Sterker nog Plato maakte zelfs onderscheid toen hij als volwassen hond leerde dat hij bij mijn broer wel op de bank mocht en bij ons en mijn moeder niet (mijn moeder wilde hem uiteindelijk op de bank omdat ze dat bij m’n broer gezellig vond, maar dat weigerde hij daar zelfs op uitnodiging)Kells schreef:Ik ben dus niet de enige die zich de wenkbrauwen fronste. De mensen die pups van ons hebben verwachten eigenlijk niet anders dan dat ze al wat eerste indrukken hebben van het leven wat ze te wachten staat. Ze mogen hier op de bank en hebben huis, tuin en omgeving gezien voor ze verhuisden. Aan de auto waren ze ook al gewend omdat ze minimaal 2x met ons meegingen op een klein reisje.Maeve schreef:Wacht ff. Dus als fokker mag je alleen dol zijn op je pups als je er zelf één gaat houden? Maar niet aan diegene die naar anderen gaan, want stel je voor dat ze er aan gewend raken?
Het verschil tussen mijn bank en de banken in andere huizen zien de honden trouwens echt wel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste nestje labrador x golden retriever echo gehad
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Eerste nestje labrador x golden retriever echo gehad
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die 3 minuten haal je zat door ze elke dag even bij t nest op te tillen. Daarvoor hoef je er geen half uur mee op de bank ze zitten. Ik zeg nergens dat je er af moet blijven... wel dat ze dagelijks gewoon in t nest blijven en daar even opgetild, event gewogen, nagekeken worden etc.Nanna schreef:Exact. Zelfs het leger doet dat al met diensthonden.
https://nuphars.com/2012/03/24/vroege-n ... timulatie/

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze ligt er toch bij? Dat is wat anders dan dat t hele nest incl ma ergens ligt muv 1 die op de bank ligt.Nanna schreef:En ik sleepte ze de godganse dag achter me aan. Als ik in de tuin zat lagen die pups daar ook aan mamma's bar te tetteren.malinois schreef:Die 3 minuten haal je zat door ze elke dag even bij t nest op te tillen. Daarvoor hoef je er geen half uur mee op de bank ze zitten. Ik zeg nergens dat je er af moet blijven... wel dat ze dagelijks gewoon in t nest blijven en daar even opgetild, event gewogen, nagekeken worden etc.Nanna schreef:Exact. Zelfs het leger doet dat al met diensthonden.
https://nuphars.com/2012/03/24/vroege-n ... timulatie/
Ze hebben er werkelijk waar nooit wat van gekregen, integendeel, ik kreeg altijd complimenten over mijn sociale pups![]()
En ik kan ook niet zeggen dat Simone er nou zo lijdend en schrikachtig bij ligt![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het wel apart hoor dat dit nu ineens allemaal bespreekbaar gemaakt moet worden in dit topic.
Als de moederhond het goed vindt hebben we ook wel eens puppen op schoot van die leeftijd. Volgens mij hebben we zelfs nooit anders gedaan. We maken altijd portretjes van de pups apart als de moeder dat goed vindt en dat is op deze leeftijd allang het geval.
Vroege stimulatie en aanraking is juist prima zolang moeder en de reacties van de pups in acht worden genomen.
Als de moederhond het goed vindt hebben we ook wel eens puppen op schoot van die leeftijd. Volgens mij hebben we zelfs nooit anders gedaan. We maken altijd portretjes van de pups apart als de moeder dat goed vindt en dat is op deze leeftijd allang het geval.
Vroege stimulatie en aanraking is juist prima zolang moeder en de reacties van de pups in acht worden genomen.
Jahaaaa, maar jij mag dat. Want jouw pups zijn kleiner, groter, behaarder, leuker, bekender. Dit is een onbekend nest en een onbekend forumlid, en dat moet dus even ontgroent worden.sirene schreef:Ik vind het wel apart hoor dat dit nu ineens allemaal bespreekbaar gemaakt moet worden in dit topic.
Volgens de grote, alwetende, zelfbenoemde topfokker anno 2019. Met zijn trouwe volgelingen natuurlijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Er zijn ook helemaal geen problemen, maar voor sommige hier is het een ''hobby'' om andere onderuit te schoffelen. Om vervolgens daarna te zeggen....zo bedoelde ik het niet hoorJion schreef:Nee ik snap de problemen allemaal ook niet zo inderdaad.sirene schreef:Ik vind het wel apart hoor dat dit nu ineens allemaal bespreekbaar gemaakt moet worden in dit topic.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh ik heb een lichtend voorbeeld begrijp ik... yeah!!Marion. schreef:Jahaaaa, maar jij mag dat. Want jouw pups zijn kleiner, groter, behaarder, leuker, bekender. Dit is een onbekend nest en een onbekend forumlid, en dat moet dus even ontgroent worden.sirene schreef:Ik vind het wel apart hoor dat dit nu ineens allemaal bespreekbaar gemaakt moet worden in dit topic.
Volgens de grote, alwetende, zelfbenoemde topfokker anno 2019. Met zijn trouwe volgelingen natuurlijk.
Nou dacht t niet, dat ik een schijnbaar afwijkende mening heb mag dan weer niet van de grote alwetende Marion. Helaas die heb ik dan nu eenmaal en die veranderd niet omdat anderen een andere mening hebben hoor. Ik heb geen foto van Sirene gezien op deze manier dus sorry dat ik niet elke van de 222 foto's bestudeerd heb om dit gezien te hebben maar ja hoor dan zou ik t ook vast opgemerkt hebben. En nu? Mag dat niet meer afwijkende meningen hebben?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor gewoon een andere mening. Niks meer of minder.Lizzie. schreef:Er zijn ook helemaal geen problemen, maar voor sommige hier is het een ''hobby'' om andere onderuit te schoffelen. Om vervolgens daarna te zeggen....zo bedoelde ik het niet hoorJion schreef:Nee ik snap de problemen allemaal ook niet zo inderdaad.sirene schreef:Ik vind het wel apart hoor dat dit nu ineens allemaal bespreekbaar gemaakt moet worden in dit topic.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat maak ik nog altijd zelf uit...Nanna schreef:Het gaat er om dat je niet altijd met die mening aan hoeft komen te schijten als iemand blij en trots haar puppen laat zien.
Die overduidelijk Hollands Welvaren zijn.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
en de fokker maakt zelf uit of ze haar puppen van 2 weken op schoot neemtmalinois schreef:Dat maak ik nog altijd zelf uit...Nanna schreef:Het gaat er om dat je niet altijd met die mening aan hoeft komen te schijten als iemand blij en trots haar puppen laat zien.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat had ik tig posts geleden al geschrevenellen en de birmanen schreef:en de fokker maakt zelf uit of ze haar puppen van 2 weken op schoot neemtmalinois schreef:Dat maak ik nog altijd zelf uit...Nanna schreef:Het gaat er om dat je niet altijd met die mening aan hoeft komen te schijten als iemand blij en trots haar puppen laat zien.
Die overduidelijk Hollands Welvaren zijn.net zo dat jij een pup uit een schuur neemt

Schiet toch op! "Ik zou eerst maar even aan de pupkopers vragen of de pup wel op de bank mag"... Uit jouw mond. Als er eentje rigide zijn eigen zin doet, ben jij het wel. Zelfs al weet je op dag 1 al welke hond naar welke pupkoper gaat, ik zie jou van zijn lang zal z'n leven niet vragen aan de aanstaande pupkoper of wat jij met "zijn" pup doet wel goed is.Cleva schreef:Maar goed, het is kennelijk nationale oogkleppendag. Ik vind het prima.
En dingen die je zelf nooit gaat doen, hoef je ook niet op zo'n manier te "adviseren" aan anderen. Betweter.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je t op internet pleurt krijg je er nu eenmaal reacties op, positief en negatief. En daar heb je t dan maar mee te doen. Dat weet je zelf ook wel na die paar jaar online gok ik maar zo.Nanna schreef:Er werd je helemaal niets gevraagdCleva schreef:Maar goed, het is kennelijk nationale oogkleppendag. Ik vind het prima.![]()
Als ik een nest puppen heb doe ik het precies zoals dat MIJ goeddunkt en daar hoef ik geen commentaar op. Als ik nou wat vráág wordt het een ander verhaal.

-
- Zeer actief
ja en als mensen ergens iets van vinden ventileren ze soms de grootst mogelijke bul shit
vanachter hun schermpje, thuis op de bank

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Persoonlijk vertellen wordt zo'n wereldreis als je dat bij iedereen moet doen waar je op reageertS@ndr@ schreef:ja en als mensen ergens iets van vinden ventileren ze soms de grootst mogelijke bul shitvanachter hun schermpje, thuis op de bank

-
- Zeer actief
de wereld zou een stuk opknappen als het wel zo moest 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hartstikke slecht voor t milieuS@ndr@ schreef:de wereld zou een stuk opknappen als het wel zo moest

Uit een broek zien hangen? Misschien brilletje opzetten.Heavy schreef:Nou ik heb al heel heel heel heel veel foto's gezien van nestjes met pups hier en op andere forums maar ik heb nog nooit pups op deze leeftijd uit een broek zien hangen en op de bank zien hangendus zó vreemd vind ik het nou ook weer niet dat er iets over gezegd wordt of dat iemand er een mening over heeft
-
- Zeer actief
O ja, natuurlijkHeavy schreef:Dat is een broek Marion . Dat noemen ze een tuinbroek . Met een zak voorop de borst en daar prop je dan een pup in want dat is leuk voor de fotoMarion. schreef:Uit een broek zien hangen? Misschien brilletje opzetten.Heavy schreef:Nou ik heb al heel heel heel heel veel foto's gezien van nestjes met pups hier en op andere forums maar ik heb nog nooit pups op deze leeftijd uit een broek zien hangen en op de bank zien hangendus zó vreemd vind ik het nou ook weer niet dat er iets over gezegd wordt of dat iemand er een mening over heeft

Laatst gewijzigd door pepim op 01 jun 2019 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar goed. Als Cleva straks een kruising nest heeft met Mira, dan:
Uiteraard beslissen alle 13 potentiële pupkopers mee over de dekreu, want het is Hun pup. Dan zijn pups geboren, en is direct duidelijk welke pup naar wie gaat. Vervolgens heeft de pupkoper uiteraard alle inspraak. Wat pup te eten krijgt, of hij wel of niet op de bank mag. Of hij getiterd of geënt wordt. Of vreemden (fokker) *hem mogen bepotelen.
Dus, pup 1. Veilige entingen, en Smuldier.
Pup 2, afblijven!!! Mag niet op de bank. Barf en tieren graag.
Pup 3, Frolic. Enten en graag wel op de bank. En op bed. Nee, onder de dekens graag....
Zo gaat Cleef dat doen. Alles in samenspraak met de pupkoper, want het zijn hun pups. Misschien moeten we vast gaan wandelen om een schriftje voor hem te kopen. Inclusief notulist.
Uiteraard beslissen alle 13 potentiële pupkopers mee over de dekreu, want het is Hun pup. Dan zijn pups geboren, en is direct duidelijk welke pup naar wie gaat. Vervolgens heeft de pupkoper uiteraard alle inspraak. Wat pup te eten krijgt, of hij wel of niet op de bank mag. Of hij getiterd of geënt wordt. Of vreemden (fokker) *hem mogen bepotelen.
Dus, pup 1. Veilige entingen, en Smuldier.
Pup 2, afblijven!!! Mag niet op de bank. Barf en tieren graag.
Pup 3, Frolic. Enten en graag wel op de bank. En op bed. Nee, onder de dekens graag....
Zo gaat Cleef dat doen. Alles in samenspraak met de pupkoper, want het zijn hun pups. Misschien moeten we vast gaan wandelen om een schriftje voor hem te kopen. Inclusief notulist.
In de zak gepropt??? Denk dat je echt een brilletje nodig hebt om Heavy. Zwart op zwart is natuurlijk ook heel lastig te zien.Heavy schreef:Dat is een broek Marion . Dat noemen ze een tuinbroek . Met een zak voorop de borst en daar prop je dan een pup in want dat is leuk voor de fotoMarion. schreef:Uit een broek zien hangen? Misschien brilletje opzetten.Heavy schreef:Nou ik heb al heel heel heel heel veel foto's gezien van nestjes met pups hier en op andere forums maar ik heb nog nooit pups op deze leeftijd uit een broek zien hangen en op de bank zien hangendus zó vreemd vind ik het nou ook weer niet dat er iets over gezegd wordt of dat iemand er een mening over heeft
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pup komt tot onder in de zak, zo te zien, jaMarion. schreef:In de zak gepropt??? Denk dat je echt een brilletje nodig hebt om Heavy. Zwart op zwart is natuurlijk ook heel lastig te zien.Heavy schreef:Dat is een broek Marion . Dat noemen ze een tuinbroek . Met een zak voorop de borst en daar prop je dan een pup in want dat is leuk voor de fotoMarion. schreef:Uit een broek zien hangen? Misschien brilletje opzetten.Heavy schreef:Nou ik heb al heel heel heel heel veel foto's gezien van nestjes met pups hier en op andere forums maar ik heb nog nooit pups op deze leeftijd uit een broek zien hangen en op de bank zien hangendus zó vreemd vind ik het nou ook weer niet dat er iets over gezegd wordt of dat iemand er een mening over heeft

Echt, verschrikkelijk!
Dit is een tuinbroek, als jullie het nog niet weten. En deze drommel is een weekje of twee weken oud, en die wordt in de zak gefrommeld. Van een tuinbroek. Een tuinbroek.
Dierenmishandeling. Heeft iemand het nummer van de dierenbescherming?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ach kom, die toon is hier op het forum nooit anders geweestNanna schreef:Ja, uiteraard. Maar dan gaat het ook over de toon. Je kunt best zeggen van goh, ik zou het zus of zo doen. Maar omdat het een newbee is wordt ze naar mij gevoel gewoon geschoffeerd.malinois schreef:Dat maak ik nog altijd zelf uit...Nanna schreef:Het gaat er om dat je niet altijd met die mening aan hoeft komen te schijten als iemand blij en trots haar puppen laat zien.
Kan ook aan mij liggen hoor maar ik vond de algemene toon heel onplezierig. Niet specifiek van jou hoor.

Vind het vooral verbazingwekkend waar we nu een ding van maken. Ik lees hier allemaal vragen over dingen waar ze zich ver voor de bevalling over had kunnen/moeten inlezen, de teef is zelf amper volwassen te noemen en de pups gaan voor een prijs op marktplaats waarvoor je bijna een stamboom Lab of Golden hebt die op alles is getest, maar de druppel was wel dat ze de pups op schoot neemt. Op schoot, hoe durft ze! Bij pups die ze gaat verkopen ook nog! Want bij Sandra is het anders, die houdt er één

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
De advertentie is inmiddels weg, maar meende dat het 800-850 wasTara schreef:Wat moesten de pups kosten dan?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ach, een ander nest kruisingen hier van het forum wat volgens zeggen totaal niet voor het geld gedaan was stond op marktplaats voor 1500 voor een reu en 2500 voor een teefMaeve schreef:De advertentie is inmiddels weg, maar meende dat het 800-850 wasTara schreef:Wat moesten de pups kosten dan?
-
- Zeer actief
weet je dit is nu een nest waar ik er zo een uit zou halen als ik naar zo`n type hond op zoek was.. en ja ook voor die prijs, volgens mij krijgen ze een prima start en een bank heb ik zelf en daar mogen ze niet op, en dat lukt prima in de eerste week om ze dat te leren.
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Leuke hondjes! Ik zou zomaar zo'n hondje willen na Zappa.
En voor de rest zijn "jullie" zo voorspelbaar als de pest. Eén stelt een voorzichtig kritische vraag en de rest volgt als een stel lemmingen die een klif hebben ontdekt. Dan een 1-2tje en wat genuanceerd gemompel.
En voor de rest zijn "jullie" zo voorspelbaar als de pest. Eén stelt een voorzichtig kritische vraag en de rest volgt als een stel lemmingen die een klif hebben ontdekt. Dan een 1-2tje en wat genuanceerd gemompel.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
Pfffcrutz schreef:Ach, een ander nest kruisingen hier van het forum wat volgens zeggen totaal niet voor het geld gedaan was stond op marktplaats voor 1500 voor een reu en 2500 voor een teefMaeve schreef:De advertentie is inmiddels weg, maar meende dat het 800-850 wasTara schreef:Wat moesten de pups kosten dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

- dagmar88
- Zeer actief
Ik heb hier totaal geen behoefte aan en het is er de plek niet voor, maar áls je zo wilt doen, doe het dan tenminste rechtuit en niet zo lelijk achter de ellebogen.crutz schreef:Ach, een ander nest kruisingen hier van het forum wat volgens zeggen totaal niet voor het geld gedaan was stond op marktplaats voor 1500 voor een reu en 2500 voor een teefMaeve schreef:De advertentie is inmiddels weg, maar meende dat het 800-850 wasTara schreef:Wat moesten de pups kosten dan?
Het is niet mijn nest, er zijn hoge kosten gemaakt, je kunt niet te ver van de norm afwijken, ik bepaal de prijs niet en heb Zus met plezier gekocht. Het was wel een afweging ja.
Mijn roedel is niet af en ik kan mijn geld maar één keer uitgeven.
Als de fokker met een pup minder uit de kosten was gekomen, had ik er één uit kunnen zoeken. Dat was niet het geval.
We zijn al lang blij dat ze (tegen de verwachtingen in) alle drie de bevalling overleefd hebben en het niet op een keizersnede is uitgelopen.
Ze doen het na hun rottige start geweldig en dit hondje is voor mij vanwege de achtergrond meer waard dan welke rashond dan ook.
Ik snap je probleem en je nijd niet. Mag voor je hopen dat je zelf gemiddeld toch boven de 500 euro winst op een nest komt.
Ook kruisingpups hebben een waarde. Waarom zou dat een pijnpunt moeten zijn? En waarom zou je er eigenlijk naar gaan zoeken als je ze niet hebben moet?
Een stamboom labrador of golden gaat al snel boven de 1200 euro. Een husky 1400+, dwergkees 2500+. Wat is daar anders aan, behalve het inteeltcoëfficiënt en debiele regeltjes, als de zorg er niet minder om is.
Je hebt het er voor over of niet. Dat afstammingspapiertje verzorg ik zelf wel.

Ik snap ook niet waarom je fokt zoals je fokt en ga dat nooit doen, maar val je er niet steeds mee lastig. Dat het mijn stijl niet is heeft niets te maken met de liefde die jij voor je honden hebt.