Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond kiezen op uiterlijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Hond kiezen op uiterlijk

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind kleine, fijne Shelties ook mooi. :engel: Was vroeger ook een droomhond van mij.

Afbeelding

Vind Jeanot van Crutz ook een prachtige hond, ook de donkere kleur vind ik aantrekkelijk bij Mechelaars.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De rassen die ik in huis heb , Poedel, Bouvier en Laekense en de ruwhaar fox, deer en ier waarvan de voorkeur naar de ier. Barsoi ,griffontje , affenpincher, pommetje , kerry blue of een xsing pommetje x york die ik ooit te plukken had. :I: Een multi bastaard met ruw rommelig uiterlijk in klein formaat is ook wel om van te snoepen.Ach vind zoveel rassen en niet rassen leuk .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef:
ranetje schreef: Nou, niet puur op uiterlijk, maar ik kies mijn honden wel degelijk op uiterlijk uit de beschikbare rassen :ok:
Het oog wil ook wat. :D
Onbenullig verwoord, ik weet het :) Ik bedoelde eigenlijk " hond kiezen alleen op uiterlijk"

Ik gun ook niemand een hond waarbij je iedere keer als je hem ziet denkt: "wat ben jij ook een onooglijk mormel"
Er zijn genoeg hondenrassen en types die ik uitsluit vanwege het uiterlijk, al kom ik daar misschien ooit nederig op terug omdat ik misschien verliefd ben geworden op een frankenstein hondje :D

:mrgreen: Niko is vrij lelijk, maar van eigen houd je toch. Wat erger is, is dat de dommigheid er vanaf straalt.
De mooiste hond met een domme smoel is alsnog een lelijk mormel en een lelijke hond wordt mooier van een pientere blik.
Het is een liefje. En hij beweegt wel heel mooi.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Afbeelding
Mijn Shadow is niet om zijn uiterlijk aangeschaft, maar vind ik nog altijd een heerlijkheid om naar te kijken.
Voor alleen uiterlijk zou ik er zo nog een willen of een reu American Akita, maar praktisch combineert dat natuurlijk niet.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oh een mooie Amerikaanse Akita ofzo.. Alleen dat karakter daar kan ik helemaal niks mee :') Heb onderstaand hondje een jaar getraind voor show en echt, ik vind 'm geweldig :I: maar hij vond maar heel weinig van mij :LOL: Tolereerde me aan het einde van de lijn en that's about it :LOL:

Afbeelding

Sammen vind ik ook prachtig, en ik heb een groot zwak voor aussies, maar verder val ik echt met name op jachthonden. Flatcoats vind ik fantastisch, Gordon Setters, en eerlijk is eerlijk, "mijn" ras is ook een beetje op looks uitgekozen. Het karakter past verder ook super bij ons, dus dat was mooi meegenomen, maar als ik ze onooglijk om te zien had gevonden had er hier nooit eentje in huis gekomen :+
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Paisley schreef:
ranetje schreef: Nou, niet puur op uiterlijk, maar ik kies mijn honden wel degelijk op uiterlijk uit de beschikbare rassen :ok:
Het oog wil ook wat. :D
Onbenullig verwoord, ik weet het :) Ik bedoelde eigenlijk " hond kiezen alleen op uiterlijk"

Ik gun ook niemand een hond waarbij je iedere keer als je hem ziet denkt: "wat ben jij ook een onooglijk mormel"
Er zijn genoeg hondenrassen en types die ik uitsluit vanwege het uiterlijk, al kom ik daar misschien ooit nederig op terug omdat ik misschien verliefd ben geworden op een frankenstein hondje :D

:mrgreen: Niko is vrij lelijk, maar van eigen houd je toch. Wat erger is, is dat de dommigheid er vanaf straalt.
De mooiste hond met een domme smoel is alsnog een lelijk mormel en een lelijke hond wordt mooier van een pientere blik.
Het is een liefje. En hij beweegt wel heel mooi.
Ik ben juist gek op van die domme smoelen. De reu van mijn vriendin logeert hier een paar dagen, die heeft zo'n heerlijk domme smoel :I:
Je zou hem zo 5 centen geven :LOL:
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Voor mij is er een verschil tussen honden die ik mooi vind en honden die ik leuk vind. Ook wat uiterlijk betreft.
Ik kan met bewondering staren naar een Weimaraner met zo'n fluwelen vacht, of een Saluki met zijn sierlijke bouw. Of een mooie imposante Ierse Wolfshond, een stoere Herder. Dat vind ik echte hele mooie honden.

Maar waar gaat mijn hart van open? Van een rommelige, langharige met baard uitgeruste schapendoes of Pyreneese herder. Ik vind ze echt niet mooi, maar wel leuk en :I: :I: :I:

En dan heb ik het over het uiterlijk, ik vind een Saluki denk ik de mooist hond die er bestaat. Maar alleen als kunstwerk, niet om te knuffelen. Een doesachtige is niet mooi, maar ik vind ze wel veel knapper dan een Saluki. Net als een ruwharige teckel, ik vind ze niet mooi maar wel :I: :I: :I: :I: :I: om te zien.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”