Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dwergpinscher

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Anneke, ben blij dat de hond terug is bij zijn baasjes, maar ik snap inderdaad ook niet dat ze nog niet in het asiel geinformeerd hadden! Ik zou stad en land aflopen als een van mijn hondjes zoek zou zijn!

He die Mirri!! Je hebt een rel veroorzaakt met je topic zag ik! :smile: Zag 'm vannacht eigenlijk pas staan. Ik kon niet slapen en ben om 2 uur opgestaan en heb daarna de hele tijd op het forum zitten lezen! Jeetje, wat is er toch aan de hand ... zoveel rare topics, de ban van Martijn (had ik ook niet meegekregen) en dan die Milou1986 en @idoo! :eek: Rare mensen lopen er rond, maar ik ben nu weer helemaal bijgelezen! Door het tijdverschil (het is hier zes uur later) kan ik pas later alles lezen, dus dan is 't al bijna achter de rug! :19:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Ja shit he, voel me echt lullig, was totaal niet de bedoeling maar het gaat niet eens meer over mijn berichtje :boos:
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Nou moet je je niet schuldig gaan voelen hoor! :neenee: Denk dat die @idoo iedere topic zal aangrijpen om een rel te schoppen! Ben benieuwd wat 't volgende wordt! :wink:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

Ongelezen bericht door Anneke »

wacht wat is er gebeurt?? Ik volg het niet helemaal. Van de ban van martijn weet ik, maar hij is ondertussen weer terug. Maar wat heb jij daarmee te maken mirri??? Niks toch?
An
Mika is een skatje
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

niets :boos: gelukkig kijken ze er mij ook niet op aan :mrgreen:
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Anneke schreef:wacht wat is er gebeurt?? Ik volg het niet helemaal. Van de ban van martijn weet ik, maar hij is ondertussen weer terug. Maar wat heb jij daarmee te maken mirri??? Niks toch?
An
Nee, ik noemde alleen een paar dingen op die me zijn opgevallen. Die 'rel' is ontstaan naar aanleiding van deze topic: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=77470
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

ja ik heb hem half gelezen net. Slaat helemaal nergens op, iemand is gewoon aan het stoken.
Maar goed daar kan mirri inderdaad niks aan doen!
Ik zou ook boos worden net als haar.

Maar hoe is het met jullie en jullie hondjes?
Met mika gaat alles goed.

groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Met Sjarlie, Jacky en Leklek gaat alles goed! Hier begint eindelijk 't zonnetje weer te schijnen, gelukkig! Ben 'n beetje aan 't stoeien met een fotobewerkingsprogramma, maar dat gaat nog niet zoals ik wil! :denken: Hieronder een probeersel! Met als onderwerp natuurlijk ...

Afbeelding

De komende vijf dagen zijn ze op het eiland aan de stroom aan 't werken, dus om de haverklap valt de stroom uit en ben ik weer alles kwijt! :boos: Ik weet nu ongeveer de tijden, dus kan ik alles op tijd saven! :wink:

Groetjes, Monique
Groetjes, Monique

Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Mirri, zag dat die leuke foto van Max erg veel overtollig wit bevat. :idea:
Omdat ik toch aan 't stoeien ben met het fotobewerkingsprogramma ben ik zo vrij geweest (hoop niet dat je 't erg vindt).
:denken: Komt alleen veel te klein uit Photobucket tevoorschijn. :boos: Ik probeer 'm anders nog aan je te mailen.

Afbeelding
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

ohhh die foto is leuk mitmig!!! Super. Zou je voor mij ook zo iets willen maken? Dan stuur ik je volgende week (als ik doordeweeks weer thuis ben) een paar foto's op van mika. Ik ben daar helemaal niet zo handig in namelijk.

Ik hoor het wel, als je niet wilt doen is het ook goed hoor.
Liefs
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

Ik wil ook jullie langs deze weg een goede kerst en een gelukkig 2006 wensen. En dat we nog lang mogen genieten van onze hondjes. En nog veel foto's in het nieuwe jaar mogen zien!!

Groetjes,
Anneke & Charles & Mika
Mika is een skatje
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Mitmig,

Nee hoor ik vindt het niet erg dat je Max zijn foto hebt gebruikt.

Anneke je was me voor, ook John, ik (Mirjam) en onze Max willen jullie prettige dagen en een heel gezond en gelukkig 2006 wensen.

En hoop dat we weer leuke verhaaltjes en ervaringen over onze dwergpinchers krijgen.

:zwaai
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Ook van deze kant van de wereld voor iedereen een gezond en gelukkig 2006 en dat de dwergpinschertjes zo vrolijk en energiek mogen blijven!
Afbeelding

Groetjes van Monique, Prospere, Sjarlie, Jacky en LekLek
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

hallo iedereen,

hoe hebben jullie de kerstdagen gehad? Wij wel gezellig
Mika heeft nog veel lekkere dingen gehad. Er lag zelfs een cadeautje voor haar onder de boom. Lekkere koekjes voor haar.

Hoe reageren julle hondjes op vuurwerk? Ik merk wel dat mika best wel een beetje bang is voor de harde knallen. Bij de kleinere knallen geeft ze geen krimp, maar wel bij die hardere knallen waar ik zelfs van schrik. Ik probeer dan gewoon normaal te doen en haar angst niet te beantwoorden door haar te gaan troosten ofzo. Maar hoe gaat het bij jullie?

Liefs
Anneke

p.s. mitmig de foto komen er zo snel mogelijk aan, ik moet de leukste even opzoeken.
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Hallo allemaal!
Hier op het eiland merk je eigenlijk niets van de kerst en wij zijn ook niet van die kerstvierders. Zijn lekker gaan uiteten en verder ook geen boom ofzo ... dus daar lagen ook geen kadootjes voor de hondjes!

Met oud/nieuw blijven we ook lekker thuis, want dan rijden er zoveel gekken rond op het eiland (dronken). :N: We gaan met een flesje champagne op het strand zitten en die twee oude hondjes troosten, want die flippen helemaal uit van het vuurwerk. Eigenlijk gek, want Sjarlie is gek op ballonnen en maakt die ook kapot. Nou, dat is toch een hardere knal als een vuurwerkpijl! :19: Lek vindt die knallen wel vreemd, vooral omdat Sjarlie en Jacky zo raar reageren, maar ze speelt gelukkig gewoon door! Hoop dat 't hier niet te erg wordt.

O ja, en het is officieel!!! Leklek is een schoothondje geworden! 's Avonds als ik achter de computer zit, komt mevrouw me vervelen totdat ze op schoot mag. Dan gaat ze daar liggen kreunen en steunen en valt vervolgens in slaap! Met 't gevolg dat ik me niet meer durf te bewegen, bang dat ik haar wakker maak! Waar dat nu ineens vandaan komt? Is wel lekker, zo'n kreunend hondje op schoot!
Maken Max en Mika ook van die tevreden geluiden voordat ze in slaap vallen?

Wens jullie een heel goede roetsj in het nieuwe jaar (wij hebben 6 uur eerder nieuwjaar dan jullie in Nederland, maf he?).

Monique.
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

Ja mika, zucht altijd eerst even voordat ze in slaap valt bij je op schoot. En wat ze ook altijd doet is dat ze een rondje gaat draaien zodat ze daarna perfect ligt. haha. doet leklek dat ook dan?
Hoe oud is leklek nu dan? Kan het zijn dat ze loops moet worden, of is ze geholpen?

Lekker man met champagne op het strand, lijkt me heerlijk. En ja vuurwerk dat heb je helaas overal. Ook wel sneu om je hondjes zo overstuur te zien van vuurwerk.
Mika is een skatje
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Hoi allemaal,

Het is er toch van gekomen he LekLek dat je lekker op schoot kan zitten bij het vrouwtje.
Max doet dit idd ook, hij ligt nu ook bij mij op schoot terwijl ik naar jullie zit te typen. Als ik in de bank lig dan kruipt hij helemaal in mijn nek en ja als gevolg dat ik me ook niet meer durf te bewegen.
Zuchten doet Max ook voor hij gaat liggen en ook een rondje draaien net als Mika.

Van de week lekker een hele week vrij geweest en iedere dag met Max naar het bos gegaan waar hij zijn vriendjes en vriendinnetjes weer zag.
Er ligt hier nog geen sneeuw maar het ziet er wel erg grijs uit buiten en in het bos liep Max nog over het ijs. Geen gezicht al die honden op het ijs en ze zien glijden :smile:

Vorig jaar is Max het vuurwerk goed doorstaan en was niet bang, hoop dat het morgen ook het geval is.
Op de losse floders die we nu horen reageert hij ook nog niet gelukkig.

Nou ik wens jullie allemaal een goed uit einde en een goed begin.

Liefs,

Mirjam, John en een poot voor al jullie hondjes van Max :zwaai
Anneke
Actief

mitmig,

ik ben heel blij met mijn nieuwe onderschrift. Echt heel erg bedankt.

gelukkig 2006 allemaal
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Blij dat je 'm leuk vindt Anneke! Ik word helemaal gek van die cursus fotobewerking ... verslavend! :N:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

hallo iedereen,

Hoe is het bij iedereen vergaan met vuurwerk. Mika was op een gegeven moment al een beetje gewent aan het geknal, dus ze was er iets rustiger onder. Het viel me wel mee hoe ze er op reageerde.

En monique ik vind het echt heel erg leuk dat je steeds nieuwe probeersels opstuurt. Ze zijn allemaal stuk voor stuk erg mooi.

Liefs
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Hallo allemaal!
Gelukkig is het vuurwerk heel erg meegevallen! Alleen siervuurwerk in een groot hotel een paar honderd meter verderop. We wonen in een klein, rustig vissersdorpje en nieuwjaar is hier geen feestdag, dus was 't erg rustig. Chinees Nieuwjaar op 29 januari zal wel wat erger worden! :N: Leklek vond 't allemaal wel interessant maar niet echt leuk, Jacky is zo goed als doof dus die krijgt 't gelukkig allemaal niet meer zo goed mee en Sjarlie zat te trillen als 'n rietje!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Mijn vrouwtje vertelde mij dat ik me heel goed heb gehouden met het vuurwerk.
Op oudjaarsdag ben ik nog naar de stad met vrouwtje geweest en schrok af en toe van het geknal maar gezien het vrouwtje er geen aandacht aan schonk en ook maar gewoon door liep.
Om 24;00 heb ik mij dan ook prima gedragen of er niets aan de hand was.
Ik hoop dat ik het de volgende jaren ook zo mag beleven.

Och herm arme Sjarlie, wat zielig dat je zo bang was :boos:
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Mirri schreef:Och herm arme Sjarlie, wat zielig dat je zo bang was :boos:
"Gelukkig" begint ze ook al doof te worden, dus misschien valt 't volgend jaar mee! Zit ik met twee dove honden ... moet nu al altijd achter Jacky aanrennen als ie een andere kant oploopt, want roepen heeft geen zin! :wink:

Wat fijn dat Max zich zo goed heeft gehouden met 't vuurwerk! :ok:

O ja, wat me nog is opgevallen aan Lek. Ze wil altijd graag aporteren (heeft ze van Jacky geleerd) en als 't wat lang duurt voordat ik de bal ofzo gooi, gaat ze van spanning haar lippen staan aflikken en haar ogen vallen zowat uit haar koppie! Zier er zo leuk uit! Ze is zo gespannen als een veertje als ze weet dat ik de bal ga gooien. Brengt alleen niet altijd alles terug, omdat ze veel te snel afgeleid is. :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

Mirri schreef:Och herm arme Sjarlie, wat zielig dat je zo bang was :boos:
Ja inderdaad heel erg zielig!
mitmig schreef:"Gelukkig" begint ze ook al doof te worden, dus misschien valt 't volgend jaar mee! Zit ik met twee dove honden ... moet nu al altijd achter Jacky aanrennen als ie een andere kant oploopt, want roepen heeft geen zin! :wink:

Wat fijn dat Max zich zo goed heeft gehouden met 't vuurwerk! :ok:

O ja, wat me nog is opgevallen aan Lek. Ze wil altijd graag aporteren (heeft ze van Jacky geleerd) en als 't wat lang duurt voordat ik de bal ofzo gooi, gaat ze van spanning haar lippen staan aflikken en haar ogen vallen zowat uit haar koppie! Zier er zo leuk uit! Ze is zo gespannen als een veertje als ze weet dat ik de bal ga gooien. Brengt alleen niet altijd alles terug, omdat ze veel te snel afgeleid is. :mrgreen:
Aan de andere kant is het vervelend als ze doof word want dan moet je achter 2 honden aanrennen omdat roepen dan geen zin meer heeft.

Mika gaat bij het aporteren voor onze voeten liggen en dan blaft ze een keer, en als het haar te lang duurt dan springt ze een keer tegen je op! Haha.
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Hallo allemaal! Hoe is 't met Max en Mika? O ja, Anneke, Leklek is ongeveer 18 maanden nu en ze is inmiddels al twee keer loops geweest! De eerste keer toen ze 7 maanden was! Ben nu aan het proberen om haar een pootje te laten geven, maar dat lukt van geen kant! :boos: Ze heeft last met haar concentratie, want ze moet natuurlijk alles in de gaten houden hier en dan kan ze niet ook nog eens op mij letten! :pffff: Maar ik ben al blij dat ze goed luistert als ik hoor roep, dan komt ze als een speer aanrennen! Verder rent ze veel over 't strand met alle strandhonden. Ze kan echt met iedere hond overweg, heel wat anders dan Jacky en Sjarlie, dat zijn echt van die terriers! Het begint hier nu warmer te worden, dus zitten we 's avonds ook veel op het strand en dan heeft ze tijd van haar leven! Hopelijk gaat alles net zo goed met jullie schatjes! Groetjes, Monique
Groetjes, Monique

Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Hallo mijn lieve Pinchertjes,

Hier even wat vanuit het koude nederland.
Alles goed met Max, van Mika heb ik deze week nog niets vernomen.
Maar komt ook omdat we allebei druk, druk, druk zijn.
Heb net gemaild naar Max zijn vriendjes of ze morgen ook naar het bos komen, wij hebben altijd hetzelfde groepje waarmee we afspreken.
Hier zijn ook een hele hoop hondjes loops en ik moet zeggen, wonder boven wonder loopt Max (ik zal niet te hard roepen) niet weg.
Is dit niet knap, normaal hangt hij aardig de macho uit, zo noemen ze hem zelfs :eek:
Als hij af en toe eens wil snuffelen bij een hond die loops is, wordt hij gestraft door zijn vriendinnetjes en ze hebben nog maar gelijk.

Heb eens zitten bedenken om heel misschien een pincher forum te gaan starten, maar of ik het voor elkaar krijg :denken:
Ben ik ieder geval een hoop informatie aan het verzamelen over hoe start ik een forum op.

Misschien nog leuke tips? Die zijn van harte welkom.

Ben trouwens wel jaloers hoor Monique dat het bij jullie al warmer begint te worden en dan moeten lezen dat jullie al heerlijk op het strand zijn te vinden :boos:

Groetjes en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Mirjam...
Dio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dio »

Paar vrienden van mij hebben laatst ook n forum opgezet.
En daar ben ik oa Moderator van geworden.

Voor een goed lopend forum moet natuurlijk hier en daar wat reclame gemaakt worden, en met hulp van dit forum kunnen de pincher eigenaren mischien zich ook aanmelden. (ideetje?) :wink:

Bij ons is het kiezen van de moderators bepaald door stemmen van de leden zelf,
dan krijg je geen schuine gezichten enzovoort.

Voor de rest zou ik zeggen,
kies leuke en bruikbare subfora's en plaats daar wat algemene topics alvast in.
En dan kan iedereen al beginnen met posten,
en naderhand zullen zij ook topics aanmaken :mrgreen:
Afbeelding
Anneke
Actief

hallo iedereen,

met mika gaat alles goed. Ben blij te horen dat het met de rest ook goed gaat.

Mirjam ik heb nog eens na gevraagt bij mijn pa, en hij heeft me het een en ander uitgelegt, en mijn broertje kon wel een layout dus een webpagina ontwerpen. cool he? Maar hoe het precies werkt dat moet ik nog even overleggen met mijn pa als ik daar ben. Goed? Dan kunnen wij gaan brainstormen wat we willen en hoe.

groetjes,
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Leuk idee een dwergpinscherforum, maarree :denken: zijn er in Nederland veel mensen met een dwergpinscher? Hier zijn ze best wel populair, maar ik weet niet hoe dat in Nederland is? Ben benieuwd naar jullie vorderingen!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Dio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dio »

mitmig schreef:Leuk idee een dwergpinscherforum, maarree :denken: zijn er in Nederland veel mensen met een dwergpinscher? Hier zijn ze best wel populair, maar ik weet niet hoe dat in Nederland is? Ben benieuwd naar jullie vorderingen!
Volgens mij was het n Pinscherforum :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”