Dat zeg ik ook niet. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf wilt .En als er genoeg reuen zijn die bij jouw teefje passen is het ook niet echt nodig .malinois schreef:als ik een goede mechelaarreu wil hoef ik helemaal niet naar het buitenland.MonaToetje schreef:Nou, ik denk dat er in elk ras wel fokkers zijn die een teefje of opsturen naarhet buitenland of zelf meereizen.... zal alleen bij het ene ras meer voorkomen dan bij het andere.malinois schreef:is per ras heel verschillendMonaToetje schreef:Ken anders genoeg lui die met hun teefje naar verwegistan reizen voor een dekking. Komt vaker voor dan je denkt.
Er zijn ook genoeg fokkers die naar verloop van tijd honden uit het buitenland importeren om zo hun lijn te verbeteren.
Dus ik vind het wel degelijk verschillend per ras. Natuurlijk kun je importeren om nieuw bloed te krijgen dat is ook alleen maar goed maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet gaan doen en voor elk ras.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rashond zonder stamboom, moet kunnen.
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat bedoel ik dus ook. Dat is dus rasafhankelijk, de mechelaars zijn goed vertegenwoordigd in NL maar ik kan me op dit moment geen goede dobermann verzinnen hier in NL waar ik een pup van zou willen bijvoorbeeld. Zelfs in Europa niet....MonaToetje schreef:Dat zeg ik ook niet. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf wilt .En als er genoeg reuen zijn die bij jouw teefje passen is het ook niet echt nodig .malinois schreef:als ik een goede mechelaarreu wil hoef ik helemaal niet naar het buitenland.MonaToetje schreef:Nou, ik denk dat er in elk ras wel fokkers zijn die een teefje of opsturen naarhet buitenland of zelf meereizen.... zal alleen bij het ene ras meer voorkomen dan bij het andere.malinois schreef: is per ras heel verschillend
Er zijn ook genoeg fokkers die naar verloop van tijd honden uit het buitenland importeren om zo hun lijn te verbeteren.
Dus ik vind het wel degelijk verschillend per ras. Natuurlijk kun je importeren om nieuw bloed te krijgen dat is ook alleen maar goed maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet gaan doen en voor elk ras.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi