Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
- Aantal honden: 1
Re: Teckels
Ja Yara is nog steeds vrolijk, speelt en rent en eet en poept dus last heeft ze er denk ik niet van maar ja dat kan ook zo ineens veranderen dus vandaar mijn bezorgdheid...zo maar weer even de dierenarts bellen om te vragen of ik het gewoon nog steeds moet afwachten..
-
- Actief
Net gebeld en ik moet nog steeds afwachten....ze had net wel hele dunne ontlasting maar ze heeft gisteren rond dit tijdstip bij mijn zus stiekem brokjes van haar hond gegeten, dus we denken dat het daardoor komt. Dat kan er ook nog wel bij....
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Man en ik zijn een paar dagen weg geweest zonder Sofie (die bij mijn schoonmoeder en vriendin Sarah logeerde en in prima, vertrouwde handen was), maar na een paar dagen misten we beiden beest ontzettend.. We zijn zelfs een halve dag eerder thuisgekomen
Nu ligt Sofie heerlijk tegen me aan op de bank aan haar bot te kluiven
Erg hè, hoeveel je om zo'n mupske gaat geven?

Nu ligt Sofie heerlijk tegen me aan op de bank aan haar bot te kluiven

Sofie!

- Florabel
- Zeer actief
IvysToeter schreef:Ik heb het al een keer opgenomen.
En ik word daar zelf helemaal gek van...
Weet je nu ook wanneer en hoe lang ze blaft/jankt? Is ze wel moe genoeg voor jullie weg gaan en is het niet te ineens? Zou het helpen de bench weg te doen en haar wat meer vrije Dobby-proof ruimte te geven als ze alleen moet blijven?

Sofie!

- IvysToeter
- Zeer actief
Als ze langer alleen moet zijn dan 3uur dan gaat ze al in de gang.
En dan doet ze het ook.
Ik heb niet het idee dat het een kwestie is van moe zijn.
En dan doet ze het ook.

- Florabel
- Zeer actief
Nou, ik bedoelde meer of ze moe genoeg is om rustig te zijn, te gaan slapen..IvysToeter schreef:Als ze langer alleen moet zijn dan 3uur dan gaat ze al in de gang.
En dan doet ze het ook.
En iets van een (veilig!) kauwbot bij haar leggen om de eerste tijd alleen te overbruggen? Of de radio aan? Wij zetten voor Sofie in haar eerste jaar steeds dezelfde cd op als we weg gingen, die we haar slaapcd noemden. Ze werd er rustig van en minder gefocust op geluiden van buiten..

Sofie!

- IvysToeter
- Zeer actief
Ze krijgt sowieso altijd een lekker bot als ze alleen moet zijn.
Als ik mijn jas aan trek dan weet ze al dat ze in de gang of in haar bench moet.
En ze staat dan ook echt te stuiteren omdat ze weet dat ze dan een bot krijgt en in haar mandje verstop ik (mijn vriend niet) altijd een paar brokjes zodat ze wat te zoeken heeft.
En ik heb nooit het idee gehad dat ze dan daarna gaat piepen.
Zoals ik al zei heb ik het 1x eerder opgenomen en dat doe ik niet meer...dan moet ik een uur lang naar gejank luisteren en dat is niet goed voor m'n 'moedergevoelens'.
Dan ga ik liever zonder wat te zeggen en zonder verder te luisteren de deur uit.
Met het idee wat niet weet wat niet deert.
Als ik mijn jas aan trek dan weet ze al dat ze in de gang of in haar bench moet.
En ze staat dan ook echt te stuiteren omdat ze weet dat ze dan een bot krijgt en in haar mandje verstop ik (mijn vriend niet) altijd een paar brokjes zodat ze wat te zoeken heeft.
En ik heb nooit het idee gehad dat ze dan daarna gaat piepen.
Zoals ik al zei heb ik het 1x eerder opgenomen en dat doe ik niet meer...dan moet ik een uur lang naar gejank luisteren en dat is niet goed voor m'n 'moedergevoelens'.
Dan ga ik liever zonder wat te zeggen en zonder verder te luisteren de deur uit.
Met het idee wat niet weet wat niet deert.

-
- Actief
Florabel schreef:Man en ik zijn een paar dagen weg geweest zonder Sofie (die bij mijn schoonmoeder en vriendin Sarah logeerde en in prima, vertrouwde handen was), maar na een paar dagen misten we beiden beest ontzettend.. We zijn zelfs een halve dag eerder thuisgekomen![]()
Nu ligt Sofie heerlijk tegen me aan op de bank aan haar bot te kluiven![]()
Ja joh, wij gaan 31 augustus 7 dagen naar spanje met mijn schoonfamilie omdat mijn schoonouders dan 40 jaar getrouwd zijn, wat zal ik Yara missen! moet er niet aan denken.....Je gaat je echt vreselijk snel hechten aan zo'n frummeltje hihihihi
-
- Actief
Gisteren eindelijk een restje van het nietje gevonden!
dat werd ook wel tijd zeg pffff wat een zorgen!
Gisterenavond kwam mijn vriendin langs met uiteraard een leuk cadeau voor Yara en ze had bij de dierenspeciaalzaak ook gratis zakjes met beloningsbrokjes gekregen, speciaal voor teckels...nou helemaal leuk alleen minder grappig dat het voor Adults was en niet voor pups en ik dat niet gezien had dus yara vannacht aan de diarree.....het houdt niet op hier met rare toestanden!
ze had om 00.00 uur haar laatste plasje gedaan en gepoept en ze begon om 3.00 uur te piepen, ik eruit en ze moest plassen, ik weer in bed en begon ze om 3.30 uur weer te piepen en ik dacht dat ze eenzaam was dus ik voor de bench zitten en haar kriebelen met mijn vinger maar ze bleef maar piepen en ik haar maar corrigeren totdat ze erg onrustig werd en ik haar eruit haalde en ze moest me daar nodig poepen en erg aan de diarree, tot 2 keer toe. haar wat laten drinken ivm uitdrogen en weer in de bench gedaan. om 04.00 uur weer piepen, ik er gelijk uit en weer naar buiten en ja hoor weer diarree, dat om 04.30 uur nog en keer en om 05.00 uur was ze "leeg" en kon ze na wat brokjes en wat water weer gaan slapen....jeetje wat voelde ik me slecht omdat zij zich keurig meldde en ik haar heb laten zitten omdat ik dat dacht dat ze aandacht wou....terwijl ze gewoon nodig moest poepen! Maar daar heb ik weer van geleerd!
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar en is haar poep weer normaal!

Gisterenavond kwam mijn vriendin langs met uiteraard een leuk cadeau voor Yara en ze had bij de dierenspeciaalzaak ook gratis zakjes met beloningsbrokjes gekregen, speciaal voor teckels...nou helemaal leuk alleen minder grappig dat het voor Adults was en niet voor pups en ik dat niet gezien had dus yara vannacht aan de diarree.....het houdt niet op hier met rare toestanden!
ze had om 00.00 uur haar laatste plasje gedaan en gepoept en ze begon om 3.00 uur te piepen, ik eruit en ze moest plassen, ik weer in bed en begon ze om 3.30 uur weer te piepen en ik dacht dat ze eenzaam was dus ik voor de bench zitten en haar kriebelen met mijn vinger maar ze bleef maar piepen en ik haar maar corrigeren totdat ze erg onrustig werd en ik haar eruit haalde en ze moest me daar nodig poepen en erg aan de diarree, tot 2 keer toe. haar wat laten drinken ivm uitdrogen en weer in de bench gedaan. om 04.00 uur weer piepen, ik er gelijk uit en weer naar buiten en ja hoor weer diarree, dat om 04.30 uur nog en keer en om 05.00 uur was ze "leeg" en kon ze na wat brokjes en wat water weer gaan slapen....jeetje wat voelde ik me slecht omdat zij zich keurig meldde en ik haar heb laten zitten omdat ik dat dacht dat ze aandacht wou....terwijl ze gewoon nodig moest poepen! Maar daar heb ik weer van geleerd!
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar en is haar poep weer normaal!

- IvysToeter
- Zeer actief
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
- Aantal honden: 2
Doe mij dan maar de "ikvindallesleuk"teckel...hihiyamie schreef:de dekbed teckel
de wegloop teckel
de blaf teckel
de bijt teckel
de knuffel teckel
de post verslindende teckel
de ikvindallesleuk teckel
de invindniksleuk teckel
en dat dan zo'n beetje in allerlei kleuren en maten

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Florabel
- Zeer actief
-
- Actief
Ja, ze is zoals de fokker al zei: erg ondernemend
we hoeven ons zeker niet te vervelen...maar deze zorgen vind ik minder leuk dus ik hoop dat het vanaf nu gewoon normaal gaat zodat we lekker van haar kunnen genieten!!!

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Voor de teckeleigenaars die al een iets ouder exemplaar hebben. ( en iedereen met tips)
Billy is bijna 8 en ik probeer een grens te houden tussen fit en belastend. Nu waren we gisteren gaan wandelen in het bos, maar langer dan normaal. Ik merkte savonds dat ie wel last had ervan. Een beetje teveel dus. Met de gevoeligheid voor hernias ook, en hij had een hoop gerend en gesprongen in het bos.
Vandaag heb ik het kalmaan gedaan. Enkel aan de lijn gewandeld.
Ik lees over hernias dat ze dan manken, of niet meer willen lopen enz.... zijn er andere subltiele kenmerken die jullie opgemerkt hebben als er iets fout zit? en als je nou merkt datt teveel was zoals ik zaterdag, hoelang laat je hem dan rusten " rustiger wandelen" voor hij terug losmag.
Hoe bewaak ik de grens?
Billy is bijna 8 en ik probeer een grens te houden tussen fit en belastend. Nu waren we gisteren gaan wandelen in het bos, maar langer dan normaal. Ik merkte savonds dat ie wel last had ervan. Een beetje teveel dus. Met de gevoeligheid voor hernias ook, en hij had een hoop gerend en gesprongen in het bos.
Ik lees over hernias dat ze dan manken, of niet meer willen lopen enz.... zijn er andere subltiele kenmerken die jullie opgemerkt hebben als er iets fout zit? en als je nou merkt datt teveel was zoals ik zaterdag, hoelang laat je hem dan rusten " rustiger wandelen" voor hij terug losmag.
Hoe bewaak ik de grens?
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Pendrag schreef:Bijna 8 is toch nog gewoon in de kracht van het leven voor een teckel? Kan me niet voorstellen dat je dan al rekening moet houden met teveel belasten vanwege ouderdom.sas&Billy schreef:Voor de teckeleigenaars die al een iets ouder exemplaar hebben. ( en iedereen met tips)
Hoe bewaak ik de grens?

Vanaf wanneer ga je dat dan wel doen?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb er een van bijna 8 maar die laat ik lekker z'n gang gaan. Die beperk ik nergens in en geef ik zeker geen lijnrust na een drukker dagje. Eigenlijk vind ik dat gewoon zielig een hond in zijn beweging beperken omdat wij iets gaan beredeneren. En bijna 8 is voor een teckel nog in de bloei van zijn leven.sas&Billy schreef:Voor de teckeleigenaars die al een iets ouder exemplaar hebben. ( en iedereen met tips)
Hoe bewaak ik de grens?

- IvysToeter
- Zeer actief
De tackle van mijn ouders word in oktober 14.
Die laten ze alles wel op zijn gemakje doen.
Geeft hij aan dat hij wel wat verder wil, dan gaan ze wat verder.
Beetje luisteren naar de hond.
Die laten ze alles wel op zijn gemakje doen.
Geeft hij aan dat hij wel wat verder wil, dan gaan ze wat verder.
Beetje luisteren naar de hond.

-
- Actief
Hier weer een goede nacht gehad. Yara heeft om 23.15 uur haar laatste plasje gedaan en toen ik om 06.30 uur beneden kwam lag ze nog lekker te slapen! Toppertje!
Helemaal trots op ons mooie meisje!
Vanmiddag moet ik onverwachts werken en dus gaat ze naar mijn moeder, kan ze er mooi aan wennen
Mijn moeder is al helemaal verliefd op Yara dus die middagen als ik werk zijn geen probleem!

Helemaal trots op ons mooie meisje!
Vanmiddag moet ik onverwachts werken en dus gaat ze naar mijn moeder, kan ze er mooi aan wennen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Hier een teckel van acht, van in acht nemen is nog lang geen sprake. Uren wandelen, naast de fiets op de fiets. Die leeft zijn leven ten volle. Rustig aan doen kan nog altijd, ze kunnen wel 16 worden.
- _Juul_
- Actief
- Mijn ras(sen): Langhaar Standaard Getijgerde Teckel
- Contacteer:
Wat fijn dat Yara het zo goed doet!!! Heb je nog leuke foto's van haar???
Wij mochten eigenlijk deze week al knuffelen maare omdat ik net weer thuis ben uit het ziekenhuis gaat het hopelijk komende week gebeuren

Wij mochten eigenlijk deze week al knuffelen maare omdat ik net weer thuis ben uit het ziekenhuis gaat het hopelijk komende week gebeuren

- IvysToeter
- Zeer actief
Yara doet het goed he?
Ik wilde vandaag dobby weer eens meenemen naar de paarden.
Maar nu met die sneeuw en natte prut doe ik het maar niet.
Ik wilde vandaag dobby weer eens meenemen naar de paarden.
Maar nu met die sneeuw en natte prut doe ik het maar niet.

- IvysToeter
- Zeer actief
-
- Actief
hahaha wat leuk die foto's van de 3 musketiers!
Ja met Yara gaat het goed, ze slaapt lekker door en is en echte knuffelkont! de site voor de foto's werkt weer eens niet mee dus nog even geduld en ik probeer morgen weer foto's te plaatsen
Ja met Yara gaat het goed, ze slaapt lekker door en is en echte knuffelkont! de site voor de foto's werkt weer eens niet mee dus nog even geduld en ik probeer morgen weer foto's te plaatsen
-
- Actief
_Juul_ schreef:Wat fijn dat Yara het zo goed doet!!! Heb je nog leuke foto's van haar???![]()
Wij mochten eigenlijk deze week al knuffelen maare omdat ik net weer thuis ben uit het ziekenhuis gaat het hopelijk komende week gebeuren![]()
Toch niks ernstigs hoop ik? wel jammer dat je nu niet kon knuffelen....
Beterschap!
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
@Chan ik gebruik altijd photobucket om de foto's te uploaden nooit een probleem...
En nee niks ernstigs anders had ik me ook niet op de lijst bij een fokker laten zetten
@IvysToeter wat een leuke foto's!
En nee niks ernstigs anders had ik me ook niet op de lijst bij een fokker laten zetten

@IvysToeter wat een leuke foto's!
- IvysToeter
- Zeer actief
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Die op pagina 55 van dit topic staan met de getijgerde en black and tan teckeltjes... 

- IvysToeter
- Zeer actief
stilletjes rondom de teckels.....
Dobby heeft wel eens haar gekke momentjes.
soms raced ze nog veel langer als in dit filmpje door de kamer heen.
= een filmpje
http://s78.beta.photobucket.com/user/Iv ... 5.mp4.html
En een foto op het logeerbed.
ze mag dan wel blind zijn, maar ze is gek op knuffels!

Dobby heeft wel eens haar gekke momentjes.
soms raced ze nog veel langer als in dit filmpje door de kamer heen.
= een filmpje
http://s78.beta.photobucket.com/user/Iv ... 5.mp4.html
En een foto op het logeerbed.
ze mag dan wel blind zijn, maar ze is gek op knuffels!

-
- Actief

zo dat is weer gelukt! met Yara gaat het goed! ze duwde gisterenavond de deur naar de bijkeuken open (stond op een kier) en ging op de mat zitten bij de buitendeur, ik snel met haar naar buiten en ja hoor ze ging plassen en poepen! hoe trots kun je zijn?

De nachten gaan goed, af en toe slaapt ze zelfs 8 uur achter elkaar door!!!
Ze loopt al goed mee aan de riem dus we mogen niet klagen. afgelopen vrijdag zijn we bij de dierenarts geweest voor de enting en ze geeft geen piep, eet haar beloningsbrokje terwijl ze geprikt wordt, heel stoer!

Ze is nu 10 weken en weegt 1800 gram.
Leuke foto's van Dobby tussen al die knuffels hahaha geweldig! Yara sleept ook al het speelgoed van Luca mee naar mand, erg leuk om te zien hihihi