Onze Macy is van woensdag op donderdag nacht bevallen van 7 pups, helaas 2 dood.
De overige 5 doen het super en groeien als een malle!

Moderator: moderatorteam
Wouw heftig idd. Mooie gewichten ook. Bij ons waren ze tussen de 235 gram en de 175 gram. Ik vind dat ook best joekels vooral voor een teefje die normaal 5.5 kg weegt.MaritaFlappy schreef:Ons prachtige 5 tal. Gisteren ter wereld gekomen met een keizersnede. De eerste grapjas lag met 't staartje eerst voor de uitgang. Als ze wel goed lag was 't waarschijnlijk alsnog een keizersnee geworden, het zijn bommetjes ( 258, 253, 238, 200, 177 gram )
Als ik 't goed zie zijn het 3 grizzle reutjes en 2 blue and tan teefjes. Gelukkig zijn ze allemaal goed opgestart na de keizersnee en is Elke een geweldige moeder. Zodra ze haar ogen open deed ging ze wassen en voeden![]()
Het waren een paar spannende dagen, maar het is gelukkig tot een goed einde gebracht
Ze liggen eindelijk met 5 bolle buikjes naast hun moeder![]()
4 zelfsGoldenGizmo schreef:3 nestjes om te volgen, super leuk![]()
Gefeliciteerd alledrie!
Oh wacht, je hebt gelijk, ik had die van MaritaFlappie even gemist. Goede reden voor extra foto's, zodat ik ze niet meer vergeet!Fotogravinnetje schreef:4 zelfsGoldenGizmo schreef:3 nestjes om te volgen, super leuk![]()
Gefeliciteerd alledrie!
Dat is al flink erbij zo vroeg in de dracht. Nouja, weeg ook niet tijdens dus echt referentiekader mist...maar het klinkt als veel.crutz schreef:Normaal woog ik nooit veel voor en tijdens de dracht, maar ach, heb nu toch een weegschaal staan.
Sally
maandag van de eerste dekking - 24.1
Dag 21 - 24.6 (echo dag 22 bevestigde dracht)
Dag 28 - 25.15
Ik deed normaal ook niet wegen tijdens de dracht. Enkel bij de dierenarts met eerste keer progesteron en bij de echo. Normaal waren mijn teven dan iets van 500 gram afgevallen. Deze dame dus niet en ik voer nog niks extra.Doyaquba schreef:Dat is al flink erbij zo vroeg in de dracht. Nouja, weeg ook niet tijdens dus echt referentiekader mist...maar het klinkt als veel.crutz schreef:Normaal woog ik nooit veel voor en tijdens de dracht, maar ach, heb nu toch een weegschaal staan.
Sally
Dag 28 - 25.15
Quira is nog steeds niet op gewicht, pups zijn er al bijna 11 weken uitdikzak...
Ze was broodmager na de bevalling omdat ze zo slecht at tijdens de dracht en tijdens het zogen kwam ze heel erg aan en gaf ze eigenlijk net wat te weinig melk (na 3.5 week en met afspenen gingen de pups ineens écht goed groeien)
Nu nog 3-4 kg te veel op die honden ze krijgt al zo weinig eten (vindt ze)
Vorige 2 nesten van haar was ze bijna meteen weer in vorm, is het de leeftijd?Ze is net 6 geworden vorige week
Lyka is 7,5 en probleemloos weer op gewicht terwijl ze ook te dik uit het nest kwam.Doyaquba schreef: Quira is nog steeds niet op gewicht, pups zijn er al bijna 11 weken uitdikzak...
Ze was broodmager na de bevalling omdat ze zo slecht at tijdens de dracht en tijdens het zogen kwam ze heel erg aan en gaf ze eigenlijk net wat te weinig melk (na 3.5 week en met afspenen gingen de pups ineens écht goed groeien)
Vorige 2 nesten van haar was ze bijna meteen weer in vorm, is het de leeftijd?Ze is net 6 geworden vorige week
Ja we hebben nu zomerstop, maar daarna maar weer flink aan de conditie werken, normaal zijn onze honden helemaal niet dik, dus het staat zo gekcrutz schreef:
Lyka is 7,5 en probleemloos weer op gewicht terwijl ze ook te dik uit het nest kwam.
Ik ben inderdaad ook gewend dat ze de eerste weken juist iets zijn afgevallen als ze drachtig bleken. Bij Bizzy zat er op 5 weken dracht ook bijna een kilo extra op, dus ik vreesde ervoor. Maar ze kreeg 5 pups van bescheiden gewicht..en véél vruchtwatercrutz schreef:Ik deed normaal ook niet wegen tijdens de dracht. Enkel bij de dierenarts met eerste keer progesteron en bij de echo. Normaal waren mijn teven dan iets van 500 gram afgevallen. Deze dame dus niet en ik voer nog niks extra.Doyaquba schreef:Dat is al flink erbij zo vroeg in de dracht. Nouja, weeg ook niet tijdens dus echt referentiekader mist...maar het klinkt als veel.crutz schreef:Normaal woog ik nooit veel voor en tijdens de dracht, maar ach, heb nu toch een weegschaal staan.
Sally
Dag 28 - 25.15
Quira is nog steeds niet op gewicht, pups zijn er al bijna 11 weken uitdikzak...