Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen op het erf, hulp gezocht.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Problemen op het erf, hulp gezocht.

Ongelezen bericht door Yara »

Wij wonen ook buiten met veel land en nog tientallen hectares er omheen. Maar onze honden lopen nooit zonder toezicht alleen buiten. Als wij buiten zijn dan zijn ze bij ons en als ik wat moet doen dat ik niet op ze kan letten gaan ze in de kennel of in de paardenstal.
Niet zo zeer omdat ze weg lopen maar als er plotseling iemand het erf op komt dan kan het nog wel eens spannend worden, ze houden niet zo van vreemden. Verder zijn ze gewoon altijd in huis bij ons. Ze kunnen ook deuren open maken dus die zitten standaard altijd op slot hier. Ik controleer dat ook goed want het laatste wat ik wil is gedoe met de honden. Ik vind het daarom wel apart dat jullie daar zo makkelijk mee zijn. Ik zou zelf zo'n hond nooit zonder toezicht alleen laten lopen. Heb je niet een bijkeuken of andere ruimte die afgesloten kan worden zodat je hem daar kunt laten als je niet op hem kan letten? Of in de stal als je die hebt.

Yara liep bij de vorige eigenaar overdag ook vaak buiten het terrein. Dat was een grote paardenstoeterij daar was zij waakhond. Die hadden alles wel omheind met een groot hekwerk maar daar sprong ze gewoon overheen. Dus hier komt ze niet los zonder dat we erbij zijn. Dan is het probleem opgelost.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hutsje schreef:
schumie schreef: Weglopen uit de tuin deed hij daar ook. Mijn tuin is ook groot maar wel omheind, daar zeilde hij aan de ene kant over het hek en de andere kant kon hij open duwen. Op zomeravonden met de tuindeuren open en ik binnen is hij hem ook weleens gepeert.
:80: als je dat 1 keer gebeurd schrik je je toch een ongeluk? dan zorg je toch dat dat nooit meer kan gebeuren? ik vraag me echt af of mensen die dit laten gebeuren wel gek zijn op hun hond.
de hond kan aangereden worden, aangevallen, andere lastig vallen, etc. etc. dat wil je toch niet? en toch laat je het nog steeds gebeuren.
schiet mij maar lek hoor, ik heb veel honden verloren door ziekte en pech ect. maar dit zal me echt nooit gebeuren.

en natuurlijk kan die hond wel binnen. je kunt plaatjes op de deuren bevestigen tegen het krabben, ronde klinken erop, etc. etc. na verloop van tijd zal het gekrab uitdoven omdat het niet meer lukt. dan kunnen de plaatjes er weer af. maar je moet hem wèl bezig gaan houden.
Nou zeg nooit, nooit, ik ben mijn hond ook eens kwijt geweest ik weet nog steeds niet wat ze heeft gedaan toen en hoe ze hem is gesmeerd maar dat ik haar even kwijt was en in de verte ambulances hoorde (bij het kruispunt) terwijl ik in het parkje vlak bij huis aan het zoeken was, maakte dat ik behoorlijk in de rats zat, om haar, maar ook om anderen.
Ze bleek via de voorkant (tuintje met een hekje) omgelopen te zijn naar achter, grote gemeentelijke tuin met een hoog hekwerk eromheen, maar blijkbaar met plekken waar honden er onderdoor konden schieten.
Ik hield haar daarna echter zeer scherp in de gaten, maar ze heeft dat avontuur ook nooit meer herhaald.
Al had ze toen ik haar net had ook wel lak aan mij en middernacht koos ze de kuierlatten in het kleine parkje. Ze ging dus zeker in het begin in de late uren niet meer los :neenee:
Normaliter zou je verwachten dat mensen inderdaad wat meer bezorgd zouden zijn als hun hond de hort op gaat, dat begrijp ik dus niet van TS en eerlijk gezegd al helemaal niet met dit type hond. In mijn geval een duitse herder, en dat vond ik ook niet zo'n prettig idee dat ze zonder mij (een baas) in de buurt vrij rond liep.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

toen wij in onze boerderij trokken was daar ook geen omheining. maar dat was wel het eerste dat we geplaatst hebben, ondanks dat het om een hectare grond ging. duur? ja, veel werk? ja. maar als je dit kaliber honden hebt wil je niet dat die rond gaan struinen in de omgeving.
en bedenk je wel dat als er niets omheind is, er ook vreemde honden op je terrein kunnen komen, nou, dat is met volwassen bullmastiffs niet echt aan te raden en straks ook niet met je amstaff gok ik hoor. of, nou ja, dat is eigenlijk helemaal geen gok. het is een gok als je er niets aan doet.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik woon ook buiten met een groot erf en wij hebben een vierkant stuk vanaf de achtergevel tot de schuur omheind. Dan maak je dus gebruik van de beide gevels en hoef je nog maar 2 kanten met gaas af te zetten. Dat stuk is niet alleen voor de honden, in de zomer zitten wij er ook, de kinderen kunnen er basketballen etc. De rest van het erf is niet omheind en als de honden daar lopen ben ik er ALTIJD bij. Kan ik niet op ze letten omdat ik bv het gras maai, de heg snoei, de ramen was etc gaan ze naar het afgesloten stuk. Of in huis, of in de kennel die er ook nog is. Ik laat ze in ieder geval niet bij mij rondscharrelen als ik de aandacht er niet 100% bij heb want als er dan ruiters of wandelaars met honden langs komen is het bal.
Je moet gewoon een beetje praktisch zijn en realistisch blijven en niet zo naief met je hond om gaan en hem maar wat aan laten doen.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

jvanringen schreef:
Paisley schreef: Ik zou het een beetje labiel over vinden komen als je je verkering aan de kant zet, omdat hij anders over honden houden denkt dan jij.
Als je hond daar ongelukkig van wordt... Ik hoef zo'n leven voor onze hond niet te proberen, die zou daar kapot aan gaan, en ik ook.
Persoonlijk vind ik ideeën over hoe dieren gehouden worden nogal fundamenteel bij een partnerkeuze. Ik vind mijn leven stukken leuker met hond dus een hondenhater is niet handig. Of iemand die de hond hardhandig "opvoedt". Ik krijg daar onherroepelijk ruzie mee. Ik zoek dus iemand die er ongeveer hetzelfde over denkt als ik.
Ik protesteer als iemand daar het label 'labiel' op plakt. Sterker, ik vind dat ik stukken stabieler bezig ben dan de vrouw die zich met huid en haar overlevert aan haar relahatie.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Hutsje schreef:
ik heb eens, een relatie afgekapt omdat hij zoveel anders dacht over het houden van honden dan ik. zijn honden mochten wel binnen maar niet op de bank en alleen op hun plek. als hij wegging zaten ze in een kennel. nou, als je honden op bed slapen en altijd gezellig tegen je aan liggen op de bank is dat niet wat je wilt, en al zeker niet voor je honden die dus heel duidelijk grote stappen terug zouden moeten doen. heel jammer verder hoor, want hij was heel knap, heel rijk en heel leuk, en ik was heel erg verliefd. maar ik heb het toch niet doorgezet, alleen vanwege dat. en dan had ik zelf al dat landgoed met paarden en varkens en kippen etc al gehad he? maar neen, dank u.
Dan zal hij toch niet zó leuk zijn geweest :engel:

TS zal nog een keer een persoonlijk probleem posten zeg :roll:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Izzie_Anneke schreef:
jvanringen schreef:
Paisley schreef: Ik zou het een beetje labiel over vinden komen als je je verkering aan de kant zet, omdat hij anders over honden houden denkt dan jij.
Als je hond daar ongelukkig van wordt... Ik hoef zo'n leven voor onze hond niet te proberen, die zou daar kapot aan gaan, en ik ook.
Persoonlijk vind ik ideeën over hoe dieren gehouden worden nogal fundamenteel bij een partnerkeuze. Ik vind mijn leven stukken leuker met hond dus een hondenhater is niet handig. Of iemand die de hond hardhandig "opvoedt". Ik krijg daar onherroepelijk ruzie mee. Ik zoek dus iemand die er ongeveer hetzelfde over denkt als ik.
Ik protesteer als iemand daar het label 'labiel' op plakt. Sterker, ik vind dat ik stukken stabieler bezig ben dan de vrouw die zich met huid en haar overlevert aan haar relahatie.
De kwalificatie 'labiel' snap ik ook niet. Ik vind het alleen maar goed als mensen van zichzelf weten wat voor relatie ze willen hebben met hun dieren en hoe belangrijk dat voor hen is. Dat geeft duidelijkheid en voorkomt teleurstellingen.

Dat gezegd hebbende denk ik dat TS, gezien het leven wat ze nu leidt en de prioriteiten die ze heeft, de hond niet kan geven wat hij nodig heeft. Dan zou herplaatsen beter zijn. Maar ik snap heel goed dat dat ontzettend moeilijk is, ten eerste omdat het geen makkelijk soort hond is om te herplaatsen, maar ook omdat je er desondanks wel degelijk gevoelens voor hebt.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik denk eigenlijk dat er op dit moment in jouw leven (want 'clienten', want landgoed wat niet van jou is en waar niets mag, want B&B, want druk, druk, druk met paarden en schapen) helemaal geen hond past. Of in ieder geval niet de hond (Ozzy) die er nu is.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

*Wolf* schreef:
Hutsje schreef:
ik heb eens, een relatie afgekapt omdat hij zoveel anders dacht over het houden van honden dan ik. zijn honden mochten wel binnen maar niet op de bank en alleen op hun plek. als hij wegging zaten ze in een kennel. nou, als je honden op bed slapen en altijd gezellig tegen je aan liggen op de bank is dat niet wat je wilt, en al zeker niet voor je honden die dus heel duidelijk grote stappen terug zouden moeten doen. heel jammer verder hoor, want hij was heel knap, heel rijk en heel leuk, en ik was heel erg verliefd. maar ik heb het toch niet doorgezet, alleen vanwege dat. en dan had ik zelf al dat landgoed met paarden en varkens en kippen etc al gehad he? maar neen, dank u.
Dan zal hij toch niet zó leuk zijn geweest :engel:

TS zal nog een keer een persoonlijk probleem posten zeg :roll:

Nou inderdaad :schrik: ik zal wel gek zijn maar iemand alleen maar 'dumpen' omdat er geen honden op bed of bank mogen vind ik best extreem :mrgreen:

Hoe dan ook, fijn dat sommige mensen zo zwaar tillen aan omgangsvormen met honden, maar als je een beetje een fatsoenlijke relatie hebt kan je gewoon over bepaalde dingen praten.
Lijkt me dus ook verstandig dat TS dat gaat doen als zij ergens achter staat wat misschien niet in lijn ligt met de gewoontes van man.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

blondie schreef: Dan heb ik al je andere berichten over Kiwi verkeerd geïnterpreteerd.
Het leek mij een hondje dat liever bij de baas en met de baas wat doet en los buiten op het terrein zonder baas erbij eigenlijk bij de baas wil zijn.
Ze is heel opdringerig als ze aandacht krijgt, maar ze hangt zeker niet aan mij :) Als we wat doen wel, maar ze kan zich erg goed zelf buiten vermaken.

Mayke daarintegen, is als boerderij hond een hele hand vol al hoor je Mayke zelf niet klagen. Die graaft gaten in de moestuin, draait kippen de nek om, jaagt katten de stuipen op het lijf en maakt ook graag een ommetje buiten het erf :hmmm:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Dit is zo'n klassiek topic van iemand die een laatste zetje wil om de hond te herplaatsen.

Ik wil dat laatste zetje best geven:

de hond verdient een betere baas.
Jij je paarden en de hond een nieuwe baas. Win-win lijkt mij.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Apple schreef: Nou inderdaad :schrik: ik zal wel gek zijn maar iemand alleen maar 'dumpen' omdat er geen honden op bed of bank mogen vind ik best extreem :mrgreen:

Hoe dan ook, fijn dat sommige mensen zo zwaar tillen aan omgangsvormen met honden, maar als je een beetje een fatsoenlijke relatie hebt kan je gewoon over bepaalde dingen praten.
Lijkt me dus ook verstandig dat TS dat gaat doen als zij ergens achter staat wat misschien niet in lijn ligt met de gewoontes van man.
Je zegt twee hele tegenstrijdige dingen. Honden mogen niet op de bank van partner maar je moet wel praten... Neem aan dat als iets niet mag er ook niet meer over te praten is. En als ergens niet over te praten is terwijl ik dat heel belangrijk vind dan vind ik die partner meteen een beetje minder leuk. Als me verboden wordt mijn honden zo te verzorgen zoals ik dat altijd al deed wordt het helemaal ongezellig. Ben niet zo van mag niet! In overleg prima, maar ik laat me niet verbieden met mijn hondje op de bank te liggen. Dat was al zo.

Kijk, als je samen een hond neemt prima. Dan beslis je samen en maak je samen de regels. Maar mij nemen met hond en me dan gaan vertellen dat iets niet meer mag en een aantal dingen anders moeten....mwah...neuh. :neenee: Ik wil best het een en ander veranderen maar dingen die ik belangrijk vind in de omgang met de hond dus niet. En als dat MOET, tja, dat vind ik nogal een symptoom van dominant irritant gedrag. Laat maar helemaal zitten dan.

Want als er over te praten was dan had die hele hond niet hele dagen alleen buiten rond gezworven neem ik aan...
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

laeken schreef:
Apple schreef: Nou inderdaad :schrik: ik zal wel gek zijn maar iemand alleen maar 'dumpen' omdat er geen honden op bed of bank mogen vind ik best extreem :mrgreen:

Je zegt twee hele tegenstrijdige dingen. Honden mogen niet op de bank van partner maar je moet wel praten... Neem aan dat als iets niet mag er ook niet meer over te praten is. En als ergens niet over te praten is terwijl ik dat heel belangrijk vind dan vind ik die partner meteen een beetje minder leuk. Als me verboden wordt mijn honden zo te verzorgen zoals ik dat altijd al deed wordt het helemaal ongezellig. Ben niet zo van mag niet! In overleg prima, maar ik laat me niet verbieden met mijn hondje op de bank te liggen. Dat was al zo.

Kijk, als je samen een hond neemt prima. Dan beslis je samen en maak je samen de regels. Maar mij nemen met hond en me dan gaan vertellen dat iets niet meer mag en een aantal dingen anders moeten....mwah...neuh. :neenee: Ik wil best het een en ander veranderen maar dingen die ik belangrijk vind in de omgang met de hond dus niet. En als dat MOET, tja, dat vind ik nogal een symptoom van dominant irritant gedrag. Laat maar helemaal zitten dan.

Want als er over te praten was dan had die hele hond niet hele dagen alleen buiten rond gezworven neem ik aan...

Ik krijg van TS niet de indruk dat ze daar veel over heeft gepraat eigenlijk.
Verder vind ik dat relaties bestaan uit geven en nemen. Je mag best principieel zijn maar verwacht dan ook niet dat je partner dan zelf niet principieel is. Dus als je een balans wilt vinden is het toch wel zo verstandig een middenweg te vinden.
En ja ik vind het vrij bizar dat zoiets kleins als honden op de bank laten voor sommigen voldoende is om je partner opzij te zetten. Dan houd je er ook geen rekening mee dat je partner in alle andere opzichten ineens te dealen heeft met honden.

Overigens was ik in de situatie van TS wel eerder op zoek gegaan naar een tussenoplossing, van mijn part koop je een robotstofzuiger als dat er voor zorgt dat iedereen tevreden is.
Ik zou Apple ook niet in een kennel stoppen als iemand dat zou verlangen. Maar vragen of de hond in de hal kan slapen ipv de slaapkamer, dat lijkt me dan weer wel iets wat je kan proberen.
Maar zoals gezegd ik heb niet het idee dat TS er moeite mee heeft gehad de hond buiten het huishouden te sluiten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ehm jij gaat er ook maar vanuit dat er al een relatie is en dat je dan over zulke dingen gaat praten. De hond was er al voor nieuwe liefde met landhuis.
Voor ik uberhaupt een relatie begin heb ik al lang duidelijk gemaakt hoe ik over bepaalde dingen denk en de ander ook lijkt me. En als dat niet overeen komt dan hoef ik niks aan relaties te verbreken want die is er nog niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Apple schreef: Ik krijg van TS niet de indruk dat ze daar veel over heeft gepraat eigenlijk.
Verder vind ik dat relaties bestaan uit geven en nemen. Je mag best principieel zijn maar verwacht dan ook niet dat je partner dan zelf niet principieel is. Dus als je een balans wilt vinden is het toch wel zo verstandig een middenweg te vinden.
En ja ik vind het vrij bizar dat zoiets kleins als honden op de bank laten voor sommigen voldoende is om je partner opzij te zetten. Dan houd je er ook geen rekening mee dat je partner in alle andere opzichten ineens te dealen heeft met honden.

Overigens was ik in de situatie van TS wel eerder op zoek gegaan naar een tussenoplossing, van mijn part koop je een robotstofzuiger als dat er voor zorgt dat iedereen tevreden is.
Ik zou Apple ook niet in een kennel stoppen als iemand dat zou verlangen. Maar vragen of de hond in de hal kan slapen ipv de slaapkamer, dat lijkt me dan weer wel iets wat je kan proberen.
Maar zoals gezegd ik heb niet het idee dat TS er moeite mee heeft gehad de hond buiten het huishouden te sluiten.

Ehhh, ik heb de indruk dat de relatie perikelen van TS in dit topic zijn ingevuld door de deelnemers in dit topic, volgens mij ziet zijzelf geen enkel probleem met heur man :mrgreen:

Er loopt gewoon nog een draadje door dit topic, naast de problemen met de erf-Stafford. En die gaat over relaties enzo. En ik vind het hoe-verhoud-ik-mij-tot-dieren-ding belangrijk genoeg om die mee te nemen in de selectie criteria. Ik dump dus niemand omdat ze dingen anders zien dan ik, ze komen er gewoon niet in :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De 1 gaat voor een grote piemel en de andere voor het landgoed paarden en de ander weer voor een pak slaag wekelijks , daar hoor je wat voor in te leveren .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zeker is het geven en nemen. Maar waarom moet je hond in de gang? Waarom mag je hond niet meer op de bank? Waarom? Want ik vind dat leuk, hond op de bank en hond los in de woonkamer. Dat is ook heel normaal verder. Niks absurd of overdreven. En als dat perse niet mag? Tja. Dat is dan wel echt een probleem hoor.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

laeken schreef:Zeker is het geven en nemen. Maar waarom moet je hond in de gang? Waarom mag je hond niet meer op de bank? Waarom? Want ik vind dat leuk, hond op de bank en hond los in de woonkamer. Dat is ook heel normaal verder. Niks absurd of overdreven. En als dat perse niet mag? Tja. Dat is dan wel echt een probleem hoor.
Daar kan iemand toch zijn redenen voor hebben? Denk aan haren overal, bank die misschien kapot gaat door de nagels, onfrisse geur etc. En zo heb jij je eigen redenen om de hond wel op de bank te laten.
Nou dan kan je dus zeggen, de honden gaan alleen op uitnodiging op de bank met een kleedje.
Dan lever jij een stukje in, en de partner, maar hoef je niet 100% zaken te veranderen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik zou een stroomband om het terrein doen, hebben wij ook op het bedrijf en het werkt goed ook met een stafford :wink: want wij hebben ook een staf als waakhond, kwam uit een rotsituatie en is een half jaar bang geweest maar het is nu zo'n leuke hond en nog waaks ook :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:Ehm jij gaat er ook maar vanuit dat er al een relatie is en dat je dan over zulke dingen gaat praten. De hond was er al voor nieuwe liefde met landhuis.
Voor ik uberhaupt een relatie begin heb ik al lang duidelijk gemaakt hoe ik over bepaalde dingen denk en de ander ook lijkt me. En als dat niet overeen komt dan hoef ik niks aan relaties te verbreken want die is er nog niet...
ja dat dus.

vriendje heeft gekozen voor mij samen met mijn honden en als ie mijn honden niet gewild had en niet accoord was gegaan met de manier waarop ik met ze omging, was ik al helemaal nooit naar engeland gegaan.
en om zeker te zijn dat hij wist waar hij voor koos als niet-hondenman, zijn we ruim voordat de verhuizing vaststond samen met de honden een week in een vakantiehuisje gaan zitten.
kon hij goed beoordelen hoe het was om te leven met het geblaf, haren die om je oren vlogen, een kattenjager die in een ander huisje belandde omdat ze de benen nam achter een kat aan en een hond van zo'n 40 kilo, die de eerste nacht een keer of vijf op bed sprong omdat ie zo blij was dat ik er weer was.

we hebben er later samen voor gekozen om rita in huis te nemen, maar bij jan en gina was daar echt geen sprake van.
die kwamen samen met mij in één pakket.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Jezus mina. Hoe kan je nou zo met een vechthond omgaan. Die zijn er helemaal niet voor gemaakt om maar rond te laten struinen. Die hou je in huis, aan de lijn of goed afgesloten (van onder tot boven). Zeker nu hij volwassen wordt. Ik zou iig not amused zijn als er zomaar in het wild een pitbullachtige ( of eigenlijk geen 1 ras) op mijn Honden af komt om ff te 'spelen'.
Doe die hond weg, je leven is gewoon NIET geschikt voor een hond als deze :roll: of je moet echt aanpassingen gaan doen. Een leven met dit soort honden kan niet zonder maatregelen, de risico's zijn hoger en dat moet je gewoon nooit onderschatten!!
En er worden trouwens best veel pitbulls/Staffords in kennels gehouden hoor (na gewenning dan). Ook alleen trouwens waarom omdat ze elkaar al kunnen af maken om een grasspriet.
Ze zijn hartstikke leuk, maar je moet er mee en voor kunnen leven :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Wat gaan jullie hard zeg. Alles ondertussen gelezen, teveel om stuksgewijs op te reageren. Enkele verwijs ik ook terug naar dingen die ik eerder heb geschreven omdat daar reeds de antwoorden vermeld staan.
Qua omheiningen, enorme kennels,speelweides plaatsen etc.het is hier inderdaad monument, hopelijk heldert dat wat op.
Een simpel gaashekje mag al niet en houdt Ozzy ook niet tegen.

Qua binnen verblijven, Ozzy verblijft de laatste dagen s avonds weer binnen. Echter benadruk ik dat dat niet hetgene is waarom hij is gaan wandelen.

Voor degene die denken dat ik hem hier zo maar los heb gegooid, uiteraard niet. We hebben geoefend, eerste tijd niet buiten geweest zonder toezicht etc. Het is van de eerste keer meelopen met zijn speelmaatje naar steeds meer gegaan. In de tussentijd dus getracht weg te sluiten bij geen toezicht maar dan komt het deuren probleem naar voren. Wellicht heb ik het onderschat maar mijn amstaff meisje en bull liepen ook hele dagen op stal op open erven en zijn nooit aan de wandel gegaan.
Ozzy is dus super gericht op mij, maar als ik met de paarden bezig ben is hem een dus ook een keer gesmeerd.

Het is dus ook niet zo en nog steeds niet zo dat Ozzy is losgegooid op het erf,en zoek het maar uit. we wandelen elke dag, gooien bal, mountainbiken, naast paard mee en leren nieuwe commando's etc. Enkel de uren dat een ieder niks met zijn hond doet( werk etc) brengen Ozzy en zijn vriendje door op de deel en het open erf ipv in huis. En in die uren is er nu juist vaak ook nog wat te beleven, de baas is ergens aan het knutselen of de buuf werkt in de tuin of iemand komt de paardjes doen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Apple schreef: Verder vind ik dat relaties bestaan uit geven en nemen. Je mag best principieel zijn maar verwacht dan ook niet dat je partner dan zelf niet principieel is. Dus als je een balans wilt vinden is het toch wel zo verstandig een middenweg te vinden.
Het heeft voor mij niks met principes te maken maar alles met hoe ik graag met mijn hond omga.
Als blijkt dat die partner dat niet kan of wil houdt het al vrij snel op wat mij betreft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

schumie schreef:Wat gaan jullie hard zeg. Alles ondertussen gelezen, teveel om stuksgewijs op te reageren. Enkele verwijs ik ook terug naar dingen die ik eerder heb geschreven omdat daar reeds de antwoorden vermeld staan.
Qua omheiningen, enorme kennels,speelweides plaatsen etc.het is hier inderdaad monument, hopelijk heldert dat wat op.
Een simpel gaashekje mag al niet en houdt Ozzy ook niet tegen.

Qua binnen verblijven, Ozzy verblijft de laatste dagen s avonds weer binnen. Echter benadruk ik dat dat niet hetgene is waarom hij is gaan wandelen.

Voor degene die denken dat ik hem hier zo maar los heb gegooid, uiteraard niet. We hebben geoefend, eerste tijd niet buiten geweest zonder toezicht etc. Het is van de eerste keer meelopen met zijn speelmaatje naar steeds meer gegaan. In de tussentijd dus getracht weg te sluiten bij geen toezicht maar dan komt het deuren probleem naar voren. Wellicht heb ik het onderschat maar mijn amstaff meisje en bull liepen ook hele dagen op stal op open erven en zijn nooit aan de wandel gegaan.
Ozzy is dus super gericht op mij, maar als ik met de paarden bezig ben is hem een dus ook een keer gesmeerd.

Het is dus ook niet zo en nog steeds niet zo dat Ozzy is losgegooid op het erf,en zoek het maar uit. we wandelen elke dag, gooien bal, mountainbiken, naast paard mee en leren nieuwe commando's etc. Enkel de uren dat een ieder niks met zijn hond doet( werk etc) brengen Ozzy en zijn vriendje door op de deel en het open erf ipv in huis. En in die uren is er nu juist vaak ook nog wat te beleven, de baas is ergens aan het knutselen of de buuf werkt in de tuin of iemand komt de paardjes doen.
komt het dan niet bij je op om ozzy ergens onder te brengen waar ie in elk geval niet weg kan lopen, als je die uren dat je niet met hem bezig bent met andere dingen invult en blijkt dat de baas en de buuf niet genoeg zijn om hem op het terrein te houden :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Wat ik even mis in je verhaal is dat je hond gaat struinen en dus wel eens mee wandelt met anderen... Zoals anderen al vertelden, daar zouden zij echt niet blij mee zijn. Ik evenmin. Ik heb een hond met slechte knieën, dus die wilt geen grote honden om haar heen hebben. Sta ik daar, in mijn eentje met een oudere hond die doodsbang is. Kan je je voorstellen dat dat behoorlijk beangstigend is voor honden én voor baasjes die met hun angstige (of agressieve) honden lopen? Ik mis daarin wel een beetje begrip. Dat dat gewoon écht niet kan. Jouw hond kan nog zo lief zijn, dat ziet mijn hond niet en ik ook niet.

Ik heb een herdershond en die gaat regelmatig mee naar de pony's. Ook dát, zorg ik ervoor dat ze in de buurt blijft. Ik zal dan ergens wel een makkelijke herder hebben wat dat betreft, ze gaat vanzelf ergens liggen en zo nu en dan volgt ze mij om te kijken wat ik aan het doen ben. Maar als ik wist dat ze zou gaan struinen op dat erf? Dan is het simpel, dan gaat ze vast. Ik wil niet dat mijn hond anderen tot last is en ik wil al helemaal niet dat ze straks dood zou gaan of aangereden wordt of iets. Door mijn schuld.

Ik zit mij even te bedenken als ik een landgoed had en een deel waar mijn hond zou zitten en verder niet in de woonkamer zou komen. Ik denk dat ik daar niet mee zou kunnen leven. Ik denk echt dat je hond merkt dat hij apart leeft van jou. Mijn hond wilt graag weten wat ik doe, ze wilt graag in de buurt liggen van mij. Lekker op de bank. Dan creëer je ook geen afstand toch? Misschien is juist het verdelen van het huis en waar je je vrije tijd uitvoert (dus voor de tv hangen of iets) juist meer afstand creëert en honden die erg op hun baasje gesteld zijn, die zullen dat echt voelen. Bij mijn hond zou dat alvast heel erg verkeerd gaan. Die wilt in het huis wonen waar ik ook woon. Dan is het goed. Ga ik haar afzonderen op een aparte plek, dan vindt ze dat raar en snapt ze dat niet. Want ze hoort toch bij ons? Bij het gezin? Waarom moet ze ineens apart? (ik zeg dit even want soms heb ik haar per ongeluk in de keuken opgesloten, na een tijde gaat ze toch echt blaffen!).
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Is het niet een optie om de hond(en)(liefst samen als ze goed naar elkaar optrekken) gewoon een eigen kamer te geven in dat enorme landhuis? Een kamer die dus leuk is ingericht en de deur op slot kan als er geen toezicht is.

Lijkt me toch beter en leuker dan een bench, of weg van het terrein.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dees en Maylo schreef:Is het niet een optie om de hond(en)(liefst samen als ze goed naar elkaar optrekken) gewoon een eigen kamer te geven in dat enorme landhuis? Een kamer die dus leuk is ingericht en de deur op slot kan als er geen toezicht is.

Lijkt me toch beter en leuker dan een bench, of weg van het terrein.
Oh god een kamer die leuk is ingericht . :80: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik begrijp best dat je er werk van heb gemaakt. Maar jij weet toch ook wel dat dit niet hoort bij het verantwoordelijk om gaan met (vooral) dit soort honden? Hoe vaak heb je wel niet gelezen dat het toch ooit ergens iets heel goed fout gaat. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen dit (nog) durven na alles wat deze rassen al te verduren hebben gehad (en nog).
Ik denk ook echt wel dat je je honden een geweldig leven hebt te bieden. Alleen dit leven is niet geschikt voor een hond als dit met deze streken.
Dit is echt wachten op ongelukken en dat is het echt niet waard hoor. Of nou ja de hond moet je meer waard zijn eigenlijk :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

monky555 schreef:Ik begrijp best dat je er werk van heb gemaakt. Maar jij weet toch ook wel dat dit niet hoort bij het verantwoordelijk om gaan met (vooral) dit soort honden? Hoe vaak heb je wel niet gelezen dat het toch ooit ergens iets heel goed fout gaat. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen dit (nog) durven na alles wat deze rassen al te verduren hebben gehad (en nog).
Ik denk ook echt wel dat je je honden een geweldig leven hebt te bieden. Alleen dit leven is niet geschikt voor een hond als dit met deze streken.
Dit is echt wachten op ongelukken en dat is het echt niet waard hoor. Of nou ja de hond moet je meer waard zijn eigenlijk :wink:
En niet alleen de hond maar ook van bv een automobilist die uit moet wijken en ergens tegen aan kan klappen, of van andere honden waar hij eenmaal volwassen onherstelbare schade aan aan kan richten.

Verbaast me overigens zoals ik al eerder zij dat nog niemand hem opgepakt heeft en bij het asiel gebracht. Als ik geregeld dezelfde loslopende hond tegen zou komen en dus weet dat de eigenaar geen stappen verder onderneemt zou die daar afgezet worden. Eens zien of je na een paar keer moeten betalen om hem mee te krijgen nog zo laks met zijn gescharrel omgaat ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

schumie schreef: Het is dus ook niet zo en nog steeds niet zo dat Ozzy is losgegooid op het erf,en zoek het maar uit. we wandelen elke dag, gooien bal, mountainbiken, naast paard mee en leren nieuwe commando's etc. Enkel de uren dat een ieder niks met zijn hond doet( werk etc) brengen Ozzy en zijn vriendje door op de deel en het open erf ipv in huis. En in die uren is er nu juist vaak ook nog wat te beleven, de baas is ergens aan het knutselen of de buuf werkt in de tuin of iemand komt de paardjes doen.
:wink: Dat is dus geen optie, voor deze hond. Doe je een cursus met hem? Schaf als je hem wilt houden in een agility setje aan (of je vriend wat laten knutselen) en flyball apparaat.
Ken je de hersenwerk pagina op facebook?
Dat zijn nu echt dingen waar hij wat aan heeft, en die ideaal zijn om op eigen terrein te kunnen hebben.

Ik zou hem zo vaak mogelijk (aangelijnd als je niet je volledige aandacht bij hem hebt) meenemen. Charlie is geen guppie meer, maar tot een jaar of vier bracht het heel veel rust en voldoening haar overal bij te betrekken.
Of je nu de was ophangt of de stal uitmest, er valt altijd wel een taakje voor hem te bedenken.
:lol1: Niet makkelijker, wél leuker.
Als je wilt dat het kans van slagen heeft zul je echt meer moeten investeren. Nog veel meer dan bij een jonge staff/pit die in huis woont, en dat is al een aardige opgave...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”