Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stilte na de storm. Laatste fotoserie p.7
Moderator: moderatorteam
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Re: [Stilte voor de] storm. Knappe kale Ayla p4
Ja! Er groeien soms groene stukjes in 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb nog een tondeuse liggenfenneke schreef:Nou ik zat nog te denken ..... een leuk vakantieadres.
Maar ik ben genezenstraks krijg ik een kale Baloe terug

HillieS schreef:Zamunda schreef:Was wel scherp van je maar het ging helaas niet op.

ranetje schreef:![]()
![]()
Ik zou het er niet om laten hoor.
De honden hebben het er heerlijk![]()
Wel even duidelijke afspraken maken natuurlijk![]()

Leuk! Ja ik moest elke dag meer zand terugvegen. Als ik die hortensia had willen verplaatsen had ik er niet meer voor hoeven graven.Maryanne schreef:Super leuke filmpjes, genieten voor de honden!
En Willem![]()
De halsband van Ayla![]()
Het Morris gat wordt ook steeds groter zo te zien
Ah leuk!basil schreef:Heerlijke filmpjes
Dat is jammer. Raar ook eigenlijk.Barkley schreef:Freds baard valt niet te plukken. Muurvast
Barkley schreef:Ja! Er groeien soms groene stukjes in

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee is niet raar, dat hoort zoZamunda schreef:Dat is jammer. Raar ook eigenlijk.Barkley schreef:Freds baard valt niet te plukken. Muurvast

Een baard is een baard, geen vacht met ondervacht.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Is nomo al terug? Of is ze direct in katzwijm gevallen 

Fenneke en Baloe

- Zamunda
- Zeer actief
Even voor de duidelijkheid, alles is (uiteraard) in overleg gegaan met Nomo. Zelfs het steken met de draak, behalve dan dat ik dat nadat ik het vorig jaar overlegd had voor ik destijds het topic aanmaakte dit jaar niet nog een keer nagevraagd heb.
Nomo vroeg of het uitkwam als ze het stel vanmiddag zou komen halen. ''Nee,'' antwoordde ik, ''zondag komt ons beter uit.'' Maar helaas, ze stond toch voor de deur vanmiddag. Morris en Ayla dolbij natuurlijk, daarna nog lekker genoten van de interactie tussen de honden die druk bezig gingen in de tuin en ondertussen een hoop gekletst.
Ondanks dat ik het plukken overlegd had vond ik het best spannend wat Nomo in de praktijk van het resultaat vond maar gelukkig was Nomo blij met knappe en schone Ayla. Gelukkig geen hooivorken achter me aan dus
.
Uiteindelijk gingen ze dan toch echt weg, gelukkig liet Nomo me achter met een heerlijk pakket als bedankje (of troost
): lekkers voor de honden, maar het belangrijkste was de wijn en chocola natuurlijk
.
Nog wat foto's van de Grote Vijf.
''Waarom mogen wij niet mee naar behendigheid? Wij vinden dat ook heel leuk!''

Morris lekker rollen. Let ook even op de donkere vlek naast zijn hoofd, een drol van het een of andere dier...

Ayla, Ravi en Willem onderweg naar de vijver...

...en hier bij de vijver

Morris is een verzamelaar. Van zand en rommeltjes

Ravi ook, maar die verzamelt andere spullen...

Uitgegraven hortensia, Raaf vindt het allemaal wel grappig

Schone baard

Allemaal moe na het rondje in de wei. Lais is een beetje ongelukkig, veel te koud zo.

Morris, afkoelen op de vloer

Raaf ontspannen...

Knappe Ayla met haar mooie snoetje

En Willem blijft nog even buiten suffen

In twaalf dagen is dit de best gelukte prikkerfoto van het vijftal...

Wat zeg je?! Ik word vandaag opgehaald
?''

''Wat zeg je?! Gaat Ayla vandaag weg
?!''

Nomo vroeg of het uitkwam als ze het stel vanmiddag zou komen halen. ''Nee,'' antwoordde ik, ''zondag komt ons beter uit.'' Maar helaas, ze stond toch voor de deur vanmiddag. Morris en Ayla dolbij natuurlijk, daarna nog lekker genoten van de interactie tussen de honden die druk bezig gingen in de tuin en ondertussen een hoop gekletst.
Ondanks dat ik het plukken overlegd had vond ik het best spannend wat Nomo in de praktijk van het resultaat vond maar gelukkig was Nomo blij met knappe en schone Ayla. Gelukkig geen hooivorken achter me aan dus

Uiteindelijk gingen ze dan toch echt weg, gelukkig liet Nomo me achter met een heerlijk pakket als bedankje (of troost

Nog wat foto's van de Grote Vijf.
''Waarom mogen wij niet mee naar behendigheid? Wij vinden dat ook heel leuk!''

Morris lekker rollen. Let ook even op de donkere vlek naast zijn hoofd, een drol van het een of andere dier...

Ayla, Ravi en Willem onderweg naar de vijver...

...en hier bij de vijver

Morris is een verzamelaar. Van zand en rommeltjes

Ravi ook, maar die verzamelt andere spullen...

Uitgegraven hortensia, Raaf vindt het allemaal wel grappig

Schone baard

Allemaal moe na het rondje in de wei. Lais is een beetje ongelukkig, veel te koud zo.

Morris, afkoelen op de vloer

Raaf ontspannen...

Knappe Ayla met haar mooie snoetje

En Willem blijft nog even buiten suffen

In twaalf dagen is dit de best gelukte prikkerfoto van het vijftal...

Wat zeg je?! Ik word vandaag opgehaald

''Wat zeg je?! Gaat Ayla vandaag weg

- Zamunda
- Zeer actief
Dat ze muurvast zitten verbaast me omdat de baardharen van zowel Fonzy als Ravi als Ayla net zo te plukken waren als de rest van de plukrijpe haren, in tegenstelling tot de ondervacht/niet plukrijpe vacht.ranetje schreef:Nee is niet raar, dat hoort zo
Een baard is een baard, geen vacht met ondervacht.
Dat kan niet andersfenneke schreef:Is nomo al terug? Of is ze direct in katzwijm gevallen

- fenneke
- Zeer actief
Ik had ook echt niet anders verwacht hoor
Wat leuke laatste foto's

Wat leuke laatste foto's

Fenneke en Baloe

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Nomo en Zamunda, kunnen we niet afspreken dat Morris en Ayla maandelijks een paar daagjes komen logeren?
Ik word zo blij van die filmpjes en foto’s! Wat een hondenparadijs heb je daar toch, Zamunda 
Baardloze Ayla heeft nu helemaal een koppie om te zoenen!

- Zamunda
- Zeer actief
Ik heb gisteren tussendoor nog wat plaatjes kunnen schieten met mijn camera, zullen geen hoogstandjes zijn maar zit vast wel iets leuks tussen dus die komen er nog aan
.

.
!

fenneke schreef:Ik had ook echt niet anders verwacht hoor![]()
Wat leuke laatste foto's

Leuk om te horen.Hilly45 schreef:Super leuk om te hebben gevolgd.
Qua koukleumgehalte? Nee, gedrag in de roedel zeker?basil schreef:Ayla blijft een bijzonder aantrekkelijk meisjeook zonder baard
En Lais... tja, dat is een beetje zoals mijn oude Jua.
Over een half jaar, dan is Ayla namelijk waarschijnlijk weer plukrijpbasil schreef:Hebben jullie de volgende logeerpartij al afgesproken?![]()
![]()

Haha!Lieske_1977 schreef:Nomo en Zamunda, kunnen we niet afspreken dat Morris en Ayla maandelijks een paar daagjes komen logeren?![]()
Wat leukLieske_1977 schreef:Ik word zo blij van die filmpjes en foto’s! Wat een hondenparadijs heb je daar toch, Zamunda

- Zamunda
- Zeer actief
Wat leuk zeg. Hahaha, volle koukleumbasil schreef:Beiden. Jua was een volle ridgeback dus een volle koukleum. En echt nooit op de kale grond liggen. Dat doe je gewoon niet. Qua gedrag is het ook heel herkenbaar wat je zo vertelt. Het zijn gewoon heel duidelijke regelaars. En de baas. Zonder twijfel.

- Zamunda
- Zeer actief
Ja lastig, bij Lais is het ook een combi (of misschien is wantrouwen dat altijd wel?), 'boos' en toch ook wel onzeker in zulke situaties. En er dan toch ook wel heel graag bij willen zijn (want wil weten wat er gebeurt en als het even kan ook de boel regelen). Een geweldige hond voor eigen (en dat zijn maar vijf mensen) maar oh zo lastig in de buurt van vreemden. Kon jij Jua er wel bij houden als er bezoek was?basil schreef:Ze klinkt behoorlijk ridgeback hoor. Ja, Jua was zeer wantrouwend. En ook wel angstig, soms een lastige combinatie. Naar mensen trouwens he, naar honden was hij zeker niet angstig. Daarin was hij gewoon de baas.
- Zamunda
- Zeer actief
Dat is fijn. En oh zo irritant om je dier zo rond te laten lopen in de praktijk, grrr. Dat is hier geen gebruik gelukkig, wel achteloos de hele riem geven maar vooruit.basil schreef:Jawel dat kon prima. Hij kon ook mee naar het werk, al was het daar wel goed opletten dat er geen patienten in de buurt kwamen. Mensen zijn nogal gewend om hun hond bij de dierenarts de hele praktijk door te laten lopenDát accepteerde hij niet. Logisch.
Hartstikke leuk Zamunda, ik heb genoten
, van de hondenpret, je muziekkeuze en vooral van de gele strovlakte - maar dat is gedeelde-smart-is-halve-smart-genieten
Ik meen dat je in de buurt van Ruinen woont. Is het dan misschien mogelijk dat, wanneer ik weer eens in Nederland op bezoek ga bij vrienden in Westerbork, mijn heren onderwijl bij jullie in de vijver mogen komen spelen?

Ik meen dat je in de buurt van Ruinen woont. Is het dan misschien mogelijk dat, wanneer ik weer eens in Nederland op bezoek ga bij vrienden in Westerbork, mijn heren onderwijl bij jullie in de vijver mogen komen spelen?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Yuma wil graag uit logeren, hij heeft wat losse vacht dus je krijgt ook een waterblazer mee. Graag zowel Yuma als waterblazer onbeschadigd terug 

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik was er echt van overtuigd dat je die baard gefotoshopt had maar niet eens, voor de verandering! Staat haar goed.
Jammer dat her avontuur alweer ten einde is. Maar gelukkig plaatst Nomo ook vaak foto's
Jammer dat her avontuur alweer ten einde is. Maar gelukkig plaatst Nomo ook vaak foto's

-
- Zeer actief
Ayla heeft haar tas al gepaktLieske_1977 schreef:Nomo en Zamunda, kunnen we niet afspreken dat Morris en Ayla maandelijks een paar daagjes komen logeren?Ik word zo blij van die filmpjes en foto’s! Wat een hondenparadijs heb je daar toch, Zamunda

Helaas voor jullie heb ik het stel gisteren weer opgehaald. Ik wilde ze toch wel terug en dus gewapend met wijn en chocolade richting Zamunda. Dat moest genoeg afleiding geven om mijn stel weer mee te kunnen jatten. Morris was heel blij om me weer te zien. Hij wel

Daarna haar hele speelgoedbak door het huis verspreid. Overal moest even mee gespeeld worden. Dan is het echt net zo'n kleuter

Een foto van Morris maken was iets lastiger, hij lag zo heerlijk te slapen, maar zodra ik aanstalten maakte een foto te maken ging hij weer bij me staan. Oh wee als ik wéér zomaar weg zou gaan!

De honden hebben echt een geweldige vakantie gehad! Ik moet nu alleen met die Kale de straat op

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Ik ben niet kinderachtig, je bent immers ernstig ziek geweest, maar op je best gelukte foto van het 5-tal staan maar 4 honden. Verder geen enkel commentaar

- bram en thijs
- Zeer actief
Het afknippen van de baard noem ik niet eensFrootje schreef:Ik dacht al dat ik gek werd.bram en thijs schreef:Ik ben niet kinderachtig, je bent immers ernstig ziek geweest, maar op je best gelukte foto van het 5-tal staan maar 4 honden. Verder geen enkel commentaar

- fenneke
- Zeer actief
bram en thijs schreef:Ik ben niet kinderachtig, je bent immers ernstig ziek geweest, maar op je best gelukte foto van het 5-tal staan maar 4 honden. Verder geen enkel commentaar

Dacht ook al

Fenneke en Baloe

- bram en thijs
- Zeer actief
Dat is alvast 2020fenneke schreef:bram en thijs schreef:Ik ben niet kinderachtig, je bent immers ernstig ziek geweest, maar op je best gelukte foto van het 5-tal staan maar 4 honden. Verder geen enkel commentaar![]()
![]()
Dacht ook al5 is het nieuwe 4

- Zamunda
- Zeer actief
Wat leuk! Die strovlakte vind ik wat minder maar het doet wat Frans/Spaans aan zo ja.Friesenfransman schreef:Hartstikke leuk Zamunda, ik heb genoten, van de hondenpret, je muziekkeuze en vooral van de gele strovlakte - maar dat is gedeelde-smart-is-halve-smart-genieten
![]()
Poe dat weet ik zo niet, zeker met twee honden tegelijk moet het wel net passen. Ik ga er alvast even over nadenken, stuur me ook even een pb'tje met hoe je dat precies voor je ziet (gaat het om een paar uur/dagen en hoe zijn hun karakters, hoe zijn ze met katten en andere honden?).Friesenfransman schreef:Ik meen dat je in de buurt van Ruinen woont. Is het dan misschien mogelijk dat, wanneer ik weer eens in Nederland op bezoek ga bij vrienden in Westerbork, mijn heren onderwijl bij jullie in de vijver mogen komen spelen?
De laatste foto's zijn nog in de maak maar ik wilde alvast even gezegd hebben dat ik het echt ontzettend leuk vind hoe jullie het gevolgd hebben en gereageerd hebben, heb het topic met plezier gemaakt en bijgehouden

Hahaha en moet ik ook onbeschadigd blijven of is dat niet van belangcrutz schreef:Yuma wil graag uit logeren, hij heeft wat losse vacht dus je krijgt ook een waterblazer mee. Graag zowel Yuma als waterblazer onbeschadigd terug

Haha! Ik snap het wel, hij zag er ook wat geshopt uit maar dat was niet bewust. Kwam door de portretfunctie mijn mobiel.Lothian schreef:Ik was er echt van overtuigd dat je die baard gefotoshopt had maar niet eens, voor de verandering! Staat haar goed.
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel jammer vond

Dat vindt je moeder ook wel een goed plan na het zien van de filmpje zekernomo schreef:Ayla heeft haar tas al gepaktDie wil het ook wel omruilen, gewoon maandelijks een paar dagen bij mij logeren en verder leven in het prachtige Zamunda.
![]()

Als je nou volgende keer haar goede speelgoed en Panda meegeeft wil ze helemaal niet meer wegnomo schreef:Helaas voor jullie heb ik het stel gisteren weer opgehaald. Ik wilde ze toch wel terug en dus gewapend met wijn en chocolade richting Zamunda. Dat moest genoeg afleiding geven om mijn stel weer mee te kunnen jatten. Morris was heel blij om me weer te zien. Hij welAyla vond het best leuk dat ik op visite kwam. Gezellig! Kon ze me mooi haar nieuwe huis laten zien. Op mijn vraag of ze weer mee naar huis ging had ze op zich niet meteen zo demonstratief hoeven omdraaien om naar haar nieuwe baas te lopen...
maar helaas voor haar moest ze toch weer mee naar huis. Ze vond het best leuk om weer thuis te zijn, want daar was de échte Panda! Niet dat stomme vodje! Ze heeft heerlijk liggen tutten. Ze heeft in elk geval Panda wel gemist
![]()
Daarna haar hele speelgoedbak door het huis verspreid. Overal moest even mee gespeeld worden. Dan is het echt net zo'n kleuterBlij met haar teruggevonden speelgoed. Na het spelen en tutten was ik dan eindelijk aan de beurt. Misschien was ze toch wel een klein beetje blij me weer te zien.

De knurft. Morris vond het zó belangrijk om weer mee naar huis te mogen dat zodra het portier openging hij de veel te kleine bench van Ayla insprong. En niemand heeft hem ooit in een bench gekregenEen foto van Morris maken was iets lastiger, hij lag zo heerlijk te slapen, maar zodra ik aanstalten maakte een foto te maken ging hij weer bij me staan. Oh wee als ik wéér zomaar weg zou gaan!

De honden hebben echt een geweldige vakantie gehad! Ik moet nu alleen met die Kale de straat opmaar oooooh wat is ze lekker fris zo. Zoensnoetje
(als ze tenminste met die kale neus uit de kattenbak blijft)

Erg leuk dat het je zo goed bevalt! Maar je kunt het nu natuurlijk weer lekker laten aangroeien, gewoon minimaal twee jaar om te kijken hoe lang het kan worden.
Ja, dat is dus de beste prikkerfoto van het vijftal. Je begrijpt toch wel dat die vermaledijde Morris mijlenver buiten beeld bleef liggenbram en thijs schreef:Ik ben niet kinderachtig, je bent immers ernstig ziek geweest, maar op je best gelukte foto van het 5-tal staan maar 4 honden. Verder geen enkel commentaar

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Yuma is sociaal dus jij beschadigd niet 

Zamunda schreef: Poe dat weet ik zo niet, zeker met twee honden tegelijk moet het wel net passen. Ik ga er alvast even over nadenken, stuur me ook even een pb'tje met hoe je dat precies voor je ziet.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ben je nu al weer terug. Zat net zo te genieten van de vakantie perikelen van Morris en Aylanomo schreef:Ayla heeft haar tas al gepaktLieske_1977 schreef:Nomo en Zamunda, kunnen we niet afspreken dat Morris en Ayla maandelijks een paar daagjes komen logeren?Ik word zo blij van die filmpjes en foto’s! Wat een hondenparadijs heb je daar toch, Zamunda
Baardloze Ayla heeft nu helemaal een koppie om te zoenen!Die wil het ook wel omruilen, gewoon maandelijks een paar dagen bij mij logeren en verder leven in het prachtige Zamunda.
![]()
Helaas voor jullie heb ik het stel gisteren weer opgehaald. Ik wilde ze toch wel terug en dus gewapend met wijn en chocolade richting Zamunda. Dat moest genoeg afleiding geven om mijn stel weer mee te kunnen jatten. Morris was heel blij om me weer te zien. Hij welAyla vond het best leuk dat ik op visite kwam. Gezellig! Kon ze me mooi haar nieuwe huis laten zien. Op mijn vraag of ze weer mee naar huis ging had ze op zich niet meteen zo demonstratief hoeven omdraaien om naar haar nieuwe baas te lopen...
maar helaas voor haar moest ze toch weer mee naar huis. Ze vond het best leuk om weer thuis te zijn, want daar was de échte Panda! Niet dat stomme vodje! Ze heeft heerlijk liggen tutten. Ze heeft in elk geval Panda wel gemist
![]()
![]()
Daarna haar hele speelgoedbak door het huis verspreid. Overal moest even mee gespeeld worden. Dan is het echt net zo'n kleuterBlij met haar teruggevonden speelgoed. Na het spelen en tutten was ik dan eindelijk aan de beurt. Misschien was ze toch wel een klein beetje blij me weer te zien.
Een foto van Morris maken was iets lastiger, hij lag zo heerlijk te slapen, maar zodra ik aanstalten maakte een foto te maken ging hij weer bij me staan. Oh wee als ik wéér zomaar weg zou gaan!
De honden hebben echt een geweldige vakantie gehad! Ik moet nu alleen met die Kale de straat opmaar oooooh wat is ze lekker fris zo. Zoensnoetje
(als ze tenminste met die kale neus uit de kattenbak blijft)

-
- Zeer actief
Ik heb weer met veel plezier dit topic gevolgd!
Prachtige plek voor de honden (en jullie)
- bram en thijs
- Zeer actief
Zamunda schreef:Ja, dat is dus de beste prikkerfoto van het vijftal. Je begrijpt toch wel dat die vermaledijde Morris mijlenver buiten beeld bleef liggenbram en thijs schreef:Ik ben niet kinderachtig, je bent immers ernstig ziek geweest, maar op je best gelukte foto van het 5-tal staan maar 4 honden. Verder geen enkel commentaar? Beter werd het dus niet.

- Zamunda
- Zeer actief
Het was kiezen tussen deze:bram en thijs schreef:![]()
![]()
Kuts-moes

en deze:

Maar okee, misschien was die eerste dan toch beter.
Jetski schreef:Ik heb weer met veel plezier dit topic gevolgd!
Leuk!Maryanne schreef:Ben je nu al weer terug. Zat net zo te genieten van de vakantie perikelen van Morris en Ayla
Haha! Maar gewoon een groot diep gat graven, liefst uitkomend op een leemlaag (en anders tot het grondwater) en als er ooit weer regen komt vol laten lopenFriesenfransman schreef:ik maakte een geintje. We zijn gewoon stikjaloers op die vijver

Gelukkig!crutz schreef:Yuma is sociaal dus jij beschadigt niet
Ik had trouwens nog een foto van het nuttigen van de eerste vleesmaaltijd.

Morris heeft alle andere keren uit een gewone RVS-bak gekregen want het duurde me veel te lang

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief