Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schapen dood bijten
Moderator: moderatorteam
- linda
- Zeer actief
-
annemarie_hond
- Actief
mijn herders wegen ongeveer 40/45 kg.linda schreef:Of ik pech dat kan natuurlijk ook.Bij mij ging alles op een gegeven moment kapot,flex,gewone riem brak gewoon. We wilden nog leren riemen gaan proberen,maar daar zijn we niet meer aan toegekomen. Maar 50 kilo is wel wat anders als een herder(ik weet niet hoeveel die wegen)natuurlijk. Maar t kan echt wel. Ik had altijd een extra lijn bij me
dus dat scheelt niet zo veel en dan zijn ze nog aan de magere kant.
gr.AnneMarie
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Flexi Giant
Kost wat, maar dan heb je ook wat...
44.95
We hadden eerder altijd de NEW flexi giant maar die gaf de moed op na vier tot zes maand...hij trok hem dan door in de rem en het handvat was naar zijn mallemoer.
Nu hebben we meer dan een half jaar de gewone (en niet de zogenaamd nieuwe en verbeterde versie) en die doet het prima. Hij maakt wel herrie, maar de rem doet het nog keurig!
En omdat de vorige iedere keer stuk gingen hebben we er 1 gratis gekregen...ook een oude versie, die staat hier keurig in de verpakking.
44.95
We hadden eerder altijd de NEW flexi giant maar die gaf de moed op na vier tot zes maand...hij trok hem dan door in de rem en het handvat was naar zijn mallemoer.
Nu hebben we meer dan een half jaar de gewone (en niet de zogenaamd nieuwe en verbeterde versie) en die doet het prima. Hij maakt wel herrie, maar de rem doet het nog keurig!
En omdat de vorige iedere keer stuk gingen hebben we er 1 gratis gekregen...ook een oude versie, die staat hier keurig in de verpakking.
- linda
- Zeer actief
2 kapot getrokken in een maand tijdmercedes2803 schreef:Flexi Giant![]()
44.95![]()
![]()
![]()
Nou trok hij niet altijd hoor,maar als we naar t bos gingen kon hij niet altijd los en dan zag meneer wat,nam een aanloop en weg flex(ja,ook die hele dure

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik bedenk me dan daarbij ook nog dat een schaap doden nu ook niet direkt een zachte aanpak is, en een hond kan heus wel wat hebben.tineke schreef:Ik ben ook niet zo van de harde correcties maar het lijkt me in dit geval wel op zijn plaats als het effectief is geweest is het doel bereikt toch.
Overigens schat ik Estelle ook nog eens in als iemand die dat heel goed kan beoordelen en echt niet als een persoon die ervan geniet om haar hond eens te mogen beuken.
Liever een keer goed dan voortdurend half.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik kom misschien met iets wat veel mensen raar gaan vinden. Maar waarom ga je niet kijken of er een schaapsherder is die het aandurft om jou en je hond te trainen bij de schapen? Dat is risico vol ( maar dan is de herder op de hoogte ) maar als je slaagd weet je wel zeker dat als er ooit iets gebeurt bij schapen dat je niet overzien had dat je je hond zker onder appel hebt!
Jola zelf is me er ook een stussen uit gevlogen ik schrok me toen kapot! Wij hadden zelf een kudde van 300 schapen maar mevrouw gaat achter de schapen van de buren aan!
( zoiezo altyd erg) Probleem bij Jola is dat ze dus wel getraind is bij de schapen maar nooit afgemaakt. Goed ze schiet er dus tussen uit een inmens groot weiland in. Ik heb mn fiets meteen op de grond gegooid en ben over het hek gseprongen achter haar aan kon schreeuwen hielp niet ook Jola ging een schaap afzonderen. Bleef maar schreeuwen en rennen en uiteindelijk had ik haar te pakken dit heeft ze zeker geweten. En ik heb haar dus wel een flinke schop verkocht! Daarna altyd aangelijnt bij dat stukje. Schapen hadden gelukkig niets!
Om de reacties voor te zijn Ja geschopt en best hard ook ga eens kijken bij de training van een schaapsherder die honden worden niet met klickermethode getraind maar zoals wij het noemen met de tickermethode. Dit is gewoon noodzakelijk niks weegt op tegen de drift en de beloning die die hond krijgt van het drijven of bijten van een schaap! Dus het enige wat hem tegen kan houden is een goede correctie met geluk lukt je dat met je stem!maar dat is helaas niet zo vaak zo. Als een hond verder in zijn training is is ook het moeten liggen een straf en voldoet hij daar mee! Omdat de beloning is dat hij weer verder mag!
Verder train ik dus Jola ook altyd met de clicker en ben ik ontzettend tegen slipkettingen noem maar op maar bij zoiets heb je gewoon geen keus!
Ik zit wel nog met een vraagje aan de topic starter.
Je hebt als ik het goed heb 5 oudduitse herders. Dan weet je toch zeker wel dat deze kans erg groot is! Drijven van vee is een lust voor de meeste herders zit er eenmaal in en ik snap dat je schrikt en die schapen niet zag. Maar met 5 van zulke honden mag je van geluk spreken dat ze de enige was die er vandoor ging! In zon gebied met zoveel vee is het een noodzaak dat je je honden juist traint in de buurt van vee zodat je er zeker van bent dat zoiets niet zomaar gebeuren kan.Ik heb zelf op een heide gewoont mijn huisgenoot was de schaapsherder maar ik wist alle weilanden waar misschien schapen of ander vee kon staan en daar kwamen die honden dan ook niet los!
( ik wil je hiermee niet veroordelen ofzo vroeg het me gewoon af en ik hoop dat je een goede oplossing voor jezelf vinden kan)
Jola zelf is me er ook een stussen uit gevlogen ik schrok me toen kapot! Wij hadden zelf een kudde van 300 schapen maar mevrouw gaat achter de schapen van de buren aan!
Om de reacties voor te zijn Ja geschopt en best hard ook ga eens kijken bij de training van een schaapsherder die honden worden niet met klickermethode getraind maar zoals wij het noemen met de tickermethode. Dit is gewoon noodzakelijk niks weegt op tegen de drift en de beloning die die hond krijgt van het drijven of bijten van een schaap! Dus het enige wat hem tegen kan houden is een goede correctie met geluk lukt je dat met je stem!maar dat is helaas niet zo vaak zo. Als een hond verder in zijn training is is ook het moeten liggen een straf en voldoet hij daar mee! Omdat de beloning is dat hij weer verder mag!
Verder train ik dus Jola ook altyd met de clicker en ben ik ontzettend tegen slipkettingen noem maar op maar bij zoiets heb je gewoon geen keus!
Je hebt als ik het goed heb 5 oudduitse herders. Dan weet je toch zeker wel dat deze kans erg groot is! Drijven van vee is een lust voor de meeste herders zit er eenmaal in en ik snap dat je schrikt en die schapen niet zag. Maar met 5 van zulke honden mag je van geluk spreken dat ze de enige was die er vandoor ging! In zon gebied met zoveel vee is het een noodzaak dat je je honden juist traint in de buurt van vee zodat je er zeker van bent dat zoiets niet zomaar gebeuren kan.Ik heb zelf op een heide gewoont mijn huisgenoot was de schaapsherder maar ik wist alle weilanden waar misschien schapen of ander vee kon staan en daar kwamen die honden dan ook niet los!
( ik wil je hiermee niet veroordelen ofzo vroeg het me gewoon af en ik hoop dat je een goede oplossing voor jezelf vinden kan)
-
jidde
-
estelle
maar Nanni is ook erg klein, vond ik toen ik haar ooit eens gezien heb.jidde schreef:Pardonannemarie_hond schreef: mijn herders wegen ongeveer 40/45 kg.
gr.AnneMarieHoe groot zijn ze dan??
Die van mij komen niet boven de 30 uit
Daarbij heeft zij ook reuen.
-
jidde
Tuana zal ook niet meer als 35 gaan wegen, en dat is een flinke teefestelle schreef:maar Nanni is ook erg klein, vond ik toen ik haar ooit eens gezien heb.jidde schreef:Pardonannemarie_hond schreef: mijn herders wegen ongeveer 40/45 kg.
Daarbij heeft zij ook reuen.
-
annemarie_hond
- Actief
nogmaals ik had niet alle herders bij me hoor ik had er 2 mee en ik heb ze direct terug geroepen en de 1 kwam en de ander niet.corason del perro schreef:Ik kom misschien met iets wat veel mensen raar gaan vinden. Maar waarom ga je niet kijken of er een schaapsherder is die het aandurft om jou en je hond te trainen bij de schapen? Dat is risico vol ( maar dan is de herder op de hoogte ) maar als je slaagd weet je wel zeker dat als er ooit iets gebeurt bij schapen dat je niet overzien had dat je je hond zker onder appel hebt!
Jola zelf is me er ook een stussen uit gevlogen ik schrok me toen kapot! Wij hadden zelf een kudde van 300 schapen maar mevrouw gaat achter de schapen van de buren aan!( zoiezo altyd erg) Probleem bij Jola is dat ze dus wel getraind is bij de schapen maar nooit afgemaakt. Goed ze schiet er dus tussen uit een inmens groot weiland in. Ik heb mn fiets meteen op de grond gegooid en ben over het hek gseprongen achter haar aan kon schreeuwen hielp niet ook Jola ging een schaap afzonderen. Bleef maar schreeuwen en rennen en uiteindelijk had ik haar te pakken dit heeft ze zeker geweten. En ik heb haar dus wel een flinke schop verkocht! Daarna altyd aangelijnt bij dat stukje. Schapen hadden gelukkig niets!
en welke shaapsherder wil dit risico nemen denk ff na man er is toch niemand die zegt ach wat maakt het uit 1 of 2 schapen minder laat ze maar dood bijten.
stom reactie hoor
gr.AnneMarie
-
annemarie_hond
- Actief
mijn herders zijn groter en forser dan gewone korthaar herders mijn volwassen reu is 70 cm schofthoogte en dus is het heel normaal dat hij 40/45 kg weegt.jidde schreef:Pardonannemarie_hond schreef: mijn herders wegen ongeveer 40/45 kg.
gr.AnneMarie
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
je hebt je keuze volgens mij al gemaakt, dus ik zou zeggen uitvoeren met die hap.annemarie_hond schreef:nou riemen kunnen kapot gaan los breken ze kan thuis over het hek heen komen noem maar op je zal ze de kost geven die dat zijn overkomen.M@ri@nne schreef:Hoe kan ze er vandoor gaan als je haar aangelijnd hebt?annemarie_hond schreef:Tuurlijk kan ik haar wel aan de riem houden maar ze was er waarschijnlijk toch vandoor gegaan omdat ze volledig door het lint ging normaal gesproken heb ik haar perfect onder controle, maar nu keek ze niet eens meer naar me, en dat verbaast me zo, want ze is anders heel erg op mij gericht.M@ri@nne schreef: Ik zie op je site dat je ook een trainingsschool hebt?
Maar je eigen hond aan de lijn houden is niet mogelijk?
gr.AnneMarie
gr.AnneMarie
ik word hier een beetje sarcastisch van.
zo op je plaatje te zien heb je meer honden het is te hopen dat je daar meer voor over hebt.
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Pardon? Iemand doet heel veel moeite om je te helpen en dan kom jij niet verder dan een stomme reactie?? Zo gek is het idee toch niet? Logischerwijs heb je de hond aangelijnd en met een snuitje om, maar als je de hond wil houden en niet in wil laten slapen zul je er toch voor moeten zorgen dat ze of de kans niet meer krijgt om achter schapen aan te gaan of haar zo trainen dat je haar ook onder appel kan krijgen met schapen in de omgeving....annemarie_hond schreef:nogmaals ik had niet alle herders bij me hoor ik had er 2 mee en ik heb ze direct terug geroepen en de 1 kwam en de ander niet.corason del perro schreef:Ik kom misschien met iets wat veel mensen raar gaan vinden. Maar waarom ga je niet kijken of er een schaapsherder is die het aandurft om jou en je hond te trainen bij de schapen? Dat is risico vol ( maar dan is de herder op de hoogte ) maar als je slaagd weet je wel zeker dat als er ooit iets gebeurt bij schapen dat je niet overzien had dat je je hond zker onder appel hebt!
Jola zelf is me er ook een stussen uit gevlogen ik schrok me toen kapot! Wij hadden zelf een kudde van 300 schapen maar mevrouw gaat achter de schapen van de buren aan!( zoiezo altyd erg) Probleem bij Jola is dat ze dus wel getraind is bij de schapen maar nooit afgemaakt. Goed ze schiet er dus tussen uit een inmens groot weiland in. Ik heb mn fiets meteen op de grond gegooid en ben over het hek gseprongen achter haar aan kon schreeuwen hielp niet ook Jola ging een schaap afzonderen. Bleef maar schreeuwen en rennen en uiteindelijk had ik haar te pakken dit heeft ze zeker geweten. En ik heb haar dus wel een flinke schop verkocht! Daarna altyd aangelijnt bij dat stukje. Schapen hadden gelukkig niets!
en welke shaapsherder wil dit risico nemen denk ff na man er is toch niemand die zegt ach wat maakt het uit 1 of 2 schapen minder laat ze maar dood bijten.
stom reactie hoor
gr.AnneMarie
- Annet
- Zeer actief
Ik vind het idee van Corason del perro ook 1 van de betere. Natuurlijk zorg je er dan wel voor dat de hond geen schade aan kan richten, zodat je de situatie gecontroleerd kunt trainen.Chatterbox schreef:Pardon? Iemand doet heel veel moeite om je te helpen en dan kom jij niet verder dan een stomme reactie?? Zo gek is het idee toch niet? Logischerwijs heb je de hond aangelijnd en met een snuitje om, maar als je de hond wil houden en niet in wil laten slapen zul je er toch voor moeten zorgen dat ze of de kans niet meer krijgt om achter schapen aan te gaan of haar zo trainen dat je haar ook onder appel kan krijgen met schapen in de omgeving....annemarie_hond schreef:nogmaals ik had niet alle herders bij me hoor ik had er 2 mee en ik heb ze direct terug geroepen en de 1 kwam en de ander niet.corason del perro schreef:Ik kom misschien met iets wat veel mensen raar gaan vinden. Maar waarom ga je niet kijken of er een schaapsherder is die het aandurft om jou en je hond te trainen bij de schapen? Dat is risico vol ( maar dan is de herder op de hoogte ) maar als je slaagd weet je wel zeker dat als er ooit iets gebeurt bij schapen dat je niet overzien had dat je je hond zker onder appel hebt!
stom reactie hoor
gr.AnneMarie
Dat is tenminste al een beter idee dan in laten slapen, nietwaar?
Wat je ook nog kunt doen, is om de hond in een klein hok bij een ooi met een lam te zetten. Ik heb het zelf nooit geprobeerd (of hoeven proberen), maar er is mij door mensen die er wel ervaring mee hebben verzekerd dat de hond dan nog niet eens weer naar een schaap zal willen kijken, laat staan een stap in diens richting zetten. Ook niet de meest hondvriendelijke manier, maar nogmaals, veel erger dan inslapen kan het niet zijn. Maar zorg er wel voor dat je iemand meeneemt die verstand van honden (en schapen) heeft, deze laatste methode is niet geschikt voor leken.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- M@ri@nne
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Toch schijnt dat vroeger dé manier geweest te zijn;ik heb er tenminste weleens van gehoord.Hanneke2 schreef:Vertrouwd maken met schapen lijkt me geen slecht idee, maar die methode van je hond bij een ram of een ooi met lam zetten vind ik echt

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Mijn aanpak is het ook beslist niet, maar toch heb ik mijn zoon van vier eens een schop onder zijn kont verkocht en aan zijn oor gegrepen en gevraagd of ik hem even aan zijn oor op moest tillen omdat hij de kat aan de staart de lucht intilde.Addy schreef:
schreef jezelf niet dat je er niet naar kon kijken Estelle, dat was dan zeker omdat Hera gekieteld werd![]()
Het is mijn aanpak niet en ik reageer op het topic, niet op jou voor alle duidelijkheid !
Zo schat ik dat met Hera en de schapen ook in.
Anne
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Tssss..normaal probeer ik dit soort topics te negeren, omdat ik daar zo boos en opgefokt van wordt, maar dat moet dan nu maar..want dit slaat werkelijk alles!
Als iedereen zo zou denken als jou;
-zouden er geen jachthonden meer bestaan
-geen trekhonden of honden sterker dan jij kunt houden
-geen poolhonden of windhonden want die kunnen hoog springen
etc etc ga maar door!
Koop een goudvis en ga je eerst is verdiepen in de driften en natuur van een hond!
Je kunt en mag de schuld alleen bij jezelf zoeken, dit laatste doe je wel, maar je schuift het lekker af, door de hond te willen afmaken?!!!
Tuurlijk had je de schapen niet gezien, dat geloof ik direct!
En ik geloof ook wel dat je ze niet kon zien en er normaal alles aan doet dat het wel goed gaat, maar wanneer het fout gaat is dit toch altijd jouw schuld en verantwoordelijkheid en NIET van de hond! De hond blijft een hond met driften, karakter, instinct! een hond doet dit niet om jouw te pesten! Hij kan op dat moment niet anders..ik ga dit ook niet verder uitleggen..
nogmaals ga je is verdiepen in hondengedrag!!
Als iedereen zo zou denken als jou;
-zouden er geen jachthonden meer bestaan
-geen trekhonden of honden sterker dan jij kunt houden
-geen poolhonden of windhonden want die kunnen hoog springen
etc etc ga maar door!
Koop een goudvis en ga je eerst is verdiepen in de driften en natuur van een hond!
Je kunt en mag de schuld alleen bij jezelf zoeken, dit laatste doe je wel, maar je schuift het lekker af, door de hond te willen afmaken?!!!
Tuurlijk had je de schapen niet gezien, dat geloof ik direct!
En ik geloof ook wel dat je ze niet kon zien en er normaal alles aan doet dat het wel goed gaat, maar wanneer het fout gaat is dit toch altijd jouw schuld en verantwoordelijkheid en NIET van de hond! De hond blijft een hond met driften, karakter, instinct! een hond doet dit niet om jouw te pesten! Hij kan op dat moment niet anders..ik ga dit ook niet verder uitleggen..
nogmaals ga je is verdiepen in hondengedrag!!
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ja, klote he, dat dat veel geld kostannemarie_hond schreef: Ik hoop dat mijn verzekering dit dekt want de hele koppel schapen is drachtig en de kans is groot dat er nu dood geboren lammetjes geboren worden.
tja en dat kost toch wel veel geld.
gr.AnneMarie

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Het spijt me zeer maar zoals je dus lezen kon he........ ik heb ook een kudde van 300 schapen gehad. Tuurlijk zal niet iedere herder happen naar zon vraag maar proberen is het toch wel waard of zie ik dat verkeerdnogmaals ik had niet alle herders bij me hoor ik had er 2 mee en ik heb ze direct terug geroepen en de 1 kwam en de ander niet.
stom reactie hoor
gr.AnneMarie
EN ze weten in tegen stelling tot de gemiddelde honden eigenaar wat te doen in dit soort situaties!
Zo had ik echt nog nooit van gehoord! Ik zou er zelf niet snel voor kiezen maar denk dat dit zeker slagen kan aangezien dat een moeder alles doet om haar lam te beschermen.Wat je ook nog kunt doen, is om de hond in een klein hok bij een ooi met een lam te zetten. Ik heb het zelf nooit geprobeerd (of hoeven proberen), maar er is mij door mensen die er wel ervaring mee hebben verzekerd dat de hond dan nog niet eens weer naar een schaap zal willen kijken, laat staan een stap in diens richting zetten. Ook niet de meest hondvriendelijke manier, maar nogmaals, veel erger dan inslapen kan het niet zijn. Maar zorg er wel voor dat je iemand meeneemt die verstand van honden (en schapen) heeft, deze laatste methode is niet geschikt voor leken.
-
annemarie_hond
- Actief
Gordonsetter23 schreef:je hebt je keuze volgens mij al gemaakt, dus ik zou zeggen uitvoeren met die hap.annemarie_hond schreef:nou riemen kunnen kapot gaan los breken ze kan thuis over het hek heen komen noem maar op je zal ze de kost geven die dat zijn overkomen.M@ri@nne schreef:Hoe kan ze er vandoor gaan als je haar aangelijnd hebt?annemarie_hond schreef: Tuurlijk kan ik haar wel aan de riem houden maar ze was er waarschijnlijk toch vandoor gegaan omdat ze volledig door het lint ging normaal gesproken heb ik haar perfect onder controle, maar nu keek ze niet eens meer naar me, en dat verbaast me zo, want ze is anders heel erg op mij gericht.
gr.AnneMarie
gr.AnneMarie
ik word hier een beetje sarcastisch van.
zo op je plaatje te zien heb je meer honden het is te hopen dat je daar meer voor over hebt.
-
chrico
- Zeer actief
het lijkt erop dat je willens en wetens je hond los wil laten lopen op plaatsen waar het niet kan, ondeugelijke riemen heb, geen goede bescherming heb rondom je huis en toch je honden daar los laat lopen.
Koop een goede riem, ga trainen met je hond zoals al tig keer hiervoor is aangegeven en anders breng haar naar estelle.
Volgende keer staat die boer je op te wachten met zijn jachtgeweer en schiet je hond dood. Ben je daar dan op uit zodat je kan gillen en krijsen ohhhhhhhhhhhhhhhh mijn hondje, die klootzak schoot hem zoaar dood
Koop een goede riem, ga trainen met je hond zoals al tig keer hiervoor is aangegeven en anders breng haar naar estelle.
Volgende keer staat die boer je op te wachten met zijn jachtgeweer en schiet je hond dood. Ben je daar dan op uit zodat je kan gillen en krijsen ohhhhhhhhhhhhhhhh mijn hondje, die klootzak schoot hem zoaar dood
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
bianca83
- Zeer actief
Ja maar dat lukt haar dus niet want haar hond trekt elke riem kapot of e houd hem dan niet of weet ik veel watM@ri@nne schreef:Of je houd hem gewoon aangelijnd.

-
annemarie_hond
- Actief
jullie weten niet eens waarover je praat en dus hou je mond maar. het gaat niet om de riemen of wat dan ook. het gaat erom dat mijn hond schapen heeft dood gebeten en dat zal ze vaker gaan doen.en dat heeft niks maar dan ook niks met een riem of zo te maken de schapen staan hier op een meter afstand van haar dat zou betekenen dat ze nooit meer naar buiten kan.
daar gaat het om.
maar voor de goede orde, ik heb ik al een oplossing.
maar vooral bedankt voor de hulp die ik NIET gekregen heb van jullie
AnneMarie
daar gaat het om.
AnneMarie
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
en wat is nu dan de oplossing???annemarie_hond schreef:jullie weten niet eens waarover je praat en dus hou je mond maar. het gaat niet om de riemen of wat dan ook. het gaat erom dat mijn hond schapen heeft dood gebeten en dat zal ze vaker gaan doen.en dat heeft niks maar dan ook niks met een riem of zo te maken de schapen staan hier op een meter afstand van haar dat zou betekenen dat ze nooit meer naar buiten kan.
daar gaat het om.
AnneMarie

-
bianca83
- Zeer actief
Tjee zeg... Er zijn zat oplossingen genoemd alleen vond jij dat geen oplossing. Het gaat hier wel degelijk om het normaal meelopen en dus over riemen e.d. want als je hond aan de riem loopt kan hij geen schaap dood bijten. Sorry hoor maar het is gebeurd daar kan je niets meer aan veranderen maar je blijft er maar zo over door gaan. Dat schaap is dood! Klaar.

-
chrico
- Zeer actief
Sorry Annemieke, maar je bent niet de enige die dit gebeurd maar wel een van de enige waar ik zo weinig waardering van zie voor de mensen die goede ideeen aanbrengen om je te helpen.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel cru maar een hond die mijn weiland inkomt, mijn dieren wat aandoet, een baas heeft die weinig reageerd maar uitvluchten heeft waarom ze vooral haar best niet zoudoen, dat houd voor mij in dat ik mijn dieren moet gaan beschermen
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel cru maar een hond die mijn weiland inkomt, mijn dieren wat aandoet, een baas heeft die weinig reageerd maar uitvluchten heeft waarom ze vooral haar best niet zoudoen, dat houd voor mij in dat ik mijn dieren moet gaan beschermen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan