Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Ongelezen bericht door alm@ »

Goeie tip. Ga ik ook eens proberen :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

laeken schreef:Jeetje, Jion, wat een super tip van die wortel. Bas knaagt op niks maar een stuk winterpeen heeft ze net op het gras heerlijk liggen opknagen. Fantastisch idee! Zelfs een pensstaafje eet ze niet. Maar een winterpeen is blijkbaar heerlijk voor een hond. En ze kan dat eten zonder dat ze er dik van wordt. Echt fantastisch!
Ohoh, dan heb ik geen hond :80: . De mijne mot 't niet :hmmm: .

Maar super dat basje het lekker vindt!
alm@
moderator

Mevrouw hier blieft ook geen rauwe wortel :ugh: dus staat er nu een pond verse worteltjes voor haar te koken want dat vindt ze wel lekker. En voor morgen krijgt ze verse broccoli door haar vlees.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Een manier gevonden om Nani te laten bewegen.
Ik was even shoppen. Thuis het geshopte spul gelijk maar in de tuin gezet. Maar moest een paar keer heen en weer.
Nani was zo blij me weer te zien, die rende haar pootjes onder haar lijfje vandaan. Naar de auto, naar de tuin. Haha!
Ik moet dus vaker shoppen..vervelend. :mrgreen:
alm@
moderator

Cleva schreef:
alm@ schreef:Waarom geven sommigen hun honden eigenlijk 2x per dag voer?
Hein vind het leuk om gevoerd te worden.
Hier ook hoor. Daarom krijgen ze s'morgens wel een klein snackje.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

alm@ schreef:Waarom geven sommigen hun honden eigenlijk 2x per dag voer?
omdat ik t teveel voor 1 x vind en anders ook galspugers heb. Daarnaast is t ook lastig ivm trainen ..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bas knaagt ineens aan een kauwstaafje. Gister heeft ze heerlijk liggen kluiven voor de eerste keer. Normaal kluift ze nooit. Hooguit 1 minuut en dat 2-3 keer sinds het half jaar dat ze hier is. Gister lag ze echt een kwartier intensief te kluiven op het gras. Ze wordt een echte hond. :O: :E: Ben er erg blij mee ivm haar tanden. Een hond die niet wil kluiven zal toch sneller last van het gebit krijgen verwacht ik. Maar het kluift nu :cheer:

Dat ging ze overigens doen nadat ze die wortel opgekloven had. :idea: Dus misschien moest ze even getriggerd worden.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

:cheer: lola is genoeg afgevallen :cheer: we zaten gisteravond ineens met dr bij de dierenarts (rugpijn) en daar moest ze ook even gewogen worden om de juiste dosis medicatie te bepalen. Ze was 10,2 kilo. Yay! Dat is wel erg makkelijk gegaan moet ik zeggen. Beetje minder brokken (2x 60gram) en bijna geen koekies meer. Onderweg heb ik tegenwoordig ook bijna niks meer bij me, een keer of drie, vier belonen met eten voor hierkomen en verder gewoon met stem. En we wandelen altijd al veel dus dat hoefde ik weinig aan te passen. Alleen af en toe wat fietsen/skeeleren erbij gedaan.
laeken
Zeer actief

Lizanne schreef::cheer: lola is genoeg afgevallen :cheer: we zaten gisteravond ineens met dr bij de dierenarts (rugpijn) en daar moest ze ook even gewogen worden om de juiste dosis medicatie te bepalen. Ze was 10,2 kilo. Yay! Dat is wel erg makkelijk gegaan moet ik zeggen. Beetje minder brokken (2x 60gram) en bijna geen koekies meer. Onderweg heb ik tegenwoordig ook bijna niks meer bij me, een keer of drie, vier belonen met eten voor hierkomen en verder gewoon met stem. En we wandelen altijd al veel dus dat hoefde ik weinig aan te passen. Alleen af en toe wat fietsen/skeeleren erbij gedaan.

Wauw! Goed zeg! Dit is natuurlijk veel beter voor je hondje en zeker als die last van haar rug heeft.
Ik merk ook dat ik op de goede weg ben. Inderdaad, gewoon het voer minderen helpt in mijn geval dus ook heel erg goed. Bas valt langzaam af maar ze valt echt wel duidelijk af. Ik zie meer taille en ik zie ook meer contouren van spieren op de billen. Het vet op de ribben zit er nog wel, zeker achter de ellebogen.

Bas is wel een beetje vreterig geworden. Ze eet nu dingen van de straat. Dat deed ze dus eerder nooit. Stukjes mest ed. :oohja: :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

O ja, als snoep geef ik nu gedroogde visjes met een stukje gedroogde kip erom. Minder dan 2% vet en heel veel smaak en puur en natuur. Daarvan krijgt ze er 1 a 2 per dag en verder geen snoep. Stukje wortel misschien haha!
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Mijn blaag moest ook een beeetje afvallen, hij werd wat romig :engel:
Niet dik hoor, maar net een extra laagje op zijn ribben en dat vond mama niet meer mooi :pffff:
Dus k wilde hem al wat minder belonen met voertjes, maar er lopen nu een aantal loopse teven in het park dus meneer is vanzelf al afgevallen.
Wat liefdesverdriet al niet met je doet, ideaal :lol1:
Hij eet trouwens nog wel hoor, maar hij maakt zich blijkbaar toch wat druk waardoor ie afvalt, en de extra meters die hij in het park rent van geurtje naar geurtje helpen ook wel.

Wortel heb ik ook geprobeerd, hij nam het aan en tufte het zo weer uit. Of ik helemaal gék geworden ben :piew:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Toen Miek nog vaak mee ging naar stal pikte ze regelmatig een stuk winterpeen en kon daar heerlijk op knagen, maar nu haalt ze haar neus ervoor op :19:
Ik merk nog helemaal niet dat ze gewicht kwijt is, ze krijgt minder voer, geen snoepjes meer tussendoor en ik loop net zoveel als normaal. Nou weeg ik haar niet maar als ik haar optil heb ik niet het idee dat het minder word en ook op het oog zie ik ook geen verschil :cry:
Nou denk ik eraan om haar toch kleine stukjes naast de fiets te laten lopen, hoewel ik 100% zeker weet dat ze dat verschrikkelijk vind. En dat vind ik dan weer zielig.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief

Ik vind Nani ook al op de goede weg en we moeten nog naar de Ardennen.
Maar daar wel foto's. Dan kunnen jullie zelf oordelen.
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:O ja, als snoep geef ik nu gedroogde visjes met een stukje gedroogde kip erom. Minder dan 2% vet en heel veel smaak en puur en natuur. Daarvan krijgt ze er 1 a 2 per dag en verder geen snoep. Stukje wortel misschien haha!
Ik geef eigenlijk geen snoep. Hooguit een bordje aflikken.
Ik geef iets lekkers als ik weg ga. Dan zeg ik, jij moet even hier blijven....maar dan krijg je wel wat lekkers! En dan wordt Bas helemaal blij als ze even alleen moet zijn, loopt kwispelend mee naar de deur, neemt haar lekkers aan en rent naar haar kussen met een hard kwispelend staartje. Ik heb het idee dat dat lekkers maakt dat ze niks geeft om alleen zijn. Dan is dat een positief iets terwijl voor veel honden alleen zijn negatief is. En ze krijgt iets lekkers als wij gaan slapen. Dan zeg ik, lekker slapen hè? En als ik nu laat op de avond op sta dan zie ik haar al hopen dat wij naar boven gaan. Want dan rent ze kwispelend mee naar de keuken in de hoop dat we naar bed gaan. Dus met dat lekkers probeer ik het alleen zijn (dat is ze snachts immers ook) een leuke twist te geven. Ze kon misschien al alleen zijn maar nu vindt ze alleen thuis blijven een klein feestje. In elk geval het vertrek. :ok:

Dat geven van snoep is dus gewoon afkoperietus en zorgt ervoor dat ik me niet schuldig voel. En het zorgt er denk ik voor dat Bas alleen zijn niet meer erg vindt. :engel:
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

laeken schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef:O ja, als snoep geef ik nu gedroogde visjes met een stukje gedroogde kip erom. Minder dan 2% vet en heel veel smaak en puur en natuur. Daarvan krijgt ze er 1 a 2 per dag en verder geen snoep. Stukje wortel misschien haha!
Ik geef eigenlijk geen snoep. Hooguit een bordje aflikken.
Ik geef iets lekkers als ik weg ga. Dan zeg ik, jij moet even hier blijven....maar dan krijg je wel wat lekkers! En dan wordt Bas helemaal blij als ze even alleen moet zijn, loopt kwispelend mee naar de deur, neemt haar lekkers aan en rent naar haar kussen met een hard kwispelend staartje. Ik heb het idee dat dat lekkers maakt dat ze niks geeft om alleen zijn. Dan is dat een positief iets terwijl voor veel honden alleen zijn negatief is. En ze krijgt iets lekkers als wij gaan slapen. Dan zeg ik, lekker slapen hè? En als ik nu laat op de avond op sta dan zie ik haar al hopen dat wij naar boven gaan. Want dan rent ze kwispelend mee naar de keuken in de hoop dat we naar bed gaan. Dus met dat lekkers probeer ik het alleen zijn (dat is ze snachts immers ook) een leuke twist te geven. Ze kon misschien al alleen zijn maar nu vindt ze alleen thuis blijven een klein feestje. In elk geval het vertrek. :ok:

Dat geven van snoep is dus gewoon afkoperietus en zorgt ervoor dat ik me niet schuldig voel. En het zorgt er denk ik voor dat Bas alleen zijn niet meer erg vindt. :engel:

Haha ja hier nog 1.
Woezel lijkt ook nog niet af te vallen, waarschijnlijk ook omdat ie nog niet veel mag bewegen.
Dus zal het een stuk langzamer gaan.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

laeken schreef:Jeetje, Jion, wat een super tip van die wortel. Bas knaagt op niks maar een stuk winterpeen heeft ze net op het gras heerlijk liggen opknagen. Fantastisch idee! Zelfs een pensstaafje eet ze niet. Maar een winterpeen is blijkbaar heerlijk voor een hond. En ze kan dat eten zonder dat ze er dik van wordt. Echt fantastisch!
:LOL: :LOL: die tip gaf ik al op de eerste pagina :LOL: maar fijn dat bas wortels knaagt :lol1:
Safari

Jion schreef:
Safari schreef:
:LOL: :LOL: die tip gaf ik al op de eerste pagina :LOL: maar fijn dat bas wortels knaagt :lol1:
Ik ben nu eenmaal veel fantastischer dan jij. :mann:
Dat moge duidelijk zijn. :LOL:
laeken
Zeer actief

Safari schreef:
Jion schreef:
Safari schreef:
Ik ben nu eenmaal veel fantastischer dan jij. :mann:
Dat moge duidelijk zijn. :LOL:
Ik had het half genegeerd omdat Bas niks lust. Dus waarom wel wortels? Maar toen ik wortels moest kopen volgens de dierenwinkel zag ik precies het stukje van Jion. En toen had ik wortels dus dacht, op goed geluk dan maar een stukje geven. En omdat ik eerst uit ging van geen interesse had ik jou stukje gewoon overgeslagen Safari :engel: :oohja:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Hier gaat het goed! Isa heeft weer vorm en weegt nu weer 2,5. (Ze was vorige zomer zelfs 2,9 en werd niet meer smaller als je haar nat maakte, worstje :jank: )
Ze kreeg tussendoortjes, nu niet meer. Ze krijgt 2x per dag 13 gram brokjes. Alleen met vers vind ik het lastig. Ik weet niet hoeveel vers gelijk staat aan 26 gram brokjes per dag. Het lijkt veel minder, ze lijkt ook meer honger te hebben als ze een zelfde portie aan vers heeft.. Iemand?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Volgens mij is vers het dubbele van brok, maar zeker weten doe ik het niet.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hoewel ik nog steeds niks zie aan Mica en ook als ik haar optil nog niet het idee heb dat ze minder weegt moet ik wel haar halsbandje een gaatje verder doen want hij gaat wel erg los zitten.
Ze raakt zeker eerst haar speknekkie kwijt haha. Nou haar taille nog..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
laeken
Zeer actief

Hier gaat het ook goed. Bas krijgt haar taille terug en ook merk ik dat ze beweeglijker wordt. Nu is het ook wel net wat kouder momenteel dus dat kan ook een rol spelen :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bas valt prima af. Ik hou vol en bezwijk niet voor haar gebedel dat ze zo nu en dan wel eens wil proberen. Rennen naar de keuken vol verwachting is zo'n manier. Soms krijgt ze dan wel eens wat omdat ik toch zwicht maar meestal ben ik hard en zeg ik STRAKS! Nu nog niet..... :ugh:

Bas vandaag. Toch al een hele verbetering. En we gaan door. Ik wil haar schraal krijgen omdat ik merk dat ze nu echt beter tegen de warmte kan en ook haar pootjes spelen daarin een rol.

Wat zeggen jullie ervan? Een hele verbetering al toch? :E: :cheer:

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Ziet er goed uit :ok:
laeken
Zeer actief

Dee schreef:Ziet er goed uit :ok:
Ja he? Ik zie het nu zelf ook echt. Ze is al best wat afgevallen. En het werkt. Ze rent meer, doet meer en kan beter tegen de warmte. Dus ik ben blij dat ik op tijd die knoop doorgehakt heb. Ze werd langzaam maar zeker elke maand een beetje dikker. Dat moet een keer stoppen natuurlijk. En deze topic heeft goed geholpen. :ok:
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Het is je eigen topic, dus goed gedaan :wink:
Veel fijner als ze gewoon lekker in hun velletje zitten.
alm@
moderator

Wat een verschil :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nu nog de nagels. Die zijn te lang. Ik moet die korter krijgen. Tang is er, nu de lef nog om het te doen. Ik zie geen leven dus dat wordt tricky. Inmiddels weet ik dat zodra de kern zwart wordt je bij het leven komt. Snel maar eens gaan proberen. Moet lukken. Trimmen is gelukt, afvallen is gelukt dus die nagels lukken ook wel. Daarna het gebit. Dat lijkt goed maar daar ga ik binnenkort eens echt goed naar kijken.
Afbeelding
alm@
moderator

Heb je geen tang met een blaadje erachter? Dan kan je nooit te ver knippen. Ben toevallig net klaar met Raffie. Fladders, voetharen en nagels geknipt, en randjes tandsteen verwijderd met een krabbertje.
Afbeelding
Safari

Zo zeg, Bas wordt Basje, ze ziet er goed uit en het verschil is al heel duidelijk. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”