Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthondpup aangelijnd of los?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:
Benji&Brenda schreef:Ik denk dat Bram zoiets echt helemaal geweldig zou vinden. Die is in het bos ook altijd bezig met muizenholletjes enzo. Britt boeit dat echt helemaal niks :wink:
Owneej, niet helemaal waar... Britt is 1 x een stukkie een konijnenhol in gegaan, daar had een andere hond blijkbaar zijn bal in verstopt dus toen was Britt helemaal happy met haar gevonden bal :smile:
Wie weet als het eens in de buurt wordt gegeven vanuit de NTC (geen idee waar je het anders zou kunnen doen hier in de buurt) dat ik erover nadenk. Maarja Bram is niet sociaal naar andere honden en ik weet niet hoe zwaar het is verder (hij is al 8, wel vitaal, maar toch), dus dan zou ik me eerst eens goed in moeten lezen wat het inhoud :wink:
Misschien kun je contact opnemen met deze mensen?
http://www.zweetwerk.nl/
http://home.planet.nl/~kamer904/myfav3.htm
Dat zijn leuke adressen Marian :ok:
Je kunt ook eventueel contact opnemen met de KNJV Brenda. Die kennen ook trainers die je kunnen helpen bij de training op zweetwerk.
Ik heb het indertijd niet helemaal goed geïnstrueerd gekregen. Gelukkig had ik een hele goeie hond :mrgreen:
Maar als ik weer in die richting zou gaan trainen zou ik er zeker een professional bij willen hebben. :wink:
Jaap* schreef:In mijn glazen bol zie ik trouwens een cursusgroepje,......niet zo groot,.....wacht even,.....ik zie een vrouw die praat,......verrek, het is Nettie met haar eigen cursusgroepje
Geen tijd of zin Nettie??
Jouw glazen bol werkt niet optimaal :wink:
Tijd en zin? Zeker wel :ok:
Maar ik stel nogal hoge eisen aan een trainer .........
En daar voldoe ik zelf niet aan :mrgreen:
Ik weet er wel iets van af, maar ik ken helaas de echte praktijk niet.
Naar mijn mening moet je de praktijk goed kennen om in te kunnen spelen op de "problemen" die je daar tegen kan komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Bedankt voor de links :ok:
Bij het zweetwerk staan inderdaad allemaal teckeltjes :ok:

Ik was gister die site van www.jachttraining.nl ook al tegengekomen maar voor zover ik kon zien was dat met name voor retrievers, dus meer met apporteren enzo.
Britt voelt zich overigens wel retriever hoor, die wil wel dummies uit het water halen, niks leuker dan zwemmen en apporteren :mrgreen:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Benji&Brenda schreef:Bedankt voor de links :ok:

Ik was gister die site van www.jachttraining.nl ook al tegengekomen maar voor zover ik kon zien was dat met name voor retrievers, dus meer met apporteren enzo.
Britt voelt zich overigens wel retriever hoor, die wil wel dummies uit het water halen, niks leuker dan zwemmen en apporteren :mrgreen:
Ik bedoel eigenlijk het forum van jachttraining.nl. Daar zit in ieder geval iemand die zweetwerk doet (ik dacht ook op wedstrijdniveau). Misschien kun je daar vragen stellen, of zo?
Leuk dat Britt ook apporteert en zo :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Jaap* schreef:In mijn glazen bol zie ik trouwens een cursusgroepje,......niet zo groot,.....wacht even,.....ik zie een vrouw die praat,......verrek, het is Nettie met haar eigen cursusgroepje
Naar mijn mening moet je de praktijk goed kennen om in te kunnen spelen op de "problemen" die je daar tegen kan komen.
Nou, Nettie, mij heb je hoor :ok: :ok: Zo'n informeel groepje lijkt mij ideaal :wink: Het lijkt me alleen moeilijk realiseerbaar, qua afstand en zo.. Maar anders :cheer: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
Benji&Brenda schreef:Bedankt voor de links :ok:

Ik bedoel eigenlijk het forum van jachttraining.nl. Daar zit in ieder geval iemand die zweetwerk doet (ik dacht ook op wedstrijdniveau). Misschien kun je daar vragen stellen, of zo?
Leuk dat Britt ook apporteert en zo :ok:
Ow okay, dan ga ik me daar eens aanmelden binnenkort, het is sowieso wel leuk om er eens wat over te lezen zodat ik weet wat het inhoud :ok:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
ranetje schreef:
Nou, Nettie, mij heb je hoor :ok: :ok: Zo'n informeel groepje lijkt mij ideaal :wink: Het lijkt me alleen moeilijk realiseerbaar, qua afstand en zo.. Maar anders :cheer: :mrgreen:
Precies, het is lang niet overal zo dat je het allemaal gewoon voor de lol is. En dat zou juist fijn zijn, geen druk erachter niks en kan je hond een bepaald iets minder goed, jammer dan. Maar volgens mij ben je dan lang niet overal welkom hoor :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Precies, wij hebben zo'n groepje waar iedereen gewoon geduld heeft met elkaar en de één wat verder is dan de ander, zo kun je lekker wat klooien en uitproberen wat goed werkt. Uiteindelijk is dat beter voor iedereen want je leert heel wat van elkaar, soms op onorthodoxe wijze :wink:
Ook leuk, de "beste leerlingen" dienen als voorbeeld van de anderen, die kijken echt de kunst af,....zie je die koppie's,..."Ooooh, zit dat zó! :ok:

Individueel naar een doel toewerken in een groep gelijkgestemden is écht leuk, het loslaten van het "overal een passend antwoord van de trainer verwachten" is daarbij juist nodig.
Een standaard snel antwoord van een trainer vind ik maar vervelend, je moet er met z'n allen eens even de tijd voor nemen om er goed naar te kijken, vooral bij "onze" gevoelige :wink: hondenzieltjes :mrgreen:

Je laatste zinnetje is helaas maar al te waar Brenda :(:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:Precies, wij hebben zo'n groepje waar iedereen gewoon geduld heeft met elkaar en de één wat verder is dan de ander, zo kun je lekker wat klooien en uitproberen wat goed werkt. Uiteindelijk is dat beter voor iedereen want je leert heel wat van elkaar, soms op onorthodoxe wijze :wink:
Ook leuk, de "beste leerlingen" dienen als voorbeeld van de anderen, die kijken echt de kunst af,....zie je die koppie's,..."Ooooh, zit dat zó! :ok:

Individueel naar een doel toewerken in een groep gelijkgestemden is écht leuk, het loslaten van het "overal een passend antwoord van de trainer verwachten" is daarbij juist nodig.
Een standaard snel antwoord van een trainer vind ik maar vervelend, je moet er met z'n allen eens even de tijd voor nemen om er goed naar te kijken, vooral bij "onze" gevoelige :wink: hondenzieltjes :mrgreen:

Je laatste zinnetje is helaas maar al te waar Brenda :(:
Ja Brenda heeft zeker gelijk. Een trainer gaat er vaak van uit (en meestal terecht :wink: ) dat de mensen komen met hun hond om een bepaalde prestatie te bereiken.
In een groepje de hond per individu bekijken is ook heel erg moeilijk. De meeste groepen zijn daarvoor te groot.
Juist het sámen met de trainer (en de andere cusisten) bedenken wat voor jou hond de beste oplossing is, welke tussenstappen je kan maken om tot resutaat te komen, werk geweldig fijn.
Dat vind ik het fijne van de workshops met Anke.
Iedereen denkt mee en observeert mee :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Ik las zelfs op zo'n site over jachttrainingen dat veel mensen denken dat je hond eerst basistrainingen van gehoorzaamheid etc. gevolgd zou moeten hebben, maar dat dat niet zo was. Sterker nog, honden ouder dan 3 jaar zijn meestal niet eens meer welkom op een jachttraining.
Ik weet niet in hoeverre dat klopt, maar dan vraag je je toch echt af in hoeverre de lol bij het trainen van belang is :19: :denken:
Ik vind het trouwens ook echte onzin, alsof je oudere honden niks meer zou kunnen leren :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Ik las zelfs op zo'n site over jachttrainingen dat veel mensen denken dat je hond eerst basistrainingen van gehoorzaamheid etc. gevolgd zou moeten hebben, maar dat dat niet zo was. Sterker nog, honden ouder dan 3 jaar zijn meestal niet eens meer welkom op een jachttraining.
Ik weet niet in hoeverre dat klopt, maar dan vraag je je toch echt af in hoeverre de lol bij het trainen van belang is :19: :denken:
Ik vind het trouwens ook echte onzin, alsof je oudere honden niks meer zou kunnen leren :19:
Dat wordt wel gezegd ja, hoewel ik ook wel oudere honden heb gezien op de training. (4 jaar oud)
Een vriendin van mij heeft met jongere Labradors getraind, maar haar "oudje" ging wel mee.
Die zat op een gegeven moment zó te kijken dat ze dacht: "die wil ook iets".
Ze gaf een commando voor over water (om aan de overkant ergens een dummy op te zoeken). Die oude hond deed de hele oefening perfect alsof ze in haar hele leven niet anders had gedaan :ok:
Dus, als het er in zit, komt het er wel uit ook. Leeftijd doet er dan weinig toe.
En dan moet je nagaan dat die oudere hond uit een show lijn kwam. De voorouders hadden nooit jachttraining o.i.d. gedaan.
Toch zat de kwaliteit er gewoon nog in.
Ik train overigens "dubbel" met mijn honden. Zowel G&G als jacht :wink:
(en de keurmeesters G&G van Cynophilia zeggen dat dat óók niet kan :mrgreen: )
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik train overigens "dubbel" met mijn honden. Zowel G&G als jacht :wink:
:smile:
Er kan zoveel niet.
Het afgelopen cursusseizoen zat er ook iemand in de groep die met haar herder zowel behendigheid als G&G liep. En dat kon ook echt niet volgens de trainster, want als ze ooit behendigheid hadden gedaan zouden ze alleen maar naar die toestellen toe willen en er zou geen gehoorzaamheid meer mee te doen zijn :19:
Heb ik ook niks van gezien :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
ranetje schreef:Ik train overigens "dubbel" met mijn honden. Zowel G&G als jacht :wink:
:smile:
Er kan zoveel niet.
Het afgelopen cursusseizoen zat er ook iemand in de groep die met haar herder zowel behendigheid als G&G liep. En dat kon ook echt niet volgens de trainster, want als ze ooit behendigheid hadden gedaan zouden ze alleen maar naar die toestellen toe willen en er zou geen gehoorzaamheid meer mee te doen zijn :19:
Heb ik ook niks van gezien :wink:
Dat is grappig
Op de KCK wordt juist vaak gestimuleerd om óók behendigheid te gaan doen als de hond wat gaat "versloffen"op de G&G :mrgreen:
De bazin had dus waarschijnlijk "gewoon"goed appèl op de hond :ok:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Brenda, wij doen met Siena zweettraining, in de groep zitten ook twee teckels en die zijn er uitermate geschikt voor. Kijk eens op www.zweethond.nl het is echt hartsikke leuk en erg ongedwongen, het gaat echt om op een leuke manier samen te werken met je hond en je hond beter te leren kennen. Wij zijn begonnen toen ze 6 maanden was, zonder ervaring uiteraard maar dat is ook niet nodig. Als je vragen hebt hoor ik het wel.

gr sas
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:Brenda, wij doen met Siena zweettraining, in de groep zitten ook twee teckels en die zijn er uitermate geschikt voor. Kijk eens op www.zweethond.nl het is echt hartsikke leuk en erg ongedwongen, het gaat echt om op een leuke manier samen te werken met je hond en je hond beter te leren kennen. Wij zijn begonnen toen ze 6 maanden was, zonder ervaring uiteraard maar dat is ook niet nodig. Als je vragen hebt hoor ik het wel.

gr sas
Leuk, bedankt voor je info!
Leuk dat je met Siena ook zweettraining doet. Ik zal vanavond die site even doorlezen.
Hoewel ik er toch niet terecht kan, omdat het sowieso op zaterdagen is, vraag ik me wel af of het nou bij zweettraining ook zo is dat je alleen welkom bent met een nog jonge hond. Of kan een hond die al wat ouder is daar ook gewoon mee starten?
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Sas schreef:Brenda, wij doen met Siena zweettraining, in de groep zitten ook twee teckels en die zijn er uitermate geschikt voor. Kijk eens op www.zweethond.nl het is echt hartsikke leuk en erg ongedwongen, het gaat echt om op een leuke manier samen te werken met je hond en je hond beter te leren kennen. Wij zijn begonnen toen ze 6 maanden was, zonder ervaring uiteraard maar dat is ook niet nodig. Als je vragen hebt hoor ik het wel.

gr sas
Leuk, bedankt voor je info!
Leuk dat je met Siena ook zweettraining doet. Ik zal vanavond die site even doorlezen.
Hoewel ik er toch niet terecht kan, omdat het sowieso op zaterdagen is, vraag ik me wel af of het nou bij zweettraining ook zo is dat je alleen welkom bent met een nog jonge hond. Of kan een hond die al wat ouder is daar ook gewoon mee starten?
Nou Brenda, leuk voor je, een ervaringsdeskundige!
Met Dante heb ik (voor het eerst) een apporteercursus gedaan toen hij al drie en een half jaar was.. Lijkt me dat dat bij 'zweten' ook geen probleem hoeft te zijn (zeker als je geen wedstrijdambities hebt)?

Vraagje Brenda (misschien heel dom), is Britt nou ook een teckel? Ze ziet er naar mijn idee uit als een 'Fauve de Bretagne'? :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:Nou Brenda, leuk voor je, een ervaringsdeskundige!
Met Dante heb ik (voor het eerst) een apporteercursus gedaan toen hij al drie en een half jaar was.. Lijkt me dat dat bij 'zweten' ook geen probleem hoeft te zijn (zeker als je geen wedstrijdambities hebt)?

Vraagje Brenda (misschien heel dom), is Britt nou ook een teckel? Ze ziet er naar mijn idee uit als een 'Fauve de Bretagne'? :wink:
Britt lijkt inderdaad wel wat op een Fauve de Bretagne, maar het is een rasechte teckel :mrgreen:
Wel grappig trouwens, ik zat ook wat links op die sites te bekijken en daar kwam ik ook uit op sites van mensen met basset fauve de bretagnes en sommige zijn gewoon sprekend Britt qua koppie. Maar ook de karakteromschrijvingen, typisch Britt, haha
Dus het is dat er een stamboom bij zit en ze toch wel erg lang is :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Moon schreef:
ik ben brenda dan wel niet, maar ben wel een britt-groupie, heb dus alle recht van spreken :pffff: : ja, britt is een teckel :mrgreen: :ok: .
Je was me net voor :smile:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:

Britt lijkt inderdaad wel wat op een Fauve de Bretagne, maar het is een rasechte teckel :mrgreen:
Wel grappig trouwens, ik zat ook wat links op die sites te bekijken en daar kwam ik ook uit op sites van mensen met basset fauve de bretagnes en sommige zijn gewoon sprekend Britt qua koppie. Maar ook de karakteromschrijvingen, typisch Britt, haha
:N: Ik was al bang dat ik mis zat! Weer een deuk in mijn zelfvertrouwen wat raskennis betreft; ik heb nog nooit gehoord (of gezien :wink: ) van zo'n kleur teckel! (of ik heb ze allemaal voor 'Fauve' aangezien :mrgreen: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moon schreef:
Benji&Brenda schreef:

:N: Ik was al bang dat ik mis zat! Weer een deuk in mijn zelfvertrouwen wat raskennis betreft; ik heb nog nooit gehoord (of gezien :wink: ) van zo'n kleur teckel! (of ik heb ze allemaal voor 'Fauve' aangezien :mrgreen: )
Én het karakter heeft idd ook wel overeenkomsten geloof ik :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:mrgreen: ja het ras heeft zeker overeenkomsten.
Het zijn beide honden die luid zijn op een vers wildspoor (in principe tenminste) en dan ook weg zijn, om het spoor te volgen :wink:

De Fauve is wel wat groter dan een teckel, maar heeft ook een redelijk lang lijf. Ook leuke honden :ok:
Ik denk Marijke dat je meestal wel goed hebt gezeten met het idee dat het een Fauve was :wink:
De kleur van Britt komt niet zo heel vaak voor bij de ruwhaartjes.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef::mrgreen: ja het ras heeft zeker overeenkomsten.
Het zijn beide honden die luid zijn op een vers wildspoor (in principe tenminste) en dan ook weg zijn, om het spoor te volgen :wink:

De Fauve is wel wat groter dan een teckel, maar heeft ook een redelijk lang lijf. Ook leuke honden :ok:
Ik denk Marijke dat je meestal wel goed hebt gezeten met het idee dat het een Fauve was :wink:
En op zo'n site stond een foto wat dus net Britt was. En wat waren de 'hobby's van die hond? Ja dus ook balletjes, apporteren, zwemmen, echt net Britt :smile:

En dit gedeelte van de rasbeschrijving van de basset fauve de bretagne:
Als huishond is de Fauve ideaal, gehoorzaam en lief. Het zijn vrolijke honden. Als meutehond is de Fauve zachtaardig van karakter en past zich graag aan. Hij is sociaal met mensen, kinderen en soortgenoten. Ruzieachtige Fauves zijn een uitzondering. Leeft hij samen met een wat dominante andere hond, dan mag die de baas spelen.Onderdanig is de Fauve echter niet. Hij behandelt een "opschepper" met een air van "je bekijkt het maar".
herken ik Britt ook heel erg in :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:

En op zo'n site stond een foto wat dus net Britt was. En wat waren de 'hobby's van die hond? Ja dus ook balletjes, apporteren, zwemmen, echt net Britt :smile:
Ik ken iemand met een Fauve die (net als mijn Teckels) heel graag op een spoor weg ging. :mrgreen:
Op een gegeven moment was ze het zoooooo zat om op hem te moeten wachten dat ze liep te stampvoeten en riep "dat hij vandaag nog terug ging naar de fokker!"
Een week later kwam ik haar tegen met de hond en een stoeltje en een krant. Toen ik vroeg wat ze ging doen zei ze....."de fokker zei dat ik maar de krant moet gaan lezen tot hij terugkomt" :mrgreen: :smile: :smile:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik ken iemand met een Fauve die (net als mijn Teckels) heel graag op een spoor weg ging. :mrgreen:
Op een gegeven moment was ze het zoooooo zat om op hem te moeten wachten dat ze liep te stampvoeten en riep "dat hij vandaag nog terug ging naar de fokker!"
Een week later kwam ik haar tegen met de hond en een stoeltje en een krant. Toen ik vroeg wat ze ging doen zei ze....."de fokker zei dat ik maar de krant moet gaan lezen tot hij terugkomt" :mrgreen: :smile: :smile:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
ik ben brenda dan wel niet, maar ben wel een britt-groupie, heb dus alle recht van spreken :pffff: : ja, britt is een teckel :mrgreen: :ok: .
Nou, jij mag ook wat zeggen, hoor :mrgreen:

Waarom praat je ook niet mee; je hebt vast heel wat te vertellen over je setters?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Benji&Brenda schreef:

Ik ken iemand met een Fauve die (net als mijn Teckels) heel graag op een spoor weg ging. :mrgreen:
:smile: :mrgreen: Mooi verhaal; als dát geen brak is!

Ik ken ook een 'Foof'. Heel leuke hond, maar eigenzinnig :roll: :mrgreen:
Zo'n kleine opdonder die geheel zijn eigen weg gaat :pffff: Hij heeft een heel leuk baasje die erg goed met hem omgaat en op een heel vrolijke manier toch steeds zijn aandacht weer weet te vangen :ok: :mrgreen: Ik heb bewondering voor haar geduld :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Ik heb bewondering voor haar geduld
Goeie baas :ok:
Geduld heb je wel nodig......ook met Teckels :mrgreen:

Maar wat dacht je van jouw eigen geduld met Dante? :wink:
Is toch ook aardig aanwezig dacht ik, met die poot, met zijn "gevoeligheden"en met het leuk maken van de dummy.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Britt lijkt meer op een fauve dan Siena... :denken: . Wel leuk, ik wilde eigenlijk een teckel en viel als een blok voor een blond exemplaar, precies zo een als Britt. Vervolgens attendeerde iemand me er op dat als ik die teckel zo leuk vond, de Fauve wellicht ook iets voor me was. En TADA!!! Karakters komen inderdaad erg overeen. Siena is voor een foof niet eens zo erg eigenzinnig, ze luistert erg goed, oók in het bos. (tot nu toe dan). Ik vind het heerlijke honden, erg lief en slim en lekker eigenwijs.

Bij onze trainer mogen ook oudere honden starten, het gaat er bij ons ook zeker niet om om een hond echt op te leiden dat die op de lijst kan ofzo, zie het als recreatie-zweetwerk.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Sas schreef:Britt lijkt meer op een fauve dan Siena... :denken: . Wel leuk, ik wilde eigenlijk een teckel en viel als een blok voor een blond exemplaar, precies zo een als Britt. Vervolgens attendeerde iemand me er op dat als ik die teckel zo leuk vond, de Fauve wellicht ook iets voor me was. En TADA!!! Karakters komen inderdaad erg overeen. Siena is voor een foof niet eens zo erg eigenzinnig, ze luistert erg goed, oók in het bos. (tot nu toe dan). Ik vind het heerlijke honden, erg lief en slim en lekker eigenwijs.

Bij onze trainer mogen ook oudere honden starten, het gaat er bij ons ook zeker niet om om een hond echt op te leiden dat die op de lijst kan ofzo, zie het als recreatie-zweetwerk.
Dat is ook heel erg leuk :ok:
Het hoeft niet speciaal te leiden tot een topprestatie, maar als je zo bezig bent, leer je je hond veel beter "lezen" en je leert gaandeweg ook nog veel over de natuur. Ik vond het ook fijn om te doen. :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
Moon schreef:
Nou, jij mag ook wat zeggen, hoor :mrgreen:

Waarom praat je ook niet mee; je hebt vast heel wat te vertellen over je setters?
omdat ik mijn jachthonden ééuwen geleden had, in het tijdperk dat honden nog overal gewoon los konden, en dat niemand erover viel dat jachthonden door bos en hei (en over berg en dal) renden en struinden. ik hoefde er dus niet mee op jachtcursus om hen de kans te geven om zich lekker uit te leven, dat kon overal en was ook heerlijk voor ze (en ontspannen lopen voor de jachthondenbaas) :wink: .

ik weet dus weinig of niks van jachtcursussen en aanverwanten af, dus lees ik lekker mee in plaats van mijn klavier te roeren :mrgreen: .
Lees dan maar lekker mee :ok:
Maar als je denkt iets bij de kunnen dragen dan roer je je klavier wel hé? :wink:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik heb mijn teckel daar waar het kan los.. als ik weet dat er ergens veel wild aanwezig is doe ik hem aan de lange lijn...en vaak in nieuwe gebieden neem ik zekere voor het onzekere.
De eerste maanden had ik hem continue aan de lange lijn om zoveel mogelijk te voorkomen dat hij leert dat hij het hierkomen kan weigeren...(het is dan ook mijn eerste teckel) :mrgreen: Overbodig om te zeggen dat ik dat heb opgegeven.......los of vast, als hij niet wil komen komt hij niet..

Als hij los is en ik roep hem voor iets lekkers waarna hij vervolgens weer verder mag spelen, doet ie het eerst voorkomen alsof hij komt om vervolgens vlak voor me af te buigen om met zijn neus op de grond verder te sjezen.. .. Wat me zo verbaasd dat ik dat van hem prima kan hebben en me daar niet druk over maak, daarin tegen moet mijn herder dat niet proberen commando is commando.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”