Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is hier ook niet meer te doen :ugh:

Vanmorgen nog wat kunnen wandelen met Jessie en heeft ze geplast en gepoept. De laatste ronde (met de auto weg ) was om 16.00 uur en
met moeite een plasje nog eruit kunnen persen.
Dat is het tot morgenochtend zeer vroeg. Hopelijk houdt ze het vol :ugh:

Ze is bang, maar niet zo erg als vorig jaar. Toen is ze volgens mij een dag of 2 (3) niet naar buiten geweest en deed ze alles binnen.
Ze heeft een bench als soort hol, maar ze verkiest haar plekje op de bank, dus daar heb ik 3 plaids neergelegd en een lekker dekbed als dikke
rand er omheen als holletje en daar ligt ze nu vanaf 16.30 uur. Maar ze beweegt wel, ze reageert op stem, dus dat is al een hele verbetering.

Het is maar uitzitten deze ellende en hopen dat we er allemaal heelhuids doorheen komen en er geen bommen in tuin of huis gegooid worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat fijn de Jessie het zoveel beter doet dan vorig jaar!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Boutje schreef:Ik leef met jullie mee vanuit het vuurwerk-helemaal-verboden-Kortessem!
Andere buurgemeente idem, enige wat we kunnen hebben is tussen 12 en 01 uur wat van Hasselt op afstand.

Ik denk dat ik een B&B inricht volgend jaar.
Oh als je dat zou doen, wordt het direct geboekt. Zonder twijfel. Ik zit nu in Frankrijk en na het lezen van dit topic ben ik weer zó blij dat ik gewoon geboekt heb. Vriend vond het niet nodig, maar ik word plaatsvervangend zenuwachtig van al die verhalen hier :(: Mijn zus heeft begin deze maand last-minute een campingplaats weten te regelen op een camping die normaalgesproken in de winter helemaal geen gasten heeft. Maar omdat er zoveel aanvraag was, zitten daar nu allemaal ‘vuurwerkvluchtelingen’ met honden.

Ik hoop dat iedereen aankomende avond en nacht goed doorstaat :flower:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Nu wel een bange Joy, maar ze heeft gelukkig wel nog buiten durven plassen na lang aandringen van mijn kant.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Anne heeft net binnen onder tafel zitten piesen.
Tanja wilde de lift niet uit, maar die heb ik de lift uitgetild en buiten heeft ze toch snel een plasje gedaan. De rest komt morgen wel.

Rot vuurwerk. Als ze nu even een pauze inlassen dan kunnen mensen even hun honden normaal uit laten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Het ziet hier intussen blauw van de rook en we kunnen het park voor de deur ook niet in want op de brug zijn "ze" ook aan het afsteken :piew:
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

gonnie schreef:Anne heeft net binnen onder tafel zitten piesen.
Tanja wilde de lift niet uit, maar die heb ik de lift uitgetild en buiten heeft ze toch snel een plasje gedaan. De rest komt morgen wel.

Rot vuurwerk. Als ze nu even een pauze inlassen dan kunnen mensen even hun honden normaal uit laten.
Inderdaad, even een vaste pauze voor een nodige plas, is heel welkom !!

Rotvuurwerk.
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Wij wonen in Potsdam en dit is onze eerste oud en nieuw hier. Tot aan eind van de middag geen noemenswaardig geknal. Wat een genot!
Vanaf een uur of 4 is het schemerig en begint het geknal. Om etenstijd nog een ronde gelopen. Freek is bang en vooral onrustig Evert heeft nergens last van. Freek bij thuiskomst een theelepel advocaat gegeven en hij ligt heerlijk te maffen ip de bank. Nu m’n peuter nog slapende zien te krijgen hahaha
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben een stukje de grens over gevlucht en zit een paar km onder vaals. Vanmiddag 3 uur door de Ardennen gebanjerd dus Lou ligt helemaal stuk op de bank bij me. Er is iedere +/- 10 minuten een knal in de verte te horen en dan trekt Lou een oog half open, zucht een keer en slaapt weer verder. :I:
't zal straks wel iets meer worden, maar dan zet ik de muziek wel hard aan. We gaan zo eerst nog een rondje wandelen.
Bij mij thuis is de aanloop naar de jaarwisseling prima te doen, maar 2 haar terug was lou rond deze tijd al totaal niet bereikbaar meer door alle stress van het geknal. Zo fijn om haar nu gewoon te zien slapen :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

De ruiten trillen gewoon zulke idioot harde knallen... gestoorde mongolen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Normaal loop ik gewoon buiten voor een snelle plas en poep maar ik ga nu echt niet. Het is echt niet normaal hier. Ze zijn niet bang maar dat wil ik zo houden. Qhilla interesseerde het nooit maar die is nu ook niet op haar gemak.
Ze hebben net snel in de tuin geplast en ik hoop dat er om half 12 even een pauze is qua knallen zodat ze even kunnen poepen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai heeft een nieuwe schapenvacht gekregen en ik heb hem nog niet gehoord, ligt er heerlijk op te slapen. ( Hij had er 1, maar is heel allergisch voor schaap.. ik heb toen meteen zijn schaap weggegooid, maar nadat 3 verschillende DA me verzekerden dat dat echt in zo'n vaart niet loopt door er alleen maar op te slapen heb ik het nog een keer gewaagd... tot nu toe met succes... )

Pixie is erg bang, zij zit aan de alprazolam, het haalt de scherpe kantjes eraf, maar leuk is het niet voor haar.

2 van de 3 binnenkatten liggen lekker te slapen, 1 zit achter de verwarming.. zwerver Toby heb ik na vannacht niet meer gezien... :-(
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Normaal loop ik gewoon buiten voor een snelle plas en poep maar ik ga nu echt niet. Het is echt niet normaal hier. Ze zijn niet bang maar dat wil ik zo houden. Qhilla interesseerde het nooit maar die is nu ook niet op haar gemak.
Ze hebben net snel in de tuin geplast en ik hoop dat er om half 12 even een pauze is qua knallen zodat ze even kunnen poepen.
Hier ook, zo erg heb ik t nog nooit meegemaakt. Ik moet gewoon wachten voor ik ze in de auto kan gaan doen tot t even wat rustiger is....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Dit is nu naast mij terwijl het buiten oorlog is. Wolly de kat zit voor mijn voeten onder de salontafel wat voor haar al een hele overwinning is, vorig jaar zat ze in de kledingkast. Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ze slapen er hier wel gewoon doorheen maar ik zit bijna tegen t plafond... echt niet normaalAfbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Fijn dat de meeste honden het beter doen dan vorig jaar en dat er best wat honden zijn die er vrijwel niets van hebben. Treurig dat er toch ook zoveel plekken zijn waar nu al illegaal hard geknald wordt.

Vandaag hier wel redelijk wat carbid maar allemaal flink ver weg. Heb nog even overwogen om de honden aangelijnd te houden maar de kans dat er wel een keer dichterbij geknald wordt overdag is zo klein, plus het gebied ligt echt direct achter ons huis/onze wei dus vond het veilig genoeg.

Was de hele dag lekker zonnig hier dus flinke bof, pas bij schemer zag ik het iets mistig worden. Het is nu vrijwel helemaal stil, de honden hebben ook nog geen enkele keer opgekeken van een knal en dat gaan ze straks ook niet doen denk ik (wat niet aan hun onverstoorbaarheid ligt maar aan het gebrek van verstoring :tongue: ).
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hier enkele echt fiks harde knallen. Pia slaapt, Alfy schooit zich een slag in de rondte met al het lekkers op tafel

Kenji ligt rustig, doezelt wat weg. Djalu is geïrriteerd in de bench van Pia gaan liggen, dat is echt een holletje. Daar ligt hij nu rustig

Zal wel blij zijn als het weer voorbij is...

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:D Hier is amper wat. Heerlijk na de onzin van vorige keer.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier is echt amper geknal. De honden zijn bij mijn ex en ik krijg gelukkig foto’s van slapende honden. Daar is helaas wel veel geknal. Maar overweeg toch ze volgend jaar hier te houden. Hoe minder kans op stress hoe beter.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ze knallen aardig door maar zojuist nog even 5 minuten naar buiten geweest voor snelle poep en plas. Wel geknal, maar we hoefden niet tussen schietende mensen door, dan waren we naar bos gereden.

Maar ik ben trots op ons zazoetje :I:
In huis lekker slapen en spelen, en buiten met brokjes er superknap doorheen.

Hopelijk komen alle honden er weer goed door!
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Peer gelooft het allemaal wel.

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

We hebben middernacht nog te gaan natuurlijk, maar er begint langzaam een steen van mijn maag weg te gaan, want Jessie
doet het echt goed :ok: Ze vindt het allemaal niks natuurlijk, is bekaf, want ze slaapt niet, maar ze is niet doodsbang en de makkelijke
vleesstrips wil ze ook nog eten :ok: Een moeilijkere kluif (of kong) dat lukt nog niet, maar het is al heel wat dat ze toch wat aanpakt
en eet.
Ze is zelfs één keer van haar plekje geweest :80: Toen besloot ze dat het fijner was om tussen ons in te zitten (haar plekje is op de hoek van de bank)
en toen heeft ze een half uur vrij ontspannen tussen ons in gelegen. Helaas toen een enorme felle knal en toen vloog ze terug naar haar plekje.
Nu hopen dat middernacht ook nog gaat lukken.
Wat ik trouwens doe als het helemaal losgaat, is mijn handen over haar oren leggen en dat vindt ze helemaal prima.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hier net ook p&p rondje met de borders. Djalu liep ontspannen rond en had zelfs tijd om te snuffelen. Bij Kenji een aantal knallen dichtbij maar bleef wel bereikbaar en heeft geplast

Nu mogelijk vannacht nog en anders er morgen vroeg uit

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik had 't rondje net eigenlijk niet meer moeten maken. Aardig wat geknal vanuit het dal en dat galmtzo lekker door natuurlijk.
Mevrouw ligt nu alert te zijn op de bank met een versnelde ademhaling. Maargoed, ze ligt nog op de bank dus ik mag niet klagen.. Maar volgend jaar toch maar weer naar sunclass ofzo :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Buiten herrie binnen rust... geplast en gepoept, morgen gaan we weer...AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Net nog even de tuin in geweest, treffende beschrijving Cleva, hier ook popcorn. Honden hebben er niets van, grootste probleem dat Lais heeft is dat ze vindt dat het inmiddels al lang bedtijd is en ze het dus Heel Stom vindt dat we nog in de keuken zitten ipv op/in bed.

Wel heel mistig nu trouwens! Hangt nu ook aardig wat rook in de lucht maar dat is niet van vuurwerk maar van onze eigen kachel.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afschaffen die hap... die eencelligen kunnen zich gewoon niet gedragen

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Zamunda schreef: Wel heel mistig nu trouwens!

Een jaar of 10 moest ik een keer naar huis na middernacht op oudjaar.
Ik denk niet dat ik harder dan 5 kilometer per uur gereden heb.
Echt met de deur open zodat ik de witte streep naast de weg kon zien.

Zo erg zal het nu wel niet zijn maar ik denk ook niet dat het zin heeft om op de dijk te gaan kijken naar lobith en nijmegen.
Men zegt dat het minstens hetzelfde als toen gaat worden in sommige delen van t land. Mensen kunnen op sommige plekken nu niet eens meer de weg zien zonder voorganger
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja het is flink erg hier in Drenthe, ik kan al lang geen vuurpijlen meer ontdekken in de lucht.
Ik zag van kennissen uit Groningen filmpjes van ik denk 1 meter zicht ofzo. En dan stapvoets achter elkaar aan door de wijk met voorop twee mensen lopend.

edit: ik lees net op de NOS dat er code rood is afgegeven. https://nos.nl/liveblog/2316898-politie ... rland.html
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Het zit potdicht, hier in de Eemsdeltaregio. Eerder zag ik het tuinhuis al niet meer (ca 40 meter afstand tot de woning), nu dus ook de garage niet meer (3 meter afstand) Ik woon hier 17 jaar, maar ik kan me niet heugen dit eerder meegemaakt te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”