Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juiste beslissing?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoie schreef:
greatdane schreef:[Wat ik ermee zeg is dat een hond het bij mij niet in zijn kop hoef te halen mij naar mijn strot te vliegen en zelf ben ik wel de laatste die een hond naar de DA zal brengen.
Dit is wat je schrijft:
greatdane schreef:[,maar een hond die me gericht aanvalt,nee helaas die redt de DA niet als het aan mij ligt.
En daarmee suggereer je minstens, wat mij betreft staat het er gewoon, dat je zo'n hond eigenhandig af zou maken als het je zou lukken. Krabbel je nu terug, of lees ik het verkeerd ?

Ik heb best wel een heel groot vermoeden wat ie zou gaan doen, en daar kan ik me best in vinden :ok:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Rob* schreef:
Zoie schreef:
greatdane schreef:[Wat ik ermee zeg is dat een hond het bij mij niet in zijn kop hoef te halen mij naar mijn strot te vliegen en zelf ben ik wel de laatste die een hond naar de DA zal brengen.
Dit is wat je schrijft:
greatdane schreef:[,maar een hond die me gericht aanvalt,nee helaas die redt de DA niet als het aan mij ligt.
En daarmee suggereer je minstens, wat mij betreft staat het er gewoon, dat je zo'n hond eigenhandig af zou maken als het je zou lukken. Krabbel je nu terug, of lees ik het verkeerd ?

Ik heb best wel een heel groot vermoeden wat ie zou gaan doen, en daar kan ik me best in vinden :ok:
ja, ik denk dat jij en ik vermoed greatdane ook het hondje ongenadig op z'n lazer zullen geven, wat iets anders is dan killen. Denk ik. Maar waarom er zo moeilijk over doen wat je zou doen ?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Zoie schreef:
Dit is wat je schrijft:

Vraagje Jan?
Wat zou jij doen met zo'n hond dan?
Zoie
Zeer actief

Rob* schreef:[
Vraagje Jan?
Moeilijk. Op het moment zelf zou ik w.s. kwaad worden en de hond proberen te laten stoppen met die onzin. Maar ik geef toe dat ik lang niet zeker ben dat het me ook zou lukken.

Als ik regelmatig zulke toestanden met mijn hond had, dan zou ik hem w.s. ook een spuitje geven, tenzij ik heel zeker wist dat ik hem goed kon herplaatsen. Daar zou ik dan wel eerst mee aan de slag gaan, maar ik zou de lat wel bijzonder hoog leggen. Maar als b.v. iemand als Estelle zou zeggen, breng hem maar, dan zou ik dat doen, zeker met een hond van een jaar.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

greatdane schreef:[Zou me eerder druk maken over het verkloot gedrag van deze honden.
Ik maak me eerder druk om de fok en het plaatsingsbeleid van zulke honden. En over het onnadenkend aanschaffen van zo'n hond. Over de rest kan ik me nauwelijks verbazen, want het zit er dik in dat het fout gaat.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Zoie schreef:
Vraagje Jan?
Moeilijk. Op het moment zelf zou ik w.s. kwaad worden en de hond proberen te laten stoppen met die onzin. Maar ik geef toe dat ik lang niet zeker ben dat het me ook zou lukken.

Als ik regelmatig zulke toestanden met mijn hond had, dan zou ik hem w.s. ook een spuitje geven, tenzij ik heel zeker wist dat ik hem goed kon herplaatsen. Daar zou ik dan wel eerst mee aan de slag gaan, maar ik zou de lat wel bijzonder hoog leggen. Maar als b.v. iemand als Estelle zou zeggen, breng hem maar, dan zou ik dat doen, zeker met een hond van een jaar.

Is dat wel oke om onzeker te zijn of je je hond kan stoppen?
Je moet nooit angst hebben of je je hond wel kan stoppen, volgens mij geeft dat problemen met opvoeden en de status in huis wie nou wel of niet de sterkste is.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Van wat ik allemaal lees vallen me echt de schoenen uit soms. Wat er met de hond moest gebeuren was hem op het rechte spoor zetten als dat mogelijk was met die hond. Er hoeft niet gezocht te worden naar iemand die de hond voor het leven koud en kil ging behandelen of iemand die hem in een hok stopt en er 2 - 3 keer per week mee zou gaan sporten.

Het enige dat er aan schorte was een baas die wist wat wel en niet te doen met de hond en een baas die wist hoe hij de hond rustig en lager in rang moest krijgen. Of meer zelfverzekerd en stabieler. Net wat er schort op dat moment.

En de africhting zit natuurlijk helemaal niet te wachten op deze hond. Die nemen gewoon een pup uit de juiste lijnen en de afvallers en zijproducten uit de africhting belanden stuk voor stuk in het asiel en er zijn bar weinig mensen die daar ook maar iets van verantwoordelijkheid over nemen. Doet niemand dat dan is inslapen gewoon het beste. Alleen een kenner had de hond op het rechte pas gezet en die kenner neemt hem domweg niet. :19: Dan houdt het op voor de hond toch?

Mensen moeten zich niet vergissen in de metamorfose die een stabiele baas met de juiste aanpak in een hond kan veroorzaken. Geen enkele hond wil de hele dag op scherp staan en hijgend met grote pupillen totaal gefucked naast een baas moeten leven die hij niet vertrouwd.
Geef zo'n hond een sterke goed baas die eerlijk is en de hond transformeerd naar een stabiel en mooi wezen. Niks levenslange aanpak en problemen, gewoon de goed aanpak.

En dat africhtingshonden geen correcties pikken en de baas dan bijten vind ik helemaal van de zotte :piew: Dat betekend gewoon dat de baas geen controle heeft over zijn hond. Een baas die de hond iets wil verbieden omdat dat gevaarlijk is bv hoort nooit in zijn kladden gebeten te worden door de eigen hond. Dat is larie en zeker geen ingefokte eigenschap van zulke honden die je als normaal kan zien. Dat is onkunde van de baas.

Waarom ik dat durf te stellen? Domweg omdat die honden ondelring wel prima geregeld en ordelijk een rangorde kunnen handhaven zonder dat de teef de reu naar de keel vliegt als hij haar een correctie geeft. Dan kan dat dus bij mensen ook gewoon als je maar eerlijk, duidelijk en altijd consequent bent met zo'n dier.

Slikken dat het ingefokt is dat je hond je naar de strot bijt bij een correctie vind ik persoonlijk niet normaal eigenlijk :denken:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Rob* schreef:[Is dat wel oke om onzeker te zijn of je je hond kan stoppen?
Je moet nooit angst hebben of je je hond wel kan stoppen, volgens mij geeft dat problemen met opvoeden en de status in huis wie nou wel of niet de sterkste is.
Ja maar Rob, ik heb niet zo'n hond :wink: De honden die ik als baas heb hoef je niet met fysieke overmacht op hun plaats te zetten.

Had ik wel zo'n hond, ja, dat is allemaal gefilosofeer, misschien zou ik het wel beter doen dan jij en ik nu vermoeden, maar het kan ook zijn dat de hond me idd boven het hoofd zou groeien, en wat ik dan zou doen heb ik al gezegd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rob* schreef:
Zoie schreef:
Vraagje Jan?

Is dat wel oke om onzeker te zijn of je je hond kan stoppen?
Ik denk persoonlijk dat het helemaal niet op kracht aankomt. Sorry maar wij zijn mensen en honden dieren. De rangorde komt dus uiteraard en alleen voort uit onze intelligentie die ons indien goed gebruikt 100 rangen boven de hond zet. Slimme honden en mensen die denken dat ze het goed doen geven soms problemen maar uiteindijk win je het met je hersenen altijd van een hond. Is de hond helemaal gek gemaakt is er soms geen redden meer aan, natuurlijk, dat kan. Maar een kenner die zijn koppie gebruikt kan met de meeste honden een heeeeel eind komen. :ok:

Elke eigenaar van een boerboel moet dat wel beamen want geen van hen kan de hond fysiek aan 1 op 1 als het om de echie om een bot, de bank of wat dan ook gaat. :mrgreen: :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Van wat ik allemaal lees vallen me echt de schoenen uit soms. Wat er met de hond moest gebeuren was hem op het rechte spoor zetten als dat mogelijk was met die hond. Er hoeft niet gezocht te worden naar iemand die de hond voor het leven koud en kil ging behandelen of iemand die hem in een hok stopt en er 2 - 3 keer per week mee zou gaan sporten.

Het enige dat er aan schorte was een baas die wist wat wel en niet te doen met de hond en een baas die wist hoe hij de hond rustig en lager in rang moest krijgen. Of meer zelfverzekerd en stabieler. Net wat er schort op dat moment.

En de africhting zit natuurlijk helemaal niet te wachten op deze hond. Die nemen gewoon een pup uit de juiste lijnen en de afvallers en zijproducten uit de africhting belanden stuk voor stuk in het asiel en er zijn bar weinig mensen die daar ook maar iets van verantwoordelijkheid over nemen. Doet niemand dat dan is inslapen gewoon het beste. Alleen een kenner had de hond op het rechte pas gezet en die kenner neemt hem domweg niet. :19: Dan houdt het op voor de hond toch?

Mensen moeten zich niet vergissen in de metamorfose die een stabiele baas met de juiste aanpak in een hond kan veroorzaken. Geen enkele hond wil de hele dag op scherp staan en hijgend met grote pupillen totaal gefucked naast een baas moeten leven die hij niet vertrouwd.
Geef zo'n hond een sterke goed baas die eerlijk is en de hond transformeerd naar een stabiel en mooi wezen. Niks levenslange aanpak en problemen, gewoon de goed aanpak.

En dat africhtingshonden geen correcties pikken en de baas dan bijten vind ik helemaal van de zotte :piew: Dat betekend gewoon dat de baas geen controle heeft over zijn hond. Een baas die de hond iets wil verbieden omdat dat gevaarlijk is bv hoort nooit in zijn kladden gebeten te worden door de eigen hond. Dat is larie en zeker geen ingefokte eigenschap van zulke honden die je als normaal kan zien. Dat is onkunde van de baas.

Waarom ik dat durf te stellen? Domweg omdat die honden ondelring wel prima geregeld en ordelijk een rangorde kunnen handhaven zonder dat de teef de reu naar de keel vliegt als hij haar een correctie geeft. Dan kan dat dus bij mensen ook gewoon als je maar eerlijk, duidelijk en altijd consequent bent met zo'n dier.

Slikken dat het ingefokt is dat je hond je naar de strot bijt bij een correctie vind ik persoonlijk niet normaal eigenlijk :denken:
Ik denk zeker dat consequentie en eerlijkheid juist bij dit soort honden van enorm groot belang zijn.
Verder is het volgens mij echt geen normaal standaard gedrag dat africhtingshonden de baas bij een correctie naar de strot vliegen of dat ze zo super zenuwachtig/neurotisch zijn.
Foute fok? Foute baas? Ik weet het niet, maar een normale situatie vind ik het in ieder geval niet.
Oke, van Herders heb ik niet veel verstand, maar ik ken meerdere Rottweilers in de africhting en die vertonen echt dat gedrag niet. Ze zijn drukker dan de gemiddelde hond, dat zeker, maar het zijn absoluut stabiele honden.
Ik moet er niet aan denken dat er bij ieder incidentje een kans zou zijn dat mijn hond me naar de strot vliegt :eek:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

MARC_S schreef:[
Ik denk persoonlijk dat het helemaal niet op kracht aankomt. Sorry maar wij zijn mensen en honden dieren. De rangorde komt dus uiteraard en alleen voort uit onze intelligentie die ons indien goed gebruikt 100 rangen boven de hond zet. :
Misschien niet als je alles goed doet. Maar als je steekjes laat vallen, en dat zal de niet - kenner al snel doen, en je hond ruikt dat hij je kan intimideren, dan is m.i. al snel het hek van de dam. Tenminste, zo schat ik dat in bij dit type hond. Maar ik ben geen kenner.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Stang schreef:Ik moet er niet aan denken dat er bij ieder incidentje een kans zou zijn dat mijn hond me naar de strot vliegt :eek:
Dat hoort ook gewoon niet zo. Dat doen ze bij elkaar ook niet :neenee: dus naar de baas ook niet.
Dan is er geen rust in de hond en ik zie dat soort gedrag als een soort van afgereageerde spanningen en frustratie. Wild om je heen bijten naar je roedelgenoten is voor iedere hond zelfdestructief. Nog beter gezegd, als dat werkelijk ingefokt in het karakter zit is de hond ten dode opgeschreven in het normale leven. Ik zie het al voor me dat een mechelaartje de alfa-teef naar destrot vliegt omdat die haar een snuitbeet gaf die haar niet beviel. Ze zou domweg afgemaakt worden door de roedel. Aangezien dat nooit bij mechelaars gebeurd vraag ik me ook af waarom het dan wel normaal zou zijn dat ze dat bij hun menselijke roedelgnoten doen? :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoie schreef:
MARC_S schreef:[
Ik denk persoonlijk dat het helemaal niet op kracht aankomt. Sorry maar wij zijn mensen en honden dieren. De rangorde komt dus uiteraard en alleen voort uit onze intelligentie die ons indien goed gebruikt 100 rangen boven de hond zet. :
Misschien niet als je alles goed doet. Maar als je steekjes laat vallen, en dat zal de niet - kenner al snel doen, en je hond ruikt dat hij je kan intimideren, dan is m.i. al snel het hek van de dam. Tenminste, zo schat ik dat in bij dit type hond. Maar ik ben geen kenner.
Dan is de zaak bij veel rassen al verloren. Maar dan moet je hond al dominant agressief worden en dat zijn de meeste dominante honden niet. Als dat met een molosser gebeurd is de zaak zowiezo al verloren en moet je de hond herplaatsen en vanaf de 1e minuut goed begeleiden. Rotweiler-reuen hebben er soms een handje van om dominant agressief te zijn van aanleg en die honden belanden dan ook stuk voor stuk in de bewaking. Die corrigeren de baas echt heel hard en dat is ook een probleem waar de fokkers zich van bewust zijn. Dat zit in lijnen :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tja juiste beslissing, geen idee moeilijk te beoordelen vanaf hier en dan nog wat heb jij eraan als ik zeg dat ik het niet of wel gedaan zou hebben. Ik ken jou niet en de hond ook niet en ik ben jouw geweten niet.
Als ik dat lijstje van handelingen/gedrag bekijk zou ik dingen anders hebben gedaan en geen dingen ingevuld hebben voor de hond. Veronderstellingen van emoties die eigenlijk alleen voor mensen opgaan, bijv. nadenken en dankbaarheid. Ik zou dat niet bij dieren zoeken.
Maar ja wat heb je er aan?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rob*
Zeer actief

Zoie schreef:
Als een hond merkt dat ie je fysiek de baas kan zijn dan zal die dat itproberen ook, verlies je dat dan kan je met al je intelligentie inpakken, een Mastino die je te grazen wil nemen kun je niets anders meer dan de strijd fysiek aangaan of de hond wegdoen, bij dat soort kan het hek goed van de dam geraken ja. :wink:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik heb 11 jaar een mechelaarkruising uit africhtingslijnen gehad,mijn manke Kaatje,die zat in de hondensport,maar hebben ze wegedaan omdat ze na een autoongeluk een verlamde voorpoot had, het was een dochter van Oscar van Berkelaar,een beroemde hond uit de africhting heb ik me laten vertellen,of dat zo is weet ik niet daar heb ik me nooit in verdiept en vind ik voor de rest zo interresant niet.Een trouwere,lievere hond dan mijn kaatje kon je je niet voorstellen. Ze was een beetje het vertrouwen in de mensheid kwijt en dat heb ik haar weer een beetje bij moeten brengen.Ik heb haar nog nooit een tik hoeven geven,ze heeft me nog nooit aangevlogen,en als ik op de grond met haar lag was het om te kroelen.Zo'n grote hondenkenner ben ik niet het enige wat ik haar kon geven was mijn liefde en vertrouwen en dat was bij haar voldoende.
Rob*
Zeer actief

beppie schreef:Ik heb 11 jaar een mechelaarkruising uit africhtingslijnen gehad,mijn manke Kaatje,die zat in de hondensport,maar hebben ze wegedaan omdat ze na een autoongeluk een verlamde voorpoot had, het was een dochter van Oscar van Berkelaar,een beroemde hond uit de africhting heb ik me laten vertellen,of dat zo is weet ik niet daar heb ik me nooit in verdiept en vind ik voor de rest zo iterresant niet.Een trouwere,lievere hond dan mijn kaatje kon je je niet voorstellen. Ze was een beetje het vertrouwen in de mensheid kwijt en dat heb ik haar weer een beetje bij moeten brengen.Ik heb haar nog nooit een tik hoeven geven,ze heeft me nog nooit aangevlogen,en als ik op de grond met haar lag was het om te kroelen.Zo'n grote hondenkenner ben ik niet het enige wat ik haar kon geven was mijn liefde en vertrouwen en dat was bij haar voldoende.

Vertrouwen en liefde zijn natuurlijke dingen die leer je niet uit boekjes, vind het altijd leuk om di soort dingen te lezen :ok:
Sylvie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sylvie »

MARC_S schreef:Het enige dat er aan schorte was een baas die wist wat wel en niet te doen met de hond en een baas die wist hoe hij de hond rustig en lager in rang moest krijgen. Of meer zelfverzekerd en stabieler. Net wat er schort op dat moment.
Hoe dan Marc? Door hem af te meppen tot ie niet meer rechtkomt? Of door hem naar de keel te vliegen?
MARC_S schreef: Mensen moeten zich niet vergissen in de metamorfose die een stabiele baas met de juiste aanpak in een hond kan veroorzaken. Geen enkele hond wil de hele dag op scherp staan en hijgend met grote pupillen totaal gefucked naast een baas moeten leven die hij niet vertrouwd.
Ik kan je verzekeren dat mijn pa de juiste man is om zulke honden op te voeden. Zijn vorige mechelaar en groenendalers hebben dit soort gedrag (bijten dan, want zo aanvallen hebben ze zelfs niet geriskeerd) maar één keer moeten proberen. Meteen in de kiem gesmoord en ze wisten het wel. Het gevecht aangaan met Rex was geen optie.
laeken
Zeer actief

Sylvie schreef:
MARC_S schreef:Het enige dat er aan schorte was een baas die wist wat wel en niet te doen met de hond en een baas die wist hoe hij de hond rustig en lager in rang moest krijgen. Of meer zelfverzekerd en stabieler. Net wat er schort op dat moment.
Hoe dan Marc? Door hem af te meppen tot ie niet meer rechtkomt? Of door hem naar de keel te vliegen?
Niet met agressie in ieder geval en als dat je twee alternatieven zijn dan snap ik dat de hond ook jou op die manier heeft aangepakt. Je hoeft helemaal niet te denken aan agressie naar de hond toe. Dat is vaak ook de reden dat honden met agressie gaan reageren op de baas. Agressie lokt agressie uit. Rust en kalmte lokt rust en kalmte uit. De hond niet overvragen en zeker niet iets doen waarvan je niet weet of de hond het wel aankan. :wink:
MARC_S schreef: Mensen moeten zich niet vergissen in de metamorfose die een stabiele baas met de juiste aanpak in een hond kan veroorzaken. Geen enkele hond wil de hele dag op scherp staan en hijgend met grote pupillen totaal gefucked naast een baas moeten leven die hij niet vertrouwd.
Ik kan je verzekeren dat mijn pa de juiste man is om zulke honden op te voeden. Zijn vorige mechelaar en groenendalers hebben dit soort gedrag (bijten dan, want zo aanvallen hebben ze zelfs niet geriskeerd) maar één keer moeten proberen. Meteen in de kiem gesmoord en ze wisten het wel. Het gevecht aangaan met Rex was geen optie.
[/quote]

Jullie zijn duidelijk agressief ingesteld naar honden en deze hond heeft het dus gewoon geriskeerd. Hij dacht sterker te zijn dan jullie en dat was hij duidelijk ook. Vechten tegen de spuit was zinloos maar dat heeft hij zeker geprobeert. Hoe kom je erbij dat je honden klein moet maken met fysieke straffen? In de kiem gesmoord en ze wisten daarna wel hoe zich te gedragen etc klinkt mij als een directe weg naar een tegenaanval van een hond die jullie niet zo hoog in het vaandel had dan jullie jezelf ingeschat hebben. Waarom zou die hond zich klein laten maken door jou? Hij is veel sterker en heeft je dat laten weten ook. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Even wat anders, als je mijn 2 laatste honden had genomen uit het asiel was precies dit gebeurd. Joep had je direct de eerste dag gebeten en Wuilus had je gebeten na de zoveelste correctie die ze niet zou pikken. Honden hoeven niet altijd een correctie of ander fysiek geweld te accepteren als je niet eerlijk bent of niet echt hun baas bent waar ze 100% op vetrouwen. :19: Verkeerde correcties maken een hond agressief en verdedigend naar de baas. Helemaal niet de relatie die je met je hond wil en ook helemaal niet de relatie die je hond met jou wil. Hij wil helemaal niet agressief worden op roedelgenoten. Je dwingt hem door wat je van hem vraagt en met hem doet.

Het is geen kwestie van wie is fysiek de sterkste. Gelukkig ook maar aangezien de meeste mensen het helemaal niet winnen van hun hond :roll: Wie hier gelooft dat de gemiddelde eigenaar van hun doggen wint als die echt voor de kill gaan naar het vrouwtje :19: Of hun 3 herders? Of hun boerboel? Bullmastiff? Etc. Als al die mensen hun hond fusiek de baas moesten blijven was er een behoorlijk probleem met honden in dit land :ok:
Afbeelding
Sylvie
Vaste gebruiker

MARC_S schreef: Niet met agressie in ieder geval en als dat je twee alternatieven zijn dan snap ik dat de hond ook jou op die manier heeft aangepakt. Je hoeft helemaal niet te denken aan agressie naar de hond toe. Dat is vaak ook de reden dat honden met agressie gaan reageren op de baas. Agressie lokt agressie uit. Rust en kalmte lokt rust en kalmte uit. De hond niet overvragen en zeker niet iets doen waarvan je niet weet of de hond het wel aankan. :wink:
Rust en kalmte als de hond z'n tanden ontbloot bij een bevel. Dat hebben we gedaan: negeren. Rust en kalmte als de hond je broek van je lijf scheurt als jij verder wil wandelen en hij een andere richting op wil?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Zoie schreef:
Als een hond merkt dat ie je fysiek de baas kan zijn dan zal die dat itproberen ook, verlies je dat dan kan je met al je intelligentie inpakken, een Mastino die je te grazen wil nemen kun je niets anders meer dan de strijd fysiek aangaan of de hond wegdoen, bij dat soort kan het hek goed van de dam geraken ja. :wink:
Zo ver moet je het al nooit laten komen natuurlijk.
Ik ben ervan overtuigd dat je hele houding enorm veel uitmaakt, zelfverzekerd zijn, niet aarzelen, opkomen voor je hond zodat hij weet dat jij de dienst uitmaakt in noodsituaties. Gewoon in het dagelijks leven het heft in handen nemen zodat het niet in hun kop opkomt om je lijfelijk aan te vallen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Sylvie schreef:
dus iedere groenendaeler en mechelaar van jullie heeft minstens 1 keer aangevallen?

gr Aimee
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sylvie schreef:
MARC_S schreef: Niet met agressie in ieder geval en als dat je twee alternatieven zijn dan snap ik dat de hond ook jou op die manier heeft aangepakt. Je hoeft helemaal niet te denken aan agressie naar de hond toe. Dat is vaak ook de reden dat honden met agressie gaan reageren op de baas. Agressie lokt agressie uit. Rust en kalmte lokt rust en kalmte uit. De hond niet overvragen en zeker niet iets doen waarvan je niet weet of de hond het wel aankan. :wink:
Rust en kalmte als de hond z'n tanden ontbloot bij een bevel. Dat hebben we gedaan: negeren. Rust en kalmte als de hond je broek van je lijf scheurt als jij verder wil wandelen en hij een andere richting op wil?
Nou :N: als mijn hond haar tanden ontbloot bij een commando van mij, dan smoor ik dat direct de kiem in.
En dat bedoel ik dus niet lijfelijk, maar bij het eerste seintje zou ik dus wel degelijk ingrijpen en dit niet negeren.

Maar goed, ik heb het over mijn eigen honden als vergelijking natuurlijk.
Ik heb jouw hond niet gekend en vind het ook moeilijk om hierover te oordelen.
Afbeelding
A good dog never dies...

laeken
Zeer actief

Sylvie schreef:
En dus???????? Dus ga je gewoon door met die hond maar ga je hem ook maar fysiek aanpakken? Dan vraag je gewoon om een aanval die op leven en dood gaat, dat ga jij immers in de ogen van de hond ook met hem. Jij gaat iedere grens over als je een dominante hond corrigeert die geen enkele reden heeft om jou als baas te zien. Baas zijn moet je verdienen en pas dan mag je je ook zo gedragen. :ok:
Afbeelding
Sylvie
Vaste gebruiker

Ah, dus de hond mag je gewoon verminken? Gewoon doorwandelen en doen of er niets gebeurd is? Mijn vader z'n bil ziet nog helemaal blauw en is geraakt tot op het bot. Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in.

En dat pakt bij mijn paarden ook niet. En je zal weer zeggen paarden zijn geen honden. Nee, een paard trapt je met één welgemikte trap morsdood! Heb jaren geleden een mishandelde merrie gekocht. Als ik ze niet had genomen, was ze nu al gehakt geweest. Iedereen verklaarde me zot. Ze was angstig agressief en uiterst gevaarlijk. 5 jaar later: kom maar eens kijken!
Een ander paard: dominant agressief: bokken, steigeren, slaan, klauwen, bijten. Naarmate ik ermee werkte, zag ik vooruitgang. Soms weer een stap terugdoen, soms lang op zelfde niveau gebleven, maar nooit werkelijk achteruitgang.

En die paarden hebben vertrouwen hoor! Ze worden consequent en rechtvaardig behandeld en hebben een eigen persoonlijkheid, want dat moet. Een dier mag je niet breken.

Als m'n paard me verwittigt, dan legt ie z'n oren achteruit en heft ie z'n achterbeen op. Dat is respect. En respect verdien je, das waar, maar niet door alles zomaar over je heen te laten gaan. En daarmee bedoel ik niet stampen en dergelijke, maar een tik of stemverheffing op tijd en stond moet kunnen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sylvie schreef:Ah, dus de hond mag je gewoon verminken? Gewoon doorwandelen en doen of er niets gebeurd is? Mijn vader z'n bil ziet nog helemaal blauw en is geraakt tot op het bot. Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in.
Als je moet reageren op ontblote tanden is het al eerder mis gegaan en aan die basis waar het mis is moet je het ook oplossen. Twintig stappen terug dus en je rangorde herstellen en als je dat niet kan omdat de hond te sterk is in karakter voor je een andere baas zoeken of doodleuk conflicten omzeilen en zorgen dat de hond graag voor je wil werken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

Als je hond ook je vader tot op het bot gebeten heeft ineens dan vraag ik me zowiezo af waar jij het lef vandaan haalde alleen met de hond op pad te gaan en zijn anaalklieren uit te knijpen? :19: Er komt iedere post een zeer heftig bijtincident bij voor deze hond. Je moeder gebeten, je vader tot op het bot gebeten, jou naar de keel gevlogen, kleren van je lijf gescheurd als je de verkeerde kant op wilde wandelen met hem en dan hier vragen waarom hij je ineens aanvliegt als je de anaalklieren gaat proberen uitknijpen :piew: Dat je uberhaubt met een hond gaat lopen die zich zo naar jullie gedraagt en net je pa tot op het bot gebeten heeft zoals je zelf zegt.

Ik geloof er eerlijk gezegd niets meer van aangezien het verhaal meer en meer bruut wordt naarmate je liever gelijk wil hebben :denken: Je schildert de hond inmiddels af als een extreem vals scheurend monster dat alles en iedereen tot het bot wilde verscheuren en naar de keel greep.

Wat doe jij dan in godsnaam met zo'n hond op straat als ik vragen mag?
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Sylvie schreef: Rust en kalmte als de hond z'n tanden ontbloot bij een bevel. Dat hebben we gedaan: negeren. Rust en kalmte als de hond je broek van je lijf scheurt als jij verder wil wandelen en hij een andere richting op wil?
Dat gaat dan al eerder fout. Als de hond wat kan verdienen met een bevel opvolgen: spelen met de bal, een lekker stuk worst, dan zal hij niet gauw de kont tegen de krib gooien, zeker niet als je hem zijn eten uit de hand voert tijdens het trainen.

Het was toch een gewone huishond die huis en tuin bevelen moest opvolgen, geen hond in de africhting? Dan gaat hij niet zitten, jammer dan, negeer je hem en kan hij niks verdienen en heeft hij honger, pech voor de hond maar op die manier hoef je helemaal geen confrontatie aan te gaan.

Overigens zeg ik niet dat het dan allemaal goed gegaan was met Rex, ik zou zo'n hond ook niet aangekund hebben, maar bij zo'n hond afdwingen dat lijkt me niet zo slim als je niet echt overwicht op hem hebt.

Anne
Sylvie
Vaste gebruiker

Eline* schreef: Als je moet reageren op ontblote tanden is het al eerder mis gegaan en aan die basis waar het mis is moet je het ook oplossen. Twintig stappen terug dus en je rangorde herstellen en als je dat niet kan omdat de hond te sterk is in karakter voor je een andere baas zoeken of doodleuk conflicten omzeilen en zorgen dat de hond graag voor je wil werken.
Zijn tanden ontbloten, dat deed ie van bij het begin. Daar heb ik trouwens een topic over geopend en er werd verteld dat dat overspronggedrag is en dat je dat niet kan afleren.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”