Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Sofi - Glitter Litter's 5e week

Ongelezen bericht door gonnie »

Sandra&co schreef:
Nanna schreef:Ze krijgen toch met zeven weken ook hun finalezwiep richting nieuwe baasjes?
Dat kunnen die types makkelijk hebben.
In principe houd ik de 8 weken aan ;) Ik denk dat, tussen Sofi en Izzy, ze nog wel in het gareel geschopt gaan worden. Zondag gaan ze voor het eerst naar buiten, daar zullen ze ook wel even van onder de indruk zijn.
Is ook wel beter met 8 weken. Tanja haar fokker deed de pups pas met 9 weken weg, hij zei dat die extra week bij moeder beter voor de pups waren.

Mijn eerste Pinscher kreeg ik toen ze nog net geen 7 weken was. Van de rasvereniging hadden ze gezegd dat ik haar beter gelijk mee kon nemen, later vertelden ze dat het geen goede fokker was. Hadden ze beter eerder kunnen zeggen.
Toen ik bij de rasvereniging inlichtingen inwon over die fokker zei ze dat ik daar rustig een hondje kon kopen. Het zag er ook best wel prima uit daar.
Maar later zijn al zijn honden in beslag genomen, hij fokte meerdere rassen.
Maar toch nooit spijt van gehad, het was een leuke pinscher wel een krengetje, maar ze had haar leuke kanten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik ben ook een voorstander van dat pups pas na ruim 8 weken worden opgehaald, die laatste fase daar leren echt heel veel van, ook al lijkt het dat ze de tent uit knokken.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh wat een lief filmpje :I: :I: Ik geloof eerder dat het andersom was: dat de terror pups Izzy de edele kunst der bekvechten (oogvechten? :blauwoog: )
hebben aangeleerd :schrik: :LOL:
Ze zijn wel super super schattig hoor :lief:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
gonnie schreef: Tanja haar fokker deed de pups pas met 9 weken weg, hij zei dat die extra week bij moeder beter voor de pups waren.
In principe is dat ook zo maar ik vind het zelf rasafhankelijk. Bij Chihuahuaatjes kunnen ze wmb tot hun 12e week bij moeders blijven.
Maar bij sommige kleine en/of felle rassen (ik kijk nu naar de terriërs en de ruwhaar werklijnteckels :mrgreen: ) is het beter als ze eerder opsodemieteren. Want van op leven en dood met elkaar vechten (en vergis je niet, sommige pups dóen dat) leren ze alleen maar slechtigheid.
Het rare is dat dat vechten vaak alleen met nestgenoten is. Haal ze uit het nest en zet ze bij een volkomen vreemde pup en ze gaan spelen.
Dat is ook waar. Heb ook weleens een filmpje gezien van pups die echt met elkaar aan het knokken waren.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh tante Izzy toch :I: .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:
Sandra&co schreef:
Nanna schreef:Ze krijgen toch met zeven weken ook hun finalezwiep richting nieuwe baasjes?
Dat kunnen die types makkelijk hebben.
In principe houd ik de 8 weken aan ;) Ik denk dat, tussen Sofi en Izzy, ze nog wel in het gareel geschopt gaan worden. Zondag gaan ze voor het eerst naar buiten, daar zullen ze ook wel even van onder de indruk zijn.
Is ook wel beter met 8 weken. Tanja haar fokker deed de pups pas met 9 weken weg, hij zei dat die extra week bij moeder beter voor de pups waren.

Mijn eerste Pinscher kreeg ik toen ze nog net geen 7 weken was. Van de rasvereniging hadden ze gezegd dat ik haar beter gelijk mee kon nemen, later vertelden ze dat het geen goede fokker was. Hadden ze beter eerder kunnen zeggen.
Toen ik bij de rasvereniging inlichtingen inwon over die fokker zei ze dat ik daar rustig een hondje kon kopen. Het zag er ook best wel prima uit daar.
Maar later zijn al zijn honden in beslag genomen, hij fokte meerdere rassen.
Maar toch nooit spijt van gehad, het was een leuke pinscher wel een krengetje, maar ze had haar leuke kanten.
Ik heb mijn honden op resp. 8,5, 7,5 en 7 weken gehaald en ik heb geen enkel verschil gemerkt. Zelf vind ik 7 of 7.5 weken t prettigste.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

"Wij hebben ook het reg om hier te zijn! :S: " :LOL:

https://www.youtube.com/watch?v=36wccuNiccs
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:"Wij hebben ook het reg om hier te zijn! :S: " Afbeelding

:I: Je zult ze nog gaan missen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Wat doet Izzy dat voorzichtig zeg :I:

Die kleintjes zijn gewoon te leuk :love:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Sandra&co schreef:"Wij hebben ook het reg om hier te zijn! :S: " :LOL:

Wat een bijdehandjes! :goeie:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

:LOL: en wat is Izzy een goeie tante!
Afbeelding
Sandra&co

D'r was weer veel gestoei en gegil in de kist (het was eigenlijk de bedoeling dat ze gingen slapen...) en Tux stond als een bezetene tegen de wanden aan te springen om weg te komen. Zij en Trubl zijn de zachtmoedigere pups. Trubl weet zich meestal wel ergens verdekt op te stellen en verdedigt zich alleen als het moet, maar Tux begint luidkeels te gillen dat het KLAAR is.
Dus ik heb haar uit de kist gehaald en bij me gepakt. Weer een mooi lesje dat het veilig en rustig is bij mensen :) Het lampje ging gelijk uit.

Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat ligt ze zoet te slapen! :I:
Afbeelding
Sandra&co

Haha, ik snap wel dat het als grapje bedoeld is, maar het is wel een bewuste keuze ;) Ze was echt overprikkeld en dat hoeft je niet te gebeuren als je nog geen 5 weekjes oud bent. Als je dan even 'weg' moet (dus eigenlijk zélf al aangeeft dat je rust nodig hebt! Ik vind het knap zat op die leeftijd) en troost wil, dan krijg je die. Drie kwartier later heb ik haar teruggelegd bij de rest en dat ging probleemloos.

Ik geloof niet dat ze op die leeftijd al bezig zijn met hun zinnetje doordrijven, de basis is nog steeds veiligheid, aandacht en vreten.
Sandra&co

Nanna schreef:Of ze vindt honden stóm en trekt meer naar mensen. Je hebt ze erbij. Ik heb in mijn nesten ook pups gehad die liever op schoot lagen te spelen met mij dan met hun broertjes of zusjes.
Panni is er een schoolvoorbeeld van. Ze vindt Csikasz natuurlijk helemaal het einde maar verder moet ze van vreemde honden niets hebben. Buiten loopt ze echter wel naar elk mens toe dat ze ziet.
Ja dat zal wel zoiets zijn. Is ook allemaal geen probleem, ze lopen hier in de huiskamer rond dus ze hebben alle ruimte om te ontwijken of op te zoeken wie ze maar willen.

Ik dacht trouwens dat Izzy een sukkelig tantetje zou zijn, maar zíj houdt ze juist in het gareel :80: Ik heb Sofi nog niet één keer zien corrigeren (misschien heeft die er met al dat gezoog geen puf voor), maar Izzy zet ze met regelmaat op hun plek :LOL: En góed! Eerst tandjes, dan gegrom en dan zachtjes wat tanden in die nekjes. Als de pup zich klein maakt en wegloopt, is het goed en klaar. Wie had dát gedacht, ik niet! Lollig.

Ze zijn weer gewogen en ze komen allemaal prima aan. Ze zijn allemaal tonnetje rond, maar de gewichten liggen wel een eind uit elkaar.

Afbeelding

Trubl'tje. De rest is aan het spechten (spelen/vechten) en Trubl'tje keek benauwd, dus die bij me gepakt. Nou ligt ze al een half uur in m'n nek.
Afbeelding
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Sandra&co schreef: Zondag gaan ze voor het eerst naar buiten, daar zullen ze ook wel even van onder de indruk zijn.

Heuj!! Das vandaag! :cheer:

Veel plezier!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Trubl'tje, dat beduusde kopie
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Misschien heb ik het gemist hoor... maar heb je al gekozen welk hondje blijft?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sandra&co

Ik heb al besloten, maar het hangt nog van 1 factortje af of zij de uiteindelijke keuze wordt. Zo ja, dan weet ik ook al hoe ze gaat heten :lol1:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Trubl'tje :pffff:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:Ik heb al besloten, maar het hangt nog van 1 factortje af of zij de uiteindelijke keuze wordt. Zo ja, dan weet ik ook al hoe ze gaat heten :lol1:
Waar hangt het van af?
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

En wanneer is die factor bekend /klaar? :mrgreen:
Sandra&co

Vorige week was ik heel zeker dat ik voor een andere pup ging, dus het kan ook zo snel weer veranderen. Maar dat denk ik niet :D De enige 'mits' is, dat keuze nr. 2 een heél goed/ervaren baasje weet te vinden. Anders houd ik die.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara81 schreef:Even een puppybezoek verslag (ik ben onderweg naar huis na een gezellige middag met Sandra en Co. En Floortje em co heb ik ook nog even gezien :))

Het was bijzonder om te zien hoe het nu al kleine hondjes zijn geworden met al echt hondengedrag. Voor het eerst kon ik nu ook de karakters een beetje observeren.
Wat een prachtige pups zijn het, stuk voor stuk. Ze zijn ondernemend, onderzoekend, en ik heb al wat tandjes gevoeld (vooral die van Ennis).

Het was fijn om Ennis weer te zien: toen ik hem op schoot had keek hij me lang en doordringendaan... dat was een mooi moment van contact voor me. Het voelde goed om deze ravottende pup deze middag om me heen te hebben. De kleine robbedoes. Hij zocht me telkens weer op terwijl ik soms niet eens door had dat hij weer tussen mn benen stond.

Een geslaagde middag was het vandaag :ok:
Typisch... ik lees dat zo vaak... Xanu liep overal en zijn broertje lag bij elk bezoek bij mij op schoot :mrgreen: hij echt nooit.
Ik heb dat eigenlijk nooit gehad als ik t zo terug denk Afbeelding Xavi was alleen maar tegen me aan t mopperen omdat ik zn balletje steeds weggooide, Xygan sliep alleen maar en Xanu was dus overal behalve bij mij Afbeelding

Het zijn hartstikke leuke pups zo te zien. Ben erg benieuwd hoe ze uitgroeien!
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Waarom zie ik nu pas dit topic :oeps: Godverde.. wat een superschattige pups :I:
Heb net 1,5 uur zitten scrollen, +- vanaf de geboorte alles gelezen en gezien. Vind het geweldig :E:
Sandra&co

Jits90 schreef:Waarom zie ik nu pas dit topic :oeps: Godverde.. wat een superschattige pups :I:
Heb net 1,5 uur zitten scrollen, +- vanaf de geboorte alles gelezen en gezien. Vind het geweldig :E:
Je kan maar eens een wat missen :engel:
Floortje
Zeer actief

Re: Sofi - Glitter Litter's 6e week

Ongelezen bericht door Floortje »

Na een helse rit vol wegwerkzaamheden en omleidingen zijn we gister toch nog bij Sandra aangekomen.
Ik had na lang wikken en wegen twee favorieten over: Wiro en Trubl.
Ze hadden net lekker een dutje gedaan en om ze wat te activeren gingen we weer even buiten. Blanket is net een duracell-konijntje, die houdt niet op :mrgreen:

Het is heel lastig om te kiezen, ze zijn allemaal schattig en ik vind alle kleuren mooi. Aan de andere kant: Bij dit nest kun je niet verkeerd kiezen. Ze zijn allemaal zoals het hoort te zijn: Open, vrij, vriendelijk, onderzoekend.
Dus het kiezen gaat dan domweg op afstrepen. En Wiro viel heerlijk om m'n schoot in slaap terwijl Trubl wegkroop naar d'r zussen.
Toen Wiro wakker werd heeft ze me heel uitgebreid bekeken, heel grappig. Die ronde kraaloogjes, heel pienter en onderzoekend, maar toch rustig.
Het is dus Wiro geworden. Tenzij er nog iets heel bijzonders gaat gebeuren, dat bij een volgend bezoek opeens een andere pup heel duidelijk voor ons kiest ofzo. Maargoed, wat ik al zei, er zitten geen stomme hondjes in dit nest :mrgreen:

Wiro gaat omgedoopt worden tot Rakoes. Maar ik ben eigenlijk ook al een beetje gewend geraakt aan Wiro, ik denk dat we de namen door elkaar heen gaan gebruiken :mrgreen:
Coraline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Coraline »

Gefeliciteerd!
Coraline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Coraline »

:I: Izzy is echt een scheet :I:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Wiro vind ik een heel mooi pupje, goede keus, alhoewel het vast heel moeilijk was, want het zijn allemaal wel leuke pups :I:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”