Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- _Juul_
- Actief
- Mijn ras(sen): Langhaar Standaard Getijgerde Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Teckels
Ohh ja dat vergeet ik wel eens dat ze korte pootjes hebben... 
-
Chan35
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
Geweldige foto's van de pups! ik vind de getijgerde ook erg mooi!!!
Met Yara gaat het goed! gisteren heeft ze met Sofie gespeeld, dat was erg leuk! ze was natuurlijk erg moe daarna en ik was zo stom om nog even langs mijn zus te gaan want de kinderen hadden Yara nog niet gezien. toen ik thuiskwam moest ze nog eten en daarna viel ze als een blok om en heeft ze 4 uur heel vast geslapen. en de rest van de avond ook lekker liggen slapen en toen ik haar de bench in wou doen was ze klaarwakker, dus maar weer even gespeeld (haar flink laten rennen enzo) en toen nog even een plasje geprobeerd maar dat zat er niet in. dus hup de bench in en tegen 4.00 uur begon ze ineens te piepen, ze moest me daar toch nodig plassen en poepen! Erg goed van haar dat ze het aangaf en dat ze het niet in de bench heeft gedaan
Dus Yara weer in de bench gedaan (stond op de overloop) maar ze begon zachtjes te piepen, toen heb ik de bench maar naast het bed gezet en kon ik haar met mijn vingers aaien en dat vond ze wel oke en sliep ze weer in maar om 6.00uur begon ze weer te piepen en zachtjes te janken dus ik er weer uit en weer naar buiten en ja hoor weer een plasje! toen ben ik maar wakker gebleven want Luca word ook meestal tegen 06.30 uur wakker. dat was me het nachtje wel zeg!
Maar het viel me vandaag op dat ze af en toe als ze jeuk heeft en aan het krabben/bijten is ze heel zachtjes piept/jankt en waarom ze dat doet??? ze heeft wel vaak jeuk en ik heb een vlooienmiddel gekocht bij de dierenspeciaalzaak dat voor pups is maar ze blijft maar jeuk houden.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Dus nou denk ik dat ze om 06.00 uur niet piepte omdat ze moest plassen maar ze was natuurlijk weer aan het krabben...heb ik haar er iets te snel uitgehaald!
Ik word van elk piepje wakker (moederinstinct is soms erg lastig hahaha)
maar nou twijfel ik of we haar weer op de overloop moeten zetten in de bench of gewoon in de woonkamer? de eerste 2 nachten ging het namelijk prima....zucht even een ikweetnietwatikwil situatie pffff
Met Yara gaat het goed! gisteren heeft ze met Sofie gespeeld, dat was erg leuk! ze was natuurlijk erg moe daarna en ik was zo stom om nog even langs mijn zus te gaan want de kinderen hadden Yara nog niet gezien. toen ik thuiskwam moest ze nog eten en daarna viel ze als een blok om en heeft ze 4 uur heel vast geslapen. en de rest van de avond ook lekker liggen slapen en toen ik haar de bench in wou doen was ze klaarwakker, dus maar weer even gespeeld (haar flink laten rennen enzo) en toen nog even een plasje geprobeerd maar dat zat er niet in. dus hup de bench in en tegen 4.00 uur begon ze ineens te piepen, ze moest me daar toch nodig plassen en poepen! Erg goed van haar dat ze het aangaf en dat ze het niet in de bench heeft gedaan
Dus Yara weer in de bench gedaan (stond op de overloop) maar ze begon zachtjes te piepen, toen heb ik de bench maar naast het bed gezet en kon ik haar met mijn vingers aaien en dat vond ze wel oke en sliep ze weer in maar om 6.00uur begon ze weer te piepen en zachtjes te janken dus ik er weer uit en weer naar buiten en ja hoor weer een plasje! toen ben ik maar wakker gebleven want Luca word ook meestal tegen 06.30 uur wakker. dat was me het nachtje wel zeg!
Maar het viel me vandaag op dat ze af en toe als ze jeuk heeft en aan het krabben/bijten is ze heel zachtjes piept/jankt en waarom ze dat doet??? ze heeft wel vaak jeuk en ik heb een vlooienmiddel gekocht bij de dierenspeciaalzaak dat voor pups is maar ze blijft maar jeuk houden.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Dus nou denk ik dat ze om 06.00 uur niet piepte omdat ze moest plassen maar ze was natuurlijk weer aan het krabben...heb ik haar er iets te snel uitgehaald!
Ik word van elk piepje wakker (moederinstinct is soms erg lastig hahaha)
maar nou twijfel ik of we haar weer op de overloop moeten zetten in de bench of gewoon in de woonkamer? de eerste 2 nachten ging het namelijk prima....zucht even een ikweetnietwatikwil situatie pffff
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Heeft ze al in de woonkamer gestaan?
Anders nog 1 of 2 nachten op de overloop en gaat dat goed dan in de woonkamer.
Dobby sliep bij ons gelijk in de woonkamer.
De eerste 2 nachten op de bank geslapen.
Daarna alleen eventjes in de woonkamer gezeten in het donker tot ze rustig was.
Toen ze eenmaal snapte wat de bedoeling was ging ze braaf slapen.
En als ze toch ging piepen kreeg ze een Sssttt!!! Te horen.
Dat werkt nu nog steeds.
Anders nog 1 of 2 nachten op de overloop en gaat dat goed dan in de woonkamer.
Dobby sliep bij ons gelijk in de woonkamer.
De eerste 2 nachten op de bank geslapen.
Daarna alleen eventjes in de woonkamer gezeten in het donker tot ze rustig was.
Toen ze eenmaal snapte wat de bedoeling was ging ze braaf slapen.
En als ze toch ging piepen kreeg ze een Sssttt!!! Te horen.
Dat werkt nu nog steeds.

- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Yara doet het echt heel goed!!
Je moet toch denk ik gauw naar de dierenarts voor de prikjes...gewoon even aan hem vragen wat het krabben en bijten kan betekenen...Mits het natuurlijk niet heel erg is...dan gewoon eerder even bellen...
Zoals IvysToeter het deed is natuurlijk goed...je kan haar ook steeds iets verder de kamer uit schuiven...dus steeds een stukje meer richting de deur...Gewoon de tijd nemen!!
Ja mooi he vind ze overigens allemaal mooi! We zien wel bij welke we een klik hebben...ze hebben inmiddels allemaal de oogjes open!
Je moet toch denk ik gauw naar de dierenarts voor de prikjes...gewoon even aan hem vragen wat het krabben en bijten kan betekenen...Mits het natuurlijk niet heel erg is...dan gewoon eerder even bellen...
Zoals IvysToeter het deed is natuurlijk goed...je kan haar ook steeds iets verder de kamer uit schuiven...dus steeds een stukje meer richting de deur...Gewoon de tijd nemen!!
Ja mooi he vind ze overigens allemaal mooi! We zien wel bij welke we een klik hebben...ze hebben inmiddels allemaal de oogjes open!
-
Chan35
- Actief
Nee ze heeft de 1e nacht op de slaapkamer naast ons bed gestaan, dat ging goed! de 2e nacht op de overloop, ging ook goed en de 3e nacht weer op de overloop maar toen was ze vrij wakker en ik denk dat ze ons daar niet goed kan horen want vannacht piepte ze weer om 3.30 uur, plasje laten doen en ik met mijn vingers door de bench gekriebeld en inderdaad Sssst gezegd en toen werd ze weer rustig en was ze stil, om 05.30 uur begon ze weer te piepen en toen heb ik haar alleen maar met de vingers gekriebeld en Sssst en dat werkte erg goed. Ze is dus gewoon af en toe eenzaam 's nachts en ik maar denken dat ze moet plassen hahaha dus vanaf nu gewoon even kriebelen en ssst en dan kan ik weer verder slapen.
Ik hou haar nog maar op de overloop tot dat het weer goed gaat en dan naar de woonkamer.
Verder gaat het goed met de plasjes en het poepen! Ze eet nog steeds niet erg veel brokjes vind ik, ik denk zo'n 80 gram over de hele dag, maar ze krijgt dan ook 's avonds energique kvv erbij....het zal nog het wennen zijn?
Ik hou haar nog maar op de overloop tot dat het weer goed gaat en dan naar de woonkamer.
Verder gaat het goed met de plasjes en het poepen! Ze eet nog steeds niet erg veel brokjes vind ik, ik denk zo'n 80 gram over de hele dag, maar ze krijgt dan ook 's avonds energique kvv erbij....het zal nog het wennen zijn?
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Ahh dat had ik niet begrepen...Maar zoals je het doet doe je het toch prima!!!
Eet ze haar kvv wel goed???? en hoe vaak krijgt ze nu eten dan????
Eet ze haar kvv wel goed???? en hoe vaak krijgt ze nu eten dan????
- IvysToeter
- Zeer actief
ze zal ook flink moeten wennen.
wij hadden zoiets na een weekje moet het slapen toch wel gewend zijn en toen zijn we wat strenger gaan optreden als ze piepte.
Dobby ligt nu op schoot flinke stink scheten te laten haha
wij hadden zoiets na een weekje moet het slapen toch wel gewend zijn en toen zijn we wat strenger gaan optreden als ze piepte.
Dobby ligt nu op schoot flinke stink scheten te laten haha

-
Chan35
- Actief
Ja, haar kvv eet ze wel goed en ze krijgt 's morgens een grote hand vol brokken (tussen de 60 en 70 gram) en dat laat ik de hele dag staan, dat is ze ook zo gewend bij de fokker. en verdeeld over de dag eet ze dat bijna helemaal op. De kvv krijgt ze tegen 17.00 uur en dat eet ze wel helemaal op.
Dus volgens mij is dat wel voldoende...
Dus volgens mij is dat wel voldoende...
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Wil je haar op en brokken en kvv houden??? Zolang ze haar kvv op eet zou ik me niet zo druk maken..ze is nog maar net bij jullie. En zolang ze het goed doet goed plassen en poepen dan moet het goed zijn...En ik zeg altijd bij twijfel of fokker even raadplegen of dierenarts
Ze moet natuurlijk nog steeds wennen!
- IvysToeter
- Zeer actief
Ik heb nog wat foto's van Dobby.
Samen met de hond van mijn moeder, zo kruipt Dobby regelmatig tegen de grote hond aan

Van bovenaf gezien

Toen wilde ik een foto van voren af gezien maken... maar dat had de grote hond in de gaten.
en die liet Dobby zo achter.... en die muts van mij bleef ook gewoon zo liggen haha

Samen met de hond van mijn moeder, zo kruipt Dobby regelmatig tegen de grote hond aan

Van bovenaf gezien

Toen wilde ik een foto van voren af gezien maken... maar dat had de grote hond in de gaten.
en die liet Dobby zo achter.... en die muts van mij bleef ook gewoon zo liggen haha

-
Chan35
- Actief
aah geweldig die foto's van Dobby en haar knuffelmaatje
kijk ze lief liggen...smelt
Yara weegt nu 1700 gram en heeft vandaag erg goed gegeten! Het was idd even wennen voor haar. Het is ook nogal wat voor zo'n klein hummeltje, je wordt maar ongevraagd bij je moeder en broertjes weggehaald, in de auto naar een vreemde omgeveing, vreemde mensen....ik zou niet goed worden
dus wat dat betreft doet ze het super
hahaha ze rent vrolijk door het huis en ligt heerlijk te slapen in de bench, ik mag niet klagen....
Het zijn alleen de nachten waar ze nog even aan moet wennen, alhoewel ik me afvraag waarom ze de eerste 2 nachten niet gepiept heeft??? Maar goed vanavond maar weer op de overloop, ze staat met de bench meer in de deuropening van de slaapkamer naast ons want anders moet ik de bench voor de slaapkamerdeur van Luca zetten en das geen goed plan, zul je altijd zien dat hij dan wat heeft en dan moet ik acrobatisch over de bench heen stappen...gaat hem niet worden
Dus vandaar in de deuropening van de slaapkamer naast ons....
Ben benieuwd hoe het gaat vannacht!
Yara weegt nu 1700 gram en heeft vandaag erg goed gegeten! Het was idd even wennen voor haar. Het is ook nogal wat voor zo'n klein hummeltje, je wordt maar ongevraagd bij je moeder en broertjes weggehaald, in de auto naar een vreemde omgeveing, vreemde mensen....ik zou niet goed worden
Het zijn alleen de nachten waar ze nog even aan moet wennen, alhoewel ik me afvraag waarom ze de eerste 2 nachten niet gepiept heeft??? Maar goed vanavond maar weer op de overloop, ze staat met de bench meer in de deuropening van de slaapkamer naast ons want anders moet ik de bench voor de slaapkamerdeur van Luca zetten en das geen goed plan, zul je altijd zien dat hij dan wat heeft en dan moet ik acrobatisch over de bench heen stappen...gaat hem niet worden
Ben benieuwd hoe het gaat vannacht!
-
Chan35
- Actief
En zo te zien is Dobby helemaal niet dun of mager hoor....daar hoef jij je geen zorgen over te maken, ze is een mooie slanke dame
Een teckel moet vooral niet dik zijn, dan zijn het van die worstjes op poten, zo sneu!
Een teckel moet vooral niet dik zijn, dan zijn het van die worstjes op poten, zo sneu!
-
Chan35
- Actief
_Juul_ schreef:Wil je haar op en brokken en kvv houden??? Zolang ze haar kvv op eet zou ik me niet zo druk maken..ze is nog maar net bij jullie. En zolang ze het goed doet goed plassen en poepen dan moet het goed zijn...En ik zeg altijd bij twijfel of fokker even raadplegen of dierenartsZe moet natuurlijk nog steeds wennen!
Ja we houden haar op brokken en 's avonds op kvv en dat gaat tot nu toe goed! Ik was even te gefixeerd op de hoeveelheid brokken maar aangezien ze de kvv er ook nog bij heeft eet ze super goed!
Ze weegt nu 1700 gram dus sinds 18 januari 500 gram aangekomen en dat met al die stress, ik vind het netjes! Trots op ons meisje
- IvysToeter
- Zeer actief
Ze is ook al iets aangekomen weer.
Maar het kunt haar ribben en ruggengraat nog steeds goed voelen.
Maar het kunt haar ribben en ruggengraat nog steeds goed voelen.

- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Wat een lieve foto's van Dobby...ze lijkt wel mager zeg maar tussen haar buik en haar billen of lijkt dat nou maar zo???
Chan das best weel groeien voor een pup heb geeen idee hoe snel dat moet gaan hoor dat hoor ik straks allemaal nog
maar zolang ze smakelijk van haar kvv eet ist toch goed! Ja die nachten lastig zijn die....hopelijk ging het vannacht goed!!
Chan das best weel groeien voor een pup heb geeen idee hoe snel dat moet gaan hoor dat hoor ik straks allemaal nog
-
Chan35
- Actief
Hier weer 2 goede nachten gehad! om 22.30 uur laatste plasje gedaan en om 23.15 uur nog even gepoept en toen tot 05.30 uur doorgeslapen. ze heeft nu 2 nachten in de deuropening van de slaapkamer naast ons gestaan en dat is beide nachten goed gegaan. ze meldde zich netjes om 05.30 uur en dan laat ik haar uit en dan stop ik haar weer in de bench en slaapt ze nog lekker 3 uurtjes door!
Allen had ik gisteren weer wat...ik was even op mijn werk om mijn kleine meid te laten zien en ik wou haar niet rond laten lopen want er ligt overal vloerbedekking en dan zul je zien dat ze gaat plassen. maar mijn collega zei joh, dat ruimen we wel op en hoppa ze zet Yara op de grond en ze begint vrolijk rond te huppelen en ineens ja hoor een nietje op de grond....floep en ze had het in haar bekkie en het was ook al weg! ik helemaal in de stress, gelijk even langs de dierenarts gereden met haar want het was een nietje dat niet helemaal dicht was en dat is scherp! ze gaf me het advies om haar ontbijtkoek te laten eten zodat de koek om het nietje gaat zitten en dan poept ze het wel uit, als ze ging braken moest ik direct terugkomen en vandaag dus elk poepje nakijken want ik moet weten of het eruit komt....heb al 3 keer de poep nagekeken maar helaas nog geen nietje...zucht ik word er helemaal ongerust door. ze doet verder gewoon net als anders ook qua eten en drinken dus dat is een goed teken maar jeetje, dat nietje zal maar schade aanrichten.....ik moet er niet aan denken!!!!
Allen had ik gisteren weer wat...ik was even op mijn werk om mijn kleine meid te laten zien en ik wou haar niet rond laten lopen want er ligt overal vloerbedekking en dan zul je zien dat ze gaat plassen. maar mijn collega zei joh, dat ruimen we wel op en hoppa ze zet Yara op de grond en ze begint vrolijk rond te huppelen en ineens ja hoor een nietje op de grond....floep en ze had het in haar bekkie en het was ook al weg! ik helemaal in de stress, gelijk even langs de dierenarts gereden met haar want het was een nietje dat niet helemaal dicht was en dat is scherp! ze gaf me het advies om haar ontbijtkoek te laten eten zodat de koek om het nietje gaat zitten en dan poept ze het wel uit, als ze ging braken moest ik direct terugkomen en vandaag dus elk poepje nakijken want ik moet weten of het eruit komt....heb al 3 keer de poep nagekeken maar helaas nog geen nietje...zucht ik word er helemaal ongerust door. ze doet verder gewoon net als anders ook qua eten en drinken dus dat is een goed teken maar jeetje, dat nietje zal maar schade aanrichten.....ik moet er niet aan denken!!!!
Laatst gewijzigd door Chan35 op 31 jan 2013 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Chan35
- Actief
[quote="_Juul_"]Wat een lieve foto's van Dobby...ze lijkt wel mager zeg maar tussen haar buik en haar billen of lijkt dat nou maar zo???
Dat hoort zo bij teckels, die zijn heel dun in hun "taille" toch? althans dat zie ik bij alle teckels die in ken
Dat hoort zo bij teckels, die zijn heel dun in hun "taille" toch? althans dat zie ik bij alle teckels die in ken
-
Chan35
- Actief
De vorige hond van mijn zus kreeg enorme huidproblemen door Pedigree brokken vertelde ze me dus die brokken geef ik Yara niet meer en wat blijkt? na 1 dag krabt ze al niet meer! En ik altijd maar denken dat Pedigree goede brokken zijn
Yara vind de brokken van Royal Canin speciaal voor teckels junior het lekkerst dus daar ga ik langzaam op over, zijn ook mooie kleine brokjes.
Bij de dierenarts waren ze helemaal niet te spreken over kvv maar dat snap ik dus niet, honden stammen af van de wolven en die eten toch ook geen brokken? vers is toch altijd beter ongeacht wat?
Yara vind de brokken van Royal Canin speciaal voor teckels junior het lekkerst dus daar ga ik langzaam op over, zijn ook mooie kleine brokjes.
Bij de dierenarts waren ze helemaal niet te spreken over kvv maar dat snap ik dus niet, honden stammen af van de wolven en die eten toch ook geen brokken? vers is toch altijd beter ongeacht wat?
- Pool
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
@Chan35 wat hondenvoer betreft....zoveel hondeneigenaren, zoveel meningen. Je moet geven waar jij je goed bij voelt en uiteraad waar jouw hond het goed op doet. Hier wordt kvv gevoerd maar mijn chi's zijn 17+ geworden op Eukanuba. Mijn teckels vinden kvv heerlijk maar het laatste hondje dat hier is komen wonen was een echte brokkenhond en moest echt wennen aan kvv. Kortom, datgene geven waar je hond het goed op doet en wat ie lekker vindt.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- Pool
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
@Chan35 wat hondenvoer betreft....zoveel hondeneigenaren, zoveel meningen. Je moet geven waar jij je goed bij voelt en uiteraad waar jouw hond het goed op doet. Hier wordt kvv gevoerd maar mijn chi's zijn 17+ geworden op Eukanuba. Mijn teckels vinden kvv heerlijk maar het laatste hondje dat hier is komen wonen was een echte brokkenhond en moest echt wennen aan kvv. Kortom, datgene geven waar je hond het goed op doet en wat ie lekker vindt.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Pedigree is nu wel de fastfood van de brokken... dan ben je met royal canin iets beter af. Misschien eens Orijen/taste of the wild of acana overwegen?
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Dat komt omdat dierenartsen tijdens hun opleiding niet zo veel les krijgen in voeding voor de hond. Daarnaast verkopen dierenarsten ook vaak brokken, daar pikken ze dan een graantje van mee.Chan35 schreef:De vorige hond van mijn zus kreeg enorme huidproblemen door Pedigree brokken vertelde ze me dus die brokken geef ik Yara niet meer en wat blijkt? na 1 dag krabt ze al niet meer! En ik altijd maar denken dat Pedigree goede brokken zijn![]()
-
Chan35
- Actief
Yara blijft zonder problemen 's nachts in de bench en slaapt goed dus we laten de bench vannacht beneden staan met de woonkamer deur open, eens kijken hoe dat gaat?
Ben al begonnen om haar telkens eventjes alleen te laten en dan zet ik de bench in de bijkeuken neer met het deurtje open zodat ze daar lekker kan spelen en een beetje rondlopen want om haar in de bench op te sluiten overdag vind ik erg zielig, de bench is niet groot en dan heeft ze zo weinig ruimte...het is ook de bedoeling dat we haar in de bijkeuken laten als we eens weggaan en dan dus met het benchdeurtje open zodat ze zelf kan bepalen of ze wil spelen of lekker slapen.
Dat kan toch wel? of doe ik daar niet goed aan?
Ben al begonnen om haar telkens eventjes alleen te laten en dan zet ik de bench in de bijkeuken neer met het deurtje open zodat ze daar lekker kan spelen en een beetje rondlopen want om haar in de bench op te sluiten overdag vind ik erg zielig, de bench is niet groot en dan heeft ze zo weinig ruimte...het is ook de bedoeling dat we haar in de bijkeuken laten als we eens weggaan en dan dus met het benchdeurtje open zodat ze zelf kan bepalen of ze wil spelen of lekker slapen.
- P-tt
- Zeer actief
Wij hebben Goof eerst wel in de bench gedaan toen we weggingen. Maar toen hadden we een heel klein huisje (ongeveer 40 m2 woonoppervlak) en dus geen bijkeuken oid.Chan35 schreef:Yara blijft zonder problemen 's nachts in de bench en slaapt goed dus we laten de bench vannacht beneden staan met de woonkamer deur open, eens kijken hoe dat gaat?
Nu zetten we de keuken af met een hekje en heeft Goof de keuken en bijkeuken. Dat afzetten doen we omdat we a: een houten vloer hebben en ik het erg jammer zou vinden als Goof daar een ongelukje op heeft. En b: Goof vindt dat de hele straat van hem is en daardoor regelmatig blaft naar voorbijgangers. Dit is nu gelukkig wel minder dan het geweest is, maar ja als we het kunnen voorkomen door hem allen de keuken en bijkeuken te geven vind ik het prima.
-
Chan35
- Actief
Dus Royan canin is ook niet echt goed? wat is er minder goed aan dan? ja ik vraag maar want heb er geen verstand van...sas&Billy schreef:Pedigree is nu wel de fastfood van de brokken... dan ben je met royal canin iets beter af. Misschien eens Orijen/taste of the wild of acana overwegen?
- P-tt
- Zeer actief
Kijk maar eens op deze website http://www.dierbewust.nlChan35 schreef:Dus Royan canin is ook niet echt goed? wat is er minder goed aan dan? ja ik vraag maar want heb er geen verstand van...sas&Billy schreef:Pedigree is nu wel de fastfood van de brokken... dan ben je met royal canin iets beter af. Misschien eens Orijen/taste of the wild of acana overwegen?
Daar staat een e-book met de naam 'de waarheid over brokken' deze kun je gratis downloaden. Ik vond het een nuttig boekje om te lezen.
-
Chan35
- Actief
Thanks P-tt, ik duik er gelijk in 
-
Chan35
- Actief
Ze heeft dat nietje er trouwens nog steeds niet uitgepoept, maak me nog steeds zorgen....de dierenarts zegt dat ik gewoon geduld moet hebben en dat het er echt wel uitkomt, maar ben zo bang dat het ergens blijft steken of iets openhaald....bah wat een toestand, echt een domper op het hele puppygebeuren want ik kan alleen nog maar aan dat nietje denken...hopen dat ze het straks uitpoept!
- IvysToeter
- Zeer actief
Ze is verder toch nog vrolijk? Of niet?
Ik hoorde net van de buurvrouw (we zijn nog niet zolang geleden verhuisd)
Dat ze dobby toch wel regelmatig hoort piepen/janken als wij weg zijn.
En dan vooral in de ochtend en schijnbaar kan ze dat gerust een uur of wat volhouden.
Ze zegt dat ze dan roept ssstt stil en dat dobby dan ook echt stil is.
Ook zegt ze dat ze er niet echt last van heeft.
Maar ik vind het zelf wel vervelend want wil geen last met de buren.
Maar ja als ze er echt last van hebben zullen ze dat wel aangeven toch?dat hebben we gevraagd in ieder geval.
Verder weet ik ook niet goed wat we eraan kunnen doen.
En dan vooral in de ochtend en schijnbaar kan ze dat gerust een uur of wat volhouden.
Maar ja als ze er echt last van hebben zullen ze dat wel aangeven toch?dat hebben we gevraagd in ieder geval.

- P-tt
- Zeer actief
Je zou een keer een geluids- en/of video opname van Dobby kunnen maken als jullie weg zijn. Dan zie en hoor je wat ze doet. Misschien hoort ze buiten wel iets waar ze op reageert en heeft haar gepiep niet zozeer te maken met jullie afwezigheid.IvysToeter schreef:Ze is verder toch nog vrolijk? Of niet?