Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Janken, janken, janken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Baron Axel schreef:
pepim schreef:
Baron Axel schreef:
Voor wat het water betreft, heb ik daar wel voldoende geschreven'.
Goed jij jouw mening qua water, ik de mijne ... Overigens onthoudt je jezelf ook van drinken na een bepaalde tijd?
Thx
Je vraag:
Nee, ik heb geleerd deuren te openen, licht aan te doen en een wc ter beschikking - overigens ben al zindelijk, zover mijn weten rijkt al 40 jaar
:wink:
Ik geef het maar op, je wilt denk ik niet begrijpen wat ik bedoel. :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Some-one schreef:
Baron Axel schreef:
BeëlzeBubble schreef:Nou ja, zeg. Ik dweil liever een plasje op (of desnoods twee of drie) dan dat mijn pupje de hele nacht dorst heeft. Lekker makkelijk weer: hondje in een kooitje zonder drinken. Heb je er lekker geen last van. Krijgen ze nog wel te bikken of is dat teveel gevraagd?
Waarom dweilen, gewoon op tijd je nest uit komen, valt er niets te dweilen
:blah:

Nee hoor niet teveel gevraagt; vrees niet - ieder gezinslid krijgt hier volop te eten.
Als je dan toch op tijd je nest uit komt, waarom haal je dan het water weg?
Anders moet je meer je nest uit, en dat doe je niet, dus plast het pupje in de bench en dat is zielig voor het pupje.
Zie je, is allemaal in het belang van de pup om het water 's avonds al weg te halen.
Laatst gewijzigd door Moos op 06 aug 2006 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

BeëlzeBubble schreef:Ja lach er maar om... om je hondje in een kooitje met een droge muil

:kotz:
Over drama gesproken
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Moos schreef:
Some-one schreef:
Baron Axel schreef:
BeëlzeBubble schreef:Nou ja, zeg. Ik dweil liever een plasje op (of desnoods twee of drie) dan dat mijn pupje de hele nacht dorst heeft. Lekker makkelijk weer: hondje in een kooitje zonder drinken. Heb je er lekker geen last van. Krijgen ze nog wel te bikken of is dat teveel gevraagd?
Waarom dweilen, gewoon op tijd je nest uit komen, valt er niets te dweilen
:blah:

Nee hoor niet teveel gevraagt; vrees niet - ieder gezinslid krijgt hier volop te eten.
Als je dan toch op tijd je nest uit komt, waarom haal je dan het water weg?
Anders moet je meer je nest uit, en dat doe je niet, dus plast het pupje in de bench en dat is zielig voor het pupje.
Zie je, is allemaal in het belang van de pup om het water 's avonds al weg te halen.
s'Nachts wat vaker je bed uit als je een kleine pup hebt is inderdaad een hoop moeite :pffff: Dan inderdaad geen water meer! Misschien ook maar minder eten geven want dan poept hij misschien ook wel minder! :denken:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Moos schreef: Zie je, is allemaal in het belang van de pup om het water 's avonds al weg te halen.
Shit heb ik het helemaal fout gedaan door Smekkerdje gewoon de hele dag door water te laten drinken en hem lekker warm en veilig tussen ons in in bed te laten slapen... (Waar hij overigens de hele nacht doorsliep. Zelfs met water na achten :roll: )in plaats van het dorst te laten lijden in zijn bench.

Als ik dat had geweten... :jank:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Some-one schreef: Misschien ook maar minder eten geven want dan poept hij misschien ook wel minder! :denken:
Ik vond mijn idee van die kurk wel een goeie :ok:

Afbeelding
Some-one
Actief

BeëlzeBubble schreef:
Some-one schreef: Misschien ook maar minder eten geven want dan poept hij misschien ook wel minder! :denken:
Ik vond mijn idee van die kurk wel een goeie :ok:
Of een pampertje om? Scheelt ook weer dweilen! :mrgreen:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Nee die zijn te duur. Zijn duurder dan water joh en daar bezuinigen sommigen al op.

Afbeelding
Baron Axel
Actief

Kindertjes, ik ga het breikransje verlaten en mijn schatten uitlaten...
doeg doeg vermaak je nog, maar dat zal wel lukken met zo'n schattig roedel clubbie

:slaap:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

pepim schreef:
Baron Axel schreef:
pepim schreef:
Baron Axel schreef:
Voor wat het water betreft, heb ik daar wel voldoende geschreven'.
Goed jij jouw mening qua water, ik de mijne ... Overigens onthoudt je jezelf ook van drinken na een bepaalde tijd?
Thx
Je vraag:
Nee, ik heb geleerd deuren te openen, licht aan te doen en een wc ter beschikking - overigens ben al zindelijk, zover mijn weten rijkt al 40 jaar
:wink:
Ik geef het maar op, je wilt denk ik niet begrijpen wat ik bedoel. :19:
En als je later oud zou mogen worden (is namelijk wel een voorrecht) en incontinent, dan is geen drinken geven ook een goede optie? :roll:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Baron Axel schreef:Hierbij komt ook nog dat wij wederom een 'niet geholpen' teef en reu hebben en de benches ook daar in de nachten de rust waarborgen.
Zowel voor mens als dier.
:denken: Die mag je me eens uitleggen. Ik heb ook een reu en een teef, maar ze doen geen dingen in de nacht die ik ook niet doe. :mrgreen: :jank: :pffff:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Baron Axel schreef: Onze 3 kinderen vonden het alle drie vreselijk om naast hun bed te klappertanden vol slaap als het bed en zijzelf toch weer even droog verschoont moesten worden.
:slaap:
Mijn kinderen hadden gewoon ' s nachts een luier aan toen ze nog niet de leeftijd en het vermogen en de controle over hun sluitspieren hadden om ' s nachts zindelijk te zijn.

Het gaat hier over een hond van 8 weken, niet over een kind van drie of vier.

Anne
ikke24
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikke24 »

Eline* schreef:
Baron Axel schreef:Hierbij komt ook nog dat wij wederom een 'niet geholpen' teef en reu hebben en de benches ook daar in de nachten de rust waarborgen.
:denken: Die mag je me eens uitleggen. Ik heb ook een reu en een teef, maar ze doen geen dingen in de nacht die ik ook niet doe. :mrgreen: :jank: :pffff:

Dan hebben de honden een iets spannender leven :P:P
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

ikke24 schreef:
Eline* schreef:

Dan hebben de honden een iets spannender leven :P:P
Nee, want ze zitten in een kooitje! :8):
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Eline* schreef:
:denken: Die mag je me eens uitleggen. .....
Ow god :smile: :smile: :smile: :smile:

Sorry hoor,
Toch ik heb nu even geen tijd om het verhaaltje van de bloemetjes en de bijtjes uit te leggen

:cool2:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Baron Axel schreef:
Eline* schreef:

Sorry hoor,
Toch ik heb nu even geen tijd om het verhaaltje van de bloemetjes en de bijtjes uit te leggen

Oh, oke. :denken: Mijn teefje is namelijk maar 1 keer per 7 maanden loops en dan dus ook aantrekkelijk voor mijn reu. Misschien mis jij iets in het bloemetjes en bijtjes verhaal als je denkt dat ze elke nacht een wip willen maken. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Eline* schreef:
Baron Axel schreef:
Eline* schreef:

Sorry hoor,

Oh, oke. :denken: .......Misschien mis jij iets in het bloemetjes en bijtjes verhaal als je denkt dat ze elke nacht een wip willen maken. :19:
Klopt, de bench :smile: :smile: :smile: :smile:
(ff bijkomen)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Baron Axel schreef:
Eline* schreef:
Baron Axel schreef:
Eline* schreef: :denken: Die mag je me eens uitleggen. .....

Sorry hoor,

Oh, oke. :denken: .......Misschien mis jij iets in het bloemetjes en bijtjes verhaal als je denkt dat ze elke nacht een wip willen maken. :19:
(ff bijkomen)
ohhhh de bench :idea:

hmm, nee, ik snap hem toch niet... :denken: :19:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

yamie schreef:
Baron Axel schreef:
Eline* schreef:
Baron Axel schreef: Ow god :smile: :smile: :smile: :smile:

Sorry hoor,

(ff bijkomen)
ohhhh de bench :idea:

hmm, nee, ik snap hem toch niet... :denken: :19:

Dat ligt dan aan jou Noor...

Snap dat dan! De bench!!

:19: :denken:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

yamie schreef: hmm, nee, ik snap hem toch niet... :denken: :19:
Ik wel hoor. Als je iets doms zegt, maar je er gewoon een grap van die niemand begrijpt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Ik wel hoor. Als je iets doms zegt, maar je er gewoon een grap van die niemand begrijpt :wink:
Misschien heeft de barones stiekem ingelogd :idea:

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Misschien heeft de barones stiekem ingelogd :idea:

Anne
Hmmm, maar ben jij dan wel Anne? :hmmm:

En nog erger....ben ik wel Linda :N: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Baron Axel schreef:
Moos schreef:
Baron Axel schreef:
Dus een bench betekend veel zorg dragen voor je pup en al helemaal voor wat betreft het regelmatig uitlaten. Een pup welke door heel het huis mag pissen en kakken zie je sneller de gemakzucht;
ach ze kunnen plassen, eten, drinken en weer terug hun mandje in kruipen, dus ik hoef niet mijn nest uit om de kleine in de nacht te laten gaan plassen of te verzorgen.

Een ieder zo zijn meningen nietwaar.

Dus het is maar wat je gemakzucht wilt noemen.
....

Ik heb hier trouwens ook het een en ander gelezen over kranten in de bench leggen, wat me dan weer het hoogst haalbare van gemakzucht lijkt nu we het er toch over hebben.
Voor wat de kranten betreft Moos,
Kan ik het enkel maar zeggen dat ik persoonlijk dergelijke afkeur.
Bench gebruikers behoren de bench als slaapplek te behandelen en niet als toilet en slaapplek. Een bench hoort op maat van de hond te zijn en de pup moet gewoon uitgelaten worden - dus gewoon tijdig je nest uit komen zolang de pup dit nodig heeft.

ps: je quote mij en van mijn hand zul jij nergens vinden 'kranten IN de bench leggen'
Ik heb weer even teruggelezen, nou ja, even ....

Je vriendin Els heeft kranten in de bench gelegd. Zou je haar niet snel even melden dat jij dat persoonlijk afkeurt, voordat ze de bench bij haar eventuele volgende pup weer als toilet en slaapplek tegelijk gaat gebruiken? Naar jou luistert ze vast wel.
Baron Axel
Actief

Teckelgek schreef:
Baron Axel schreef:
Moos schreef:
Baron Axel schreef:
Dus een bench betekend veel zorg dragen voor je pup en al helemaal voor wat betreft het regelmatig uitlaten. Een pup welke door heel het huis mag pissen en kakken zie je sneller de gemakzucht;
ach ze kunnen plassen, eten, drinken en weer terug hun mandje in kruipen, dus ik hoef niet mijn nest uit om de kleine in de nacht te laten gaan plassen of te verzorgen.

Een ieder zo zijn meningen nietwaar.

Dus het is maar wat je gemakzucht wilt noemen.
....

Ik heb hier trouwens ook het een en ander gelezen over kranten in de bench leggen, wat me dan weer het hoogst haalbare van gemakzucht lijkt nu we het er toch over hebben.
Voor wat de kranten betreft Moos,
Kan ik het enkel maar zeggen dat ik persoonlijk dergelijke afkeur.
Bench gebruikers behoren de bench als slaapplek te behandelen en niet als toilet en slaapplek. Een bench hoort op maat van de hond te zijn en de pup moet gewoon uitgelaten worden - dus gewoon tijdig je nest uit komen zolang de pup dit nodig heeft.

ps: je quote mij en van mijn hand zul jij nergens vinden 'kranten IN de bench leggen'
Ik heb weer even teruggelezen, nou ja, even ....

Je vriendin Els heeft kranten in de bench gelegd. Zou je haar niet snel even melden dat jij dat persoonlijk afkeurt, voordat ze de bench bij haar eventuele volgende pup weer als toilet en slaapplek tegelijk gaat gebruiken? Naar jou luistert ze vast wel.
Mijn vriendin..
Je bedoelt een gewoon normaal lid van dit forum, welke idem gebruik maakt van een bench.
Ik kan schrijven hoe ik het gebruik van bench ervaar en hoe ik daarmee omga. Wat een ander daarmee doet is aan een ieder voor zichzelf. Het nut van herhalen en herhalen zie ik werkelijk niet. Men neemt toch enkel mee waar men zelf iets mee kan of wil.

Bovendien is er al eerder 'bench' gebruik besproken en ook daarin had je kunnen lezen dat ik een bench als slaapplek zie en deze dus nooit tegelijk kan dienen als toilet (schijthuis dan maar even op mijn charmante wijze gesproken), ik kom uit mijn nest voor mijn pups; simpel als dat
Some-one
Actief

Baron Axel schreef:

Bovendien is er al eerder 'bench' gebruik besproken en ook daarin had je kunnen lezen dat ik een bench als slaapplek zie en deze dus nooit tegelijk kan dienen als toilet (schijthuis dan maar even op mijn charmante wijze gesproken), ik kom uit mijn nest voor mijn pups; simpel als dat
Maar je onthoud je pups wel van water zodat je minder vaak je nest uit hoeft! Dat noem ik simpel! :slaap:
Baron Axel
Actief

Some-one schreef:
Baron Axel schreef:

Maar je onthoud je pups wel van water zodat je minder vaak je nest uit hoeft! Dat noem ik simpel! :slaap:
Beter lezen, dan had je gelezen met welke motivatie er niet gedronken wordt laat nog op de avond (m.u.v. extremen zoals warm weer etc.).
op verdere hysterie ga ik werkelijk niet meer in :cheer:
doeg doeg
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Baron Axel schreef:
Some-one schreef:
Baron Axel schreef:

Beter lezen, dan had je gelezen met welke motivatie er niet gedronken wordt laat nog op de avond (m.u.v. extremen zoals warm weer etc.).
op verdere hysterie ga ik werkelijk niet meer in :cheer:
doeg doeg
:zwaai :zwaai :zwaai :zwaai
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Els schreef:Hoi,

Mijn pub heeft de eerste dagen ook erg veel gepiept. Maar eigenlijk mn. in de bench. Ik heb toen zo'n speciale hoed aangeschaft. Toen was het over. Geef haar ook altijd iets lekkers als ze in de bench is. Als ik zeg: ga maar in je huisje dan krijg je een snoepje, dan rent ze erin. Ik doe dan eerst de bench dicht en geef haar door de tralies(rot woord) iets lekkers.
Er lig speelgoed in en een speciaal vachtje om op te slapen. Aanvankelijk ook kranten voor als ze haar behoefte moest doen. Maar ook dat is al lang niet nodig.
Gebruik de bench niet als straf plaats.
Ik ben ook gelijk begonnen met het gebruiken van bepaalde woorden. Als ze iets stouts deed zei ik foei. Al heel snel begreep ze dat. Maar het vraagt wel steeds een herhalen en nog eens herhalen. De eerste week is ze amper alleen thuis geweest ben dat pas de 2de week gaan opbouwen.
Het vraagt veel tijd en geduld en dat zul je op moeten brengen met een pup.

Sterkte Els
Els, wat bedoel je met een speciale hoed?

tralies is een rotwoord he, maar wel de waarheid. Hondje achter de tralies.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”