Eline* schreef:tineke schreef:Wat moet ik me hier bij voorstellen hoe moeten ze er voor werken dan?

Moderator: moderatorteam
En wat moet ik me voorstellen bij hele prooidieren?tineke schreef:Even off topicBernadette schreef:Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.pepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen![]()
want in de natuur zou hij of zij dat nl niet wagen. dan wordt ie genadeloos afgestraft .krijgt ie niet alleen het beste eten maar nog de beste slaapplaats ook
![]()
![]()
Wat moet ik me hier bij voorstellen hoe moeten ze er voor werken dan?
Hele teckeltjesTeckelgek schreef:En wat moet ik me voorstellen bij hele prooidieren?tineke schreef:Even off topicBernadette schreef:Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.pepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen![]()
want in de natuur zou hij of zij dat nl niet wagen. dan wordt ie genadeloos afgestraft .krijgt ie niet alleen het beste eten maar nog de beste slaapplaats ook
![]()
![]()
Hele konijnen, cavia's, kippen enz.Teckelgek schreef:En wat moet ik me voorstellen bij hele prooidieren?tineke schreef:Even off topicBernadette schreef:Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.pepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen![]()
![]()
![]()
alma2 schreef:Hele teckeltjesTeckelgek schreef:En wat moet ik me voorstellen bij hele prooidieren?tineke schreef:Even off topicBernadette schreef: Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.![]()
Wat een opluchting, dus geen teckeltjesmarye schreef:Hele konijnen, cavia's, kippen enz.Teckelgek schreef:En wat moet ik me voorstellen bij hele prooidieren?tineke schreef:Even off topicBernadette schreef: Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.![]()
Rustig maarTeckelgek schreef:alma2 schreef:Hele teckeltjesTeckelgek schreef:En wat moet ik me voorstellen bij hele prooidieren?tineke schreef: Even off topic![]()
Wat moet ik me hier bij voorstellen hoe moeten ze er voor werken dan?![]()
![]()
Hij wordt gewoon eerst gevild, een snee en je trekt zo huid en haar erafTeckelgek schreef:Aan jou heb ik ook niksJaap* schreef:Rustig maarTeckelgek schreef:alma2 schreef: Hele teckeltjes![]()
![]()
, ze beginnen met halve.
![]()
Ze laten Jagger wel met rust, kost veel te veel tijd en moeite om die prachtige, lange vacht te plukken
Bijvoorbeeld gisterenavond kregen ze kleinere prooitjes (muisjes, ratjes, wat kuikens etc.) Mijn vriend neemt dan één hond en loopt ermee weg, ik blijf staan bij het voer en roep de hond 'hier'. Wanneer hij/zij voorzit krijgt het eten.marye schreef:Hele konijnen, cavia's, kippen enz.Teckelgek schreef:En wat moet ik me voorstellen bij hele prooidieren?tineke schreef:Even off topicBernadette schreef: Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.![]()
ze eten de vacht gewoon op hoor dat is juist het idee van een heel prooidierTeckelgek schreef:Aan jou heb ik ook niksJaap* schreef:Rustig maarTeckelgek schreef:alma2 schreef: Hele teckeltjes![]()
![]()
, ze beginnen met halve.
![]()
Ze laten Jagger wel met rust, kost veel te veel tijd en moeite om die prachtige, lange vacht te plukken
Ja, maar de halsband moet wel af volgens mij.twinkeltje schreef:ze eten de vacht gewoon op hoor dat is juist het idee van een heel prooidierTeckelgek schreef:Aan jou heb ik ook niksJaap* schreef:Rustig maarTeckelgek schreef:![]()
![]()
, ze beginnen met halve.
![]()
Het jammere vind ik vaak dat CB zo opgehemeld wordt en toendertijd ook nog die discussie over CB en Bibimercedes2803 schreef:Heeft het ookcloris schreef:Met grote regelmaat eten mijn honden smuldier compleet en rodi, ook CB geef ik wel eens maar mijn honden vonden de Bibi lekkerder, al vind ik Bibi weer erg op AHV lijken.... vind het allemaal een hoog commercieel gehalte hebben overigensEn over het algemeen doe ik daar liever niet aan mee...maar we hebben hier de discussie over de inhoud van de verschillende KVV soorten al eens eerder gevoerd en die discussie's lopen niet leuk...
Mensen voelen zich aangevallen, wat ik dan weer goed begrijp hoor.
En anderen weten het niet op een goede manier te vertellen waardoor ze iemand die smuldier voert echt op hun ziel trappen door te zeggen dat het rotzooi is.
Ik probeer daar dat wat voorzichtig mee te zijn, maar ik ben wel eerlijk als ik zeg dat ik het geen 7 dagen in de week zou voeren.
Als afwisseling zou het best eens kunnen zijn dat ik eens een pakje Rodi meeneem van de supermarkt.
Ik heb het nog nooit gedaan...maar het zou best kunnen.
Ik voer eigenlijk alleen CB en dan in de smaken natuur en aktief. Daarnaast weleens wat Frostifit en pas een keer energique...
Waarom? Met welke intentie heb je dat schapekoppen onderschrift dan geplaatst?Hutsje schreef:Natas. schreef:En nou is ie weer weg![]()
(1 dag was wel genoeg
)
En wat als de hond de oefening niet goed uitvoert dan? of doe je altijd een oefening waarvan je weet dat ze ide probleemloos uitvoeren?Bernadette schreef:[Bijvoorbeeld gisterenavond kregen ze kleinere prooitjes (muisjes, ratjes, wat kuikens etc.) Mijn vriend neemt dan één hond en loopt ermee weg, ik blijf staan bij het voer en roep de hond 'hier'. Wanneer hij/zij voorzit krijgt het eten.
Ik vind een hier en zit nu ook niet echt werken voor het voer hoor, maar dat terzijde. Hier moeten ze ook zitten en me aankijken voor ze eten krijgen, maar dat noem ik echt geen werken.estelle schreef:En wat als de hond de oefening niet goed uitvoert dan? of doe je altijd een oefening waarvan je weet dat ze ide probleemloos uitvoeren?Bernadette schreef:[Bijvoorbeeld gisterenavond kregen ze kleinere prooitjes (muisjes, ratjes, wat kuikens etc.) Mijn vriend neemt dan één hond en loopt ermee weg, ik blijf staan bij het voer en roep de hond 'hier'. Wanneer hij/zij voorzit krijgt het eten.
En wat is de achterliggende gedachte van het 'werken voor je voer'?
Ik heb eens in een VDH maandblad gelezen over een africhter (geloof dat hij atlidj wel succes had met zn honden ) die als de hond op de training slecht had gewerkt geen eten kreeg savonds.
Ik vond dat echt bizar want hoe weet de hond nou nog dat hij sochtends om 10:00 uur vergat met speuren het voorwerp te verwijzen? of dat hij smiddags het blok niet goed vasthield.
Heb die methode niet echt begrepen vandaar dat ik jou nu even vraag.
Max moet ook altijd zitten voor haar voer. Ik weet niet waarom eigenlijk, ze krijgt het gewoon niet voor niks. Altijd zo gedaan.estelle schreef:En wat als de hond de oefening niet goed uitvoert dan? of doe je altijd een oefening waarvan je weet dat ze ide probleemloos uitvoeren?Bernadette schreef:[Bijvoorbeeld gisterenavond kregen ze kleinere prooitjes (muisjes, ratjes, wat kuikens etc.) Mijn vriend neemt dan één hond en loopt ermee weg, ik blijf staan bij het voer en roep de hond 'hier'. Wanneer hij/zij voorzit krijgt het eten.
En wat is de achterliggende gedachte van het 'werken voor je voer'?
Ik heb eens in een VDH maandblad gelezen over een africhter (geloof dat hij atlidj wel succes had met zn honden ) die als de hond op de training slecht had gewerkt geen eten kreeg savonds.
Ik vond dat echt bizar want hoe weet de hond nou nog dat hij sochtends om 10:00 uur vergat met speuren het voorwerp te verwijzen? of dat hij smiddags het blok niet goed vasthield.
Heb die methode niet echt begrepen vandaar dat ik jou nu even vraag.
Varkens zijn ook leuk, lief, slim en aanhankelijk als ze de kans krijgen.Anna Penta schreef:Vergetend dat een Vlaamser reus een geweldig leuk, lief, slim en aanhankelijk dier is, beslist niet minder dan een hond, dus waarom het ene dier zo'n lot en het andere niets dan goede zorgen?
Ik ben in staat veel te begrijpen, maar dit vind ik een ronduit zieke gedachte.