Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner Amsterdam

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Winner Amsterdam

Ongelezen bericht door Leonie. »

Marjoleine schreef:
Leonie. schreef:Oh ja en heel veel plas in de wandelgangen.
Hopelijk is dat niet de organisatie aan te rekenen?
Nou ja... misschien hadden ze toch een plasveger moeten inhuren ;)

Nee, maar echt bizar hoeveel honden er binnen plasten. Er waren toch echt uitlaatplekken. Trouwens, op die uitlaatplekken lieten mensen dan weer de drollen liggen, terwijl je zakjes in je handen geduwd kreeg. Inderdaad bijzonder dat de RAI het evenement blijft hosten. Zal wel even duren voor de lucht daar weg is.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb mij werkelijk verbaasd hoeveel asociale hondeneigenaren er zijn. Honden die binnen plassen of poepen wat dan 'toevallig' net niet gezien wordt door de eigenaar en dus gewoon blijft liggen. Heel veel poep buiten wat niet opgeruimd wordt terwijl je moeite moest doen om de poepzakjes af te slaan als je naar buiten ging. Reuen die hun poten optillen tegen stands, stoelen met jasssen er over heen, tegen benen van bezoekers :roll: en het werd door alle eigenaren allemaal toevallig net niet opgemerkt :ugh:
Er liep wel een schoonmaakploeg die zoveel mogelijk probeerde alles op te ruimen, dat vond ik overigens wel goed.
Afbeelding
Groetjes Marja
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tycha schreef:Ik heb mij werkelijk verbaasd hoeveel asociale hondeneigenaren er zijn. Honden die binnen plassen of poepen wat dan 'toevallig' net niet gezien wordt door de eigenaar en dus gewoon blijft liggen. Heel veel poep buiten wat niet opgeruimd wordt terwijl je moeite moest doen om de poepzakjes af te slaan als je naar buiten ging. Reuen die hun poten optillen tegen stands, stoelen met jasssen er over heen, tegen benen van bezoekers :roll: en het werd door alle eigenaren allemaal toevallig net niet opgemerkt :ugh:
Er liep wel een schoonmaakploeg die zoveel mogelijk probeerde alles op te ruimen, dat vond ik overigens wel goed.
Lees het al weer, nog weinig veranderd sinds ik jaren geleden voor t eerst eens op een show kwam. Inderdaad voor mij ook een enorm punt van irritatie.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Leonie. schreef:
Marjoleine schreef:
Die waren er ruimschoots en ze hadden het ook erg druk helaas.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Leonie.
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Leonie. schreef:
Marjoleine schreef:
Die waren er ruimschoots en ze hadden het ook erg druk helaas.
Oh die ben ik niet tegengekomen. Dan wil ik niet weten hoe het er zonder ze had uitgezien (en geroken!)
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

En op de een of andere manier is Amsterdam altijd extra goor wat dat betreft hoor. Helpt ook niet dat het volgens mij altijd miezert als de Winner is :LOL:

Begrijp sowieso al niet dat mensen hun hond gewoon maar overal laten schijten en het niet opruimen maar in zo'n hal of op de 3 m2 die men op zo'n show de uitlaatplaats noemt al helemaal niet. Je wilt toch zelf ook schoon en met een schone hond de ring in of ben ik nou raar...
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik verbaasde me er ook over, hoeveel asociale hondenbezitters er waren. Er was een stand met jasjes en hoeden e.d. en daar is gewoon overheen gepist. Drollen overal, poepzakjes die mensen lieten liggen, overal werd tegenaan gepist.
We hadden het drukker met de rolstoel om alles heen slalommen dan dat we naar de honden konden kijken.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:En het maar raar vinden dat honden uit winkelcentra geweerd worden :mrgreen:
Tsja, als winkelier zou ik ook geen behoefte hebben aan de smerige joekels van interessantdoeners die overal pissen. laat die hond maar fijn thuis of ga er lekker mee naar het bos.
Je hond meenemen naar een stadscentrum heb ik sowieso al nooit begrepen. In Leiden in de drukste winkelstraat zo vaak gezien dat mensen de hond meenemen. Vraag me echt af waarom? Je hond heeft er helemaal niets aan, en voor je zelf lijkt het me ook een beperking.
Afbeelding
Groetjes Marja
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ondanks dat ik er goed op gelet heb heeft Finn ook her en der zijn poot opgetild. Als ik langs zo'n strookje gras liep (ben 2 stuks in alle hallen tegen gekomen), liet ik hem daar plassen en waar het kon ben ik buiten geweest, maar daarmee kon ik echt niet voorkomen dat hij wel eens een prullenbak uitkoos om tegen te plassen. Soms zag ik dat hij wilde plassen en dan kan ik hem wel even tegenhouden, maar het duurde even voordat ik bedacht had waar ik was en een mogelijke uitlaatplek gevonden had.
Ik ergerde me vooral aan de stront en de resten daarvan. Leek wel alsof ze allemaal aan de schijt waren :schrik:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Ondanks dat ik er goed op gelet heb heeft Finn ook her en der zijn poot opgetild. Als ik langs zo'n strookje gras liep (ben 2 stuks in alle hallen tegen gekomen), liet ik hem daar plassen en waar het kon ben ik buiten geweest, maar daarmee kon ik echt niet voorkomen dat hij wel eens een prullenbak uitkoos om tegen te plassen. Soms zag ik dat hij wilde plassen en dan kan ik hem wel even tegenhouden, maar het duurde even voordat ik bedacht had waar ik was en een mogelijke uitlaatplek gevonden had.
Ik ergerde me vooral aan de stront en de resten daarvan. Leek wel alsof ze allemaal aan de schijt waren :schrik:

Ehhh serieus, je hond loopt aangelijnd en dan kan je niet voorkomen dat hij ergens tegenaan pist????
Sorry maar zelfs als ik bv met trainen door het bos na het opzoeken van de kist of pakwerker terugloop (80-100m) plassen ze pas als ik daar de gelegenheid voor geef en dat is niet in het bos waar anderen nog moeten zoeken. En nee ze lopen dan niet de hele terugweg onder appel om dat te voorkomen.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Nanna schreef:En het maar raar vinden dat honden uit winkelcentra geweerd worden :mrgreen:
Tsja, als winkelier zou ik ook geen behoefte hebben aan de smerige joekels van interessantdoeners die overal pissen. laat die hond maar fijn thuis of ga er lekker mee naar het bos.

Dana heb ik 2x mee genomen naar de Winner, gewoon als bezoekers hond.
Echt ze weigerde in alle toonaarden om ook maar naar de grasstroken te kijken, laat staan er op te plassen. :kotz:
Maar binnen deed ze het ook echt niet, ze heeft het gewoon opgehouden totdat we weer naar huis gingen.
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Nanna schreef:Ik snap ook standhouders niet die hun waar zo uitstallen dat het voor de gemiddelde reu haast uitnodigd om ertegenaan te pissen.
Je WEET dat er legio honden lopen met bazen die hun aandacht elders hebben; zet je meuk dan hoog weg of achterin de stand.
Maar waar twee kijven hebben twee schuld hoor. En het is altijd zo geweest dat vooral de Winner een schijtparadijs was. Volgens mij trekken veel exposanten hun honden in alle vroegte uit hun hok en laden ze ze zonder eerst goed uit te laten in de auto. Want ze zouden vies worden van het gras!
En vervolgens kun je als onnozele kijkerd het strontspoor vanaf de parkeerplaats naar de ingang van de Winner volgen. En doordat veel honden het spannend vinden in zo'n hal kakt het daar vrolijk verder.
Tel daarbij op dat mensen vinden dat ze al een kapitaal hebben afgetikt om anderhalve minuut door een ring te draven en dat voor dat geld ook best opgeruimd mag worden en je bent er.
Nadeel van de Winner is dat het midden in Amsterdam ligt en alleen 10 meter gras van en naar het station ligt, verder ligt er weinig tot niets omheen.
Ik ben ook wel eens bij de Utrecht geweest, daar was de weg naar de ingang langs bosjes, grasstroken enz. Dan kan de hond al meer "doen" voordat hij van de auto naar de deur loopt.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

crutz schreef:
veertje schreef:Ondanks dat ik er goed op gelet heb heeft Finn ook her en der zijn poot opgetild. Als ik langs zo'n strookje gras liep (ben 2 stuks in alle hallen tegen gekomen), liet ik hem daar plassen en waar het kon ben ik buiten geweest, maar daarmee kon ik echt niet voorkomen dat hij wel eens een prullenbak uitkoos om tegen te plassen. Soms zag ik dat hij wilde plassen en dan kan ik hem wel even tegenhouden, maar het duurde even voordat ik bedacht had waar ik was en een mogelijke uitlaatplek gevonden had.

Ehhh serieus, je hond loopt aangelijnd en dan kan je niet voorkomen dat hij ergens tegenaan pist????
Sorry maar zelfs als ik bv met trainen door het bos na het opzoeken van de kist of pakwerker terugloop (80-100m) plassen ze pas als ik daar de gelegenheid voor geef en dat is niet in het bos waar anderen nog moeten zoeken. En nee ze lopen dan niet de hele terugweg onder appel om dat te voorkomen.
Ja serieus. En ik kan het voorkomen, eventjes, maar ik was de hele dag daar, niet 100m. Hij is 's ochtends uit geweest, we zijn van de trein naar de hal gelopen en ik ben regelmatig met hem naar de uitlaatplekken gegaan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:
crutz schreef:

Ja serieus. En ik kan het voorkomen, eventjes, maar ik was de hele dag daar, niet 100m. Hij is 's ochtends uit geweest, we zijn van de trein naar de hal gelopen en ik ben regelmatig met hem naar de uitlaatplekken gegaan.
Het is hier ook niet maar 100m maar de hele training door in een meer uitlokkende omgeving dan een hal met stoelen etc. Neem aan dat hij thuis ook niet tegen stoelen, jassen of ander meubilair plast. Hoeven die 2 huishonden hier in elk geval niet te doen.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Judith schreef:

Dana heb ik 2x mee genomen naar de Winner, gewoon als bezoekers hond.
Echt ze weigerde in alle toonaarden om ook maar naar de grasstroken te kijken, laat staan er op te plassen. :kotz:
Maar binnen deed ze het ook echt niet, ze heeft het gewoon opgehouden totdat we weer naar huis gingen.
Ben er metr Saar ook geweest tussendoor, maar die liep met opgetrokken pootjes dat ze het te ranzig voor woorden vond, denk maar niet dat ze daar wat wilde doen haha
Ze heeft het gewoon opgehouden, en onderweg naar de auto heeft ze in wat zand geplast
Maar dan ruim je het toch op? Ik snap echt wel dat het een keer kan gebeuren. Maar veel kan het niet zijn als je hem gewoon tussendoor hebt uitgelaten. Ik heb standaard keukenpapier, billendoekjes en schoonmaakdoekjes in mijn tas zitten. Saar heeft al heel lang geen ongelukje meer gehad, maar het had me niet verbaasd als de indrukken op de winner teveel waren en ze daardoor wat plas had laten lopen. Maar ik zou er niet aan moeten denken dat dan maar gewoon te laten liggen.
veertje
Zeer actief

crutz schreef:
veertje schreef:
crutz schreef:

Het is hier ook niet maar 100m maar de hele training door in een meer uitlokkende omgeving dan een hal met stoelen etc. Neem aan dat hij thuis ook niet tegen stoelen, jassen of ander meubilair plast. Hoeven die 2 huishonden hier in elk geval niet te doen.
Tja, ik heb hem dat niet geleerd, hij plast buiten waar hij dat wil. Wil hij ergens plassen waar dat niet kan, prima, dan loopt hij door. Maar dat is tegen een struikje van een tuintje, bij de volgende boom kan hij dan alsnog plassen. Blijkbaar zag hij die hallen ook als buiten.
En een volgende keer neem ik ook doekjes mee, maar dat had ik nu niet. Die ene keer dat hij plaste waar ik het echt niet netjes vond (achterkant stand), heb ik daar even naar een doekje met water gevraagd. Hij heeft ook bovengemiddeld vaak geplast daar, misschien door de drukte? :U:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Gisteren een leuke dag gehad in Amsterdam. Van half zeven tot half zeven weg geweest, dus was wel kapotmoe. Uiteindelijk nauwelijks tijd gehad om veel van de demo's te zien waardoor ik Mojo helaas heb gemist. Zag Suzanne aan het eind van de dag wel nog even zonder hond bij de erering maar toen was je volgens mij al onderweg naar de uitgang. Ook Vera nog even gezien met Finn bij Marjolein maar toen stond ik zelf op het punt te vertrekken dus had geen tijd meer om iemand aan te spreken. Volgens mij vindt Jet dat je er een wetter bij moet hebben Vera, ze kroop zo tegen je been aan :engel:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Ehhh serieus, je hond loopt aangelijnd en dan kan je niet voorkomen dat hij ergens tegenaan pist????
Dat is overal al zo vaak gedaan dat ik best snap dat er legio reuen al lopende even die poot optillen.
Tamara/Bayko schreef:Volgens mij vindt Jet dat je er een wetter bij moet hebben Vera, ze kroop zo tegen je been aan
Haha, Jet is van het wetter-promotieteam, die vindt het helemaal geweldig :mrgreen:
Maar ze heeft wel haar voorkeuren en Vera is er blijkbaar een van ;)

Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:
crutz schreef:Ehhh serieus, je hond loopt aangelijnd en dan kan je niet voorkomen dat hij ergens tegenaan pist????
Dat is overal al zo vaak gedaan dat ik best snap dat er legio reuen al lopende even die poot optillen.
Zo werd ik door Mojo verrast bij de ingang waar de veterinaire controle was en ik de dierenartsen het entingsboekje liet zien. 1 tel en Mojo stond tegen de prullenbak te piesen. Heb hem daar gelijk weggetrokken maar er lag al wat. Ik wilde dat netjes zelf opruimen maar dat hoefde niet zeiden de dierenartsen, zij riepen via de mobilofoon het opruimteam er gelijk bij.
Ik vond het zelf heel vervelend dat dit gebeurde en heb de rest van de dag goed opgelet dat het niet nog een keer gebeurde, wat gelukt is. Maar ik weet zeker dat Mojo tegen die prullenbak aan wilde piesen omdat er vóór hem al 2 dagen reuen tegenaan gezeken hadden.
Laatst gewijzigd door LongFields op 12 dec 2016 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Leonie.
Zeer actief

Lou zou daar denk ik ook overal willen plassen. Dan moet ik de hele tijd naar beneden kijken, dus Lou blijft maar lekker thuis ;)
veertje
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Tamara/Bayko schreef:Volgens mij vindt Jet dat je er een wetter bij moet hebben Vera, ze kroop zo tegen je been aan
Haha, Jet is van het wetter-promotieteam, die vindt het helemaal geweldig :mrgreen:
Maar ze heeft wel haar voorkeuren en Vera is er blijkbaar een van ;)
Ik mocht ook vooral niet stoppen met aaien, daar was ze heel duidelijk in :LOL: Als dank werd ik wel netjes beschermd tegen Liz de levensgevaarlijke dalmaat. Finn moest wel van haar puppy af blijven vond ze :pffff:

@Suzanne: Jij hebt zondag dus wel controle gehad? Bij mij was iemand die riep dat mensen met e-tickets door mochten lopen. Ik zei nog, ik heb geen e-ticket, wel een vrijkaart. Ik mocht ook zo doorlopen. Had mijn portemonnee en paspoort van Finn al in mijn hand om voor hem te betalen en het paspoort te laten controleren, maar er werd niks gevraagd, mocht zo overal langs.
Leonie.
Zeer actief

Millies paspoort werd wel gecontroleerd (overigens door een heel aardig en geïnteresseerde jongen, dat wel)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Bij mij werden de paspoorten ook gecontroleerd, voor het eerst in zeker tien jaar ;)
Ja, ze hadden er leuke jongens staan inderdaad.

Afbeelding

Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Paspoort van Spetter werd ook ingezien, al werd de chip dan weer niet gecontroleerd.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mojo's paspoort werd ook gecheckt door 2 aardige jonge jongens, dierenartsen in opleiding denk ik. De chip is inderdaad niet gecontroleerd.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Chip is toch ook niet van belang? Wij zijn niet gecontroleerd trouwens. Konden zo doorlopen.
Ik vind het wel dubbel. Poep laten liggen is asociaal en laten plassen tegen voorwerpen ook. Maar die uitlaatplaats is ook dusdanig klein en goor dat Bizzy er weigerde iets te doen, en later haar blaas leegde in de hal. Heel vervelend maar ik kan het haar niet eens kwalijk nemen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Die uitlaatplaatsen waren inderdaad te ranzig voor woorden. Vooral alle poep die door de mensen doodleuk niet opgeruimd werd. Tot aan een kwak diarree bovenop een strobaal aan toe. Dat was ook niet echt gemakkelijk om op te ruimen maar je zag gelijk dat daarvook geen poging toevwas ondernomen.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Die uitlaatplaatsen waren inderdaad te ranzig voor woorden. Vooral alle poep die door de mensen doodleuk niet opgeruimd werd. Tot aan een kwak diarree bovenop een strobaal aan toe. Dat was ook niet echt gemakkelijk om op te ruimen maar je zag gelijk dat daarvook geen poging toevwas ondernomen.
Nou vooral die op die strobaal :kotz: ik liep er bijna tegenaan met mijn been.
Triss wilde niet eens mee naar buiten en trok zich zelfs een keer uit haar halsband :schrik: ze heeft dan ook niets gedaan daar. Pas thuis weer tijdens haar uitlaat rondje weer.
Afbeelding
Groetjes Marja
Leonie.
Zeer actief

Hahaha, de strobaaldrol inderdaad!

Millie wilde daar ook niet plassen, zelfs zij heeft het volgehouden tot we echt buiten waren (en ben wel 4 keer naar de uitlaatplaats geweest denk ik).
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

LongFields schreef:Die uitlaatplaatsen waren inderdaad te ranzig voor woorden. Vooral alle poep die door de mensen doodleuk niet opgeruimd werd. Tot aan een kwak diarree bovenop een strobaal aan toe. Dat was ook niet echt gemakkelijk om op te ruimen maar je zag gelijk dat daarvook geen poging toevwas ondernomen.
Die strobaal waar ik zaterdag nog 2 mensen op heb zien zitten, sippend aan een kopje koffie :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Show”