dagmar88 schreef:
Nee, bij niemand van welk postuur dan ook. Je blijft rustig, wurgt, tilt iets op en trekt weg. Dat kan iedere normale vrouw in seconden. Of je schakelt zo'n hond uit en daar zijn de meesten (gelukkig) niet toe in staat. Als je al in staat bent om iets te doen.
Pijn doen maakt alleen bozer, vasthoudender en onvoorspelbaar.
Neem aan dat iedereen wel een riem bij zich heeft met uitlaten? Met een flexilijn wordt het wat lastiger, maar kan zeker wel. Precies zoals hierboven beschreven. Maak een strop d.m.v. uiteinde door het handvat en anders door de musketon op de lijn te klikken. Dan zo hoog mogelijk in de nek, goed aantrekken en omhoog trekken tot hij los laat. Wat overigens best snel het geval is.
Met 48 kilo en een bijv een boerboel van 85 kilo wordt het zwaar, maar zeker niet onmogelijk aangezien jezelf door de adrenaline wordt gesterkt. Elke hond krijg je op deze manier los, dat is een automatische reactie als een hond geen zuurstof meer krijgt. Want nee, iets als een kaak op slot bestaat niet.
Ik spreek (helaas) uit ervaring, 1x bij een rhodesian ridgeback moeten doen die de havanezer van mijn ouders aan het doodschudden was en 1x bij een opvang stafford die uit redirecte agressie je ledematen(dit geval alleen met een hoektand mijn broek) pakte en niet meer wilde loslaten.
Gimmick schreef:mercedes2803 schreef:Paisley schreef:Tiny schreef:
Ik ben er ook bang voor.... Daarom ga ik tegenwoordig ook niet meer zonder hulpmiddelen lopen, het geeft een soort van veiligheid. Of het mij in mijn eentje gaat lukken weet ik niet maar dan heb ik wel iets geprobeerd.
Dan zou ik een zakmes meenemen ipv een breakstick en deo. Op die hond gaan zitten, een mes tussen ze ribben en wachten tot hij het leven laat. Klinkt heel hard en ik zou dat ook niet 'zomaar' kunnen, maar als ik mijn geliefde hondje tussen die kaken doodsangsten zie uitstralen, zéker dat ik het dan wel kan.
Heb je mijn reactie gelezen ?
Ik roep enerzijds ook heel dapper dat ik dit zou doen als het erop aankomt.
Maar stel je je het even voor als je wilt ....
Staff baas staat naast je te toeteren tegen zijn fikkie, jij in de paniek omdat je hond gilt
en dan ga je op de staff zitten, steek je hem lek ...
Tuurlijk ... nou...ik denk het dus niet
Helaas in dat geval want jouw hond legt het loodje met wat pech
Maar een staff steken waar de baas bij staat ?
Ik denk dat je het mes stevig vast mag houden, want een beetje Staff tok steekt jou er mee overhoop
Reken maar dat je je mes stevig vast mag houden.
Stel mijn Gimmick grijpt wel een andere hond. (Nu doe ik er alles aan om te voorkomen, als in, loopt nooit los, contact met andere honden wordt vermeden etc etc, maar laatst stormt iemand zijn loslopende hond op gimmick af en zij was duidelijk op dat moment daar niet van gediend dus ik hijs haar omhoog en heb haar kop klem (let wel die hond mocht daar NIET los.)
Stel die hond krijgt wel een onenigheid met gimmick waarop baas mijn hond lek steekt.
Zo moet jij eens opletten wat voor knop er bij mij om gaat.
Ik denk dat baasje lief heeeellll hard mag rennen...
Wees daarom een echte tokkie zoals ik, een stafford voor honden en een mechel ter bescherming als de agressieve baasjes je wat willen aandoen
Zonder dollen, mijn stafford loopt bijna altijd los, maar hier zijn dan ook heel weinig andere honden. Als ik al iemand tegen kom, loopt hij keurig naast mijn been geplakt en negeert de andere hond. Tot mijn grote verbazing zijn hier veel baasjes van het type: Burberry sjaaltje en DuBarry laarzen die hun jachthond(meestal bruine lab) hebben aangeschaft om de familie te complementeren en waarbij de behoeften van de hond totaal ondergeschikt zijn aan die van hen

. Ofwel, mijn honden worden meestal belaagd en zeker niet andersom.
Ik ken tientallen zeer verantwoorde eigenaren van stafford(achtigen) en pitbull(achtingen) die er net als ik vreselijk van balen dat een groot deel van de eigenaren zo'n klapkaak als statussymbool hebben en totaal niet na hebben gedacht over de aangeboren eigenschappen van zo'n hond en welke schade ze kunnen aanrichten... Die krantenberichten zijn om moedeloos van te worden.