Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door frank1985 »

Rexyboy schreef:
NicoBorder schreef: .
Frank: Je hebt over het algemeen wel gelijk over bedrijfskunde hoor. Het is tering makkelijk inderdaad. Propedeuse in een jaar enzo gehaald. Goede punten, te veel makkelijke vakken. Maar voor een omhoog gevallen, overtijds rechten studentje met een aftandse Audi en de zeldzame afwijking zonder interpunctie te typen, zou ik wel wat inbinden als ik jou was. Verder kloppen al mijn gegevens over mijn leven die ik hier tot in het oneindige herhaald heb, iets wat ik van jou niet kan zeggen hé.
Met welke reden probeer je eigenlijk te achterhalen wie Frank is?
ik heb wel een heel interessant leven :wink:
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rexyboy »

frank1985 schreef:
Rexyboy schreef:
Frank: Je hebt over het algemeen wel gelijk over bedrijfskunde hoor. Het is tering makkelijk inderdaad. Propedeuse in een jaar enzo gehaald. Goede punten, te veel makkelijke vakken. Maar voor een omhoog gevallen, overtijds rechten studentje met een aftandse Audi en de zeldzame afwijking zonder interpunctie te typen, zou ik wel wat inbinden als ik jou was. Verder kloppen al mijn gegevens over mijn leven die ik hier tot in het oneindige herhaald heb, iets wat ik van jou niet kan zeggen hé.
kan niet anders hé! als ze je opzoeken op het internet moet je al bijzonder zijn :LOL:
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

NicoBorder schreef:
Freskin: waarschijnlijk omdat je wat ouder bent. Hoe ouder hoe lager je hartslag. Maar je moet wel een betrouwbare meting doen, dus met een borst band. Zoiets heeft trouwens wel veel met aanleg te maken, sommige mensen hebben van nature een lage hartslag. Ik heb van nature een relatief hoge hartslag maar ik trap bijvoorbeeld wel een bovengemiddeld wattage/kg wat dan weer nuttig is voor berg op fietsen.
Je kan je hartslag ook zelf meten door te voelen aan de pols en dan tellen: 10 seconden: het aantal hartslagen x 6.
Ik heb me daarnaast ook bij de huisarts laten meten en ik meet mezelf met een goedgekeurde bloeddrukmeter met manchet. Ik heb niet van nature een lage hartslag. Vorig jaar zat hij nog ruim in de 60/72 slagen per minuut.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Pff guttegut, je mag wel oppassen Nico dat je conditie niet achteruit gaat, je zit tegenwoordig volgens mij meer op dit forum dan op je fiets en/of aan je studie.
Ik wéét dat dit forum verslavend is maar geef ons straks niet de schuld als je conditie verslechtert of je studieresultaten achteruit gaan, ik heb je gewaarschuwd!
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Nou falkje: de intensiteit van een inspanning wordt gemeten aan de hand van het percentage van de maximale hartslag. Deze gaat omlaag na mate je ouder wordt. Je zones gaan automatisch ook omlaag dan. Je hebt dus wel degelijk ongelijk. Het is wel maar een vuistregel hoor. Ik haal 208 in volle inspanning (paar seconde hou ik dat vol). Mijn rustpols is 48. Dus dan zit ik voor mijn leeftijd best dichtbij een topatleet.

Is gewoon een tocht met vergunning hoor, moet haast wel. Want iedereen wil wel verzekerd zijn voor zo'n gebeuren. Stond ook gewoon op de site van de toerfietsbond, dus ik weet het 100 procent zeker.

Freskin: Dat is niet betrouwbaar, je voelt je pols namelijk met je vinger waar ook hartslagen door heen gaan. Er zitten meerdere aderen daar enz... Het is dus niet betrouwbaar. Bij de huisarts wel. Aanleg kan het zijn, je kan het op het moment koud gehad hebben... Kan allemaal. Maar wordt nou eens 10 keer achter elkaar wakker en meet dan je hartslag. Dat is een goede meting.

Frank zegt allemaal dingen over mij die niet kloppen, en loopt zelf hoog van de toren te blazen. Moest die leugens even ontzenuwen dus vandaar.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 16 jan 2012 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

falkje schreef:
Mijn praatje over dat je hartslag en je leeftijd lager wordt klopt wel. Ooit van de vuistregel 220-je eigen leeftijd gehoord.
Hé, wat jammer nou. Kan het toch niet laten.

Dat is wat anders, Nico. Dat is je maximale hartslag. Die wordt lager als je ouder wordt.

De maximale hartslag (HFmax) vertoont een negatief verband met leeftijd: met het klimmen der jaren daalt de maximale hartslag. Een veel gelezen vuistregel is dat voor mannen een maximale hartslag geldt van 220-leeftijd en voor vrouwen 226-leeftijd. Dit is echter wel gebaseerd op gemiddelden en niemand is gemiddeld. Het is dus beter de maximale hartslag vast te (laten) stellen door middel van een test over bijvoorbeeld 800 meter voluit na een super warming-up.

De hartslag in rust (HFrust) vertoont een negatief verband met iemands fitheid: hoe fitter iemand is, hoe lager de hartslag in rust. Dit trainingseffect doet zich al na enkele weken training voor. Een normaal persoon heeft een hartslag in rust die ligt tussen 60 en 75 hartslagen per minuut. Marathonlopers duiken al vrij snel ruim onder de 60. Topatleten hebben soms een hartslag in rust van rond de 40 of zelfs nog lager.

http://www.hansreitzema.com/training/hartslagmeter3.htm
Mijn dank is groot :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef:Mijn praatje over dat je hartslag en je leeftijd lager wordt klopt wel. Ooit van de vuistregel 220-je eigen leeftijd gehoord. Vast niet. Google is je vriend. Joh ik ken mensen die niet een half uurtje hart kunnen hard lopen zonder te moeten gaan slenteren of wandelen. Volgens jullie zijn die in normale conditie, JA DAAG! Iedereen van mijn leeftijd (valide) zou dat moeten kunnen.
Niemand kan een half uurtje hart lopen, jij ook niet. :LOL:
Maar je zal het wel weer zo weten te draaien dat het wel klopt en dat het aan een ander ligt.

Overigens mag je blij zijn dat je geen hartslag van 200 - je leeftijd hebt in rust. Dat is namelijk echt niet gezond. Alhoewel jij dat wel beweerd in jouw epistels.

Je hebt iets gehoord, maar je weet totaal niet waarover je praat.
Muk

NicoBorder schreef: Is gewoon een tocht met vergunning hoor, moet haast wel. Want iedereen wil wel verzekerd zijn voor zo'n gebeuren. Stond ook gewoon op de site van de toerfietsbond, dus ik weet het 100 procent zeker.
Dat het op de site van de toerfietsbond staat, wil nog niet zeggen dat het algemeen bekend is onder wandelaars, ruiters en andere bosgebruikers. :neenee:
Dus nogmaals, de organisatie zal het evenement bekend moeten maken bij het publiek die gebruik maakt van die paden. En zelfs dan heb je op een wandelpad je aan te passen aan een wandelaar. Officiële toerfietstocht of niet, dat maakt niets uit.
NicoBorder

Joh, dat zeg ik niet. Ik zeg een maximale hartslag van 220 - je eigen leeftijd. Was wel een domme fout idd. Of je gaat gewoon een keer even je verliezen uit tellen dat je een dag niet overal kan lopen. Fucking asociaal als je het mij vraagt. Ben niet bang dat mijn conditie verslechterd was gister weer de snelste van het pak. 24 per uur gemiddeld.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 16 jan 2012 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

NicoBorder schreef:Nou falkje: de intensiteit van een inspanning wordt gemeten aan de hand van het percentage van de maximale hartslag. Deze gaat omlaag na mate je ouder wordt. Je zones gaan automatisch ook omlaag dan. Je hebt dus wel degelijk ongelijk. Het is wel maar een vuistregel hoor. Ik haal 208 in volle inspanning (paar seconde hou ik dat vol). Mijn rustpols is 48. Dus dan zit ik voor mijn leeftijd best dichtbij een topatleet.

Is gewoon een tocht met vergunning hoor, moet haast wel. Want iedereen wil wel verzekerd zijn voor zo'n gebeuren. Stond ook gewoon op de site van de toerfietsbond, dus ik weet het 100 procent zeker.

Freskin: Dat is niet betrouwbaar, je voelt je pols namelijk met je vinger waar ook hartslagen door heen gaan. Er zitten meerdere aderen daar enz... Het is dus niet betrouwbaar. Bij de huisarts wel. Aanleg kan het zijn, je kan het op het moment koud gehad hebben... Kan allemaal. Maar wordt nou eens 10 keer achter elkaar wakker en meet dan je hartslag. Dat is een goede meting.

Frank zegt allemaal dingen over mij die niet kloppen, en loopt zelf hoog van de toren te blazen. Moest die leugens even ontzenuwen dus vandaar.
Ondanks je aanpassing(en) is ook deze post rijp voor het alziend oog van Marjoleine :wink:
Afbeelding
NicoBorder

Alleen dat zinnetje van frank heb ik daar onder aan gepast. Boeit mij Marjoleine nou, oej oej ik typ spelfouten op een forumpje waar ik de zinnen nog niet één keer terug lees. Wat erg:(. Heel erg hebben we gelachen om jullie pogingen om je luie gedrag als normaal te betitelen: basis capaciteit is wandelen, stofzuigen enz.. Maak dat je kat(hond) wijs. Als ik zou zeggen dat ik m'n husky nooit langer dan 5 minuten uit liet vallen jullie over me heen omdat dat niet goed voor het beest zou zijn. Maar aangezien jullie zelf super lui zijn mag het allemaal wel als het over jullie gaat. Hypocriete dwazen.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 16 jan 2012 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
labje
Zeer actief

NicoBorder schreef:Nou falkje: de intensiteit van een inspanning wordt gemeten aan de hand van het percentage van de maximale hartslag. Deze gaat omlaag na mate je ouder wordt. Je zones gaan automatisch ook omlaag dan. Je hebt dus wel degelijk ongelijk. Het is wel maar een vuistregel hoor. Ik haal 208 in volle inspanning (paar seconde hou ik dat vol). Mijn rustpols is 48. Dus dan zit ik voor mijn leeftijd best dichtbij een topatleet.

Hartslag is prima te volgen, zolang je de duim niet gebruikt. :wink:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

frank1985 schreef:
Rexyboy schreef:
Misschien heeft ie wel stiekem een crusch voor jou en heeft ie zelfs wel natte dromen van je ondanks dat ie zegt dat ie een vriendin heeft.
Hij probeert in ieder geval al wel via internet je identiteit te achterhalen.
Romantisch zeg :I: :LOL:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Muk

NicoBorder schreef:Joh, dat zeg ik niet. Ik zeg een maximale hartslag van 220 - je eigen leeftijd. Was wel een domme fout idd. Of je gaat gewoon een keer even je verliezen uit tellen dat je een dag niet overal kan lopen. Fucking asociaal als je het mij vraagt. Ben niet bang dat mijn conditie verslechterd was gister weer de snelste van het pak. 24 per uur gemiddeld.
Niks asociaal. Het is juist asociaal van die fietsclub dat zij geen rekening houden met de medebosgebruikers! Even een briefje bij de ingangen van dat bos ophangen (of in de looproute voordat je op het parcours komt) en je komt als fietsclub een stuk sympathieker en minder asociaal over als je weer een toertocht organiseert.
Kleine moeite, groot plezier.
NicoBorder

A was het niet mijn fietsclub. B hangen er overal pijlen met MTB TOERTOCHT. Wat een ongelofelijke, asociale, egoïstische, blinde idioot ben je dan.

Misschien vind ik frank wel een ongelofelijke flapdrol die is moet kappen met over mij te liegen zonder dat hij z'n bronnen vermeld.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 16 jan 2012 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
labje
Zeer actief

NicoBorder schreef:Alleen dat zinnetje van frank heb ik daar onder aan gepast. Boeit mij Marjoleine nou, oej oej ik typ spelfouten op een forumpje waar ik de zinnen nog niet één keer terug lees. Wat erg:(. Heel erg hebben we gelachen om jullie pogingen om je luie gedrag als normaal te betitelen: basis capaciteit is wandelen, stofzuigen enz.. Maak dat je kat(hond) wijs. Als ik zou zeggen dat ik m'n husky nooit langer dan 5 minuten uit liet vallen jullie over me heen omdat dat niet goed voor het beest zou zijn. Maar aangezien jullie zelf super lui zijn mag het allemaal wel als het over jullie gaat. Hypocriete dwazen.
Tsja, zolang jij zeurt over interpuncties van iemand anders.........
Wie kaatst...etc.
Afbeelding
Muk

NicoBorder schreef:Alleen dat zinnetje van frank heb ik daar onder aan gepast. Boeit mij Marjoleine nou, oej oej ik typ spelfouten op een forumpje waar ik de zinnen nog niet één keer terug lees. Wat erg:(. Heel erg hebben we gelachen om jullie pogingen om je luie gedrag als normaal te betitelen: basis capaciteit is wandelen, stofzuigen enz.. Maak dat je kat(hond) wijs. Als ik zou zeggen dat ik m'n husky nooit langer dan 5 minuten uit liet vallen jullie over me heen omdat dat niet goed voor het beest zou zijn. Maar aangezien jullie zelf super lui zijn mag het allemaal wel als het over jullie gaat. Hypocriete dwazen.
Nee, wij zijn niet lui, maar het zijn de richtlijnen die medici hebben opgesteld. En die hebben er meer verstand van dan jij en ik ooit zullen hebben.
Dat je overal een mening over hebt kan, maar dat is niet hetzelfde als overal verstand van hebben. :wink:
NicoBorder

Nee dat zijn de richtlijnen die enkele subsidiezuipers van de voedselgroep/ gezond bewegen groep ofzo hebben opgesteld, waarvan elke arts of dokter die ik ken ( en ik ken er een paar ) z'n reet mee afveegt.
Muk

NicoBorder schreef:A was het niet mijn fietsclub. B hangen er overal pijlen met MTB TOERTOCHT. Wat een ongelofelijke, asociale, egoïstische, blinde idioot ben je dan.

Misschien vind ik frank wel een ongelofelijke flapdrol die is moet kappen met over mij te liegen zonder dat hij z'n bronnen vermeld.
Ja, op de route hangen pijlen. Maar bij de ingang van zo'n park / bos niet. Dus hoe kunnen die mensen dan weten wat zij tegenkomen. En nogmaals, op een wandelpad heb jij als fietser minder rechten dan een wandelaar, toertocht of niet.

Dus wie is hier nou asociaal?
Ik in ieder geval niet, want ik liep daar niet. Ik bekijk het alleen van een ander standpunt. Het standpunt van de wandelaar in dit geval.
NicoBorder

Ik weet niet of die daar wel hangen, en trouwens hier is echt niet één ingang voor het bos hoor. Praktisch onmogelijk. Dit is trouwens al de zoveelste tocht waar expres pijlen verwijderd worden door vermoedelijk hondeneigenaren. Hoe dom kun je zijn. Dan gaat iedereen dwars door het bos om de route terug te vinden.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 16 jan 2012 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

NicoBorder schreef:Nee dat zijn de richtlijnen die enkele subsidiezuipers van de voedselgroep/ gezond bewegen groep ofzo hebben opgesteld, waarvan elke arts of dokter die ik ken ( en ik ken er een paar ) z'n reet mee afveegt.
Ach ja, natuurlijk! Die artsen hebben die richtlijnen gewoon uit hun duim gezogen. Als deze richtlijnen echt heel slecht zouden zijn, dan hoor je de zorgverzekeraars daar allang over klagen. En de sportclubs, scholen, sporttrainers, artsen enz. ook. Maar nee, die doen dat niet, dus zo slecht zal het wel niet zijn.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Nee dat zijn de richtlijnen die enkele subsidiezuipers van de voedselgroep/ gezond bewegen groep ofzo hebben opgesteld, waarvan elke arts of dokter die ik ken ( en ik ken er een paar ) z'n reet mee afveegt.
Je ware ik komt boven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
NicoBorder

MUK: zie jij nooit het nieuws ofzo. Dat gebeurt ook! IEDEREEN klaagt erover. De cijfers staan niet op zichzelf hoor.
Muk

NicoBorder schreef:Ik weet niet of die daar wel hangen, en trouwens hier is echt niet één ingang voor het bos hoor. Praktisch onmogelijk.
Dat bedoel ik, je oordeelt terwijl je niet eens weet of er aankondigingen hebben gehangen. Laat ik je even uit de droom helpen, die hingen er niet. En ook al heb je niet een ingang, dan nog kun je bij de dichtstbijzijnde ingangen wat ophangen én op de belangrijkste wandelroutes in de buurt van het parcours. Zo moeilijk is dat niet. Maar ja, fietsclubs staan nu eenmaal niet bekend om het rekening houden met anderen.
Muk

NicoBorder schreef:MUK: zie jij nooit het nieuws ofzo. Dat gebeurt ook! IEDEREEN klaagt erover. De cijfers staan niet op zichzelf hoor.
Ik heb in een ziekenhuis gewerkt en ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen. Op het journaal of in de kranten overigens ook niet. Maar goed, ik lees dan ook alleen kwaliteitskranten, misschien dat dat uitmaakt.
NicoBorder

Mickie: Waarom jou nog serieus nemen? Je wil een discussie met me voeren. Stelt me een inhoudelijke vraag. Ik beantwoord hem en je reageert niet meer. Dus weet dan gewoon dat je niet serieus te nemen bent en ga ergens in een hoekje met je hond spelen.

Joh er zijn honderden manieren om het bos in te komen hier. Onmogelijk om daar alles af te plakken. Je kunt als wandelaar gewoon een reële afweging maken. Maar aangezien deze mensen gewoon mtb haters zijn verkiezen ze emotie boven ratio. Dat laatste is 90 procent de kern van een probleem.
NicoBorder

MUK: lees dit rapport van de overheid maar eens. http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/260301008.html Dat rook gedeelte spreekt voor zich dat kun je overslaan. Edit dit is het foute rapport...

Micki: Lees bovenstaande meningen over Frankie de Flapdrol maar.
Muk

NicoBorder schreef: Joh er zijn honderden manieren om het bos in te komen hier. Onmogelijk om daar alles af te plakken. Je kunt als wandelaar gewoon een reële afweging maken. Maar aangezien deze mensen gewoon mtb haters zijn verkiezen ze emotie boven ratio. Dat laatste is 90 procent de kern van een probleem.
Hoe moet een wandelaar weten welke routes worden opgeeist door de fietsclub voor die toertocht? Dus even oprotten naar een ander deel van het bos is dan lastig, want wie weet zit je daar ook op het parcours.

Het is echt niet zo moeilijkom wat flyers op te hangen op de wedstrijddag. Dat een club dat nalaat, getuigt in mijn ogen van respectloos gedrag naar de overige bosgebruikers. Echt Nico,met een beetje inspanning kweek je veel meer begrip. Maar in jouw wereldje is dat niet op te brengen blijkbaar. Zeker als je zelf schrijft dat wandelaar weg moeten blijven van smalle wandelpaden, zodat mtb-ers tenminste lekker kunnen scheuren. Ziejezelf niet in hoe enorm egoïstisch je bent?

Nog een toevoeging. Niemand hier heeft gezegd dat die mtb-ers haat. Je fantasie slaat weer op hol, dat is wel duidelijk. Nu begrijp ik ook hoe jij aan zo'n verwrongen wereldbeeld komt.
Laatst gewijzigd door Muk op 16 jan 2012 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

NicoBorder schreef:MUK: lees dit rapport van de overheid maar eens. http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/260301008.html Dat rook gedeelte spreekt voor zich dat kun je overslaan. Edit dit is het foute rapport...

Micki: Lees bovenstaande meningen over Frankie de Flapdrol maar.
Die link slaat inderdaad nergens op. De RIVM heeft helemaal geen kritiek op de bewegingsadviezen die hierboven zijn gegeven. :ok:
NicoBorder

WAT IS HET PROBLEEM? Je kan 360 dagen per jaar lopen waar je wil. Soms is er een tocht. Tel je verliezen uit en klaar.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”