Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels
Aantal honden: 2

Re: Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Marjoleine schreef:Ik kreeg van Bri de volgende tip:
In Tholen zit de Elkie stichting (onderdeel van het CVAB) die hebben ook een Seniorenclub en herplaatsen volgens mij ook oudere honden als er iemand op zoek is.

Ik heb de link ook even opgezocht: http://www.cvab.net/
Hupla, bellen dus!
Bedankt!
Nobbygaard
Actief

Does schreef:Nobbygaard, je schrijf in je openingspost dat je dit hondje erbij hebt gekregen na het overlijden van het vorige baasje. Heb je het hondje in huis genomen met de intentie om 'm zelf te houden of als tussenoplossing? Tussenoplossing bedoel ik in de zin van dat je de hond opvangt totdat je een andere baas hebt gevonden.
De insteek is om hem zelf te houden. Hij komt uit een opvang waar hij door de thuiszorg was gebracht. Zij willen hem niet meer terug nemen en aangezien ik getekend heb voor zijn opvang is het ook mij zorg als ik een ander huis voor hem wil zoeken.
Nobbygaard
Actief

Vanmiddag had ik hem meegenomen naar mijn paard en daar in de stal gezet. Had de mensen op stal gezegd toen ik ging rijden dat als hij ging blaffen dat ze me moesten roepen. Na een uur had ik nog niemand gehoord over hem en toen ik weer terug bij stal kwam trof ik hem zo aan: AfbeeldingOf dit nou komt omdat er constant geluid en beweging om hem heen daar was weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Nobbygaard op 02 dec 2015 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nobbygaard schreef:
Does schreef:Nobbygaard, je schrijf in je openingspost dat je dit hondje erbij hebt gekregen na het overlijden van het vorige baasje. Heb je het hondje in huis genomen met de intentie om 'm zelf te houden of als tussenoplossing? Tussenoplossing bedoel ik in de zin van dat je de hond opvangt totdat je een andere baas hebt gevonden.
De insteek is om hem zelf te houden. Hij komt uit een opvang waar hij door de thuiszorg was gebracht. Zij willen hem niet meer terug nemen en aangezien ik getekend heb voor zijn opvang is het ook mij zorg als ik een ander huis voor hem wil zoeken.
Lekkere opvang dan
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nobbygaard schreef:Vanmiddag had ik hem meegenomen naar mijn paard en daar in de stal gezet. Had de mensen op stal gezegd toen ik ging rijden dat als hij ging blaffen dat ze me moesten roepen. Na een uur had ik nog niemand gehoord over hem en toen ik weer terug bij stal kwam trof ik hem zo aan: AfbeeldingOf dit nou komt omdat er constant geluid en beweging om hem heen daar was weet ik niet.
Jouw andere hond was er niet bij? Misschien vermenselijk ik. Of niet. Maar ergens heb ik het vermoeden dat die hond helemaal niet meer weet waar hij aan toe is op dat moment in die stal. Hij wordt meegenomen door jou, wordt achtergelaten in een stal en weet niet wat hem nog meer te wachten staat. Hij is al zijn baas kwijt, heeft in opvang gezeten, komt bij jou en daar ontstaan spanningen, je neemt hem mee in de auto wat hij blijkbaar ook niet echt gewend is en nu wordt hij in een stal gezet.
Ik snap dat je nu ook niet meer weet wat je moet doen, gezien de situatie met de buren en het feit dat hij zo luidruchtig is.
Maar hem zo daar in het stro zien liggen, wetend dat je het met de beste intenties doet hoor, vind ik wel wat zielig.

Oplossingen heb ik echter ook niet, het is behoorlijk jammer dat jouw buren je geen tijd willen geven om aan de situatie te werken.
Nobbygaard
Actief

blondie schreef:
Nobbygaard schreef:Vanmiddag had ik hem meegenomen naar mijn paard en daar in de stal gezet. Had de mensen op stal gezegd toen ik ging rijden dat als hij ging blaffen dat ze me moesten roepen. Na een uur had ik nog niemand gehoord over hem en toen ik weer terug bij stal kwam trof ik hem zo aan: AfbeeldingOf dit nou komt omdat er constant geluid en beweging om hem heen daar was weet ik niet.
Jouw andere hond was er niet bij? Misschien vermenselijk ik. Of niet. Maar ergens heb ik het vermoeden dat die hond helemaal niet meer weet waar hij aan toe is op dat moment in die stal. Hij wordt meegenomen door jou, wordt achtergelaten in een stal en weet niet wat hem nog meer te wachten staat. Hij is al zijn baas kwijt, heeft in opvang gezeten, komt bij jou en daar ontstaan spanningen, je neemt hem mee in de auto wat hij blijkbaar ook niet echt gewend is en nu wordt hij in een stal gezet.
Ik snap dat je nu ook niet meer weet wat je moet doen, gezien de situatie met de buren en het feit dat hij zo luidruchtig is.
Maar hem zo daar in het stro zien liggen, wetend dat je het met de beste intenties doet hoor, vind ik wel wat zielig.

Oplossingen heb ik echter ook niet, het is behoorlijk jammer dat jouw buren je geen tijd willen geven om aan de situatie te werken.
De andere hond was er wel bij. Die stond bij het maken van de foto niet in beeld. Mijn stalbuur die er naast aan het uitmesten was hoorden ze honden regelmatig rondlopen en snuffelen in de stal maar niet blaffen. De andere hond is al regelmatig mee geweest dus daar was deze situatie niet vreemd voor.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blondie schreef: Oplossingen heb ik echter ook niet, het is behoorlijk jammer dat jouw buren je geen tijd willen geven om aan de situatie te werken.

:U: Werkt bij verlatingsangst alleen maar averechts een hond urenlang te laten blaffen. Minuten al niet, zo'n hond moet gewoon niet alleen zijn.
Niet eens vanwege de buren maar voor zijn welzijn.
Eerst maar eens zorgen dat hij zich thuis voelt en je vertrouwt, daarna langzaam opbouwen.
Ik zou er als buurvrouw ook heel snel klaar mee zijn hoor.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
blondie schreef: Oplossingen heb ik echter ook niet, het is behoorlijk jammer dat jouw buren je geen tijd willen geven om aan de situatie te werken.

:U: Werkt bij verlatingsangst alleen maar averechts een hond urenlang te laten blaffen. Minuten al niet, zo'n hond moet gewoon niet alleen zijn.
Niet eens vanwege de buren maar voor zijn welzijn.
Eerst maar eens zorgen dat hij zich thuis voelt en je vertrouwt, daarna langzaam opbouwen.
Ik zou er als buurvrouw ook heel snel klaar mee zijn hoor.
Je zou er een zenuwinzinking van krijgen. Je kunt zo'n hondje gewoonweg niet ineens alleen laten, daar moet je de tijd voor nemen. Dat wordt toch altijd geadviseerd. Dat het soms niet nodig is, maar daar kun je niet vanuit gaan. Ik zou echt heel snel een ander tehuis voor hem zoeken waar hij niet meteen alleen hoeft te zijn. Zeker weten dat die er genoeg te vinden zijn.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Meer dan belachelijk dat een dierenarts een blafband adviseert.
Vind het diep triest voor de hond dat het op deze manier gaat, je doet hem hier echt tekort mee.

Heb je al medicatie overwogen?
Ben nooit zo'n voorstander, maar sinds mijn buurhond wat alternatiefs heeft gehad is het probleem daar over, af en toe nog aanslaan op ongewoon geluid, maar geen herrie meer de hele dag door.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

dagmar88 schreef:
Nobbygaard schreef: Ik zou ook veel liever een gedragstherapeute willen doen en de tijd ervoor krijgen, maar die krijgen we dus niet van de buren. Ook een gedragstherapeute krijgt dit er niet zo maar in een paar dagen uit.
Er zit ook geen hondenasiel in Sliedrecht. Hij gaat naar Dierenverzorgingscentrum Sliedrecht maar daar doen ze normaal niet voor maar enkele uurtjes een hond opvangen. Ook hier zien ze het niet graag dat er naar een blafband gegrepen word maar we zijn tot de conclusie met elkaar gekomen dat er even geen andere oplossing bestaat. Ook ik ben er altijd op tegen maar vind nu geen andere uitweg.

:ugh: Dat kan echt niet, breng hem dan naar het asiel. Z'n leven staat compleet op z'n kop en dan wordt hij gestraft voor z'n angst.
Je zult een keuze moeten maken. Of helemaal vanaf 0 opbouwen en hem in die tijd geen seconde alleen laten, of wegdoen.
Precies!! :ugh: Dat beestje is alles kwijt, zijn baasje, zijn huis, zijn vertrouwde omgeving waar hij altijd snuffelde, zijn gewoontes, zijn allles.... Dan komt hij bij een vreemde, in een vreemd huis met een vreemde hond, vreemde gewoontes, rare buren :engel: en een nieuw baasje die niet echt relax is neem ik aan en dan krijg je nog voor straf een band om want het enige wat je kunt doen als hond om kenbaar te maken dat je bepaalde situaties niet trek is met blaffen :ugh: Het is dat ik er echt, maar dan ook echt, géén hond bij kan hebben maar anders.... Breng dit hondje naar het asiel, oké ook niet ideaal vanwege zijn leeftijd misschien maar beter dan dit. Zijn laatste jaren moet nog leuke en rustige jaren worden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Het is wel logisch dat de TS niet echt meer relaxt is als je zo door de buren wordt behandeld.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

gonnie schreef:Het is wel logisch dat de TS niet echt meer relaxt is als je zo door de buren wordt behandeld.
Nee dat begrijp ik best, zal ik zelf misschien ook wel zijn. Maar nu wordt de hond gestraft op verschillende manieren en dat vind ik zielig.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nobbygaard schreef:
blondie schreef:
Nobbygaard schreef:Vanmiddag had ik hem meegenomen naar mijn paard en daar in de stal gezet. Had de mensen op stal gezegd toen ik ging rijden dat als hij ging blaffen dat ze me moesten roepen. Na een uur had ik nog niemand gehoord over hem en toen ik weer terug bij stal kwam trof ik hem zo aan:
http://myalbum.com/photo/dnMUtloqdWFD/360.jpg
Of dit nou komt omdat er constant geluid en beweging om hem heen daar was weet ik niet.

De andere hond was er wel bij. Die stond bij het maken van de foto niet in beeld. Mijn stalbuur die er naast aan het uitmesten was hoorden ze honden regelmatig rondlopen en snuffelen in de stal maar niet blaffen. De andere hond is al regelmatig mee geweest dus daar was deze situatie niet vreemd voor.
Die oplossing om ze samen in een lege box te zetten vind ik slim :ok:
Kennelijk heeft dat geen al te grote problemen opgeleverd.
Weer een oplossing er bij.

Heb je thuis de bel al afgezet? :wink:
Voor het geval de buurman nog even gaat controleren of die "blaffer" al weg is, aangezien hij hem niet meer hoort. :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Een hond met verlatingsangst is heel lastig; heb er zelf 1 van nu 4 jaar.
Mijn buren hebben ook een hond en die kan ook niet alleen zijn dus we zijn allebei wel wat gewend.
Ik heb het voordeel dat ik geen moeilijke buren heb en mijn hond mee kan nemen naar mijn werk als we allemaal weg zijn.
Gaan we een dagje weg dan gaat hij naar mijn moeder of een dagje op mijn werk blijven.
En ga ik ergens heen waar hij mee naar toe kan gaat hij mee.
Je moet met alles wat je gaat doen rekening houden met de hond; maar een blafband gaat het zeker niet worden; dat is iets wat ik niet ga doen.

Het herplaatsen zal niet de makkelijkste zijn maar op zich is er best vraag naar oudere hondjes en hij moet weer bij een baasje die gewoon bijna altijd thuis is.
Dan zal hij vast nog een flink aantal mooie jaren hebben.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat een toestand zeg! Denk je het goed te doen door een ouder hondje in huis te nemen. Jammer dat je buren er zo'n drama van maken. Natuurlijk is een blaffende hond vervelend maar als je al aangeeft er mee bezig te zijn dan laat je toch je goede wil zien? Hier hoor je de hele dag en nacht allerlei honden blaffen en janken. Dat zijn meest erf honden waar niks mee gedaan wordt. Nu zitten die niet direct naast ons maar je hoort ze wel. Ik weet dat er ook wel mensen over klagen maar er word niks aan gedaan. Ik hoor het zelf eigenlijk niet eens meer maar als ik bezoek heb dan zeggen mensen vaak dat ze gek worden van het honden geblaf maar wij zijn daar zo aan gewend dat het ons niet eens meer opvalt. En ik erger mij er ook niet aan, dat scheelt wellicht ook.

Maar ik zou een advertentie zetten en kijken of je oppas kunt vinden voor die paar uurtjes dat je aan het werk bent. Het zou toch jammer zijn dat je die hond alleen om die paar uurtjes niet kunt houden? Ik liet me ook niet bang maken door die buren. Wat een rare lui om op de ramen te kloppen en aan je deur te rammelen :mep: Dat zou ik echt niet pikken.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Naar het paard en dochter wegbrengen, kan met hond.

Ik heb wel wat kennissen in die buurt, misschien kan ik eens rondvragen. Maar dan heb ik wel meer info nodig over waar/wanneer etc.
Nobbygaard
Actief

Kind naar school brengen en halen doe ik inderdaad met hond of ik ga snel op de fiets en ben dan maar 10 minuten weg. Naar mijn paard neem ik ze mee of ik ga pas 's avonds als mijn man thuis is. Het is alleen dat hij dus tijdens mijn werk en met boodschappen of heel soms voor iets anders alleen zou moeten zitten. Boodschappen doe ik maar 1x in de week en probeer ik nu ook al in te plannen als mijn man thuis is.
Nobbygaard
Actief

JBK schreef:Naar het paard en dochter wegbrengen, kan met hond.

Ik heb wel wat kennissen in die buurt, misschien kan ik eens rondvragen. Maar dan heb ik wel meer info nodig over waar/wanneer etc.
Wil je me anders een pb sturen met wat je wilt weten? Kan ik daar via pb op reageren.
Nobbygaard
Actief

Heavy schreef:
JBK schreef:Naar het paard en dochter wegbrengen, kan met hond.

Ja dat begrijp ik dat de honden dan mee kunnen en ik zie ook op de foto van hond in de stal dat dat gebeurd maar ik vraag me af of dat van dag 1 af aan al is gebeurd . Anders begrijp ik de buren namelijk ook wel.
Als je goed hebt gelezen is hij vanaf dag 1 alleen maar alleen geweest tijdens mijn werk en een bezoek naar de huisarts. Voor de rest is er steeds iemand thuis geweest zoals dat altijd bij ons gaat.
Nobbygaard
Actief

Heavy schreef:
Nobbygaard schreef:Kind naar school brengen en halen doe ik inderdaad met hond of ik ga snel op de fiets en ben dan maar 10 minuten weg. Naar mijn paard neem ik ze mee of ik ga pas 's avonds als mijn man thuis is. Het is alleen dat hij dus tijdens mijn werk en met boodschappen of heel soms voor iets anders alleen zou moeten zitten. Boodschappen doe ik maar 1x in de week en probeer ik nu ook al in te plannen als mijn man thuis is.
Ok :ok: ik zou me kunnen voorstellen dat je gedacht hebt hij moet gewoon mee draaien in het gezin net als de andere hond en dat je gewoon je dingen gedaan hebt zoals je eerder deed en dat dat misschien teveel is geweest voor hem.

Merk je al wat van de Sanal en heb je de verdamper nog geprobeerd?
In principe is dit bij ons al gewoon mee draaien want onze andere hond lieten we ook al nooit lang alleen thuis.
Ik merk nog niet veel van de sanal of verdamper. Vanmiddag heb ik nog een afspraak bij de dierenarts staan voor zijn laatste enting en urineonderzoek dus daar zullen we het een en ander ook nog wel even bespreken.
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Ik snap niet goed waarom Nobbygaard zo hard aangesproken wordt hier op het forum over het feit dat haar hond af en toe alleen moet zijn. Je kan toch niet verwachten dat de hond 24 uur per dag mee op sleeptouw kan?

Hoe doet iedereen hier dat dan als er een nieuwe hond zijn intrede doet?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Does schreef:Ik snap niet goed waarom Nobbygaard zo hard aangesproken wordt hier op het forum over het feit dat haar hond af en toe alleen moet zijn. Je kan toch niet verwachten dat de hond 24 uur per dag mee op sleeptouw kan?

In principe zorg ik ervoor dat de hond de eerste weken niet alleen hoeft te zijn. Als het goed gaat dan kan er gelijk aan alleenzijn worden gewerkt, gaat dat niet dan niet. Daarnaast zorg ik altijd voor backup, dus voor hoe lang en hoe vaak het nodig is na die paar weken laat ik de hond niet alleen. En ik pas me op de situatie aan: dan maar minder vaak boodschappen doen of vaker de hond mee of of of. Maar goed, ik ben dan ook pas aan honden begonnen toen ik bovenstaande kon waarmaken. Als je dat niet kunt waarmaken en je kiest tóch voor een hond dan moet je dit punt m.i. vantevoren goed bespreken met degene waar je de hond haalt: als hij/zij niet binnen x dagen/weken voor x uur alleen kan zijn dan moet er een oplossing komen en die moet je helder hebben met de stichting/herplaatser/asiel/etc...
Je kunt immers niet verwachten dat een hond direct probleemloos alleen kan zijn? Kan die dat wel: mooi meegenomen. En dus niet andersom, mijns inziens.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Does schreef:Ik snap niet goed waarom Nobbygaard zo hard aangesproken wordt hier op het forum over het feit dat haar hond af en toe alleen moet zijn. Je kan toch niet verwachten dat de hond 24 uur per dag mee op sleeptouw kan?

Dan snap je het inderdaad niet, want het ging om het straffen voor angst. Van alleen laten "omdat het nu eenmaal moet" gaat een hond met verlatingsangst niets beter worden.
Heb je er aan gedacht hoe die zich ondertussen voelt?
Je kunt niet verwachten dat een hond na een week al uren alleen kan zijn. Zal ongetwijfeld vaak goed gaan, maar je weet vooraf dat je er ook rekening mee moet houden dat het niet lukt.

En ja, dan gaat zo'n hond dus of mee, of ik blijf thuis, of er wordt oppas geregeld.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zamunda schreef:In principe zorg ik ervoor dat de hond de eerste weken niet alleen hoeft te zijn. Als het goed gaat dan kan er gelijk aan alleenzijn worden gewerkt, gaat dat niet dan niet. Daarnaast zorg ik altijd voor backup, dus voor hoe lang en hoe vaak het nodig is na die paar weken laat ik de hond niet alleen. En ik pas me op de situatie aan: dan maar minder vaak boodschappen doen of vaker de hond mee of of of.
dagmar88 schreef: En ja, dan gaat zo'n hond dus of mee, of ik blijf thuis, of er wordt oppas geregeld.
zo dus.
mensen vergeten nogal eens gauw hoe de wereld van een herplaatshondje op zijn kop kan staan als alle vertrouwde dingen verdwijnen en een hoop nieuwe -voor de hond op dat moment beangstigende- dingen verschijnen.
geef zo'n hond eerst eens de gelegenheid om op zijn eigen tempo aan al die veranderingen te wennen en ga dan maar eens kijken of dat alleen blijven wel lukt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zelfs hier bij mij, met twee personen die in principe vrijwel altijd thuis zijn, kan er een moment zijn dat een nieuwe hond even alleen moet zijn.
Even naar de winkel of even naar de HA zoals TS een keer moest doen kan hier ook gemakkelijk een keer gebeuren.

Ik zie dus niet zo veel verkeerds in wat TS doet en ik zal haar zeker niet "aanspreken" op onzorgvuldigheid.
Het werken was iets te veel, maar daar is op dit moment een oplossing voor.

Het probleem is dat er een buurman is die kennelijk zeer gevoelig is voor omgevingsgeluiden.
Dat maakt TS gespannen vermoed ik zo en dat doet de hele situatie geen goed.

Ontzettend jammer dat het zo loopt.
Als het niet kan worden opgelost (en ik vrees dat dat moeilijk zal lukken) dan is overplaatsing de enige oplossing.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik regel oppas of neem de hond mee. Ik woon alleen, dus dat is soms best een georganiseer inderdaad. Ik ga er sowieso van uit dat dat voor de eerste twee weken nodig is (dus regel het op tijd) en na die weken heb ik wel een idee of de hond er dan aan toe is om het alleen zijn op te gaan bouwen.
Bij nieuwe opvangers zorgde ik er altijd voor dat ik boodschappen voor een week had gedaan en helemaal geen verplichtingen had. Ik werk van uit huis, maar bijvoorbeeld vergaderingen, tandartsafspraken of sociale verplichtingen schoof ik dan een paar weken op.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar deze hond komt van iemand die is overleden. Dat kun je lastig plannen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marjoleine schreef:Maar deze hond komt van iemand die is overleden. Dat kun je lastig plannen ;)
Ja, dat snap ik. Ik zou dan als de wiedeweerga oppas (aan huis of een dagopvang o.i.d.) zoeken. Desnoods een student die af en toe een paar uurtjes kan komen of iemand uit de buurt - als de hond daar makkelijk genoeg voor is. Ik heb altijd wel kennissen of vrienden die wel een paar uurtjes op willen passen, als ik toch eens onverwacht weg moet.
Does
Zeer actief

Heavy schreef: Nou ik neem 3 weken vakantie en dan neemt mijn vriend daarna 4 weken :wink:
Maar dan is het nog steeds de vraag of het probleem na 7 weken opgelost is, als het om verlatingsangst gaat.
Does
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Dan snap je het inderdaad niet, want het ging om het straffen voor angst. Van alleen laten "omdat het nu eenmaal moet" gaat een hond met verlatingsangst niets beter worden.

En ja, dan gaat zo'n hond dus of mee, of ik blijf thuis, of er wordt oppas geregeld.
Een hond straffen voor angst vind ik inderdaad een bar slecht idee :(: .
Maar ik denk toch dat het haast onmogelijk is om altijd thuis te blijven of oppas te kunnen regelen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”