Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We zijn weer compleet!
Moderator: moderatorteam
- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: We zijn weer compleet!
Vanochtend buiten en straks de poets waren veel voor hem hihi. Op twee keer netjes naar de deur lopen en daarna idd buiten plassen en poepen na slaapt meneer continu haha

- M@scha
- Zeer actief
hoezee!!
nacht 1 kwam hij om 1 en 3 uur
nacht 2 kwam hij om 1 en 4 uur
en vannacht?
om 1 en 6 uur! (en toen moesten we ook op)
ik heb gewoon 5 uur geslapen!
oh en willem ook!!
dat wakker zijn om 1 uur is een beetje vreemd. maakt niet uit hoe laat we naar bed gaan, om 1 uur is hij wakker en hij hoeft dan ook niets dus dat is wat apart.
de tweede keer dat hij wakker wordt moet hij steeds plassen en poepen dus die is "logischer"
als hij aankomende nacht weer om 1 uur komt haal ik hem niet uit de bench. eens kijken of dat helpt
nacht 1 kwam hij om 1 en 3 uur
nacht 2 kwam hij om 1 en 4 uur
en vannacht?
om 1 en 6 uur! (en toen moesten we ook op)
ik heb gewoon 5 uur geslapen!
oh en willem ook!!
dat wakker zijn om 1 uur is een beetje vreemd. maakt niet uit hoe laat we naar bed gaan, om 1 uur is hij wakker en hij hoeft dan ook niets dus dat is wat apart.
de tweede keer dat hij wakker wordt moet hij steeds plassen en poepen dus die is "logischer"
als hij aankomende nacht weer om 1 uur komt haal ik hem niet uit de bench. eens kijken of dat helpt

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk Mas dat het zo lekker loopt 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- M@scha
- Zeer actief
ja. ik ben heel blij!Tineke schreef:Leuk Mas dat het zo lekker loopt
vandaag ga ik hem eens flink "afmatten". hij is de hele dag relaxed en braaf maar tussen 18 uur en 21:30 is het net een oververmoeide peuter. je ziet aan hem dat hij geen rust kan vinden. overal in bijten. liggen en dan inéén weer opspringen en wat dan ook pakken. kijken in de bench, kijken in die hoek, die andere hoek, drinken, speeltje, toch geen speeltje, mand, nee toch de deken. ik word er zenuwachtig van en hij ook volgens mij. dat terwijl hij gistermiddag heel veel geslapen heeft. dus vandaag eens wat meer op gezette tijden echt eruit en kijken of dat beter gaat voor hem. misschien hebben we hem wel te weinig laten doen in het kader van baby/klein pupje/kwetsbaar. dat icm met alleen tijdens die bui belachelijk veel drinken en elk half uur plassen.
ipv vanochtend alleen even plassen en poepen ben ik nu net 15 minuten gaan wandelen en met een balletje spelen. gisteren ben ik pas later verder weg gegaan en een wandeling gemaakt. dat gaan we vandaag gewoon een paar keer doen.
wel leuk om te zien dat hij braaf volgens het boekje zindelijk is op één plaats. de voortuin. op de terugweg wist hij zich namelijk geen raad om thuis te komen en nogmaals in de voortuin te plassen en te poepen.
ook ga ik vandaag kvv halen. ik vind dat hij veel poept. zomaar 4 tot 5x per dag. en het is niet dun, maar het zijn ook geen mooie drolletjes.
oh en het monster weegt 6,6 kilo als de weegschaal het goed deed want die gaf aan dat de batterijen bijna leeg waren.
nu ligt hij rustig op zijn plaats zoals ik zou verwachten na een wandeling, dus dat is al top
vannacht heeft de bench ook voor het eerst op de echte plek gestaan. daarvoor had ik hem een paar meter opgeschoven zodat ik vanaf de bank bij de bench kon. dat gaf nu dat ik iets langer op de bank moest blijven om hem gerust te stellen dat ik écht niet op wereldreis zou gaan, maar daarna kon ik gewoon naar bed en heeft hij heel goed geslapen tot 6 uur

- M@scha
- Zeer actief
domme gans vraag: klopt dit? dus dan ik hem nu ongeveer 330 grm kvv kan geven? (hij is 6,6 kilo)
tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Geen idee van de KVV, maar wat ontzettend leuk om te volgen hoe jullie het leven met elkaar ontdekken
het lijkt me een heerlijk mannetje
- M@scha
- Zeer actief
hoezee 2 van vandaag!
kvv halen=willem alleen
en die aflevering hadden we nog niet gehad.
dus netjes volgens het boekje met weinig poeha willem in de bench met een koekje. "vrouwtje is zo terug" en weg.
supermarkt is een paar kilometer hier vandaag (ja ik woon in een gat. wel een buurtmarktje maar die hebben geen smuldier of ander voer)
en hij was stil toen ik ging én toen ik terug kwam
eigenlijk wil je dan het hoezee-dansje doen, maar het boekje zegt dat het normaal moet zijn dus naar binnen, hey willem, bench los, smuldier in de vriezer, aai over de bol.
wauw!! mijn baby was gewoon helemaal alleen en niet bang!

edit: voor de béta's onder ons: één pakje smuldier staat op een bordje te ontdooien
kvv halen=willem alleen
en die aflevering hadden we nog niet gehad.
dus netjes volgens het boekje met weinig poeha willem in de bench met een koekje. "vrouwtje is zo terug" en weg.
supermarkt is een paar kilometer hier vandaag (ja ik woon in een gat. wel een buurtmarktje maar die hebben geen smuldier of ander voer)
en hij was stil toen ik ging én toen ik terug kwam
eigenlijk wil je dan het hoezee-dansje doen, maar het boekje zegt dat het normaal moet zijn dus naar binnen, hey willem, bench los, smuldier in de vriezer, aai over de bol.
wauw!! mijn baby was gewoon helemaal alleen en niet bang!
edit: voor de béta's onder ons: één pakje smuldier staat op een bordje te ontdooien

- M@scha
- Zeer actief
hmm ergens anders lees ik dit en dat zou 100 gram meer zijn.
ik geef hem gewoon een bakje van 400 grm per dag en dan zie ik wel of hij een vetje wordt
als ik eenmaal een goede basis heb is het simpel: dikker? mindervoeren! dunner? meer voeren!
nu dus even die basis zoeken en een bakje is 400 gram dus ik ga dat gewoon proberen
ik geef hem gewoon een bakje van 400 grm per dag en dan zie ik wel of hij een vetje wordt
als ik eenmaal een goede basis heb is het simpel: dikker? mindervoeren! dunner? meer voeren!
nu dus even die basis zoeken en een bakje is 400 gram dus ik ga dat gewoon proberen
malinois schreef:
Al mijn mechelaars zijn opgegroeid op of smuldier of AHV (compleet) geen probleem.
60-70 gram per kilo hond als ze pup zijn, en dat bouw je geleidelijk aan af naar 20 gram per kilo hond

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat gaat goed
maar volgens mij heb je een heel stabiele baby. Ik heb frodo vanaf het begin gewoon met de wandelingen meegenomen (af en toe dragen of even op een bankje zitten) en veel indrukken laten opdoen. Die energie moet er toch uit en ik merkte vanzelf wel wanneer het lampje uitging. Ik heb in de begintijd wat meer kvv gegeven dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik gaf hem in het begin nog 3x per dag maar ging al vrij snel over naar 2x per dag waarvan de grootste portie s'avonds. Ik merkte dat hij met een lekker vol buikje langer sliep (heel vlug al van 23.00 tot 08.00 uur).

- M@scha
- Zeer actief
alm@ schreef:Dat gaat goedmaar volgens mij heb je een heel stabiele baby. Ik heb frodo vanaf het begin gewoon met de wandelingen meegenomen (af en toe dragen of even op een bankje zitten) en veel indrukken laten opdoen. Die energie moet er toch uit en ik merkte vanzelf wel wanneer het lampje uitging. Ik heb in de begintijd wat meer kvv gegeven dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik gaf hem in het begin nog 3x per dag maar ging al vrij snel over naar 2x per dag waarvan de grootste portie s'avonds. Ik merkte dat hij met een lekker vol buikje langer sliep (heel vlug al van 23.00 tot 08.00 uur).
dan denk ik dat daar de crux zit. hij lijkt zichzelf 's avonds echt te verliezen en dan is er niks over van mijn stabiele pupje maar heb ik een piranha on steroids
vandaag dus bootcamp. eens kijken of de piranha dan onder zijn steen blijft
sam en lot waren 7,5 week toen ik ze kreeg. die 2 weken maken echt een enorm verschil volgens mij. en het soort hond natuurlijk. maar het valt zo op dat het alleen die uurtjes zijn.
vandaag aan de smuldier. ik zal het met kokend water overgieten om de overgang wat kleiner te maken

- alm@
- moderator
Ik hoop het. Niks erger dan een piranha from hellM@scha schreef:alm@ schreef:Dat gaat goedmaar volgens mij heb je een heel stabiele baby. Ik heb frodo vanaf het begin gewoon met de wandelingen meegenomen (af en toe dragen of even op een bankje zitten) en veel indrukken laten opdoen. Die energie moet er toch uit en ik merkte vanzelf wel wanneer het lampje uitging. Ik heb in de begintijd wat meer kvv gegeven dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik gaf hem in het begin nog 3x per dag maar ging al vrij snel over naar 2x per dag waarvan de grootste portie s'avonds. Ik merkte dat hij met een lekker vol buikje langer sliep (heel vlug al van 23.00 tot 08.00 uur).
dan denk ik dat daar de crux zit. hij lijkt zichzelf 's avonds echt te verliezen en dan is er niks over van mijn stabiele pupje maar heb ik een piranha on steroidswaar ik hem overdag af kan leiden met een speeltje als hij zachtjes aan een deken wil proeven lacht hij je 's avonds uit en pakt dan je hand.
![]()
vandaag dus bootcamp. eens kijken of de piranha dan onder zijn steen blijft
sam en lot waren 7,5 week toen ik ze kreeg. die 2 weken maken echt een enorm verschil volgens mij. en het soort hond natuurlijk. maar het valt zo op dat het alleen die uurtjes zijn.
vandaag aan de smuldier. ik zal het met kokend water overgieten om de overgang wat kleiner te maken

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Leuk om te volgen
Mijn Alex was als pup ook een "perfect" exemplaar, het enige dat hij "fout" gedaan heeft is kleine gaatjes in m'n rubber laarzen gemaakt
Hij heeft echt nooit wat kapot gemaakt
Vusi daarentegen .....
Maar dat is met 1,5 jaar nu voorbij 
Mijn Alex was als pup ook een "perfect" exemplaar, het enige dat hij "fout" gedaan heeft is kleine gaatjes in m'n rubber laarzen gemaakt
Vusi daarentegen .....
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Nanna schreef:M@scha schreef:ik zal hem met kokend water overgieten om de overgang wat kleiner te maken
1 letter is het verschil tussen leven en dood
- M@scha
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd tussen de 5 en 10% kvv per kg lichaamsgewicht waarbij 10 vaak voor kleinere rassen geldt. Dat is dan de richtlijn en dan kijk je even na een paar dagen als je denkt dat ie meer nodig heeft geef je wat meer als ie dik wordt wat minder.
Bij Xygan zat ik ook rond de 6 a 7%
Bij Xygan zat ik ook rond de 6 a 7%

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
operatie bootcamp.

die oren blijven geniaal

en dan even van het uitzicht genieten

die oren blijven geniaal
en dan even van het uitzicht genieten

- M@scha
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Oh lekkertje is het 
Ik kom er zo aan om je te bewonderen Willem, met ome Jacky!
Ik kom er zo aan om je te bewonderen Willem, met ome Jacky!
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Je moet je puppenhormonen echt even kalmeren hoor, je begint gevaarlijk te worden.

- M@scha
- Zeer actief
ja. ik ga denk ik een forum oprichten, en dan gaan we praten over onze prinsjes en prinsesjesbram en thijs schreef:Je moet je puppenhormonen echt even kalmeren hoor, je begint gevaarlijk te worden.

- M@scha
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
Verhalen over kokend water zullen daar niet gewaardeerd worden, daar zijn de zieltjes veel te teer voor.M@scha schreef:ja. ik ga denk ik een forum oprichten, en dan gaan we praten over onze prinsjes en prinsesjesbram en thijs schreef:Je moet je puppenhormonen echt even kalmeren hoor, je begint gevaarlijk te worden.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Willem is verstandig!M@scha schreef:KVV is lekker zegt Willem

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bram en thijs
- Zeer actief
Kun je van zijn moeder momenteel niet zeggenmalinois schreef:Willem is verstandig!M@scha schreef:KVV is lekker zegt Willem

- M@scha
- Zeer actief
tssskbram en thijs schreef:Kun je van zijn moeder momenteel niet zeggenmalinois schreef:Willem is verstandig!M@scha schreef:KVV is lekker zegt Willem

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hij is zo leuk! 
- alm@
- moderator
Ze is vele malen erger dan ik wasbram en thijs schreef:Kun je van zijn moeder momenteel niet zeggenmalinois schreef:Willem is verstandig!M@scha schreef:KVV is lekker zegt Willem