Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Uma en Luna zijn echt vriendinnetjes.. Kijk die 2 nou..

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Wat leuk, Uma is echt goed los gekomen zeg
En Pipi, wat doet ze het goed. En en en en, het gaat overal zo geweldig
Heel fijn om nog steeds te kunnen lezen.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- kipo
- Zeer actief
Kijk dan hoe blij!: https://youtu.be/4tZJJW5rPC4
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Leuk kipo! Dat is ook wel een flink verschil met de eerste filmpjes zeg 
En dat bruggetje is ook helemaal geen issue meer.
En dat bruggetje is ook helemaal geen issue meer.
- DeDiana
- Zeer actief
Ze ziet er super uit met haar zomerse, frisse kapsel, en ook fijn natuurlijk dat ze het zo goed heeft gedaan!Frolic schreef:Pippi heeft het onwijs goed gedaan bij de trimster. Tweeënhalf uur stil gestaan en gezeten met uitzondering van een korte drink en pootjes-strek pauze.
Het is een heel andere hond geworden. Foto's staan hier:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=298810
Als ik zie hoeveel haar er af gekomen is, kan ik me niet voorstellen dat het geen invloed op haar jeukklachten zal hebben.
Ik hoop echt dat die jeuk hiermee ook verleden tijd is!
-
RedPassion
Niarla heeft vandaag voor het eerst losgelopen!
Ik weet niet goed waarom, maar ik liep met ze bij het Leesten en had ineens zoiets van 'gewoon proberen'. Ze was namelijk niet heel hyper, goed op mij gericht en het terugroepen aan de flexi ging goed, dus ik durfde het wel aan. Saar heb ik wel aangelijnd zodat ze niet samen in de bosjes zouden verdwijnen. Het ging hartstikke goed! Ze sjouwde gewoon lekker rond, ik heb haar net als aan de flexi regelmatig teruggeroepen, beloond (de zalmkoekjes vliegen er doorheen momenteel
) en weer vrij gegeven. Op het stuk waar veel gekapt is rende ze wel een flink stuk weg richting de bosrand, ik moet toegeven dat ik dat wel even spannend vond maar ook daar reageerde ze weer toen ik riep. Al met al is ze een minuutje of 4-5 los geweest, maar ik vond het een mooi begin. Ik ga het per wandeling even aankijken, soms is ze nog heel hyper en alleen maar bezig met alles wat er beweegt en kraakt in het bos, maar op momenten zoals vandaag ga ik haar vaker loslaten.
Ik weet niet goed waarom, maar ik liep met ze bij het Leesten en had ineens zoiets van 'gewoon proberen'. Ze was namelijk niet heel hyper, goed op mij gericht en het terugroepen aan de flexi ging goed, dus ik durfde het wel aan. Saar heb ik wel aangelijnd zodat ze niet samen in de bosjes zouden verdwijnen. Het ging hartstikke goed! Ze sjouwde gewoon lekker rond, ik heb haar net als aan de flexi regelmatig teruggeroepen, beloond (de zalmkoekjes vliegen er doorheen momenteel
- DeDiana
- Zeer actief
RedPassion schreef:Niarla heeft vandaag voor het eerst losgelopen!![]()
Ik weet niet goed waarom, maar ik liep met ze bij het Leesten en had ineens zoiets van 'gewoon proberen'. Ze was namelijk niet heel hyper, goed op mij gericht en het terugroepen aan de flexi ging goed, dus ik durfde het wel aan. Saar heb ik wel aangelijnd zodat ze niet samen in de bosjes zouden verdwijnen. Het ging hartstikke goed! Ze sjouwde gewoon lekker rond, ik heb haar net als aan de flexi regelmatig teruggeroepen, beloond (de zalmkoekjes vliegen er doorheen momenteel) en weer vrij gegeven. Op het stuk waar veel gekapt is rende ze wel een flink stuk weg richting de bosrand, ik moet toegeven dat ik dat wel even spannend vond maar ook daar reageerde ze weer toen ik riep. Al met al is ze een minuutje of 4-5 los geweest, maar ik vond het een mooi begin. Ik ga het per wandeling even aankijken, soms is ze nog heel hyper en alleen maar bezig met alles wat er beweegt en kraakt in het bos, maar op momenten zoals vandaag ga ik haar vaker loslaten.
Klinkt goed! Fijn dat je ook een plek in de buurt hebt waar je dit veilig kunt uitproberen.
- DeDiana
- Zeer actief
Chauffeur gezocht voor Rataplan: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=298871
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Super zeg, knappe Niarla! 
Dos mag binnenkort mee naar de boerderij. Terrein is volledig omheind dus ze kan lekker rondstruinen samen met Jade, Bleza en 2 Shilohdames die daar wonen.
Alleen even kijken hoe ze op de paarden reageert. Als ze wil kan ze onder het schrikdraad door op 2 plekken, maar ik denk dat ze dat wel uit haar hoofd zal laten. En zeker als ze het schrikdraad even gevoeld heeft.
Dos mag binnenkort mee naar de boerderij. Terrein is volledig omheind dus ze kan lekker rondstruinen samen met Jade, Bleza en 2 Shilohdames die daar wonen.
Alleen even kijken hoe ze op de paarden reageert. Als ze wil kan ze onder het schrikdraad door op 2 plekken, maar ik denk dat ze dat wel uit haar hoofd zal laten. En zeker als ze het schrikdraad even gevoeld heeft.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Rataplan is dus geplaatst. Morgen gaat hij weg. Ik ben ontzettend blij voor hem!
Hij krijgt een heel fijn baasje dat hem veel te bieden heeft en waar hij zich duidelijk bij op zijn gemak voelt.
Rataplan heeft het mij ontzettend gemakkelijk gemaakt, dus het opvangen is mij goed bevallen. Al mag de onverwachte verhuizing de volgende keer wel uitblijven
Ik hoop voor de opvanggezinnen hier dat hun avontuur ook zo mooi afloopt!
Hij krijgt een heel fijn baasje dat hem veel te bieden heeft en waar hij zich duidelijk bij op zijn gemak voelt.
Rataplan heeft het mij ontzettend gemakkelijk gemaakt, dus het opvangen is mij goed bevallen. Al mag de onverwachte verhuizing de volgende keer wel uitblijven
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Sterkte met het afscheid morgen! Zal toch wel even lastig zijn denk ik.

- DeDiana
- Zeer actief
Veel sterkteAlex schreef:Rataplan is dus geplaatst. Morgen gaat hij weg. Ik ben ontzettend blij voor hem!
Rataplan heeft het mij ontzettend gemakkelijk gemaakt, dus het opvangen is mij goed bevallen. Al mag de onverwachte verhuizing de volgende keer wel uitblijven![]()
En natuurlijk heel erg bedankt dat je Rataplan deze kans hebt gegeven
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Oh Niarla die al stukjes los kan lopen
wat goed! En inderdaad gewoon een klein stukje zodat je altijd een positief afsluit. Jullie gaan wel als een speer zeg
En Rataplan die een goed gezin gevonden heeft. Wat heerlijk! Ik ben toch altijd een beetje blij als ik een hond van de site af mag halen
En het is ook wel fijn dat het voor jullie zo een goede ervaring is geweest. Zo te lezen heeft Rataplan ook een geweldige start gehad in Nederland dankzij jullie
En Rataplan die een goed gezin gevonden heeft. Wat heerlijk! Ik ben toch altijd een beetje blij als ik een hond van de site af mag halen
En het is ook wel fijn dat het voor jullie zo een goede ervaring is geweest. Zo te lezen heeft Rataplan ook een geweldige start gehad in Nederland dankzij jullie
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat heerlijke! Zo te horen een prima intuïtie! Op dat gevoel moet je afgaan, of het nu de eerste dag is dat een hond bij je is of na een half jaar. Met de juiste 'vibe' is het het juiste moment.RedPassion schreef:Niarla heeft vandaag voor het eerst losgelopen!![]()
Ik weet niet goed waarom, maar ik liep met ze bij het Leesten en had ineens zoiets van 'gewoon proberen'.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hartstikke fijn dat het loslopen zo goed ging
Rasta is helemaal losgekomen met Ziggy, ze spelen zo leuk met elkaar.
gisteren had Ras een bal vast en maar uitdagen, hij hield de bal zo hoog dat Ziggy er niet bij kon maar Zigster vond dat niet zo erg hij hing gewoon in de lellen van Ras
Ook touwtje trekken met een fleecespeeltje is leuk
.
had het fleece stevig gevlochten en soms als hersenwerk prop ik er wat brokjes in zodat ze lekker moe worden
Rasta is helemaal losgekomen met Ziggy, ze spelen zo leuk met elkaar.
gisteren had Ras een bal vast en maar uitdagen, hij hield de bal zo hoog dat Ziggy er niet bij kon maar Zigster vond dat niet zo erg hij hing gewoon in de lellen van Ras
Ook touwtje trekken met een fleecespeeltje is leuk
.

had het fleece stevig gevlochten en soms als hersenwerk prop ik er wat brokjes in zodat ze lekker moe worden
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- kipo
- Zeer actief
Salontafel..... ook geschikt als opstapje naar de bank8-)

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aura staat prima zo te zien...mafkees
En Dos....wat een mooie foto
En Dos....wat een mooie foto

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Tineke
- Zeer actief
Sterkte met afscheid van Rataplan vandaag
en fijn om te lezen en zien dat de andere hondjes het zo goed doen 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Valerie
- Zeer actief
Nou ja de tafel is ook wel van een goed formaat om op te staan 
-
RedPassion
Fijn dat Rataplan zijn permanente huisje gevonden heeft!
Top dat jullie hem hebben opgevangen Alex!
Heerlijke foto's van Ziggy, Aura en Dos.
Dat staan op de tafel is bekend, Niarla en Saar hebben er ook een handje van.
Leuk dat Ziggy en Rasta zo lekker samen spelen!
Ik ben de afgelopen week iets te druk geweest om veel met de honden bezig de zijn, maar net heeft Niarla voor de tweede keer lekker los gelopen om het goed te maken. Deze keer wat langer dan de vorige keer en wat deed ze het geweldig.
Het terugroepen gaat heel goed en ze durft best ver voor ons uit te lopen, maar zelfs toen er andere honden aan kwamen kwam ze netjes terug. Ik zal er aankomende week eens een filmpje van maken (en dan zal je zien dat ze hem peert
). Verder gaat alles ook super. Ze draait lekker mee. Ik heb haar een paar keer geborsteld (er komt VEEL haar vanaf nu
) en haar oren schoongemaakt. Beide vindt ze spannend, maar laat ze met wat rust en lieve woordjes goed toe. Het helpt ook veel als ik op de grond naast haar zit en niet over haar heen ga hangen voor zulke handelingen.
Oh ja, en ik heb de flex ook per ongeluk losgelaten net, voordat ze mocht loslopen. Die schoot dus achter haar aan en dat was best spannend, maar ze ging rustig staan en toen kon ik haar weer pakken. Het is echt in de basis een hele zelfverzekerde en 'bomproof' hond. Er is volgens mij niet veel dat haar echt van haar stuk zal brengen.
Heerlijke foto's van Ziggy, Aura en Dos.
Leuk dat Ziggy en Rasta zo lekker samen spelen!
Ik ben de afgelopen week iets te druk geweest om veel met de honden bezig de zijn, maar net heeft Niarla voor de tweede keer lekker los gelopen om het goed te maken. Deze keer wat langer dan de vorige keer en wat deed ze het geweldig.
Oh ja, en ik heb de flex ook per ongeluk losgelaten net, voordat ze mocht loslopen. Die schoot dus achter haar aan en dat was best spannend, maar ze ging rustig staan en toen kon ik haar weer pakken. Het is echt in de basis een hele zelfverzekerde en 'bomproof' hond. Er is volgens mij niet veel dat haar echt van haar stuk zal brengen.
- Ptje
- Zeer actief
Wat goed zeg, toch een mooi teken van vertrouwen tussen jullie
.
Vandaag weer naar de hondenschool geweest.
Ik merk wel dat ik meer op rust en geduld moet oefenen en niet te snel van oke is goed.
Soms gaat daardoor een oefening niet helemaal goed.
Ziggy heeft na afloop nog gespeeld met een grote duitse dog.
Deze is heel vriendelijk en rustig daarom durfden we het aan.
Ziggy vond het eerst best eng maar begon toch wel iedere keer met uitdagen.
De dog ging een paar keer netjes er bij liggen en uiteindelijk ging het nog lang niet slecht met de 2.
Ennnnnnnn op de terugweg heb ik een klein stukje geoefend met naast de fiets lopen ....
Nou........ dat ging perfect.
Eerst een stukje gewoon samen naast de fiets lopen en toen zo'n 100 - 150 meter ik op de fiets en hij rustig draven er naast.
Hij deed het zooooo goed zeg, ik maar roepen van brave vent, knappe jongen en hij keek zo van pfff geen kunst aan.
hij is nu toch echt even gevloerd en ligt nu lekker naast me op de bank te pitten.
Vandaag weer naar de hondenschool geweest.
Ik merk wel dat ik meer op rust en geduld moet oefenen en niet te snel van oke is goed.
Soms gaat daardoor een oefening niet helemaal goed.
Ziggy heeft na afloop nog gespeeld met een grote duitse dog.
Deze is heel vriendelijk en rustig daarom durfden we het aan.
Ziggy vond het eerst best eng maar begon toch wel iedere keer met uitdagen.
De dog ging een paar keer netjes er bij liggen en uiteindelijk ging het nog lang niet slecht met de 2.
Ennnnnnnn op de terugweg heb ik een klein stukje geoefend met naast de fiets lopen ....
Nou........ dat ging perfect.
Eerst een stukje gewoon samen naast de fiets lopen en toen zo'n 100 - 150 meter ik op de fiets en hij rustig draven er naast.
Hij deed het zooooo goed zeg, ik maar roepen van brave vent, knappe jongen en hij keek zo van pfff geen kunst aan.
hij is nu toch echt even gevloerd en ligt nu lekker naast me op de bank te pitten.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- DeDiana
- Zeer actief
Wat fijn RedPassion dat het loslopen met Niarla zo goed gaat! 
Ja, en ze heeft best een dikke vacht, ik geloof meteen dat daar flink wat onderwol uitkomt. Super dat ze nu aan dat soort dingen (verzorging) ook rustig kan gaan wennen, want ze zal het nog wel een beetje vreemd vinden, dat gepruts aan haar lijf
En Ptje, volgens mij mag je best wat strenger zijn voor Ziggy
Grappig om te lezen dat ook hij meteen al zo goed naast de fiets meeloopt. Al die Spanjaarden, die helemaal nooit eerder fietsen hadden gezien, vinden dat naast de fiets rennen wel heel leuk!
Ja, en ze heeft best een dikke vacht, ik geloof meteen dat daar flink wat onderwol uitkomt. Super dat ze nu aan dat soort dingen (verzorging) ook rustig kan gaan wennen, want ze zal het nog wel een beetje vreemd vinden, dat gepruts aan haar lijf
En Ptje, volgens mij mag je best wat strenger zijn voor Ziggy
- Ptje
- Zeer actief
Jajajajajaaah ik weet het, ik ben een softie
Maar ja èèn blik op die sielugge puppieogen en ik verword tot een watje .met de sterkte van een nat papieren zakdoekje terwijl hij zich waarschijnlijk denkbeeldig in zijn pootjes wrijft van hà heb ik dat vrouwtje mooi ff te pakken.......rotkind

Maar ja èèn blik op die sielugge puppieogen en ik verword tot een watje .met de sterkte van een nat papieren zakdoekje terwijl hij zich waarschijnlijk denkbeeldig in zijn pootjes wrijft van hà heb ik dat vrouwtje mooi ff te pakken.......rotkind
Laatst gewijzigd door Ptje op 19 apr 2015 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Valerie
- Zeer actief
Ach daarvoor zitten jullie op school toch 
- Hanneke2
- Zeer actief
Ow, heerlijk zo'n blij hondje!kipo schreef:Kijk dan hoe blij!: https://youtu.be/4tZJJW5rPC4
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Sulluna
- Zeer actief
Wat een leuke foto's en updates weer!
En wat fijn dat Rataplan een baasje heeft gevonden
En wat fijn dat Rataplan een baasje heeft gevonden
-
Manu
Ahh Rataplan, fijn dat hij een huisje heeft gevonden maar je zal toch wel even moeten slikken denk ik. Het is ook wel een heel leuke hond.
Wat fijn dat Niarla los kan lopen en wat braaf dat ze bleef staan nadat die flex achter haar aan stuiterde. Heerlijk hè, zo trots ben je dan. Ik ben benieuwd naar dat filmpje! En bloopers zijn ook leuk
Aura op tafel
Die staat er ook zelfverzekerd bij zeg.
Ptje, wat braaf van Ziggy naast de fiets! Uma deed het ook alsof ze het al jaren deed. Zo kun je hem lekker makkelijk moe en voldaan maken, ik vind het ideaal.
En leuk dat jullie beiden wat aan school hebben
Hier gaat het ook heel erg goed.
We hebben afgelopen week heel veel gelopen en ik merk aan Uma dat ze dat toch wel het allerallerleukste vindt. Het loslopen ging ook heel erg goed, totdat ze de duinen ontdekte. Ik loop 's avonds na mijn werk en dan is het rustig op het strand maar de konijnen komen ook tevoorschijn. Ze hupste de duinen in dus ik was in paniek er achteraan gerend maar ze liep gewoon op de zeerug te drentelen, kwispelde heel hard en was heel blij toen ook ik nog eens erbij kwam
Geen paniek dus, hond mee terug en toch eventjes aangelijnd gehouden.
De volgende keer had ik maar even een lange lijn eraan gebonden. Maar mevrouw was dus wéér die duinen in gerend na een tijdje lopen. Opzich logisch. Ik er weer achteraan en weer was ze in het zicht heel blij aan het huppelen terwijl ik over de konijnen struikelde. Ze was letterlijk blind door de lekkere luchtjes.
Maar, haar tuig was weg. Waarschijnlijk was ze blijven hangen en heeft ze zich er handig uitgewurmd. Dat was wel jammer, maar opzich ook fijn want het tuig hebben we niet meer teruggevonden en Uma wel. Nu blijft ze even aangelijnd, ze werd iets te zelfverzekerd en ging haar eigen routes zoeken.
Manu doet het trouwens wel heel goed los.
Ze zoekt heel veel contact, is erg bezig met wat ik doe en zodra ik stil zit heb ik een hond op schoot. Slapen doet ze het liefste op haar rug tussen ons in en gaat tevreden liggen knorren. Ze is heel rustig, weet helemaal hoe de flexi werkt en ze om bomen en lantaarnpalen heen moet lopen en ze komt zich melden tijdens het wandelen. Thuis kan ze ook heerlijk gaan liggen slapen en niets geven om wat wij doen. Ergens op bezoek gaan gaat ook makkelijker, ze gaat onder mijn benen liggen en blijft daar.
Vreemde mensen zijn niet meer zo eng, ze mogen haar nog niet aaien maar ze loopt nu wel op hen af om even te snuffelen of schiet niet weg zodra iemand beweegt. Ze liet zich zelfs aaien in de dierenwinkel.
De auto gaat ook goed, ik heb een groot kussen achterin gelegd, daar ploft ze in en op wat gehijg na gaat het helemaal prima. Geen trillen en piepen meer.
Ze eet als een tijger en is nu wel 18,5 kg. De plekken op haar huid zijn heel mooi aan het genezen en haar oren zijn vrijwel schoon. Nog een week de kuur afmaken en dan weer terug naar de dierenarts.
Gisteren in de tuin:

Ik lig op jouw buik en dan mag jij mij als iPad-standaard gebruiken

Goedemorgen jongens (ja ik kan mijn DoggyRide nergens anders kwijt
)

En zoals ze het allergelukkigste is

Haar ogen veranderen, haar hele blik verandert. Ze is nu echt aan het ontspannen. Het is zo'n wereldhond, zoals zij kun je er wel 6 hebben. Ze is echt de allerliefste en makkelijkste hond, hetzelfde als Manu maar toch zo anders. We zijn echt een eenheid aan het worden nu.
Wat fijn dat Niarla los kan lopen en wat braaf dat ze bleef staan nadat die flex achter haar aan stuiterde. Heerlijk hè, zo trots ben je dan. Ik ben benieuwd naar dat filmpje! En bloopers zijn ook leuk
Aura op tafel
Ptje, wat braaf van Ziggy naast de fiets! Uma deed het ook alsof ze het al jaren deed. Zo kun je hem lekker makkelijk moe en voldaan maken, ik vind het ideaal.
En leuk dat jullie beiden wat aan school hebben
Hier gaat het ook heel erg goed.
We hebben afgelopen week heel veel gelopen en ik merk aan Uma dat ze dat toch wel het allerallerleukste vindt. Het loslopen ging ook heel erg goed, totdat ze de duinen ontdekte. Ik loop 's avonds na mijn werk en dan is het rustig op het strand maar de konijnen komen ook tevoorschijn. Ze hupste de duinen in dus ik was in paniek er achteraan gerend maar ze liep gewoon op de zeerug te drentelen, kwispelde heel hard en was heel blij toen ook ik nog eens erbij kwam
De volgende keer had ik maar even een lange lijn eraan gebonden. Maar mevrouw was dus wéér die duinen in gerend na een tijdje lopen. Opzich logisch. Ik er weer achteraan en weer was ze in het zicht heel blij aan het huppelen terwijl ik over de konijnen struikelde. Ze was letterlijk blind door de lekkere luchtjes.
Maar, haar tuig was weg. Waarschijnlijk was ze blijven hangen en heeft ze zich er handig uitgewurmd. Dat was wel jammer, maar opzich ook fijn want het tuig hebben we niet meer teruggevonden en Uma wel. Nu blijft ze even aangelijnd, ze werd iets te zelfverzekerd en ging haar eigen routes zoeken.
Manu doet het trouwens wel heel goed los.
Ze zoekt heel veel contact, is erg bezig met wat ik doe en zodra ik stil zit heb ik een hond op schoot. Slapen doet ze het liefste op haar rug tussen ons in en gaat tevreden liggen knorren. Ze is heel rustig, weet helemaal hoe de flexi werkt en ze om bomen en lantaarnpalen heen moet lopen en ze komt zich melden tijdens het wandelen. Thuis kan ze ook heerlijk gaan liggen slapen en niets geven om wat wij doen. Ergens op bezoek gaan gaat ook makkelijker, ze gaat onder mijn benen liggen en blijft daar.
Vreemde mensen zijn niet meer zo eng, ze mogen haar nog niet aaien maar ze loopt nu wel op hen af om even te snuffelen of schiet niet weg zodra iemand beweegt. Ze liet zich zelfs aaien in de dierenwinkel.
De auto gaat ook goed, ik heb een groot kussen achterin gelegd, daar ploft ze in en op wat gehijg na gaat het helemaal prima. Geen trillen en piepen meer.
Ze eet als een tijger en is nu wel 18,5 kg. De plekken op haar huid zijn heel mooi aan het genezen en haar oren zijn vrijwel schoon. Nog een week de kuur afmaken en dan weer terug naar de dierenarts.
Gisteren in de tuin:

Ik lig op jouw buik en dan mag jij mij als iPad-standaard gebruiken

Goedemorgen jongens (ja ik kan mijn DoggyRide nergens anders kwijt

En zoals ze het allergelukkigste is

Haar ogen veranderen, haar hele blik verandert. Ze is nu echt aan het ontspannen. Het is zo'n wereldhond, zoals zij kun je er wel 6 hebben. Ze is echt de allerliefste en makkelijkste hond, hetzelfde als Manu maar toch zo anders. We zijn echt een eenheid aan het worden nu.
- DeDiana
- Zeer actief
Mooie update Manu, ik geniet heel erg van hoe je over Uma schrijft en hoe ze zich blijft ontwikkelen. Jouw geduldige no-nonsense aanpak werkt blijkbaar perfect bij haar.
Die laatste foto is ook echt een hond die zó lekker in haar vel zit, echt genieten met volle teugen!
Die laatste foto is ook echt een hond die zó lekker in haar vel zit, echt genieten met volle teugen!
- Sulluna
- Zeer actief
Aaah lieve Uma! Ze heeft het zo getroffen met jou! Ze gaat echt met sprongen vooruit!