Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sulluna schreef: Dan ben ik maar een slechte hondenbaas. Maar in theorie weet ik dat ik rustig moet blijven in zo'n situatie. Maar ik besef mij ook, dat dat nooit lukt. Dat gaat mij niet lukken als mijn hond aan flarden wordt gescheurd. Eerlijk gezegd, denk ik dat ik zelf hysterisch wordt, als mijn hond écht heel erg gepakt wordt door zo'n hond. Normale gevechten al vaak mee gemaakt ( werkte in een spaans overvol asiel) daar heb ik het niet over. Nee, rustig blijven.. Leuk in theorie voor mij, maar ik weet zeker dat ik in paniek raak. Gok dat ik er nog, letterlijk, tussen spring ook en zelf ook flink gebeten ga worden. Ik zal niet meer helder nadenken en zeker niet rustig blijven.

Nogmaals, bij een scheurpartij. Niet bij een flink dominantie gevecht oid.
:roll: Zeg ik dat?
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

dagmar88 schreef:
Sulluna schreef: Dan ben ik maar een slechte hondenbaas. Maar in theorie weet ik dat ik rustig moet blijven in zo'n situatie. Maar ik besef mij ook, dat dat nooit lukt. Dat gaat mij niet lukken als mijn hond aan flarden wordt gescheurd. Eerlijk gezegd, denk ik dat ik zelf hysterisch wordt, als mijn hond écht heel erg gepakt wordt door zo'n hond. Normale gevechten al vaak mee gemaakt ( werkte in een spaans overvol asiel) daar heb ik het niet over. Nee, rustig blijven.. Leuk in theorie voor mij, maar ik weet zeker dat ik in paniek raak. Gok dat ik er nog, letterlijk, tussen spring ook en zelf ook flink gebeten ga worden. Ik zal niet meer helder nadenken en zeker niet rustig blijven.

Nogmaals, bij een scheurpartij. Niet bij een flink dominantie gevecht oid.
:roll: Zeg ik dat?
Nee, dat zelf ik zelf :) Ik bedoel meer, dat ik in zo'n situatie een slechte hondenbaas ben. Dat bedoel ik niet als sneer naar jou, maar naar mijzelf. Want een hysterisch baas die in paniek is, hebben mijn honden ook niks aan in zo'n situatie. Hoe rustiger je blijft, des te beter handel je. Maar ik weet zeker dat ik daar niet in toe staat ben, als het zo heftig is.

Dus, juist des te meer respect voor mensen die dat wel kunnen. Meen ik serieus. Want daar hebben de honden het meest aan.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

dagmar88 schreef: Nee, bij niemand van welk postuur dan ook. Je blijft rustig, wurgt, tilt iets op en trekt weg. Dat kan iedere normale vrouw in seconden. Of je schakelt zo'n hond uit en daar zijn de meesten (gelukkig) niet toe in staat. Als je al in staat bent om iets te doen.
Pijn doen maakt alleen bozer, vasthoudender en onvoorspelbaar.
Neem aan dat iedereen wel een riem bij zich heeft met uitlaten? Met een flexilijn wordt het wat lastiger, maar kan zeker wel. Precies zoals hierboven beschreven. Maak een strop d.m.v. uiteinde door het handvat en anders door de musketon op de lijn te klikken. Dan zo hoog mogelijk in de nek, goed aantrekken en omhoog trekken tot hij los laat. Wat overigens best snel het geval is.

Met 48 kilo en een bijv een boerboel van 85 kilo wordt het zwaar, maar zeker niet onmogelijk aangezien jezelf door de adrenaline wordt gesterkt. Elke hond krijg je op deze manier los, dat is een automatische reactie als een hond geen zuurstof meer krijgt. Want nee, iets als een kaak op slot bestaat niet.
Ik spreek (helaas) uit ervaring, 1x bij een rhodesian ridgeback moeten doen die de havanezer van mijn ouders aan het doodschudden was en 1x bij een opvang stafford die uit redirecte agressie je ledematen(dit geval alleen met een hoektand mijn broek) pakte en niet meer wilde loslaten.

Gimmick schreef:
mercedes2803 schreef:
Paisley schreef:
Tiny schreef:
Ik ben er ook bang voor.... Daarom ga ik tegenwoordig ook niet meer zonder hulpmiddelen lopen, het geeft een soort van veiligheid. Of het mij in mijn eentje gaat lukken weet ik niet maar dan heb ik wel iets geprobeerd.
Dan zou ik een zakmes meenemen ipv een breakstick en deo. Op die hond gaan zitten, een mes tussen ze ribben en wachten tot hij het leven laat. Klinkt heel hard en ik zou dat ook niet 'zomaar' kunnen, maar als ik mijn geliefde hondje tussen die kaken doodsangsten zie uitstralen, zéker dat ik het dan wel kan.

Heb je mijn reactie gelezen ?
Ik roep enerzijds ook heel dapper dat ik dit zou doen als het erop aankomt.
Maar stel je je het even voor als je wilt ....
Staff baas staat naast je te toeteren tegen zijn fikkie, jij in de paniek omdat je hond gilt
en dan ga je op de staff zitten, steek je hem lek ...

Tuurlijk ... nou...ik denk het dus niet
Helaas in dat geval want jouw hond legt het loodje met wat pech
Maar een staff steken waar de baas bij staat ?
Ik denk dat je het mes stevig vast mag houden, want een beetje Staff tok steekt jou er mee overhoop
Reken maar dat je je mes stevig vast mag houden.
Stel mijn Gimmick grijpt wel een andere hond. (Nu doe ik er alles aan om te voorkomen, als in, loopt nooit los, contact met andere honden wordt vermeden etc etc, maar laatst stormt iemand zijn loslopende hond op gimmick af en zij was duidelijk op dat moment daar niet van gediend dus ik hijs haar omhoog en heb haar kop klem (let wel die hond mocht daar NIET los.)
Stel die hond krijgt wel een onenigheid met gimmick waarop baas mijn hond lek steekt.
Zo moet jij eens opletten wat voor knop er bij mij om gaat.
Ik denk dat baasje lief heeeellll hard mag rennen...
Wees daarom een echte tokkie zoals ik, een stafford voor honden en een mechel ter bescherming als de agressieve baasjes je wat willen aandoen :LOL: :LOL:

Zonder dollen, mijn stafford loopt bijna altijd los, maar hier zijn dan ook heel weinig andere honden. Als ik al iemand tegen kom, loopt hij keurig naast mijn been geplakt en negeert de andere hond. Tot mijn grote verbazing zijn hier veel baasjes van het type: Burberry sjaaltje en DuBarry laarzen die hun jachthond(meestal bruine lab) hebben aangeschaft om de familie te complementeren en waarbij de behoeften van de hond totaal ondergeschikt zijn aan die van hen :ugh: . Ofwel, mijn honden worden meestal belaagd en zeker niet andersom.

Ik ken tientallen zeer verantwoorde eigenaren van stafford(achtigen) en pitbull(achtingen) die er net als ik vreselijk van balen dat een groot deel van de eigenaren zo'n klapkaak als statussymbool hebben en totaal niet na hebben gedacht over de aangeboren eigenschappen van zo'n hond en welke schade ze kunnen aanrichten... Die krantenberichten zijn om moedeloos van te worden.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hippo schreef:
dagmar88 schreef: Nee, bij niemand van welk postuur dan ook. Je blijft rustig, wurgt, tilt iets op en trekt weg. Dat kan iedere normale vrouw in seconden. Of je schakelt zo'n hond uit en daar zijn de meesten (gelukkig) niet toe in staat. Als je al in staat bent om iets te doen.
Neem aan dat iedereen wel een riem bij zich heeft met uitlaten? Met een flexilijn wordt het wat lastiger, maar kan zeker wel. Precies zoals hierboven beschreven. Maak een strop d.m.v. uiteinde door het handvat en anders door de musketon op de lijn te klikken. Dan zo hoog mogelijk in de nek, goed aantrekken en omhoog trekken tot hij los laat. Wat overigens best snel het geval is.

Met 48 kilo en een bijv een boerboel van 85 kilo wordt het zwaar, maar zeker niet onmogelijk aangezien jezelf door de adrenaline wordt gesterkt. Elke hond krijg je op deze manier los, dat is een automatische reactie als een hond geen zuurstof meer krijgt. Want nee, iets als een kaak op slot bestaat niet.
Ik spreek (helaas) uit ervaring, 1x bij een rhodesian ridgeback moeten doen die de havanezer van mijn ouders aan het doodschudden was en 1x bij een opvang stafford die uit redirecte agressie je ledematen(dit geval alleen met een hoektand mijn broek) pakte en niet meer wilde loslaten.
Dat is in de theorie leuk, maar ik ben toch bang dat het mij nooit gaat lukken. Dat ik in paniek raak wanneer het mij overkomt. Ik heb dus nooit een normale lijn mee, maar ga ik dit wel doen. Bestaan er filmpjes, waar mensen deze techniek gebruiken? Ik ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet. ( al zie ik het liefst in tekenvorm, een echt gevecht hoef ik niet te zien) of plaatjes ofzo?

Zo hebben sommige mensen het geduld niet voor extreem bange honden. Wat ik wel heb. Sommige mensen kunnen juist weer heel goed met extreme agressie omgaan ( ik niet)
Wanneer hier een cursus ofzo voor was, had ik er aan mee gedaan. Want ik zou best willen leren meer rust te bewaren, ook tijdens een normaal gevecht. Ik merkte in Spanje ook wel, dat ik toch best schrok wanneer honden gingen vechten. Is gewoon helemaal niet mijn ding, dat vechten en ingrijpen.. Ben blij met mijn sociale honden en hoop écht dat ik het nooit hoef mee te maken. Dan maar een schijtebroek eerste klas hier in huis. Meer mijn ding :D

Nogmaals, knap hoor. De mensen die er zo goed mee om kunnen gaan, heb ik echt respect voor.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Onze vorige honden vochten ook wel eens met elkaar en lieten dan niet los. Dan deden wij ook met een riem of touw een strop maken en dat hielp goed. Dan waren ze zo los. Als ze geen lucht meer krijgen laten ze vanzelf een keer los.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hippo schreef:
Gimmick schreef: Reken maar dat je je mes stevig vast mag houden.
Stel mijn Gimmick grijpt wel een andere hond. (Nu doe ik er alles aan om te voorkomen, als in, loopt nooit los, contact met andere honden wordt vermeden etc etc, maar laatst stormt iemand zijn loslopende hond op gimmick af en zij was duidelijk op dat moment daar niet van gediend dus ik hijs haar omhoog en heb haar kop klem (let wel die hond mocht daar NIET los.)
Stel die hond krijgt wel een onenigheid met gimmick waarop baas mijn hond lek steekt.
Wees daarom een echte tokkie zoals ik, een stafford voor honden en een mechel ter bescherming als de agressieve baasjes je wat willen aandoen :LOL: :LOL:

(........)

Ik ken tientallen zeer verantwoorde eigenaren van stafford(achtigen) en pitbull(achtingen) die er net als ik vreselijk van balen dat een groot deel van de eigenaren zo'n klapkaak als statussymbool hebben en totaal niet na hebben gedacht over de aangeboren eigenschappen van zo'n hond en welke schade ze kunnen aanrichten... Die krantenberichten zijn om moedeloos van te worden.
Wbt het eerste stuk ik denk dat ik die mechelaar niet nodig heb. :wink:
Stel iemand komt met zijn botte kop op het idee om Gimmick lek te steken. Dan sta ik echt niet voor mezelf in.
En dan trap ik diegene finaal kapot volgens mij... dan ven ik maar even de opper tok maar dat intresseerd me helemaal niks...

Wbt het tweede sluit ik me volledig bij aan....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

dagmar88 schreef:
ElPerroFantástico schreef:
Sulluna schreef:Nou ja, ik dacht meer aan peperspray, omdat het op dat moment zeer pijnlijk is en het letterlijk even blind maakt. Wanneer je die spray uit duitsland hebt, is het goedgekeurd en is er dus geen blijvende schade. Dus een "vriendelijk" hulpmiddel, in de zin dat de hond niks blijvends overhoud aan de ogen..
Het is wel verboden om bij je te dragen in Nederland, dat dan weer wel. Maar het risico op een boete, neem ik dan wel voor lief. Ik zal eens kijken wat voor boete erop staat.. Ik vind het toch een veilig idee als ik iets bij mij heb. Ik weeg zelf 48 kilo, dus een schop van mij of de achterpoten optillen... dat zie ik niet gebeuren. Ik ben veel te klein en licht om met kracht wat te kunnen bereiken. Ik hoop elk geval dat dit nooit nodig is, dat ik zoiets nooit hoef mee te maken. Ik zal zo'n situatie altijd uit de weg proberen te gaan. Maar zoals gister, dat had ik ook kunnen zijn.
Het gebruik van pepperspray voor als de situatie echt uit de hand dreigt te lopen leek me ooit een goede noodmaatregel, zeker bij iemand van jouw postuur. MAAR je loopt niet alleen kans op een boete, maar ook op een strafblad. Dat wil je echt niet.

Nee, bij niemand van welk postuur dan ook. Je blijft rustig, wurgt, tilt iets op en trekt weg. Dat kan iedere normale vrouw in seconden. Of je schakelt zo'n hond uit en daar zijn de meesten (gelukkig) niet toe in staat. Als je al in staat bent om iets te doen.

marian* schreef:
Dat is een heel andere situatie.
Voor jou wel. Ik heb niet bepaald een hoge pet op van de gemiddelde hondeneigenaar als het om gedrag van honden in het algemeen en met name die van henzelf gaat.
Ik zou het heel raar vinden om in zo'n situatie de schuld bij de ander te leggen. Mijn hond, mijn schuld.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gimmick
Zeer actief

marian* schreef:
dagmar88 schreef:
ElPerroFantástico schreef:
Sulluna schreef:Nou ja, ik dacht meer aan peperspray, omdat het op dat moment zeer pijnlijk is en het letterlijk even blind maakt. Wanneer je die spray uit duitsland hebt, is het goedgekeurd en is er dus geen blijvende schade. Dus een "vriendelijk" hulpmiddel, in de zin dat de hond niks blijvends overhoud aan de ogen..
Het is wel verboden om bij je te dragen in Nederland, dat dan weer wel. Maar het risico op een boete, neem ik dan wel voor lief. Ik zal eens kijken wat voor boete erop staat.. Ik vind het toch een veilig idee als ik iets bij mij heb. Ik weeg zelf 48 kilo, dus een schop van mij of de achterpoten optillen... dat zie ik niet gebeuren. Ik ben veel te klein en licht om met kracht wat te kunnen bereiken. Ik hoop elk geval dat dit nooit nodig is, dat ik zoiets nooit hoef mee te maken. Ik zal zo'n situatie altijd uit de weg proberen te gaan. Maar zoals gister, dat had ik ook kunnen zijn.
Het gebruik van pepperspray voor als de situatie echt uit de hand dreigt te lopen leek me ooit een goede noodmaatregel, zeker bij iemand van jouw postuur. MAAR je loopt niet alleen kans op een boete, maar ook op een strafblad. Dat wil je echt niet.

Nee, bij niemand van welk postuur dan ook. Je blijft rustig, wurgt, tilt iets op en trekt weg. Dat kan iedere normale vrouw in seconden. Of je schakelt zo'n hond uit en daar zijn de meesten (gelukkig) niet toe in staat. Als je al in staat bent om iets te doen.

marian* schreef:
Dat is een heel andere situatie.
Voor jou wel. Ik heb niet bepaald een hoge pet op van de gemiddelde hondeneigenaar als het om gedrag van honden in het algemeen en met name die van henzelf gaat.
Ik zou het heel raar vinden om in zo'n situatie de schuld bij de ander te leggen. Mijn hond, mijn schuld.
Maar het gebeurd dus wel.
Ik had Gimmick in de houdgreep omdat ik geen gezeik wil en heb betreffende baas zeer dringend verzocht zijn hond te komen halen.
Het antwoord was "maar hij doet niks"
"Nee GVD die van mij wel, alsof ik hier voor mijn lol 27 kilo in bedwang probeer te houden. Halen die hond en wel NU anders laat ik haar wel los" :gvd:
en toen kon het wel opeens heel snel allemaal.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier stikt het ervan en uiteraard zitten ze grotendeels bij verkeerde baasjes.
Zelfs zo erg dat ik laatst toen ik met mijn honden liep van een vrouw die haar aangelijnde staffords bijna niet kon houden toegeschreeuwd kreeg dat ze ze de volgende keer zou loslaten zodat ze mijn honden konden pakken als ik weer in haar straat zou lopen :roll:
Wist ik veel dat ze daar woonde :U: als ik had geweten dat ze daar zou staan op dat moment was ik heus wel om gelopen hoor maar dat kan ik niet ruiken, we kwamen allebei van de andere kant net de straat in.
Het is haar probleem dat ze haar honden niet kan houden.. maar goed, ik kijk wel uit en loop gewoon niet meer door de wijk heen.
Als ik mijn honden uit ga laten in het park dat 10 minuten verderop ligt ga ik eerst richting industrieterrein en via een omweg van een half uur kijk ik dan eerst vanaf de andere kant of het "veilig" is.
Belachelijk dat het zo moet :ugh:
Een tijdje terug was ik met mijn honden op pad en kwam iemand me waarschuwen dat er een staff uit was gebroken, een reu die al eerder honden gebeten had.
Toen ben ik dus de andere kant op gegaan en pas uren later toen de hond was gevangen (in mijn voortuin!) terug naar huis gegaan.
Er komen er steeds meer en er zijn al verschillende honden naar de DA gebeten waarvan sowieso 1 het niet overleefd heeft :(:
Ik loop altijd met wurglijntjes en zakmes op zak maar nee, er is geen lol meer aan zo, er moet iets gebeuren.
Ik ben tegen de RAD zoals die was maar een regeling zoals ze in duitsland hebben: heel graag en zo snel mogelijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Pfffft. In wat voor wereld leven we dat je niet eens relaxed je hond uit kan laten zonder dat je moet uitkijken voor zo'n klapkaak met labiele eigenaar.
Da t is toch niet normaal!

Hier zie ik ze gelukkig weinig in de buurt. Mijn collega heeft er echter een, maar die wordt goed gemand.
Gimmick
Zeer actief

Voor die regeling als in duitslannd ben ik voor.
Ik heb het geld er met veel liefde voor over...

Hier in de buurt lopen 7 stafford kruisingen maar 4 daarvan komen de tuin niet uit en nummer 5 is zo vet dat hij amper kan lopen en de laatste twee zijn honden altijd aangelijnd en met goede baasjes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sorry Sam maar je kunt je ook aanpassen en waarom de boel op scherp zetten om een aantal van die labjes te lopen. :roll: Koop ook een paar klapkaken en je bent van het gezeik af :cool2: .Heb je wel een inburgeringscursus gedaan en geslaagd. :lees:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

samantha! schreef: Zelfs zo erg dat ik laatst toen ik met mijn honden liep van een vrouw die haar aangelijnde staffords bijna niet kon houden toegeschreeuwd kreeg dat ze ze de volgende keer zou loslaten zodat ze mijn honden konden pakken als ik weer in haar straat zou lopen :roll:
Die kon van mij een melding bij de politie wegens bedreiging krijgen.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Als dit soort dingen zo door blijft gaan komt het er vanzelf wel weer van dat er iets als de RAD weer ingevoerd gaat worden.

Moet voor de eigenaar van de bewuste lab verschrikkelijk geweest zijn dit mee te maken.
Nog te zwijgen over de impact op die kleuter.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik lees net op FB dat er ergens in Groningen ook weer een hond is gepakt door een Staff

Kunnen we niet iets van een petitie of weet ik veel opzetten ? Hier moet echt wat aan gedaan worden , en met alleen berichtjes op t www schiet je niks op natuurlijk

Het loopt echt de spuigaten uit, die honden schieten als paddestoelen de grond uit
Mijn favo grote ronde durf ik voor een groot stuk niet meer te lopen
Hij loopt een stukje langs de rand vd binnenstad, leuk klein parkje ook waar de honden los mogen.

Maar t stikt daar van de asociale staffs , laatst binnen 10 min 3x 2 staffs met elkaar aan de knok zien gaan
Wel aangelijnt , maar toen ze gingen knokken werden de lijnen los gelaten

Sta ik daar met Kenji ( met dr zwaar hd en spondylose ), ik ben omgedraait en heel snel terug gelopen ,

Vorige week een bullterrier hier in de wijk die uit de tuin was ontsnapt en het voorzien had op Pinky en Wolfje
Die heb ik met een schop onder zn hol en een flinke brul terug die tuin ingebonjourd , maar mijn hart zat al in mn keel

De enige staff die ik vertrouw en die 100% zeker te weten niks doet is Mojo , Pinky haar grote liefde
Dat is echt zo'n sul , maar zijn baasjes weten wel dat als het ooit op knokken aankomt dat lieve ook ineens klaar kan zijn.

Voor de rest loop ik met een mega boog eromheen en t liefste nog heel ver om ook
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Lemuria

Ik snap helemaal dat mensen met geknepen billen om Staffords heen lopen. Hell, ik doe het zelf vaak ook. Maar ik zit ook met geknepen billen als ik weer over zo'n incident lees, want wat als dadelijk de regering besluit dat alle Stafford-achtigen (weet ik veel wat) in beslag genomen en afgemaakt dienen te worden? Kan ik straks Izzy naar de dierenarts brengen voor een spuit.
Of dat er (voor mij gewoon onbetaalbare) maandelijkse bedragen neergeteld dienen te worden om Izzy te kunnen houden? Ik moet er toch niet aan denken. Ik snáp het ergens wel, maar heel egoïstisch gezien hoop ik dat het nooit zover komt. Of in ieder geval alleen voor nieuw-aangeschafte Staffords.
dagmar88
Zeer actief

** Angela ** schreef:Ik lees net op FB dat er ergens in Groningen ook weer een hond is gepakt door een Staff

Kunnen we niet iets van een petitie of weet ik veel opzetten ? Hier moet echt wat aan gedaan worden , en met alleen berichtjes op t www schiet je niks op natuurlijk

Het loopt echt de spuigaten uit, die honden schieten als paddestoelen de grond uit
Hij loopt een stukje langs de rand vd binnenstad, leuk klein parkje ook waar de honden los mogen.

Maar t stikt daar van de asociale staffs , laatst binnen 10 min 3x 2 staffs met elkaar aan de knok zien gaan

Sta ik daar met Kenji ( met dr zwaar hd en spondylose ), ik ben omgedraait en heel snel terug gelopen ,

Vorige week een bullterrier hier in de wijk die uit de tuin was ontsnapt en het voorzien had op Pinky en Wolfje
Die heb ik met een schop onder zn hol en een flinke brul terug die tuin ingebonjourd , maar mijn hart zat al in mn keel

De enige staff die ik vertrouw en die 100% zeker te weten niks doet is Mojo , Pinky haar grote liefde
Dat is echt zo'n sul , maar zijn baasjes weten wel dat als het ooit op knokken aankomt dat lieve ook ineens klaar kan zijn.

Voor de rest loop ik met een mega boog eromheen en t liefste nog heel ver om ook
:oeps: Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden.
Lemuria schreef:Ik snap helemaal dat mensen met geknepen billen om Staffords heen lopen. Hell, ik doe het zelf vaak ook. Maar ik zit ook met geknepen billen als ik weer over zo'n incident lees, want wat als dadelijk de regering besluit dat alle Stafford-achtigen (weet ik veel wat) in beslag genomen en afgemaakt dienen te worden? Kan ik straks Izzy naar de dierenarts brengen voor een spuit.
Of dat er (voor mij gewoon onbetaalbare) maandelijkse bedragen neergeteld dienen te worden om Izzy te kunnen houden? Ik moet er toch niet aan denken. Ik snáp het ergens wel, maar heel egoïstisch gezien hoop ik dat het nooit zover komt. Of in ieder geval alleen voor nieuw-aangeschafte Staffords.
:wink: Er komt hoe dan ook een overgangsperiode. Daarna neem ik wel wat met een stamboom :U:
En het op geld aan laten komen is gewoon dom, tenzij het om (landelijk gelijk) lik op stuk beleid gaat. Er kan nu genoeg, als er gewoon eens één duidelijke lijn zou worden getrokken.
Gimmick
Zeer actief

Het is wel de reden waarom ik geen boomloze staff wil hebben.
Juist omdat dat stomme papiertje je leven net iets makkelijker kan maken.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lemuria schreef:Ik snap helemaal dat mensen met geknepen billen om Staffords heen lopen. Hell, ik doe het zelf vaak ook. Maar ik zit ook met geknepen billen als ik weer over zo'n incident lees, want wat als dadelijk de regering besluit dat alle Stafford-achtigen (weet ik veel wat) in beslag genomen en afgemaakt dienen te worden? Kan ik straks Izzy naar de dierenarts brengen voor een spuit.
Ik dacht dat jij een boxer x podenco had.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lemuria

dagmar88 schreef: :wink: Er komt hoe dan ook een overgangsperiode. Daarna neem ik wel wat met een stamboom :U:
En het op geld aan laten komen is gewoon dom, tenzij het om (landelijk gelijk) lik op stuk beleid gaat. Er kan nu genoeg, als er gewoon eens één duidelijke lijn zou worden getrokken.
Dan vind ik het best. Maar je kunt mensen natuurlijk niet (onterecht) hun hond afpakken...dan krijg je sowieso dikke rellen waarschijnlijk (zeker, wederom, vanwege het type volk dat Staffords vaak heeft) :schrik:
Lemuria

Hanneke2 schreef:Ik dacht dat jij een boxer x podenco had.
:80: Waitwut? Nee, nou haal je me door de war met iemand anders denk ik :D Izzy is een Amerikaanse Stafford ;)
samantha!
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Sorry Sam maar je kunt je ook aanpassen en waarom de boel op scherp zetten om een aantal van die labjes te lopen. :roll: Koop ook een paar klapkaken en je bent van het gezeik af :cool2: .Heb je wel een inburgeringscursus gedaan en geslaagd. :lees:
:LOL:
Ik geloof dat ik nieteens mee zou mogen doen aan die inburgeringscursus :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lemuria schreef:
:80: Waitwut? Nee, nou haal je me door de war met iemand anders denk ik :D Izzy is een Amerikaanse Stafford ;)
Nee mens je begrijpt me verkeerd. :mrgreen: Als je zegt dat het een boxer x podenco is geloven mensen dat ook!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
samantha!
Zeer actief

Lemuria schreef:
samantha! schreef: Zelfs zo erg dat ik laatst toen ik met mijn honden liep van een vrouw die haar aangelijnde staffords bijna niet kon houden toegeschreeuwd kreeg dat ze ze de volgende keer zou loslaten zodat ze mijn honden konden pakken als ik weer in haar straat zou lopen :roll:
Die kon van mij een melding bij de politie wegens bedreiging krijgen.
Ja, ik heb inderdaad wel een melding gedaan.
Verder negeer ik het gewoon maar en loop ik inderdaad maar niet meer door die straat, ik wil verder geen gedoe met ze :ugh:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:

:lol1: Zeggen dat het wat anders is. Bij mijn Tosa x stond ook braaf rottweiler x bordeaux dog in het boekje. Toen was de RAD er nog en mocht ik dus wel met een 40 kilo zwaardere vechthond kruising over straat :19:
Maar goed, ook totaal onverwante kruisingen (lab x boxer) werden op basis van hun uiterlijk in beslag genomen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

** Angela ** schreef:Ik lees net op FB dat er ergens in Groningen ook weer een hond is gepakt door een Staff

Nou geloof me als jouw hond mijn Micron had doodgebeten was je echt niet zo makkelijk van me af gekomen als dat jij er van af kwam toen je hond haar tweede dodelijke slachtoffer maakte.
Echt ik zou je waar het kon kaal plukken met je onverantwoordelijke gedrag en je ze had een wondje ze kon/mocht geen muilkorf om. Dat liet je haar maar lekker in de tuin schijten voor mijn part gezien je er klaarblijkelijk geen controle over kon houden. Ik ben voor strengere maatregelen hoor voor mensen die de fout ingaan en al helemaal als ze weten dat het kan gebeuren , ongeacht het ras , van mij had je een houdverbod voor de rest van je leven mogen krijgen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lemuria

Hanneke2 schreef:
Nee mens je begrijpt me verkeerd. :mrgreen: Als je zegt dat het een boxer x podenco is geloven mensen dat ook!
Oh :mrgreen: Nou er is totaal niks Podenco-achtigs aan Izzy, maar als ik het zeg, gelooft 99% van de mensen het hier vást wel :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:

:lol1: Zeggen dat het wat anders is. Bij mijn Tosa x stond ook braaf rottweiler x bordeaux dog in het boekje. Toen was de RAD er nog en mocht ik dus wel met een 40 kilo zwaardere vechthond kruising over straat :19:
Maar goed, ook totaal onverwante kruisingen (lab x boxer) werden op basis van hun uiterlijk in beslag genomen.
Voor de tosa is er bij mijn weten nooit een dreigende rad regeling geweest , wel voor de rottweiler maar daar heeft de club toen direct op ingespeeld.
Je had hem dus gewoon als tosa kunnen laten doorgaan :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dit gaat nu niet over Elena ( die ik als mishandelde herplaatser kreeg en helemaal op de rit heb gekregen ) , die in beide gevallen KORT AANGELIJND naast me liep en er een LOSLOPENDE HOND AL GROMMEND NAAR HAAR TOE KWAM EN HAAR WILDE BIJTEN !!!
Midden op straat waar honden aangelijnt horen te zijn

Ik heb altijd mijn verantwoording genomen , bij de eerste ben ik mee gegaan naar de dierenarts. Ik wilde de kosten betalen maar dat wilden die mensen niet omdat ze zagen dat ik het er ook super moeilijk mee had.
Tot dan toe had ze nl nog nooit zulk gedrag laten zien

De 2e keer was geen wondje , maar een gapend gat in haar keel .
Veroorzaakt door een aanval terwijl zijzelf gemuilkorft was

En ja ik heb toen fouten gemaakt en dingen gedaan die mss anders konden. Maar heb jij dat nooit gehad
Dit was mijn pas mijn 2e hond , en mijn eerste was gewoon een super makkelijke reu die je bij alles en iedereen kon zetten

Als het je blij maakt , ik heb het er nog steeds moeilijk mee hoor.
Heb er nog nachtmerries van en word er nog elke dag mee geconfronteerd
In de zin van dat ik dus mijn huidige honden amper tot niet met andere honden in contact durf te laten komen

Dit is al meer dan 5 jaar geleden gebeurd, en nu eindelijk durf ik Pinky los te laten met de cocker van onze buren en aangelijnd te laten spelen met Mojo
Ik ga iets relaxter de straat op , want mijn huidige honden bijten geen andere honden dood

Achteraf blijkt Elena heel ernstig ziek te zijn geweest, iets wat ik tot dan toe niet wist ( ze was toen de laatste spuit er voor n kwart in zat al weg )

Je kan makkelijk lullen zo van een beeldschermpje , maar ken je mij en heb je Elena gekent ??
Nee , want anders zou je wel anders praten

De mensen die mij wel kennen weten hoe ik ben voor mijn honden en dat ik ten alle tijden mijn verantwoording neem
Ik ben vorige week zelfs nog terug gegaan naar dat huis toen die mensen eindelijk thuis waren om te vragen of hun Bull terrier toch niks had nadat ik hem een schop onder zn hol had gegeven omdat hij op mijn 2 jonge honden wilde duiken
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 19 jun 2015 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Sulluna schreef:Maar hoe denken jullie over peperspray? Zullen die pijnprikkels je een paar extra seconden geven omdat er los wordt gelaten? Of heeft dat ook geen zin?
Ik denk het niet.
Heb ooit pepperspray in huis gehad, zat in een jaszak. Ik kwam op een dag thuis, hing er een nare lucht in de gang en mijn ogen gingen wat prikken. Wat bleek, had onze kruising whippet dat busje uit mijn zak gehaald en geperforeerd, ze had er niks van.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”