Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dosa

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Dosa

Ongelezen bericht door Biet »

Suske schreef:
Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Sowieso is teveel huid hondonwaardig want het beperkt. Nut of niet, hij hoeft tegenwoordig niet meer ten strijde te trekken dus waarom die eigenschap zo volledig over de kop laten gaan?
Omdat het op de tentoonstelling hoog gewaardeerd wordt. Iets anders kan ik er niet van maken.
Dit is Japan toch?
Heb het idee dat daar überhaupt extreme rariteiten hogelijk worden gewaardeerd.
Stel dat beeld maar bij.
Was, jaren geleden, op uitnodiging, in Japan (Nagasaki) , naar aanleiding van (o.a.) de verfilming van "The name of the rose".
Kreeg toen de Japanse feedback op onze rariteiten.
Laten we het er maar op houden dat het nogal ligt aan wat je gewend bent.
Wiel
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Biet schreef:
Suske schreef:
Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Sowieso is teveel huid hondonwaardig want het beperkt. Nut of niet, hij hoeft tegenwoordig niet meer ten strijde te trekken dus waarom die eigenschap zo volledig over de kop laten gaan?
Omdat het op de tentoonstelling hoog gewaardeerd wordt. Iets anders kan ik er niet van maken.
Dit is Japan toch?
Stel dat beeld maar bij.
Was, jaren geleden, op uitnodiging, in Japan (Nagasaki) , naar aanleiding van (o.a.) de verfilming van "The name of the rose".
Ah, oke.
Zie weleens wat televisiebeelden uit Japan voorbijkomen waarvan ik denk :Q:
Maar goed, dat heb ik wel vaker :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Biet schreef: Was, jaren geleden, op uitnodiging, in Japan (Nagasaki) , naar aanleiding van (o.a.) de verfilming van "The name of the rose".
Ben wel benieuwd - wat vonden de japanners raar wat wij volkomen normaal vinden?

Ik heb zelf gemengde afkomst en mijn familie in syrië vinden ons ook een beetje van t padje. Een hond op de bank :hmmm: Zo'n vies beest hoort toch hooguit in de schuur? En toen ik als kind konijnen in mijn slaapkamer had vond ik het gesputter van mijn vader altijd nogal overdreven, maar sinds ik de reactie van mijn familie in syrië ken moet ik zeggen dat mijn vader toch erg mild en ingeburgerd reageerde :engel:
En het hele idee van bejaardentehuizen (ouderen asiels) vinden ze ook belachelijk. Je ouders hebben altijd voor de kinderen gezorgd, waarom zorgen de kinderen niet voor hun ouderen als ze zorg nodig hebben?!
Afbeelding
Biet
Zeer actief

Suske schreef:
Biet schreef:
Suske schreef:
Dit is Japan toch?
Stel dat beeld maar bij.
Ah, oke.
Zie weleens wat televisiebeelden uit Japan voorbijkomen waarvan ik denk :Q:
Maar goed, dat heb ik wel vaker :wink:
No worries.

Meer on topic: de Tosa Inu is een Japanse 'rariteit', in de zin van dat er een echte Japanse variant van het fenomeen hondengevechten achter zit.
Dat is cultuurbepaald (en ja, gezien dat het Japans is, had het ook extreem gewelddadig kunnen zijn. Traditionele hondengevechten met Tosa Inu's zijn dat nu weer net niet. Inconsequente lui, die Japanners..).

De Dosa zie ik niet als een typisch Japans fenomeen, eerder iets internationaals.
Wiel
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:
shinobi schreef: ik heb al een privebericht gehad van iemand dat er meerdere mensen geen zin meer hebben om te reageren vanwege een paar personen die hier ook reageren.
En dat die vellen op die foto een schromelijke overdrijving zijn dat ben ik totaal met je eens.
Ow gunst krijgen we dat weer.... triest gedoe

Ha, heeft dinos godzijdank eindelijk die aap van z'n rug; komt de volgende :jank:
Nou die aap hangt er nog wel hoor en wordt in dit topic alleen bevestigd hoe wij met nieuwe leden omgaan.
Ik spreek voor mijzelf maar ben niet gewend zo als hier gebeurt leden maar even onder de grond te werken .
Losstaand of t.s gelijk heeft of dat je het wel of niet eens bent.
Dat er één pagina lang flauwe grapjes gemaakt moeten worden schijnt ook een leuk vermaak te zijn.
Op deze manier zal t.s zich nog wel eens bedenken voor ze een topic start, en houden we alleen de luchtige topics over wat eet ik vandaag en zit mijn haar wel goed.
Ik quote jou in dit geval dagmar omdat jij het even te sprake bracht mijn aap.
En met wij bedoel ik niet iedereen.
Als je willen kunnen je zelf wel kijken of je bij de o zo gevatte grappenmakers hoort.
Biet
Zeer actief

Paisley schreef:
Biet schreef: Was, jaren geleden, op uitnodiging, in Japan (Nagasaki) , naar aanleiding van (o.a.) de verfilming van "The name of the rose".
Ben wel benieuwd - wat vonden de japanners raar wat wij volkomen normaal vinden?

Ik heb zelf gemengde afkomst en mijn familie in syrië vinden ons ook een beetje van t padje. Een hond op de bank :hmmm: Zo'n vies beest hoort toch hooguit in de schuur? En toen ik als kind konijnen in mijn slaapkamer had vond ik het gesputter van mijn vader altijd nogal overdreven, maar sinds ik de reactie van mijn familie in syrië ken moet ik zeggen dat mijn vader toch erg mild en ingeburgerd reageerde :engel:
En het hele idee van bejaardentehuizen (ouderen asiels) vinden ze ook belachelijk. Je ouders hebben altijd voor de kinderen gezorgd, waarom zorgen de kinderen niet voor hun ouderen als ze zorg nodig hebben?!
Een belangrijke, de reden die leidde tot de uitnodiging naar Nagasaki, was de manier waarop geestelijken geportretteerd worden in deze film (: de film is de aanleiding geweest, wel belangrijk om dat in je achterhoofd te houden).
Nu is de verstrengeling van politiek en religie in Japan natuurlijk ook niet onbekend, maar de manier waarop dat vorm gegeven wordt (en duidelijk gemaakt wordt in de film) vonden japanners choquerend (: en japanners hier zijn studenten van de universiteit van Nagasaki). Religie als middel in de politiek is heiligschennis..
Wiel
Biet
Zeer actief

Nanna schreef:
Biet schreef: De Dosa zie ik niet als een typisch Japans fenomeen, eerder iets internationaals.
Bij mijn weten ligt Korea niet in Japan, en het heet toch echt de Koreaanse Mastiff ;-)
Los van de Japans-Koreaanse banden; hoe groot schat je de nationale Koreaanse markt van deze hond in (vraagteken).
Internationaal dus.
Wiel
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

Jaap* schreef:
shinobi schreef:Over de Tosa InU had ik gezegd dat ik een interview had gezien van een Japanse fokker die uitlegde over de bouw van een Tosa en dat die vertelde dat de bouw van een Tosa uitstekend funcioneert voor zijn taak en daarbij heb ik gezegt als een andere bouw beter funcioneert hadden de fokkers dat daar al lang verandert.
Je bent je er toch wel van bewust dat de fokkers van Cavalier King Charles-spaniëls ook vinden dat er niks mis is met hun honden? :wink:
Ik heb van dat ras geen verstand en ik weet ook niet in hoeverre het doorgefokt is.
Maar ga jij maar is een Japan een ongezonde Tosa vinden.
shinobi
Zeer actief

Suske schreef:
Nanna schreef:
Dit is Japan toch?
Dan denk ik dat je het verkeerde idee hebt of kan je mij een voorbeeld noemen van een Japans ras wat jij een rariteit vind?
Een Dosa zullen ze 3 keer niks vinden, ze vinden het erg dat er Tosa's buiten Japan gefokt worden laat staan de Dosa waarbij een Tosa is gebruikt
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

gonnie schreef:
Chris78 schreef:De niet-show lijn ziet er toch beter uit :)

http://molosserdogs.com/m/articles/view ... ghting-dog" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is de Tosa. En niet de Dosa.
Ik weet niet welke text jij leest, maar t gaat niet over de Tosa.
En die ziet er ook iets anders uit. Toevallig getraind met wat Tosa's een jaartje geleden.
shinobi
Zeer actief

Chris78 schreef:
gonnie schreef:

http://molosserdogs.com/m/articles/view ... ghting-dog" onclick="window.open(this.href);return false;

En die ziet er ook iets anders uit. Toevallig getraind met wat Tosa's een jaartje geleden.
Ze heeft gelijk
Too Kyun=Tosa
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Jaap* schreef:Vreemd genoeg doet dat enorme veloverschot mij dan weer vooral aan een heel kleine penis denken.

Omdat?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Tara schreef:Kelere!
Nee, ik heb er geen. Ik vind het leuk als mijn honden en ik malkander aan kunnen kijken, en ik vind het ook wel fijn als ze een beetje deugdelijk in elkaar steken. Beide criteria gaan voor de Dosa bepaald niet op.

Afbeelding

Afbeelding
Wow. Zo mighty istie niet lijkt mij.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Badu schreef:
Jaap* schreef:Vreemd genoeg doet dat enorme veloverschot mij dan weer vooral aan een heel kleine penis denken.

Omdat?
Omdat er blijkbaar iets verlengt moet worden natuurlijk :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik dacht omdat dat ook verstopt zit onder een hoop vel :LOL:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Jaap* schreef:
Badu schreef:

Omdat?
Omdat er blijkbaar iets verlengt moet worden natuurlijk :wink:
Als je iets wil verlengen, kun je 't vel beter weghalen. Dan komt 't allemaal wat beter uit :mann:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

shinobi schreef:
Chris78 schreef:
gonnie schreef:

Ze heeft gelijk
Too Kyun=Tosa
Dat ze die ook maar daar houden :schrik:
While it is related to the Korean Mee-Kyun Dosa Mastiff, this is a very different dog, both in appearance and personality.

The Too-Kyun Tosa is said to be an extremely vicious mastiff, nearly impossible to train and not at all suited for companion life, but this opinion is based on the working fighting specimens and surely doesn't apply to every single breed representative. Unfortunately, the majority of these dogs are owned by the "sport" enthusiasts in Korea and Taiwan, so not many Too-Kyun Dosas have had a chance to prove themselves as companion animals.
Fijne jongens :eek: , maar ze zien er wel gezonder uit dan die andere.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Als je nu googeld op 'Dosa hond afbeeldingen' krijg je niet alleen Felix van Jaap maar ook het onderschrift van Inge te zien. :mrgreen: Inge ook into oorlogsvoeren zeker?
Lemuria

Safari schreef:Als je nu googeld op 'Dosa hond afbeeldingen' krijg je niet alleen Felix van Jaap maar ook het onderschrift van Inge te zien. :mrgreen: Inge ook into oorlogsvoeren zeker?
Ik zie d'r wel meer van het HF voorbij komen (Lieke en die ene Toller). Is er een oorlogskliekje waar ik niets van weet?? :boos:
Safari

Vast een geheim genootschap :hmmm: Daar hoort mijn olifantje binnen 24 uur ook bij alleen al door te reageren in dit topic :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kipo schreef:
While it is related to the Korean Mee-Kyun Dosa Mastiff, this is a very different dog, both in appearance and personality.

The Too-Kyun Tosa is said to be an extremely vicious mastiff, nearly impossible to train and not at all suited for companion life, but this opinion is based on the working fighting specimens and surely doesn't apply to every single breed representative. Unfortunately, the majority of these dogs are owned by the "sport" enthusiasts in Korea and Taiwan, so not many Too-Kyun Dosas have had a chance to prove themselves as companion animals.
Fijne jongens :eek: , maar ze zien er wel gezonder uit dan die andere.
:wink: Gewoon, geen kunstjes honden. Denk niet heel anders dan de gemiddelde molosser hier, alleen moet je tegen aziaten kunnen :tongue:
Alhoewel; mijn kruising kon heel kunstig met z'n voorpoten van m'n knieën naar m'n schouders lopen en een snoepje uit m'n mond pakken :mrgreen:
Ze zijn net zoals de meeste van dat type vaak niet dol op sexe genoten. Wel voorspelbaar; zo ongeveer het tegenovergestelde van het reactieve/uitdagende van bv een hond agressieve stafford.
Spike was helemaal geen honden gewend en heeft een tijd met een muilkorf gelopen. Hij reageerde pas als er een hond tegen hem aan geprakt stond en mensen snappen geen waarschuwingen.
Na z'n castratie kreeg hij langzaam interesse in teven en uiteindelijk konden teven en castraten gewoon op bezoek komen/logeren. Patsers kozen eigenlijk altijd eieren voor hun geld, heel gek :engel:

In Nederland (en Europa) wordt in het fokprogramma de nadruk gelegd op een goed en sociaal karakter. Hiermee staan de Nederlands gefokte Tosa’s zeer ver af van hun “roots” in Japan, iets wat zeker in de tegenwoordige tijd als zeer gewenst moet worden beschouwd.

http://tosa-megasthenes.nl/pages/nl/tos ... schrijving
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik vind ze ook echt vreselijk om te zien als je bij afbeeldingen kijkt :80:
Kwam wel een filmpje tegen waar ze minder extreem rimpels hebben; " onclick="window.open(this.href);return false;
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lemuria schreef:
Safari schreef:Als je nu googeld op 'Dosa hond afbeeldingen' krijg je niet alleen Felix van Jaap maar ook het onderschrift van Inge te zien. :mrgreen: Inge ook into oorlogsvoeren zeker?
Ik zie d'r wel meer van het HF voorbij komen (Lieke en die ene Toller). Is er een oorlogskliekje waar ik niets van weet?? :boos:
Ikke??? :80:
Waar, waar, wáár?

Enne, ik heb bijzonder oorlogzuchtige honden. Past precies bij mijn strijdlustige karakter. :pffff:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Vandaar ´Attack´.Die wartjes draaien zich om in hun vacht, natuurlijk.
Lemuria

lieke schreef:Ikke??? :80:
Waar, waar, wáár?
3e rij, je onderschrift ;)
Safari

Lemuria schreef:
Waar, waar, wáár?
En wat lager staat de foto die bij je profiel staat. Tara is er ook te vinden met haar sharkdog net als Dino's.

Verdacht, heel verdacht :hmmm:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Safari schreef:
Lemuria schreef:
Waar, waar, wáár?
En wat lager staat de foto die bij je profiel staat. Tara is er ook te vinden met haar sharkdog net als Dino's.

Verdacht, heel verdacht :hmmm:

Verrek zeg....heb ik toch eindelijk klapkaken. :LOL:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

De hond van Himmler staat er ook bij :mrgreen:

Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Blondie ook voorbij zien komen :LOL:

En verdacht veel afbeeldingen van broodjes :mrgreen:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Dagmar88 in Nederland zijn inderdaad de meeste fokkers aan het fokken om een show Tosa te krijgen maar dat is niet in ieder Europees land het geval en gelukkig maar.
En de Nederlandse fokker die dat heeft geschreven ik weet 100% zeker als hij de kans heeft om een Tosa uit Japan te importeren dan grijpt hij die kans maar al te graag aan.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”