Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanschaf pup en alleen laten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mar10e
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mar10e »

Wij denken er ook over om een pup te nemen. Mijn moeder werkt 4 dagen in de week van 8 tot 2 en mn vader overweegt om van 5 naar 4 dagen te gaan. Mijn zusje en ik zijn op wisselende tijden thuis. De ene dag is zij er al om half 3 en de andere dag ben ik er al om 12 uur. Ook heeft de buurman aangeboden om rond half 1 de hond mee uit te nemen. Ik denk dat een pup na een week of 2 zeker in staat moet zijn om 3x per week 4 uurtjes een dutje te doen in de bench. Met een kong of een ander speeltje erbij en van te voren een flinke wandeling (zodra de pup het aankan dan :wink: ) moet dat toch lukken?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
Eline* schreef:
Mark schreef:eindelijk houd ik mezelf eens voor de gek... gelukkig.. hoeft iemand anders het niet meer te doen vandaag.... :-D ..
Maar ze went dan wel rustig aan het idee dat er niet de hele tijd iemand in haar omgeving is... lekker rustig opbouwen... en ach, mezelf voor de gek houden van tijd tot tijd is ook wel eens leuk toch !??
Als ik je een tip mag geven..ik zie je schrijven dat je je pup beloond met aandacht als je terugkomt nadat je even bent weggeweest.
Je kan de pup beter negeren. Als je wilt dat alleen zijn normaal wordt, moet je het dus ook normaal laten zijn. Niet gek doen bij het weg gaan en niet gek doen bij het terugkomen.
Gewoon gewoon, zonder extra attentie. Sterker nog, hoe saaier de tijd voor en na het alleen blijven, hoe minder ze je missen. ;)
hmm hier is het altijd feest als ik thuiskom ook altijd zo geweest.... :roll: ze hebben nooit geen problemen gehad met alleen thuisblijven, misschien omdat ze niet langer dan 4 uur alleen zijn...
heeft niet met de tijd te maken, tuurlijk hoeft het geen problemen te geven als je happy doet als je thuis komt, maar het kan wel.... wanneer ik thuis kom "negeer"ik ze.. of althans ik doe gewoon normaal, aai over een bol...ff de tuin in etc... maar ik maak er geen knuffel partij van... je kunt zo gewoon bevestigen dat het alleen zijn zoo veel minder leuk is dan wanneer je er bent...en die overgang moet gewoon niet zo groot en duidelijk zijn...
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

mar10e schreef:Wij denken er ook over om een pup te nemen. Mijn moeder werkt 4 dagen in de week van 8 tot 2 en mn vader overweegt om van 5 naar 4 dagen te gaan. Mijn zusje en ik zijn op wisselende tijden thuis. De ene dag is zij er al om half 3 en de andere dag ben ik er al om 12 uur. Ook heeft de buurman aangeboden om rond half 1 de hond mee uit te nemen. Ik denk dat een pup na een week of 2 zeker in staat moet zijn om 3x per week 4 uurtjes een dutje te doen in de bench. Met een kong of een ander speeltje erbij en van te voren een flinke wandeling (zodra de pup het aankan dan :wink: ) moet dat toch lukken?
Nou, ik denk dat dat juist vaak het punt is, dat mensen denken dat elke hond uiteindelijk met gemak een aantal uur alleen *moet* kunnen zijn. Maar volgens mij is de praktijk dat een heleboel honden - zelfs na een geleidelijke opbouw - helemaal niet alleen kunnen zijn. De asielen zitten vol met honden die 'niet alleen kunnen zijn', en dat staat er dan alsof het een hele vervelende karaktereigenschap is. :roll:

Honden zijn roedeldieren. Zelfs als ze slapen, slapen ze het liefst met andere honden (of katten) in de buurt, en nog het allerliefst bij jou op schoot. Het is geweldig en fantastisch dat heel veel honden probleemloos een paar uur alleen thuis kunnen blijven, maar het is niet iets wat je zomaar van elke hond mag verwachten. Ik denk dat je het eigenlijk om zou moeten draaien, en ervan uit moet gaan dat een hond in principe *niet* alleen thuis kan blijven. En vervolgens kan je je hond met veel tijd en energie van alles proberen te leren, zoals balletjes apporteren en netjes naast lopen en alleen thuis blijven, maar je hebt niet de *garantie* dat het lukt. En je hebt al helemaal niet de garantie dat het je binnen een aantal weken lukt. Vooral bij rassen die bijzonder op gezelschap gesteld zijn zou je er in mijn ogen veel en veel meer tijd voor uit moeten trekken voordat je echt kan zeggen dat je hond probleemloos (zonder slopen, zonder huilen, blaffen, janken, en zonder dat er een bench aan te pas hoeft te komen) een paar uur alleen kan zijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

hhahahahahahaahahahahahahaha

na al die maanden lees ik wat de reactie's waren en moet zeggen,wat een klucht.

vele van jullie zijn er 100 % van overtuigt dat je een pup alleen kan opvoeden als men 1 maand er naast gaat plakken en dan plots,puppieke,ben nu 8 uurtjes weg,trek u plan nu maar en pupje ocharme,weet niet wat er gebeurt,plots na constant baasje te hebben gezien,nu plots heel de dag alleen,ocharme.

VERKEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

raar dat ik dan al 5 honden heb die het op mijn methode toch ook erg goed doen :denken:

ben benieuwd wat daarop zal gezegt worden.

dat word weer lachen

sonja
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

schelsey schreef:hhahahahahahaahahahahahahaha

na al die maanden lees ik wat de reactie's waren en moet zeggen,wat een klucht.

vele van jullie zijn er 100 % van overtuigt dat je een pup alleen kan opvoeden als men 1 maand er naast gaat plakken en dan plots,puppieke,ben nu 8 uurtjes weg,trek u plan nu maar en pupje ocharme,weet niet wat er gebeurt,plots na constant baasje te hebben gezien,nu plots heel de dag alleen,ocharme.

VERKEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

raar dat ik dan al 5 honden heb die het op mijn methode toch ook erg goed doen :denken:

ben benieuwd wat daarop zal gezegt worden.

dat word weer lachen

sonja
leuk voor je :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

:denken: nou na 7,5 maand weet ik niet meer wat er precies is geschreven en ik ga het ook niet allemaal na lezen...

toedeloe
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Moet ik nu echt een topic doorspitten om te horen wat jouw methode dan is ? :denken:
Nèh....laat maar....de manier hoe je deze post hebt opgeschreven maakt me daar niet nieuwsgierig naar. Was misschien' leerzaam '(?????) geweest maar vind je niet écht sympatiek overkomen met dit gehoon.Sorry!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”