zien dus mag ik even boos worden.En ik val jou niet persoonlijk aan begin jij dan ook niet over mijn spelfouten alsof ik dat zelf niet weet zeg.*Marina* schreef:Liefst in een kippenppot zeker, wat een belachelijke reactie zegPepie schreef:Stik maar met je vier citaten.![]()
En aangezien je zo idioot reageert kan ik ook nog wel ff lullig doen: gezegd is dus met een D

- *Marina*
- Zeer actief
Het zal wel aan mij liggen... alsof ik begrijp dat je het niet tegen mij hebt, ik kan je gedachten niet lezen. Ik begrijp je reactie nu nog niet dus ik zal
zijn....
en als je weet dat gezegd met een d is waarom schrijf je het dan met een t??

- Pepie
- Zeer actief
Dan vraag je eerst even wat ik bedoel*Marina* schreef:Het zal wel aan mij liggen... alsof ik begrijp dat je het niet tegen mij hebt, ik kan je gedachten niet lezen. Ik begrijp je reactie nu nog niet dus ik zalzijn....

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
*Marina* schreef:Liefst in een kippenppot zeker, wat een belachelijke reactie zegPepie schreef:Stik maar met je vier citaten.![]()
Ga toch heen zeg

Over "belachelijk" gesproken

*Marina* schreef:En aangezien je zo idioot reageert kan ik ook nog wel ff lullig doen: gezegd is dus met een D
Na,na,na.na.na bahbah. Kleuterschoolniveau

"gezegd is dus met een D"

Zie je*Marina* schreef:Het zal wel aan mij liggen... alsof ik begrijp dat je het niet tegen mij hebt, ik kan je gedachten niet lezen. Ik begrijp je reactie nu nog niet dus ik zalzijn....

*Marina* schreef:en als je weet dat gezegd met een d is waarom schrijf je het dan met een t??
Ze wéét dat ze spelfouten maakt grote st.....d

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
precies ff vragen. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.Pepie schreef:Dan vraag je eerst even wat ik bedoel*Marina* schreef:Het zal wel aan mij liggen... alsof ik begrijp dat je het niet tegen mij hebt, ik kan je gedachten niet lezen. Ik begrijp je reactie nu nog niet dus ik zalzijn....
en als je weet dat gezegd met een d is waarom schrijf je het dan met een t??...en ik zit hier niet bij tien voor taal hoor.
Ik geef n brok wat hier op t forum niet populair is, aangevuld met smuldier.
En ze doen het goed.
Wat een gezeur
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Snap ook niet waarom ze dat niet zeggen vóórdat je begint te tikkenPepie schreef:Stik maar met je vier citaten.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
Logisch nadenken zegt ook dat een wolf geen kvv eet als hij ziek is, en dat voedsel dat veilig zou zijn dat altijd wel zal zijn, t is maar net hoe je redeneert, want de hond is immers gewent*Marina* schreef: Sorry, maar het is ook een kwestie van logisch nadenken, je zet een zieke of herstellende patiënt ook niet aan de boerenkool met worst o.i.d. Een normaal functioneren mens kan dat prima hebben... een gezonde hond kan in principe gewoon "zachte" botten eten, zieke of herstellende honden moet je wat lichters geven.

denk dat nog meer mensen t niet weten, maar goed - t zullen uitzonderingen zijn ( mag ik hopen ) gewoon voor de veiligheid
toch meld ik t altijd maar weer, gewoon beter een keer teveel dan te weinig. en omdat niet iedereen, altijd alles mee krijgt