Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Re: Teckels
Ja ok.
Ik ben gewoon erg onzeker.
Ze is nu gewoon dunnetjes.
Niet mager maar dun.
Ze moet alleen niet dunner worden, maar daarom geven we nu al 20gram brokjes per dag meer.
En dan kan ze tussendoor nog af en toe wat extra's krijgen, een lekker koekje ofzo.
Ik ben gewoon erg onzeker.
Ze is nu gewoon dunnetjes.
Niet mager maar dun.
Ze moet alleen niet dunner worden, maar daarom geven we nu al 20gram brokjes per dag meer.
En dan kan ze tussendoor nog af en toe wat extra's krijgen, een lekker koekje ofzo.

- Saskia241
- Zeer actief
Nou prima dan toch. 
-
Corneliana
- Zeer actief
IvysToeter schreef:A is smolke en B is premium brok van jumbo.
Ik wil dat eigenlijk niet graag zeggen omdat het 'supermarkt brokken' zijn en ik heb niet zo zin om het hele forum over me heen te krijgen.
dan steek je je middelvinger op naar je beeldscherm en log je uit!!
allemaal virtueel hier hoor en het kan zo zijn dat iemand roept 3 uur uit te laten en dat 2 uur doet (bijwijzevan).
dus trek je er niks van aan. Sky krijgt momenteel Kenner brokken.
geen idee of dat slecht of goed is vólgens een forum, de buurman of de boswachter.
maar hij ziet er goed uit en dat is de praktijk.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
AmenCorneliana schreef:IvysToeter schreef:A is smolke en B is premium brok van jumbo.
Ik wil dat eigenlijk niet graag zeggen omdat het 'supermarkt brokken' zijn en ik heb niet zo zin om het hele forum over me heen te krijgen.weet je wat je dan doet... als het hele forum over je heen valt?
dan steek je je middelvinger op naar je beeldscherm en log je uit!!
allemaal virtueel hier hoor en het kan zo zijn dat iemand roept 3 uur uit te laten en dat 2 uur doet (bijwijzevan).
dus trek je er niks van aan. Sky krijgt momenteel Kenner brokken.
geen idee of dat slecht of goed is vólgens een forum, de buurman of de boswachter.
maar hij ziet er goed uit en dat is de praktijk.
- IvysToeter
- Zeer actief
Dobby heeft vandaag zo'n bal van flostouw vakkundig gesloopt 
We hadden 3 losse lange touwen in de kamer liggen.
We hadden 3 losse lange touwen in de kamer liggen.

-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Lynnepien
- Zeer actief
Wat is Nolan al gegroeid, zeg!
IvysToeter, vergeet niet dat Dobby en Pippa nu ongeveer 10,5 maanden zijn. Echte pubertjes, dus dan zijn ze soms even uit verhouding, of ogen ze weer veel te dun. Hier is Pippa ongeveer net goed (op het oog), maar ik heb haar ook liever wat slanker dan te dik. Ik zal haar morgen even wegen, maar ik denk dat ze nog steeds rond die 7,6 kg zit. Pin je daar ook niet op vast. Ze hebben niet helemaal dezelfde bouw, Dobby staat volgens mij veel hoger op d'r pootjes.
IvysToeter, vergeet niet dat Dobby en Pippa nu ongeveer 10,5 maanden zijn. Echte pubertjes, dus dan zijn ze soms even uit verhouding, of ogen ze weer veel te dun. Hier is Pippa ongeveer net goed (op het oog), maar ik heb haar ook liever wat slanker dan te dik. Ik zal haar morgen even wegen, maar ik denk dat ze nog steeds rond die 7,6 kg zit. Pin je daar ook niet op vast. Ze hebben niet helemaal dezelfde bouw, Dobby staat volgens mij veel hoger op d'r pootjes.

-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Hehe, 10 seconden.
Als ze maar plezier hebben zeker.
Nolan is nu 7 maand en weegt 4.7 kg.
Te mager dus zoals ik hier lees?
Als ze maar plezier hebben zeker.
Nolan is nu 7 maand en weegt 4.7 kg.
Te mager dus zoals ik hier lees?
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Al onze teckels verschillen in grootte en bouw, dus ik denk dat het niet te doen is om op basis van hoeveelheden voer en gewicht voor elkaar te bepalen of je hond te dun/dik is. Toch?

Sofie!

-
_Jules_
- Zeer actief
- Florabel
- Zeer actief
- P-tt
- Zeer actief
Je schreef eerder dat dat haar bouw is. Gespierde spijker, was het toch?Florabel schreef:(stiekem baal ik van deze discussie want mijn hondst is het dunst: 3,6kg..)
Het verschilt echt qua type, kaninchen, dwerg of standaard maar ook geslacht maakt veel uit.
Als de ribben te voelen zijn, maar niet te zien en de hond heeft van bovenaf gezien een mooie taille dan is het prima.
- Lynnepien
- Zeer actief
Ja, Pippa zit ergens tussen dwerg en standaard in geloof ik, dus daar kan je een kaninchen echt niet mee vergelijken
Ze weegt trouwens nog steeds 7,6 kg, zoals ik voorspelde.

-
_Jules_
- Zeer actief
Daarom.. Jules is 28cm hoog..heel slank en dikke gespierde dijenP-tt schreef:Je schreef eerder dat dat haar bouw is. Gespierde spijker, was het toch?Florabel schreef:(stiekem baal ik van deze discussie want mijn hondst is het dunst: 3,6kg..)
Het verschilt echt qua type, kaninchen, dwerg of standaard maar ook geslacht maakt veel uit.
Als de ribben te voelen zijn, maar niet te zien en de hond heeft van bovenaf gezien een mooie taille dan is het prima.
Zijn veel verschillende soorten hier, dus je kan ze ook niet echt met elkaar vergelijken.

- Florabel
- Zeer actief
Het was ook niet helemaal serieus bedoeld.
Ja, haar bouw hoort bij haar. Sofie eet als een beer(tje) en is superactief.
Maar ik krijg wel regelmatig het commentaar dat ze wel erg mager is.
Trok me dat eerst wel aan (want nog onervaren hondenbezitter), maar de dierenarts, andere kenners en ikzelf vinden haar er prima uitzien! En, ook niet onbelangrijk: we hebben haar nu een jaar en ze heeft nog nooit iets gemankeerd.
@Chan35: hoe is Yara?!?!
Ja, haar bouw hoort bij haar. Sofie eet als een beer(tje) en is superactief.
Maar ik krijg wel regelmatig het commentaar dat ze wel erg mager is.
Trok me dat eerst wel aan (want nog onervaren hondenbezitter), maar de dierenarts, andere kenners en ikzelf vinden haar er prima uitzien! En, ook niet onbelangrijk: we hebben haar nu een jaar en ze heeft nog nooit iets gemankeerd.
@Chan35: hoe is Yara?!?!

Sofie!

-
_Jules_
- Zeer actief
Ach Iemand vond Sadie ook te mager en de meeste teckels die ik tegenkom zijn aardig stevig. Jules zit strak in het pak

- Saskia241
- Zeer actief
Oscar weegt 4.5 en dat gewicht past prima bij 'm.
Hij eet als 'n bootwerker, trouwens.
-
_Jules_
- Zeer actief
Ja dat is ook een minimuisjeSaskia241 schreef:Oscar weegt 4.5 en dat gewicht past prima bij 'm.

- Saskia241
- Zeer actief
Volgens mij zou ie liever de minnaar van Jules zijn._Inge_ schreef:Ja dat is ook een minimuisjeSaskia241 schreef:Oscar weegt 4.5 en dat gewicht past prima bij 'm.
Hij eet als 'n bootwerker, trouwens.Het kind van Jules
-
_Jules_
- Zeer actief
Moet die ff een trapje erbij zettenSaskia241 schreef:Volgens mij zou ie liever de minnaar van Jules zijn._Inge_ schreef:Ja dat is ook een minimuisjeSaskia241 schreef:Oscar weegt 4.5 en dat gewicht past prima bij 'm.
Hij eet als 'n bootwerker, trouwens.Het kind van Jules

- Florabel
- Zeer actief
- IvysToeter
- Zeer actief
-
Chan35
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
Yara is super lief! echt een stoer meid...ze heft maar heel even zitten bibberen in de auto en is toen maar lekker languit op mijn schoot gaan liggen slapen!
We waren tegen 16.30 uur thuis en ze ging gelijk de hele kamer verkennen en begon rustig aan haar brokjes en water te drinken, ik helemaal blij! Luca vind haar helemaal leuk en loopt er vrolijk achteraan te lachen en Yara vind het allemaal wel best.
Ik had haar al 2 keer even buitengezet maar niks hoor, flink bibberen en verder niks...toen weer naar binnen en 5 minuten later zie ik haar midden in de keuken staan poepen, ik kon nog net de krant eronder leggen. toch daarna maar weer naar buiten maar er kwam verder geen plasje achteraan.
Het waren blijkbaar veel indrukken want daarna ging ze de bench in en sindsdien slaapt ze lekker
Dus als ze straks wakker wordt ben ik er als de kippen bij om haar naar buiten te brengen, want de fokker zei dat ze na het eten, slapen en spelen vaak moet plassen/poepen....
Ik had niet gedacht dat ze al zo snel zou gaan eten en lekker slapen, ben mega trots!
We waren tegen 16.30 uur thuis en ze ging gelijk de hele kamer verkennen en begon rustig aan haar brokjes en water te drinken, ik helemaal blij! Luca vind haar helemaal leuk en loopt er vrolijk achteraan te lachen en Yara vind het allemaal wel best.
Ik had haar al 2 keer even buitengezet maar niks hoor, flink bibberen en verder niks...toen weer naar binnen en 5 minuten later zie ik haar midden in de keuken staan poepen, ik kon nog net de krant eronder leggen. toch daarna maar weer naar buiten maar er kwam verder geen plasje achteraan.
Het waren blijkbaar veel indrukken want daarna ging ze de bench in en sindsdien slaapt ze lekker
Dus als ze straks wakker wordt ben ik er als de kippen bij om haar naar buiten te brengen, want de fokker zei dat ze na het eten, slapen en spelen vaak moet plassen/poepen....
Ik had niet gedacht dat ze al zo snel zou gaan eten en lekker slapen, ben mega trots!
- Florabel
- Zeer actief
Fijn te horen dat Yara zo relaxed is! En dat Luca Yara wel interessant vindt 
Kan me van vorige winter herinneren toen ik de tuin stond te blauwbekken van kou dat ik bedacht dat een pup in de zomer zindelijk maken een stuk fijner is..
Hoe gaan jullie het vannacht doen?
Enne...fotootje??
Kan me van vorige winter herinneren toen ik de tuin stond te blauwbekken van kou dat ik bedacht dat een pup in de zomer zindelijk maken een stuk fijner is..
Hoe gaan jullie het vannacht doen?
Enne...fotootje??

Sofie!

- Pool
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Fiene weegt 2.9 kilo en is bijna 9 jaar, Floor is net zo oud en zit aan de 4.5 en zij is nu echt te dik...zij krijgt veel minder dan de andere twee. Sterre woog toen ze hier kwam 3.7 maar zit nu rond de 4 kilo, vond haar echt te schraal.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- _Juul_
- Actief
- Mijn ras(sen): Langhaar Standaard Getijgerde Teckel
- Contacteer:
@ Chan wat fijn dat alles zo goed gegaan is!! En al zo lekker liggen slapen...gewoon genieten van jullie meisje!!!
Ben natuurlijk helemaaaaal niet nieuwsgierig
maare foto'ssssssssss 
Ben natuurlijk helemaaaaal niet nieuwsgierig
- Pool
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
@Chan.....helemaal over jouw berichtje heen gelezen, fijn dat het zo goed gaat en inderdaad na ieder slaapje, hapje, drinken of even spelen moet ze naar buiten. Succes en heel veel plezier met haar.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- P-tt
- Zeer actief
@ Chan, wat fijn dat het zo goed gaat met Yara!
Geniet maar lekker van de puppentijd, voor je het weet is die voorbij
Geniet maar lekker van de puppentijd, voor je het weet is die voorbij
-
Chan35
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
Dit zijn de foto's van gisteren toen we Luca bij mijn moeder ophaalden, ze lag lekker tevreden bij mijn moeder.

Vannacht heeft ze heel braaf zonder een kik te geven 6,5 uur doorgeslapen!
Ze heeft van 22.30 uur tot 05.00 uur geslapen, hoe trots kun je zijn!

Vannacht heeft ze heel braaf zonder een kik te geven 6,5 uur doorgeslapen!
Ze heeft van 22.30 uur tot 05.00 uur geslapen, hoe trots kun je zijn!