Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rashond zonder stamboom, moet kunnen.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

malinois schreef:
MonaToetje schreef:
malinois schreef:
MonaToetje schreef:Ken anders genoeg lui die met hun teefje naar verwegistan reizen voor een dekking. Komt vaker voor dan je denkt. :wink:
is per ras heel verschillend
Nou, ik denk dat er in elk ras wel fokkers zijn die een teefje of opsturen naarhet buitenland of zelf meereizen.... zal alleen bij het ene ras meer voorkomen dan bij het andere.
Er zijn ook genoeg fokkers die naar verloop van tijd honden uit het buitenland importeren om zo hun lijn te verbeteren.
als ik een goede mechelaarreu wil hoef ik helemaal niet naar het buitenland.
Dus ik vind het wel degelijk verschillend per ras. Natuurlijk kun je importeren om nieuw bloed te krijgen dat is ook alleen maar goed maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet gaan doen en voor elk ras.
Dat zeg ik ook niet. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf wilt .En als er genoeg reuen zijn die bij jouw teefje passen is het ook niet echt nodig . :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MonaToetje schreef:
malinois schreef:
MonaToetje schreef:
malinois schreef: is per ras heel verschillend
Nou, ik denk dat er in elk ras wel fokkers zijn die een teefje of opsturen naarhet buitenland of zelf meereizen.... zal alleen bij het ene ras meer voorkomen dan bij het andere.
Er zijn ook genoeg fokkers die naar verloop van tijd honden uit het buitenland importeren om zo hun lijn te verbeteren.
als ik een goede mechelaarreu wil hoef ik helemaal niet naar het buitenland.
Dus ik vind het wel degelijk verschillend per ras. Natuurlijk kun je importeren om nieuw bloed te krijgen dat is ook alleen maar goed maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet gaan doen en voor elk ras.
Dat zeg ik ook niet. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf wilt .En als er genoeg reuen zijn die bij jouw teefje passen is het ook niet echt nodig . :wink:
dat bedoel ik dus ook. Dat is dus rasafhankelijk, de mechelaars zijn goed vertegenwoordigd in NL maar ik kan me op dit moment geen goede dobermann verzinnen hier in NL waar ik een pup van zou willen bijvoorbeeld. Zelfs in Europa niet....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”