Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
Hebbie die zelf verzonnen Tineke??
Zo ja? :ok: ....die bewaar ik even in mijn archief met uitspraken :mrgreen:
Nee die heeft Orson me ingefluisterd tijdens het weghollen voor een ernstige dreiging de postbode :mrgreen:

:mrgreen: .....oh jij hebt ook al zo'n schijtlijster van een hond?? :smile2:
Vooral poedels die hoog kunnen vliegen en door molentjes lopen is die als de dood van :mrgreen:
Ik meer voor de baasjes van dat soort honden want dat loopt met molentjes :smile: :smile:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
Hebbie die zelf verzonnen Tineke??
Zo ja? :ok: ....die bewaar ik even in mijn archief met uitspraken :mrgreen:
Nee die heeft Orson me ingefluisterd tijdens het weghollen voor een ernstige dreiging de postbode :mrgreen:

Vooral poedels die hoog kunnen vliegen en door molentjes lopen is die als de dood van :mrgreen:
Ik meer voor de baasjes van dat soort honden want dat loopt met molentjes :smile: :smile:
:evil:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rob*
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef: Nee die heeft Orson me ingefluisterd tijdens het weghollen voor een ernstige dreiging de postbode :mrgreen:

'Mama is boos'! :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mama Sanneke schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef: Nee die heeft Orson me ingefluisterd tijdens het weghollen voor een ernstige dreiging de postbode :mrgreen:

Luca loopt niet door molentjes toch of komt laag over vliegen :pffff:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

tineke schreef:
Mama Sanneke schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
Nee hoor !
:wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

tineke schreef:
Mama Sanneke schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
Nee gelukkig niet :N:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

scooby doo schreef:hoi ben nieuw op dit forum ik ben erbij omdat ik altijd al geintresseert was in honden . owja ik heb zelf een koningspoedel greets

ik zal al maar dadelijk beginnen met een vraag :roll: ik heb een koningspoedel van 6jaar en nu wil ik een hond bijkopen maar ik twijfel tussen 2rassen namelijk de stafford of de mechelaar ik wil de hond voornamelijk gebruiken voor sport ik ga iedere dag lopen en fietsen en het zou leuk zijn als de hond mij gezelschap kan houden .en ik wil een goede waakhond omdat er al 2keer is ingebroken bij mij thuis en als ik een goede waakhond zou hebben zou het mss de dieven wel afschrikken .
Hihihiiiiiiii, grappig he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

starfleet schreef:
Ascha schreef:
Nee hoor.. ik vind me daar zeker wel in..
Een hond die zijn plaats in de ren heeft die werkt over het algemeen wel beter dan een binnenhond die alle aandacht op elk moment van de dag heeft..
Ik denk toch dat de meeste binnenhonden niet elk moment aandacht krijgen, zeker niet als de honden vnl. voor werk gebruikt worden.

Hier loopt de hond buiten de wandelingen om de hele dag in en uit en ik doe verder waar ik zin in heb dat is dan gewoon een huis tuin keukenhondje en zo zijn er zoveel.

Ze is er gewoon lekker bij, dat vindt ze fijn, het is namelijk een hond.

Ik vind jouw redenatie niet kloppen. Een huishond zou bijvoorbeeld niet zo goed presteren o.a. omdat die in huis gecorrigeerd zou worden?????

Anne
Mijn honden hebben ook precies dat leven dat jullie zo mooi vinden voor een hond hoor..
Geen zorgen.. ik zeg niet dat een hond die binnen zit niet kan presteren..
Maar een hond die in een ren zit heeft vaak wel die pit die je bij de rest dan niet zo ziet..
Niet in alle gevallen hoor..
Maar vaak wel.. Ik neem de gok dan liever niet en zet hem op zijn eigen plek in de ren.. Waar hij het echt niet slecht zal hebben.. :wink:
Heb dit van luitjes met meer dan 40 jaar sport-ervaring die ik erg serieus neem..
Een huishond zal het zeker redden, ik ga er gewoon voor het beste in de hond boven te halen..
Als zou blijken dat dat kwam door hem binnen te houden..
Dan kreeg ie een zetel voor de kachel als het moest..
De resultaten die ik tot nog toe gezien heb laten dat anders zien..

Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Als je een hond daarin moet gaan aanpakken in huis in driften die je op het veld weer wel wil zien.. Ja dan is het beter dat hij in zijn eigen ruimte thuis totaal niets verkeerd kan doen.. En dus ook geen correctie nodig heeft.. (eigen ruimte hoeft niet alleen maar in de ren te betekenen)
Een hond uit werklijnen is meestal nog al hoog in zijn driften laat staan in zijn "pubertijd.." Dan kan hij zijn krachten mooi op het veld meten met de mouw in het zicht.. En zijn driften daar maximaal gebruiken..
Niets verkeerds mee bedoeld dus.. Gewoon een manier van opvoeden die ook gebruikt kan worden..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
scooby doo schreef:hoi ben nieuw op dit forum ik ben erbij omdat ik altijd al geintresseert was in honden . owja ik heb zelf een koningspoedel greets

ik zal al maar dadelijk beginnen met een vraag :roll: ik heb een koningspoedel van 6jaar en nu wil ik een hond bijkopen maar ik twijfel tussen 2rassen namelijk de stafford of de mechelaar ik wil de hond voornamelijk gebruiken voor sport ik ga iedere dag lopen en fietsen en het zou leuk zijn als de hond mij gezelschap kan houden .en ik wil een goede waakhond omdat er al 2keer is ingebroken bij mij thuis en als ik een goede waakhond zou hebben zou het mss de dieven wel afschrikken .

:mrgreen:
tineke

Marion. schreef:

Whoeha zie je wel bang na een inbraak is meneer de held blijkt eenbroekenpoeper te zijn die nog bang is van zijn eigen schaduw :smile: :smile: :smile:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tineke schreef:Whoeha zie je wel bang na een inbraak is meneer de held blijkt eenbroekenpoeper te zijn die nog bang is van zijn eigen schaduw :smile: :smile: :smile:
Maar hij staat nu wel in pak op het veld hoor :pffff:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ascha schreef:
Heb dit van luitjes met meer dan 40 jaar sport-ervaring die ik erg serieus neem..
Nou net die vastgeroeste ouderwetse kereltjes zou ik als jonge griet links laten liggen.

Anne (als oude griet trouwens ook :mrgreen: )
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:Whoeha zie je wel bang na een inbraak is meneer de held blijkt eenbroekenpoeper te zijn die nog bang is van zijn eigen schaduw :smile: :smile: :smile:
Nee joh campingsmoking in de kantine wedden :smile: :smile:
Of toch misschien die dwangbuis :smile: :smile: :smile:
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:

Matrozenpakkie??
Apenpakkie??
Of is het echt het pakkie wat Tineke net omschreef?? :mrgreen:
Ascha
Actief
Contacteer:

qyan schreef:
starfleet schreef:
scooby doo schreef:
allemaal vertrokken door dat gekanker
Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.

De hele dag in een kennel en er alleen uit en aandacht een paar keer per week. Ja dat vind ik heel erg om een roedeldier zo'n afschuwelijk en saai en ongevuld leven te geven met een uurtje per dag er even uit mogen op zijn best om de hond scherp en gewillig te houden.

En over kwijlende honden bij het eten. Mijn hondje ligt gewoon onder de tafel aan onze voeten, waar honden al eeuwen liggen tijdens het eten van de mensen. Een hond met een gevuld, fijn hondenleven ligt thuis lekker te pitten of te kluiven.

Anne
Ja, stel je voor dat je een hond waarmee je 2 of 3x per week traint ook nog eens op moet voeden :denken:
Ik zou bij een hond pas beginnen met opvoeden en training bij een leeftijd van 9 maanden tot een jaar..
Daarvoor mag hij pup, peuter, kleuter hoe je het ook noemen wil zijn..
Bij een jaar aangekomen daar word het menens.. dan gaat het allemaal beginnen..
Natuurlijk ben je in dat eerste jaar ook veel bezig.. maar vooral met alle zelfvertrouwen te geven.. Alles wat hij in zich heeft te laten ontwikkelen.. en als ze willen puberen.. dan kan dat.. In de Ren.. Zijn eigen plaats..
Nix mis mee toch..
tineke

Ascha schreef:
qyan schreef:
starfleet schreef:
scooby doo schreef:
Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.

De hele dag in een kennel en er alleen uit en aandacht een paar keer per week. Ja dat vind ik heel erg om een roedeldier zo'n afschuwelijk en saai en ongevuld leven te geven met een uurtje per dag er even uit mogen op zijn best om de hond scherp en gewillig te houden.

En over kwijlende honden bij het eten. Mijn hondje ligt gewoon onder de tafel aan onze voeten, waar honden al eeuwen liggen tijdens het eten van de mensen. Een hond met een gevuld, fijn hondenleven ligt thuis lekker te pitten of te kluiven.

Anne
Ja, stel je voor dat je een hond waarmee je 2 of 3x per week traint ook nog eens op moet voeden :denken:
Ik zou bij een hond pas beginnen met opvoeden en training bij een leeftijd van 9 maanden tot een jaar..
Natuurlijk ben je in dat eerste jaar ook veel bezig.. maar vooral met alle zelfvertrouwen te geven.. Alles wat hij in zich heeft te laten ontwikkelen.. en als ze willen puberen.. dan kan dat.. In de Ren.. Zijn eigen plaats..
Nix mis mee toch..
heb je dan wel de mogelijkheid om hem tot een jaar binnen te houden?
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ascha schreef: Geen zorgen.. ik zeg niet dat een hond die binnen zit niet kan presteren..
Maar een hond die in een ren zit heeft vaak wel die pit die je bij de rest dan niet zo ziet..
Niet in alle gevallen hoor..
Maar vaak wel..
Tsja, als je alle honden die vanwege hun te grote pit in een kennel weg gestopt worden of honden die totaal neurotisch worden omdat ze 24/7 vanuit een kennel een terrein moeten bewaken mee rekent kom je idd al snel aan een groter aantal pittige kennelhonden dan niet pittige.
Maakt het nog niet goed hè?!
starfleet
Erelid

Ascha schreef: Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Als je een hond daarin moet gaan aanpakken in huis in driften die je op het veld weer wel wil zien.. Ja dan is het beter dat hij in zijn eigen ruimte thuis totaal niets verkeerd kan doen.. En dus ook geen correctie nodig heeft..
Ik geloof niet in een puberfase. Natuurlijk wordt een hond ouder, volwassen, wat zelfstandiger. Door wat minder druk op een hond te leggen tijdens de groei naar volwassenheid zijn er helemaal geen correcties nodig, althans niet erger dan een keer foei of over de snuit grijpen.

Welke driften zijn dat dan die je moet aanpakken met correcties in huis als je veel bezig bent met de hond buiten en hij binnen een lekker bot heeft om op te kluiven en aan je voeten kan liggen?

Anne
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ascha schreef: Maar een hond die in een ren zit heeft vaak wel die pit die je bij de rest dan niet zo ziet..
Misschien moet je je eens af gaan vragen hoe dat komt...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Wat me opvalt, is dat mensen uit de africhting het altijd maar over 'correcties hebben die de hond in huis zou krijgen'. Ik vraag me dan dus werkelijk af wèlke correcties.
Tevens vraag ik me af in hoeverre de mensen uit de africhting met hun tijd mee gaan als ze nog steeds spreken in termen van: 'correcties'.
:denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Als je een hond daarin moet gaan aanpakken in huis in driften die je op het veld weer wel wil zien.. Ja dan is het beter dat hij in zijn eigen ruimte thuis totaal niets verkeerd kan doen.. En dus ook geen correctie nodig heeft..
Of je gebruikt die befaamde 'correcties' waar jullie het steeds over hebben gewoon niet?! :roll:
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Wat me opvalt, is dat mensen uit de africhting het altijd maar over 'correcties hebben die de hond in huis zou krijgen'. Ik vraag me dan dus werkelijk af wèlke correcties.
Tevens vraag ik me af in hoeverre de mensen uit de africhting met hun tijd mee gaan als ze nog steeds spreken in termen van: 'correcties'.

Naja als ik lees dat ze maar blind staren op iemand met 40 jaar vastgeroeste ervaring, dan denk ik dat ze nog heel lang zo blijven lullen.

Blijkbaar is corrigeren uit den boze als je een goede werkhond wilt hebben. :19:
qyan

Ascha schreef:
qyan schreef:
starfleet schreef:
scooby doo schreef:

Anne
Nix mis mee toch..
Zo bedoelde ik het niet Ascha :wink:
Met Qyan ben ik ook pas begonnen toen hij 7,5 maand was, en met de mechelpup ga ik waarschijnlijk nog iets later beginnen.
Ik bedoel alleen te zeggen........vooral tegen scooby, dat een sport/ werkhond best in huis kan leven.
Het is alleen verschrikkelelijk veel werk.
Vooral mbt tot visite heb ik heel veel regels :mrgreen:
Ondanks een hond in huis die werkt kan het prima samen en kan je de pup ook laten ontwikkelen en sterke laten groeien.
een goede opvoeding kan namelijk ook gewoon zonder druk en niet zoals scooby beweerd met alleen maar druk en dat je door de druk van de opvoeding geen goede sport/ werkhond krijgt.
Tuurlijk zijn er regels en ja je gaat anders met ene hond om, maar ik blijf he zeggen, dat kan ook prima in huis.
Dat je pas laat met trainen begint wil verder niet zeggen dat je he beestje niet zonder druk op kan voedem.
Trainen en opvoeding zijn namelijk 2 hele verschillende dingen :wink:
Onder opvoeding versta ik netjes leren lopen aan de lijn, wat ik speels aanleer met voer of ene balletje, geheel zonder druk.
Onder opvoeding versta ik dat de hond niet mag bietsen.
Onder opvoeding versta ik dat de hond niet mag eten van straat voor zijn eigen veiligheid
tevens versta ik onder opveding dat de pup vanaf dag 1 wordt bijgebracht wat hier betekend.erg handig in het bos.
Maar dat gaat allemaal speels.
En zo zijn er veel meer dingen die onder opvoeding vallen die geen of weinig invloed hebben op zijn training.
Opvoeding is geen training en kan geheel zonder druk
Als je pas met opvoeden begint als de hond 9 maanden of een jaar is, ja, dan kan je niet meer zonder die druk :wink:
Beestje heeft immers alle vrijheden gehad en moet dan opeens luisteren....hoe eerlijk vind jij dat tegenover een hond?

Overigens heb ik niets tegen honden in een kennel, mits er buiten het trainen om ook maar aandacht aan het beestje wordt gegeven.
Scooby vind ik erg overdreven met zijn kennel gebeuren, maar ik weet ook dat de meeste africhters die honden in een kennel hebben, die honden voor wel meer dan alleen trainen uit de kennel halen, fietsen, bos, etc.
Ik heb mijn hnden nu eenmaal liever in huis en als ik niet thuis ben hebben ze hun eigen ruimte, je zou het als een kennel kunnen zien, maar het zijn gewoon 2 grote aparte kamers (als pupsel er straks is) die ik over heb
starfleet
Erelid

Marion. schreef: Hihihiiiiiiii, grappig he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Deze vond ik ook grappig:

"r ik ben er weer met een vraag roll rocco de doberpup steelt hij ligt meestal op een matje voor de kachel of in zijn mand en als ik naar toilet ga staalt hij de afstandsbediening van tv en verstopt het in zn mand ook hem ik hem vandaag betrapt dat hij mn pakje sigaretten heeft gestolen en de sigaretten 1voor 1 in 2heeft gebeten hij steelt eigelijk van alles portomonee aansteker (ligt op tafel ) washandjes

en dat allemaal terwijl ik op hem let he hij steelt het gewoon en loot er mee naar zijn mand om zn buit te doden mrgreen kapotbijten en te verstoppen

wat moet ik hiermee hoe kan ik hem dit afleren

en zeg nu aub niet dat ik beter op hem moet letten want dat doe ik ik ben 24/24 bij hem (ga niet werken )
ik kan hem moeilijk de ganse dag in de bench stoppen vind ik dierenmishandeling kotz"

Anne
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ascha schreef: Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Als je een hond daarin moet gaan aanpakken in huis in driften die je op het veld weer wel wil zien.. Ja dan is het beter dat hij in zijn eigen ruimte thuis totaal niets verkeerd kan doen.. En dus ook geen correctie nodig heeft..
Ik geloof niet in een puberfase. Natuurlijk wordt een hond ouder, volwassen, wat zelfstandiger. Door wat minder druk op een hond te leggen tijdens de groei naar volwassenheid zijn er helemaal geen correcties nodig, althans niet erger dan een keer foei of over de snuit grijpen.

Welke driften zijn dat dan die je moet aanpakken met correcties in huis als je veel bezig bent met de hond buiten en hij binnen een lekker bot heeft om op te kluiven en aan je voeten kan liggen?

Anne
Het bijten bijvoorbeeld al..
Heb een pup meegemaakt mijn god daar werd je gek van zoals die in zijn baas zijn broek hing en zijn mouw..
Heb er overigens wel mee in een deuk gelegen..
Natuurlijk ik zou een pup wel binnenhalen.. maar als ik te vaak neeeeeee en laaat daat.. zou moeten roepen is het volgens mij gewoon beter dattie zijn eigen plek heeft..
Dat heb ik hier in huis ook.. Mijn honden hebben een eigen kamer.. (met bank... slecht he.. :wink: ) en daar trekken ze zich ook regelmatig terug..
Ook met het oog op kinderen.. ik vertrouw dat niet.. En als ze ergens nix van moeten hebben dan gaan ze hun kamer in..
Een hond die zich daar terug trekt word hier met rust gelaten.. Een ren zie ik net zo..
Zijn domein.. als ie daar zit laat je hem met rust..
Het eerste jaar dat ik de honden had hadden ze een ren.. deze stond gewoon open..
Als ik ze kwijt was lagen ze binnen in hun hok..
Dus geen kwelling.. gewoon een eigen plekkie.. ik snap niet zo goed wat het probleem van een ren opeens is.. Nix mis mee..
Laatst gewijzigd door Ascha op 20 aug 2005 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Ik zou bij een hond pas beginnen met opvoeden en training bij een leeftijd van 9 maanden tot een jaar..
Dan begin je toch erg laat, als je bij een pup pas met 9 maanden begint met opvoeden. (Trainen vind ik héél wat anders!) Dus tot 9 maanden hoeft hij niet gesocialiseerd te worden? Hoeft hij niet te leren wat de hondentaal is? Hoeft hij niet te leren dat het niet de bedoeling is dat hij zijn scherpe puppytandjes niet te pas en te onpas overal in mag zetten? Hoeft hij niet te leren wat netjes aan de lijn meelopen is? Hoeft hij niet te leren wat spelen is?

O, nee dat hoeft hij inderdaad niet te leren; in een ren zal hij dat de rest van zijn leven toch allemaal niet tegen komen...
qyan

Scooby schreef:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar een correctie is bij mij bij een pup gewoon foei of nee en daarna belonen voor gedrag wat ik wel wil zien.
Alhoewel ik eten van de straat dus wel harder heb aangepakt.
Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen :denken:
Maar om nu te zeggen dat daardoor druk op het hondje komt
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Blijkbaar is corrigeren uit den boze als je een goede werkhond wilt hebben. :19:
Daar vind ik dan nog helemaal niets mis mee. Waar het mij om gaat, is dat deze mensen denken dat je een huishond alleen als huishond kunt laten functioneren door hem regelmatig flinke correcties te geven?! Wat daar toch steeds mee bedoeld wordt, snap ik werkelijk niet...
tineke

starfleet schreef:
Marion. schreef: Hihihiiiiiiii, grappig he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Deze vond ik ook grappig:

"r ik ben er weer met een vraag roll rocco de doberpup steelt hij ligt meestal op een matje voor de kachel of in zijn mand en als ik naar toilet ga staalt hij de afstandsbediening van tv en verstopt het in zn mand ook hem ik hem vandaag betrapt dat hij mn pakje sigaretten heeft gestolen en de sigaretten 1voor 1 in 2heeft gebeten hij steelt eigelijk van alles portomonee aansteker (ligt op tafel ) washandjes

en dat allemaal terwijl ik op hem let he hij steelt het gewoon en loot er mee naar zijn mand om zn buit te doden mrgreen kapotbijten en te verstoppen

wat moet ik hiermee hoe kan ik hem dit afleren

en zeg nu aub niet dat ik beter op hem moet letten want dat doe ik ik ben 24/24 bij hem (ga niet werken )
ik kan hem moeilijk de ganse dag in de bench stoppen vind ik dierenmishandeling kotz"

Anne
whoehahahaha het word steeds beter en beter :smile: :smile:

Volgens mij is dat speelgoedhondje nog niet eens zo'n rare gedachte geweest van mij of zou de hond van Scoobydoo meerdere persoonlijkheden hebben net als zijn baasje. :smile: :smile: :smile:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hè hè, eindelijk het topic door genomen.
Ascha, kan je mij eens uitleggen hou jij het voor je ziet om een pup niet op te voeden. Hoe doe je dat bv met zindelijk maken. Neem aan dat je toch wel wilt dat je hond niet overal van zich afschijt en piest.

Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Ook je huis kan je zo inrichten dat je pup (jonge hond) niets fout kan doen.
Opvoeden houdt niet automatisch in dat je gedrag altijd moet corrigeren.

Ik heb uit eerdere opmerkingen over de honden die je nu in huis hebt, begrepen dat je nog niet eerder een pup opgevoed hebt. Klopt dat?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”