Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kenji's Hooper topic | 12-09-17: Gestopt
Moderator: moderatorteam
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Re: Kenji's Hooper topic | 09/04: Wedstrijd Purmerend
Gefeliciteerd met jullie 1e plaats!
Was leuk om nu ook de advanced klasse te zien lopen!
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Thanks!Nikki90 schreef:Gefeliciteerd met jullie 1e plaats!
Was ook leuk om te lopen. Ondanks dat de afstanden nog niet helemaal (of nog helemaal niet) op maximaal stonden afgelopen zondag, merkte ik al wel dat er qua handling meer gevraagd wordt. Ik hoop dat in Made we echt afstanden kunnen gaan lopen, dan ziet het er ook nog eens best spectaculair uit. En dan weten mensen meteen waar ze naartoe kunnen trainen (en waarschijnlijk weet ik dat dan ook, heb nog wel wat stappen te maken voor we stabiel advanced lopen

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteren onze 2e wedstrijd in Made. Deze keer heerlijk ruime, logisch lopende parcoursen. Kenji kon echt z'n poten strekken en dat was heerlijk om te zien
Spel: een gambling, gegokt op een foutloos rondje en dat deed hij keurig! Ietwat ruime bochten om de ton waardoor we 0,19 seconden handtijd tekort kwamen voor een 1e plaats. Maar trots, +50 punten voor onze NK kwalificatie
Lijnparcours: ook nu weer lekker ruim, wel wat tricky stukken maar daar kwamen we goed doorheen. Ik stuurde hem wat krap waardoor hij 2 hoops omtikte. 1 daarvan is niet gezien door de keurmeester (denk ik?) waardoor we toch nog 45 punten hadden, wederom een 2e plaats.
Vast parcours: niet helemaal ons rondje, ik was niet scherp genoeg en Kenji was, zeker met ook de agility wedstrijd van de dag ervoor nog wel in z'n lijf en koppie, niet zo scherp om mijn fouten te herstellen. Daardoor al vlot een disk, nog even getraind en daarin mooie stukken.
Numbered hoops: blijft toch een beetje "ons" parcours. 2x een weg op 10 meter pakte hij zonder problemen. Foutloos, 50 punten (en dus ons eerste titelpunt) en een 1e plaats!

Helaas geen filmpjes deze keer
Hopelijk volgende keer beter. Zoys is onze volgende wedstrijd 

Spel: een gambling, gegokt op een foutloos rondje en dat deed hij keurig! Ietwat ruime bochten om de ton waardoor we 0,19 seconden handtijd tekort kwamen voor een 1e plaats. Maar trots, +50 punten voor onze NK kwalificatie
Lijnparcours: ook nu weer lekker ruim, wel wat tricky stukken maar daar kwamen we goed doorheen. Ik stuurde hem wat krap waardoor hij 2 hoops omtikte. 1 daarvan is niet gezien door de keurmeester (denk ik?) waardoor we toch nog 45 punten hadden, wederom een 2e plaats.
Vast parcours: niet helemaal ons rondje, ik was niet scherp genoeg en Kenji was, zeker met ook de agility wedstrijd van de dag ervoor nog wel in z'n lijf en koppie, niet zo scherp om mijn fouten te herstellen. Daardoor al vlot een disk, nog even getraind en daarin mooie stukken.
Numbered hoops: blijft toch een beetje "ons" parcours. 2x een weg op 10 meter pakte hij zonder problemen. Foutloos, 50 punten (en dus ons eerste titelpunt) en een 1e plaats!

Helaas geen filmpjes deze keer

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Nikki90
- Zeer actief
Re: Kenji's Hooper topic | 23/04: Wedstrijd Purmerend
Ik heb jullie helaas niet kunnen zien lopen. Maar ze te lezen ging het erg goed! 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kenji's Hooper topic | 23/04: Wedstrijd Purmerend
Thuiswedstrijd vandaag, lekker lopen bij Zoys. Nadeel is dan wel dat ik veel doe voor de organisatie dus dat volledig concentreren op lopen dan lastiger is. Gelukkig heb ik een hele brave hond die zelfs op zo'n moment nog zijn beste pootje voortzet en ontzettend graag en goed voor mij wil werken!
Spel: ik liet mijn arm zakken op de verre lijn en daar reageerde Kenji (keurig!) op door naar binnen te komen. Daardoor 1 hoop gemist. Nog wel 30 punten verdient met dit rondje dus dat was een lekker begin!
LP: een lijnparcours met alleen maar hoops en een serpentine achter de lijn. Dat was nog best even puzzelen maar ook dit deed Kenji super! Mede dankzij Kenji's stuurbaarheid liepen we dit parcours foutloos en dat leverde ons een mooie 1e plaats op
Filmpje LP:
VP: lastige startlijn met op behoorlijke afstand 2 hoops vrij dicht naast elkaar, Kenji moest de buitenste hebben maar ik draaide niet goed tegen en hij pakte de binnenste... disk. Opnieuw gestart, iets anders gehandled en hij liep het nu super! In de finishlijn nog een hoop omgegooid maar wel fijn dat dit nog lukte.
NH: mijn kaarsje was leeg... kwam nog wel alle lastige stuurstukken door maar mijn vermoeidheid i.c.m. een hond die langs de ring stond en uitviel richting Kenji maakte dat hij van de lijn af kwam en ik hem daar niet meer op terug kreeg. Daardoor disk. Ontzettend balen maar het is niet anders, hij deed wel heel erg z'n best

Alfy was ook mee vandaag, hij liep in de starters een mooi foutloos spel en daarmee zijn eerste 50 klassementspunten! Helaas geen prijs, hij werd 4e met deze mooie prestatie. Maar niet minder trots
Volgende wedstrijd is in Delft, daar lopen Alfy en Kenji ook weer allebei. Daarna slaan we Nieuw Bergen over (tegelijk met NK hoopers en frisbee workshop die ik graag wil volgen). Tot die tijd lekker genieten op de training!
Spel: ik liet mijn arm zakken op de verre lijn en daar reageerde Kenji (keurig!) op door naar binnen te komen. Daardoor 1 hoop gemist. Nog wel 30 punten verdient met dit rondje dus dat was een lekker begin!
LP: een lijnparcours met alleen maar hoops en een serpentine achter de lijn. Dat was nog best even puzzelen maar ook dit deed Kenji super! Mede dankzij Kenji's stuurbaarheid liepen we dit parcours foutloos en dat leverde ons een mooie 1e plaats op

Filmpje LP:
VP: lastige startlijn met op behoorlijke afstand 2 hoops vrij dicht naast elkaar, Kenji moest de buitenste hebben maar ik draaide niet goed tegen en hij pakte de binnenste... disk. Opnieuw gestart, iets anders gehandled en hij liep het nu super! In de finishlijn nog een hoop omgegooid maar wel fijn dat dit nog lukte.
NH: mijn kaarsje was leeg... kwam nog wel alle lastige stuurstukken door maar mijn vermoeidheid i.c.m. een hond die langs de ring stond en uitviel richting Kenji maakte dat hij van de lijn af kwam en ik hem daar niet meer op terug kreeg. Daardoor disk. Ontzettend balen maar het is niet anders, hij deed wel heel erg z'n best

Alfy was ook mee vandaag, hij liep in de starters een mooi foutloos spel en daarmee zijn eerste 50 klassementspunten! Helaas geen prijs, hij werd 4e met deze mooie prestatie. Maar niet minder trots

Volgende wedstrijd is in Delft, daar lopen Alfy en Kenji ook weer allebei. Daarna slaan we Nieuw Bergen over (tegelijk met NK hoopers en frisbee workshop die ik graag wil volgen). Tot die tijd lekker genieten op de training!
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
Re: Kenji's Hooper topic | 06/05: Wedstrijd Zoys
gefeliciteerd!
Vind alfy echt een pretletter om te zien lopen.
Vind alfy echt een pretletter om te zien lopen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het ook maar hij kost om te handlen wel heel veel energie. Met Alfy weet je nooit of hij met je gaat werken of iets heel anders gaat doen. Daarbij heeft hij best wat moeite met prikkels en makkelijk last van de omstandigheden. Daarom kies ik er soms bewust voor, om frustratie en daarmee onterechte teleurstelling / boosheid in zijn richting te voorkomen om hem thuis te laten. Zo ook vandaag... dus geen nieuwe pretletter Alfy foto'srakker2000 schreef:Vind alfy echt een pretletter om te zien lopen.

Wel Kenji foto's want die is echt als een huis zo stabiel, hoe ik ook ben. Dus die mocht vandaag kijken wat we er van gingen bakken.
Spel: een lijnparcours met een lijn dwars door het midden. Aan de ene kant handlen was lastiger en kon je -3 seconden krijgen op je tijd bij een foutloos rondje. Aan de andere kant was makkelijker en kon je die bonus tijd niet verdienen. Ik wilde heel graag punten lopen dus gekozen voor de makkelijke kant (die was voor Kenji ook makkelijker) waardoor we een foutloos rondje liepen, daarmee behaalden we een 1e plaats!
LP: een begin met veel heen en weer en heel veel toestel negeren. Dat ging een redelijk tijdje goed tot ik dolgedraaid was en ik hem de verkeerde hoop door stuurde, disk dus. Daarna wel mooi uit kunnen lopen.
NH: een rondje wat voor ons gemaakt was maar inmiddels was het warm geworden (op meerdere fronten) dus was mijn concentratie weg en mijn emotie te hoog. Kenji kwam van lijn af, disk. Bij herstart rond met 1 parcoursfout maar daar koop je zo weinig voor... baalde als een stekker.
VP: zeer lastig parcours met wederom veel en vaak toestel negeren. De laatste valstrik nekte ons, disk. Wel blij met wat wel goed ging ondanks dat ik er nog steeds niet bij was.
Al met al gemixte gevoelens over vandaag: uiteraard trots op wat Kenji heeft laten zien en ik denk dat dat wel gaat overheersen. Nu vooral moe, even bijtanken dus.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Re: Kenji's Hooper topic | 28/05: Wedstrijd KC Delft
Goed gelopen hoor vandaag!!
- Nikki90
- Zeer actief
Gefeliciteerd met jullie 1e plaats op het spel! Toch weer 50 punten erbij! Hopelijk gaat het de volgende wedstrijd(en) beter en kun je je volop op jullie rondjes concentreren.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
Dat geloof ik. Heb hier ook een hondje wat soms wel heel moeilijk is kwa handlen. Weet dat hij het kan, maar hij laat het opEilfy schreef:Is het ook maar hij kost om te handlen wel heel veel energie. Met Alfy weet je nooit of hij met je gaat werken of iets heel anders gaat doen. Daarbij heeft hij best wat moeite met prikkels en makkelijk last van de omstandigheden. Daarom kies ik er soms bewust voor, om frustratie en daarmee onterechte teleurstelling / boosheid in zijn richting te voorkomen om hem thuis te laten. Zo ook vandaag... dus geen nieuwe pretletter Alfy foto'srakker2000 schreef:Vind alfy echt een pretletter om te zien lopen.
wedstrijden gewoon niet zien. Sinds vorig jaar na een wedstrijd was het helemaal over en uit. Weet daarin ook gewoon niet
wat ik moet doen. Waarschijnlijk trek ik hem einde van het jaar mocht het niet lukken, terug uit de wedstrijden.
Je mag zeker trots zijn op kenji. Zo te lezen heeft hij goed gewerkt, en dat is dan ook mooi om te zien. Nog gefeliciteerd
met jullie eerste plaats op het spel.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu ik de filmpjes terug gezien heb zag het er inderdaad niet zo beroerd uit als dat het voelde. Maar geloof me... we kunnen echt (veel) beterKarinW schreef:Goed gelopen hoor vandaag!!

Met name dat laatste hoop ik ook. Zoals ik inmiddels ook op Facebook gezet heb: het feit dat mensen dingen aan mij vragen vind ik echt geen probleem. Maar als ik zie dat een grote groep mensen geen leuke dag heeft in een sport die mij echt heel na aan het hart ligt, is dat best pijnlijk. Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk met alle klachten gedaan gaat worden.Nikki90 schreef:Gefeliciteerd met jullie 1e plaats op het spel! Toch weer 50 punten erbij! Hopelijk gaat het de volgende wedstrijd(en) beter en kun je je volop op jullie rondjes concentreren.
Kenji heeft inderdaad super gewerktrakker2000 schreef:Je mag zeker trots zijn op kenji. Zo te lezen heeft hij goed gewerkt, en dat is dan ook mooi om te zien. Nog gefeliciteerd
met jullie eerste plaats op het spel.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag was de ontknoping van het clubkampioenschap bij KC Zoys. Deze wordt gelopen over 3 wedstrijden (stamppotwedstrijd in oktober, snackwedstrijd in maart en BBQ wedstrijd in juni). In totaal doen er zo'n 15-20 lopers mee die meestrijden voor het clubkampioenschap en daarnaast vaak eenzelfde aantal beginnende combinaties die op voor hun apart ontworpen parcoursen mogen proeven aan wedstrijden.
Kenji stond na de stamppot- en snackwedstrijd 105 punten voor op de nummer 2 en doordat die de eerste ronde vandaag een disk liep en Kenji foutloos (+50 punten) was het clubkampioenschap vrij vlot beslist. Wel kon er nog gestreden worden om de dagprijs en dat deed Kenji voor overgave: 30 punten op het lijnparcours (1 hoop gemist), foutloos VP (+50) en foutloos NH (+50). Met 180 van de 200 punten een 1e prijs in de wedstrijdgroep en daarmee ook de titel clubkampioen 2017 behaald

Ook Alfy viel, volledig onverwacht, in de prijzen! Doordat hij nog net puntjes op het spel pakte (+10) en een foutloos NH liep waren zijn disk op het VP (tunnels zijn gewoon te leuk) en op het LP (als je baas om roept pak je niet alleen de ton maar ook het verstek wat 10 meter verder staat... hij was ontzettend trots op zichzelf
) niet zo erg, voldoende punten voor een 2e plaats tot mijn grote verbazing en daarmee hilariteit van de rest 
Al met al een leuke dag gehad, had ik ook wel weer nodig na vorige week
Met name het VP met Kenji voelde echt weer als samen dansen, alles liep en alles klopte
da's echt zo'n fijn gevoel!
Kenji stond na de stamppot- en snackwedstrijd 105 punten voor op de nummer 2 en doordat die de eerste ronde vandaag een disk liep en Kenji foutloos (+50 punten) was het clubkampioenschap vrij vlot beslist. Wel kon er nog gestreden worden om de dagprijs en dat deed Kenji voor overgave: 30 punten op het lijnparcours (1 hoop gemist), foutloos VP (+50) en foutloos NH (+50). Met 180 van de 200 punten een 1e prijs in de wedstrijdgroep en daarmee ook de titel clubkampioen 2017 behaald

Ook Alfy viel, volledig onverwacht, in de prijzen! Doordat hij nog net puntjes op het spel pakte (+10) en een foutloos NH liep waren zijn disk op het VP (tunnels zijn gewoon te leuk) en op het LP (als je baas om roept pak je niet alleen de ton maar ook het verstek wat 10 meter verder staat... hij was ontzettend trots op zichzelf

Al met al een leuke dag gehad, had ik ook wel weer nodig na vorige week

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: Kenji's Hooper topic | 03/06: Clubkampioen Hoopers 2017!
Superrrr, gefeliciteerd 

- Nikki90
- Zeer actief
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kenji's Hooper topic | 03/06: Clubkampioen Hoopers 2017!
Allemaal nog bedankt!!
Vandaag wedstrijd in Drogteropslagen. Combinatie keuren (als 2e keurmeester) en lopen met 2 honden en die ging wonderwel goed vandaag.
VP: tricky start, een weg voor een hoop langs en een ton-gate op bijna maximale afstand op het eind. Voor ons best wat puntjes waar we nog wel eens moeite mee hebben maar vandaag niet. Foutloos, titelpunt & een 1e plaats!
NH: een technisch parcours waar spot-on handling echt nodig was. Helaas was ik tot 3x toe te laat, 2x nog kunnen herstellen maar de 3e keer lukte dat niet meer. Disk maar wel happy hoe het ging, Kenji liep erg mooi.
Spel: een color run, beetje idee van een snooker, waar je kleuren moest verzamelen die verschillende punten waard waren. Lang getwijfeld of ik voor safe en minder punten ging of voor volle bak en risico. Uiteindelijk dat laatste gekozen en dat pakte goed uit: maximaal aantal punten gelopen binnen de tijd, daarmee een 1e plaats behaald!
LP: kaarsje was op, vooral bij mij en ook bij Kenji. Niet geconcentreerd, niet scherp. We kwamen nog verrassend ver en er zijn dingen gelukt die ik niet gedacht had maar overall een disk.
Vandaag 100 punten gelopen dus nu 420 punten totaal voor het klassement. Daarmee staan we op dit moment op de 1e plaats van de competitie en hebben Kenji en ik ons gekwalificeerd voor het NK 2017 in de Advanced klasse!
Filmpjes volgen nog, met 2 korte nachten door wedstrijden ga ik nu maar eens verstandig doen. Maar ben wel enorm trots
Vandaag wedstrijd in Drogteropslagen. Combinatie keuren (als 2e keurmeester) en lopen met 2 honden en die ging wonderwel goed vandaag.
VP: tricky start, een weg voor een hoop langs en een ton-gate op bijna maximale afstand op het eind. Voor ons best wat puntjes waar we nog wel eens moeite mee hebben maar vandaag niet. Foutloos, titelpunt & een 1e plaats!
NH: een technisch parcours waar spot-on handling echt nodig was. Helaas was ik tot 3x toe te laat, 2x nog kunnen herstellen maar de 3e keer lukte dat niet meer. Disk maar wel happy hoe het ging, Kenji liep erg mooi.
Spel: een color run, beetje idee van een snooker, waar je kleuren moest verzamelen die verschillende punten waard waren. Lang getwijfeld of ik voor safe en minder punten ging of voor volle bak en risico. Uiteindelijk dat laatste gekozen en dat pakte goed uit: maximaal aantal punten gelopen binnen de tijd, daarmee een 1e plaats behaald!
LP: kaarsje was op, vooral bij mij en ook bij Kenji. Niet geconcentreerd, niet scherp. We kwamen nog verrassend ver en er zijn dingen gelukt die ik niet gedacht had maar overall een disk.
Vandaag 100 punten gelopen dus nu 420 punten totaal voor het klassement. Daarmee staan we op dit moment op de 1e plaats van de competitie en hebben Kenji en ik ons gekwalificeerd voor het NK 2017 in de Advanced klasse!

Filmpjes volgen nog, met 2 korte nachten door wedstrijden ga ik nu maar eens verstandig doen. Maar ben wel enorm trots

- Nikki90
- Zeer actief
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
- KarinW
- Zeer actief
Re: Kenji's Hooper topic | 11/06: Kwalficatie NK 2017
Gefeliciteerd!
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Iedereen dankjewel 
Filmpje:

Filmpje:
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Kloosterzande 01-07-17
Spel: disk, een tunnel te veel
LP: parcoursfout door mijn eigen schuld, 30 punten wel 1e plaats (enige met uitslag)
VP: disk, hoop te veel
NH: parcoursfout, net te vlug met het wegsturen waardoor hoop gemist
Vught 09-07-17
VP: 2 weigeringen, 1 op gate en 1 op de ton, 40 punten
NH: foutloos, 1e plaats, 50 punten en 4e titel / promotiepunt
LP: disk doordat Kenji naar de emmer ging die bijna in de finishlijn stond. Tot die tijd foutloos dus dat was wel zuur
Spel: parcoursfout, 30 punten
Filmpje NH Vught:
Ondanks de mooie resultaten en hoe mooi Kenji loopt, merk ik dat mijn plezier in het hooperen steeds verder afneemt. Doordat ik keurmeester en deelnemer ben, op sommige wedstrijden gecombineerd, zijn er veel geruchten dat ik zelf de parcoursen ontwerp die ik loop. Dat de andere keurmeester (vaak m'n moeder) mij zo keurt dat ik win. Dat ik alles zo draai dat ik zelf maar eerste wordt. En ja, ik weet dat het niet optimaal is dat ik gekeurd word door familie noch dat ik binnen een wedstrijd zowel keur als loop. Maar er is nou eenmaal een chronisch tekort aan keurmeesters en als ik niet mag lopen als of ikzelf of Nancy keurt, dan blijft er niet heel veel meer over. Tel daarbij op dat er een groeiende groep deelnemers is die menen dat ze over alles kunnen onderhandelen en discussiëren en je plezier vergaat wel enigszins.
Dus even kijken wat ik ga doen... Wat niet helpt is dat ik vorige week in een hooperagility parcours echt weer eens heb genoten van Kenji en de samenwerking. En dat kwam niet door die 3 agility toestellen maar door de grote afstanden, het echt samen moeten werken zonder dat ik hem constant van de lijn af moet trekken.
Filmpje hooperagility:
Spel: disk, een tunnel te veel
LP: parcoursfout door mijn eigen schuld, 30 punten wel 1e plaats (enige met uitslag)
VP: disk, hoop te veel
NH: parcoursfout, net te vlug met het wegsturen waardoor hoop gemist
Vught 09-07-17
VP: 2 weigeringen, 1 op gate en 1 op de ton, 40 punten
NH: foutloos, 1e plaats, 50 punten en 4e titel / promotiepunt
LP: disk doordat Kenji naar de emmer ging die bijna in de finishlijn stond. Tot die tijd foutloos dus dat was wel zuur
Spel: parcoursfout, 30 punten
Filmpje NH Vught:
Ondanks de mooie resultaten en hoe mooi Kenji loopt, merk ik dat mijn plezier in het hooperen steeds verder afneemt. Doordat ik keurmeester en deelnemer ben, op sommige wedstrijden gecombineerd, zijn er veel geruchten dat ik zelf de parcoursen ontwerp die ik loop. Dat de andere keurmeester (vaak m'n moeder) mij zo keurt dat ik win. Dat ik alles zo draai dat ik zelf maar eerste wordt. En ja, ik weet dat het niet optimaal is dat ik gekeurd word door familie noch dat ik binnen een wedstrijd zowel keur als loop. Maar er is nou eenmaal een chronisch tekort aan keurmeesters en als ik niet mag lopen als of ikzelf of Nancy keurt, dan blijft er niet heel veel meer over. Tel daarbij op dat er een groeiende groep deelnemers is die menen dat ze over alles kunnen onderhandelen en discussiëren en je plezier vergaat wel enigszins.
Dus even kijken wat ik ga doen... Wat niet helpt is dat ik vorige week in een hooperagility parcours echt weer eens heb genoten van Kenji en de samenwerking. En dat kwam niet door die 3 agility toestellen maar door de grote afstanden, het echt samen moeten werken zonder dat ik hem constant van de lijn af moet trekken.
Filmpje hooperagility:
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Kenji's Hooper topic | 09-07-17: Update + Twijfels
Ik snap je direct! Wat enorm vervelend dat zulke jaloerse mensen jouw plezier vergallen. Ik zou een volgende keer reageren met 'we zoeken nog keurmeesters, zodra er genoeg zijn stop ik met keuren en succes ermee'. Of idd gewoon niet meer keuren. Dan maar geen wedstrijden. Het is toch te zot voor woorden dat jij niet meer fijn kan lopen omdat mensen zo gestoord zijn?
- Nikki90
- Zeer actief
Balen zeg dat het weer niet lekker liep gisteren
Wat vervelend toch steeds.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Och, wat een gezeur altijd, dit soort dingen. Ik snap niet dat 'we' met 'zijn allen' zo de sfeer verpesten van zulke leuke wedstrijden. Kom je in Apeldoorn lopen? 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is bij hoopers niet heel anders dan bij andere sporten: veel mensen met een grote mond die vooral aanstippen wat er niet goed gaat zonder met oplossingen te komen laat staan zichzelf ervoor in te spannen. Het misselijke aan alles? Ik loop ook weleens met Alfy alleen met Alfy loop ik niet zo goed (hij vindt het wel ontzettend leuk) dus daar hoor ik nooit iemand over terwijl de situatie hetzelfde is als met Kenji...Machie schreef:Ik snap je direct! Wat enorm vervelend dat zulke jaloerse mensen jouw plezier vergallen. Ik zou een volgende keer reageren met 'we zoeken nog keurmeesters, zodra er genoeg zijn stop ik met keuren en succes ermee'. Of idd gewoon niet meer keuren. Dan maar geen wedstrijden. Het is toch te zot voor woorden dat jij niet meer fijn kan lopen omdat mensen zo gestoord zijn?
Terugkijkend is er volgens mij maar 1 wedstrijd geweest (Zoys) waar alles echt lekker liep. Kloosterzande was een goede tweede. De rest van de wedstrijden waren er altijd één of meerdere "incidenten"Nikki90 schreef:Balen zeg dat het weer niet lekker liep gisterenWat vervelend toch steeds.
Het is een klein groepje lopers die het doet en een grote groep lopers die erbij staan, het zien gebeuren en niks doenHilde schreef:Och, wat een gezeur altijd, dit soort dingen. Ik snap niet dat 'we' met 'zijn allen' zo de sfeer verpesten van zulke leuke wedstrijden. Kom je in Apeldoorn lopen?

Apeldoorn loop ik niet, er is dat weekend agility bij KC Zoys en daar ben ik vrijwilliger
- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
- Aantal honden: 2
Ik vind het zo balen dat je plezier in de sport weg is genomen door deelnemers die jaloers zijn..
Jammer is dat
Dat terwijl we vorig jaar nog vonden dat de hooperwedstrijden zo gezellig waren en iedereen voor elkaar klapte en elkaar het gunden. Zo dubbel dat dit ineens zo anders is..
Ik ben trots op je hoe je gelopen hebt! Ondanks al het gezeur dat jullie over je heen kregen!
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Jammer is dat
Dat terwijl we vorig jaar nog vonden dat de hooperwedstrijden zo gezellig waren en iedereen voor elkaar klapte en elkaar het gunden. Zo dubbel dat dit ineens zo anders is..
Ik ben trots op je hoe je gelopen hebt! Ondanks al het gezeur dat jullie over je heen kregen!
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- KarinW
- Zeer actief
Jammer dat mensen zo kunnen reageren.
Vond het leuk jullie te zien lopen!
Vond het leuk jullie te zien lopen!
-
- Zeer actief
Ik heb van gezeur gelukkig niets meegekregen; ik vond het gezellig 
En gezeur hou je altijd. Ik begrijp het ergens ook wel een beetje; de schijn van partijdigheid zal er altijd zijn. En dan zijn er mensen die daarop inspringen. Waarschijnlijk vooral mensen die zelf een dk-tje lopen?
Suzanne

En gezeur hou je altijd. Ik begrijp het ergens ook wel een beetje; de schijn van partijdigheid zal er altijd zijn. En dan zijn er mensen die daarop inspringen. Waarschijnlijk vooral mensen die zelf een dk-tje lopen?

Suzanne
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
~Suzanne~ schreef: En gezeur hou je altijd. Ik begrijp het ergens ook wel een beetje; de schijn van partijdigheid zal er altijd zijn.En dan zijn er mensen die daarop inspringen.
Het grappige is: ik loop met 2 honden. Met Alfy loop ik in de starters en met hem loop ik zeer zelden een resultaat (vorig jaar 2x foutloos VP en dit jaar 1x foutloos spel). Ik word ook met Alfy regelmatig door mijn moeder gekeurd maar daar hoor ik nooit iemand over. Idem trouwens als ik mijn moeder keur die met haar hond in de novice loopt en die net als Alfy zo af en toe z'n uitslagen mee pakt maar zeker niet in de top loopt.
Ik loop ook met Kenji in de advanced. Kenji loopt stabiel, behoort (denk ik) tot de tophonden van Nederland wat betreft hooperen en loopt ook regelmatig in de prijzen. Alle commentaar die er is, is altijd gericht op wat ik wel of niet met Kenji loop. Toeval? Jaloezie? Ik heb geen idee maar het is wel verschrikkelijk irritant.
Nee, wel door mensen concurrentie zouden kunnen zijn.Waarschijnlijk vooral mensen die zelf een dk-tje lopen?
@KarinW & Ninnie: ik geloof dat het overgrote deel mij en Kenji niet ziet als een heel vervelende combinatie maar dat kleine deel dat het wel doet en dat er voor mijn gevoel alles aan doet om te zorgen dat iedere mogelijke fout uit te vergroten en luidkeels te verkondigen verpest wel een heleboel voor mij. Wat dat betreft heb ik meer hoop in de hooperagility waar ik zeker niet de beste loper zal zijn, kan er zo al een hele rits opnoemen die qua resultaten beter lopen dan Kenji

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Het eerste wat ik me bij die geruchten afvraag: Hoeveel keurmeesters levert de vereniging van de klagers? En welke oplossing zien zij zelf voor het probleem dat zij ervaren? Voor zover ik weet (en ik weet niet allesEilfy schreef:... Ondanks de mooie resultaten en hoe mooi Kenji loopt, merk ik dat mijn plezier in het hooperen steeds verder afneemt. Doordat ik keurmeester en deelnemer ben, op sommige wedstrijden gecombineerd, zijn er veel geruchten dat ik zelf de parcoursen ontwerp die ik loop. Dat de andere keurmeester (vaak m'n moeder) mij zo keurt dat ik win. Dat ik alles zo draai dat ik zelf maar eerste wordt. En ja, ik weet dat het niet optimaal is dat ik gekeurd word door familie noch dat ik binnen een wedstrijd zowel keur als loop. ...

Nou, dikke pech voor die mensen! Vrijwilligers zijn maar op één manier te betalen: gun ze plezier in wat ze doen.