Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffend op andere honden af.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

@idoo schreef: maar dan ook nog eisen dat anderen rekening met je gevaarlijke hond houden is echt van de gekke![/color]
It takes two to tango : jouw honden rennen blaffend op een hond af, die hond reageert.

Zou zo fijn zijn als mensen zoals jij ook rekening met een ander zouden kunnen houden......... :roll:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

@idoo schreef:
Yndra schreef:Het gaat niet om groot of klein of fout en goed, het gaat over wat is gewenst en ongewenst. Ikzelf kan met een gerust hart zeggen dat mijn honden netjes zijn opgevoed en goed luisteren. Ik vind het dan ook erg bezwaarlijk als zij op andere honden af zouden rennen en blaffen, dit zou ik niet tolereren. Niet mijn honden maar IK bepaal hoe het een en ander geregeld wordt. Ik hou erg van ontspannen wandelen met mijn honden. Vind het daarom ook erg vervelend als een andere hond agressief gemotiveerd op mijn honden af zou komen. Gisteren moest ik overwerken, ik haalde de honden op bij mijn ouders. Ik stond bij de auto en voor de tweede keer valt er een grote kruisingshond uit naar mijn honden, blaffend, grommend tanden, dan raak ik flink geirriteerd. Dit is nu de tweede keer en nog loopt die hond los op andere honden af. Trouwens zij heeft wel een net opgevoed terrier reutje is wel een leuk hondje ook tegen mijn honden. Ook kwam ik een keer een keer op het recreatiegebied een vrouw tegen met 2 DH. Zij riep direct haar hond toen zij mij zag. ik dacht die ga ik niet passeren op een smal pad voelde niet goed. Dus ging ik met een grote boog honden aan de voet langs haar en wachtte rustig. Ik zal nooit vergeten wat dat mens zei: ZIE JE WEL ER GEBEURD NIETS JE MOET GEWOON EEN BEETJE VERTROUWEN HEBBEN ( ZEI RIEP IN PANIEK HAAR HOND) Ik lachte bij mijzelf deze discussie is zinloos. Ik heb haar geholpen door de afstand te vergroten, en daardoor de aanvals motivatie van de hond te verkleinen en de gehoorzaamheid naar de baas te vergroten. Wat een dommigheid, als ik haar gepasseerd had had haar hond 100% zeker uitgevallen :19:

Je hebt geheel gelijk wat je eigen honden betreft, alleen zijn het dus geen Schapendoezen. Schapendoezen komen dus nooit agressief gemotiveerd op andere honden af en dat hebben andere honden dan ook direct in de gaten, tenzij je als baas je angst voor blaffende honden overdraagt op je hond!
Dat jij bepaalt hoe je honden zich gedragen geloof je toch zelf niet, hoop ik?
Het soort hond bepaald hoe ie zich gedraagt, als je een hond zich tegennatuurlijk wilt laten gedragen doe je aan geestelijke hondenmishandeling!
Er zijn net als bij ieder ander ras allerlei soorten schapendoezen, de één is de ander niet. Spreek dus niet voor een heel ras. Natuurlijk zijn er net als bij andere rassen doezen die wel agressief reageren naar andere honden.
@idoo
Zeer actief

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

@idoo schreef:
Stang schreef:Hahahahahahha :smile: :smile:

Wij hebben hier ook zo'n blaffend harig geval lopen, geen schapendoes, maar een ander harig mengseltje (overigens een enig beestje om te zien). Die rent dus ook keihard blaffend op andere honden af en heeft het eenmaal bij Kaya geprobeerd.
Hond heeft daarna nooit meer tegen haar geblaft :19: :mrgreen:
Misschien moeten jouw honden ook maar een opvoedkundige hond tegenkomen aangezien baasje zelf hier verstek laat gaan.

Dat is dus exact waar ik op doel: de honden lossen het zelf wel op!

Ja ja.... :roll:
Er zijn gewoon honden bij wie dat niet gaat, ik had een teefje wat door kon blijven gaan, of er nu 2 of 8 honden op haar kwamen, ze kleunde er keihard in, wat lossen ze dan op??
Jij heb een paar van die honden, kan een enkele boxerteef gewoon niet tegenop, dus wat lossen ze dan op?De volgende keer zou mijn teefje erweer opduiken omdat ze leren van een verloren partij, in huis wordt er iets opgelost, buiten is het gewoon elke keer een nieuwe ronde met nieuwe kansen voor veel honden.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

@idoo schreef: Wat is dit nu weer voor onzin?
Als je over het gedrag van een ras praat, heb je het niet over de uitzonderingen maar over de regel.
Iemand met een gestoorde Schapendoes moet daar net zoveel rekening mee houden als iemand met een andere gestoorde hond.
[/color]
Zolang jij maar met niemand rekening hoeft te houden he? Dat is eigenlijk jouw hele visie samengevat geloof ik.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

@idoo
Zeer actief

kitty
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
Moos schreef:Zolang jij maar met niemand rekening hoeft te houden he? Dat is eigenlijk jouw hele visie samengevat geloof ik.

precies, dat is wat je wil geloven en daarom laat je de feiten maar voor wat ze zijn.
Het ging om het los in het bos wandelen, als ik met ze in het park wandel hou ik wel rekening met gestoorde honden!

Maar iemand die met zo'n hond gaat wandelen in uitlaatgebieden waar normale honden gewoon los kunnen, die houdt geen rekening met anderen.
Daarom ga ik juist daar met ze wandelen!
Eerder schreef je dat je ze overal los laat, losloopgebied of niet.....
Moos
Zeer actief

@idoo schreef:
Moos schreef:Zolang jij maar met niemand rekening hoeft te houden he? Dat is eigenlijk jouw hele visie samengevat geloof ik.

precies, dat is wat je wil geloven en daarom laat je de feiten maar voor wat ze zijn.
Het ging om het los in het bos wandelen, als ik met ze in het park wandel hou ik wel rekening met gestoorde honden!

Maar iemand die met zo'n hond gaat wandelen in uitlaatgebieden waar normale honden gewoon los kunnen, die houdt geen rekening met anderen.
Daarom ga ik juist daar met ze wandelen!
Dat is juist wat ik liever niet wil geloven, maar wat de feiten helaas wel aangeven.

Als ik mijn wat onzekere hond los heb lopen hou ik ontzettend veel rekening met anderen door te zorgen dat ze bij mij blijft. In het park, in het bos, in de polder, op het strand etc. etc. etc. Ik zie trouwens het verschil niet zo tussen al die losloopgebieden, maar goed.
Dat jij dan vervolgens jouw honden in een roedel blaffend op die van mij af laat rennen, dat valt dan onder geen rekening houden met anderen, en dat is wat jij andere mensen verwijt, maar zelf dus juist heel hard doet.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

@idoo schreef:
Moos schreef: Dat is juist wat ik liever niet wil geloven, maar wat de feiten helaas wel aangeven.

Als ik mijn wat onzekere hond los heb lopen hou ik ontzettend veel rekening met anderen door te zorgen dat ze bij mij blijft. In het park, in het bos, in de polder, op het strand etc. etc. etc. Ik zie trouwens het verschil niet zo tussen al die losloopgebieden, maar goed.
Dat jij dan vervolgens jouw honden in een roedel blaffend op die van mij af laat rennen, dat valt dan onder geen rekening houden met anderen, en dat is wat jij andere mensen verwijt, maar zelf dus juist heel hard doet.

Dus jij wil dat ik mijn honden altijd overal aangeleid hou vanwege het risico dat ik eens in de zoveel jaar iemand met een onzeker c.q. gevaarlijk hondje tegenkom?
Terwij het hier om het normale gedrag van mijn honden gaat, die hier notabene ook nog thuis horen?

In stadsparken ligt het anders, maar als je je hond meeneemt naar bos, polder of strand dan moet ie tegen loslopende andere honden kunnen, althans geen gevaar voor ze vormen door agressie of angst.
Nee, ik wil dat je je honden even bij je roept als je ziet dat ze blaffend op een andere hond af willen stormen; is dat zo moeilijk om dat zelf te bedenken?

En mijn onzekere hondje daar vormen ze als het goed is geen gevaar voor. Ik let namelijk wel goed op, dus de kans dat ze weg zou kunnen vluchten is heel klein. Ook omdat ik haar geleerd heb bij mij te komen als ze bang is. Neemt niet weg dat het gewoon een rotervaring voor d'r is, en ik totaal niet snap waarom jij zo graag andermans honden een nare ervaring bezorgd. Even terugroepen van jouw honden is tenslotte zo makkelijk. Kleine moeite, groot plezier. En dan kunnen ze daarna weer heerlijk verder rennen, want je komt heus niet elke 5 minuten een andere hond tegen in de gebieden waar jij het over hebt, op de tijden dat jij loopt.

Daarnaast ben ik gelukkig nog nooit iemand tegengekomen die zo asociaal was om een roedel blaffend op mijn honden af te laten stormen, dus helemaal zeker weten hoe ze zal reageren kan ik niet. Het zou ook kunnen dat dat de ene keer is dat ze toch gaat vluchten.

Wat is trouwens het verschil tussen een park en het bos of strand?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

@idoo schreef:
Angel-eyes schreef: Er zijn gewoon honden bij wie dat niet gaat, ik had een teefje wat door kon blijven gaan, of er nu 2 of 8 honden op haar kwamen, ze kleunde er keihard in, wat lossen ze dan op??
Jij heb een paar van die honden, kan een enkele boxerteef gewoon niet tegenop, dus wat lossen ze dan op?De volgende keer zou mijn teefje erweer opduiken omdat ze leren van een verloren partij, in huis wordt er iets opgelost, buiten is het gewoon elke keer een nieuwe ronde met nieuwe kansen voor veel honden.

Dat bedoel ik nu juist met het aan de honden zelf overlaten.
Jouw hond kan er dan wel keihard in kleunen, maar die hondjes van mij krijgt ze echt niet te pakken en de volgende keer dat die van mij haar tegenkomen houden ze gewoon een nog grotere veiligheidsmarge aan, desnoods blaffen ze op honderd meter afstand!

Uit elkaars blaf kunnen ze ook opmaken hoe groot de hond die eraan komt is, dat zie ik aan mijn oude Tjalfi. Als hij ze hoort blaffen en ze zijn te ver vooruit voor hem om te zien waarom, dan loopt hij of enthousiast naar voren om mee te gaan blaffen, of hij keert zich subiet om of wil de struiken in. Het eerste gebeurt bij kleine en het tweede bij grote honden!

Geloof me, mijn teefje kreeg ze makkelijk te pakken, maar daar gaat het niet om namelijk, ik zit de volgende keer met een opgefokte teef die de volgende keer als ze de kans krijgt een van je doezen gaat plukken, het is gewoon nutteloos en dom om ze het effe uit te laten knokken, want voor jouw doesjes is het dat ze dan meer afstand houden en mijn teefje zou ze dan juist nog meer gaan najagen om ze te grazen te nemen.
Nee je laat vreemde honden niks zomaar uitvechten, ik moet er niet aandenken dat Blisje, Feniksje en Angeltje je doezen waren gaan najagen omdat jij maar vind dat ze het moeten uitknokken.
Je leest teveel boekjes, je moet eens realtiteit onder ogen zien wat honden nu werkelijk doen in praktijk en dan vooral uit beide oogpunten en niet alleen uit je eigen belang.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

@idoo schreef:Dat jij bepaalt hoe je honden zich gedragen geloof je toch zelf niet, hoop ik?
Het soort hond bepaald hoe ie zich gedraagt, als je een hond zich tegennatuurlijk wilt laten gedragen doe je aan geestelijke hondenmishandeling![/color]
Kijk en nu zeg je t zelf!!!!!
Jij bepaald dat je honden de hele dag op 1 plek blijven liggen dus doe je aan geestelijke mishandeling, maar dat maakt jou niet uit, want je vind t wel makkelijk :wink:

maar dit zal wel niet opgaan voor schapendoezen he, hoe kan ik zo dom zijn :roll: :roll:
@idoo
Zeer actief

@idoo
Zeer actief

@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

@idoo schreef:
Moos schreef:Nee, ik wil dat je je honden even bij je roept als je ziet dat ze blaffend op een andere hond af willen stormen; is dat zo moeilijk om dat zelf te bedenken?
Wat is trouwens het verschil tussen een park en het bos of strand?

Ik hoef ze niet bij me te roepen want ze vertonen gewoon hun normale gedrag als ze blaffend op een andere hond afstormen, maar je moet ook gewoon niet roepen dat ik ze bij me moet houden, daardoor maak je je hondje juist wijs dat het eng is.
Niet doen dus!

Het verschil tussen park en buiten is dat je in het park mensen met jouw soort afwijking (alle andere honden zijn eng als ze loslopen) en mensen met gestoorde honden tegen kunt komen, die moeten namelijk ook ergens hun hond uitlaten, en buiten kom je ze niet tegen, althans die horen daar niet te komen omdat daar honden los mogen!
Is het jou weleens opgevallen dat jij de enige bent met een afwijkende mening over wat 'normaal' gedrag is?
Mijn hondje verstaat trouwens geen Nederlands hoor, dat scheelt. En als ik naar adviezen over hoe om te gaan met mijn hondje ga luisteren, zijn het zeker niet die van jou.

En nogmaals, mijn hondje heeft geen afwijking "alle honden zijn eng als ze loslopen". Mijn hondje gaat prima met 90% van de honden. De andere vindt ze een beetje eng, en dan gaat ze gewoon heel onderdanig doen. Ze vindt alleen de honden eng die of haar fixeren, of opjagen/besluipen, of blaffend op haar af stormen.
De enige die daar niet hoort te lopen ben jij.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

@idoo schreef:Ik hoef ze niet bij me te roepen want ze vertonen gewoon hun normale gedrag als ze blaffend op een andere hond afstormen,
ik vind dat gestoord gedrag. En ik wil dat dus niet bij mijn honden en wil dat je je honden gewoon bij je houd als ik dat ook doe.

althans die horen daar niet te komen omdat daar honden los mogen!
je hebt wel een giga ego hoor... bleh om van te kotsen. Ik heb er totaal geen problemen mee als iemand met een probleemhond in het bos loopt ook los als hij hem goed onder controle heeft. Hier loopt er ook 1 met een rottweiler... heb er nog nooit geen problemen mee gehad, geven en nemen heet zoiets en niet alleen nemen wat jij wil.. queenie :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

@idoo schreef:[ doen ze dat wel deugen ze niet, makkelijk zat![/color]
weer omdat jij dat vind he.... volgens mij deug jij helemaal niet en heb je een giga plank voor je kop :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

@idoo schreef:
kitty schreef:Eerder schreef je dat je ze overal los laat, losloopgebied of niet.....

Ik laat ze overal los, alleen niet overal vrij.
Als ik met ze langs het Spaarne loop, langs een weg waar auto's, brommers en fietsers langsracen, laat ik ze wel los maar blijven ze onder appél, en ik kan ze dus net zo makkelijk voor een aankomende auto laten uitwijken als voor iemand met een aangelijnd hondje.

Loop ik in het bos dan zijn ze los en vrij.
Daar loop ik om van een boswandeling te genieten, niet om continu op mijn honden te moeten passen!
Dan hoop ik voor jou dat JIJ nooit mee hoeft te maken wat ik heb meegemaakt!
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
russeltje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door russeltje »

poohbeer schreef:Ik denk dat het wel degelijk uit maakt dat hij een DH is. Van ieder klein hondje wat we tegen komen die hetzelfde doet wordt het namelijk door de mensen wel geaccepteerd.
ik heb ook 2 honden die als ze een hond zien een stuk blaffend erop af rennen.
de meeste mensen die staan dan te lachen.
want even later sjeezen ze dus weg omdat ze bang zijn.
dit doen ze trouwens alleen bij grote honden omdat ze daar bang van zijn.
maar zoals je zegt, dit word wel geaccepteerd.
ben er zelf ook mee bezig geweest om het eruit te krijgen maar valt niet zo mee.
al doen ze het niet zo heel vaak meer.
ze doen trouwens niets hoor, lopen gewoon rond de hond heen.
snuffen af en toe als die hond niet te wild is.
anders niet want ze hebben een keer een poot op der rug gehad en dat deed zeer bij de ene dus die vind grote honden niks meer
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
Angel-eyes schreef: Geloof me, mijn teefje kreeg ze makkelijk te pakken, maar daar gaat het niet om namelijk, ik zit de volgende keer met een opgefokte teef die de volgende keer als ze de kans krijgt een van je doezen gaat plukken, het is gewoon nutteloos en dom om ze het effe uit te laten knokken, want voor jouw doesjes is het dat ze dan meer afstand houden en mijn teefje zou ze dan juist nog meer gaan najagen om ze te grazen te nemen.
Nee je laat vreemde honden niks zomaar uitvechten, ik moet er niet aandenken dat Blisje, Feniksje en Angeltje je doezen waren gaan najagen omdat jij maar vind dat ze het moeten uitknokken.
Je leest teveel boekjes, je moet eens realtiteit onder ogen zien wat honden nu werkelijk doen in praktijk en dan vooral uit beide oogpunten en niet alleen uit je eigen belang.

Ik praat uit een kwart eeuw ervaring met Schapendoezen, dus ik denk echt dat je je vergist.
Een hond van jouw type gaat geen Schapendoezen najagen en als ze het wel doet is het fout gedrag.
Ze hoort Schapendoezengeblaf gewoon te negeren!
Vreemde honden horen niet zomaar te gaan vechten met elkaar, doen ze dat wel deugen ze niet, makkelijk zat!
Dit schreef je een paar weken terug, :denken:

Ik heb jaren lang ook een bende van vier "vechthonden" gehad.
Die vielen elke andere hond aan, maar dan wel met zijn vieren tegelijk.
Ptibulls, Dogo's, hoe groter de hond hoe agressiever die van mij tekeer gingen. Behalve natuurlijk als ik ze onder appèl zette omdat ik met ze naar een agilitywedstrijd ging, of een GG1, 2 of 3-happening.
Op het laatst kreeg ik huilende fokkers aan de deur, dat de mensen het bos uitvluchtten als zij met een paar van hun honden het bos ingingen, omdat ze dachten dat ik het was met mijn honden.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik weet hoe het is, die van mij :roll: precies zo. Ook een herder en idd mensen vinden deze honden nogal eng. Daar komt nog eens bij dat ze nu eenmaal heel waaks zijn dus snel blaffen. Die van mij is ook heel dominant en weet ook dondersgoed bij wie ze kan gaan klieren en wie niet.

Dit leverd ook zo de nodigen problemen. Ze is dit gedrag aan de riem gaan vertonen uit drang zo graag naar een hond toe te willen, maar dat lukte haar niet.Eerst was het janken toen werdt het blaffen en uiteindelijk staat ze met haar haren omhoog te blaffen. Dit schrikt mensen af :19: terwijl dit helemaal niet nodig is. Omhoog staande haren duiden niet persee op agressie maar op spanning bij haar dus de spanning om naar die hond toe te gaan om te spelen. Als ze dan uiteindelijk wel mag gaan is ze zo enthasiast dat ze nogal veel indruk achter laat bij anderen honden deze schrikken soms dus de eigenaar ook :(: en zo gaat t circeltje rond want ze heeft succes en het gedrag verergert.

Wat ik hier aan doe: ik wil nu dat mijn hond alleen op mij let en nergens anders op dus aan de riem volgen, los volgen liefst ook aankijken en pas dingen mogen als ik het zeg. En het werkt .... we zijn nog niet helemaal waar we willen zijn. Ik bedoel als een andere hond ook zo reageert is de verleiding nog wel erg groot. Ik laat haar ook nog vrij hoor en spelen, maar op het moment weet ik ongeveer van al de honden eigenaren in de buurt hoe ze zijn welke het wel accepteren als er eens "bekvechten"is of liever minder overdreven de hond gewoon blaffend en happend speelt want dat doet ze. En gelukkig zijn dat er best veel. Bij die anderen mensen hou ik haar dus aan de lijn een prima manier om haar te training pas als dit 100% goed gaat gaan we het los proberen.

Hoe je het ook af wilt leren ( zijn veel manieren te bedenken ) het belangrijkste is dat je zijn succes onderbreekt. misschien is het ook een idee als het je echt stoort om hem af te lijden als dit lukt. Die van mij bijvoorbeeld kan altyd los als ik maar een bal of nog beter frisbee heb dan heeft ze nergens anders meer oog voor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :wink:
@idoo
Zeer actief

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:denken: Waarom leer je je honden aan om anderen honden aan te vallen? Volgens mij klopt dat niet helemaal ik zie de lol er in iedergeval niet van in. Ik bedoel het gedrag van Jola is echt wel idd honds maar toch wil ik het liever niet hebben zeker niet bij vreemden honden en mensen. Zou er niet echt gezelliger op worden denk ik!
@idoo
Zeer actief

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”