crutz schreef:veertje schreef:crutz schreef:veertje schreef:Ondanks dat ik er goed op gelet heb heeft Finn ook her en der zijn poot opgetild. Als ik langs zo'n strookje gras liep (ben 2 stuks in alle hallen tegen gekomen), liet ik hem daar plassen en waar het kon ben ik buiten geweest, maar daarmee kon ik echt niet voorkomen dat hij wel eens een prullenbak uitkoos om tegen te plassen. Soms zag ik dat hij wilde plassen en dan kan ik hem wel even tegenhouden, maar het duurde even voordat ik bedacht had waar ik was en een mogelijke uitlaatplek gevonden had.
Ik ergerde me vooral aan de stront en de resten daarvan. Leek wel alsof ze allemaal aan de schijt waren

Ehhh serieus, je hond loopt aangelijnd en dan kan je niet voorkomen dat hij ergens tegenaan pist????
Sorry maar zelfs als ik bv met trainen door het bos na het opzoeken van de kist of pakwerker terugloop (80-100m) plassen ze pas als ik daar de gelegenheid voor geef en dat is niet in het bos waar anderen nog moeten zoeken. En nee ze lopen dan niet de hele terugweg onder appel om dat te voorkomen.
Ja serieus. En ik kan het voorkomen, eventjes, maar ik was de hele dag daar, niet 100m. Hij is 's ochtends uit geweest, we zijn van de trein naar de hal gelopen en ik ben regelmatig met hem naar de uitlaatplekken gegaan.
Het is hier ook niet maar 100m maar de hele training door in een meer uitlokkende omgeving dan een hal met stoelen etc. Neem aan dat hij thuis ook niet tegen stoelen, jassen of ander meubilair plast. Hoeven die 2 huishonden hier in elk geval niet te doen.
Tja, ik heb hem dat niet geleerd, hij plast buiten waar hij dat wil. Wil hij ergens plassen waar dat niet kan, prima, dan loopt hij door. Maar dat is tegen een struikje van een tuintje, bij de volgende boom kan hij dan alsnog plassen. Blijkbaar zag hij die hallen ook als buiten.
En een volgende keer neem ik ook doekjes mee, maar dat had ik nu niet. Die ene keer dat hij plaste waar ik het echt niet netjes vond (achterkant stand), heb ik daar even naar een doekje met water gevraagd. Hij heeft ook bovengemiddeld vaak geplast daar, misschien door de drukte?