Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aankleden van honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Eline* schreef:
Inge schreef:Ik vind het zeer opvallend dat je een jaar of 5 nauwelijks een hond zag die een jasje droeg en dat je nu bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat een aangeklede hond tegenkomt. Het weer is echt niet dramatisch veranderd in die paar jaar.
Gut, geweldig argument zeg! :ok: Vroeger vraten we van de grond rond een kampvuurtje. Vroeguh liepen de honden buiten op het erf..en daar liepen geen malthezers hoor. :roll:
Dat is geen argument maar een constatering :19:
Ik vind het knap sneu dat Nika met d'r slechte gestel moet koulijden. Zo kun je het namelijk ook omdraaien. Waarom moet je je hond laten vernikkelen als er jasjes zijn voor erg slechte dagen?
Dat mag je vinden, ik vind het echter voor die paar dagen per jaar dat het koud en nat is met een gure wind (want dan schijnt het alleen maar nodig te zijn) niet nodig dat ze een jasje aankrijgt voor de korte rondjes.
Ik ben een hele slechte baas :19: Als we na maximaal een kwartiertje dan binnenkomen wordt ze lekker drooggewreven en gaat ze op de warme dekens op de bank liggen, vlakbij de verwarming.
Ik geloof trouwens ook niet dat Nika er gelukkig van zou worden, die houdt helemaal niet van poespas aan haar lijf. Toen ze na haar sterelisatie een t-shirt aanmoest stond ze erbij als een geslagen hond en zette nauwelijks nog een pas. Verbandjes trekt ze binnen 5 minuten van haar lijf af.
Mijn honden zijn vandaag overigens bloot meegeweest in de regen, twee keer een uur. Even om aan te geven dat het echt niet zo is dat ze bij het minste of geringste worden ingepakt. :19:
Zeg ik dan dat jij ze bij het minste of geringste inpakt? Nee toch? Waarom voelen degenen die zeggen dat ze alleen functioneel een jas aantrekken zich zo "aangevallen" als ik zeg dat ik denk dat er ook veel baasjes zijn die het gewoon leuk vinden? Functioneel was het toch bij jou, dan heb ik het toch niet over jou?
Ik heb bij Nemesio toen wel mijn wenkbrauwen opgetrokken, dat lijkt op de foto's een hond met een behoorlijke vacht en ik vroeg me dus ook echt af waarom die hond een jasje aan had.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Wat mij betreft hoeft niemand zich te verdedigen over wel of geen jasje voor zijn of haar hond. Als iemand mij een zeikerd noemt als ik mijn hond een jasje aantrek, voor mijn part met bloemetjesmotief of paarse stippen, prima toch...?

En ja, Desi...ze zijn vast wel te koop met kantjes of ruches en anders naai ik ze er persoonlijk voor je aan...als jij dat mooi vindt... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge schreef:Zeg ik dan dat jij ze bij het minste of geringste inpakt? Nee toch? Waarom voelen degenen die zeggen dat ze alleen functioneel een jas aantrekken zich zo "aangevallen" als ik zeg dat ik denk dat er ook veel baasjes zijn die het gewoon leuk vinden? Functioneel was het toch bij jou, dan heb ik het toch niet over jou?
Ik heb bij Nemesio toen wel mijn wenkbrauwen opgetrokken, dat lijkt op de foto's een hond met een behoorlijke vacht en ik vroeg me dus ook echt af waarom die hond een jasje aan had.
Marloes voelde zich ook al aangesproken en ik inderdaad ook door de toon en die soort smilie's :roll:
Dat spreekt tegen dat je funtioneel aankleden okee vindt of dat mensne het zelf moeten weten.
Nemesio is half november van 17 graden in Spanje naar de kou hier gekomen en was niet aangepast op kou. Hij heeft nu al tijden geen jas meer aan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Functioneel heb ik er geen problemen mee, dus gewoon een dekje om de hond te beschermen tegen regen of koude wind. Zelf heb ik Jackie mijn oude boerenfox wel eens een oude trui van mij aangetrokken omdat hij het 's winters echt koud begon te krijgen buiten na een paar minuutjes(beetje in vorm geknipt :mrgreen: ) maar dat was in die zin geen succes dat de wind er natuurlijk gewoon doorheen waaide. Een goed wind en waterdicht dekje was veel beter geweest.

Maar jurkjes en pakjes voor de leut, nee ik denk dat dat de hond geen recht aan doet. Het is geen pop. Je trekt een hond kleertjes aan als je een hond dus ook niet ziet als hond, maar als een speeltje. En dat verdient een hond niet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Spuit 11 komt er ook even achteraan :mrgreen:
Ik neem aan dat (bijna) ieder die hier op het forum rond hobbelt wel een echt hondenmens is. En dus ook wel heel goed in kan schatten of hun hond voor de functionaliteit een dekje,jasje nodig heeft. :19:
Voor de fun of die stomme clowns-pakjes.. :neenee: Het is een hond en die moet je in de waarde laten,vind ik.
sfeyenoord1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sfeyenoord1 »

Ik vind het op zich wel grappig voor foto's ofso maar niet voor gewoon de hele tijd, en dan ook alleen bv. een hoedje of een sjaaltje dat is wel grappig. Maar verder vind ik het maar stom.
yruvian
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yruvian »

Bikini's en dergelijke vindt ik ook niet kunnen... maar voor de rest hier een hele kast vol hondenjasjes (het grootste deel zelfgemaakt, want die in de handel passen meestal niet echt voor een chinees of een andere hond met de verhoudingen van windhonden)

Commentaar genoeg op straat en op verschillende andere plaatsen, zelfs bij de familie. Maar Largo is nu eenmaal een naakthond en ik heb liever niet dat ik hem af moet geven omdat ie een longontsteking gekregen heeft omdat ik zo stom was te luisteren naar mijn omgeving. Het zou de eerste niet zijn.

En nee, onze langhaar Irix loopt er naakt bij, zonder jas. Bij Largo is het trouwens ook niet het hele jaar door, en in huis nooit (behalve soms eens voor foto's). Ook hij is zonder jas mooier, trouwens.

Het aankopen van een naakthond omdat je die met reden een jasje aan moet doen, is trouwens stom. Dit is een echte hond... en zeker geen pop. Jammer genoeg zijn er te weinig die echt eerst denken en onderzoeken wat nu eigenlijk het karakter van zo'n kleine spring-in-'t veld is.

Jassen zijn net een van de nadelen die aan het houden van chineesjes zitten, maar natuurlijk maken we daar zonder problemen het beste van, omdat ik gewoon gek ben van het ras! (en natuurlijk zoek ik wel dingen uit die ik leuk vind. dus zeker niets roze.... :smile: )
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:
Inge schreef:Zeg ik dan dat jij ze bij het minste of geringste inpakt? Nee toch? Waarom voelen degenen die zeggen dat ze alleen functioneel een jas aantrekken zich zo "aangevallen" als ik zeg dat ik denk dat er ook veel baasjes zijn die het gewoon leuk vinden? Functioneel was het toch bij jou, dan heb ik het toch niet over jou?
Marloes voelde zich ook al aangesproken en ik inderdaad ook door de toon en die soort smilie's :roll:
Dat spreekt tegen dat je funtioneel aankleden okee vindt of dat mensne het zelf moeten weten.
Nemesio is half november van 17 graden in Spanje naar de kou hier gekomen en was niet aangepast op kou. Hij heeft nu al tijden geen jas meer aan.
ik vind het niet raar dat een hond die opgegroeid is in een "warm" land en jas of trui aan krijgt, zeker als de overgang erg groot is...

maar toch snap ik het niet zo goed... en dat is geen kritiek, want een ieder moet en mag doen wat hij of zij zelf wil in deze... ik ken een boel honden, groot en klein, ook malthezers, mijn jackies en dan zeker thica zijn ook erg kou gevoelig.. weinig tot geen ondervacht enz.. in extreme temperaturen hou ik daar rekening mee, dus niet te lang, dan maar vaker lopen enz..
het is toch gewoon zo dat er in deze tijd anders gedacht word? en dat heeft dan niet veel te maken met vroeguh at de hond ook uit de pot mee?
ik vind serieus dat wanneer een malthezer ( ja sorry marloes) niet meer kan of wil lopen wanneer het koud is of regent.. niet echt meer een hond is... en of de hond nou wel of niet last heeft van een jas of trui, daar gaat het me dan niet eens om.. ik ken ook genoeg malthezers die gewoon door weer en wind lopen zonder jas... :19:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

yamie schreef:
Eline* schreef:
ik vind het niet raar dat een hond die opgegroeid is in een "warm" land en jas of trui aan krijgt, zeker als de overgang erg groot is...

maar toch snap ik het niet zo goed... en dat is geen kritiek, want een ieder moet en mag doen wat hij of zij zelf wil in deze... ik ken een boel honden, groot en klein, ook malthezers, mijn jackies en dan zeker thica zijn ook erg kou gevoelig.. weinig tot geen ondervacht enz.. in extreme temperaturen hou ik daar rekening mee, dus niet te lang, dan maar vaker lopen enz..
het is toch gewoon zo dat er in deze tijd anders gedacht word? en dat heeft dan niet veel te maken met vroeguh at de hond ook uit de pot mee?
ik vind serieus dat wanneer een malthezer ( ja sorry marloes) niet meer kan of wil lopen wanneer het koud is of regent.. niet echt meer een hond is... en of de hond nou wel of niet last heeft van een jas of trui, daar gaat het me dan niet eens om.. ik ken ook genoeg malthezers die gewoon door weer en wind lopen zonder jas... :19:
Ideaal is het niet, denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Maar goed, als je hond nou eenmaal zo'n slechte vacht heeft dan is dat maar zo. En als dat dan met een jas opgelost is dan is dat toch goed :ok: Er zal in deze tijd idd wel anders worden gedacht. Vroeger had de hond maar pech, nu niet meer.
Ik denk dat het bij Benno ook wel scheelt dat zijn vacht slechter is geworden door scheren en castratie. Misschien is dat bij veel honden wel zo, maar misschien ook wel dat fokkers de vachten beter moeten selecteren bij het fokken (maar daar heb ik dan geen verstand van :wink: ). Of je hond dan niet echt een hond meer is als zijn vacht het weer niet aankan... ben ik het dan weer niet zo mee eens :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Lysette schreef:
yamie schreef:
Eline* schreef:

Ideaal is het niet, denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Maar goed, als je hond nou eenmaal zo'n slechte vacht heeft dan is dat maar zo. En als dat dan met een jas opgelost is dan is dat toch goed :ok: Er zal in deze tijd idd wel anders worden gedacht. Vroeger had de hond maar pech, nu niet meer.
Ik denk dat het bij Benno ook wel scheelt dat zijn vacht slechter is geworden door scheren en castratie. Misschien is dat bij veel honden wel zo, maar misschien ook wel dat fokkers de vachten beter moeten selecteren bij het fokken (maar daar heb ik dan geen verstand van :wink: ). Of je hond dan niet echt een hond meer is als zijn vacht het weer niet aankan... ben ik het dan weer niet zo mee eens :mrgreen:
nee oke, als een hond een slechte vacht heeft, dus een vacht die niet hoort, en die dus niet voldoende beschermt... oke..

en nee ik vind het ook niet erg.. ik zie er in de zin qua hond geen kwaad in, ik vraag me alleen af.. waar eindigt het? waarom heeft de hond het dan nodig? zijn ze ziek? oke... komen ze uit een warm land? oke.. enz enz.
maar in principe heeft een malthezer bv toch echt geen jasje nodig...
en nee dat klopt, een hond is niet minder als het een jas aan heeft... ik bedoelde dat meer als , is het dan nog wel een hond zoals het behoort te zijn?

en het is echt alleen maar vraag en interesse, ik veroordeel niemand, ik snap het gewoon niet...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:
Moos heeft geen jas nodig. Behalve als we in stortregen 3 graden en storm toch wel 1.5 uur gaan lopen. Dat heb ik al eerder geprobeerd uit te leggen :wink: Als ik lang weg moet, dan wil ik graag dat ze daarvoor ook lekker lang gelopen hebben. Daarom heeft Moos een regenjas. Voor die zeldzamen keren per jaar dat we toch 1.5 uur gaan lopen in noodweer. Dan heb ik dus eventjes niet de keuze om korter en vaker te gaan lopen omdat ik weg ben de helft van die dag.
Het gaat hier dus echt om stortregen, kou en storm. En dan zijn er maar heel weinig Maltezers die dan 1.5 uur kunnen lopen zonder het koud te krijgen. Het lijkt me ook heel sterk dat jij die vaak ziet lopen, want de gemiddelde Maltezer loopt nou niet bepaald elke dag een lange wandeling van 1.5 uur, laat staan in stortregen en storm (en ik bedoel hier absoluut niet mee dat ik het zo goed doe ofzo hoor, maar even ter illustratie).

Saar is gewoon een trutje. In alles, dus ook met kou en regen. Ik zeg niet dat dat goed is, of handig is, maar het is nou eenmaal zo. En dan kan ik daar vreselijk moeilijk over gaan doen, of trutje Saar maar accepteren zoals ze is. En als zij 100 keer vrolijker over straat loopt in een regenbui met een jasje aan dan krijgt zij die jas aan.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: nee oke, als een hond een slechte vacht heeft, dus een vacht die niet hoort, en die dus niet voldoende beschermt... oke..

en nee ik vind het ook niet erg.. ik zie er in de zin qua hond geen kwaad in, ik vraag me alleen af.. waar eindigt het? waarom heeft de hond het dan nodig? zijn ze ziek? oke... komen ze uit een warm land? oke.. enz enz.
maar in principe heeft een malthezer bv toch echt geen jasje nodig...
en nee dat klopt, een hond is niet minder als het een jas aan heeft... ik bedoelde dat meer als , is het dan nog wel een hond zoals het behoort te zijn?

en het is echt alleen maar vraag en interesse, ik veroordeel niemand, ik snap het gewoon niet...
Ik weet ook niet in hoeverre de vachten veranderen na castratie bijv. Anders kun je zeggen als fokker, we gaan erop letten (en niet denken, slechte vachten fokken we mooi mee door, er zijn immers toch jasjes op de markt). Maar bij Benno weet ik wel zeker dat het na zijn castratie slechter is geworden, daar doe je als fokker weinig aan.
Oud, uit een ander land, ik denk dat dat geen redenen zijn. Voor mij is er maar één reden: de hond voelt zich prettiger met jas dan zonder jas.

En honden zoals ze horen te zijn, tja hoe hoort een hond te zijn?

clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Een Maltezer is ook geen hond :mrgreen: Dus dan kan die ook best een jasje aan, we hebben het toch al niet meer over een hond :pffff:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

clausipaus schreef:Een Maltezer is ook geen hond :mrgreen: Dus dan kan die ook best een jasje aan, we hebben het toch al niet meer over een hond :pffff:
Zo, probleem opgelost :mrgreen:

Annelies
Zeer actief

Lysette schreef:
clausipaus schreef:Een Maltezer is ook geen hond :mrgreen: Dus dan kan die ook best een jasje aan, we hebben het toch al niet meer over een hond :pffff:
YES..!! Dan mag ik dus -ongestraft- een kwart jas, kwart bikini en kwart petje voor Noa kopen, want die is ongeveer voor een kwart Maltezer...!!

:cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:
Lysette schreef:
YES..!! Dan mag ik dus -ongestraft- een kwart jas, kwart bikini en kwart petje voor Noa kopen, want die is ongeveer voor een kwart Maltezer...!!

:cheer: :cheer: :cheer:
Nee de jouwe is wel een echte hond dus die mag geen jas aan :mrgreen: :pffff:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

Annelies
Zeer actief

Ja, maar....ja, maar..... :boos:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Annelies schreef:Ja, maar....ja, maar..... :boos:
Niks te maren :pffff:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

:19: Nou, dan rest mij niets anders dan slechts <a href="http://83.149.113.151/products.php?cate ... kwijlen</a>...

:mrgreen:
Afbeelding
zaira
Actief

Ongelezen bericht door zaira »

Ik trek mijn Kleine meid wel als het heel koud is een jas aan.
Maar dat komt omdat zij 1 keer heel ziek is geweest door de kou en er enge dingen gebeurde zoals dat ze geen ademkreeg en er na adem snakte.
En op het laatst bijna om viel doordat ze geen adem kreeg.
Krijgt zij dus een jas aan als het heel koud is maar dat is echt omdat ik bang ben dat het weer gebeurt en omdat zij het meestal steen koud heeft buiten.
Mijn reu krijgt een jas aan als ik met de trein en bus moet als het koud is en als hij dan op de grond ligt dan krijgt hij door de kou buikkrampen en voor de rest krijgen ze geen jas aan.
Alleen mijn cocker voor de gein daar staat op het shirt BEWARE OF THE OWNER en die vond ik leuk maar die draagt ze echt bijna nooit ( 2 keer gedragen )
Groetjes Fenna en
clausipaus
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef::19: Nou, dan rest mij niets anders dan slechts <a href="http://83.149.113.151/products.php?cate ... kwijlen</a>

:mrgreen:
Keizer wil dat legerhempje hebben!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hmmm een leger jasje staat natuurlijk wel leuk bij de auto
hebben ze eigenlijk ook honden slaapzakjes voor kamperen
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:hmmm een leger jasje staat natuurlijk wel leuk bij de auto
Vast wel, en anders kunnen we altijd nog een kampeer set voor honden opzetten. Is vast goed geld verdienen :mrgreen: :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

Bobbie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bobbie »

Whahahaha, sorry hoor :offt: kweet ut, maar Twinkeltje, hebben die hondjes op jouw foto nou een rode neus?? :mrgreen: geweldig!!
Annelies
Zeer actief

Slaapzakjes...??? :O:

Als wij gaan kamperen nemen we Noa's prinsessenbed mee (roze, of course...) :pffff: en die zetten we in haar eigen tent... :pffff:

AfbeeldingAfbeelding

:smile:
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Contacteer:

Ja maar, als kerel-hond kun je daar niet mee aan komen zetten hoor :mrgreen: Die slapen stoer in de slaapzak. :mrgreen:

*heb je die mandjes in de vorm van een auto ook gezien, die vind ik zoooo gaaf :mrgreen: *
Penotti & Sombra!

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Annelies schreef:

Als wij gaan kamperen nemen we Noa's prinsessenbed mee (roze, of course...) :pffff: en die zetten we in haar eigen tent... :pffff:

AfbeeldingAfbeelding

Noa is veel te groot voor het merendeel van die dingen; dat bedje puilt ze uit :pffff: Kijk, daar moet je weer een nep-hond voor hebben he, die passen op mini-bedjes :smile: :smile: :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Bobbie schreef:Whahahaha, sorry hoor :offt: kweet ut, maar Twinkeltje, hebben die hondjes op jouw foto nou een rode neus?? :mrgreen: geweldig!!
ja wel zei vieren feest dus weg met de mayonaise wand nu is het tijd voor de polonaise Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
twinkeltje
moderator

clausipaus schreef:
Vast wel, en anders kunnen we altijd nog een kampeer set voor honden opzetten. Is vast goed geld verdienen :mrgreen: :mrgreen:
:idea: daar zit wat in wie weet wil het intergratiebureau investeren :denken:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Moos schreef:
Annelies schreef:

AfbeeldingAfbeelding

Noa is veel te groot voor het merendeel van die dingen; dat bedje puilt ze uit :pffff: Kijk, daar moet je weer een nep-hond voor hebben he, die passen op mini-bedjes :smile: :smile: :wink:
hebben ze die ook in paars met gele geef licht in de donker sterren :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”