malinois schreef:massam schreef:malinois schreef:Wil de hond schreef:Overigens is er denk ik ook een verschil tussen mensen die een diensthond nodig hebben bij hun werk, en anderen die zo nodig iets in de sport willen doen.
waarom?
omdat de een het voor de hobby doet en de ander voor zijn werk! logisch toch?

maar wat is het verschil in hond dan, want daar ging het mister willy toch om... ik maak er op uit dat mensen die ermee werken er wel een mogen hebben en mensen die 'alleen' sporten er geen mogen hebben...
Juffertje Nitwit,
Het verschil is simpel.
Een goede diensthond is, naar ik heb vernomen uit welingelichte bronnen, onmisbaar bij het vervullen van belangrijke taken. Zoals daar zijn, het opspeuren van vermisten, het bijten van baldadige jongeren, etc.
Mensen die met hun hond sporten doen dit om heel andere redenen. Zoals daar zijn, ego-opkrikken, geen andere vermakelijke bezigheden met honden weten te verzinnen, etc.
Zoals jij al eerder aangaf, er zitten zat honden in asiels die als gebruikshond in bvb. Amerika gewaardeerd worden om hun goede inzetbaarheid voor een veelvoud van taken.
Wat ik je nu vragen wil:
Waarom kunnen dit soort honden niet gewoon door Nederlandse hondenliefhebbers gebruikt worden bij hun "sport"? Waarom kun jij geen genoegen nemen met een asielhond die blijkbaar heel goed geschikt is om te doen wat jij zo nodig meent te moeten doen met speciaal gefokte honden?
Ik maak uit jou ge-oetlul op dat jij vindt dat het uit het asiel halen van honden een nobele daad is, maar jij ziet dus liever dat er Nederlandse honden naar Amerika gaan om daar de plaats in te nemen van Amerikaanse asielhonden die dan maar afgemaakt moeten worden.
Krom denken, zoals zo ongeveer alles wat jij hier op dit forum tot nu toe uit je takken hebt weten te laten rollen. Het zou je sieren als je je ongelofelijk stompzinnige bijdrages zou weten te beperken tot het Africhtingsrubriekje. Dat zou het forum als geheel zonder enige twijfel zeer ten goede komen.