Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
nee snap t! was oprechte vraag
dacht dat je 10 stappen op me voorliep hoe je dit ging doen 
-
Lemuria
Nee. Ik heb de hond nog nooit in het echt gezien en ik heb z'n karakter dus nog niet meegemaakt...wel filmpjes gezien en ik heb het gevóel dat we heel prima door een deur zouden kunnen. Maar 10 stappen vooruit lopen? Nee, zeker niet. Ik ben sowieso meer van het dingen-die-niet-gaan-zoals-ze-moeten-gaan,-los-ik-wel-op-zodra-ik-weet-wat-die-dingen-zíjn-mentaliteitRiver8 schreef:nee snap t! was oprechte vraagdacht dat je 10 stappen op me voorliep hoe je dit ging doen
Ik kan me ook druk maken of hij KVV wel zou lusten, of hij niet alles gaat slopen, of hij niet continue uit de tuin ontsnapt en of hij Izzy in elkaar zou timmeren. Ik ga gewoon uit van het beste en los eventuele problemen wel op zodra ze zich aandienen.
Qua inlezen op het algemene gedrag van de Podenco ben ik wel al aardig ver hoor...maar al die theorie zegt me veel minder dan de praktijk straks. Ik probeer voor te bereiden waar het kan, maar je kunt gewoon niet alles voor zijn
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik verwacht dat je het tuig bij Julio gewoon om kunt doen en dat het dan goed is
Hij zal het hooguit even onwennig vinden, maar Julio is geen bangepoeperd of extreem teer zieltje. 
Om even een voorbeeld te noemen: bij Uma heb ik ook gewoon een tuig omgehangen toen ze bij mij was voordat ze naar het vliegveld ging. Naomi had geen passend tuig en ik wilde haar toch wel dubbel zekeren, dus ze heeft het autotuig van Mila om gekregen. Ze stond niet te juichen, maar accepteerde het verder prima. En Uma is wel een teer zieltje
Om even een voorbeeld te noemen: bij Uma heb ik ook gewoon een tuig omgehangen toen ze bij mij was voordat ze naar het vliegveld ging. Naomi had geen passend tuig en ik wilde haar toch wel dubbel zekeren, dus ze heeft het autotuig van Mila om gekregen. Ze stond niet te juichen, maar accepteerde het verder prima. En Uma is wel een teer zieltje
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dos is heel gevoelig, maar niet bang aangelegd, en die vindt alles wel prima. Ook tuigjes.
Heb nu verschillende tuigjes bij haar om gehad, maar het maakt haar niks uit.
Er zijn ook veel honden die er wel moeite mee hebben, maar ik zou het gewoon proberen. Zeker als Diana aangeeft dat het kan, die kan dat we goed inschatten. In het geval van Bleza voorheen, maar ook met Dos nu.
Heb nu verschillende tuigjes bij haar om gehad, maar het maakt haar niks uit.
Er zijn ook veel honden die er wel moeite mee hebben, maar ik zou het gewoon proberen. Zeker als Diana aangeeft dat het kan, die kan dat we goed inschatten. In het geval van Bleza voorheen, maar ook met Dos nu.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Lemuria
Zo zie je maar
Ik ga me d'r ook maar niet druk om maken 
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is zeker een veilig tuig en het blijft op zich ook fijn zitten, maar de reden dat ik dit tuig voor Tisbee niet aan wilde schaffen is dat er bij de beschrijving staat het het tuig 'lekker warm' is door het rugpand. Ja, dat vind ik dus een nadeel. Ik wil een tuig voor de veiligheid, waarbij ik niet beperkt word in het gebruik doordat het buiten te warm is voor dit 'warme' tuig. Dus dat was voor mij een reden om niet voor dit tuig te gaan.Lemuria schreef:Ik ben op zoek naar een tuig. Ik heb nog geen idee van de maten hoor (wordt nagevraagd), maar ik zie nu toevallig dit voorbij komen;
https://galgoshop-boaz.nl/product/bodyg ... heidstuig/
Aangezien hier achter het bos een snelweg loopt wil ik niet dat Juliony losloopt tot dat onder controle is (als dat ooit zo is), maar ik wil ook niet het risico lopen dat hij zich uit z'n tuig wringt en de kuierlatten neemt. Dit lijkt me dan iets zekerder. Heeft iemand hier ervaring mee? Of juist een argument waarom ik hier NIET voor moet kiezen?
Het tuig dat ik voor Tis gekozen heb is er eentje van blaire.de . Ik wilde per sé een veiligheidstuig omdat Tisbee (vooral in het begin) nogal in de ankers kon gaan en de eerste keer zich ook gelijk uit het gewone tuig trok. Ik kwam toen dus uit op blaire.de . In het topic over Tisbee (zie OS) staan op de laatste twee pagina's wel een paar foto's waarbij ze het aanheeft.
Overigens vindt Tis een tuig niet echt fijn, en als het echt aansluitend zit dan wil ze niet echt lopen. Dus ik heb het wat losser afgesteld (dat kan gelukkig ook veilig door de band achter de borstkas) en op die manier vindt ze het wel goed.
-
Lemuria
Ik heb gekeken bij die site van jou...geweldig! Lekker zelf ontwerpen
En een iets fijner prijsje. Hoe lang duurde het voor je het tuig in huis had? Ik heb namelijk nog geen maten, dus kan 'm nog niet bestellen, maar wil ook niet dat ik nog een maand moet wachten als hij er is voor dat ding binnenkomt 
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh wat een leuke foto van Amy met die blije bek! Wat is zij al opgeknapt zeg!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dit soort tuigen zijn er omdat de (half)windhonden zo een dunne kop hebben waardoor ze uit halsbanden/tuigen kunnen friemelen
Ik denk dat je daar bij Butler minder problemen mee hebt.
- River8
- Zeer actief
Nou, Riv was ook een houdini hoor, als die haar vriendinnetje zag kon ze zich ook achterwaarts uit een julius tuig wriemelen.
- kipo
- Zeer actief
Aura is moe.
Drukke dag vandaag:

En daarna nog bij oma op bezoek, maar toen was ze al een beetje moe...

Drukke dag vandaag:

En daarna nog bij oma op bezoek, maar toen was ze al een beetje moe...

- DeDiana
- Zeer actief
Ik kan niet alle foto's zien, kipo.
Waren jullie op een kinderboerderij? Leuk, dat nieuwsgierige koppie van Aura en natuurlijk moest ze daar wel even van bijkomen
Waren jullie op een kinderboerderij? Leuk, dat nieuwsgierige koppie van Aura en natuurlijk moest ze daar wel even van bijkomen
- kipo
- Zeer actief
http://www.kasteelparkborn.nl/ was dat, erg leuk klein dierentuintje met een springkussen in het speeltuintje, dat is op dit moment veruit favoriet bij oudste. We hebben daar een abonnement en gisteren hebben we Pol en jongste bij oma gelaten. Aura vond het retespannend, het eerste halfuur was dikke stress, maar daarna ging het beter en eenmaal terug bij oma was ze stuk, ze is onder de eettafel gaan liggen en wilde zelfs niet meer mee Pol uitlaten.DeDiana schreef:Ik kan niet alle foto's zien, kipo.
- DeDiana
- Zeer actief
Mooi dat ze zich toch goed heeft herpakt.kipo schreef:http://www.kasteelparkborn.nl/ was dat, erg leuk klein dierentuintje met een springkussen in het speeltuintje, dat is op dit moment veruit favoriet bij oudste. We hebben daar een abonnement en gisteren hebben we Pol en jongste bij oma gelaten. Aura vond het retespannend, het eerste halfuur was dikke stress, maar daarna ging het beter en eenmaal terug bij oma was ze stuk, ze is onder de eettafel gaan liggen en wilde zelfs niet meer mee Pol uitlaten.DeDiana schreef:Ik kan niet alle foto's zien, kipo.
Merk je verschil bij Aura als ze alleen meegaat i.p.v. met Pol erbij?
- kipo
- Zeer actief
Moeilijk te zeggen, hier komen we vaak, letterlijk, geen hond tegen en gisteren was natuurlijk erg spannend. We zijn gisteren wel 2 honden tegen gekomen, 1 oud, klein teefje, in eerste instantie reageerde ze daar helemaal niet op en toen die dichterbij kwam, wilde ze wel even snuffelen, maar behoorlijk gespannen. De tweede was een blije toller-reu, die vond ze leuk.
Ze reageert heel sterk op wat Pol (en Bartje) doen, voordat we naar het park gingen, hebben we het drietal nog uitgelaten en toen kwamen we een heel oude molloserachtige hond tegen, Aura reageerde daar niet op, totdat de kleintjes hem begonnen uit te schelden, toen viel zij ook uit. Oh ja, en Bartje kreeg een snauw/duw van haar toen hij blaffend naar de deur rende, maar hij gaf haar lik op stuk en toen bond ze meteen weer in.
Ze reageert heel sterk op wat Pol (en Bartje) doen, voordat we naar het park gingen, hebben we het drietal nog uitgelaten en toen kwamen we een heel oude molloserachtige hond tegen, Aura reageerde daar niet op, totdat de kleintjes hem begonnen uit te schelden, toen viel zij ook uit. Oh ja, en Bartje kreeg een snauw/duw van haar toen hij blaffend naar de deur rende, maar hij gaf haar lik op stuk en toen bond ze meteen weer in.
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar gaan wij okk vaker heen met de dameskipo schreef:http://www.kasteelparkborn.nl/ was dat, erg leuk klein dierentuintje met een springkussen in het speeltuintje, dat is op dit moment veruit favoriet bij oudste. We hebben daar een abonnement en gisteren hebben we Pol en jongste bij oma gelaten. Aura vond het retespannend, het eerste halfuur was dikke stress, maar daarna ging het beter en eenmaal terug bij oma was ze stuk, ze is onder de eettafel gaan liggen en wilde zelfs niet meer mee Pol uitlaten.DeDiana schreef:Ik kan niet alle foto's zien, kipo.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha, staan er genoeg roze kleuren bijLemuria schreef:Ik heb gekeken bij die site van jou...geweldig! Lekker zelf ontwerpenEn een iets fijner prijsje. Hoe lang duurde het voor je het tuig in huis had? Ik heb namelijk nog geen maten, dus kan 'm nog niet bestellen, maar wil ook niet dat ik nog een maand moet wachten als hij er is voor dat ding binnenkomt
Je 'moet' bij de bestelling (en/of de betaling) 'EILIG' zetten (als ik het goed onthouden heb), dan gaan ze je bestelling zsm maken. Ik zou het voor je moeten nakijken, maar ik geloof dat het anderhalve week duurde.
Nee die kopgrootte is niet echt van belang bij een tuig, andere honden kunnen zich ook heel gemakkelijk uit een gewoon tuig werken. De tuigen met enkel een borstband kunnen nou eenmaal vrij makkelijk af als een hond in de achteruit gaat aan de riem. Sommige houdini's kunnen het zelfs zonder terugtrekken, maar dat zijn dan met recht houdini's want dat vind ik dan wel heel kunstig.Valerie schreef:Dit soort tuigen zijn er omdat de (half)windhonden zo een dunne kop hebben waardoor ze uit halsbanden/tuigen kunnen friemelenIk denk dat je daar bij Butler minder problemen mee hebt.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Sinds gisteren zijn we op de boerderij.
De paarden zijn niet interessant, ze liep op een gegeven moment ineens onder een paard door, mevrouw wilde even snuffelen. Tja, dan doe je dat dus gewoon blijkbaar.
De kippen en konijnen zijn leuk om naar te kijken maar verder niet, behalve als ze ineens beginnen te rennen, maar dan is ze goed af te leiden. De katten zijn buiten heel erg interessant. Binnen totaal niet.
Ze is hiet wel iets waaks. Er kwam net iemand oud brood brengen voor de beesten, en Dos was de eerste die aansloeg.
Gisteren liepen hier 5 Shilohteven, een Bleza en een Dos te ravotten met elkaar.
Nu nog 3 Shilohs en Bleza en Dos. De 2 jonkies zijn mee naar Frankrijk.
Filmpjes van gisteren
Even wandelen in de tuin
" onclick="window.open(this.href);return false;
Even ravotten
De paarden zijn niet interessant, ze liep op een gegeven moment ineens onder een paard door, mevrouw wilde even snuffelen. Tja, dan doe je dat dus gewoon blijkbaar.
De kippen en konijnen zijn leuk om naar te kijken maar verder niet, behalve als ze ineens beginnen te rennen, maar dan is ze goed af te leiden. De katten zijn buiten heel erg interessant. Binnen totaal niet.
Ze is hiet wel iets waaks. Er kwam net iemand oud brood brengen voor de beesten, en Dos was de eerste die aansloeg.
Gisteren liepen hier 5 Shilohteven, een Bleza en een Dos te ravotten met elkaar.
Nu nog 3 Shilohs en Bleza en Dos. De 2 jonkies zijn mee naar Frankrijk.
Filmpjes van gisteren
Even wandelen in de tuin
Even ravotten

- DeDiana
- Zeer actief
Dat ziet er heerlijk uit Moosje! 
Mooi om te zien ook in dat tweede filmpje dat Dos wat brutaal wordt en al snel op haar plek wordt gezet
Wat fijn dat ze het ook zo goed doet met alle boerderijdieren
Die Dos past zich wel zo makkelijk aan allerhande situaties aan!
Mooi om te zien ook in dat tweede filmpje dat Dos wat brutaal wordt en al snel op haar plek wordt gezet
-
Achi
- Actief
- Aantal honden: 3
Leuke foto's van Aura, zoals ze geïnteresseerd staat te kijken, nieuwe indrukken zijn heel vermoeiend
Wat is Dos een heerlijk flexibele hond, ze doet het prima tussen de herders
Wat is Dos een heerlijk flexibele hond, ze doet het prima tussen de herders
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
De teven hier zetten alles op zijn plek, ook volkomen onterecht. En Dos pikt het gelukkig gewoon. Jade en Bleza ook trouwens. Bleza is weer het pispaaltje.DeDiana schreef:Dat ziet er heerlijk uit Moosje!
De 2 jonge honden zijn mee op vakantie, dus ik heb alleen de 2 oudere dames hier nu lopen. De pup corrigeert trouwens ook al flink. Daarstraks vond ze het blijkbaar nodig om Dos terecht te wijzen (terwijl Dos lekker van het zonnetje aan het genieten was, dus volkomen nutteloos), en Dos corrigeerde haar en toen was het goed.
Het gaat zo lekker relaxed hier.
Ze was daarstraks even onder het draad doorgeslopen en liep tussen de paarden. Luisteren hoeft dan natuurlijk niet,
Shetjes zijn eng, de grote paarden totaal niet. Muts is t.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hèhè nu kan ik wat beter meelezen en daarop reageren want ik heb mezelf getrakteerd op een samsung galaxi tab.
Een 2e handse maar dat geeft niet, het ding ziet er nog heel netjes uit.
Nou ff wat inlezen.
Een 2e handse maar dat geeft niet, het ding ziet er nog heel netjes uit.
Nou ff wat inlezen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- River8
- Zeer actief
-
Sanner
- Zeer actief
Wat is Dos een makkelijke hond zeg!
Ik word weer wat actiever hier want vanaf zaterdag is mijn opvanghondje terug, Cosette dus. Cosette is niet zo makkelijk als Dos met boerderijdieren, blijkt. Sneu voor iedereen dat het zo gelopen is.
Heb gelukkig geregeld dat mijn oppashond naar mijn zus kan, 5 honden in huis wordt me iets te veel van het goede.
Ik word weer wat actiever hier want vanaf zaterdag is mijn opvanghondje terug, Cosette dus. Cosette is niet zo makkelijk als Dos met boerderijdieren, blijkt. Sneu voor iedereen dat het zo gelopen is.
Heb gelukkig geregeld dat mijn oppashond naar mijn zus kan, 5 honden in huis wordt me iets te veel van het goede.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Het gaat goed met de doggies.
Ziggy is ondeugend, alles wat zomaar rondligt is voor hem en moet kapot, pennen, papiertjes stekkers noem maar op dus moet ik wel zorgen dat er niks meer binnen zijn bereik ligt. Hij is wel een charmeur hoor.
Gisteren palmde hij de visie helemaal voor zich in en Rasta doet gezellig mee, stelletje slijmballen
Ziggy is ondeugend, alles wat zomaar rondligt is voor hem en moet kapot, pennen, papiertjes stekkers noem maar op dus moet ik wel zorgen dat er niks meer binnen zijn bereik ligt. Hij is wel een charmeur hoor.
Gisteren palmde hij de visie helemaal voor zich in en Rasta doet gezellig mee, stelletje slijmballen
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- River8
- Zeer actief
He? Ah nee.... Das vervelend. Maar wel fijn dat ze bij jou (en zus) terug kan.
-
Sanner
- Zeer actief
Ja, niet leuk.River8 schreef:He? Ah nee.... Das vervelend. Maar wel fijn dat ze bij jou (en zus) terug kan.
Niet naar mijn zus hoor, Coos komt gewoon hier. Heb nu alleen ook nog de labrador van een vriendin te logeren, die dump ik bij mijn zus.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jammer dat ze weg moet maar wel fijn dat ze weer terug kan bij jullie
Ennuh Ptje waar blijven de foto's
Ennuh Ptje waar blijven de foto's
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja P-tje, meer foto's!
Jammer dat het niet ging Sanner, maar fijn dat ze terug kan naar jou.
Jammer dat het niet ging Sanner, maar fijn dat ze terug kan naar jou.

-
Sanner
- Zeer actief
Ze loopt weg, gaat door de kleinste gaatjes er vandoor. Zwemt sloten over om achter de schapen e.d. aan te gaan. Ze kan ook niet overweg met de kat in huis, die komt niet meer binnen sinds ze er is. In huis is het een perfect hondje, is graag bij je, kan met iedereen overweg. Ze kan een paar uurtjes alleen zijn, sloopt niet. Maar buitenshuis kunnen ze gewoon weinig met d'r.Frolic schreef:Oh wat jammer Sanne, wat is er mis gegaan?